missä menee raja?

bonaqua

kuinka paljon kommunisti voi törsäillä ja pröystäillä jouluna jotta se ei vie uskottavuutta?
ja Jos sanoisin, että kaviaari,kinkku ja lipeäkala on porvarin joulumuonaa niin mikä on kommunistinen vastine ilman toki, että ketään riistetään?

14

702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota huomioon se että jotkut ovat kasvisyöjiä, eivätkä näin ollen syö jouluna kinkkua. Kaviaaria ja lipeäkalaa en ole ikinä hankkinut jouluksi, koska en ole niistä pitänyt.

Joululahjoja voi ostaa myös jostain vähän solidaarisimmista kaupoista, joten ei ole välttämättä pakko tukea kapitalistien suurfirmoja.

Kierrätystoreilta voi löytää jotain ihan hyviä joululahjajuttuja. Hyviä ostoksia voi tehdä myös maahanmuuttajien pitämistä pikkukaupoista, niistä löytää monesti mielenkiintoisia ja mukavia joululahjoja.

Tosin täytyy myöntää että kaikkia lahjoja ei millään pysty hankkimaan pikkuputiikeista, vaan joskus on valitettavasti pakko turvautua myös näihin suurkapitalistien kauppoihin.

• ohial

Mä teen aina suurimman osan joululahjoista itse! Koskaan en oo nähnyt kummitätiäni niin iloisen kuin silloin, kun lahjoitin sille jouluna "hieman" muotopuolen virkatun kirjanmerkin. Siitä piti tulla kaulahuivi, mutta mutta... ;)

• bonaqua
        ohial kirjoitti:

Mä teen aina suurimman osan joululahjoista itse! Koskaan en oo nähnyt kummitätiäni niin iloisen kuin silloin, kun lahjoitin sille jouluna "hieman" muotopuolen virkatun kirjanmerkin. Siitä piti tulla kaulahuivi, mutta mutta... ;)

en minäkään kaviaaria syö kun se on pahaa. Lahjaksi haluan junaradan. Toistaaltaan taas nuo isot kapitalisti kehdot palkkaa aika paljon apujengiä näin joulun alla. Joten voi kai sieltä ostaa.
        Itse en tee lahjoja ja en tykkää mistään ite tehdystä mööpelistä. Sukat Villa tumput tai sukat menee mutta jos kaikilta saan pannulapun niin olen vihainen...tuli vaan tuosta kaulahuivista mieleen, että onko sinun tädilläsi normaalia pienempi kaula tai lukeeko hän puolen metrin kirjoja? mutta pääasiahan on se että täti oli onnellinen.

• ...

Ja sitten vaan odottamaan punaiseen pukeutunutta toveria joka jakaa omaisuuttaan kaikille kilteille lapsille

• ohiali
        bonaqua kirjoitti:

en minäkään kaviaaria syö kun se on pahaa. Lahjaksi haluan junaradan. Toistaaltaan taas nuo isot kapitalisti kehdot palkkaa aika paljon apujengiä näin joulun alla. Joten voi kai sieltä ostaa.
        Itse en tee lahjoja ja en tykkää mistään ite tehdystä mööpelistä. Sukat Villa tumput tai sukat menee mutta jos kaikilta saan pannulapun niin olen vihainen...tuli vaan tuosta kaulahuivista mieleen, että onko sinun tädilläsi normaalia pienempi kaula tai lukeeko hän puolen metrin kirjoja? mutta pääasiahan on se että täti oli onnellinen.

eikun näin miehenä ei tuo virkkaus oikein sujunut ja palo käämit.. katsoin sitten sitä onnetonta 15x5 senttistä kyhäelmää ja ajattelin ettei sitä hukkanka raski heittää. :D

jaahas, joku on rekisteröiny mun nimimerkkini

• bonaqua
        ohiali kirjoitti:

eikun näin miehenä ei tuo virkkaus oikein sujunut ja palo käämit.. katsoin sitten sitä onnetonta 15x5 senttistä kyhäelmää ja ajattelin ettei sitä hukkanka raski heittää. :D

jaahas, joku on rekisteröiny mun nimimerkkini

virkkaaminen on kyllä harvinaisen tylsää hommaa...mitä sitä joskus olen kokeillut.

• Rukkasantti

Kinkku syödää,hiukan ruokaryyppyjä,vähän viintäkin mamman kanssa jne..Tonttuleikkejä ei leikitä,mutta muuta sitten sitä enemmin leikiä meinaan.

• bonaqua

varsin kapitalistinen joulu. Köyhille ei mennä jakeleen piparia tai torttuja?

• Eetu

Eiköhän tässä yhteiskunnassa riistetä aina tavallisia ihmisiä. Vähän vierastan ajattelua, että jotkut ruuat olisivat porvallisia ja toiset eivät. Me syömme sitä mihin meillä on varaa ja sitä mistä me pidämme.

-E

• Kyllä kai sen rajan määrittelevät "lompakon paksuus", sukuperinteet, eettinen näkemys y.m.!
      vom

• Tietenkin se varallisuus ratkaisee myös aika paljon sen minkä verran siihen jouluun tulee panostettua rahallisesti. Eettinen näkemys ratkaisee myös aika hyvin tuon asian, mutta kuten sanoin sen että on aika mahdotonta hankkia kaikki joululahjat jostain kierrätystoreilta.

• SAK:n herra

Katoa jos menee piiloon lappiin omaan kelomökkiin,siellä ei kateelliset telakkahitsarit ja kaiken maailman timpurit ole kytiksellä ikkunoitten takana.
      Siellä sitä kinkut,nieriät,lipeäkalat,riisipuurot ja muut herkut voi huudella konjamiinin kera.
      On se perhana kun siinä käy vielä naapurin poroisännältä hakee uudeksivuodeksi 5kg poronlihaa uudenvuoden juhliin puolukoiden kera unohtamatta korpikuusen kyyneleitä.
      Loppiaiseen siellä kun viettää niin eiköhän sitä taas voi alkaa työmisten asioita jaatustelemaan vastapuolenkanssa.
      Elämä eletään vain kerran nautitaan siitä mitä se kestää eikä aina pihistellä,niin ja hyvää joulua SAK:n jäsenille niin kuin Fortumin herroillekin joilla on naapurissa mökki.

• Wäinä

Ei kommunisti voi menettää uskottavuuttaan syömällä.Kukaan ei voi.

Kas Wäinällä on kolme poikaa,siis myös kolme miniää.Lapsenlapsiakin on.
      Wäinän jouluun kuuluu kinkku.Kalamiehenä tietysti kala,tänä jouluna kala on siikaa ja kassilohta graavina,kylmäsavu on Ukista. Lohilaatikko tehdään räppeistä aattona.Mäti on tänä jouluna kirjolohesta,en saanut syksyllä siikaa.
      Karjalanpaisti tietenkin,pakkaseen on pantu jo piiraat,laatikot lantusta ja porkkanasta,perunalaatikko tehdään vasta tänään.
      Munavoi koetetaan tehdä aina tuoreista vaikka kuoriminen voi olla hankalaa.
      Tänä jouluna juusto Brie,Aura ja kotimainen mustaleima.
      Sinappi on valittu tukemaan pääruokaa,muuten kaikki on valmiiksi mietitty ja tehty.Pöydässä mausteina ovat pippuri ja suola.

Aloitus on tottakai Koskekorva,sepä tekee tietä.
      Sakuskaksi ihan oikeaa suolakurkkua,venäläistä.Retiisejä ei enää saa,retikka kuittaa.
      Sillipöydässä tietysti suutarinlohi,tillisilakkaa
      ja se mäti,jonka mainitsinkin.

Jälkkäriksi olemme jo vuosia valinneet Laitilan leipomonn jättitortun,kinuskikastiketta ja yrttilikööriä,ennen kahvia ja konjakkia se keventää.
      Sitten toinen konjakki,itse suosin Baron Otardia,ja Habanero...Kun Toverimme Fidel lopetti tupakoinnin,Habaneroja hän jäi eniten kaipaamaan.

Ja sen jälkeen se ihan mormaali juttu,vähän tinttaa akan kanssa ja selin nukkumaan.

Sitten ne tietysti kysyvät,että miten köyhällä nkommunistilla....Eivät kaikki kommunistit ole köyhiä,ja sen takia kommunisteja.
      Tyttöystäväni Liberaali esimerkiksi haluaa tulla rikkaaksi,ikäänkuin se olisi tavoite,eihän se nyt noilla suvun emmeillä onnistu.

Saatan ajatella mitä ajattelee Aapo ja DF,selitän.
      En ole koskaan ajanut metriäkään autolla,käytän aina joukkoliikennettä.Lennän ainoastaan pakosta,en harrasta etelän löhörantoja.En tuuppaa paskojani mereen,koneeni on vähäpäästöinen,ostan tupaöljyn sijaan moottoridieseliä.Pikkupaatti perässä on alumiinia,kierrätettävä.En koskaan ole omistanut asuntoa,mökkiä,mitään.Minusta se ei ole tarpeellista.

Keskivertoon verraten kulutan oikeastaan vähän,saanhan siis vetää jouluna habaneron.
      Vappu on sitten taas tarina erikseen.

Eli se alkuperäinen kysymys.Vittuako vingut,tee niin kuin me komukat.

• The Panomies

"Eli se alkuperäinen kysymys.Vittuako vingut,tee niin kuin me komukat."

.... Kyllä on mukavia nuo Wäinän miniät, oikeita kommunisteja, jakavat persettä kaikille tarpeen mukaan ja Wäinän pojille kykyjen mukaan. On sitä useamman kerran tullut pössäytettyä kaikkia noita Wäinän tyttärien vittuja ja täytyy kyllä sanoa, että hyviä ovat vitut... oikeita porvarin herkkuvittuja.

On se ollut mukava laskea sinne spermaa, kun on tiennyt, että Wäinän pojat hoitavat isän kädestä pötyä pöytään kuten käen pojille parhaimmillaan. Sinne se on ylle präntätty, millaisilla herkuilla The Panomiehen mukulat herkuttelevat.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      69
      1265
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      356
      744
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      116
      690
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      673
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    7. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56