Hei!
Tarvitsen kipeästi apuanne. Minulla on menkat jääneet pois, mutta raskaustesti on kahdesti näyttänyt negatiivistä. Miten se on mahdollista? Minulla on ollut välillä huono-oloa, mutta ei mitään sen kummempaa.
Mitä kannattaisi tehdä??!!
Kuukautiset poissa, mutta raskaustesti negatiivinen??!!
94
81387
Vastaukset
- Onninalle
Hei!
Et kertonut milloin nämä kaksi testiä olet tehnyt; heti silloin kun menkat oli myöhässä vaiko vasta vähän myöhemmin (ja miten paljon)?
Joskus menkat voi jäädä pois ihan muustakin syystä kuin raskaudesta. Voisit varailla aikaa lääkäriin, ultralla näkee mitä siellä massussa oikein tapahtuu, onko siellä astronauttia vai mitä meneillään.- Halinalle
Moikka!
Ensimmäisen tein heti muutamia päiviä sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta toisen tein pari viikkoa sen jälkeen.
En tiedä vaikuttavatko kehon puhdistavat pillerit sekä nesteenpoisto lääkkeet jotenkin siihen?! Niitä olen kyllä ottanut oikean annostusten mukaan, joten siitä ei voi olla kysymys.
Olen siirtänyt ja siirtänyt lääkärille menoa vedoten siihen, että kai ne menkat kohta alkaa, mutta kohta alkaa pikku hiljaa huolestuttamaan. Kai sinne on pakko mennä, vaikka en haluaisi:( - Anni
Halinalle kirjoitti:
Moikka!
Ensimmäisen tein heti muutamia päiviä sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta toisen tein pari viikkoa sen jälkeen.
En tiedä vaikuttavatko kehon puhdistavat pillerit sekä nesteenpoisto lääkkeet jotenkin siihen?! Niitä olen kyllä ottanut oikean annostusten mukaan, joten siitä ei voi olla kysymys.
Olen siirtänyt ja siirtänyt lääkärille menoa vedoten siihen, että kai ne menkat kohta alkaa, mutta kohta alkaa pikku hiljaa huolestuttamaan. Kai sinne on pakko mennä, vaikka en haluaisi:(Mulla on just ihan sama tilanne.Kuukautisten olis pitänut alkaa jo jonkin aikaa sitten, mutta eipä niitä vaan kuuluu.Pari raskaustestiä on tullut tehtyä, mutta ne on ollu negatiivisiä.Mistähän muusta tämä kuukautisten poisjäänti voi johtua kuin raskaudesta?
- Halinalle
Anni kirjoitti:
Mulla on just ihan sama tilanne.Kuukautisten olis pitänut alkaa jo jonkin aikaa sitten, mutta eipä niitä vaan kuuluu.Pari raskaustestiä on tullut tehtyä, mutta ne on ollu negatiivisiä.Mistähän muusta tämä kuukautisten poisjäänti voi johtua kuin raskaudesta?
En ole kellään muilla kuullut näin tapahtuvan. Onko sinulla ollut raskauden oireita ( esim. pahoinvointia yms...?
Oletko varannut ajan lääkärille? - Anni
Halinalle kirjoitti:
En ole kellään muilla kuullut näin tapahtuvan. Onko sinulla ollut raskauden oireita ( esim. pahoinvointia yms...?
Oletko varannut ajan lääkärille?En ole vielä varannut aikaa lääkärille, mutta kohta kai se pitäisi varmaan tehdä.Rinnat ovat olleet hyvin arat nyt muutaman päivän ajan, ei oikeestaan muita oireita ole ollut.Koko ajan vaan kuitenkin odotan että menkat alkais...
- Halinalle
Anni kirjoitti:
En ole vielä varannut aikaa lääkärille, mutta kohta kai se pitäisi varmaan tehdä.Rinnat ovat olleet hyvin arat nyt muutaman päivän ajan, ei oikeestaan muita oireita ole ollut.Koko ajan vaan kuitenkin odotan että menkat alkais...
Mä toivon mukaan pääsen lääkärille pe ennen joulua, ettei tarvitse pelätä/murehtia joulun yli, että mikä on vikana.
Epätietoisuushan se kuitenkin on kamalinta! Oletko sä sellaisessa elämäntilanteessa, että pystyisit lapsen pitämään, jos kävisi ilmi, että olisit raskaana? - Anni
Halinalle kirjoitti:
Mä toivon mukaan pääsen lääkärille pe ennen joulua, ettei tarvitse pelätä/murehtia joulun yli, että mikä on vikana.
Epätietoisuushan se kuitenkin on kamalinta! Oletko sä sellaisessa elämäntilanteessa, että pystyisit lapsen pitämään, jos kävisi ilmi, että olisit raskaana?Elämäntilanne ei ole paras mahdollinen.Ikää 21 vuotta, opiskelut kesken jne... mutta en kyllä tiedä mitä tekisin jos raskaus varmistuisi.En jotenkin osaa ajatella sitä realistisesti vielä.Minkäslainen tilanne sulla?
- Halinalle
Anni kirjoitti:
Elämäntilanne ei ole paras mahdollinen.Ikää 21 vuotta, opiskelut kesken jne... mutta en kyllä tiedä mitä tekisin jos raskaus varmistuisi.En jotenkin osaa ajatella sitä realistisesti vielä.Minkäslainen tilanne sulla?
Olen samanikäinen kuin sinä ja samoin opinnot ovat minullakin vielä pahasti kesken. Me emme ole yhdessä, joten minusta tulisi automaattisesti yh-äiti.
Tilanteen tekee myös vaikeaksi se, että minulle jo kerran tehty abortti kaksi vuotta sitten. - Anni
Halinalle kirjoitti:
Olen samanikäinen kuin sinä ja samoin opinnot ovat minullakin vielä pahasti kesken. Me emme ole yhdessä, joten minusta tulisi automaattisesti yh-äiti.
Tilanteen tekee myös vaikeaksi se, että minulle jo kerran tehty abortti kaksi vuotta sitten.Yritin tuossa aiemminkin laittaa viestin, mutta eipä tainnut onnistua. Samanlaisessa tilanteessa siis ollaan, mulle ei tosin ole koskaan tehty aborttia.Nyt on kuitenkin hyvin vahva tunne siitä että olen raskaana.Kerrohan jos tilanteesi muuttuu johonkin suuntaan!
- Halinalle
Anni kirjoitti:
Yritin tuossa aiemminkin laittaa viestin, mutta eipä tainnut onnistua. Samanlaisessa tilanteessa siis ollaan, mulle ei tosin ole koskaan tehty aborttia.Nyt on kuitenkin hyvin vahva tunne siitä että olen raskaana.Kerrohan jos tilanteesi muuttuu johonkin suuntaan!
Mä toivon ihan mitä tahansa, kunhan en vain olisi raskaana. Mutta mä palailen tänne palstalle ja jätän sulle viestiä, kunhan asia selviää.
Kaikkea hyvää sulle ja onnea ja jaksamista mitä ikinä sitten päätätkään tehdä! Sekä hyvää joulua!
-Halinalle- - Anni
Halinalle kirjoitti:
Mä toivon ihan mitä tahansa, kunhan en vain olisi raskaana. Mutta mä palailen tänne palstalle ja jätän sulle viestiä, kunhan asia selviää.
Kaikkea hyvää sulle ja onnea ja jaksamista mitä ikinä sitten päätätkään tehdä! Sekä hyvää joulua!
-Halinalle-Sitä minäkin toivon että en olisi raskaana, se tekisi kaikesta niin paljon vaikeampaa.Enkä todellakaan koe olevani valmis äidiksi.Minäkin ilmoittelen että miten kävi.Hyvää joulun odotusta sinullekkin ja toivon että sinunkin ongelmasi ratkeaisi haluamallasi tavalla.
- Tiituska75
Anni kirjoitti:
Mulla on just ihan sama tilanne.Kuukautisten olis pitänut alkaa jo jonkin aikaa sitten, mutta eipä niitä vaan kuuluu.Pari raskaustestiä on tullut tehtyä, mutta ne on ollu negatiivisiä.Mistähän muusta tämä kuukautisten poisjäänti voi johtua kuin raskaudesta?
Hyvälaatuinen, onneksi, joka aiheutti saman. Kohdunpoisto oli edessä, mutta hyvin on siitäkin selvitty. Varaa heti aika lääkäriin!
- oli myös
Anni kirjoitti:
En ole vielä varannut aikaa lääkärille, mutta kohta kai se pitäisi varmaan tehdä.Rinnat ovat olleet hyvin arat nyt muutaman päivän ajan, ei oikeestaan muita oireita ole ollut.Koko ajan vaan kuitenkin odotan että menkat alkais...
rinnat arat kun olin raskaana. mitään muita oireita ei sitten ollutkaan. eikä koskaan ollu ollut rinnat arkana niin tiesin heti olevani raskaana. eli hyvin todennäköistä että olet raskaana..
- voivat olla
oli myös kirjoitti:
rinnat arat kun olin raskaana. mitään muita oireita ei sitten ollutkaan. eikä koskaan ollu ollut rinnat arkana niin tiesin heti olevani raskaana. eli hyvin todennäköistä että olet raskaana..
arkana myös menkkojen aikana. Itse en voi sietää että mies koskee menkkojen aikana rintoihin, niin kipeät ne ovat, eikä lääkitys ole auttanut. Eli ei se ole välttämättä merkki raskaudesta. Myös päänsärky ja huono olo voivat liittyä menkkoihin.
Ja stressi, alitajuinenkin sellainen, voi aiheuttaa menkkojen siirtymisen kokonaankin tietyltä kuukaudelta. - kasvain
Tiituska75 kirjoitti:
Hyvälaatuinen, onneksi, joka aiheutti saman. Kohdunpoisto oli edessä, mutta hyvin on siitäkin selvitty. Varaa heti aika lääkäriin!
Ei syöpä. Hyvälaatuinen kasvain yleensä poistetaan ja se harvoin uusii. Huonolaatuinen kasvain eli agressiivinen kasvain on syöpä, joka saattaa levitä muualle vartaloon.
Termit hanskaan. - Tytti
Tiituska75 kirjoitti:
Haluan vain mainita, ettei syopa ole koskaan hyvalaatuinen. Tarkoittanet kasvainta. Ja siinahan tapauksessa kysymyksessa ei ole syopa.
- Hmm..
Halinalle kirjoitti:
Oletko varannut ajan lääkärille?6 viikkoa sitten tein raskaus testin joka oli positiivinen ja sen jälkeen 3 testiä oli negatiivistä jonka jälkeen meni verikokeisiin ja verestä otettiin raskaustesti ja se oli negatiivinen mutta pari päivää myöhemmin menin lääkäriin ja todettiin että olen raskaana. Lääkäri sanoi että kehoni ei tuottanut tarpeeksi raskaus hormonia että se olisi näkynyt testeissä mutta myös ihmettelivät sitä miksi veressä ei sitä näkyny.. mutta tulin siihen tulokseen että jokaisella on siinä alussa omat ongelmansa ja ne mietityttää mutta kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä...
- naisen elämää
Anni kirjoitti:
Terveysasemalta sanoivat, että on ihan normaalia, että hedelmällisessä iässä olevilla naisilla joskus kuukautiset jäävät kokonaan väliinkin. Itselläni oli sama juttu, että raskaustesti näytti negatiivista ja menkat myöhässä (6 pv). Aamuisen raskaustestin jälkeen - muutaman tunnin päästä ne menkat sitten alkoivatkin. Luin juuri netistä, että stressi ja voimakas painon nousu taikka lasku voivat esimerkiksi vaikuttaa naisen hormonitasapainoon.
- sanni028392382
Anni kirjoitti:
Elämäntilanne ei ole paras mahdollinen.Ikää 21 vuotta, opiskelut kesken jne... mutta en kyllä tiedä mitä tekisin jos raskaus varmistuisi.En jotenkin osaa ajatella sitä realistisesti vielä.Minkäslainen tilanne sulla?
aijaa, 21-vuotias, ja abortti ? noo joo, ihan miten vaa..
- Saivartelija...
kasvain kirjoitti:
Ei syöpä. Hyvälaatuinen kasvain yleensä poistetaan ja se harvoin uusii. Huonolaatuinen kasvain eli agressiivinen kasvain on syöpä, joka saattaa levitä muualle vartaloon.
Termit hanskaan."Huonolaatuinen kasvain eli agressiivinen kasvain on syöpä, joka saattaa levitä muualle vartaloon.
Termit hanskaan. "
Aggressiivinen, ei agressiivinen. Termit hanskaan. - totuuksiayhäon
Halinalle kirjoitti:
Tilanteen tekee myös vaikeaksi se, että minulle jo kerran tehty abortti kaksi vuotta sitten.Älä lähde enää toiste samaa tekemään. Jos sinusta ei ole äidiksi, voit antaa lapsen adoptoitavaksi. Syntyneen elämän oikeudet ovat suuremmat kuin sinun oikeutesi "helppoon" elämään. Siis lasta ei voi tappaa vain koska äidille ei nyt oikein passaa että synnyt just nyt ku opinnotkin kesken jne. Asiahan voidaan käännellä vaikka miten kimuranttiin kieleen ja silti se pysyy samana. Abortti on aina murha, tehtiinpä se sitten minkä syyn takia tahansa.
- sairaalle pellelle
totuuksiayhäon kirjoitti:
Älä lähde enää toiste samaa tekemään. Jos sinusta ei ole äidiksi, voit antaa lapsen adoptoitavaksi. Syntyneen elämän oikeudet ovat suuremmat kuin sinun oikeutesi "helppoon" elämään. Siis lasta ei voi tappaa vain koska äidille ei nyt oikein passaa että synnyt just nyt ku opinnotkin kesken jne. Asiahan voidaan käännellä vaikka miten kimuranttiin kieleen ja silti se pysyy samana. Abortti on aina murha, tehtiinpä se sitten minkä syyn takia tahansa.
"parempi tappaa se"
Parempi kaikille kun jälkiabortoit ittes ja kiiruusti. - sitä saa mitä tilaa
sairaalle pellelle kirjoitti:
"parempi tappaa se"
Parempi kaikille kun jälkiabortoit ittes ja kiiruusti.kukapa se taas tulikaan tänne riitaa haastaan haukkumisräkytyksillään? :)
- testiin
Käy labrassa verikokeessa. Sinne pääsee yleensä aika pian ja jos on raskaana, raskaushormonia löytyy verestä. Varmempi keino kuin nuo virtsasta tehtävät testit. Ei ole hirveän harvinaista, että kotitestit näyttävät negaa, mutta tk:n testit plussaa.
- Onninalle
Varailkaa nyt molemmat vaan rohkeasti aikaa lääkäriin! Parempi tietää ja murehtia sitten, eikä murehtia tietämättä. Tsemppiä ja voimia molemmille, kävi miten kävi.
Alkuraskauden oireita; rinnat arat, alavatsa pinkeä ja turvonneen oloinen, mahdollisesti pahoinvointia, väsymys.
Muita syitä menkkojen poisjäämiseen; stressi, hurja painonpudotus, jotkut sairaudet.- emilia
minulla alkoi 16-vuotiaana menkat ja tuli ihan säännöllisesti 20-vuotiaaksi asti, sitten tuli elämässä hieman isompi stressi ja menkat loppu kun seinään, sitten aloin stressata että menkat ei tuu :) nyt syön lääkkeitä että menkat alkais taas tulee säännöllisesti.. tein minäkin monet raskaustestit yms..
- mmmmmmmmmmmmmm
emilia kirjoitti:
minulla alkoi 16-vuotiaana menkat ja tuli ihan säännöllisesti 20-vuotiaaksi asti, sitten tuli elämässä hieman isompi stressi ja menkat loppu kun seinään, sitten aloin stressata että menkat ei tuu :) nyt syön lääkkeitä että menkat alkais taas tulee säännöllisesti.. tein minäkin monet raskaustestit yms..
Miksi te huolehditte jos menkat ei tule sehän on vain hyvä ei tule sotku jne..
- kyselet
mmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
Miksi te huolehditte jos menkat ei tule sehän on vain hyvä ei tule sotku jne..
tätä ihmisiltä, jotka kirjoittivat omat viestinsä viisi vuotta sitten?
- Halinalle
Hei Anni ja kaikki kanssasisaret
Kävin tänä aamuna lääkärissä ja sain lähetteen laboratoorioon veri- ja virtsanäytteisiin, joten ti se sitten vihdoin selviää ja tämä kauhea odotus vihdoin päättyy. Pakko yrittää nyt keskittyä jouluun ja perheen kanssa olemiseen.
Tiiättekö, kuinka kauan niitä verikokeiden tuloksia joutuu odottamaan?
-Halinalle-- Anni
Ei oo tietoa tosta tulosten saannin kestosta.Soitin minäkin terveyskeskukseen, sieltä sanottiin et tehdään vaan virtsasta testejä.Minkähän takia?
Itse pääsen valitettavasti testauttamaan itseni vasta ensi viikon ke, kun nämä joulunpyhät ja työt estää aiemman käynnin.Pitkä aika vielä odottaa vastausta...
- kokemusta
APTEEKIN raskaustesteihin. Itse tein 2 apteekin raskaustestiä ja molemmat neg...Olin väsynyt koko ajan, rinnat aristi ym...vein pissanäytteen josta saa 100% varmuuden raskaudesta----> positiivinen!!
- Hessumiisu
Oliko testit positiivisia???
