elämästä ja rakkaudesta

natalia

Lueskelin eri aiheita tällä palstalla ja mieleeni tuli muutama asia, jonka haluaisin kaikille sanoa...

sille ei voi mitään ketä rakastaa oli sitten hetero tai homo. Jokainen on yhtä arvokas jumalan silmissä. oli ihonväri mikä tahansa, kaikilla on sydän ja sielu, kaikki olemmen lihaa ja verta.

miksemme voisi nauttia kaikesta täysin sydämin, mitä elämä meille tarjoaa, ilman, että rajoittaisimme elämäämme säännöillä. mielestäni niin kauan kun ei teoillaan loukkaa/ vanhingoita mitään tai ketään, on jokaisella oikeus tehdä niin kuin he haluavat.

elämä on liian lyhyt ja arvokas hukattavaksi. haluan rakastaa ja nähdä maailmaa niin paljon kuin elämäni aikana pystyn ja nauttia joka ikisestä hetkestä.

24

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä avaus ei oikeastaan kuulu tänne lainkaan, koska ei sivua lestadiolaisuutta mitenkään. Olkoon nyt hetken.

      • natalia

        sillä sen halusin sanoa, koska lestadiolaiset ovat todella konservatiivisia; ehkäisy, esiaviollinen seksi, homous jne...

        maailmassa on pahempiakin asioita kuin edellä mainutut, kuten sota, nälänhätä...


      • Lasse-setä
        natalia kirjoitti:

        sillä sen halusin sanoa, koska lestadiolaiset ovat todella konservatiivisia; ehkäisy, esiaviollinen seksi, homous jne...

        maailmassa on pahempiakin asioita kuin edellä mainutut, kuten sota, nälänhätä...

        Asioiden pahuus ja hyvyys riippuu näkökulmasta.
        On totta, että inhimillisen elämän näkökulmasta sota ja nälänhätä ovat pahoja asioita.
        Kuitenkin on huomattava, että ne koskevat vain tätä maanpäällistä elämää.

        Kukaan ei joudu helvettiin siksi, että kuolee nälkään. Kuitenkin on asioita, jotka raamatun mukaan ovat syntiä ja ilman anteeksiantoa täällä ajassa, johtavat kadotukseen.

        Nyt on siis kysymys siitä, että jos haluamme pelastua raamatun mukaisella uskolla, meidän on hyväksyttävä raamatun mukainen käsitys synnistä.

        Ihmistä ei siis pelasta konservatiivisuus eikä liberaalius, vain Jumalan armo syntiselle.

        Ne asiat, joita niin helposti sanotaan ihmisten tekemiksi säännöiksi, ovat yllättävän usein kuitenkin Jumalan sanan pohjalla. Joitakin ylilyöntejä saattaa olla.

        Ei siis ole sellaisesta asiasta kyse, jonka ihmiset voivat päättää keskenään ja hylätä tai hyväksyä. Se loukkaa Jumalan Kaikkivaltiutta mielestäni.


      • sinivuokko
        natalia kirjoitti:

        sillä sen halusin sanoa, koska lestadiolaiset ovat todella konservatiivisia; ehkäisy, esiaviollinen seksi, homous jne...

        maailmassa on pahempiakin asioita kuin edellä mainutut, kuten sota, nälänhätä...

        Että en ole ollut esiaviollisessa seksissä, en koe hyvä ystävä menettäneeni mitään nautintoa,
        VAAN SAADEN PARHAIMMAN NAUTINNON! Siis siitäkin seurannut vain paras lahja. Turvallinen ja ihana! Puolisoni jonka Jumala minulle antoi (maailman parhaan) ja yhteiselomme nautintoa. Ei katkeria muistoja kummallakaan! Varjelusta siis!

        Kaiken voi kääntää kuitenkin tahtomalleen tavalle.

        Tuovatko siis monet monet suhteet hyvää ja nautinnollista pohjaa elämälle, mitenkään?


      • Utelias kyselijä
        sinivuokko kirjoitti:

        Että en ole ollut esiaviollisessa seksissä, en koe hyvä ystävä menettäneeni mitään nautintoa,
        VAAN SAADEN PARHAIMMAN NAUTINNON! Siis siitäkin seurannut vain paras lahja. Turvallinen ja ihana! Puolisoni jonka Jumala minulle antoi (maailman parhaan) ja yhteiselomme nautintoa. Ei katkeria muistoja kummallakaan! Varjelusta siis!

        Kaiken voi kääntää kuitenkin tahtomalleen tavalle.

        Tuovatko siis monet monet suhteet hyvää ja nautinnollista pohjaa elämälle, mitenkään?

        Kuitenkin on ihmisiä, joilla ei ole yhteiseloa eikä nautintoa avioliitossa, kun ei ole eikä tule puolisoa. Miten teoriasi parhaimmasta nautinnosta pidättäytymällä esiaviollisesta seksistä sopii mielestäsi heille? Ymmärrän esiaviollisen seksin vääräksi, mutta miten siihen suhtautuvat ne, jotka 25-vuotiaana tai jopa 40-vuotiaanakin ovat yksinäisiä? Olisiko vaikka katkerakin muisto parempi kuin ei mitään? Ja eikä kaikilla "maailman sinkuillakaan" ole monia suhteita.


      • uskosta pelastettu
        Lasse-setä kirjoitti:

        Asioiden pahuus ja hyvyys riippuu näkökulmasta.
        On totta, että inhimillisen elämän näkökulmasta sota ja nälänhätä ovat pahoja asioita.
        Kuitenkin on huomattava, että ne koskevat vain tätä maanpäällistä elämää.

        Kukaan ei joudu helvettiin siksi, että kuolee nälkään. Kuitenkin on asioita, jotka raamatun mukaan ovat syntiä ja ilman anteeksiantoa täällä ajassa, johtavat kadotukseen.

        Nyt on siis kysymys siitä, että jos haluamme pelastua raamatun mukaisella uskolla, meidän on hyväksyttävä raamatun mukainen käsitys synnistä.

        Ihmistä ei siis pelasta konservatiivisuus eikä liberaalius, vain Jumalan armo syntiselle.

        Ne asiat, joita niin helposti sanotaan ihmisten tekemiksi säännöiksi, ovat yllättävän usein kuitenkin Jumalan sanan pohjalla. Joitakin ylilyöntejä saattaa olla.

        Ei siis ole sellaisesta asiasta kyse, jonka ihmiset voivat päättää keskenään ja hylätä tai hyväksyä. Se loukkaa Jumalan Kaikkivaltiutta mielestäni.

        "Kukaan ei joudu helvettiin siksi, että kuolee nälkään. Kuitenkin on asioita, jotka raamatun mukaan ovat syntiä ja ilman anteeksiantoa täällä ajassa, johtavat kadotukseen."

        Eikö Jeesuksen lupaus syntien anteeksiannosta pädekään - Jeesus ristinpuullakin antoi armon hänelle,( ryövärille ja murhamiehelle )hänen uskonsa vuoksi.
        Kuka nyt sitten on määritellyt ne synnit, jotka vievät kadotukseen. Mielestäni ei Jeesus ainakaan.

        Siis kysymys kuuluu kuka ne on määritellyt (ettei vaan olisi ihmisen omia tulkintoja).

        En missään nimessä tulkitse asiaa niin että tietoisesti tehdään syntiä ja sitten välillä pyydellään anteeksi ja sitten taas jatketaan synnissä elämistä kunnes taas on aika pyydellä anteeksi.


      • Lasse-setä
        uskosta pelastettu kirjoitti:

        "Kukaan ei joudu helvettiin siksi, että kuolee nälkään. Kuitenkin on asioita, jotka raamatun mukaan ovat syntiä ja ilman anteeksiantoa täällä ajassa, johtavat kadotukseen."

        Eikö Jeesuksen lupaus syntien anteeksiannosta pädekään - Jeesus ristinpuullakin antoi armon hänelle,( ryövärille ja murhamiehelle )hänen uskonsa vuoksi.
        Kuka nyt sitten on määritellyt ne synnit, jotka vievät kadotukseen. Mielestäni ei Jeesus ainakaan.

        Siis kysymys kuuluu kuka ne on määritellyt (ettei vaan olisi ihmisen omia tulkintoja).

        En missään nimessä tulkitse asiaa niin että tietoisesti tehdään syntiä ja sitten välillä pyydellään anteeksi ja sitten taas jatketaan synnissä elämistä kunnes taas on aika pyydellä anteeksi.

        Muistelen erään maallikkosaarnaajan määritelmää synnistä: Kun ihmisen omatunto herää, ei kenenkään tarvitse sanoa, mikä on syntiä ja mikä ei. Omatunto kertoo sen.

        Jos syyttävää omaatuntoa ei hoideta Jeesuksen ristintyön omistamisella tässä ajassa, voi olla huono ennuste. Viimeistä sanaa en halua sanoa, se on aina jätettävä Kaikkivaltiaalle.


    • Uskosa

      Jumala loi mihen ja naisen toisilleen. Tämä OIKEASTA seksuaalisuudesta.

      Sukupuoli- ja seksuaali- identiteetti on monilla vaurioitunut, syystä taikka toisesta. Samoin jokaisella on vauriokohtia koska olemme syntisairaita.

      Syntisairautemme vuoksi usein hyvääkin tarkoittava toimintamme ohjautuu sekä itseämme että toisia haavoittavasti. Sairautemme seurauksena tulee ahneus, kateus, pahansuopaisuus, ilkeys, vihan teot, ja juomingit, lasten hylkääminen, murhat, valheet mustasukkaisuus ja pelkot etc. Synnin seurauksia voisi luetella satoja.

      Jos sinä olisit Jumala, niin voisit sanoa miltä kukin meistä Jumalan silmissä näyttää.
      Jumala uhrasi Poikansa pelastaakseen jokaisen hukkumasta synnin vietteleminä ja lopulta epäuskoisina helvettiin. Tämä ei tarkoita sitä että ihminen vapatettaisiin elämään itseään ja muita tuhoavassa syntielämässä, vaan Jeesus on nimenomaan Vapahtaja, siis vapauttaja synneistä.

      Joh. 10:9   Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

      Joh. 10:10   Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut,

      - että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

      Joh. 10:11   Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

    • Uskossa

      ihmistä ja haluaa, että kaikki tulisivat tuntemaan totuuden ja pelastuisivat iankaikkiseen elämään mutta Jumala vihaa syntiä yli kaiken, sillä se erottaa ihmisen Jumalasta. Jumala ei hyväksy syntiä missään muodossa. Raamatussa Hän on selvästi tuonut ihmisen tietoisuuteen mikä on syntiä.
      Jumalan lähetti ainokaisen Poikansa, että Hän lunastaisi ihmiskunnan synnin orjuudesta eli vuodatti verensä, antoi henkensä, että meillä olisi elämä. Kun me uskomme, että Jumala ja Jeesus on olemassa ja, että Jeesus teki sen mitä edellä kerrottiin ja vastaanotamme tuon lunastuksen omalle kohdallemme, tunnustamme syntimme ja hylkäämme ne. Lähdemme Jesuksen Kristuksen avulla ja voimalla elämään Hänen viitoittamaa tietä, pääsemme vihdoin voittajina perille. Lankeemuksia voi tulla mutta voimme Jeesuksen avulla nousta, pyytää anteeksi ja varoa uudelleen lankeamasta ja jatkaa taivastietä.
      Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan niin kaikki muukin teille annetaan.

      • natalia

        todella paljon siitä kun raamattu on kirjoitettu ja raamattu on ihmisen kirjoittama...se on ihmisen tulkitsema sana siitä mitä jumala näyttänyt. eikä mielestäni sitä tule kirjaimellisesti ottaa, tärkein tieto löytyy rivien välistä.

        eikä mielestäni esim. esiaviollisesti seksiä voi verrata tappamiseen.

        jokainen ihminen tekee virheitä ja se on inhimillistä.

        ja anteeksianto on lahja.


      • Lasse-setä
        natalia kirjoitti:

        todella paljon siitä kun raamattu on kirjoitettu ja raamattu on ihmisen kirjoittama...se on ihmisen tulkitsema sana siitä mitä jumala näyttänyt. eikä mielestäni sitä tule kirjaimellisesti ottaa, tärkein tieto löytyy rivien välistä.

        eikä mielestäni esim. esiaviollisesti seksiä voi verrata tappamiseen.

        jokainen ihminen tekee virheitä ja se on inhimillistä.

        ja anteeksianto on lahja.

        Miten mielestäsi ajat ovat muuttuneet?
        Eikö ihminen edelleen synny tänne samalla tavalla, kuin ennenkin.
        Saa alkunsa samalla tavalla, pienin poikkeuksin, kuin ennenkin.
        Elää aikansa niinkuin ennenkin.
        Kuolee pois niinkuin ennenkin.
        Mikä peruskuviossa on muuttunut? Emme tiedä ilman raamatun ilmoitusta, mistä tulemme ja mihin menemme.

        En tiedä onko tahallista, mutta kun kirjoitat Jumalan pienellä kirjaimella, se kertoo paljon.

        Ei se muuta iäisyysnäkökulmaa mitenkään, että on opittu ehkäisemään elämän syntymistä tai, että sitä voidaan laittaa alulle keinotekoisin menetelmin. Elämä on ihan samanlaista, kuin ennenkin haluineen ja himoineen.


      • Uskosa
        Lasse-setä kirjoitti:

        Miten mielestäsi ajat ovat muuttuneet?
        Eikö ihminen edelleen synny tänne samalla tavalla, kuin ennenkin.
        Saa alkunsa samalla tavalla, pienin poikkeuksin, kuin ennenkin.
        Elää aikansa niinkuin ennenkin.
        Kuolee pois niinkuin ennenkin.
        Mikä peruskuviossa on muuttunut? Emme tiedä ilman raamatun ilmoitusta, mistä tulemme ja mihin menemme.

        En tiedä onko tahallista, mutta kun kirjoitat Jumalan pienellä kirjaimella, se kertoo paljon.

        Ei se muuta iäisyysnäkökulmaa mitenkään, että on opittu ehkäisemään elämän syntymistä tai, että sitä voidaan laittaa alulle keinotekoisin menetelmin. Elämä on ihan samanlaista, kuin ennenkin haluineen ja himoineen.

        Ja syntinä pysyykin hamaan maailman loppuun asti.

        Ei Jumalan sana ole tosiaan joku sattumalta syntynyt, jonkun ajan kulttuurituote, vaan iankaikkisesti pysyvä totuus.


      • kirjoitettusana
        natalia kirjoitti:

        todella paljon siitä kun raamattu on kirjoitettu ja raamattu on ihmisen kirjoittama...se on ihmisen tulkitsema sana siitä mitä jumala näyttänyt. eikä mielestäni sitä tule kirjaimellisesti ottaa, tärkein tieto löytyy rivien välistä.

        eikä mielestäni esim. esiaviollisesti seksiä voi verrata tappamiseen.

        jokainen ihminen tekee virheitä ja se on inhimillistä.

        ja anteeksianto on lahja.

        "eikä mielestäni sitä tule kirjaimellisesti ottaa, tärkein tieto löytyy rivien välistä."

        Oliko Jeesus todellinen. Jeesuksen selvät sanat syntiselle naiselle; mene äläkä enää syntiä tee.

        Suuri ero on joutua syntiin, kuin hyväksyä syntiä.

        Koko Raamattu todistaa Jumalan vihasta syntiä kohtaan ja rakkaudesta syntisiä kohtaan.
        Kumpaakaan ei voi jättää pois, ja aivan varmaa on että kaikki jotka ovat syntyneet uudesti tästä Hengestä vihaavat syntiä.

        Valitettavasti paljon on nykyään niin sanottuja kristittyjä jotka hyväksyvät huoruuden, jota esiaviolliset suhteet ovat Raamatun mukaan.

        Ei ikuinen Jumala muutu vaikka meidän asenteemme muuttuvat.


      • Uskosa
        kirjoitettusana kirjoitti:

        "eikä mielestäni sitä tule kirjaimellisesti ottaa, tärkein tieto löytyy rivien välistä."

        Oliko Jeesus todellinen. Jeesuksen selvät sanat syntiselle naiselle; mene äläkä enää syntiä tee.

        Suuri ero on joutua syntiin, kuin hyväksyä syntiä.

        Koko Raamattu todistaa Jumalan vihasta syntiä kohtaan ja rakkaudesta syntisiä kohtaan.
        Kumpaakaan ei voi jättää pois, ja aivan varmaa on että kaikki jotka ovat syntyneet uudesti tästä Hengestä vihaavat syntiä.

        Valitettavasti paljon on nykyään niin sanottuja kristittyjä jotka hyväksyvät huoruuden, jota esiaviolliset suhteet ovat Raamatun mukaan.

        Ei ikuinen Jumala muutu vaikka meidän asenteemme muuttuvat.

        Ja nimenomaan toisessa ihmisessä ei itsessä.
        Johan olisi kumma jos syntiin langenneesta lihastamme tulisi synnin vihaaja. "sillä ei se voikaan", sanoo Paavali.

        Tämä "kirjoitettusanan" kirjoitus on taas sitä lihanpyhitysoppia, joka todellisuudessa on hyvin räikeätä teeskentelyä ja luulottelua. Ihminen uskoo sellaiseen jota ei ole, siis oman lihansa pyhittymiseen.

        Kyllä siinä on ihan muuta taas tehty kun luettu ja uskottu kirjoitettuunjumalansanaan.


      • kirjoitettusana
        Uskosa kirjoitti:

        Ja nimenomaan toisessa ihmisessä ei itsessä.
        Johan olisi kumma jos syntiin langenneesta lihastamme tulisi synnin vihaaja. "sillä ei se voikaan", sanoo Paavali.

        Tämä "kirjoitettusanan" kirjoitus on taas sitä lihanpyhitysoppia, joka todellisuudessa on hyvin räikeätä teeskentelyä ja luulottelua. Ihminen uskoo sellaiseen jota ei ole, siis oman lihansa pyhittymiseen.

        Kyllä siinä on ihan muuta taas tehty kun luettu ja uskottu kirjoitettuunjumalansanaan.

        Pyytäisin sinua uskosa lukemaan kirjotukseni uudelleen. Ei ole kyse lihan pyhittämisestä, vaan sisäisestä halusta, mikä on Jumalan Hengen synnyttämä.

        Room. 7:21   Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
        Room. 7:22   Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,
        Room. 7:23   mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.

        eihän kristitty halua elää synnissä eikä puolustaa syntiä.

        "Ja nimenomaan toisessa ihmisessä ei itsessä."
        ... en ymmärrä kommenttiasi ollenkaa, kyllä minä tunnen itsessäni suuren syntisyyden ja riemuitsen sydämmessäni Paavalin lohduttavista sanoista:
        Room. 7:24   Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Room. 7:25   Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.


      • Uskosa
        kirjoitettusana kirjoitti:

        Pyytäisin sinua uskosa lukemaan kirjotukseni uudelleen. Ei ole kyse lihan pyhittämisestä, vaan sisäisestä halusta, mikä on Jumalan Hengen synnyttämä.

        Room. 7:21   Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
        Room. 7:22   Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,
        Room. 7:23   mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.

        eihän kristitty halua elää synnissä eikä puolustaa syntiä.

        "Ja nimenomaan toisessa ihmisessä ei itsessä."
        ... en ymmärrä kommenttiasi ollenkaa, kyllä minä tunnen itsessäni suuren syntisyyden ja riemuitsen sydämmessäni Paavalin lohduttavista sanoista:
        Room. 7:24   Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Room. 7:25   Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.

        "...ja aivan varmaa on että kaikki jotka ovat syntyneet uudesti tästä Hengestä vihaavat syntiä."

        Toiveajattelua tämä on, kun vain nöyrtyy tunnustamaan todellisen kihan halunsa.

        On tykkänään eri asia se, että uudestisyntyneellä on Hengen MIELI,
        joka ei HALUA syntiä tehdä. Hengen
        mieli on elämä ja rauha. Mutta lihan mieli ja Hengen mieli ovat joka sekunti ristiriidassa
        meissä jokaisessa. Jos ei tätä ristiriitaa ole, niin sellainen ihminen nukkuu vielä synnin unta ja on suorituksiinsa tyytyväinen..

        Uudestisyntyneellä on siis Hengen MIELI,
        joka ei HALUA syntiä tehdä. Ja se on on tykkänään eri asia kun että lihamme alkaisi vihata syntiä.

        Oikeastaan sellainen puhe jonka mukaan joku vihaa syntiä, osoittaa ettei hän edes tunne syntejään, ei tunne langenneen luontonsa taipumuksia. Laki on nimittäin hengellinen, eli vaatii täydellisen vanhurskauden, mutta jokainen ihminen on lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.


      • sanottua minustakin
        Uskosa kirjoitti:

        "...ja aivan varmaa on että kaikki jotka ovat syntyneet uudesti tästä Hengestä vihaavat syntiä."

        Toiveajattelua tämä on, kun vain nöyrtyy tunnustamaan todellisen kihan halunsa.

        On tykkänään eri asia se, että uudestisyntyneellä on Hengen MIELI,
        joka ei HALUA syntiä tehdä. Hengen
        mieli on elämä ja rauha. Mutta lihan mieli ja Hengen mieli ovat joka sekunti ristiriidassa
        meissä jokaisessa. Jos ei tätä ristiriitaa ole, niin sellainen ihminen nukkuu vielä synnin unta ja on suorituksiinsa tyytyväinen..

        Uudestisyntyneellä on siis Hengen MIELI,
        joka ei HALUA syntiä tehdä. Ja se on on tykkänään eri asia kun että lihamme alkaisi vihata syntiä.

        Oikeastaan sellainen puhe jonka mukaan joku vihaa syntiä, osoittaa ettei hän edes tunne syntejään, ei tunne langenneen luontonsa taipumuksia. Laki on nimittäin hengellinen, eli vaatii täydellisen vanhurskauden, mutta jokainen ihminen on lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        Kyllä se näin taitaa olla, mitä Uskosa tuossa sanoo.
        Mistä muuten johtuu, että mummot ja vaarit ovat aina kovin ahdistuneita siellä sairaalassa, kun nämä ns. tiukemman linjan veljet ovat käyneet puhumassa ns. velvollisuuksista.
        Uskomiseen ei tule lupaa ilman, että jotakin tekee paremmin, ellei muuta niin korjaa niitä tehtyjä.


      • Sepe
        sanottua minustakin kirjoitti:

        Kyllä se näin taitaa olla, mitä Uskosa tuossa sanoo.
        Mistä muuten johtuu, että mummot ja vaarit ovat aina kovin ahdistuneita siellä sairaalassa, kun nämä ns. tiukemman linjan veljet ovat käyneet puhumassa ns. velvollisuuksista.
        Uskomiseen ei tule lupaa ilman, että jotakin tekee paremmin, ellei muuta niin korjaa niitä tehtyjä.

        Vastaus tulee: kirkonmiehet hyysää kaikkia katumattomia, usko vain kyllä sinä pelastut onhan sinut kastettu, kyllä sinä kelpaat juuri sellaisena kuin olet. Tälläisiä kuolleenuskon pappeja löytyy pilvin pimein, jotka pettävät iankaikkiseen kadotukseen puoliheränneitä ihmisiä. He eivät tarvitse elämän parannusta ei uudesti syntymää eikä uskon hedelmiä näy missään, entinen syntielämä jatkuu hamaan kuolemaan saakka.


      • natalia
        Sepe kirjoitti:

        Vastaus tulee: kirkonmiehet hyysää kaikkia katumattomia, usko vain kyllä sinä pelastut onhan sinut kastettu, kyllä sinä kelpaat juuri sellaisena kuin olet. Tälläisiä kuolleenuskon pappeja löytyy pilvin pimein, jotka pettävät iankaikkiseen kadotukseen puoliheränneitä ihmisiä. He eivät tarvitse elämän parannusta ei uudesti syntymää eikä uskon hedelmiä näy missään, entinen syntielämä jatkuu hamaan kuolemaan saakka.

        loppujen lopuksi mitä kuoleman jälkeen on? oletko nähnyt itse?
        miksi juuri teidän uskonto kaikista maailman uskonnoista on se oikein????


      • kirjoitettusana
        Uskosa kirjoitti:

        "...ja aivan varmaa on että kaikki jotka ovat syntyneet uudesti tästä Hengestä vihaavat syntiä."

        Toiveajattelua tämä on, kun vain nöyrtyy tunnustamaan todellisen kihan halunsa.

        On tykkänään eri asia se, että uudestisyntyneellä on Hengen MIELI,
        joka ei HALUA syntiä tehdä. Hengen
        mieli on elämä ja rauha. Mutta lihan mieli ja Hengen mieli ovat joka sekunti ristiriidassa
        meissä jokaisessa. Jos ei tätä ristiriitaa ole, niin sellainen ihminen nukkuu vielä synnin unta ja on suorituksiinsa tyytyväinen..

        Uudestisyntyneellä on siis Hengen MIELI,
        joka ei HALUA syntiä tehdä. Ja se on on tykkänään eri asia kun että lihamme alkaisi vihata syntiä.

        Oikeastaan sellainen puhe jonka mukaan joku vihaa syntiä, osoittaa ettei hän edes tunne syntejään, ei tunne langenneen luontonsa taipumuksia. Laki on nimittäin hengellinen, eli vaatii täydellisen vanhurskauden, mutta jokainen ihminen on lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        "joka ei HALUA syntiä tehdä. Ja se on on tykkänään eri asia kun että lihamme alkaisi vihata syntiä."

        Juuri näin, tarjoitinkin, että uusi ihminen ei voi tehdä syntiä, lihamme kylläkin. Tämä juuri synnyttää kristityssä taistelun, teen sitä mitä en halua. Välillä tunnen kyllä suurta vihaakin omaa heikkouttani ja syntisyyttäni kohtaan.
        Ja uskon että se on suuri vapauttava tunne päästä kuolemassa irti tästä syntisestä ruumista, joka ei voi pyhäksi tullakkaan.

        Mutta asia jota halusin tuoda esiin;
        kristitty ei voi ajatella että on oikein elää
        avoliitossa tai esiaviollisissa suhteissa, vaikka kyllä voi lanketa näihinkin synteihin.


      • kuitenkaan pahin asia
        kirjoitettusana kirjoitti:

        "joka ei HALUA syntiä tehdä. Ja se on on tykkänään eri asia kun että lihamme alkaisi vihata syntiä."

        Juuri näin, tarjoitinkin, että uusi ihminen ei voi tehdä syntiä, lihamme kylläkin. Tämä juuri synnyttää kristityssä taistelun, teen sitä mitä en halua. Välillä tunnen kyllä suurta vihaakin omaa heikkouttani ja syntisyyttäni kohtaan.
        Ja uskon että se on suuri vapauttava tunne päästä kuolemassa irti tästä syntisestä ruumista, joka ei voi pyhäksi tullakkaan.

        Mutta asia jota halusin tuoda esiin;
        kristitty ei voi ajatella että on oikein elää
        avoliitossa tai esiaviollisissa suhteissa, vaikka kyllä voi lanketa näihinkin synteihin.

        Moni kristitty kuitenkin luottaa mieluummin omiin töihinsä ja siihen, mitä aina ennen on sanottu vanhimmilta, välittämättä lainkaan siitä, mitä Raamattu sanoo.


      • Uskossa
        Uskosa kirjoitti:

        Ja nimenomaan toisessa ihmisessä ei itsessä.
        Johan olisi kumma jos syntiin langenneesta lihastamme tulisi synnin vihaaja. "sillä ei se voikaan", sanoo Paavali.

        Tämä "kirjoitettusanan" kirjoitus on taas sitä lihanpyhitysoppia, joka todellisuudessa on hyvin räikeätä teeskentelyä ja luulottelua. Ihminen uskoo sellaiseen jota ei ole, siis oman lihansa pyhittymiseen.

        Kyllä siinä on ihan muuta taas tehty kun luettu ja uskottu kirjoitettuunjumalansanaan.

        Löydätkö sitten jostain täydellisiä uskovia, eiköhän me olla aika vajavaisia. Kyllähän jotkut voivat karkeita syntejä vihatakin, mutta paljon on sellaisia syntejä, joita ei heti edes tunnista tehneensä, ennen kuin Jumalan saarnattusana paljastaa. Lihan pyhitystä harjoittavat kuolleenuskon edustajat. Heidän uskonsa on täällä ajassa kovin kaunista ja pyhää, mutta kuitenkin perustukset kaatuvat kuolemassa.


      • uskosta pelastettu
        Uskosa kirjoitti:

        Ja syntinä pysyykin hamaan maailman loppuun asti.

        Ei Jumalan sana ole tosiaan joku sattumalta syntynyt, jonkun ajan kulttuurituote, vaan iankaikkisesti pysyvä totuus.

        Minkä vuosisadan käänöstä Raamatun kirjoituksista sinä luet?


      • uskosta pelastettu
        Uskossa kirjoitti:

        Löydätkö sitten jostain täydellisiä uskovia, eiköhän me olla aika vajavaisia. Kyllähän jotkut voivat karkeita syntejä vihatakin, mutta paljon on sellaisia syntejä, joita ei heti edes tunnista tehneensä, ennen kuin Jumalan saarnattusana paljastaa. Lihan pyhitystä harjoittavat kuolleenuskon edustajat. Heidän uskonsa on täällä ajassa kovin kaunista ja pyhää, mutta kuitenkin perustukset kaatuvat kuolemassa.

        lestadiolaisuus mitä suurimmalta osin on juuri tapauskontoa ja kuolleenuskon edustusta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      334
      7599
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1652
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1499
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      76
      1193
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      935
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      925
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe