keinottelua...

derivative

Eikö se ole win-win-tilanne kun ostaa esim. Neste Oilin osto- sekä myyntiwarrantteja. NO hyppii 23-25 välillä jatkuvasti... kertokaa.. olen keltanokka :)

9

2269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin_helppoa_kuin_

      Kyllä jos ostat halvemmalla kuin myyt. Toki ajoitus pitää osua ja sormet ei saa palaa ;)

      Sinunhan pitää vain arvata liikkuuko osake alas vai ylöspäin (50%).

      • derivative

        Muuttuuko warrantti kiinnostamattomaksi kun viimeinen kaupankäyntipäivä lähenee? Mitä tuo toteutushinta tarkoittaa??


      • banks
        derivative kirjoitti:

        Muuttuuko warrantti kiinnostamattomaksi kun viimeinen kaupankäyntipäivä lähenee? Mitä tuo toteutushinta tarkoittaa??

        Totta kai se muuttuu kiinnostamattomaksi, koska mahdollisuus pienenee että warrantin arvo muuttuu mihinkään suuntaan. Lisäksi liikkeelle laskija saattaa periä palkkion toteutushinnasta 1-2%, joka voi olla suurempi kuin välittäjäsi palkkio.

        Toteushinta on osakkeen ollessa 14e esim. 13e ostowarrantille, jonka suhde on 1/5 20snt. Eli 14-13€ jaettuna viidellä.


      • derivative
        banks kirjoitti:

        Totta kai se muuttuu kiinnostamattomaksi, koska mahdollisuus pienenee että warrantin arvo muuttuu mihinkään suuntaan. Lisäksi liikkeelle laskija saattaa periä palkkion toteutushinnasta 1-2%, joka voi olla suurempi kuin välittäjäsi palkkio.

        Toteushinta on osakkeen ollessa 14e esim. 13e ostowarrantille, jonka suhde on 1/5 20snt. Eli 14-13€ jaettuna viidellä.

        Vai mitä sillä oikein tekee?


      • se_on_kuin_vakuutus
        derivative kirjoitti:

        Vai mitä sillä oikein tekee?

        Tavallaan samalla tavalla, oikeastihan sinun pitäisi saada ne osakkeet 13€:lla mutta pankkiiriliike tilittää tuon voittamasi erotuksen. Olet siis luvannut ostaa osakkeet 13€:llä tiettynä päivänä ja kun kurssi on korkeampi niin olet silloin voittanut ko. summan. Jos kurssi on alle 13 niin et saa senttiäkään.


      • Rami
        se_on_kuin_vakuutus kirjoitti:

        Tavallaan samalla tavalla, oikeastihan sinun pitäisi saada ne osakkeet 13€:lla mutta pankkiiriliike tilittää tuon voittamasi erotuksen. Olet siis luvannut ostaa osakkeet 13€:llä tiettynä päivänä ja kun kurssi on korkeampi niin olet silloin voittanut ko. summan. Jos kurssi on alle 13 niin et saa senttiäkään.

        ... mutta aika paljon puuttui. Aika-arvosta ei esimerkiksi ollut mitään puhetta. Tietämättömällä (kuten kyllä muillakin) warreissa palaa näpit helposti. Allaolevasta kannattaa opetella:

        http://eqonline-fi.warrants.com/services/abc.php


      • imaR
        Rami kirjoitti:

        ... mutta aika paljon puuttui. Aika-arvosta ei esimerkiksi ollut mitään puhetta. Tietämättömällä (kuten kyllä muillakin) warreissa palaa näpit helposti. Allaolevasta kannattaa opetella:

        http://eqonline-fi.warrants.com/services/abc.php

        Aika-arvoon viitataan banksin kommentissa.


    • Meikä

      ko. osake jatkaa sahaamistaan.

    • Rahamieheksi haluava

      Perustietoa:

      http://www.handelsbanken.se/shb/INeT/IStartSv.nsf/FrameSet?OpenView&id=Z_WARRANTER_FIN

      Helppotajuista tekstiä turboista, kohtuullisella riskillä huipputuottoihin:

      http://www.handelsbanken.se/shb/inet/icentsv.nsf/vlookuppics/z_warranter_fin_broschyr_finsk/$file/turbowarranter_finsk.pdf

      Tästä lue erityisesti sivun 7 esimerkki:

      http://www.handelsbanken.se/shb/inet/icentsv.nsf/vlookuppics/z_warranter_fin_warranttimarkkinat_talvi_2006/$file/warranttimarkkinattalvi2006.pdf

      Osaako joku valottaa miten viimeisessä linkissä mainittu tilanne voisi mennä heikoimmillaan sijoittajan kannalta? Eli yhtä suuret panokset sekä osto- että myyntiwarreissa, mutta silti hieno tuotto vaikka toinen erääntyy arvottomana. Onko kuvatussa tilanteessa mahdollisuus ylipäänsä hävitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe