teoston korvauksista

Pitääkö paikkansa että nykyään bussiyhtiöt joutuvat maksamaan tekijänoikeuskorvauksia TEOSTOlle bussin radiosta soitetusta musasta? Muistan joskus kuulleeni, että takseissa olisi tälläinen systeemi?

Koskahan TEOSTOlle pitää maksaa, kun soittaa musaa asunnossaan niin lujaa, että naapuri kuulee...?

9

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takseissahan ON tuo systeemi

      Siis taksit todella joutuvat maksamaan jos kuuntelevat, se on täyttä totta siis eikä pelkkää huhua. ON myös mahdollista että sama pätee busseihin mutta tästä en itse ole varmuudella kuullut.

      Niin, koska joutuu maksamaan jos soittaa niin kovaa että naapuri kuulee....ehkä oli huono ajatus että kirjoitit siitä tänne. Saattavat pirut lukea tätä palstaa ja saada ajatuksen toteuttaa tuo juttu, sen verran ahneita tiedetään näiden tekijänoikeusvalvojien olevan. Mene ja tiedä, toivottavasti ei kuitenkaan toteudu. Tosin, ehkä pikemmin naapurisi hermostuu liian kovaäänisestä musiikista. Vaikka ymmärrän että joskus tekee mieli hieman luukuttaa (luukuttaa=soittaa musaa stereot melkein täysillä). Taitaapi olla melkein nollissa se määrä joka ei joskus jossain elämänsä vaiheessa olisi luukuttanut. :)

      • ...joudumme käyttämään kannettavaa CD-soitinta.


      • Okaro

        Bussit toki maksavat. Esim. linja-auto, jossa on vähintään 1 22 istumapaikkaa eikä seisomapaikkoja (siis pitkän matkan auto) maksaa Teostolle 40,28 € ja Gramexille 42,30 €. Paikallisbussissa korvaukset ovat pienempiä (n. 30 30 €). Kyseessä siis on vuosimaksut autoa kohden.

        Teoston ja Gramexin sivuilla on lista eri maksajista. Se ei ole heikkohermoiselle. Itse todella raivostuin katsottuani sitä ensimmäisen kerran. Taksin maksu on ensi vuonna 31 euroa Teostolle ja 30 euroa Gramexille. Kun asiasta ensikerran uutisoitiin puhuttiin 20 eurosta vuodessa ja itsekin vähättelin sitä. 61 euroa vuodessa tuntuu jo hieman erilaiselta.


      • älytöntä valittamista
        Okaro kirjoitti:

        Bussit toki maksavat. Esim. linja-auto, jossa on vähintään 1 22 istumapaikkaa eikä seisomapaikkoja (siis pitkän matkan auto) maksaa Teostolle 40,28 € ja Gramexille 42,30 €. Paikallisbussissa korvaukset ovat pienempiä (n. 30 30 €). Kyseessä siis on vuosimaksut autoa kohden.

        Teoston ja Gramexin sivuilla on lista eri maksajista. Se ei ole heikkohermoiselle. Itse todella raivostuin katsottuani sitä ensimmäisen kerran. Taksin maksu on ensi vuonna 31 euroa Teostolle ja 30 euroa Gramexille. Kun asiasta ensikerran uutisoitiin puhuttiin 20 eurosta vuodessa ja itsekin vähättelin sitä. 61 euroa vuodessa tuntuu jo hieman erilaiselta.

        Miten niin 61 € vuodessa tuntuu erilaiselta? Mielestäni hinta on älyttömän halpa. Jos yrittäminen kaatuu tuollaisiin summiin, niin tuskin yritys on elinvoimainen. 61€ / vuosi on noin 17 senttiä / päivä, eli ei yhtään mitään.

        Olen luullut summia paljon suuremmiksi, kun niistä jaksetaan jauhaa ja pitää meteliä. Jos hinnat ovat tuota suuruusluokkaa, en todellakaan ymmärrä valittamista "suurista" maksuista.


      • vaan on
        älytöntä valittamista kirjoitti:

        Miten niin 61 € vuodessa tuntuu erilaiselta? Mielestäni hinta on älyttömän halpa. Jos yrittäminen kaatuu tuollaisiin summiin, niin tuskin yritys on elinvoimainen. 61€ / vuosi on noin 17 senttiä / päivä, eli ei yhtään mitään.

        Olen luullut summia paljon suuremmiksi, kun niistä jaksetaan jauhaa ja pitää meteliä. Jos hinnat ovat tuota suuruusluokkaa, en todellakaan ymmärrä valittamista "suurista" maksuista.

        sellanen juttu, että radio maksaa teostolle älyttömät summat soittaessaan musiikkia.
        Sitte se joka kuuntelee, maksaa taas.
        Kyllä kyseessä on selkeä päällekkäis rahastus


      • OK.
        vaan on kirjoitti:

        sellanen juttu, että radio maksaa teostolle älyttömät summat soittaessaan musiikkia.
        Sitte se joka kuuntelee, maksaa taas.
        Kyllä kyseessä on selkeä päällekkäis rahastus

        Radio maksaa maksut tavallaan yksityiskäyttäjän puolesta. Minusta on ihan OK, että jos yritys haluaa tarjota musiikkia asiakkailleen, hänen on maksettava siitä erikseen ja joka tapauksessa hintahan on esimerkiksi takseille naurettavan pieni. Yhtä taksimatkaa kohtihan se on vain jokin sentin murto-osa.


      • Okaro
        älytöntä valittamista kirjoitti:

        Miten niin 61 € vuodessa tuntuu erilaiselta? Mielestäni hinta on älyttömän halpa. Jos yrittäminen kaatuu tuollaisiin summiin, niin tuskin yritys on elinvoimainen. 61€ / vuosi on noin 17 senttiä / päivä, eli ei yhtään mitään.

        Olen luullut summia paljon suuremmiksi, kun niistä jaksetaan jauhaa ja pitää meteliä. Jos hinnat ovat tuota suuruusluokkaa, en todellakaan ymmärrä valittamista "suurista" maksuista.

        Kyse on siitä, että taksi pitää päällä radiota. Mielestäni 61 euroa vuodessa ei ole mitään halpaa siitä. Muista, että radioasemat maksavat jo musiikin soittamisesta.


      • piraattikäsilaukku
        OK. kirjoitti:

        Radio maksaa maksut tavallaan yksityiskäyttäjän puolesta. Minusta on ihan OK, että jos yritys haluaa tarjota musiikkia asiakkailleen, hänen on maksettava siitä erikseen ja joka tapauksessa hintahan on esimerkiksi takseille naurettavan pieni. Yhtä taksimatkaa kohtihan se on vain jokin sentin murto-osa.

        "Äänitteet

        Kun tuotat äänitteen, joka tulee myyntiin tai ilmaisjakeluun, tarvitset musiikin tallentamiseen luvan Teosto/NCB:ltä. Äänitteen tuottajana vastaat luvan hankkimisesta.

        Tuottaja on se, joka vastaa äänitteen tekemisestä ja maksaa tekemisestä aiheutuvat kustannukset. Tuottaja sitoutuu monistuttamaan äänitteet sellaisessa äänilevypuristamossa, kasettimonistamossa tai CD-valmistamossa, joka on tehnyt Teosto/NCB:n kanssa sopimuksen. Mikäli tuottaja haluaa monistuttaa äänitteet jossain muussa paikassa, siitä on sovittava erikseen Teosto/NCB:n kanssa."

        Onkos tuokin ok?

        Tästä koko juttu:
        http://www.teosto.fi/teosto/webpages.nsf/7d7cb8d7c8ceffa0c22565c9004cf780/5df80778fd164f2dc2256e3e0038f618!OpenDocument&cat1=Etusivu&cat2=&cat4=Hinnat ja ohjeet

        Siis oletko sitä mieltä että päällekkäinen laskutus on ok?


    • Pönkäl3

      Kyllä, pitää paikkainsa.
      Tästä

      "Bussit, pienoisbussit

      Korvaus musiikin käytöstä

      Sovellusala: Linja-auto, bussi, pienoisbussi

      Luvan musiikin käyttöön saat kohdasta Hae esityslupa tai soittamalla numeroomme 07500 36810 (lähipuhelumaksu) tai (09) 681 011."

      Ja koko busseihin liittyvä hinnasto seuraavan linkin takaa:

      http://www.teosto.fi/teosto/webpages.nsf/7d7cb8d7c8ceffa0c22565c9004cf780/d81a356c68890410c2256e69003c7fd4!OpenDocument&cat1=Etusivu&cat2=&cat4=Hinnat ja ohjeet

      On niillä monopoli!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe