tietääkö jumala

aivan kaiken?

Niinhän sitä sanotaan, että jumala tietää kaiken menneen, nykyisen ja tulevan. Nyt kysyn, että onko teidän mielestänne tosiaan näin? Tietääkö jumala todella kaiken tämän?

33

1543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä

      Kyllä tietää!
      Jumala on antanut ajattelun välineetkin ihmiselle.

      Ja se, joka epäili, että sanoiko Jumala todella niin......on eri asia.
      Sinunkin epäilyksesi on siten kirjattu jo kauan sitten...!

      Määkin olen jo vanha. Paljon on elämässäni tullut asioita vastaan, mitä minä, eikä muutkaan ihmiset ole tienneet.
      Vaan vielä ei ole tullut sellaista asiaa, mitä Jumala ei olisi tiennyt.

      • vastauksena

        "1. Moos 18

        20 Ja Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas. [1. Moos. 13:13 ]
        21 Siksi minä aion mennä sinne katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen pahan, mistä valitetaan. Minä haluan saada siitä selvän."


        Tuossa nyt esimerkiksi kohta jossa ilmenee että Herra ei ole kaikki tietävä, ei näe ihmisten sydämeen. Hän tahtoo saada selville pitääkö huhut paikkaansa!"


        Niin että tämmöinen tuli sun uskonveljeltä vastauksena. Mitäs tähän sanot?


      • Kyllä
        vastauksena kirjoitti:

        "1. Moos 18

        20 Ja Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas. [1. Moos. 13:13 ]
        21 Siksi minä aion mennä sinne katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen pahan, mistä valitetaan. Minä haluan saada siitä selvän."


        Tuossa nyt esimerkiksi kohta jossa ilmenee että Herra ei ole kaikki tietävä, ei näe ihmisten sydämeen. Hän tahtoo saada selville pitääkö huhut paikkaansa!"


        Niin että tämmöinen tuli sun uskonveljeltä vastauksena. Mitäs tähän sanot?

        Kuten kerroin jo, niin on paljon asioita, joita minä en ymmärrä.

        Senkin Jumala tietää, että ihmiset hakevat vastauksia "oman korvasyyhynsä mukaan". Arvannet, ketä tarkoitetaan.

        Tuosta kysymästäsi kohdasta olisi kannattanut lukea kauempaa, jossa kerrotaan mm.
        "Sodomassa ja Gomorrassa on suuri huuto..jne".

        Eli sanottiin, että "siellä on". Siten ei mitään epämääräisiä olettamuksia.

        Kertomuksesi mukaista "Minä haluan saada siitä selvän"- kohtaa en kyllä löydä ollenkaan. Olitko muotoillut asian itse???

        Huomattava on myös, että tekstien käännöksissä voi olla eroja, koska ne eivät ole alunperin suomenkielisiä.

        Sanottiinko jossakin, että Jumala ei olisi tiennyt asiaa, jollei mene paikanpäälle katsomaan?

        Jumala voi myös halutessaan mennä mihin vain, mutta "meneminen" ei välttämättä tarkoita sellaista "menememistä", kun me ajatellaan. Hän voi mennä henkensä kautta paljon ihmeellisempiinkin paikkoihin. Esim. nyt puhuttelemaan alkuperäistä kysyjää näistä asioista.


      • on kyllä
        Kyllä kirjoitti:

        Kuten kerroin jo, niin on paljon asioita, joita minä en ymmärrä.

        Senkin Jumala tietää, että ihmiset hakevat vastauksia "oman korvasyyhynsä mukaan". Arvannet, ketä tarkoitetaan.

        Tuosta kysymästäsi kohdasta olisi kannattanut lukea kauempaa, jossa kerrotaan mm.
        "Sodomassa ja Gomorrassa on suuri huuto..jne".

        Eli sanottiin, että "siellä on". Siten ei mitään epämääräisiä olettamuksia.

        Kertomuksesi mukaista "Minä haluan saada siitä selvän"- kohtaa en kyllä löydä ollenkaan. Olitko muotoillut asian itse???

        Huomattava on myös, että tekstien käännöksissä voi olla eroja, koska ne eivät ole alunperin suomenkielisiä.

        Sanottiinko jossakin, että Jumala ei olisi tiennyt asiaa, jollei mene paikanpäälle katsomaan?

        Jumala voi myös halutessaan mennä mihin vain, mutta "meneminen" ei välttämättä tarkoita sellaista "menememistä", kun me ajatellaan. Hän voi mennä henkensä kautta paljon ihmeellisempiinkin paikkoihin. Esim. nyt puhuttelemaan alkuperäistä kysyjää näistä asioista.

        No jos näin on, että vastaus on kyllä, niin jumala siis tietää senkin etukäteen että huomenna aamulla panen perheeni palasiksi kirveellä? jos hän kerran tietää kaiken,,,


      • Kyllä
        on kyllä kirjoitti:

        No jos näin on, että vastaus on kyllä, niin jumala siis tietää senkin etukäteen että huomenna aamulla panen perheeni palasiksi kirveellä? jos hän kerran tietää kaiken,,,

        Kyllä tietää, panetko palasiksi vai et.

        Jos Jumala haluaa, niin sinä et edes puhu rumia perheellesi aamulla.
        Minä en toki tiedä, mitä tapahtuu. Mutta Jumala tietää.
        Älä kuitenkaan leiki tuollaisilla asiolla. Jumala on antanut sinulle perheenkin. Minulle ei ole! Itken sitä, mutta en syytä Jumalaa. Varmaan saan osani.

        Tiedätkö, että jos todella aiot tehdä kertomasi asian, niin mitä Jumala on siitä kertonut?

        Teet Itsellesi vahingon! Eikä siinä kaikki..!

        Tiedätkö, että sinullekin on mahdollisuus pyytää apua Jumalalta. Miksi et tiennyt? Jumala on sinut luodessaan luvannut auttaa sinua, jos niin haluat.


      • vapaa tahto
        Kyllä kirjoitti:

        Kyllä tietää, panetko palasiksi vai et.

        Jos Jumala haluaa, niin sinä et edes puhu rumia perheellesi aamulla.
        Minä en toki tiedä, mitä tapahtuu. Mutta Jumala tietää.
        Älä kuitenkaan leiki tuollaisilla asiolla. Jumala on antanut sinulle perheenkin. Minulle ei ole! Itken sitä, mutta en syytä Jumalaa. Varmaan saan osani.

        Tiedätkö, että jos todella aiot tehdä kertomasi asian, niin mitä Jumala on siitä kertonut?

        Teet Itsellesi vahingon! Eikä siinä kaikki..!

        Tiedätkö, että sinullekin on mahdollisuus pyytää apua Jumalalta. Miksi et tiennyt? Jumala on sinut luodessaan luvannut auttaa sinua, jos niin haluat.

        Jos jumala kerran tämä tietää, niin eihän minulla silloin ole vapaata tahtoa? Miten silloin minua voitaisiin pitää syntisenä jos jumala on kerran pannut minut tekemään tämän kaiken? jos jumala tietää todella kaiken niin silloinhan vapahtajan nimi ei suinkaan ole jeesus vaan juudas. nimittäin jumalan poikana jeesus tiesi miten tulee käymään, hän tiesi nousevansa kuolleista. juudas teki myös mitä hänet oli käsikirjotuksen mukaan ohjelmoitu tekemään ja joutui tämän vuoksi tarinan "konnana" suoraan kedotukseen. siis mitä "jumala tietää kaiken" -ajatus jättää vapaalle tahdolle? ei yksinkertaisesti yhtään mitään.


      • Ei epäselvää
        on kyllä kirjoitti:

        No jos näin on, että vastaus on kyllä, niin jumala siis tietää senkin etukäteen että huomenna aamulla panen perheeni palasiksi kirveellä? jos hän kerran tietää kaiken,,,

        Senkin Jumala tietää, että et aloita itsestäsi.


      • tulikivi
        Kyllä kirjoitti:

        Kuten kerroin jo, niin on paljon asioita, joita minä en ymmärrä.

        Senkin Jumala tietää, että ihmiset hakevat vastauksia "oman korvasyyhynsä mukaan". Arvannet, ketä tarkoitetaan.

        Tuosta kysymästäsi kohdasta olisi kannattanut lukea kauempaa, jossa kerrotaan mm.
        "Sodomassa ja Gomorrassa on suuri huuto..jne".

        Eli sanottiin, että "siellä on". Siten ei mitään epämääräisiä olettamuksia.

        Kertomuksesi mukaista "Minä haluan saada siitä selvän"- kohtaa en kyllä löydä ollenkaan. Olitko muotoillut asian itse???

        Huomattava on myös, että tekstien käännöksissä voi olla eroja, koska ne eivät ole alunperin suomenkielisiä.

        Sanottiinko jossakin, että Jumala ei olisi tiennyt asiaa, jollei mene paikanpäälle katsomaan?

        Jumala voi myös halutessaan mennä mihin vain, mutta "meneminen" ei välttämättä tarkoita sellaista "menememistä", kun me ajatellaan. Hän voi mennä henkensä kautta paljon ihmeellisempiinkin paikkoihin. Esim. nyt puhuttelemaan alkuperäistä kysyjää näistä asioista.

        Voisitko pistää tarkan Raamatun kohdan, josta selviää että Jumala tiesi Sodoman pahuuden ennenkuin kävi sen tarkastamassa? Minä käsitän tuon kohdan sillä tavoin, että Jumala oli kuullut (ihmisten, enkelien?) valitushuutoja Sodomalaisten sikailusta ja meni tarkastamaan pitivätkö valitukset paikkaansa. Eli Jumala tiesi, että on valituksia mutta ei tiennyt ovatko valitukset aiheellisia.


      • Kyllä
        tulikivi kirjoitti:

        Voisitko pistää tarkan Raamatun kohdan, josta selviää että Jumala tiesi Sodoman pahuuden ennenkuin kävi sen tarkastamassa? Minä käsitän tuon kohdan sillä tavoin, että Jumala oli kuullut (ihmisten, enkelien?) valitushuutoja Sodomalaisten sikailusta ja meni tarkastamaan pitivätkö valitukset paikkaansa. Eli Jumala tiesi, että on valituksia mutta ei tiennyt ovatko valitukset aiheellisia.

        Kuuleppas....minä kun katsoin tuon kysymäsi kohdan sen perusteella, kun sinä laitoit ne kohdat...! Minulla pitäisi nyt antaa tarkasti antamasi kohdat...??
        Tämä taitaa kiertää ympyrää?

        Kehotin katsomaan vähän aiempiakin kohtia...siis muutama rivi ylempää...!

        Mielestäni Jumala voi mennä myös henkensä kautta mihin haluaa. Usein tutkii ihmisen sydäntä, ja puhuttelee häntä. Myöskään Jumala ei ole aikonut puhutella ihmistä jatkuvasti. Hän siis kykenee puhuttelemaan, tai olla puhuttelematta.

        Minulle tuo kysymäsi kohta ei ole mikään "kynnyskysymys". Ehkä joku voi antaa sellaisen vastauksen, jota tarvitset?

        Se kohta, jonka itse luin siitä ylempää... (1 Mos.18 .luku, jae 20) "Ja Herra sanoi: Sodomassa ja Gomorrassa on suuri huuto..."jne
        Sen jälkeen tulevat ne kertomasi asiat, jossa sanotaan..."Minä astun nyt alas ja katson.." jne.
        Eikö siinä todettu, että Jumala tiesi siellä olevan, ja sen jälkeen lupasi katsoa?

        Ilmeisesti olet sitä mieltä, että Jumala meni katsomaan nähdäkseen...niin kysyisin sinulta, että näkikö joku, että Jumala on nyt paikanpäällä tarkistamassa tilannetta?

        Minua ei häiritse tuo asia, vaikka et osaisikaan vastata.

        Uskonasiat eivät ole järjellä selitettävissä. Ennen maailman luomista Jumala keskusteli Jeesuksen kanssa. Kuitenkin Jeesus syntyi jo luotuun maailmaan.
        Minun ymmärryksellä ei kyllä Raamattua selitetä. Raamattu alkaa...Alussa Jumala loi taivaan....jne. Eli en ymmärrä edes ensimmäistä lausetta puoleenväliin...!


    • mielenkiinnolla

      lisää vastauksia,,, toivottovasti niitä tulee sillä tämä asia kiinnostaa todella minua. siis tietääkö Jumala todella kaiken? Menneen, nykyisen ja tulevan?

      • Kyllä.

        Kyllä tietää. Ja senkin, että sinä kyselet juoluna näitä asioita. Ja senkin, että minä tyhmä jankkaan samaa sinulle.

        Jokaisen hiuksesikin Jumala tietää. Myös ajatuksesi. Sinun elinpäiväsikin. Kaiken, mitä ikinä pystyt edes kuvittelemaan.

        Tulevaisuudenkin Hän tietää täsmälleen. Jokaisen tsunamin uhrinkin. Nuo mullistuksetkin on ilmoitettu satoja vuosia etukäteen. Ajallaan meri antaa ne poiskin. Kaikki on tiedossa! Kaikki.
        Ja tämä koko maapallo on varattu tulen ruuaksi.

        Ja senkin, että suurin osa ihmisistä ei usko näitä todeksi.

        Jumala tietää senkin, että nämä asiat kiinostavat sinua. Mistäkö tiedän? Koska Jumala on laittanut kaipuun ihmisen sisälle, ja Hän on senkin ilmoittanut ihmisille.

        Minun ymmärrykseni ei riitä edes kuvailemaan noita asioita.

        Hyvää Joulua sinullekin.


      • siis kyllä?
        Kyllä. kirjoitti:

        Kyllä tietää. Ja senkin, että sinä kyselet juoluna näitä asioita. Ja senkin, että minä tyhmä jankkaan samaa sinulle.

        Jokaisen hiuksesikin Jumala tietää. Myös ajatuksesi. Sinun elinpäiväsikin. Kaiken, mitä ikinä pystyt edes kuvittelemaan.

        Tulevaisuudenkin Hän tietää täsmälleen. Jokaisen tsunamin uhrinkin. Nuo mullistuksetkin on ilmoitettu satoja vuosia etukäteen. Ajallaan meri antaa ne poiskin. Kaikki on tiedossa! Kaikki.
        Ja tämä koko maapallo on varattu tulen ruuaksi.

        Ja senkin, että suurin osa ihmisistä ei usko näitä todeksi.

        Jumala tietää senkin, että nämä asiat kiinostavat sinua. Mistäkö tiedän? Koska Jumala on laittanut kaipuun ihmisen sisälle, ja Hän on senkin ilmoittanut ihmisille.

        Minun ymmärrykseni ei riitä edes kuvailemaan noita asioita.

        Hyvää Joulua sinullekin.

        No jos näin on, että vastaus on kyllä, niin jumala siis tietää senkin etukäteen että huomenna aamulla panen perheeni palasiksi kirveellä? jos hän kerran tietää kaiken,,,


      • "mopoa" karkaamaan
        siis kyllä? kirjoitti:

        No jos näin on, että vastaus on kyllä, niin jumala siis tietää senkin etukäteen että huomenna aamulla panen perheeni palasiksi kirveellä? jos hän kerran tietää kaiken,,,

        kuinka sinä perheellesi niin tekisit?


      • tahtoa ihmettelen
        "mopoa" karkaamaan kirjoitti:

        kuinka sinä perheellesi niin tekisit?

        jos jumala tietää tämän niin enhän minä silloin voi itselleni mitään.

        Jos jumala kerran tämä tietää, niin eihän minulla silloin ole vapaata tahtoa? Miten silloin minua voitaisiin pitää syntisenä jos jumala on kerran pannut minut tekemään tämän kaiken? jos jumala tietää todella kaiken niin silloinhan vapahtajan nimi ei suinkaan ole jeesus vaan juudas. nimittäin jumalan poikana jeesus tiesi miten tulee käymään, hän tiesi nousevansa kuolleista. juudas teki myös mitä hänet oli käsikirjotuksen mukaan ohjelmoitu tekemään ja joutui tämän vuoksi tarinan "konnana" suoraan kedotukseen. siis mitä "jumala tietää kaiken" -ajatus jättää vapaalle tahdolle? ei yksinkertaisesti yhtään mitään.


      • Kyllä
        tahtoa ihmettelen kirjoitti:

        jos jumala tietää tämän niin enhän minä silloin voi itselleni mitään.

        Jos jumala kerran tämä tietää, niin eihän minulla silloin ole vapaata tahtoa? Miten silloin minua voitaisiin pitää syntisenä jos jumala on kerran pannut minut tekemään tämän kaiken? jos jumala tietää todella kaiken niin silloinhan vapahtajan nimi ei suinkaan ole jeesus vaan juudas. nimittäin jumalan poikana jeesus tiesi miten tulee käymään, hän tiesi nousevansa kuolleista. juudas teki myös mitä hänet oli käsikirjotuksen mukaan ohjelmoitu tekemään ja joutui tämän vuoksi tarinan "konnana" suoraan kedotukseen. siis mitä "jumala tietää kaiken" -ajatus jättää vapaalle tahdolle? ei yksinkertaisesti yhtään mitään.

        Selaimeni kadotti vastaukseni, enkä jaksaisi kirjoitta uudestaan.

        Kaikille ihmisille on laitettu eteen "avoin ovi".
        Se ovi pitää valita. Siis elämä tai kuolema. Kehotus on myös annettu. Valitse elämä. Eli itse teet valinnan.

        Ei Jumala ole laittanut sinua tekemään perheellesi pahaa. Jos jotain pahaa teet, niin se on vihollinen. Silloin saat palkkasi ansiosi mukaisesti. Ja se on ruma..!

        Nyt menen nukkumaan, mutta luen myöhemmin kirjoituksianne.

        Hyvää Joulua ja hyvää yötä!


    • höhhelis

      No hei, ei kait se Julle mikään noulaifferi oo, joka pistää nokkansa koko ajan toisten asioihin. Se on niin kiireinen - oikeesti. Ja mä luulen, et sitä ei vois vähempää kiinnostaa kenenkään maija meikäläisen toilailut. Ku hei, sil on parempaaki tekemistä. Kai se aattelee, et mitä se nyt mulle kuuluu. That's non of my business etc. Julle on niin ässä, ei se oo oikeesti mikään tiukkapipo, vaan aivan järetön tyyppi, kun siihen tutustuu. Julle rulezz. Saattaa se monia asioita tietääki, mut hei. Kyl silläkin sitä ikää jo alkaa oleen sen verran, että ei välttämättä edes yritä noteeraa kaikkii pikkuasioita.

    • tulikivi

      1. Moos 18

      20 Ja Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas. [1. Moos. 13:13 ]
      21 Siksi minä aion mennä sinne katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen pahan, mistä valitetaan. Minä haluan saada siitä selvän."


      Tuossa nyt esimerkiksi kohta jossa ilmenee että Herra ei ole kaikki tietävä, ei näe ihmisten sydämeen. Hän tahtoo saada selville pitääkö huhut paikkaansa!

      • vastaus sulle

        "Kyllä tietää!
        Jumala on antanut ajattelun välineetkin ihmiselle.

        Ja se, joka epäili, että sanoiko Jumala todella niin......on eri asia.
        Sinunkin epäilyksesi on siten kirjattu jo kauan sitten...!

        Määkin olen jo vanha. Paljon on elämässäni tullut asioita vastaan, mitä minä, eikä muutkaan ihmiset ole tienneet.
        Vaan vielä ei ole tullut sellaista asiaa, mitä Jumala ei olisi tiennyt."

        Tämmöinen tuli sun uskonveljeltä vastausena. Mitäs tähän nyt sanot?


      • tulikivi
        vastaus sulle kirjoitti:

        "Kyllä tietää!
        Jumala on antanut ajattelun välineetkin ihmiselle.

        Ja se, joka epäili, että sanoiko Jumala todella niin......on eri asia.
        Sinunkin epäilyksesi on siten kirjattu jo kauan sitten...!

        Määkin olen jo vanha. Paljon on elämässäni tullut asioita vastaan, mitä minä, eikä muutkaan ihmiset ole tienneet.
        Vaan vielä ei ole tullut sellaista asiaa, mitä Jumala ei olisi tiennyt."

        Tämmöinen tuli sun uskonveljeltä vastausena. Mitäs tähän nyt sanot?

        Mitähän tuohon nyt sanoisi. Voin kertoa itsestäni sen verran, että en ole niin kauhean vahva uskossani. Joka tapauksessa Raamatusta löytyy useampikin esimerkki jossa Jumala on katunut tekojaan. Miksi Jumala, joka tietää kaiken etukäteen, tekee tekoja joita katuu myöhemmin? Tutkimattomat ovat Herran tiet.


      • uskoasi halua
        tulikivi kirjoitti:

        Mitähän tuohon nyt sanoisi. Voin kertoa itsestäni sen verran, että en ole niin kauhean vahva uskossani. Joka tapauksessa Raamatusta löytyy useampikin esimerkki jossa Jumala on katunut tekojaan. Miksi Jumala, joka tietää kaiken etukäteen, tekee tekoja joita katuu myöhemmin? Tutkimattomat ovat Herran tiet.

        mitata vaan tietää, että tietääkö Jumala todella kaiken?


      • tulikivi
        uskoasi halua kirjoitti:

        mitata vaan tietää, että tietääkö Jumala todella kaiken?

        No nakataan tähän nyt sitten lopuksi yksi vl-anekdootti: Ei Jumala kaikkea näe eikä muista. Nimittäin lastensa anteeksi annettuja syntejä.


      • tulikivi kirjoitti:

        No nakataan tähän nyt sitten lopuksi yksi vl-anekdootti: Ei Jumala kaikkea näe eikä muista. Nimittäin lastensa anteeksi annettuja syntejä.

        Ei lue/ei muista, Kristuksessa.


    • Luottava

      Jumala tietää kaiken. Senkin ,että vain me vl:t voimme antaa synnit anteeksi täällä maan päällä.

      Minkäs me vl:t Jumalan tahdolle voimme.

      • tahto ?

        Jos jumala kerran tämä tietää, niin eihän minulla silloin ole vapaata tahtoa? Miten silloin minua voitaisiin pitää syntisenä jos jumala on kerran pannut minut tekemään tämän kaiken? jos jumala tietää todella kaiken niin silloinhan vapahtajan nimi ei suinkaan ole jeesus vaan juudas. nimittäin jumalan poikana jeesus tiesi miten tulee käymään, hän tiesi nousevansa kuolleista. juudas teki myös mitä hänet oli käsikirjotuksen mukaan ohjelmoitu tekemään ja joutui tämän vuoksi tarinan "konnana" suoraan kedotukseen. siis mitä "jumala tietää kaiken" -ajatus jättää vapaalle tahdolle? ei yksinkertaisesti yhtään mitään.


      • Kyllä
        tahto ? kirjoitti:

        Jos jumala kerran tämä tietää, niin eihän minulla silloin ole vapaata tahtoa? Miten silloin minua voitaisiin pitää syntisenä jos jumala on kerran pannut minut tekemään tämän kaiken? jos jumala tietää todella kaiken niin silloinhan vapahtajan nimi ei suinkaan ole jeesus vaan juudas. nimittäin jumalan poikana jeesus tiesi miten tulee käymään, hän tiesi nousevansa kuolleista. juudas teki myös mitä hänet oli käsikirjotuksen mukaan ohjelmoitu tekemään ja joutui tämän vuoksi tarinan "konnana" suoraan kedotukseen. siis mitä "jumala tietää kaiken" -ajatus jättää vapaalle tahdolle? ei yksinkertaisesti yhtään mitään.

        Et ilmeisesti lukenut kirjoitustani 25.12.2005 klo 02.50.

        Jumala Ei "pane tekemään" sinua pahaa. Pahanteon takan on vihollinen..eli Jumalan vastustaja.

        Pahantekijä tekee syntiä, koska hän vihollisen neuvojen mukaan tekee Jumalan tahtoa vastaan.

        Ihmisen vapaa tahto on siinä, että saa valita, uskooko Jumalaan vai ei. Tai valitseeko siunauksen vai kirouksen, elämän vai kuoleman. Onko ne pieniä asioita?

        Lisäksi Jumala on kätkenyt tarkoituksellisesti sanomansa tämän maailman viisailta.

        Se ei tarkoita,, että ihmisiä erotellaan viisaampiin tai vähemmän viisaampiin, vaan että Jumalaa ei voi löytää ymmärryksen kautta.
        Senkin Jumala tiesi, koska Hän on antanut kaikille ihmisille ymmärrystä sopivan määrän. Jumala on myös laittanut kaipuun ihmisen sdämeeen. Sen takia ihmiset kyselevät ikuisuuden perään.

        Paljolti nämäkin keskustelut ovat seurausta siitä, että ihmiselle jätettiin vapaa tahto.

        Tuosta "Juudas" -kertomuksesta sanoisin, että Jumala tietää senkin, kenet kadotetaan. Vaan me ihmiset emme. Meillä on siis tehtävä valinta.

        Tämä maailma seisoo niin kauan, kun viimeinen pelastmaan valittu on pelastettu. Loppu on varttu tulen ruuaksi. Ei jää kiveä, kiven päälle. Kun katsot aurinkoa, minkä Jumala on tehnyt, niin huomaat, että tulessa kyllä varaa...ja en ymmärrä näitä, mutta ei liene väärin sanottu, että aurinkokin saattaa olla vaan pieni sytyke siihen, mitä tapahtuu...?


      • selvinnyt
        Kyllä kirjoitti:

        Et ilmeisesti lukenut kirjoitustani 25.12.2005 klo 02.50.

        Jumala Ei "pane tekemään" sinua pahaa. Pahanteon takan on vihollinen..eli Jumalan vastustaja.

        Pahantekijä tekee syntiä, koska hän vihollisen neuvojen mukaan tekee Jumalan tahtoa vastaan.

        Ihmisen vapaa tahto on siinä, että saa valita, uskooko Jumalaan vai ei. Tai valitseeko siunauksen vai kirouksen, elämän vai kuoleman. Onko ne pieniä asioita?

        Lisäksi Jumala on kätkenyt tarkoituksellisesti sanomansa tämän maailman viisailta.

        Se ei tarkoita,, että ihmisiä erotellaan viisaampiin tai vähemmän viisaampiin, vaan että Jumalaa ei voi löytää ymmärryksen kautta.
        Senkin Jumala tiesi, koska Hän on antanut kaikille ihmisille ymmärrystä sopivan määrän. Jumala on myös laittanut kaipuun ihmisen sdämeeen. Sen takia ihmiset kyselevät ikuisuuden perään.

        Paljolti nämäkin keskustelut ovat seurausta siitä, että ihmiselle jätettiin vapaa tahto.

        Tuosta "Juudas" -kertomuksesta sanoisin, että Jumala tietää senkin, kenet kadotetaan. Vaan me ihmiset emme. Meillä on siis tehtävä valinta.

        Tämä maailma seisoo niin kauan, kun viimeinen pelastmaan valittu on pelastettu. Loppu on varttu tulen ruuaksi. Ei jää kiveä, kiven päälle. Kun katsot aurinkoa, minkä Jumala on tehnyt, niin huomaat, että tulessa kyllä varaa...ja en ymmärrä näitä, mutta ei liene väärin sanottu, että aurinkokin saattaa olla vaan pieni sytyke siihen, mitä tapahtuu...?

        Jos jumala kerran tietää kaiken, myös tulevan, niin silloin hän tietää myös että koska teen syntiä. Miten muuten hän voisi olla kaikki tietävä? Itse kirjoitat

        "Jumala tietää senkin, kenet kadotetaan. Vaan me ihmiset emme. Meillä on siis tehtävä valinta."

        Miten minä voi sitten tälläisessä tilanteessa valita, jos jumala tietää kenet kadotetaan?


      • kaikkea tietääkään
        selvinnyt kirjoitti:

        Jos jumala kerran tietää kaiken, myös tulevan, niin silloin hän tietää myös että koska teen syntiä. Miten muuten hän voisi olla kaikki tietävä? Itse kirjoitat

        "Jumala tietää senkin, kenet kadotetaan. Vaan me ihmiset emme. Meillä on siis tehtävä valinta."

        Miten minä voi sitten tälläisessä tilanteessa valita, jos jumala tietää kenet kadotetaan?

        koska tieto lisää tuskaa. Kaikki mitä maailmassa tapahtuu, tahtoo sanoa "että kirjoitukset kävisivät toteen" Ei nämä asiat ole saivartelemista varten, Jumala avaa ymmärryksen jos Hän hyväksi näkee, sinun kohdallasi ei ole vielä aika siihen! :)


      • oikein
        kaikkea tietääkään kirjoitti:

        koska tieto lisää tuskaa. Kaikki mitä maailmassa tapahtuu, tahtoo sanoa "että kirjoitukset kävisivät toteen" Ei nämä asiat ole saivartelemista varten, Jumala avaa ymmärryksen jos Hän hyväksi näkee, sinun kohdallasi ei ole vielä aika siihen! :)

        Joo... kaikki tulee ymmärrettäväksi,kun muistaa jumalan olevan vain kultuurisidonnainen mielikuva.. ei sen enempää..


      • Nimetön
        kaikkea tietääkään kirjoitti:

        koska tieto lisää tuskaa. Kaikki mitä maailmassa tapahtuu, tahtoo sanoa "että kirjoitukset kävisivät toteen" Ei nämä asiat ole saivartelemista varten, Jumala avaa ymmärryksen jos Hän hyväksi näkee, sinun kohdallasi ei ole vielä aika siihen! :)

        heh hee,,, jopas oli vastaus,,,


      • Istuja pitkän illan
        kaikkea tietääkään kirjoitti:

        koska tieto lisää tuskaa. Kaikki mitä maailmassa tapahtuu, tahtoo sanoa "että kirjoitukset kävisivät toteen" Ei nämä asiat ole saivartelemista varten, Jumala avaa ymmärryksen jos Hän hyväksi näkee, sinun kohdallasi ei ole vielä aika siihen! :)

        Ymmärtänet itsekin, ettei tuollainen ole aikuisen ihmisen vstaus vakavassa ja asiallisessa keskustelussa.

        Perustelua, please. Jos on.


      • Benedictus
        kaikkea tietääkään kirjoitti:

        koska tieto lisää tuskaa. Kaikki mitä maailmassa tapahtuu, tahtoo sanoa "että kirjoitukset kävisivät toteen" Ei nämä asiat ole saivartelemista varten, Jumala avaa ymmärryksen jos Hän hyväksi näkee, sinun kohdallasi ei ole vielä aika siihen! :)

        Ihmisessä on ihmisyyttä juuri halu tietää ja ymmärtää. Ihmisestä tuli ihminen juuri tietoisuuden syntymisen kautta. Sitä halua ei pidä tukahduttaa sellaisilla hämäävillä höpinöillä kuten esittämäsi ajatukset.

        Jos ihmiset olisivat todella tyytyneet esittämääsi asenteeseen, täällä vallitsisi rajoittamaton saalistus ja voimakkaamman laki, eikä heikommista pidettäisi huolta. Siitä syystä pidän sinun suuosittelemaasi asennoitumista vahingollisena ja suorastaan vaarallisena.


    • Huominen on aina jumallekin

      yllätys.
      Samalla tavalla funtsii kuin mäkin huomista.
      Arvata ja ennustella voi niinkuin ennustajaeukotkin tekevät ammatiksen.

    • Lähtökohta selväksi

      Mitä tarkoitat sanalla "jumala"?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      197
      4901
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      3037
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      140
      2363
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2344
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1982
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1556
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1482
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1393
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe