Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kumpi lihottaa enempi?

Pette

Olut vai syöminen? Mulla on nimittäin niin, että joskus menee viikkoja, että syön vain aamiaisen, lounaan ja päivällisen. En sanstaa ja puolet aterioista on kasviksia. Syön siis ns. normaalisti. Oluen juominen on kuitenkin lähes jokapäiväistä/iltaista. Voi olla että otan illalla vain pari kolme pulloa olutta kun päivän työt on tehty. Viikonloput taas joskus menevät niin, että syön ehkä vaan pari pientä mikropizzaa ja ehkä muutaman viipaleen leipää. Valtaosan viikonlopun ''ravinnon'' virasta hoitaa siis olut, jota voi mennä aika montakin litraa pe-su.

Toisinaan taas en juo olutta ollenkaan, mutta tällöin en juuri liikukaan ja istun vaan himassa ja syön välipalaksi leipiä yms. vähän millon huvittaa.

Entäs jos minimoisin oluen juonnin ja joisin sen sijaan väkevää viiniä? Alkoholiongelma mulla on jo, mutta haluaisin tän kaljamahan pienentyvän ja siksi mietinkin tässä kirjoittelen.

12

2705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarkko

      Itse olen saanut laihdutusohjeeksi sellaisen, että tulisi välttää kaikkea valkeista jauhoista tehtyä. Eli puhuit muutamasta viipaleesta leipää - tässäkin on tärkeä tietää, syötkö ruisleipää vai vaaleata leipää. Vaihda ruisleipään, jos et ole vielä sitä tehnyt. Ja pizzassakin on alustassa valkeita jauhoja, joten kova pizzansyöntikin lihottaa ajan kanssa.

      Makeat välipalat on hyvä korvata hedelmillä, vihanneksilla ja marjoilla. Jos tästä pitää kiinni, esim. kypsä päärynä maistuu todella maukkaalta!

      Noin nelikymppisenä ja vanhempana pelkkä ruokavalion muutos ei auta selvään laihtumiseen. Lisäksi tulisi yrittää liikkua säännöllisesti. Yritä keksiä itsellesi jokin liikuntalaji, jossa hengästyt ja hikoilet. Itse tykkään käydä kuntosalilla.

      • pekkonen

        Jos jätkä kittaa kaljaa kaiket illat (n.230 kcal/ stobe), niin siinä konkurssissa yksi vaalean leivän vaihtaminen tummaan on yksi hiekanmuru Saharassa! Annetaan pojulle kunnon neuvoja, eikä tällaista kosmetiikkaa!

        Jos siis haluat laihtua, niin jätä se olut pois! Siinä on niin saakelista kaloreita, ettet laihdu ikinä, jos jatkat sen kittaamista. Sä saat niin paljon kaloreita pelkästä bissestä, että ruokahuollon laittaminen kuntoon on toissijaista. Jos haluat jatkaa juomista, vaihda nyt edes kalja punaviiniin. Punkerossa on kaloreita n. 80/ 12cl, joten saat samanlaiset kännit pienemmällä kalorimäärällä, kun kiskot punkkua.


      • Pette
        pekkonen kirjoitti:

        Jos jätkä kittaa kaljaa kaiket illat (n.230 kcal/ stobe), niin siinä konkurssissa yksi vaalean leivän vaihtaminen tummaan on yksi hiekanmuru Saharassa! Annetaan pojulle kunnon neuvoja, eikä tällaista kosmetiikkaa!

        Jos siis haluat laihtua, niin jätä se olut pois! Siinä on niin saakelista kaloreita, ettet laihdu ikinä, jos jatkat sen kittaamista. Sä saat niin paljon kaloreita pelkästä bissestä, että ruokahuollon laittaminen kuntoon on toissijaista. Jos haluat jatkaa juomista, vaihda nyt edes kalja punaviiniin. Punkerossa on kaloreita n. 80/ 12cl, joten saat samanlaiset kännit pienemmällä kalorimäärällä, kun kiskot punkkua.

        Join torstaina kolme pulloa(0.75 L) väkevää(15%) viiniä. Ehkä vähän liikaa, mutta enpähän juonut yhtään kaljaa. Eilen join taas 15 pulloa olutta ja litran lonkeroa. Tänään join kolme kaljaa.


    • Olut on petollinen juoma

      "Alkoholiongelma mulla on jo".

      Oli kuumia kesäpäiviä. Juomaksi kelpuutin vain keppanan.
      Jouduin fyysiseen duuniin. Jonkun sortin tyrä oireet iskivät päälle.

      Lääkäri totesi löysien vatsalihasten lisäksi alkavaa mahaportin tyränmuodostumista.

      Siirryin wischyvesilinjalle. Fysioterapeutti suositteli
      vatsalihasten kiinteytysohjelmaa.

      Nyt kunto on parempi.

      Jos oluenjuontisi on sinulle ehdottoman tärkeä, olet keväällä
      taas muutaman kilon painavampi.
      Väkevissä viineissä on vielä pahempi addiktoitimisriski.

      örwelssön

      • Mitä hittoa?

        Mikä se sellanen mahaportin tyrä on? Jos sen takia mä en usakkallakaan harrastaa mitään liikuntaa enkä fyysistä toimintaa, kun pelkään kaikenmaailman revähdyksiä ja tyriä tms. Luulin olevani turvassa niiltä jos vaan istun kämpillä ja juon kaljaa(no vähän kärjistettynä). Hmmm... Join eilen taas 6 kaljaa.


    • terapiaa

      Kannattaisi keskittyä sen alkoholiongelman hoitoon ihan ensimmäiseksi. Vai pyritkö hoikaksi alkoholistiksi?

      Hoito-ohjeet:

      Muuta elämäntapasi. Lopeta alkoholin juominen, siirry terveelliseen ruokavalioon, aloita säännöllinen liikunta.

      • juupa

        Jos joisit kaljaa tms. enemmän, niin kohta et enää huomaa surra lihavuuttasi. Päästyäsi katkokävelyvaiheeseen vähenee myös revähtymisien riski.


      • Pette
        juupa kirjoitti:

        Jos joisit kaljaa tms. enemmän, niin kohta et enää huomaa surra lihavuuttasi. Päästyäsi katkokävelyvaiheeseen vähenee myös revähtymisien riski.

        Oon aatellut että vähentäisin kaljan juontia ja alkasin syödä enemmän kasviksia sen sijaan että otan välipalaksi leipää ja juustoa. Oon joskus sellasta kokeillutkin, ihan jees. En kuitenkaan ole vielä valmis lopettamaan alkoholinkäyttöä, mutta haluaisin laihtua vähän ja ajattelin siirtyä vahvempiin juomiin ja minimoida oluen kulutuksen. Tähän mennessä se on ollu niin, että on sellanen perinteinen illan annos 12 kaljaa ja pullo sorbusta tms. Aattelin että vois noi kaljat korvata parilla pullolla väkevätä viiniä. Oon kokeillutkin semmosta. Muuten oli ihan jees, mutta olutta teki kuiteskin vähän mieli ja sitä vahvempaa tuli sitten juotua kuitenkin about samaan tahtiin kuin olutta. Sehän juuri on ollut syy runsaaseen oluenkulutukseeni, koska tykkään tissutella koko ajan. Jos samanmoista tahtia jois esim. kossua, niin ei se homma oikein pelitä.


      • piitu
        Pette kirjoitti:

        Oon aatellut että vähentäisin kaljan juontia ja alkasin syödä enemmän kasviksia sen sijaan että otan välipalaksi leipää ja juustoa. Oon joskus sellasta kokeillutkin, ihan jees. En kuitenkaan ole vielä valmis lopettamaan alkoholinkäyttöä, mutta haluaisin laihtua vähän ja ajattelin siirtyä vahvempiin juomiin ja minimoida oluen kulutuksen. Tähän mennessä se on ollu niin, että on sellanen perinteinen illan annos 12 kaljaa ja pullo sorbusta tms. Aattelin että vois noi kaljat korvata parilla pullolla väkevätä viiniä. Oon kokeillutkin semmosta. Muuten oli ihan jees, mutta olutta teki kuiteskin vähän mieli ja sitä vahvempaa tuli sitten juotua kuitenkin about samaan tahtiin kuin olutta. Sehän juuri on ollut syy runsaaseen oluenkulutukseeni, koska tykkään tissutella koko ajan. Jos samanmoista tahtia jois esim. kossua, niin ei se homma oikein pelitä.

        olut on nestemäistä leipää. lopetin itse juomisen täysin 10 v sitten ja kärsin vieläkin isosta kaljamahasta.
        et kyllä voi haaveillakaan laihtumisesta jos käytät noin paljon alkoa. se kun lisää vielä ruokahalujakin,koska kiihdyttää mahahappojen tuotantoa.haluatko kenties vatsahaavan? juo sitten...


      • terapiaa
        Pette kirjoitti:

        Oon aatellut että vähentäisin kaljan juontia ja alkasin syödä enemmän kasviksia sen sijaan että otan välipalaksi leipää ja juustoa. Oon joskus sellasta kokeillutkin, ihan jees. En kuitenkaan ole vielä valmis lopettamaan alkoholinkäyttöä, mutta haluaisin laihtua vähän ja ajattelin siirtyä vahvempiin juomiin ja minimoida oluen kulutuksen. Tähän mennessä se on ollu niin, että on sellanen perinteinen illan annos 12 kaljaa ja pullo sorbusta tms. Aattelin että vois noi kaljat korvata parilla pullolla väkevätä viiniä. Oon kokeillutkin semmosta. Muuten oli ihan jees, mutta olutta teki kuiteskin vähän mieli ja sitä vahvempaa tuli sitten juotua kuitenkin about samaan tahtiin kuin olutta. Sehän juuri on ollut syy runsaaseen oluenkulutukseeni, koska tykkään tissutella koko ajan. Jos samanmoista tahtia jois esim. kossua, niin ei se homma oikein pelitä.

        Olet pahasti alkoholiongelmainen = alkoholisti. Hakeudu hoitoon kiireesti. Ykkösongelmasi on alkoholi, ei lihavuus.


      • terapiaan
        Pette kirjoitti:

        Oon aatellut että vähentäisin kaljan juontia ja alkasin syödä enemmän kasviksia sen sijaan että otan välipalaksi leipää ja juustoa. Oon joskus sellasta kokeillutkin, ihan jees. En kuitenkaan ole vielä valmis lopettamaan alkoholinkäyttöä, mutta haluaisin laihtua vähän ja ajattelin siirtyä vahvempiin juomiin ja minimoida oluen kulutuksen. Tähän mennessä se on ollu niin, että on sellanen perinteinen illan annos 12 kaljaa ja pullo sorbusta tms. Aattelin että vois noi kaljat korvata parilla pullolla väkevätä viiniä. Oon kokeillutkin semmosta. Muuten oli ihan jees, mutta olutta teki kuiteskin vähän mieli ja sitä vahvempaa tuli sitten juotua kuitenkin about samaan tahtiin kuin olutta. Sehän juuri on ollut syy runsaaseen oluenkulutukseeni, koska tykkään tissutella koko ajan. Jos samanmoista tahtia jois esim. kossua, niin ei se homma oikein pelitä.

        Pistele paljasta tai vedellä jatkettua pirtua sitten. Siinä ei ole sokeria joten ei myöskään ylimääräisiä kaloreita ja saat tarvitsemasi alkoholin.

        Mutta alkoholisti olet. Suosittelen ensimmäiseksi katkaisuhoitoon hakeutumista. Pitkään et tuolla menolla elä.


    • Silälaillllla

      Alkoholi ei kuulu laihduttamiseen millään tavalla. Itsekin aikanaan join aika paljon ja lihoin varsinkin keskivartalosta vaikka samaan aikaan urheilin siis ihan kilpaa ja kovassa lajissa. Kyllä kalja tappaa elämänilon kokonaan lopulta kun lihoat niin myös masennut. Eikä kukaan pysty reenaamaan viikolla kovaa jos joka viikonloppu juo kaljaa humalaan saakka. Juusto muutakun raejuusto ei kuulu ruokavaliooni koska siinä on suolaa julmetusti samoin leivästä kelpuutan korkeintaan pari palaa ruispaloja päivässä hiilareina(leivässä usein suolaa ja sokeria paljon). Muuten ostan kaupasta jääsalaattia, kurkkua, tonnikala/raejuusto pikaruokana, kanafilettä...tään näistä usein salaattia ja kiskon oliiviöljyllä alas. Vettä paljon pitkin päivää. Niin ja olen mies joka syö paljon salaattia ja alkaa nyt olee se tilanne että kropasta ei paljoa rasvaa löydy ja tähän on mennyt aikaa. Penkistä noustanut yli 160kg kuitenkin vaikken sitä varsinaisesti edes reenaa;) mutta tosiaan juttu on se elämäntapamuutos eli ei mitään kuuria vaan aijon jatkaa tätä koko elämän. Kesä tulee mutta mua ei näe grillillä istumassa makkaraa paistaen eikä kaljaterasseilla ja ei tunnu että mistään jää paitsi päinvastoin. En syö karkkia/sipsiä/limua..enkä pikaruokaa...enkä syö ravintolassakaan juuri koskaa sillä sieltä saa salaatin mukanakin äkkiä kasan kaloreita ja lihoaminen alkaa jo yhden päivän kunnon repsahduksesta..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe