-Halutaan miestä muttei kumppania
-Valitetaan juopoista/pettäjistä/hakkaajista, mutta valitaan silti se renttu
-Ei haluta seurustella, mutta silti jahdataan miehiä.
-Ei kuitenkaan haluta mitään yhdenillan juttuja
....Saisinko minäkin työpaikan missä ei tarvitse mitään tehdä ja silti saisi paljon rahaa.
...Saisinko minäkin naisen jonka eteen ei tarvitse mitään tehdä ja silti hän palvelisi minua kuin jumalaa.
No tietty turha edes kysyä miksi ovat yh-äippiä!
Mitä liikkuu yh-äipän päässä?
42
3656
Vastaukset
- just yh:n sopii
Kaikki suomalaiset naiset valitsee niistä rentuista ku ei tääl suomessa muita ole tarjolla. Kaikki miehet hakkaa ym. Sori vaan mut näin on ku katon omia ja kamujen suhteita
- miehet
hakkaa....
...tuo kuvaus sopii kaikkiin suomalaisiin naisiin?
Täyttä paskaa puhut, kun väität että kaikki miehet hakkaa, väittäisinpä että suurimmalla osalla suomalaisista miehistä ei ole tarvetta näyttää vahvemmuuttaan hakkaamalla naista. Ehkä etsit (tai ainakin löydät) vahvaa miestä (aivan luonnollista, kaikkihan haluavat tuntea olonsa turvalliseksi). Ainoa ongelma siis on vain että valitset kypsymättömiä miehiä, joille väkivalta on ensimmäinen ratkaisumalli, sen jälkeen ajatellaan tai jos ei se luonnistu niin luovutetaan ja kostetaan jollekin sivulliselle, esimerkiksi sinulle kun satut olemaan paikalla...- myös löytyvän
yllättävän paljon..
- mut liian useesti
elin_tilaa kirjoitti:
...tuo kuvaus sopii kaikkiin suomalaisiin naisiin?
Täyttä paskaa puhut, kun väität että kaikki miehet hakkaa, väittäisinpä että suurimmalla osalla suomalaisista miehistä ei ole tarvetta näyttää vahvemmuuttaan hakkaamalla naista. Ehkä etsit (tai ainakin löydät) vahvaa miestä (aivan luonnollista, kaikkihan haluavat tuntea olonsa turvalliseksi). Ainoa ongelma siis on vain että valitset kypsymättömiä miehiä, joille väkivalta on ensimmäinen ratkaisumalli, sen jälkeen ajatellaan tai jos ei se luonnistu niin luovutetaan ja kostetaan jollekin sivulliselle, esimerkiksi sinulle kun satut olemaan paikalla...Kun on huonosti käynyt tai nähnyt kun ystävälle sattuu huonosti niin usko menee...
- M21
ja naiset ei ole koskaan väkivaltaisia. Melkein joka kuukausi voi iltapäivälehdistä lukea kuinka nainen on tappanut omat lapsensa tai ukkonsa. Kyllä se puukko suomalaisten naistenkin käteen turhan usein eksyy...
mut liian useesti kirjoitti:
Kun on huonosti käynyt tai nähnyt kun ystävälle sattuu huonosti niin usko menee...
Vanhoihin asenteisiin jämähtää ellei niitä todella yritä muuttaa. En tarkoita, että vaihtaa kaveripiiriä, mutta kyllähän seura vaikuttaa siihen millaisiin ihmisiin tutustuu ja missä tutustuu. Arvaisinpa, että tapaat ne "rentut" bilettäessä (pieni epäilys ettet vielä ole baari-ikäinen..?)
Ajattelin siis tuolla kaveripiirillä lähinnä, että mahdollisesti siinä on vähän viinanjuonnin ihannointia, "ilo ilman viinaa on teeskentelyä" ja sen myötä tutustuu alkoholin suurkuluttajamiehiin. Tietysti, kun syytetään alkoholia, kanattaa muistaa että sehän ei ole varsinaisesti väkivallan syy vaan väline - vie estot myös negatiivisessa mielessä. Kohtuullisesti käytettynä hyvä juttu, kohtuuden jälkeen alkaa ne negatiiviset puolet tulla esiin.
Löydät kyllä toisenlaisiakin miehiä kun vähän katselet ympärillesi - ei kannata ihan vielä uskoa menettää.- varsinkin vain
miehet kirjoitti:
hakkaa....
Niin..."vain" joka viides mies hakkaa. Tutkimuksien mukaan joka viides nainen joutuu pahoinpitelyn kohteeksi.
Olet oikeassa ei kaikki miehet hakkaa... no on täällä ainakin yks mies joka ei varmasti hakkaa naista ja sen voin vaikka vannoa....että älä ala yleistään tääällä...
- ettet hakkaa
jucca28 kirjoitti:
no on täällä ainakin yks mies joka ei varmasti hakkaa naista ja sen voin vaikka vannoa....että älä ala yleistään tääällä...
Sori jos yleistän. Olen vaan täysin pettynyt.
- mutta ei koko totuus
elin_tilaa kirjoitti:
Vanhoihin asenteisiin jämähtää ellei niitä todella yritä muuttaa. En tarkoita, että vaihtaa kaveripiiriä, mutta kyllähän seura vaikuttaa siihen millaisiin ihmisiin tutustuu ja missä tutustuu. Arvaisinpa, että tapaat ne "rentut" bilettäessä (pieni epäilys ettet vielä ole baari-ikäinen..?)
Ajattelin siis tuolla kaveripiirillä lähinnä, että mahdollisesti siinä on vähän viinanjuonnin ihannointia, "ilo ilman viinaa on teeskentelyä" ja sen myötä tutustuu alkoholin suurkuluttajamiehiin. Tietysti, kun syytetään alkoholia, kanattaa muistaa että sehän ei ole varsinaisesti väkivallan syy vaan väline - vie estot myös negatiivisessa mielessä. Kohtuullisesti käytettynä hyvä juttu, kohtuuden jälkeen alkaa ne negatiiviset puolet tulla esiin.
Löydät kyllä toisenlaisiakin miehiä kun vähän katselet ympärillesi - ei kannata ihan vielä uskoa menettää.Oma hakkaava poikaystävä löytyi seurakunnasta. ei hakannut kännissä vaan vesiselvänä. Kamujenkin poikaystävistä on ollut useat "selviä" uskovaisia. Että kohderyhmä arvio meni pieleen.
Ravintoloista(sinne pääsee myös siskon paperiella) olen löytänyt ei hakkaavia, mutta hyvin viinahöyryissä viihtyviä. Ei sekään jaksa kiinnostaa.
Joten musta tulee vanhapiika. - vieköön
Meinaahan tuo tällä yh:lla olla toisin päin...Äijät haluu pitää hauskaa ja seura kelpaa..Yhden illan.Sitten ku pää selviää ja aletaa tajuta kuinka "kiinni" äiti todellisuudessa lapsessaan on.iskee ilmeisesti pakokauhu.Äidin ja lapsen muodostamaan perheeseen on vaikea soluttautua olemaan sitä osa,vaikka äiti kuinka yrittäisi tätä edes auttaa ja antaa tilaa.Olla vaatimatta jne.Meitä on niin moneen lähtöön:( Ainahan sitä toivoo,että jokaiselle tulisi kohdalle joku:)
- liikkuu!
Eikä mikään muu...
- naaras..
sitten olen se poikkeus, joka vahvistaa säännön?
-Halutaan miestä muttei kumppania -
Haluan kumppanin, mutta en miestä, joka yrittäisi olla isä lapselleni tai haluaa perheidyllin. Olen suht menestyvä yrittäjä, eikä maailmaani mahdu sellaista.
-Valitetaan juopoista/pettäjistä/hakkaajista, mutta valitaan silti se renttu -
En valita, koska sellaisiin en ole törmännyt, mutta renttumainen ulkonäkö vetoaa kyllä.
-Ei haluta seurustella, mutta silti jahdataan miehiä. - En jahtaa, kun ei ole aikaa sellaiseen, en kyllä käsitä, miten yhdelläkään yh-äidillä olisi.
-Ei kuitenkaan haluta mitään yhdenillan juttuja - Pitäisikö sitten haluta? Minulle ne ei ainakaan antaisi yhtään mitään, joten en aio edes kokeilla.
....Saisinko minäkin työpaikan missä ei tarvitse mitään tehdä ja silti saisi paljon rahaa.
- Saisit, jos sellaisen löytäisit ja olisit pätevä tehtävään. Minun tavoitteeni on siirtyä viimeistään 5-kymppisenä pois työelämästä (mikäli maltan) nauttimaan työni hedelmää.
...Saisinko minäkin naisen jonka eteen ei tarvitse mitään tehdä ja silti hän palvelisi minua kuin jumalaa. - Jos olet jumalainen, niin miksikäs ei? Kyllä henkilöpalvontaa esiintyy aika paljon.
No tietty turha edes kysyä miksi ovat yh-äippiä!
- No oletetaan, että kysyt ja minä oletetusti vastaan: Siksi, ettei kemiat pelannut lapsen isän kanssa, kyllästyin elättämään häntä, hän oli tavoitteeton eikä vaivautunut edes yrittämään saada vakituista työpaikkaa. Meillä oli repiviä erimielisyyksiä lastenkasvatuksellisissa asioissa ja hän oli uhkapeluri, jolla alkoi venyä baarireissut vuorokauden mittaisiksi.. Lukuisia syitä, miksi halusin hänestä eron. Millään hän ei meinannut lähteä täältä nurkista pyörimästä, eikä olisi halunnut eroa, koska siivelläni oli aika vaivaton elää.- Naaras2
Oikein hieno vastaus ! Minusta tuntuu, että joitakin miehiä vaan ärsyttää yh:n riippumattomuus, useat yh:t ovat melko vahvoja naisia kun ovat uskaltaneet lähteä huonosta suhteesta. Onhan meitä yhteis- ja yksinhuoltajia kaikenlaisia, jotkut jopa pakosta ilman omaa tahtoaan tilanteeseen joutuneita, herkkiä ja haavoittuvaisia.
Myönnän, että minä olen nainen, joka haluaa juuri alkuperäisen kirjoittamia juttuja. Suureksi osaksi suojellakseni itseäni, pitääkseni lapseni vielä vapaana äidin parisuhdehässäköistä, he kun toivoisivat vieläkin omien vanhempiensa palaavan yhteen. Myös ajankäyttö vaikuttaa paljon siihen, miksi en halua vielä liian tiivistä suhdetta. Omasta mielestäni toimin järkevästi kun vietän työpäivän jälkeen aikaa lasteni kanssa. Uskon, että heidän kanssa vietetty aika on kuitenkin parasta mitä voi tässä elämäntilanteessa olla. Ehdin minä vakavassa parisuhteessa olemaan myöhemminkin, jos siltä vielä joskus tuntuu.
Miesten perässä en kyllä juokse, mutta olisihan se ihan mukavaa kun olisi sellainen "ulkoiluttaja", jonka kanssa voisi rennosti olostella ja höpötellä henkeviä... - tuuli-juulia
Etpäs vaan olekaan ainoa poikkeus, ehkä sääntö vaan vahvistuu, mitä enemmän poikkeuksia ;)
Vastaukseksi aloittajalle:
Jos miehen haluan, niin kumppaniksi. En valita, edesmennyt suhde on taaksejäänyttä elämää, huono tuuri - miksi valittaa, kun on hengissä selvinnyt!? Ikinä en ole miehiä jahdannut, enkä viitsi/jaksa/ehdi enää aloittaa ;) Yhden illan jutut ei sovi mun luonteelle, miksi siis haluta pahaa mieltä ja sydänsuruja?!
Kyllähän niitä sellaisiä työpaikkoja löytyy missä ei tarvitse mitään tehdä ja rahaa virtaa, mutta minä ainakaan en sellaista haluaisi. Mun työpaikassa saa tehdä ihan kunnolla töitä, ja palkka menee elämiseen.
Saisitko naisen, joka palvelisi kuin jumalaa? Olisitko onnellinen, jos saisit? Ehkä uhrautuvaisen, alistetun... minä naisena palvelisin miestä kuin jumalaa, jos olisin hänelle jumalatar ;)
No äläpä kysy, miksi ollaan yh-äippiä, koska luulet sen tietäväsi. Muista kuitenkin, että jokainen elämäntarina on yksilöllinen, kahta täsmälleen samanlaista ei ole. - yx-mies
Miten ne kemiat pelasi ennen?
Teit kumminkin lapsia kyseisen miehen kanssa
Kyllästyit elätämään häntä?
Mitä jos mies kyllästyy elätämään naista?
Sehän on tuomitavaa teidän naisten mielestä vai mitä?
Vai miten suhtautuisit mieheen joka sanoisi että kyllästyi elättämään vaimoaan ja erosi tämän takia?
Ja vaikka olisit kuinka menestyvä yritäjä tahansa niin se yksistään ei tee sinusta sen parempaa ihmistä kuin muut - naaras..
yx-mies kirjoitti:
Miten ne kemiat pelasi ennen?
Teit kumminkin lapsia kyseisen miehen kanssa
Kyllästyit elätämään häntä?
Mitä jos mies kyllästyy elätämään naista?
Sehän on tuomitavaa teidän naisten mielestä vai mitä?
Vai miten suhtautuisit mieheen joka sanoisi että kyllästyi elättämään vaimoaan ja erosi tämän takia?
Ja vaikka olisit kuinka menestyvä yritäjä tahansa niin se yksistään ei tee sinusta sen parempaa ihmistä kuin muuthänen kemiallinen koostumuksensa muuttui ajan myötä.. tai minun. En ole kemisti, en tiedä, miksi moinen tapahtui.
Ensin pelasi hyvin, mutta ehkäpä se lapsenteko vaikutti häneen. Yhden lapsen vain tein, en sentään toistamiseen olisi häntä lapseni isäksi huolinut.
- Niin kyllästyin elättämään, mikä rikos se on?
- Sitten mies kyllästyy. Minun mielestäni puolisoiden ei tarvitse ola toistensa elättäjiä, huoltajia, ylläpitäjiä. Tottakai toisia tuetaan ja vaikeista tilanteista pitää selviytyä yhteisvoimin, MUTTA.. Exäni mielummin eleli minun rahoillani ja joskus sillointällöin teki pätkätöitä, kun joku suurinpiirtein haki hänet kotoa töihin. En minä kuitenkaan sen vuoksi eronnut, se oli yksi syistä, niinkuin jo kerroin. Jos mies sanoisi eronneensa pelkästään taloudellisista syistä, niin silloin pitäisin häntä itsekkäänä, mutta se riippuu pitkälti tilanteesta.
Onko sinun mielestäsi sitten oikein se, että minä olen rakentanut yritykseni tyhjästä, saanut sen tuottamaan ja sitten mies heittäytyy mitääntekemättömäksi siivelläeläjäksi ja ajattelee, että se, mikä on minun on myös hänen, vaikka olen vuosikausia jo ennenkuin tapasimme, tehnyt työtä ansaitakseni sen, mitä minulla on?
Olet oikeassa, yrittäjyys ei tee kenestäkään parempaa kuin muut, en ole niin väittänytkään, enkä halunnut sellaista kuva antaa. Varmasti olen parempi jotain ja vastaavasti on miljoonia minua parempia ihmisiä - naaras..
naaras.. kirjoitti:
hänen kemiallinen koostumuksensa muuttui ajan myötä.. tai minun. En ole kemisti, en tiedä, miksi moinen tapahtui.
Ensin pelasi hyvin, mutta ehkäpä se lapsenteko vaikutti häneen. Yhden lapsen vain tein, en sentään toistamiseen olisi häntä lapseni isäksi huolinut.
- Niin kyllästyin elättämään, mikä rikos se on?
- Sitten mies kyllästyy. Minun mielestäni puolisoiden ei tarvitse ola toistensa elättäjiä, huoltajia, ylläpitäjiä. Tottakai toisia tuetaan ja vaikeista tilanteista pitää selviytyä yhteisvoimin, MUTTA.. Exäni mielummin eleli minun rahoillani ja joskus sillointällöin teki pätkätöitä, kun joku suurinpiirtein haki hänet kotoa töihin. En minä kuitenkaan sen vuoksi eronnut, se oli yksi syistä, niinkuin jo kerroin. Jos mies sanoisi eronneensa pelkästään taloudellisista syistä, niin silloin pitäisin häntä itsekkäänä, mutta se riippuu pitkälti tilanteesta.
Onko sinun mielestäsi sitten oikein se, että minä olen rakentanut yritykseni tyhjästä, saanut sen tuottamaan ja sitten mies heittäytyy mitääntekemättömäksi siivelläeläjäksi ja ajattelee, että se, mikä on minun on myös hänen, vaikka olen vuosikausia jo ennenkuin tapasimme, tehnyt työtä ansaitakseni sen, mitä minulla on?
Olet oikeassa, yrittäjyys ei tee kenestäkään parempaa kuin muut, en ole niin väittänytkään, enkä halunnut sellaista kuva antaa. Varmasti olen parempi jotain ja vastaavasti on miljoonia minua parempia ihmisiävielä yksi e-kirjain edellisen otsikkoon :)
- yx-mies
naaras.. kirjoitti:
vielä yksi e-kirjain edellisen otsikkoon :)
Minulle on käynyt juuri niin, oli omakotitalo, mökki, yritys jotka olin itse tyhjästä rakentanut . Vaimo 20v avioliiton ajasta töissä peräti 2v , joku voisi sanoa että hänhän hoiti lapsia ja kotia mutta kun ei. Joskus tuntui siltä että vaikka hänet olisi syöttänyt kultalusikalla sänkyyn niin ei olisi ollut siitä huolimatta onnelinen.
Ja kaikki muuten meni puoliksi - naaras..
yx-mies kirjoitti:
Minulle on käynyt juuri niin, oli omakotitalo, mökki, yritys jotka olin itse tyhjästä rakentanut . Vaimo 20v avioliiton ajasta töissä peräti 2v , joku voisi sanoa että hänhän hoiti lapsia ja kotia mutta kun ei. Joskus tuntui siltä että vaikka hänet olisi syöttänyt kultalusikalla sänkyyn niin ei olisi ollut siitä huolimatta onnelinen.
Ja kaikki muuten meni puoliksivarsin hyvin, jos ottaa päähän. On se tietty niinkin, että kodinhoito ei ole mitään lastenleikkiä, eikä laiskottelua, niinkuin monet luulee, mutta kyllä jos lasten kasvettua vielä kotielämä maistuu, eikä halua ollenkaan osallistua perheen elatukseen, niin ei sekään ole oikein. Eikä se ole raha-, vaan periaatekysymys.
Meillä oli onneksi sen verran lyhykäinen liitto, ettei ehditty taloja yms. laittaa. Näin yksinhuoltajana on sitten paljon vaivattomampaakin asua rivarissa, ei ole niin paljon piha ym. hommia.. kun eipä riittäisi aika sellaiseen.
Toiset ne vaan ei ole mihinkään tyytyväisiä, on niitä tullut nähtyä. Sen kun jokainen ymmärtäisi, että oma elämä on sellainen, millaisen siitä itse tekee.
- Liiku
Yh-äipät ovat sellaisia tunteettomia zombeja, jotka kostavat kaikille miehille huonoa menneisyyttään.
Onko se meidän kaikkien muiden miesten vika, jos olette saaneet lunta tupaan ex:iltänne?????- tuuli-juulia
Tietenkään ei ole kenenkään muun miehen vika, että suhde lapseni isän kanssa ei ollut sellainen, jossa voi jatkaa loppuelämänsä. Valitsimme väärin, ja hän sitten ymmärsi valita uudelleen ja lähteä. Nyt olen jättänyt entisen suhteen murheet kauas taakse, mutta aina jossain vedetään esiin se sama, että yh-äidit ovat katkeria entisen suhteensa huonouden vuoksi. Minä en ole! Tiedän tarkkaan tekemäni virheet enkä voi syyttää muita, olen oppinut läksyni. Sen kautta olen myös oppinut ymmärtämään, että muutkin tekevät virheitä, enkä vaadi täydellisyyttä keneltäkään. Ja aivan varmasti minulla on tunteet!! Elämä ilman tunteita ei olisi elämisen arvoista, ja vaikka tunteiden näyttäminen altistaa haavoittumiselle, se kannattaa!
- lunerin
-Halutaan miestä muttei kumppania
> Sitten joskus haluan kyllä miehen ja kumppanin
-Valitetaan juopoista/pettäjistä/hakkaajista, mutta valitaan silti se renttu
> En ikinä valitsisi sitä renttua (edes ulkomuotona ei viehätä) haluan kiltin miehen
-Ei haluta seurustella, mutta silti jahdataan miehiä.
> Minä en ole ketään jahdannut, nehän ne jahtaa
-Ei kuitenkaan haluta mitään yhdenillan juttuja
> En harrasta yhdenillan juttuja, koska en usko niiden tuovan tullessaan muita tunteita kuin hirveän morkkiksen
Enkä ymmärrä miten nuo loppuvertaukset liittyvät yh-äitiin. Sillä ei minulla ole ainakaan tarkoituskaan "nuolla kermoja päältä", vaan tiedän että jos haluu saada on pakko antaa...- Kilttimies.
Saat kymmenen pistettä ja pusun poskelle varmaan ensimmäinen ja viimeinen nainen mikä todella haluaa kiltinmiehen. Yleensä meidän kilttien miesten päälle syljetään ja viskotaan kaikki paska.
- N31v
Kuules nyt, miksi taas yleistetään...??? Olen kolmen lapsen äiti ja yh, en kuitenkaan omasta tahdostani!!! Yksin kyllä olen, kun ei ole ottajaa... Annettetavaakin on ja paljon. Minulle nääs riittää kun elätän itseni, lapseni ja maksan lainani pois, ja usea mies ottais minusta elättäjänsä... Kylmä tosi asia on että kuka nyt toisen menot maksaisi... Siksi etsinkin itselleni miestä joka ei juokse rahojeni perässä vaan minun!!! Etsin kunnes löydän sen joka välittää minusta ei rahasta. Oletkos miettinyt, että jokainen meistä kaipaa rakkautta, hellyyttä ja toisen ihmisen läheisyyttä. Yh:n elämä on pelkää työtä, aamulla ansio työhön ja illalla odottaa koti työt. Minusta sinulla ei ole mitään oikeutta loukata ihmisiä jotka edes yrittää kasvattaa lapsensa kunnialla. Sinun loukkaukset voivat osua joku kaunis päivä sinun omaan nilkaasi!!!
- Ei enää yh-äippiä mun sänkyyn
Yh-äipät kostavat ex:lleen hankkimalla hoitoja joiden kanssa he pelleilevät ja leikkivät myös hoitojen tunteilla.
En tiedä sen tunteettomampaa ihmistä kuin yh-äippä. Mikään muu ei ole tärkeää kuin omanapa.
Yh-äipät eivät pääse koskaan henkisellä puolella eroon ex:sistä.
Miksi yh-äipät eivät osaa kertoa haluavansa yhdenillan suhteen tai miksi he eivät osaa/uskalla kertoa haluavansa seurustelusuhteen?
Seurustelusuhde on kyllä yh-äippien kohdalla täyttä utopiaa, kun he eivät pysty enää muuhun kuin tuottamaan pahaa mieltä kaikille vapaille miehille.
Yh-äipät ovat katkeria sinkuille, koska he voivat mennä ja tulla miten sattuu eikä heillä ole lapsia rasitteena.
Tiedoksi kaikille vapaille sinkkumiehille: ÄLKÄÄ IKINÄ sekaantuko yh-äippiin niistä ei saa muutakuin harmia itselleen ja muille.- tuuli-juulia
Et voi yleistää noin!!
"Yh-äipät kostavat ex:lleen hankkimalla hoitoja joiden kanssa he pelleilevät ja leikkivät myös hoitojen tunteilla." Minulla ei ainakaan ole tarvetta kostaa exälleni mitään, suhteemme oli ohi jo ennen eroa. Tietenkin tuntui alkuun pahalta, että epäonnistui ihmissuhteessa, mutta erehdyksistä oppii. En ole koskaan "hankkinut hoitoja", en kostaakseni enkä mistään muustakaan syystä.
"En tiedä sen tunteettomampaa ihmistä kuin yh-äippä. Mikään muu ei ole tärkeää kuin omanapa." Mitenhän on omien tunteidesi laita? Löytyykö empatiataitoja? Minä olen aina ajatellut olevani enemmän tunne- kuin järki-ihminen, ja rakastan läheisiäni syvästi. Minulle suhteessa on tärkeää toisen hyvinvointi, mutta myös se että en itse tule huonosti kohdelluksi. Oman navan edelle menee tärkeysjärjestyksessä lapsi, ystävät ja läheiset sukulaiset.
"Yh-äipät eivät pääse koskaan henkisellä puolella eroon ex:sistä." Olen päässyt eroon exästä, mutta toki entisen suhteen kokemusten vuoksi en ole enää niin luottavainen ja hyväuskoinen. Pyrin kuitenkin käsittelemään ongelmani ihan itse, ja ystävien kanssa keskustelemalla, enkä syytä muita miehiä exäni epäluotettavuudesta.
"Miksi yh-äipät eivät osaa kertoa haluavansa yhdenillan suhteen tai miksi he eivät osaa/uskalla kertoa haluavansa seurustelusuhteen?" Olen kertonut rehellisesti, että EN halua yhden yön suhteita. En uskalla kertoa haluavani seurustelusuhteen, koska - pitäishän sun tietää - olen yh, enkä saa kuvitella että kukaan mies haluaa seurustella yh-äidin kanssa. Mutta jos mies, jonka kanssa suhteen haluaisin, itse ehdottaa minulle suhdetta, osaan vastata "kyllä"!
"Seurustelusuhde on kyllä yh-äippien kohdalla täyttä utopiaa, kun he eivät pysty enää muuhun kuin tuottamaan pahaa mieltä kaikille vapaille miehille." Surullista että ajattelet noin...vaikka minusta tuntuu, että sinä haluat aiheuttaa pahaa mieltä minulle siksi, että olen yh-äiti :(
"Yh-äipät ovat katkeria sinkuille, koska he voivat mennä ja tulla miten sattuu eikä heillä ole lapsia rasitteena." Minun lapseni ei ole rasite, ja saan mennä ja tulla juuri sen verran kuin haluan, koska isovanhemmat hoitavat lasta mielellään ja lapsi viihtyy heidän kanssaan. Käytännössä se, että menen ja tulen miten haluan tarkoittaa, että käyn "viihteellä" muutaman (n.3-6) kertaa vuodessa ja joskus yksin lenkillä tai jonkun kaverin kanssa shoppailemassa tms. Jos olisin tämän ikäinen ja lapseton sinkku, olisin ehkä katkera ja kateellinen niille, joilla on lapsia. Toki yksinhuoltajuus ei ole unelmatilanne, kahden vanhemman perhe on.
"Tiedoksi kaikille vapaille sinkkumiehille: ÄLKÄÄ IKINÄ sekaantuko yh-äippiin niistä ei saa muutakuin harmia itselleen ja muille." Mutta jos nyt satutte sekaantumaan, niin älkää satuttako, ettehän? Yh-äideilläkin on tunteet. - Singleman
tuuli-juulia kirjoitti:
Et voi yleistää noin!!
"Yh-äipät kostavat ex:lleen hankkimalla hoitoja joiden kanssa he pelleilevät ja leikkivät myös hoitojen tunteilla." Minulla ei ainakaan ole tarvetta kostaa exälleni mitään, suhteemme oli ohi jo ennen eroa. Tietenkin tuntui alkuun pahalta, että epäonnistui ihmissuhteessa, mutta erehdyksistä oppii. En ole koskaan "hankkinut hoitoja", en kostaakseni enkä mistään muustakaan syystä.
"En tiedä sen tunteettomampaa ihmistä kuin yh-äippä. Mikään muu ei ole tärkeää kuin omanapa." Mitenhän on omien tunteidesi laita? Löytyykö empatiataitoja? Minä olen aina ajatellut olevani enemmän tunne- kuin järki-ihminen, ja rakastan läheisiäni syvästi. Minulle suhteessa on tärkeää toisen hyvinvointi, mutta myös se että en itse tule huonosti kohdelluksi. Oman navan edelle menee tärkeysjärjestyksessä lapsi, ystävät ja läheiset sukulaiset.
"Yh-äipät eivät pääse koskaan henkisellä puolella eroon ex:sistä." Olen päässyt eroon exästä, mutta toki entisen suhteen kokemusten vuoksi en ole enää niin luottavainen ja hyväuskoinen. Pyrin kuitenkin käsittelemään ongelmani ihan itse, ja ystävien kanssa keskustelemalla, enkä syytä muita miehiä exäni epäluotettavuudesta.
"Miksi yh-äipät eivät osaa kertoa haluavansa yhdenillan suhteen tai miksi he eivät osaa/uskalla kertoa haluavansa seurustelusuhteen?" Olen kertonut rehellisesti, että EN halua yhden yön suhteita. En uskalla kertoa haluavani seurustelusuhteen, koska - pitäishän sun tietää - olen yh, enkä saa kuvitella että kukaan mies haluaa seurustella yh-äidin kanssa. Mutta jos mies, jonka kanssa suhteen haluaisin, itse ehdottaa minulle suhdetta, osaan vastata "kyllä"!
"Seurustelusuhde on kyllä yh-äippien kohdalla täyttä utopiaa, kun he eivät pysty enää muuhun kuin tuottamaan pahaa mieltä kaikille vapaille miehille." Surullista että ajattelet noin...vaikka minusta tuntuu, että sinä haluat aiheuttaa pahaa mieltä minulle siksi, että olen yh-äiti :(
"Yh-äipät ovat katkeria sinkuille, koska he voivat mennä ja tulla miten sattuu eikä heillä ole lapsia rasitteena." Minun lapseni ei ole rasite, ja saan mennä ja tulla juuri sen verran kuin haluan, koska isovanhemmat hoitavat lasta mielellään ja lapsi viihtyy heidän kanssaan. Käytännössä se, että menen ja tulen miten haluan tarkoittaa, että käyn "viihteellä" muutaman (n.3-6) kertaa vuodessa ja joskus yksin lenkillä tai jonkun kaverin kanssa shoppailemassa tms. Jos olisin tämän ikäinen ja lapseton sinkku, olisin ehkä katkera ja kateellinen niille, joilla on lapsia. Toki yksinhuoltajuus ei ole unelmatilanne, kahden vanhemman perhe on.
"Tiedoksi kaikille vapaille sinkkumiehille: ÄLKÄÄ IKINÄ sekaantuko yh-äippiin niistä ei saa muutakuin harmia itselleen ja muille." Mutta jos nyt satutte sekaantumaan, niin älkää satuttako, ettehän? Yh-äideilläkin on tunteet.Henk.kohtaisesti tavannut kymmeniä yh-äitejä ja aina on sama epävarmuus ei tietoa onko lintu vai kala.
Minun ei tulisi mieleenkään pahoittaa kenenkään mieltä, mutta valitettavasti olen saanut useasti kokea yh-äitien tunteettomuuden/kylmyyden. - olet..
Singleman kirjoitti:
Henk.kohtaisesti tavannut kymmeniä yh-äitejä ja aina on sama epävarmuus ei tietoa onko lintu vai kala.
Minun ei tulisi mieleenkään pahoittaa kenenkään mieltä, mutta valitettavasti olen saanut useasti kokea yh-äitien tunteettomuuden/kylmyyden.heille sitten tehnyt/sanonut? Osoitit kenties mustasukkaisuutta lasten vuoksi? Vaadit, että sinun pitää olla etusijalla? Osoitit mieltä, kun hänellä ei ole yhtä paljon aikaa sinulle, kuin lapsettomalla sinkkunaisella olisi? Tuollaiseen käytökseen vastaisin minäkin kylmyydellä.
- tuuli-juulia
Singleman kirjoitti:
Henk.kohtaisesti tavannut kymmeniä yh-äitejä ja aina on sama epävarmuus ei tietoa onko lintu vai kala.
Minun ei tulisi mieleenkään pahoittaa kenenkään mieltä, mutta valitettavasti olen saanut useasti kokea yh-äitien tunteettomuuden/kylmyyden.Ymmärtäähän sen, että huonot kokemukset saa yleistämään ja aiheuttaa katkeruutta. Sulla on vaan ollut huonoa tuuria, oot törmännyt itsesi kannalta vääriin ihmisiin. Ehkä niillä naisilla on ollut takanaan niin huonoja suhdekokemuksia, ettei niiden jälkeen tule ehjäksi ikinä :( Ja tietenkin on ymmärrettävää, että nyt suojelet itseäsi ja vältät tutustumasta enää yh-äiteihin.
Mä en rehellisesti sanottuna voi puhua muista yh-äideistä kuin itsestäni, en tunne muita (tai no tunnen, mut en niin läheisesti, että tietäisin miten he kohtelee miehiä), mutta toivottavasti kaikki muutkaan ei kuitenkaan ole kylmiä ja tunteettomia. Onhan moni kuitenkin solminut uuden kestävän parisuhteen ja perustanut uusperheenkin. - Singleman
olet.. kirjoitti:
heille sitten tehnyt/sanonut? Osoitit kenties mustasukkaisuutta lasten vuoksi? Vaadit, että sinun pitää olla etusijalla? Osoitit mieltä, kun hänellä ei ole yhtä paljon aikaa sinulle, kuin lapsettomalla sinkkunaisella olisi? Tuollaiseen käytökseen vastaisin minäkin kylmyydellä.
EN! En ole mustasukkainen
En vaadi olla etusijalla
En vaadi aikaa enempää kuin mihin voi pystyä
En osoita mieltä enkä myöskään vertaile nais´ta sinkku vs yh-äiti.
Olen vain törmännyt kylmiin ja tunteettomiin yh-äippiin ja se siitä :(
Ikävää, mutta totta! - kirjoittaa
noin? Mites sitten suu pannaan kun ei ole MIEHELLE tarjolla muuta kuin YyHoo tai varattu?
Kovin on kaltoin elämä kohdellut mies rukkaa. - Vapaa mies
kirjoittaa kirjoitti:
noin? Mites sitten suu pannaan kun ei ole MIEHELLE tarjolla muuta kuin YyHoo tai varattu?
Kovin on kaltoin elämä kohdellut mies rukkaa.-Mites sitten suu pannaan kun ei ole MIEHELLE tarjolla muuta kuin YyHoo tai varattu?-
Millos tälläinen tilanne muka tulee vastaan?
Kyllä mun silmissä ainakin lapseton sinkkunainen on plussaa verrattuna varattuun/yh-äippään.
Älkää olko noin katkeria yh-äipät olisko kannattanu suhteen alkuajoissa miettiä kenen kansSA alkaa seurustelemaan. - onko yh äidit
Singleman kirjoitti:
Minun ei tulisi mieleenkään pahoittaa kenenkään mieltä, mutta valitettavasti olen saanut useasti kokea yh-äitien tunteettomuuden/kylmyyden.jotenkin oma lajinsa? Eroavat muista naisista täysin? eiköhän kaikenlaisista elämän tilanteista löydy kaikenlaisia ihmisiä...
- tämäkin
aloitus kuuluisi tuonne yh-palstalle.. Siellä voisi olla enemmän vastaajiakin noille katkerille tilittäjille.
- Äijä 69
Liiku tuolla yläkerrassa....alakerrrassa on sitten jo monenmoista mönkijää :)
Jos haluat hankaluuksia/vaikeuksia/harmia niin ota itsellesi yh-äiti seuralaiseksi. Nainen joka ei tiedä mitä haluaa ja mikään ei ole hyvää mitä teet eli viisaampaa pysyä harmeista erossa eli valitse SINKKUNAINEN (mielellään lapseton).- tuuli-juulia
tehdä tollasia yleistyksiä ja luokitella ihmisiä! Näitä juttuja lukiessa sitä vasta tuleekin hyvä joulumieli :(
Jokainen toki saa olla asioista ihan mitä mieltä haluaa, mutta miltä kuvittelet tuntuvan päivästä toiseen lukea kommenttisi kaltaisia juttuja ja siinä samalla elää tätä yh-äitiyttä? Ihme jos vielä löytyy murunen itsetuntoa ja uskoa siihen että on oikeus olla olemassa, kun yleinen mielipide tuntuu olevan että yh-äidit sopisi viedä kaikki jonossa "saunan taakse". Mietipä itse, miltä tuntuu tässä asenneilmastossa yrittää olla hyvä äiti ja hyvä ihminen, ja vielä haluaisi olla nainenkin, kun ikää on vasta reilu kolmekymppiä ja seurustelusuhteita takana tasan se yksi, ja siitäkin jo vuosia aikaa...tuntuu ettei riittäisi vaikka olisi täydellinen, siltikin olisi kelvoton...ja päässäkään ei liiku mitään, vaikka se pää kummasti pärjää tuolla yliopisto-opinnoissakin :)
Hyvää ja kaunista joulua vaan sullekin silti! - mitään järkevää noille
tuuli-juulia kirjoitti:
tehdä tollasia yleistyksiä ja luokitella ihmisiä! Näitä juttuja lukiessa sitä vasta tuleekin hyvä joulumieli :(
Jokainen toki saa olla asioista ihan mitä mieltä haluaa, mutta miltä kuvittelet tuntuvan päivästä toiseen lukea kommenttisi kaltaisia juttuja ja siinä samalla elää tätä yh-äitiyttä? Ihme jos vielä löytyy murunen itsetuntoa ja uskoa siihen että on oikeus olla olemassa, kun yleinen mielipide tuntuu olevan että yh-äidit sopisi viedä kaikki jonossa "saunan taakse". Mietipä itse, miltä tuntuu tässä asenneilmastossa yrittää olla hyvä äiti ja hyvä ihminen, ja vielä haluaisi olla nainenkin, kun ikää on vasta reilu kolmekymppiä ja seurustelusuhteita takana tasan se yksi, ja siitäkin jo vuosia aikaa...tuntuu ettei riittäisi vaikka olisi täydellinen, siltikin olisi kelvoton...ja päässäkään ei liiku mitään, vaikka se pää kummasti pärjää tuolla yliopisto-opinnoissakin :)
Hyvää ja kaunista joulua vaan sullekin silti!vastineeksi. Ei niillä itsellä se järki päässä liiku näkeehän sen kirjoituksista.
Minä ainakin olen naisia arvostava mies ja oma kulta sattuu olemaan entinen yh.äiti. Kun rakastuu ja löytää sen oikean ei välitä siitä onko nainen nyt yh tai sinkku. Naisen persoona on se mikä merkitsee. Ja minä löysin täydellisen itselleni. Huonossa suhteessa ollut ihminen sitäpaitsi osaa arvostaa hyvää suhdetta paljon enemmän.
- kertoo se
tosiasia että Yh-äitejä on niin paljon enemmän kuin Yh- isiä? No ehkä isät haluavat vapautensa kun mieshän on jonkun biologian mukaan moniavioinen, vaihtelunhaluinen ja etsii niitä biologisesti vetäviä naaraita, vaistonvaraisesti tietenkin...
...se niin mene! Lapset "joutuvat" äidille lähes aina. Naisen pitää olla tosi sairas (kykenemätön huolehtimaan lapsistaan, alkoholisti, vammautunut jne.), jos mies määrätään pääasialliseksi huoltajaksi. Asia ei siis ole juurikaan riippuvainen siitä haluaako mies yksinhuoltajaksi. Sitähän ei kysytä mikäli nainen haluaa huoltajuuden.
Ja tietysti vielä lisäksi se marginaalinen ryhmä, naiset, jotka hankkivat lapsen "yksin". Miehellehän se ei ole mahdollista...
- tero
Kokemusta on yhdestä. Reilu tyyppi, mutta moloa sekin vain halusi. Kannattaa ottaa heti asia puheeksi, mitä se seurustelulta haluaa. Ei kannata olla mikään viikonloppu-juhta.
Toinen kasvattaa elämää ja sä olet viihdyttäjä. mä lopetin sen 3kk jälkeen tiukkaan kysely-sessioon.
Harmittaa, kun ihmistä/ihmisiä käytetään väärin. Eivät tajua saatana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195993
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263784- 822617
- 392141
- 331922
- 451888
- 1071785
- 211666
- 271512
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488