- Vauvakuumeessa
Hei. Itselläni on muutaman päivän kuukautiset myöhässä vaikka aina on tähän asti ajoissa tulleet. Tein tänään testin ja negatiivista näytti. Itselläni on ollut pyörryttävyyden tunteita, vatsakipuja ja päänsärkyä. Kannattaisikohan tehdä testi uudelleen vai mennä suosiolla heti suoraan laboraan?? Kokemuksia?
- Vauvakuumeessa
Heh :) Kuinka sattuikaan. Nyt 3 päivää myöhemmin kahdella eri raskaustestillä tulos näytti positiivista. Apteekin testi siis veti höplästä, mutta hyvä niin :)
- lote
Täälläkin on tehty negoja pari kappaletta ja viisi päivää (vasta) myöhässä. Eniten häiritsi clearbluessa sellainen pieni pläntti alueella jolle plussa viiva ilmestyy, mutta ei tosiaan tullut viivaa vaan pilkku. Outoa. No toinen eri valmistajan testi ole selvä nega. Ristiriitaiset tunteet. Pitää nyt odottaa useampi päivä eikä hätäillä. Sinänsä iloista asiaa varjostaa särkymäisillään oleva sydän ja huojuva ihmissuhde, itse kun luulee että kaikki on hyvin ja on onnellisempikuin koskaan ja sitten pudotetaan korkealta arvaamatta. Yhdessä vielä jatketaan, mutta tämä nega vai plussa kyllä lisää huolia tähän soppaan. Ei aina niin ihanaa olla ihanan asian kanssa kamalassa tilanteessa.
- Äidiksi haluava
Ei kans ole menkkoja näkynyt, jotka enne on tullee aina kierron 33 päivä. Nyt siis 6 päivää myöhässä. Jotain kaupan halpis raskaustestei olen kokeillu tulos ja on ollu neg. pariinkiin otteeseen. Pitäiskö sitä apteekin hyllyltä ostamaan? Ollaan yritetty avopuolisoni kans kuukausia lasta. Tuloksia saamatta.
Mulla ei sinäänsä ole ollu vaivoja muuta ku alavatsaa on oikealta puolelta pistelly muutaman päivän ja rinnat arat. Vai pitääkö kääntyä lääkärin puoleen?- toista vauvaa yritetään
mulla ihan sama homma... menkat nyt myöhässä viisi päivää. ennen aina tullut 28 päivän välein... synnytin reilu 7kk sitten mutta menkat on ollu synnytyksen jälkeen säännölliset.. oon tehny kolme negatiivistä testiä testit tein ku menkat päivän, kaks ja viis päivää myöhässä... kaks ekaa testiä tein kaupasta ostetulla halppis testillä ja tänään tein vilja testillä... oireita ei oo sillee ollu muutakun välillä äkkiliikkeet vihlasee oikeelta puolelta alamahaa ja välillä menkkamaisa tuntemuksia mahassa... toinen pikkuinen olisi tervetullut. mites te muut joko on selvinny? pitäskö mun tehä vielä apteekin testiä vai mennä lääkärii? vai joko ois aika myöntää itelle etten raskaana ole? kiitos jo etukäteen.
- krista92
toista vauvaa yritetään kirjoitti:
mulla ihan sama homma... menkat nyt myöhässä viisi päivää. ennen aina tullut 28 päivän välein... synnytin reilu 7kk sitten mutta menkat on ollu synnytyksen jälkeen säännölliset.. oon tehny kolme negatiivistä testiä testit tein ku menkat päivän, kaks ja viis päivää myöhässä... kaks ekaa testiä tein kaupasta ostetulla halppis testillä ja tänään tein vilja testillä... oireita ei oo sillee ollu muutakun välillä äkkiliikkeet vihlasee oikeelta puolelta alamahaa ja välillä menkkamaisa tuntemuksia mahassa... toinen pikkuinen olisi tervetullut. mites te muut joko on selvinny? pitäskö mun tehä vielä apteekin testiä vai mennä lääkärii? vai joko ois aika myöntää itelle etten raskaana ole? kiitos jo etukäteen.
Mulla on ollu samanlaisia tuntemuksia, äkillinen liike saattaa vihlasta todella kovasti oikealta puolelta mahaa, kuukautiset yli 2kk myöhässä ja lääkärissä käynyt sen verran, että tiedän etten ole raskaana. Onko sinulla nyt todettu mitn?? Huono oloa on jatkunut jo ihan koko ajan noin 2 viikkoa. pitäisi lääkärille mennä, mutta jotenkin peloittaa :/
- lölkl
Minulla sama homma. Nyt tosin kuukautiset ovat jo kuukauden myöhässä. Tein viikko sitten raskaustestin, mutta negatiivista näytti. Rintoja on aristanut ja vatsassa on tuntunut saman tapaista kipua, kuin menkkojen alkaessa moneenkin kertaan tässä kuukauden aikana. Harmi, että nämä kohtalotoverit eivät ole tänne kertoneet, mikä oli lääkärin tuomio?
Aion huomenna varata ajan lääkärille, mutta olis mukava mahollisimman pian tietää, mikä voi olla syynä?- näy eikä kuulu
Juu itsellä sama ongelma, nyt jo 34pvä välissä, olleet aina (5vuotta) säännölliset 28pvä..
Nyt maha kipeänä, aina tullut huono olo kun ei ole syönyt, närästystä, pään särkyä, lämpöilyä, kosketusarat nännit, lisääntynyt valkovuoto ja pahoinvointia muutoinkin, kolme kotitestiä tehty ja yksi tk:n virtsatesti, kaikki negatiivisia..;o Ja olisi mahdollista että olisin raskaana.. Mukava nähä etten oo yksin tässä maailmassa pähkäilemässä olenko raskaana vai enkö..:) - tietämätön tyttö
näy eikä kuulu kirjoitti:
Juu itsellä sama ongelma, nyt jo 34pvä välissä, olleet aina (5vuotta) säännölliset 28pvä..
Nyt maha kipeänä, aina tullut huono olo kun ei ole syönyt, närästystä, pään särkyä, lämpöilyä, kosketusarat nännit, lisääntynyt valkovuoto ja pahoinvointia muutoinkin, kolme kotitestiä tehty ja yksi tk:n virtsatesti, kaikki negatiivisia..;o Ja olisi mahdollista että olisin raskaana.. Mukava nähä etten oo yksin tässä maailmassa pähkäilemässä olenko raskaana vai enkö..:)Kuinka kävi?... teitkö vielä varmempia tastejä lääkärissä? olitko raskaana? Itselläni sama juttu, virtsanäyte negatiivinen, mutta iltaisin pahoinvointia ja mahassa "möyrii", kuukautiset tulleet viimeksi 7 viikkoa sitten?... en iedä mitä tehdä :/
- hennanen
tietämätön tyttö kirjoitti:
Kuinka kävi?... teitkö vielä varmempia tastejä lääkärissä? olitko raskaana? Itselläni sama juttu, virtsanäyte negatiivinen, mutta iltaisin pahoinvointia ja mahassa "möyrii", kuukautiset tulleet viimeksi 7 viikkoa sitten?... en iedä mitä tehdä :/
Huojentavaa lukea, että muutkin painivat saman ongelman kanssa. Itselläni menkat olleet säännölliset kuusi vuotta, mutta nyt on jo viikon päivät menny yli.. Elämässä on tapahtunut muutoksia, kuten miesystävän kanssa saman katon alle muutto, mutta en kyllä ole huomannut että stressaisin mistään erikoisemmin.
Kaksi testiä olen tehnyt, eikä sitä plussaa tule, vaikka sitä kuinka toivoisi. Lämpöä koko ajan (37.0-37,4) ja muita flunssan oireita. Tänään ensimmäistä kertaa tunsin pistelyä alavatsassa, rinnat kipeenä jo kaksi viikkoa, nukun ja syön enemmän kuin normaalisti. Tupakointi on vähentynyt (meinaa välillä oksettaa kun polttaa), suklaa ei maistu, mutta kaikki suolainen ja terveellinen kyllä.
Ehkä olen vainoharhainen näiden oireiden kanssa, mutta minkäs teet, kun toivon niin kovasti.. Ainut asia mikä pelottaa, on se, ettei siltä vatsasta sitten löytyisi jotain muuta.. Lääkäriin kai se on mentävä, mutta koko ajan semmoinen olo, että kohta se plussa sieltä tulee.
Olisi kiva lukea muiden samassa tilanteissa olevien tai olleiden kokemuksia :) - kisskiss84
hennanen kirjoitti:
Huojentavaa lukea, että muutkin painivat saman ongelman kanssa. Itselläni menkat olleet säännölliset kuusi vuotta, mutta nyt on jo viikon päivät menny yli.. Elämässä on tapahtunut muutoksia, kuten miesystävän kanssa saman katon alle muutto, mutta en kyllä ole huomannut että stressaisin mistään erikoisemmin.
Kaksi testiä olen tehnyt, eikä sitä plussaa tule, vaikka sitä kuinka toivoisi. Lämpöä koko ajan (37.0-37,4) ja muita flunssan oireita. Tänään ensimmäistä kertaa tunsin pistelyä alavatsassa, rinnat kipeenä jo kaksi viikkoa, nukun ja syön enemmän kuin normaalisti. Tupakointi on vähentynyt (meinaa välillä oksettaa kun polttaa), suklaa ei maistu, mutta kaikki suolainen ja terveellinen kyllä.
Ehkä olen vainoharhainen näiden oireiden kanssa, mutta minkäs teet, kun toivon niin kovasti.. Ainut asia mikä pelottaa, on se, ettei siltä vatsasta sitten löytyisi jotain muuta.. Lääkäriin kai se on mentävä, mutta koko ajan semmoinen olo, että kohta se plussa sieltä tulee.
Olisi kiva lukea muiden samassa tilanteissa olevien tai olleiden kokemuksia :)Hei!
Minulla sama ongelma,olen kolme testiä tehnyt kaikki apteekin ja negaa näytti..nännit aristaa ja väsyttää kokoajan ja nyt on flunssakin..ja öisin nenä tukossa ja tosiaan se lisääntynyt valkovuoto,voiko se johtua että saattaisi olla pos? soitin tk:hon,eivät ota mielellää vastaa jos toivottu raskaus kunnes menkat 2 vkoa myöhässä..nyt tulee vko vasta..haluaisin,mutta harmittaa..=( - mä..
näy eikä kuulu kirjoitti:
Nyt maha kipeänä, aina tullut huono olo kun ei ole syönyt, närästystä, pään särkyä, lämpöilyä, kosketusarat nännit, lisääntynyt valkovuoto ja pahoinvointia muutoinkin, kolme kotitestiä tehty ja yksi tk:n virtsatesti, kaikki negatiivisia..;o Ja olisi mahdollista että olisin raskaana.. Mukava nähä etten oo yksin tässä maailmassa pähkäilemässä olenko raskaana vai enkö..:)Hei te kaikki pohdiskelijat!
Painin täällä saman ongelman kanssa kuin te.
Menkat ollu viimeksi 2009 lokakuun puolessa välissä :o sen jälkeen oli nielurisalaikkaus ja laihduin 6kg,eli sekin voi olla syynä.sitten paino alkoi normalisoitua mutta menkkoja ei kuulunu.Nyt viimeinen kuukausi ollu runsasta valkovuotoa,nipistelyjä ja pinkeyttä alavatsassa,nähny paljon unia ja koko ajan väsy.Heräilen väliin aina ennen viittä ja nyt on uutena oireena herätä kuumuuteen kesken unien ja sitten aamuherätyksen yhteydessä palelen.Lämpöilyä on myös ollut satunnaisesti.Sekä ruokahalu tuplaantunu.Raskauden mahdollisuus on ollut viimeisen kuukauden ajan ja aiemminkin,mutta pienemmällä tod.näköisyydellä..tein tuolloin marraskuussa testin->neg. sitten joulukuussa ja ->neg. ja nyt tein noin viikko sitten ja oli taas negatiivinen. toisaalta toivon raskautta mutta toisaalta pelkään mennä lääkäriin jos löytyykin jotain vakavempaa tai ylipäätään vain se etten olekkaan :( Oireina myös viimeiset 2vko nännit arkana..olen jotenkin alkanut jo toivoa,mutt nuo negatiiviset testit häiritsee??!!!Apteekista ne ostin..
Mikä neuvoksi!??
- väsynytjaepäilevamam
OSAAKO KUKAAN AUTTAA? RASKAANA VAI EI?
Mulla viimeiset menkat ollu lokakuussa... Joulukuussa heti apteekista ostettu testi negatiivinen.
Selvät pahoinvoinnit (oksentelut) ja mielialamuutokset ja rintojen nännien sietämätön kutina alkos tammikuus jolloin myös terveyskeskuksessa käyty tekee 2det nega pissanäytteet.. Tammikuun lopussa alko kauheet väsymykset ikinä väsyttäny näin paljoa pienii vihlasuja alavatsas oon todennut ja ajatellut sieltä ne menkat tulee mut ei mitään...? Terveyskeskukseen lääkäreille soitellu et haluun jatkotutkimuksiin ja ken ties ultraan viel varmistamaan mut lääkärit vaan naureskelee, et sä raskaana ole jos pissatestit näyttää negaa..Sanovat et jos 6kuukauteen ei menkkoi tuu sit katotaa uusiks... Nyt helmikuun niin väsyny ettei muuta jaksa tehä ku nukkuu ja mieli maassa pahoinvoinnit melkeenpä kadonneet jonakin aamuna voi tulla pahoinvointia jos liikkeelle joutuu lähtemään. Tein muutama päivä sitten taas apteekin testil Negatiivisen, mut pelkään ku äidilläni 3 lasta ja ei IKINÄ ole näyttänyt testeissä positiivista (voiko olla periytyvää?) äitini tilanteissa äiti tehnyt myös monta negaa ja terveysasemalla myös negaa 5kk raskaana hän ihmetteli kun vatsassa selvästi liikkuu jokin ja menee lääkäriin(yksityiselle ultraan ni joo Onnee saat 4kk pääst lapsen(minut)! Seuraavissa raskauksissa äiti tehnyt myös negaa testeillä mutta tunnistanu oireet ja todennut itse olevansa raskaana ja käynyt yksityisillä... Olen keskustellut oman äitini kanssa nykyisestä tilanteestani ja hän totesi tyttö kulta olet raskaana... Elän vakaassa parisuhteessa että ei sen puoleen :) Osaisiko kukaan neuvoa? kellään sattunut samoin kuin minulla? ps. nyt juoksen pissalle joka välissä ja siis tiedoksi että terveyskeskuksessa otettiin varuilta muutkin testit mm. kilpirauhanen, sokerit, munuaiset ym...
-Väsynyt ja epäilevä mamma?- viinirypäle76
Väsynyt ja epäilevä mamma kaikki muutkin, kertokaa nyt ihmeessä miten teille on käynyt, onko siellä masussa asukki. Miulla on ollu viimeiset menkat helmikuun lopulla. Yleensä kierrot on olleet 21-28 päivää. Kaks first signal testi oon tehnyt, viimeeks tiistaina, molemmat negatiivisia. Voisinkohan kuitenkin oll raskaana? Lapsi olisi todella toivottu.
- labrahoitsu.
viinirypäle76 kirjoitti:
Väsynyt ja epäilevä mamma kaikki muutkin, kertokaa nyt ihmeessä miten teille on käynyt, onko siellä masussa asukki. Miulla on ollu viimeiset menkat helmikuun lopulla. Yleensä kierrot on olleet 21-28 päivää. Kaks first signal testi oon tehnyt, viimeeks tiistaina, molemmat negatiivisia. Voisinkohan kuitenkin oll raskaana? Lapsi olisi todella toivottu.
testi on varma ja kertoo raskauden jo sen alkuvaiheessa, eli suosittelen menemään veritestiin. Hinta yks.n. 30 euroa (työsk.lääkäriaseman labrassa, meillä se maksaa 27 euroa).
- kpäs
labrahoitsu. kirjoitti:
testi on varma ja kertoo raskauden jo sen alkuvaiheessa, eli suosittelen menemään veritestiin. Hinta yks.n. 30 euroa (työsk.lääkäriaseman labrassa, meillä se maksaa 27 euroa).
minä epäilin että olen raskaana jo ennen kuin kuukautisten piti alkaa.. 3 negatiivistä testiä tein ja plussasin vasta kun olin kuudennella viikolla :O
labrahoitsu. kirjoitti:
Neuvolasta saa ilmaiseksi lähtetteen raskaustestiin.
- vååvå
itsellä samainen ongelma,menkat viimeksi helmikuussa ja sen jälkeen ei ole näkynyt.
kolme testiä tehny ja kaikki näyttää negatiivista.. mutta raskauden oireita on kyllä ollut havaittavissa..
mitähän tarkoittanee?- mmmmmmmmmmmmmmmm
Kuten kaikki varmaan tietää, stressi ja painon nousu/lasku ja ruokavalion suuret muutoksetkinhan voi vaikuttaa siihen ettei menkkoja tule..
Mutta edellisiin lisäten, IHANA nähdä että ei ole ainoa joka näitten oireitten kanssa kamppailee :) Minulla ollut noin 7 vuotta täysin säännölliset menkat, viime toukokuuhun asti ainakin, sillä toukokuun lopussa tuli TOSI niukat menkat niin ettei olisi tarvinnut edes siteitä pitää.. Ja nyt ei ole sen jälkeen tullut ollenkaan..
Varasin ajan HETI gynekologille, (yksityiselle, koska olen todennut että ensiavussa eivät ota tosissaan :) joka kuvasi kohtuni ja muutenkin tutki tarkasti.. Sanoi että minulla on todennäköisesti jonkinlainen tulehdus jonka takia menkat jäivät pois kokonaan.. Määräsi Terlout nimistä lääkettä ja sanoi että syö 10 päivää, jonka jälkeen pitää aloittaa antibioottikuuri.. Kyllä olin alussa itsekkin ihmeissäni tuosta tulehduksesta sillä minulla on ollut 3 vuotta sama kumppani enkä ole mielestäni mitään poikkeavaa tehnyt, mutta siltikin tulehdus löydettiin..
Oireina minulla on ollut unettomuutta, mielialan muutoksia, tajuttoman kipeää vatsan ja alaselän kipua jos vaikkapa imuroi tai käy lenkillä tai istuu liian kauan yms.. Enkä voi olla raskaana, olen itse tehnyt testejä ja lääkärissä tehtiin ja vielä se kohtukin kuvattiin ettei voi olla kohdun ulkoinenkaan raskaus.. Äskön huomasin avaimia poimiessa lattialta etten voi edes 90 asteen kulmaan taipua kun käy niin kipeää alavatsaan :s Lääkärini sanoi, että Terolutin aloittaessani menkkojen pitäisi alkaa suht pian, mutta vielä 7 päivää sitä syötyänikään ei ole menkkoja tullut, nännejä vaan aristaa pirusti :s Pitää nyt vaan odottaa ja aloittaa se antibiottikuuri kunhan tuon toisen saa loppuun syötyä..
Ja vielä kaikille jotka ehkä omaa tilannettaan pohtii: MENKÄÄ LÄÄKÄRIIN, ei ikinä tiedä mistä menkkojen pois jääminen saattaa johtua, ja oma lääkärini sanoi, että jos ei ole raskaana niin se saattaa kieliä jostain isommastakin ongelmasta.. Lykkyä tykö kaikille ja jaksamista, itsellä ainakin kamala huoli jos ne menkat eivät sitten alakkaan kuurin jälkeenkään :( - epäilijätär
mmmmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
Kuten kaikki varmaan tietää, stressi ja painon nousu/lasku ja ruokavalion suuret muutoksetkinhan voi vaikuttaa siihen ettei menkkoja tule..
Mutta edellisiin lisäten, IHANA nähdä että ei ole ainoa joka näitten oireitten kanssa kamppailee :) Minulla ollut noin 7 vuotta täysin säännölliset menkat, viime toukokuuhun asti ainakin, sillä toukokuun lopussa tuli TOSI niukat menkat niin ettei olisi tarvinnut edes siteitä pitää.. Ja nyt ei ole sen jälkeen tullut ollenkaan..
Varasin ajan HETI gynekologille, (yksityiselle, koska olen todennut että ensiavussa eivät ota tosissaan :) joka kuvasi kohtuni ja muutenkin tutki tarkasti.. Sanoi että minulla on todennäköisesti jonkinlainen tulehdus jonka takia menkat jäivät pois kokonaan.. Määräsi Terlout nimistä lääkettä ja sanoi että syö 10 päivää, jonka jälkeen pitää aloittaa antibioottikuuri.. Kyllä olin alussa itsekkin ihmeissäni tuosta tulehduksesta sillä minulla on ollut 3 vuotta sama kumppani enkä ole mielestäni mitään poikkeavaa tehnyt, mutta siltikin tulehdus löydettiin..
Oireina minulla on ollut unettomuutta, mielialan muutoksia, tajuttoman kipeää vatsan ja alaselän kipua jos vaikkapa imuroi tai käy lenkillä tai istuu liian kauan yms.. Enkä voi olla raskaana, olen itse tehnyt testejä ja lääkärissä tehtiin ja vielä se kohtukin kuvattiin ettei voi olla kohdun ulkoinenkaan raskaus.. Äskön huomasin avaimia poimiessa lattialta etten voi edes 90 asteen kulmaan taipua kun käy niin kipeää alavatsaan :s Lääkärini sanoi, että Terolutin aloittaessani menkkojen pitäisi alkaa suht pian, mutta vielä 7 päivää sitä syötyänikään ei ole menkkoja tullut, nännejä vaan aristaa pirusti :s Pitää nyt vaan odottaa ja aloittaa se antibiottikuuri kunhan tuon toisen saa loppuun syötyä..
Ja vielä kaikille jotka ehkä omaa tilannettaan pohtii: MENKÄÄ LÄÄKÄRIIN, ei ikinä tiedä mistä menkkojen pois jääminen saattaa johtua, ja oma lääkärini sanoi, että jos ei ole raskaana niin se saattaa kieliä jostain isommastakin ongelmasta.. Lykkyä tykö kaikille ja jaksamista, itsellä ainakin kamala huoli jos ne menkat eivät sitten alakkaan kuurin jälkeenkään :(Kuukautiset ovat yli kaksi viikkoa myöhässä. Olen tehnyt jo kaksi negaa (first signal ja apteekin oma testi), mutta en vain jostain syystä luota tulokseen vaikka varmaan pitäisi. Ainoina raskausoireina minulla on ollut vatsan turvotusta (kova, pinkeä vatsa joka pullottaa erilailla kuin koskaan ennen) syönnin jälkeen, etenkin iltaisin, sekä hieman tukkoinen nenä. Mahaan on välillä sattunut, mutta vain muutaman kerran kohdun alueelle. Oireet voivat siis liittyä hyvinkin johonkin muuhun, mutta silti minusta tuntuu että olisin raskaana vaikkei minulla olekaan kokemusta raskaanaolosta.
Muuten voisin vain odottaa rauhassa seuraavien kuukautisien mahdollista tuloa, mutta ongelmana on että käsittelen työssäni sikiölle vaarallisia aineita eli en saisi tehdä töitä ollessani raskaana. Pelkään että tuhoan kaipaamani vauvan ennen kuin tiedän että se oli olemassa. Pitää varata aika tk:hon, mutta pelkään että sieltä tulee nega enkä silti luota tulokseen sillä keskustelupalstojen perusteella sekin voi olla väärä tulos. Hormonitoimintani on ollut muutenkin heikohko (kuukautiset alkoivat todella myöhään ja ovat olleet epäsäännölliset), joten en usko että eritän paljon hormoneja raskaana ollessanikaan. Stressi on siirtänyt kuukautisiani aiemmin, mutta viimeiset puoli vuotta olenkin ollut aika säännöllinen ja nyt olen saanut nauttia kesäloman stressittömyydestä joten tuntuu että nyt olisi muut asiat kyseessä.
- paska8765432
Mulla kuukautisia ei ole tullut YLI 2 kuukauteen... Rintoja on pistäny välillä, alaselkä ja alavatsa ollut kipeänä, närästäny, oksensin yksi yö 3 kertaa... Olen paniikissa tehny jo 7 raskaustestiä, kaikki ollu ihan negatiivisia, mutta en enää luota näihin testeihin ollenkaan,, varsinkaan sen jälkeen mitä täälläki ihmiset kirjotellu.
Tämä tilanne on aivan helvetillinen koska olen vasta 17 vuotias, ja raskaus pilaisi mun ja mun vanhempienki elämän kokonaan. Se olis meidän koko perheelle niin iso häpeä etten oikesti vois elää. Ja olen liian pelkuri menemään tk:hn tekemään mitään testejä koska siellä on tuttuja töissä...ja vanhemmille en uskalla kertoa. En sais ikinä anteeks tätä. Paras olisikin varmaan hypätä narun jatkeeks. Pelkään niin helvetisti sitä että pikku hiljaa saan huomata mahan kasvavan ja kasvavan...laskeskelin että abortin tekeminenkin olis hyvin pian jo mahdotonta. Enkä siihenkään varmaan pystyisi. Koko tilanne on ihan hirveä ja tiiän että jollekkin puhuminen auttais mutta mulla ei ole niin hyviä ystäviä tai mitään luottoaikuista..- rudia
En osaa tietenkään sanoa, oletko raskaana, mutta jos joudut kohtaamaan mahdottomalta tuntuvia vaikeuksia, niin jokaisen on lupa mennä hetkeksi peiton alle piiloon, sulkea silmät, vaikeudet ja tunnekuohunnat menevät sitten ajan kanssa ohi. Eli älä tee mitään hätiköityjä ratkaisuja, ympäristön takia. Vaikka maailma kuinka riehuisi ympärilläsi, niin jonain päivänä se taas rauhoittuu.
Voimia! - rudia
ja toivottavasti et loukkaannu jos sanon, ettei raskaus voi pilata kenenkään elämää lopullisesti, se voi tuntua siltä, mutta eihän se ole mahdollista, ihmiset pystyy muuttumaan, mutta keltään muulta et voi sitä vaatia kuin itseltäsi, mutta onneksi se on sama myös toisilla, jos ymmärrät, hekin voivat haluta muuttua, jos elämä muuttuu..
lapsen voi muuten antaa poiskin, mutta en tiedä kuka niin pystyy tekemään , ilmeisesti heitäkin on.. - labbish,.
VERITESTIIN, sillä se asia selviää! Olet jo upottanut kotitesteihin hinnan jolla olisit saanut kahdesti käytyä veritestissä.
Saat tietää vastauksenkin sitten melkein saman tien.
Yksityiseen labraan, et tarvi lähetettä, maksaa n. 30 euroa - Nyt ryhdistäydyt!!
Ja menet heti yksityiseiseen labraan testeihin vaikka lähikaupunkiin, jos elät pikkukaupungissa ja pelkäät tiedon leviävän. Niinhän EI saisi käydä luottamuksellisuuden takia. Mutta jos arastelet testeihin menoa siksi, että tuttu työntekijä saa tietää, mene tosiaan yksityiselle.
Kai ymmärrät, ettei vetkuttelu ratkaise ja poista asiaa, jos satutkin olemaan raskaana? Jos jo pelkkä pelko siitä, että ihmiset saavat tietää sinun harrastaneen seksiä saa sinut noin sekaisin, entäs se, jos oletkin raskaana ja se alkaa näkyä?
Itsemurha ei ole ratkaisu. Jos ajatellaan tilannetta jälkeenpäin ja vanhemmat saavat tietää, että teit itsemurhan raskauden ja siitä kertomisen häpeän takia taikka häpeät sitä, että olet harrastanut seksiä, he aivan varmasti valitsisivat vaihtoehdon, jossa sinä olet hengissä ja raskaana tai hengissä ja abortin tehneenä. Kukaan normaali vanhempi ei halua, että oma lapsi kärsii ja tekee jopa itsemurhan. Heille tärkeintä on oman lapsen hyvinvointi. Sen ei pitäisi olla niin tärkeällä sijalla, mitä muut ajattelevat. Ainakin täällä Suomessa, missä ei ole vallitsevana kunniamurhakäsitettä. Toivottavasti tästä ei ole kyse, silloin et todellakaan voi ottaa asiaa esille vanhempiesi kanssa.
Jos et kerta kaikkiaan voi vielä kertoa epäilyksistäsi vanhemmillesi tai kouluterkkarille ym., niin älä takerru siihen ja jähmety sen takia, koska sinun täytyy nyt toimia. Jos olet raskaana, asia tulee joka tapauksessa ilmi. Vastasyntynyttä ei voi hylätä tuntemattomana, vaan joudut joka tapauksessa asian hoitelemaan virkateitse, mikäli et itse halua lasta itsellesi, etkä uskalla aborttia tehdä. Puhumattakaan raskausajan seurannasta. Et voi jäädä omillesi raskausajaksi ja piilotella sitä tai synnyttää yksin jossain vessassa.
Sitten, kun selviää oletko raskaana voit alkaa miettiä teetkö abortin, johon sinulla Suomen lain mukaan on oikeus tällä hetkellä jo pelkän iän perusteella vai haluatko synnyttää. Etene nyt askel kerrallaan ja ensimäisenä otat selvää oletko raskaana. Sen jälkeen asia joko ratkeaa itsestään tai sitten joudut miettimään seuraavaa vaihetta, mitä haluat tehdä.
Yritä nyt koota itsesi ja toivon sinulle tsemppiä, jotta jaksat nyt alkaa hoitaa tilannetta järjestykseen.
Tämä ei ole maailmanloppu, eikä edes sinun loppusi, tämä on elämää. Olet nyt astunut aikuisuuteen, seksin harjoittamisen jälkeen joutuu vastuulliseen asemaan, koska seksin lopulliset seuraukset kantaa aina nainen.
Tämän episodin jälkeen unohdat seksin vähäksi aikaa tai sitten hankit erittäin hyvän ja toimivan ehkäisyn. - paska8765432
Juu sori, iski angsti eilen, en mä nyt oikeasti mitään itsaria tee tai kuvittele että on koko elämä pilalla jos paksuna olen. Tunteet vaan heittelee hullun lailla. Nyt kun mietin, niin ei se ehkä olisikaan niin kauheaa jos sellane pikku nyytti tulis. Toki muuttuis elämä paljon vaikeammaks ja näin..mut kaikesta voi selvitä. :) Kattoo ny alkaako maha kasvaa. Olis kohta jo eka kolmannes ohi et eiköhän se pian alkais jo näkyä.
- suosijan
(lappu)silmissä olet heti pelkkä 'trolli' kun alat ajatella asiaa lapsenkin kannalta ja otat sydämesi mukaan päätöksen tekoon.. ;)
- h.isokaanta
Mulla kanssa menkat nyt viikon myöhässä,tänään tein raskaustestin josta NEGATIIVINEN!
(Tosin tein sen illalla) Alavatsaan vas.puolelle on nyt "pistellyt" jonkin verran ja välillä oikeallekin.Maha on aivan turvoksissa,väillä tuntuu,että menkat alkaa mutta mtn ei vaan tule,väsymystä on normaalia enemmän :/
Sitten kun kävin pissalla niin paperiin jäi hyvin haaleasti verta,mutta sen jälkeen ei ole mtn tullut enään...
Osaako kukaan sanoa mistä johtuisi nämä kaikki? Onko testit luotettavia apteekista ostettuina?
Onkohan mitään mahdollisuutta,että olisin raskaana? Vai pitäisikö vain unohtaa tuo ajatus :(- niillä on
terveyskeskuksessa käytössä. Luulisi näyttävän jo positiivista jos olisit raskaana. Odottele vielä ja mene sitten pyytämään veritestiä jos ei menkat ala.
- pelokass
niillä on kirjoitti:
terveyskeskuksessa käytössä. Luulisi näyttävän jo positiivista jos olisit raskaana. Odottele vielä ja mene sitten pyytämään veritestiä jos ei menkat ala.
Minulle tehtiin pilleri raskauden keskeytys 29.10 rv 8 tällöin suunniteltiin kapselin laittoa jo sairaalassa ollessani, mutta sovittiin kuitenkin että se laitetaan jälkitarkastuksessa kuukauden päästä. Tyhmyyksissäni kuvittelin että raskaaksi ei voisi tulla kovin nopeasti raskauden keskeytyksen jälkeen (johtuen vielä kohollaan olleesta raskaushormonipitoisuudesta) joten olin kumppanini kanssa yhdynnässä 2 kertaa n. 1,5 ja 2 viikkoa keskeytyksen jälkeen. Netin keskustelupalstoilta tarkemmin luettuani ilmaisin kuitenkin huoleni uudesta raskaudesta hoitajalle jälkitarkastuksessa, mutta hän otti asian hyvin kevyesti ja laittoi kapselin kuitenkin käsivarteeni. Lähete tuli labraan.
Mieltäni rauhoittaakseni tein kuitenkin kotitestin tänään eli n. 2,5 viikkoa viimeisimmästä yhdynnästä ja testi näytti negatiivista. Kummallinen tunne vatsanpohjassa ja muitakin samantyyppisiä oireita on kuitenkin hitaasti alkanut ilmaantua. Kuukautisten odotetusta alkamispäivästä ei varsinaisesti ole tietoa, mutta hoitaja sanoi, että pitäisi jo tällä viikolla alkaa.
Toista keskeytystä en missään nimessä tee, mutta raskaus on kuitenki epätoivottu.
Laboratorioon menen tiistaina, mutta mieltä rauhoittaakseni tulin kysymään täältä muiden kokemuksista.
- öömmm
mulla on nyt menkat myöhässä vajaa 3 viikkoa, ja tänää tein apteekkitestin joka näytti negatiivista. ja noita raskausoireita löytyy joka muodossa... enkä todellakaa toivo raskautta, koska oon sen verran nuori ja koulut kesken.. mutta mua häiritsee tosi pahasti tää että oonko raskaana vai enkö..
- Mitä oireita?
Menkathan voi jäädä pois esimerkiksi stressin takia.
Stressi voi myös aiheuttaa väsymystä, vatsakipuja, pahoinvointia jne.. Eli onko sinulla meneillään nyt joku eritysen stressaava tilanne?
Ja ihan vain pelko/stressi siitä että onko raskaana vai ei voi aiheuttaa ongelmia...
Mutta lyhyesti, niin ei kukaan missään keskustelupalstalla voi sinulle mitään vastauksia antaa, eiauta nyt muu kuin soitto lekurille, verikokeissa asia selviää.
- öömmm
en oo stressanu kyl mistää viimeaikoina, mut niinku pahoinvointia, vatsakipuja sekä vihlontaa, väsymystä, sekä kuvottaa tosi monet ruoat ja hajut, mitkä on ennen ollu ihan ookoo siedettäviä...
- Ei ihan sama tilanne
Mutta minullakin oli tässä jokunen aika sitten varmaan kaikki raskauden oireet (vaikka mitään mahdollisuutta raskauteen ei pitänyt edes olla).. Itsellänikään ei ollut sen kummemmin stressiä, mutta johtui vissiin elämäntyylistä, kun nukuin tyyliin kellon ajat 04-14 ja söin miten sattui (tosin johtuen osittain siitä pahasta olosta..) Joskus voi vissiin noita oireita tulla ihan placebonakin.. Niin kait minulle kävi.
Anyway, kannattaa käydä lääkärissä tosiaan että saat mielenrauhan! - känkkäränkkä
Ajattelin nyt tänne kirjottaa, jos joku vaikka osaisi neuvoa tai on ollut samassa tilanteessa. Elikkä kuukautiset on nyt 12 päivää myöhässä ja minulla on aina säännöllisesti tullut kuukautiset saattaa olla joskus myöhässä max. sen 2 päivää ei sen enempää. Iltaisin saattaa olla hieman heikko olo (huono olo), alavatsaan sattuu (tuntuu samalta kuin kuukautiskivut), mieliala vaihtelee (känkkäränkkä käy päivän aikana monta kertaa kylässä). Mistäköhän tämä voisi johtua? En ole käyttänyt e-pillereitä 7-vuoteen, enkä myöskään ole käyttänyt yli vuoteen muitakaan ehkäsyjä. Tänään tein raskaustestin joka on ostettu apteekista, mutta testi näytti negatiivista.
- hmm..
minkä ikäinen olet? Jos kyse ei voi olla vielä vaihdevuosista, voi hormonaalinen kysta aiheuttaa kuukautisten poisjäämisen. Ne ovat vaarattomia ja ylipitkä kierto katkaistaan esim. primolut -kuurilla. Tästä siis itsellä kokemusta, muutoin suht säännöllinen kierto venähti yli 60 päivään!
Tietysti yks vaihtoehto voi olla myöhempi ovulaatio hedelmöitys ja siksi se ei näy vielä testissä, siis jos sellainen mahdollisuus on.
Odota vielä pari päivää, tee uusi testi ja sitten aikaa lääkäriin jos ei vieläkään mitään merkkejä kuukautisista. - dsdshggh
Mikset käytä mitään ehkäisyä, kun (ilmeisesti) seksiä harrastat (et varmaan muuten raskaustestiä olisi tehnyt)? Kondomi on hyvä ehkäisykeino, mutta ei ole 100% varma. Itse lopetin kuukaudeksi pillerit ja käytimme kondomia, ja kas kummaa, olin kuukauden sisään raskaana. Kondomi ei tietääkseni koskaan mennyt rikki tms, ei ainakaan koskaan huomattu... enää en luota pelkkään kondomiin.
- Känkkäränkkä
hmm.. kirjoitti:
minkä ikäinen olet? Jos kyse ei voi olla vielä vaihdevuosista, voi hormonaalinen kysta aiheuttaa kuukautisten poisjäämisen. Ne ovat vaarattomia ja ylipitkä kierto katkaistaan esim. primolut -kuurilla. Tästä siis itsellä kokemusta, muutoin suht säännöllinen kierto venähti yli 60 päivään!
Tietysti yks vaihtoehto voi olla myöhempi ovulaatio hedelmöitys ja siksi se ei näy vielä testissä, siis jos sellainen mahdollisuus on.
Odota vielä pari päivää, tee uusi testi ja sitten aikaa lääkäriin jos ei vieläkään mitään merkkejä kuukautisista.Olen 22-vuotias eli vaihdevuosista ei siis ole kyse:) Perjantaina uusi raskaustesti ja katsotaan mitä se näyttää. Jos testi näyttää silloin plusaa niin lapsi on tervetullut meidän perheeseen. Paljon kiitoksia vastauksestasi. :)
- Känkkäränkkä
Lasta toivomme avopuolisoni kanssa ja sen takia emme käytä ehkäisyä. Ei kai se tee ihmisestä sairasta jos lasta toivoo????? Enkä ole kyllästynyt elämääni, elän tällä hetkellä hyvää elämää ja asiat on hyvin hoidettu, sen takia lapsi olisikin tervetullut meidän elämäämme!!! :)
- että semmosta.
Kuinkas nyt tuollaista tekstiä 'aina niin asialliselta' Tohtorilta.. ehkä tuo kysyjä vain "eksyi" juuri tähän ketjuun kysymään asiaansa random haulla että "kuukautiset puuttuu nega".. tms. eikä huomannut millä palstalla ketju on. Ja sä alotat hirveen haukkutulvan tietämättä edes kysyjän tilannetta! Kenties sulla ois joltain anteeks pyydettävää?
- Huolestunut__
Auttakaaa!!
Olin viimeksi sängyssä about 2,5vk sitten. Ehkäsynä: kortsu, joka näytti ehjälle kun se otettiin pois. Se myös laitettiin oikein, eikä kaikenlisäksi kumppanillani silloin tullut. Nyt menkat ovat viikon jälessä, mutta ne ovat jääneet pois ennenkin, kun en ole ollut sängyssä kenenkään kanssa. Viimeksi näin kävi tammikuussa. Nykyään menkat ovat olleet säänölliset ja alkaneet kuun lopussa. Olen huomannut, että valkovuoto oli yhdessä vaiheessa todella runsas, mutta nyt se on taas tasaantunut normaaliksi. Rintani ovat todella arat ja rapuissa kävely sattuu, mutta sekin voi varmaankin johtua siitä, että rintani kehittyvät edelleen. Uskon myös, että olen varmaankin mahdollisesti pelottanu menkkani pois, tällä stressillä ja mietin että kannattaako tehdä testiä ja kuinka luotettavia vastauksia voi odottaa.
Olen myös miettinyt sitä, että entä jos olisinkin raskaana, niin aborttia tehdessä kertoisivatko lääkärit tai terkkari asiasta vanhemmilleni, vaikka vakuuttaisivat erikseen asiasta?
Olen 16 vuotias, ja haluaisin tietää myös, että maksaako abortin teko rahallisesti mitään? - Riina!
Minulla on melkein sama ongelma ku Huolestunut__ kanssa!
Mutta olen 14..
Harrastin seksiä poikaystäväni kanssa parikin kertaan yhdessä välissä, pojalla oli kortsut mukana.
Mutta nyt olen jo vaikka kuin kauan ruvennut stressaan,jännittämään,pelkäämään että olisin raskaana!
Kuukautiseni ovat jo yli viikon myöhässä.
Yhteen väliin tuli erittäin paljon valkovuotoa,tuntui kuin olisi menkat tulleet housuihin, mutta ei, valkovuotoahan se vain oli.
On ollut alamahassa kipuja,päänsärkyä, muutamaan otteeseen erittäin huono olo. Olen kyllä aina omistanut luulo tautia, joten ajattelen jo varmaan että maha kasvaa, kyllähän kaveritki sanoivat samaa mutta en sitten tiedä.
En uskaltaisi kertoa vanhemmillekkaan, koska tiedän mitä siitä seuraisi.
Saako raskaustestejä alle 15 vuotiaat marketista/apteekista ilman huoltajaa?
Pitäisikö aborttia tehdessä olla huoltaja?
Kannattaisiko puhua terveydenhoitajalle?
TOIVOTTAVASTI SAAN APUA !
KIITOS ! - hm
Riina!lle
Raskaustestejä saa apteekista ilman ikärajaa. Kipikapi sinne! - ihmettelevä89
Hei!
kk - kaksiviikkoa myöhässä... aamuisin huono olo, juoksen vessassa tunnin välein, väsyttäää koko ajan ja rinnoissa tuntuu "pallot" tein eilen testin joka oli negatiivinen... toki virtsa oli ollut rakossa parisen tuntia vain.... ???
ja asiian liittyvä juttu tein viime kuun lopulla (kesäkuussa) 4 ovutestiä ja kaikki olivat positiivisia eikä kuukautisia ole näkynyt sen jälkeen ja tein piruuttani nyt viikko sitten 17.07 ovutestin joka oli myös positiivinen... että MITÄS tuo meinaa...?? huijaako ovutesti mua???- jatkuva +
ovistestissä ja epäsäännölliset, pitkät kierrot saattaa viitata pco:hon.. ?
- epätietoinennn
Pakko on kysästä voiko olla mahdollista, että vatsa alkaa näkyä, muttta apteekista ostetusta testistä tulos on negatiivinen ;OO;O;O;O ???
Jos ei, niin mistähän voi johtua että vatsa on kova, ja pyöreä ;O
vaikken eritysemmin ole voinut lihoa ?? - S1988
Mulla menkat myöhässä jo 4 viikkoa ja tuolloin 4 viikkoa sitten tuli vain yhden päivän aikana pikkasen ruskeaa tuhruvuotoa pikkuhousunsuojaan.
Ekan raskaustestin tein tänään ILTAPÄIVÄLLÄ ja miinusta se näytti (neg.) Olo on täysin normaali ainoastaan paino on noussut reilun kilon verran tämän kuukauden aikana.
Olen naimisissa mutta mä ja mieheni kummatkin opiskellaan ja varaa ei lapseen olisi tällä hetkellä. Ehkäisynä käytämme kondomia, on se joskus mennyt rikkikin.. :/ - no eiköhän
kannattas sitte hankkia joku varmempikin ehkäsy ettei tarttis vähän väliä abortteja ym. tollasta miettiä?? Raha ei ole mikään syy luistaa vastuusta, kellä tahansa on mahdollisuus pärjätä lapsen kanssa tässä maassa joka tukee erityisen avokätisesti perheitä!
- Tutto92
Hei!
Mulla on käytössä nexplanon ehkäisykapseli toukokuulta, sitä ennen oli yasmin e-pillerit. Ois mahdollista et yhes tilantees sain väärän antibiootti kuurin pissatulehdukseen (oon sairastanut kaikki munuaistulehduksesta asti) nyt kuitenkin 4 kaupan testiä yks niistä oli gynellä tehty mut samanlainen kuin kaupan testi ja labrassa tehty yks virtsatesti ja kaikki negaa näyttää. Tuntuu ettei kukaan usko mua, menkkoja ei oo tullu vähään aikaan eikä ne oo voinu ehkäsykapselin kaa loppua kun seinään, raskauden oireita on ja mahassa ns "kuplii" tai tuntuu kuin joku myllertäisi siellä. Lääkärissä nauroivat ja käskivät ostaa jtn ummetuslääkettä mutta tiedän ettei nää oireet oo samanlaisia/ kivut oo samanlaisia kuin munuaistulehduksessa joka mulla oli. Rinnat on myös hyvin arat ja tuntuu palloilta. En edes uskalla pitää käsiä puuskassa mahan päällä ja kokoajan yritän (vaistomaisest) pitää poikaystävän näpit poissa mahani päältä. Oon kohta kakskyt opinnot pahasti kesken asun opiskelija kämpässä. Raskaus ois ei-toivottu mutta aborttiakaan en tee. Yks varhainen keskenmeno takana. - lillis
Hei!
Syön aivan normaalisti pillereitä miten kuuluukin, mutta kuitenkin nyt jostain syystä menkat ois pitäny alkaa vikojen 3 päivien sisään, tai tän päivän jälkeen, mutta eipä näy merkkejä menkoista. Tein testin kun menkat olivat 3 päivää myöhässä, nii tulos oli negatiivinen. Olen vielä niin nuori että en ole valmis äidiksi. mitä miä teen??
Kertokaa ja auttakaa! - polla
itelläni on vajaa 3viikkoa myöhässä,olen tehnyt kaksi testiä ja käynyt viemässä tkl:lle pissanäytteen ja kaikki negaa.
Joitain oireita on ollut esim;etovaa oloa,voimakkaita mielialan vaihteluja(huomasin n,viikko ennen menkkojen alkamispäivää että olen ollut kummallisen rauhallinen,en oikein suutu mistään ja nyt on taas toisinpäin)Viikko sitten oli kummallista vihlontaa vatsassa.
Ja muita samankaltaisia oireita kuin esikoiseni odotus ajalla.
Voi olla että kuvittelen myös kyseiset oireet kun kuitenkin positiivista itse haluaisin.
Minulle on myös tehty sähkösilmukka hoito helmikuussa ja kk.t tulivat kerran senjälkeen,myös kaks pissatulehdusta on todettu ja niihin saatu antibotti kuuri.
Stressiäkin on ollut aika paljon mutta silti olo on kuin olisi raskaana.... - Ihmettelee hän
Miksi te kyselette näitä aborttipalstalta oletteko raskaana vai ette. Ei hyvä ihme näitä aloituksia.
- polla
Huomasin itse vasta kirjoitukseni jälkeen mistä palstasta oli kyse.Google hakuun kirjoitin omasta asiastani ja sain sieltä suoraan tämän sivun,pahoitteluni siitä että en huomannut palstan tarkoitusta.
- Miisaneiti
Itselläni on kuukautiset myöhässä 7viikkoa, apteekin raskaustestit näyttänyt negatiivista ja ihan lääkärin lähetteestä kävin labraan näytteen antamassa - sielläkin negatiivinen tulos.
Lääkäri laittoin lähetteen Papa-testiin ja sinne nyt sitten mennään ja jos sen on normaali ja ei ole alkaneet siihen menneessä niin sitten on aika jollekkin erikoisgynekologille? :O
Pelottaa tämä tietämättömyys. - sanhelmiinannn
mulla kanssa myöhässä, mutta johtuu painon noususta, sterssistä ja siitä että mietin koko ajan olenko raskaana, monia testei oon tehny ja negaa on ollu, älkää murehtiko niin paljon ottakaa iisisti niin ehkä ne menkatkin sieltä alkaa
- anniinasofia
Mitä, jos kuukautiset ovat yli 75 päivää myöhässä?
Syöminen eikä liikkuminen eroa mitenkään normaalista, stressiäkään ei ole ollut niin paljoa, että se tällaista olisi voinut aiheuttaa. Söin pillereitä noin pari vuotta ja lopetin viime syksynä, sen jälkeen kuukautiset tulivat 25-35 päivän välein, kunnes tammi-helmikuussa väliä oli noin 50 päivää, mutta silloin pistin sen stressin piikkiin. Nyt kuukautisista ei ole kuulunut 75 päivään enkä tiedä mitän pitäisi tehdä.
Ei ole mahdollisuutta, että olisin raskaana, sillä en ole ollut minkäänlaisessa seksuaalisessa kontaktissa miesten kanssa, vain muutamien naisten kanssa tässä kevään myötä.
Neuvoja? - Auttakaa pelottaa
Hei oon 13 vuotias ja kävin eilen tekemässä sitä ja mua pelottaa ku ei ollu kortsua että laukesko se mun sisään tai jotain et oon raskaana miten sen voi ehkästä tässä vaiheessa ku en tiiä tuleeko menkat mut jos oon mitä teen ja vanhemmat ei saa tietää
- kkkisse
apteekista saa jälkiehkäisypillereita, 1kpl maksaa noin 20e.. nyt se tosin on jo myöhäistä kun siinä on 3pv aikaa ottaa. eikö 13vuotias oo vähän turhan nuori? :/
ja aina kannattaa olla ehkäisy jos ei toivo raskautta.. jos oot raskaana kannattaa mennä puhumaan siitä terkkarille, neuvolaan yms? - Mare
Mull on menkat nyt yli 2 kk myöhässä. oon tehny iha sika monta testii, kaikki selvii negoi. Koko ajan kauheeta pahoinvointia, kylmetystä, maha sekasin jatkuvasti ja väsyttää iha kauheasti. oon käyny verikokeissa ja seki näyttäny negaa, mut silti uskon et oisin raskaana. Mahaki on välil kipee ja menkkamaisia kipuja on silloin tällöin, mut silti ne ei vaa ala! aattelin et jos ei oo kuukauden päästäkää viel menkat alkanu ni sit on pakko hakeutuu lääkärille. Mieluummin oisin raskaana ku et sairastaisin jotai...
- Halutaanvauvaa
Auttakaa!!
Eli siis tosiaan menkat ovat tänään tasan 10 pv myöhässä!
Alavatsakipuja tulee silloin tällöin mutta ne ovat puristavia ja hetkittäisiä.
Tein 4 pv sitten apteekin testill ja sain tosiaan nega. Tänään kävin ihan labrassa tekemässä siellä uuden näytteen! En siis ole mitään ehkäisylääkkeitä käyttänyt enkä mitään muuta ehkäisyä. Ikää on 23 ja ollaan mieheni kanssa yrittäneet lasta jo 6 kuukautta eli vauva olisi tervellut!
Onko kenelläkään kokemuksia, tosiaan viime kuussa ennen kuin kuukautiset olivat tulleet , lääkäri sanoi että hcg oli matala.. Tein silloin testin mutta nega oli. Sitten kun tuli menkat oli sellaista haaleta ja kesti n. 3 pv vaikka mulla on tosi säännölliset aina. - Anonyymi
Joo minäkin tehnyt kaksi testiä ja negaa näyttäny. Maha turvoksissa ja menkat 5pv myöhässä? Voiko olla stressistä?
- Anonyymi
moikka! olen miettinyt kans sitä kun mulla ei oo ollut menkkoja nyt 4kk ja ei oo mitään raskauteen liittyviä oireita. Lääkäri sano et voi olla stressistä tai huolista.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009