GIGANTTI VAROITUS

jaljap

VAROITUS!
Kokemukseni Gigantin verkkokaupassa asioinnista ovat todella huonoja.Tilasin 30.11.05 kaksi matkapuhelinta joululahjoiksi ja ajattelin niiden ihan varmasti tulevan ennen joulua no puhelimia ei ole vielä kuulunut ja soiteltuani asiakaspalveluun tiistaista lähtien joka päivä vastaus on ollut aina sama emme pysty tarkistamaan onko tilaus edes tullut perille,emme näe onko puhelimet lähetetty , voitko antaa puhelin numerosi ja sähköpostiosoitteesi niin otamme pikimmiten yhteyttä.Tätä yhteytte ei minuun ole vieläkään otettu joten olen yrittänyt myös pari päivää sitten purkaa kaupan mutta rahoja en kuulemma takaisin saisi kun ties milloin joten jäin edelleen odottelemaan siinä toivossa että puhelimet kuitenkin vielä tulisivat ennen joulua .Ja mikä parasta tilatessani puhelimia ne pitivät tietenkin maksaa aivan heti verkkopankissa ja se palvelu kyllä toimi oikein hyvin ja rahat tililtäni lähtivät ihan heti.En voi todeta muuta kuin että kyllä tunnen itseni hölmöksi ja jos nyt joskus niillä maksamillani rahoilla jotain saan niin oli aivan taatusti ihan viimeinen ostos Gigantista! Niin että ei muuta kuin hyvää joulua Gigantille ja niile omaisilleni joille puhelimet oli tarkoitettu!

22

13678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silence

      Olen täysin eri mieltä palvelusta..Ei mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Ko. puhelinta ei varmasti ollut varastossa kun tilasit ne? Siinähän on linkki josta näet saatavuuden...avuttomuudesta ei voi syyttää kuin itseään.

      • oletko_gigantin_myyjä

        Miksi eivät vastaa kyselyyn tai palauta rahoja korkoineen? Kaukana hyvästä palvelusta.


    • myyjä

      Mitä puhelimia tilasit?

    • Härski

      On ihan hölmöä maksaa lii...eikun etukäteen. Älä koskaan maksa mitään etukäteen.

    • Kuningasvalittaja

      Viikonvaihteen Aamulehdessä oli Gigantin 2 aukeaman ökyilmoitus ensi viikon "alennusmyynneistä". Tsekkasin aika monen tuotteen hinnat, eikä niissä ollut joulua edeltävään hintaan verrattuna *MINKÄÄNLAISTA* alennusta.

      Sitten kun luin ilmon tarkemmin, huomasin, että yhdenkään tuotteen kohdalla ei itse asiassa väitettykään olevan ale-hintaa. Tässä siis konkreettinen esimerkki siitä miten suomalainen tyhmä kuluttaja saadaan hysteerisenä ryntäämään kauppaan, kunhan vaan laitetaan iso ja näyttävä ilmoitus lehteen.

      Yksi kauppiastuttavani naureskeli samaa asiaa todeten, että nykyään riittää kun laittaa tuotekasan viereen helvetillisen ison hintakyltin. Ihan sama mitä siinä lukee - porukka ostaa tavaraa hullun lailla.

      Onnea, Suomi...

      • Oku

        menin tänään alennusmyyntien houkuttelemana Giganttiin. Onhan ne jo kohta jo viikon mainostanut telkussa 27.12 alkavaa alennusmyyntiä. Eipä siellä mitään ollut erityisesti alennttu. Kaikki tavarat oli samanhintaisia kuin ennen jouluakin. Ainoana erona oli vaan, että roinaa oli vähemmän.


      • olla

        niin,että tuotteiden hintoja on alennettu, mutta alennukset ovat samat kuin ennen joulua.
        Kuitenkaan ei normaalihintaisia, joten minusta voidaan ajatella, että on ALE... ihmiset taitaa vaan olettaa aina liikaa.


      • Kuningasvalittaja
        olla kirjoitti:

        niin,että tuotteiden hintoja on alennettu, mutta alennukset ovat samat kuin ennen joulua.
        Kuitenkaan ei normaalihintaisia, joten minusta voidaan ajatella, että on ALE... ihmiset taitaa vaan olettaa aina liikaa.

        Suomessa on yllättävänkin selkeät pelisäännöt alennusmyyntien suhteen. JOS isosti markkinoidaan alennusmyyntiä, pitää hintojen olla myös *oikeasti* alennettuja. Ja alennettuja liikkeen todelliseen myyntihintaan verrattuna, mikään "ovh" tai "suositushinta" ei käy ruksihinnaksi.

        Jotta "alennusmyynti-", "ALE-", "remonttimyynti-" tms. nimitystä saa käyttää, pitää tuotteiden hinnanalennuksen lisäksi olla enemmän kuin 10%.

        Kaupat kyllä laistavat näistä sen minkä ilkeävät, kun tyhjäpäät kuluttajat eivät tiedä oikeuksiaan. Näitä kusettajia ei pidä päästää ilman seurauksia, sillä kaupan alalla on selvästi tavoitteena hämärtää kuluttajien hintatietoisuutta kaikin keinoin.

        Pitääpä lukea tuo Gigantin ilmoitus vielä uudemman kerran...


      • suojaa
        Kuningasvalittaja kirjoitti:

        Suomessa on yllättävänkin selkeät pelisäännöt alennusmyyntien suhteen. JOS isosti markkinoidaan alennusmyyntiä, pitää hintojen olla myös *oikeasti* alennettuja. Ja alennettuja liikkeen todelliseen myyntihintaan verrattuna, mikään "ovh" tai "suositushinta" ei käy ruksihinnaksi.

        Jotta "alennusmyynti-", "ALE-", "remonttimyynti-" tms. nimitystä saa käyttää, pitää tuotteiden hinnanalennuksen lisäksi olla enemmän kuin 10%.

        Kaupat kyllä laistavat näistä sen minkä ilkeävät, kun tyhjäpäät kuluttajat eivät tiedä oikeuksiaan. Näitä kusettajia ei pidä päästää ilman seurauksia, sillä kaupan alalla on selvästi tavoitteena hämärtää kuluttajien hintatietoisuutta kaikin keinoin.

        Pitääpä lukea tuo Gigantin ilmoitus vielä uudemman kerran...

        on hyvä olla.Kuitenkin haluaisin todeta että liikkeet ja yritykset eivät ole mitään rikollisia vaan ennemminkin kuluttajan ystäviä.
        Jos jotkut toimivat väärin niin niiden varalle on olemassa lakisuoja( onneksi).
        Ei tässä maassa muitakaan rikollisuuksia kai hyväksytä?
        Minusta kuluttajan asema on erittäin hyvä ja ei liikkeitä tarvitse alkaa ahdistelemaan syyttä.
        Tietenkin aina on myös ihmisiä joilla on muutenvaan paha olla ja kokevat kaiken vääryydeksi elämässään.
        Tuskimpa siitä nyt on kuitenkaan kyse?


      • Eräs vain
        Kuningasvalittaja kirjoitti:

        Suomessa on yllättävänkin selkeät pelisäännöt alennusmyyntien suhteen. JOS isosti markkinoidaan alennusmyyntiä, pitää hintojen olla myös *oikeasti* alennettuja. Ja alennettuja liikkeen todelliseen myyntihintaan verrattuna, mikään "ovh" tai "suositushinta" ei käy ruksihinnaksi.

        Jotta "alennusmyynti-", "ALE-", "remonttimyynti-" tms. nimitystä saa käyttää, pitää tuotteiden hinnanalennuksen lisäksi olla enemmän kuin 10%.

        Kaupat kyllä laistavat näistä sen minkä ilkeävät, kun tyhjäpäät kuluttajat eivät tiedä oikeuksiaan. Näitä kusettajia ei pidä päästää ilman seurauksia, sillä kaupan alalla on selvästi tavoitteena hämärtää kuluttajien hintatietoisuutta kaikin keinoin.

        Pitääpä lukea tuo Gigantin ilmoitus vielä uudemman kerran...

        ei voi olla jatkuva. Muistelisin joskus lukeneeni kouluaikaan, jotta alennus samalla hinnalla ei saa kestää 3 kuukautta pidempään, muuten alennushinta muuttuu normaalihinnaksi. Sitä en kyllä muista miten kauan hinta pitää olla normaalihintainen riittääkö tunti, päivä, viikko vai miten menee!?


      • Sal Esman
        Eräs vain kirjoitti:

        ei voi olla jatkuva. Muistelisin joskus lukeneeni kouluaikaan, jotta alennus samalla hinnalla ei saa kestää 3 kuukautta pidempään, muuten alennushinta muuttuu normaalihinnaksi. Sitä en kyllä muista miten kauan hinta pitää olla normaalihintainen riittääkö tunti, päivä, viikko vai miten menee!?

        Olet tasan oikeassa siinä, että ALE ei voi olla jatkuva. Maksimikesto on 1 kk, joidenkin tuotteiden osalta 2 kk. Gigantti ei tietääkseni ole kyllä markkinoinnissaan käyttänyt "ALE" -termiä, vaan tuonut edullista mielikuvaa muuta kautta.

        Jos ALE jatkuu pitempään, tulkitaan alennettu hinta normaaliksi myyntihinnaksi, mitä se jo kaiken järjen mukaan silloin onkin. Tuo jatkuvien alennusmyyntien ongelma on erityisen räikeä eräillä kultasepänliikkeillä. Siitä kuluttaja-asiamies onkin useampaan otteeseen huomauttanut.

        Huomatkaa, että erityisesti kiellettyä on nostaa hintoja juuri ennen alennusmyyntien alkua. Tätäkin rikotaan yleisesti, kun keskiverto kuluttaja ei ymmärrä oikeuksiaan.


      • Sal Esman
        Sal Esman kirjoitti:

        Olet tasan oikeassa siinä, että ALE ei voi olla jatkuva. Maksimikesto on 1 kk, joidenkin tuotteiden osalta 2 kk. Gigantti ei tietääkseni ole kyllä markkinoinnissaan käyttänyt "ALE" -termiä, vaan tuonut edullista mielikuvaa muuta kautta.

        Jos ALE jatkuu pitempään, tulkitaan alennettu hinta normaaliksi myyntihinnaksi, mitä se jo kaiken järjen mukaan silloin onkin. Tuo jatkuvien alennusmyyntien ongelma on erityisen räikeä eräillä kultasepänliikkeillä. Siitä kuluttaja-asiamies onkin useampaan otteeseen huomauttanut.

        Huomatkaa, että erityisesti kiellettyä on nostaa hintoja juuri ennen alennusmyyntien alkua. Tätäkin rikotaan yleisesti, kun keskiverto kuluttaja ei ymmärrä oikeuksiaan.

        "Gigantti ei tietääkseni ole kyllä markkinoinnissaan käyttänyt "ALE" -termiä, vaan tuonut edullista mielikuvaa muuta kautta."

        Itse itseäni kommentoiden sen verran, että yllä oleva tarkoitti Gigantin normaalia mainontaa. Nyt kyllä mainostavat ALENNUSMYYNTIÄ niin lehdissä kuin telkkarissakin. Mutta ainakaan TV-mainoksessa ei puhuttu halaistua sanaa esimerkkituotteiden alennusprosenteista. Näytettiin vain hintaa.

        Kuka herättelisi kuluttaja-asiamiestä...?


      • Maukka P.

        Olisikohan Gigantilla ongelma sen hintatakuun kanssa ? Nehän vieläkin lupaavat hyvittää 110% ostohinnasta, jos saman tuotteen löytää jostain muualta 30 päivän kuluessa halvemmmalla.

        Paitsi, että se ei taida koskea Giganttia itseään ?


      • infoa
        Maukka P. kirjoitti:

        Olisikohan Gigantilla ongelma sen hintatakuun kanssa ? Nehän vieläkin lupaavat hyvittää 110% ostohinnasta, jos saman tuotteen löytää jostain muualta 30 päivän kuluessa halvemmmalla.

        Paitsi, että se ei taida koskea Giganttia itseään ?

        Hyvitys on 125% erotuksesta ja koskee Gigantin omiakin hintoja.


      • Jepasko

        Näit siis mainoksen lehdessä ja aloit valittamaan?


    • Hepulihessu

      Mitähän uutta tässäkin oli?

      Olen kuullut Gigantista sen verran juttua, etten hämmästy ollenkaan. Siitä minä hämmästyn, että joku vielä menee ostamaan sieltä mitään.

      No, meitä on moneen junaan.

      • vaan_normaalihintaan

        Ohan siellä se fujitsun lappari halvemmalla kuin ennen.


    • Dreamofaaliyah

      Onko puhelimista kuulunut mitään? Jos ei, hae pankista tai tulosta pankin sivuilta se maksutosite jossa olet maksanut gigantille puhelimet jne..vie giganttiin ja vaadi rahasi takaisin...kauppahan on purettavissa samantien...koska jos siinä on ollut toimitusaika ja se on ohitettu eikä ole tullut ilmoitusta siitä että ne toimitetaan joskus myöhemmin tai vastaavaa. On oikeudenmukaista purkaa kauppa. Kun asiakas ei saa mitä haluaa ja josta on maksanut ja jos myyjä yritys ei vastaa ns. "reklamaatioon"...niin perusteet ovat hyvät...jos rahoja tai puhelimia ei kuulu niin kuluttaja-asiamiehelle kannattaa mennä tämän asian kanssa...rahasi saat sitä kautta pois...

    • Suoja

      on olemassa.Ota yhteyttä kuluttajasuoja asiamieheen.
      Kuluttajia todellakin suojaa laki kohtuuttomuuksilta.
      Uskon että asia järjestyy pikaisesti kun vaan ryhdyt toimimaan.
      Kyseiseen liikkeeseen on myös hyvä kertoa suunnitelmistasi jotta ymmärtävät sinun olevan vakavasti otettava asiakas.Usein tilanne purkautuu samantien kun ymmärtävät sinun hermostuneen.

    • Kokemusta

      Kannattaa ostaa jo tänään, koska saa vielä vanhalla hinnalla. Ensi viikolla hinnat voivatkin romahtaa ja "alennus" jää saamatta.

      Onnellista Uutta Vuotta

      Kauppa-apulainen

    • Sulevi

      kahteen kertaan käyny kyselemäässä tarjous telkkareita ja vastaus:Pitäs ens viikolla tulla.Perkelettäkö mainoostaa tuotteita mitä ei oo eres myynnissä?

    • munakulli

      asdfgjklöl,mnbvcdfghnmjhjghjkhgphkkhkgolhkghkgphkgkhlgkhlkhlglpfkhkglpkholpkhgkhpkpgkhlgklkhlglllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiioooooooooooooooooooooooooooooppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppååååååååååååååååå

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe