kaste-kysymys

jääprinsessa

minut kastettiin muutama vuosi sitten.mutta sen jälkeen minulla alkoi nousta menneisyydestä kauheita asioita kuin mm.se että minut oli uhrattu vauvana baalille ym.kauheuksia.

joten olen nyt miettinyt pitäisikö minun mennä uudelleen kasteelle niin äitini ja isäni suvuista minuun tulleet noituudet ja kiroukset jäisi taakse ja saisin aloittaa puhtaalta pöydältä.

vai onko haitallista kastattaa itseään toiseen kertaan.

ja onko tarkastettava että kastaja on rehellinen ettei minua uudelleen liitetä noituuteen.

pitääkö kaste suorittaa jeesuksen nimessä vai isän pojan pyhän hengen nimeen? olen kuullut että sillä on ero?

tahdon irti sukukirouksista joita minussa on vaikka muille jakaa..

18

815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -I-

      Paavali sanoo, että yksi kaste, joten älä mene kasteelle. Kastaminen tulee suorittaa Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen niin kuin Jeesus opettaa. Kirouksista eroon pääset rukoilemalla. Huuda avuksesi Kristusta niin vapautdut!
      Rauha olkoon kanssasi.

    • hese

      ainoa jota tulee pelätä, ja on kaikkien uskovien Vapahtaja:"...Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -

    • heti välittömästi

      yhteyttä mielenterveystoimistoon...

      • jääprinsessa

        otan yhteyttä. on ihmeellistä kun kaikki eivät uskalla kohdata totuutta.esim.menneisyyden traumat on niin syvällä,ja ne vaikuttaa joka päiväiseen elämään.
        Ja Jumala paljastaa minulle kaikkia isäni ja äitini tekoja.Nyt kun olen vahva ottamaan vastaan niitä.

        Eihän saatana omia tekojaan paljasta.Kyllä se on Pyhä Henki joka auttaa tässäkin prosessissa.

        Ei tähän pillerit auta ja suosittelenkin jos sinä syöt psyykelääkkeitä,niin kehoittaisin sinua rukoilemaan ja pääset niistä vapaaksi.Ensin on vain sinunkin uskallettava kohdata kipeät haavasi.

        t.jääprinsessa

        ps.onnea toipumiseesi!!


    • Saa

      Joka on Kristuksessa on uusi luomus! Jos olet tullut uskoon ja kastattanut itsesi uskovana Raamatun mukaan upottamalla veteen, niin mitkään menneisyyden asiat eivät enää ole sinua saartamassa. Kristus on Vapahtaja alusta loppuun saakka! Hän on sovittanut sinut ja kiroukset ja muut pahat ovat Hänessä poistuneet. Ole vapaa Herrassa!

      • Larssi

        kyllähän se riittää, jos on kerran kastettu lähetyskäskyn mukaisesti Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Kasteen liitto on Jumalan puolelta kyllä aina voimassa. Tarvitsemme uudesti uskomista, emme uudesti kastamista.


      • jääprinsessa
        Larssi kirjoitti:

        kyllähän se riittää, jos on kerran kastettu lähetyskäskyn mukaisesti Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Kasteen liitto on Jumalan puolelta kyllä aina voimassa. Tarvitsemme uudesti uskomista, emme uudesti kastamista.

        siis oletteko sitä mieltä-kaikki jotka tään nyt lukee,että vaikka alkaakin Jumala näyttää kaikkea kauheuksia joita on minulle lapsena tehty niin silti olen turvassa eikä tarvi mennä uusiks kasteelle?

        Ja onko se niin että Jumala alkaa näyttään vasta sitten kaikkia saatanan tekoja-kun alan uskaltaa kohdata niitä?

        tähän asti kaikki on ollut vain kauhua ja pelkoa mutta nyt minulle on selvästi näytetty mitä mulle on tehty.

        koska äitini oli kiinni noituudessa ja isäkin avustamassa..joten arvaatte varmaan mitä kaikkea kärsimystä ja kidutusta olen kokenut.

        kiitos että vastasitte.


      • jääprinsessa kirjoitti:

        siis oletteko sitä mieltä-kaikki jotka tään nyt lukee,että vaikka alkaakin Jumala näyttää kaikkea kauheuksia joita on minulle lapsena tehty niin silti olen turvassa eikä tarvi mennä uusiks kasteelle?

        Ja onko se niin että Jumala alkaa näyttään vasta sitten kaikkia saatanan tekoja-kun alan uskaltaa kohdata niitä?

        tähän asti kaikki on ollut vain kauhua ja pelkoa mutta nyt minulle on selvästi näytetty mitä mulle on tehty.

        koska äitini oli kiinni noituudessa ja isäkin avustamassa..joten arvaatte varmaan mitä kaikkea kärsimystä ja kidutusta olen kokenut.

        kiitos että vastasitte.

        ei tarvitse mennä uudestikasteelle, sillä sitten vasta tuut rauhattomaksi, koska kyllä se yksi lapsena saatu kaste Raamatun mukaan riittää ja riittää minulle ja sinulle.

        Tietysti tällä palstalla on jotkut erimieltä, mutta se ei meinaa mitään, ainakaan minulle.


      • Retro Uniq
        weha kirjoitti:

        ei tarvitse mennä uudestikasteelle, sillä sitten vasta tuut rauhattomaksi, koska kyllä se yksi lapsena saatu kaste Raamatun mukaan riittää ja riittää minulle ja sinulle.

        Tietysti tällä palstalla on jotkut erimieltä, mutta se ei meinaa mitään, ainakaan minulle.

        menin kasteelle, mutta minulle se ei ollut mikään "uudestikaste".
        Minut on kyllä pikkuvauvana kastettu niin kuin suurin osa suomalaisista. Mutta en koe lapsena saamaani kastetta Raamatun mukaiseksi ja kristilliseksi uskovan kasteeksi, siksi kaste jonka olen ottanut uskoon tultuani ei ole minulle "toinen kaste" eikä "uudestikaste" vaan juuri se on YKSI kaste Jeesukseen.

        Ajattelen näin:
        YKSI Herra on Jeesus Kristus. Ei ole muita todellisia Vapahtajia. Vain Jeesus on todellinen Herra.
        YKSI usko on uskoa tähän Raamatun ilmoittamaan Jeesukseen, joka on lihaan tullut Jumalan Poika ja olemukseltaan tosi Jumala, on siis taivaasta ihmiseksi tullut ja hänessä Jumala sovitti syntimme, eikä mitään muuta uhria tarvita sovitukseksi. Usko Jeesukseen Kristukseen ja Hänen verensä sovittavaan voimaan, jossa anteeksiantamus on, on siis se yksi usko josta Raamattu puhuu!
        Samoin:
        YKSI kaste on kaste Jeesukseen Kristukseen.

        Kun siis UT sanoo että yksi Herra ja yksi usko ja yksi kaste.
        Kyse on kasteen sisällöstä.

        Siksi hyväksyn ihan samalla tavalla uskoviksi myös ne jotka on lapsena kastettu, jos ovat myöhemmin uskoon tulleet eli Jeesukseen uskovat, ja jos tahtovat sitten pitää kiinni lapsena saamastaan kasteesta, en minä ryhdy heitä sen tähden huonompina uskovina pitämään. Pääasia että heillä on yksi Herra ja yksi usko, niin kastekin on sitten sisällöllisesti se yksi kaste, vaikka olisi suoritettu vähän toisella tavalla.

        Näin minä ajattelen ja tiedän että et tällaista ajattelutapaa välttämättä hyväksy, ehkä saamasi opetuksen tähden pidät tulkintaani jopa harhaoppisena, mutta sanon samoin kuin sinäkin sanoit:
        Tietysti jotkut on erimieltä, mutta se ei meinaa mitään, ainakaan minulle.

        JEESUS ON HERRA. Ja hänessä on uskovien yhteys, jos Häneen katsomme, erilaisina kristittyinä. Joissakin kohdissa meillä on vähän erilaisia mielikuvia Jeesuksesta, kuitenkin Hän on yksi, emmekä aina ja kaikissa kohdin toteuta uskoa aivan samalla tavalla, silti usko on yksi, myös kasteessa saattaa olla erilaisia käytäntöjä, mutta jos kasteen sisältö on Jeesus Kristus eli tahdomme kasteen kautta Häneen turvata ja luottaa, silloin kastekin on yksi Hänessä: olemme kaikki uskovat kastettuja Jeesukseen, tapahtui kasteemme sitten tämän tai tuon käytännön mukaan, kun vaan tahdomme Jumalaa rakastaa ja Hänen sanansa mukaan elää.

        Minä en tullut levottomaksi kun menin kasteelle.
        Tiedän kyllä että moni on tullut levottomaksi kun kasteen jälkeen on Pyhä Henki alkanut tehdä työtä, sillä toki vihollinen reagoi Jumalan siunaukseen ja alkaa sitä vastaan taistella.
        Jos uskovassa on vaikka sukukirousten takia jotain sidoksia ja vihollisen koukkuja, niin ne sidokset ei enää voi pysyä piilossa kun vihollinen häiriintyy Jumalan työn tähden, ne joutuu tulemaan esiin ja uskova saa ne käydä läpi.
        Kiitos Herralle.
        Levottomuus ei siis aina ole pelkästään huono asia. Paljon parempi asia se on kuin ulkoa opittu uskonnollisuus joka ei vihollista häiritse millään tavalla.

        Kilvoitukseen kuuluu elämän kipua mutta siinä kivussa ja pohdiskelussa on Jeesus Kristus omansa kanssa ja Golgatan ristin työ on varma merkki voitosta.

        En turvaa omiin tekoihini. Turvaan Jeesukseen.
        Siunausta sinulle.


      • Retro Uniq kirjoitti:

        menin kasteelle, mutta minulle se ei ollut mikään "uudestikaste".
        Minut on kyllä pikkuvauvana kastettu niin kuin suurin osa suomalaisista. Mutta en koe lapsena saamaani kastetta Raamatun mukaiseksi ja kristilliseksi uskovan kasteeksi, siksi kaste jonka olen ottanut uskoon tultuani ei ole minulle "toinen kaste" eikä "uudestikaste" vaan juuri se on YKSI kaste Jeesukseen.

        Ajattelen näin:
        YKSI Herra on Jeesus Kristus. Ei ole muita todellisia Vapahtajia. Vain Jeesus on todellinen Herra.
        YKSI usko on uskoa tähän Raamatun ilmoittamaan Jeesukseen, joka on lihaan tullut Jumalan Poika ja olemukseltaan tosi Jumala, on siis taivaasta ihmiseksi tullut ja hänessä Jumala sovitti syntimme, eikä mitään muuta uhria tarvita sovitukseksi. Usko Jeesukseen Kristukseen ja Hänen verensä sovittavaan voimaan, jossa anteeksiantamus on, on siis se yksi usko josta Raamattu puhuu!
        Samoin:
        YKSI kaste on kaste Jeesukseen Kristukseen.

        Kun siis UT sanoo että yksi Herra ja yksi usko ja yksi kaste.
        Kyse on kasteen sisällöstä.

        Siksi hyväksyn ihan samalla tavalla uskoviksi myös ne jotka on lapsena kastettu, jos ovat myöhemmin uskoon tulleet eli Jeesukseen uskovat, ja jos tahtovat sitten pitää kiinni lapsena saamastaan kasteesta, en minä ryhdy heitä sen tähden huonompina uskovina pitämään. Pääasia että heillä on yksi Herra ja yksi usko, niin kastekin on sitten sisällöllisesti se yksi kaste, vaikka olisi suoritettu vähän toisella tavalla.

        Näin minä ajattelen ja tiedän että et tällaista ajattelutapaa välttämättä hyväksy, ehkä saamasi opetuksen tähden pidät tulkintaani jopa harhaoppisena, mutta sanon samoin kuin sinäkin sanoit:
        Tietysti jotkut on erimieltä, mutta se ei meinaa mitään, ainakaan minulle.

        JEESUS ON HERRA. Ja hänessä on uskovien yhteys, jos Häneen katsomme, erilaisina kristittyinä. Joissakin kohdissa meillä on vähän erilaisia mielikuvia Jeesuksesta, kuitenkin Hän on yksi, emmekä aina ja kaikissa kohdin toteuta uskoa aivan samalla tavalla, silti usko on yksi, myös kasteessa saattaa olla erilaisia käytäntöjä, mutta jos kasteen sisältö on Jeesus Kristus eli tahdomme kasteen kautta Häneen turvata ja luottaa, silloin kastekin on yksi Hänessä: olemme kaikki uskovat kastettuja Jeesukseen, tapahtui kasteemme sitten tämän tai tuon käytännön mukaan, kun vaan tahdomme Jumalaa rakastaa ja Hänen sanansa mukaan elää.

        Minä en tullut levottomaksi kun menin kasteelle.
        Tiedän kyllä että moni on tullut levottomaksi kun kasteen jälkeen on Pyhä Henki alkanut tehdä työtä, sillä toki vihollinen reagoi Jumalan siunaukseen ja alkaa sitä vastaan taistella.
        Jos uskovassa on vaikka sukukirousten takia jotain sidoksia ja vihollisen koukkuja, niin ne sidokset ei enää voi pysyä piilossa kun vihollinen häiriintyy Jumalan työn tähden, ne joutuu tulemaan esiin ja uskova saa ne käydä läpi.
        Kiitos Herralle.
        Levottomuus ei siis aina ole pelkästään huono asia. Paljon parempi asia se on kuin ulkoa opittu uskonnollisuus joka ei vihollista häiritse millään tavalla.

        Kilvoitukseen kuuluu elämän kipua mutta siinä kivussa ja pohdiskelussa on Jeesus Kristus omansa kanssa ja Golgatan ristin työ on varma merkki voitosta.

        En turvaa omiin tekoihini. Turvaan Jeesukseen.
        Siunausta sinulle.

        Hyväksyn vain sen, että sulla on se kastekanta, mikä on. Luonnollisesti näin on, kun opetus on eriä.

        Tiedän ihmisiä taas, joille on tullut voimakas "kastekriisi", kun ovat ottaneet uudestikasteen. He ovat tulleet pitkään levottomiksi ja hyljänneet sen uudestikasteen, uskonsa mukaan. Tämä on taas kolikon toinen puoli.

        "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste".

        Nämä tulee ahkeroiden säilyttää, siis yksi kutakin.


      • Retro Uniq
        weha kirjoitti:

        Hyväksyn vain sen, että sulla on se kastekanta, mikä on. Luonnollisesti näin on, kun opetus on eriä.

        Tiedän ihmisiä taas, joille on tullut voimakas "kastekriisi", kun ovat ottaneet uudestikasteen. He ovat tulleet pitkään levottomiksi ja hyljänneet sen uudestikasteen, uskonsa mukaan. Tämä on taas kolikon toinen puoli.

        "Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste".

        Nämä tulee ahkeroiden säilyttää, siis yksi kutakin.

        tässä on, että ovatko tosiaan hylänneet kasteensa, uskon mukaan, vai ovatko hylänneet kasteensa, uskomustensa mukaan?
        > He ovat tulleet pitkään levottomiksi ja hyljänneet sen uudestikasteen, uskonsa mukaan. <

        Tarkoitan että ihminen voi sekoittaa keskenään sen mikä hänen hengellisessä elämässä on aitoa Kristuksen synnyttämää uskoa ja mikä on ehkä kasvatuksen ja kirkkokunnan, herätysliikkeen tai yhteisön opista ja tapakulttuurista nousevaa muotoa jonka kautta uskoa tulkitaan ja toteutetaan, ja hän voi luulla että kun toimii oman herätysliikkeen tapojen ja tulkintojen mukaan ja niiden vaikuttamassa väärässä syyllisyydentunnossa, niin sitten toimii uskon mukaan, vaikka tosiasiassa voi olla että hän silloin toimii uskomusten mukaan ja vastoin uskonsa sisällistä todellisuutta?

        Sitä paitsi. Kuten totesin. Jos ovat eläneet uskonnollista elämää ilman todellista Pyhän Hengen valaisevaa vaikutusta ja ovat siksi joutuneet hengellisiin tai henkisiin sidoksiin, joita Pyhä Henki sitten alkaa työstämään ja niistä vapauttamaan kun on todella lähdetty seuraamaan Herraa, niin tämä itsensä kohtaaminen ja asioiden käsitteleminen voi ensin ilmetä levottomuutena, koska vihollinen ei todellakaan tahdo niiden uskonnollisten sidosten tulevan valoon ja katkeavan. Siinä ihminen sitten voi tehdä itselleen helpommalta tuntuvan ratkaisun eli sulkee sydämensä Herran työltä ja lähtee takaisin aikaisempiin uskonnollisiin muotoihin ja tapoihin, joita voi toteuttaa ilman että joutuu todella itseään kohtaamaan.
        Kun elää uskonnollista elämää ja antaa muiden sanella kuinka kuuluu toimia että olisi oikeaoppinen, silloin toimii uskomusten mukaan, ei uskon mukaan, ja tällaisessa uskonnollisessa toiminnassa on se etu että säästyy omakohtaisen pohdinnan ja vastuullisuuden rasitteelta! Mutta negatiivinen puoli on että sisimpään jää ne sidokset ja haittatekijät, jotka Jumala rakkaudessaan olisi tahtonut purkaa.

        Uskonnollinen ihminen toimii hyvin harvoin uskonsa mukaan, siis jos hänellä uskoa edes on ja toki on ainakin pelastavassa mielessä jos Jeesukseen uskoo, sillä usko on kerta kaikkiaan pyhille annettu, sen sijaan hän toimii uskomusten ja niiden kautta valitettavan usein lahkomielisyyden mukaan.

        Jos ihminen todella sisimmässään aidosti kokee että "uudestikaste" oli väärin ja tahtoo sen hylätä, jotta pääsisi levottomuudesta ja kastekriisistään, niin toki hänellä täytyy olla tähän oikeus ja vapaus ilman syyllistämistä. En minä ainakaan lähde sellaista veljeä tai siskoa tuomitsemaan. Antaa olla omantunnon vapaus tässä.
        Kuitenkin toin asian puolen esiin että levottomuuskin voi olla merkki Herran vapauttavan työn alkamisesta ja on kriisejä jotka täytyy työstää läpi, ja että kristillisen uskon mukaan toimiminen on eri asia kuin uskomusten mukaan toimiminen ja että nämä voidaan sekoittaa ja samaistaa, tietysti puolin ja toisin. Kristillisen uskon ja omien uskomusten samaistamisen vaara on niin "lapsikastajissa" kuin "uudestikastajissa". Siksi on syytä olla ristin juurella.

        Muuten, voinko minä sinun mielestä olla oikeassa kristillisessä uskossa, siis että olen pelastettu ja taivaaseen menossa, vaikka olenkin uskoontuloni jälkeen käynyt "uudestikasteella" ja pidän sitä mielestäni oikeana, enkä ole sitä hyljännyt?


    • ParannusSaarnaaja

      Jos sinut olisi uhrattu Baalille et istuisi siellä kirjoittelemassa viestejäsi. Tarkkaan en tiedä Baalille uhraamisesta mutta ainakin Molokille uhrattiin aivan selkäpiitä karmivalla tavalla - polttamalla elävältä tulessa. Ne teot joita ihmiset tekivät Kaananin maassa palvellessaan epäjumaliansa olivat tosi kauheita. Siksi Herra hävitti kansoja kun mitta tuli täyteen. Jos Suomessakin loppujen lopuksi mennään siihen että täällä on rituaalimurhia,huumeita ja noituutta Herra antaa tuomin tulla maan ylitse. Mutta Suomessa tilanne on vielä sitä luokkaa että Herra ei ole alkanut suorittaa käytännö tuomioita.

      • ukkoloilla

        perskarvat noin väinö linnaa lainatakseni. Mutta että jumalan kosto on siis tulossa Suomen yli jos asiat tästä huonommaksi vielä menevät. että hävittää koko kansan tuosta vaan. mutta eikö se YK silloin jo puutu tilanteeseen? Meinaan vaan että eihän tämä ole silloin enää minkään mman oma sisäinen asia kun sillä tavalla meitä kärvennetään..


    • Retro Uniq

      Et kerro onko muutama vuosi sitten saamasi kaste ensimmäinen kaste? Vai onko sinut aikaisemmin kastettu vauvana eli oletko kuulunut ev.lut.kirkkoon?
      Oliko tämä muutama vuosi sitten tapahtunut kaste USKOON TULOSI JÄLKEEN tapahtunut tietoinen kaste, jonka halusit itse ottaa vastaan, vai oliko se muiden suorittama teko?
      Tästä en kirjoituksesi perusteella saanut selvyyttä.

      Ainakin siinä tapauksessa jos se oli uskoontulon jälkeen tapahtunut tietoinen kuuliaisuuden askel, jossa tahdoit haudata vanhan elämäsi kasteen kautta Kristukseen, se totisesti riittää. Se on se YKSI kaste yhteen Herraan joka on yhden ja ainoan pelastavan uskon päämies ja autuaaksi tekijämme: Jeesukseen Kristukseen, joka tuli taivaasta ihmiseksi ja sovitti syntimme Golgatan ristin puulla että me kuoleman vallasta vapautettuina eläisimme Isän kunniaksi.

      Minulla on sellainen käsitys että kasteen voi suorittaa joko JEESUKSEN NIMESSÄ tai ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN. Tärkeintä on että se on kaste Jeesukseen Kristukseen.
      Luultavasti raamatullisempaa ja oikeampaa on kastaa Jeesuksen nimessä ja olen sitä mieltä että juuri näin tulisi tehdä, silloin on läsnä Isä, Poika ja Pyhä Henki varmasti. Mutta, kuten sanoin, vaikka olisi sanoina käytetty "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" kyllä sekin varmaan Jumalalle kelpaa, jos sisältö on oikea, eli kastettava tahtoo Jeesuksen itselleen uskoa elämäksi?

      > tahdon irti sukukirouksista joita minussa on vaikka muille jakaa... <
      Hyvä että olet rehellinen.
      Mutta älä keskity sukukirouksiisi ja kaikkeen sellaiseen pahaan mihin olet joutunut niin että sitä on vaikka muille jakaa, kuten sanoit.
      KESKITY uuteen elämään jonka olet saanut Kristuksessa.
      Siitä kiitä Jeesusta ja omaksu Hänen verensä vapauttava voima voitoksesi.

      Se voitto on totta tunteisiin katsomatta, vaikka vihollinen kuinka repisi ja alitajunnasta nousisi mitä tahansa. Jumalan sana on puolellasi.
      Vaikea sanoa mikä on henkivaltasidoksista johtuvaa ja tarvitsee erityistä vapauttamista ja siihen liittyvää sielunhoitoa, mikä taas johtuu henkisistä vammoista ja sielun rikkinäisyydestä, jolloin vihollisen painostuskin päättyy kun paranee ne haavat joita se vielä käyttää.
      Niin tai näin. Avain on siinä että et keskity vihollisen metkuihin vaan Jeesukseen.
      Ei kaikki oo aina suoraan Perkeleestä vaan oma tunne-elämäkin purkaa asioita ikävinä tuntemuksina ja kuvina joita on sieluun varastoitunut.
      Jeesus sinua rakastaa ja parantaa.
      Nyt olet voittajan puolella!

      • jääprinsessa

        tietääkseni minut lapsena kastettiin ihan normaalisti? ja liitettiin evenkelisluterilaiseen.
        koskaan ei siitä kyllä puhuttu kotonani että minut on kastettu.oletin niin? ei ole kastekuvia eikä muutakaan dokumenttia koska kotonani ei hyväksytty mm.valokuvausta.

        noin 3 vuotta sitten kastatutin itseni -siis -aikuiskaste-
        ja halusin tehdä Jumalan kanssa vaihtokaupat:)
        Sanoin Jumalalle-annan sinulle itseni-tee minulle mitä haluat..ja siitä alkoikin tapahtua kaikenlaista..kaikki vanhat rakennelmani Jumala alkoi purkamaan--ja aloitin aivan alusta koko elämäni.

        Kun minut kastettiin-en liittynyt mihinkään seurakuntaan-koen että Jumala riittää minulle.

        Silloin tällöin käyn hengellisissä kokouksissa.mutta pelkään niin kovasti painostusta.ja pelottelua.

        Lapsuuteni oli karmaiseva.Sieltä on muistona aika rankkoja asioita.Joita kirjoitan paljon.

        Olen täysin hylätty-vanhempieni taholta-henkisesti ym.ja eri tavoin häpäisty.rankasti.

        pelkään ihmisiä.enkä kykene normaaliin kanssakäymiseen mitä muut.Kuin sudet olisivat raadelleet minua lapsena-niin siksi pelkään ihmisiä.Sudet olivat vanhempani ja vielä esittivät uskovaisia.

        Siksi olen miettinyt pitääkö minun uudelleen kastattaa itseni jotta nämä loputkin sukukiroukset,noituudet ym.vanhemmistani tulleet saastaisuudet ja kauheudet jäisivät minua kalvamasta.

        ehkä tavallinen ihminen ei voi käsittää näitä kärsimyksiäni joten sen takia moni vastaa mulle mitä sattuu.

        mutta huomasin--sinä taisit olla kiinnostunut.Kiitos sinulle siitä!
        T:Jääprinsessa


      • Retro Uniq
        jääprinsessa kirjoitti:

        tietääkseni minut lapsena kastettiin ihan normaalisti? ja liitettiin evenkelisluterilaiseen.
        koskaan ei siitä kyllä puhuttu kotonani että minut on kastettu.oletin niin? ei ole kastekuvia eikä muutakaan dokumenttia koska kotonani ei hyväksytty mm.valokuvausta.

        noin 3 vuotta sitten kastatutin itseni -siis -aikuiskaste-
        ja halusin tehdä Jumalan kanssa vaihtokaupat:)
        Sanoin Jumalalle-annan sinulle itseni-tee minulle mitä haluat..ja siitä alkoikin tapahtua kaikenlaista..kaikki vanhat rakennelmani Jumala alkoi purkamaan--ja aloitin aivan alusta koko elämäni.

        Kun minut kastettiin-en liittynyt mihinkään seurakuntaan-koen että Jumala riittää minulle.

        Silloin tällöin käyn hengellisissä kokouksissa.mutta pelkään niin kovasti painostusta.ja pelottelua.

        Lapsuuteni oli karmaiseva.Sieltä on muistona aika rankkoja asioita.Joita kirjoitan paljon.

        Olen täysin hylätty-vanhempieni taholta-henkisesti ym.ja eri tavoin häpäisty.rankasti.

        pelkään ihmisiä.enkä kykene normaaliin kanssakäymiseen mitä muut.Kuin sudet olisivat raadelleet minua lapsena-niin siksi pelkään ihmisiä.Sudet olivat vanhempani ja vielä esittivät uskovaisia.

        Siksi olen miettinyt pitääkö minun uudelleen kastattaa itseni jotta nämä loputkin sukukiroukset,noituudet ym.vanhemmistani tulleet saastaisuudet ja kauheudet jäisivät minua kalvamasta.

        ehkä tavallinen ihminen ei voi käsittää näitä kärsimyksiäni joten sen takia moni vastaa mulle mitä sattuu.

        mutta huomasin--sinä taisit olla kiinnostunut.Kiitos sinulle siitä!
        T:Jääprinsessa

        Kaste ei ole se tie jota kautta nuo menneisyyden asiat lakkaisivat kalvamasta.
        Tie on sisäisen parantumisen tie enkä minä ainakaan osaa sanoa tarvitaanko siihen erityistä vapauttamisrukousta vai riittääkö Jeesuksen hellä huolenpito ja askel kerrallaan tapahtuva eheytyminen Hänen armohoidossa.
        Joidenkin kohdalla on tarpeen erityinen rukoustaistelu ja vapauttamisrukous jossa käytetään Jeesuksen nimen auktoriteettia, mutta luulisin että sinun kohdalla on enemmän kyse sisäisestä parantumisesta ja onkin tärkeää että voisit levosta käsin mennä eteenpäin ja oppia yhä syvemmin sitä kokemusta, että olet syvästi rakastettu ja hyväksytty ja turvattu Kristuksessa.
        Kysehän ei ole sinun synneistäsi ja henkivalloista joita olisit vetänyt itsesi päälle esimerkiksi noituutta harjoittamalla - ja kiitos Jumalalle että sellaisistakin voi vapautua! - vaan nimenomaan siitä mitä toiset ovat sinulle tehneet.

        Ihminen on luonteeltaan sellainen että toivoisimme nopeiden pikaratkaisujen, oikein suoritettujen toimitusten ja oikein lausuttujen sanojen ratkaisevan kaikki ongelmamme.
        Siksi monet vihollisen kiusaamiksi joutuneet juoksee kaikenlaisissa sessioissa ja tilanteissa ja yrittää monimutkaisia juttuja että Pyhä Henki ykskaks ihmeen kautta heidät vapauttaisi. Sisäinen parantuminen on kuitenkin prosessi jossa ihminen joutuu tutustumaan omaan sisimpäänsä ja myös menneisyyden muistoihin siinä määrin kuin Jumala niitä esiin nostaa, vaikka ei olekaan tarpeen niissä rypeä eikä tonkimalla menneisyyttään tonkia.
        Tässä sisäisessä prosessissa ihminen vähitellen parantuu, eheytyy ja vahvistuu samalla juurtuen syvemmin Kristukseen ja siihen toivoon joka Hänessä on.

        Jos tahdot kirjoittaa, yhteystietoni tässä:
        [email protected]


      • tode'

        sinun nimimerkkisi on mielenkiintoinen!

        mitä tuo pitänee sisällään?
        kyselee retroinen tode-täti


      • laittaa
        Retro Uniq kirjoitti:

        Kaste ei ole se tie jota kautta nuo menneisyyden asiat lakkaisivat kalvamasta.
        Tie on sisäisen parantumisen tie enkä minä ainakaan osaa sanoa tarvitaanko siihen erityistä vapauttamisrukousta vai riittääkö Jeesuksen hellä huolenpito ja askel kerrallaan tapahtuva eheytyminen Hänen armohoidossa.
        Joidenkin kohdalla on tarpeen erityinen rukoustaistelu ja vapauttamisrukous jossa käytetään Jeesuksen nimen auktoriteettia, mutta luulisin että sinun kohdalla on enemmän kyse sisäisestä parantumisesta ja onkin tärkeää että voisit levosta käsin mennä eteenpäin ja oppia yhä syvemmin sitä kokemusta, että olet syvästi rakastettu ja hyväksytty ja turvattu Kristuksessa.
        Kysehän ei ole sinun synneistäsi ja henkivalloista joita olisit vetänyt itsesi päälle esimerkiksi noituutta harjoittamalla - ja kiitos Jumalalle että sellaisistakin voi vapautua! - vaan nimenomaan siitä mitä toiset ovat sinulle tehneet.

        Ihminen on luonteeltaan sellainen että toivoisimme nopeiden pikaratkaisujen, oikein suoritettujen toimitusten ja oikein lausuttujen sanojen ratkaisevan kaikki ongelmamme.
        Siksi monet vihollisen kiusaamiksi joutuneet juoksee kaikenlaisissa sessioissa ja tilanteissa ja yrittää monimutkaisia juttuja että Pyhä Henki ykskaks ihmeen kautta heidät vapauttaisi. Sisäinen parantuminen on kuitenkin prosessi jossa ihminen joutuu tutustumaan omaan sisimpäänsä ja myös menneisyyden muistoihin siinä määrin kuin Jumala niitä esiin nostaa, vaikka ei olekaan tarpeen niissä rypeä eikä tonkimalla menneisyyttään tonkia.
        Tässä sisäisessä prosessissa ihminen vähitellen parantuu, eheytyy ja vahvistuu samalla juurtuen syvemmin Kristukseen ja siihen toivoon joka Hänessä on.

        Jos tahdot kirjoittaa, yhteystietoni tässä:
        [email protected]

        Voisitko puhua meilin kautta kanssani?

        se voisi olla yksi pieni avain


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2043
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1722
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      253
      1680
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      65
      1670
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      106
      1492
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1423
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      287
      1213
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      46
      1187
    Aihe