Autonani on vanha Toyota Corolla. Ongelmanani on palaneiden mittarivalolamppujen vaihto. Parin valon puuttuminen ei juuri haittaa, mutta nyt ehjänä taitaa olla vihoviimeinen. Mittariston näkymättömyys rassaa pimeällä ajaessa.
Uskoisin osaavani vaihtaa lamput itse, jos ne ovat ilman erikoistyökaluja irrotettavissa. Mutta... miten niihin lamppuihin pitäisi päästä käsiksi? Kädellä alakautta kurottamalla käsikopeloon luottaenko? Vai pääsisikö lamppuihin käsiksi jotenkin yläkautta? Mitään ruuveja ei mittariston päällisosassa näy.
Palaneet mittarivalot
10
4935
Vastaukset
- Masentaja*
Kyllähän se mittaristo on ihan irrotettavaa mallia tottakai. Joten katsele vaan kunnes keksit missä on kiinnitykset. Siinähän ne polttimot onkin sitten jo hollilla.
- kontio
Volvo 460:n mittariston olen kerran avannut,
meni muistaakseni näin:
-airbagin ruuvit irti, bäggi pois.
-ratti irti.
-mittariston kehyksen ruuvit irti, kehys pois.
-sitten itse mittariston ruuvit irti ja vetämällä ulos.nopeusmittarista joutui vaihdelaatikon päästä jonkun vaijerin irroittamaan,oli sokalla kiinni.
-sitten mittariston takalevy irti ja polttimot pois.
sama toiseen suuntaan asennettaessa, ratin asentoon kannattaa kiinnittää huomiota ettei mene vinoon.
irrottamattaa mittaria et pystyne vaihtamaan valoja, koska yleensä mittareissa on takaseinä.
akun - piuha irti,ettei airbaggi tule silmille.ja älä pudota bäggiä.
onnea yritykselle, uskon että selviät jossei ole peukalo keskelle kämmentä
Haynesin tai alfamerin manuaali on rahan arvoinen, 30€.suosittelen. - Anonyymi
kontio kirjoitti:
Volvo 460:n mittariston olen kerran avannut,
meni muistaakseni näin:
-airbagin ruuvit irti, bäggi pois.
-ratti irti.
-mittariston kehyksen ruuvit irti, kehys pois.
-sitten itse mittariston ruuvit irti ja vetämällä ulos.nopeusmittarista joutui vaihdelaatikon päästä jonkun vaijerin irroittamaan,oli sokalla kiinni.
-sitten mittariston takalevy irti ja polttimot pois.
sama toiseen suuntaan asennettaessa, ratin asentoon kannattaa kiinnittää huomiota ettei mene vinoon.
irrottamattaa mittaria et pystyne vaihtamaan valoja, koska yleensä mittareissa on takaseinä.
akun - piuha irti,ettei airbaggi tule silmille.ja älä pudota bäggiä.
onnea yritykselle, uskon että selviät jossei ole peukalo keskelle kämmentä
Haynesin tai alfamerin manuaali on rahan arvoinen, 30€.suosittelen.Ei tarvii irroittaa rattia vaan rattialaasentoon. Mittarin kehys pois ja sitten vasemalta puolelta kaksi ruuvia pois ja kiskaisu niin sitten irtoaa mittaritaulu lähtee irti, oikella puolella on urassa kiinni tiukasti. Itse irroitin Volvo 460 vm. 1993.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvii irroittaa rattia vaan rattialaasentoon. Mittarin kehys pois ja sitten vasemalta puolelta kaksi ruuvia pois ja kiskaisu niin sitten irtoaa mittaritaulu lähtee irti, oikella puolella on urassa kiinni tiukasti. Itse irroitin Volvo 460 vm. 1993.
Niin vielä mittarin vaijeri irti vasemmalla puolella olevasta luukusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvii irroittaa rattia vaan rattialaasentoon. Mittarin kehys pois ja sitten vasemalta puolelta kaksi ruuvia pois ja kiskaisu niin sitten irtoaa mittaritaulu lähtee irti, oikella puolella on urassa kiinni tiukasti. Itse irroitin Volvo 460 vm. 1993.
Mitä tarkoittaa: "rattialaasentoon". Onko se savonkieltä?
- camru
Tojota camrystä tuli tuo mittaristo kerran purettua polttimoiden takia, eikä tod. mikään ihanne homma. Aikaa menee puolipäivää pelkkään ihmettelemiseen että missä mikäkin ruuvi mahtaisi olla... Itse polttimon vaihto naurettavan helppoa, kunhan ensin vaan pääsee käsiksi siihen mittaristoon:D mutta tosiaan polttimoissa ei edes johtoja, ovat vain kiertämällä irrotettavissa! Koittamalla se selviää, ja tienaahan siinä hyvät rahat jos itse tekee... meinaan korjaamolle kun viet niin summa on taivallinen tuollasesta pikkuhommasta
- Anonyymi
Kysyin hijattain Autoasi firmasta paljonko maksaa Corollan kaikkien mittarivalojen uusinta. Ilmoittivat hinnaksi 100 euroa. Nyt vielä minulla on Autoasin 50 euron etukortti työn osuudesta niin ei jää paljon mitään itse maksettavaksi.
- vaihdan
Eukon auto on -91 corolla. Kerran olen vaihtanut. Nyt "taas" yks pimeänä. Ostin jo punaiset LED valot(motonet). Ne on sitä lasikantamallia siinä mittaristossa, eli lähtee vetämällä. Jotta mittariston valot saa vaihdettua joutuu irrottamaan ratin, radio pois kolostaan, konehuoneen puolelta nopeusmittarin vaijeri(tulee vaihdelaatikon kylkeen). Sitten etsit kaikki ruuvit jolla mittariston paneeli ja itse mittaristo on kiinni. Nyt saat vedettyä sitä itseäsi päin. Lamput saa pienikätinen vaihdettua jo nyt, mutta jos on isot sormet joutuu irrottamaan vaijerin myös mittariston takaa.
- 2h aikaa
voin laittaa kuvia siitä jos saan osoitteen. Näyttää kaiken tarvittavan.
- Anonyymi
Kälynen on homma voin sanoa, mutta on van tehtävä. Viimeiseen asti oon noissa hommissa pyrkinyt takakautta alakautta purkamatta koko paneelia. Ne kierrettävät lampunkannat on sitten joskus tiukassa, joku työkalu olis kiva jolla myös ylettyis sinne uumeniin. Vaikka valolla ja endoskoopilla tai vastaavalla tähystimellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036