Auto on Citroen Xantia -97. Missä on auton moottorilämmitin? Taitaa olla koneen alla, ei ainakaan näy kun pellin avaa ja kattelee. Epäilen että omassa ei ole ollenkaan, ku ei kovin hyvin käynnisty vaikka roikan nokassa pitää 1-2h. Eikä mikään paikka lämpene moottoritilassa kun lämmitykseen laittaa. Sisäpistokkeeseen kyllä virta tulee.
Onko moottorinlämmitin kallis ostaa ja minkälainen homma asentaa? Jos jollain on tietoa niin kertokoon,kiitos.
Xantian lohkolämmitin
10
1412
Vastaukset
seuraisit siitä nokan pistokkeelta lähtevää kaapelia niin selviää kyllä. Pitäisi mennä yksi haara moottorin kylkeen tai vesiletkuun, toinen haara sisätilan pistokkeeseen.
Kovin kuumaksi moottorin lämmitin ei moottoria lämmitä. Haaleaksi, sanoisin. Ja kun kytket lämmittimen piuhan kiinni, pitäisi viimeistään parin sekunnin kuluttua alkaa kuulua pieni kähinä lämmittimestä jos se toimii. Ei kuitenkaan säteilylämmittimistä, joilla ei kuulemma tee mitään (ei omia kokemuksia joten en tiedä).- tästä
Koitan seurailla kunhan ehdin, en ole vielä saanut aikaiseksi kömpiä auton alle katteleen. Mutta pihinää sieltä ei ainakaan kuulu, joten ei se kunnossa ainakaan ole. Onko hintapolitiikkaa tiedossa tästä osasesta jos se sattuu puuttumaan?
- aivan hyvä
lämmitin se ero on vaan siinä, että se lämmittää öljyn ja ei sen vuoksi ole mukavantuntuinen, kun neste ei olekaan lämmintä niin ei tule heti sitä lämpöä autoon, mutta moottorille varmaan parempi lämmitin tuo säteilylämmitin
- toimii..
aivan hyvä kirjoitti:
lämmitin se ero on vaan siinä, että se lämmittää öljyn ja ei sen vuoksi ole mukavantuntuinen, kun neste ei olekaan lämmintä niin ei tule heti sitä lämpöä autoon, mutta moottorille varmaan parempi lämmitin tuo säteilylämmitin
Kuinka se säteilylämmitin lämmittää öljyn, voitko tarkentaa.
Säteilylämmitinhän kiinnitetään lohkoon tai sylinterikanteen ? - omassa ja
toimii.. kirjoitti:
Kuinka se säteilylämmitin lämmittää öljyn, voitko tarkentaa.
Säteilylämmitinhän kiinnitetään lohkoon tai sylinterikanteen ?monessa muussakin merkissä se sijoitetaan öljypohjaan ja sen taka/etupuolelle eikä sinne alapinnalle ja näin lämmittää öljyn! Siitä löytyy googlella myös ohje ja näin se oikea asennus on!
- löytyy
http://www.motonet.fi/Malli.php
tuolta löytyy,, voi olla johtokin irti sieltä moottorin kyljestä siitä potikasta..
Calix:
1,6/1,8-XU7 Calix-ELEMENTTI. . . . . . . . . . . . . . . . 45-6215 66.27 ???
1,8-16V Calix-ELEMENTTI. . . . . . . . . . . . . . . . . . 45-6345 56.36 ???
2,0/16V ja TD-1,9/2,1 Calix-ELEMENTTI. . . . . . . . . . . 45-6258 54.49 - Pölli
Kyse on ranskalaisesta autosta, eli baskeripäät on viinihuuruissa ja patonki kainalossa poranneet lämmittimen johonkin todella v-mäiseen paikkaan, ehkä moottorin takapuolelle, aika lähelle jotain osaa joka estää lämmittimen irroituksen ilman dynamiittiä.
- kädettömälle
Pöllille on käynyt näin?
Vanhana asentajana sanoisin kokemuksesta, että jos jossakin on ruuvi/mutteri, johon yletyt sormella koskettamaan, saat sen myös pois ja paikalleen.
Tätä ominaisuutta sanotaan ammattitaidoksi. - Pölli
kädettömälle kirjoitti:
Pöllille on käynyt näin?
Vanhana asentajana sanoisin kokemuksesta, että jos jossakin on ruuvi/mutteri, johon yletyt sormella koskettamaan, saat sen myös pois ja paikalleen.
Tätä ominaisuutta sanotaan ammattitaidoksi.Huumoria poju, huumoria..
Myöskin vanhana asentajana voin yhtyä sanomaasi. Henkilökohtaisesti olen leipääntynyt ranskalaisiin kulkuneuvoihin, 5 vuotta citikan huollossa riitti. On tullut muidenkin merkkien kanssa nyttemmin toimittua ja mielestäni ranskalaisissa menopeleissä on kaikkein vittumaisimpia toteutuksia.. - Pete5
moottorilämmitin asennetaan vasta Suomen maaperällä,
tuskin punaviinin litkijät paljon autoaan lämmittelevät..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696472
- 584452
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283058- 612967
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271526Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341320
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201