Inhoan teitä juopot

itserakkaat oliot

vielä kehutte itseänne ja juomistanne. Kaikki juopot pitäisi laittaa autiolle saarelle pois ihmisten silmistä. Pudottaa lentokoneesta viina-ja ruokapaketit sinne. Saisitte siellä juhlia ja rällätä, itkeä surkeuttanne.Olen kurkkua myöten täynnä viinanjuojia. Aiheuttatte vain pahaa mieltä perheille, läheisille ja muillekin ihmisille. Että osaa ajatella muuta kuin OMAA NAPAANNE ja seuraavaa ryyppyä. Hoetaan että alkoholismi on sairaus. No hoitakaa sitä sairauttanne. Niinhän muitakin sairauksia hoidetaan.
Viinaa vedetään surutta kurkusta alas.Rahat tuhlataan viinaremmin juottamiseen, l.viinaan,lauluun ja naisiin/miehiin. Sitten kun rahat loppuu mennään pahantuulisina kotiin valehtelemaan silmät kirkkaina,"enhän mä oo mitään pahaa tehnyt,sä et ymmärrä".

26

2872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä,,

Ihmisiä potkitaan, kaikki ei jaksa ja kestä sellaista joten viimeinen huvi olla juoppoja loppuelämä. Ei mua ainakaan ole juopot häirinneet koskaan, en ole itse juoppo mutta asuinpaikka on hyvä, rivitalo.

• siis ole asunut

juopon kanssa. Ei minuakaan aikaisemmin juopot häirinneet ennenkuin aloin asumaan yhden Ihmisen kanssa joka juo liikaa. Tätä on jatkunut 20v. ja voin vakuutta että elämä on yhtä pelkoa, pelkoa siitä milloin seuraava juonti alkaa.Käydään töissä mutta ne palkat meneekin sitten viinaan. Juopot kaipaa hoitajaa siten he pystyvät jotenkuten elämään. Mutta kun hoitaja lähtee silloin monesti lähtölaskenta juopoilla alkaa

• suhteessa?..
        siis ole asunut kirjoitti:

juopon kanssa. Ei minuakaan aikaisemmin juopot häirinneet ennenkuin aloin asumaan yhden Ihmisen kanssa joka juo liikaa. Tätä on jatkunut 20v. ja voin vakuutta että elämä on yhtä pelkoa, pelkoa siitä milloin seuraava juonti alkaa.Käydään töissä mutta ne palkat meneekin sitten viinaan. Juopot kaipaa hoitajaa siten he pystyvät jotenkuten elämään. Mutta kun hoitaja lähtee silloin monesti lähtölaskenta juopoilla alkaa

Sulla on vain yksi elämä!

• Monta vuotta tehdyt lähtöä
        suhteessa?.. kirjoitti:

Kuvitellut että pystyn auttamaan.Nyt alkaa kantti olla täysi. Alan saada jo tarpeekseni. Tulkoon toimeen omillaan.

• että...,,,
        Monta vuotta tehdyt lähtöä kirjoitti:

Kuvitellut että pystyn auttamaan.Nyt alkaa kantti olla täysi. Alan saada jo tarpeekseni. Tulkoon toimeen omillaan.

pystyt häipymään siitä suhteesta ikinä. Olet läheisriippuvainen kumppanistasi ja kumppanisi on alko-riippuvainen. Molemmat siis olette riippuvaisia henkilöitä.

• auttamaan
        Monta vuotta tehdyt lähtöä kirjoitti:

Turha kuvitella, että kukaan tai mikään ulkopuolinen saa juopon lopettamaan. Sinä olet ollut mahdollistaja yrittämiselläsi. Jos nyt eron otat, niin se on sitten hänen valintansa miten tulee toimeen.

• läheinen
        suhteessa?.. kirjoitti:

Joskus suhteessa pitää kiinni ne häivähdykset, joita selvänä kautena toisesta näkee, siitä ihmisestä johon on kerran rakastunut. Sitä uskoo siihen, että siellä kaikkien niiden viinahöyryjen takana vielä on jotain siitä entisestä. Sitä en tiedä kuinka kauan siihen uskoo, itse olen uskonut kohta kaksi vuotta, mutta hiipumisen merkkejä alkaa jo tuntua.
        On niin helppoa neuvoa toista eroamaan jne., mutta kun on itse samassa tilanteessa tajuaa, että lähtemiseen liittyy aika monta muutakin asiaa kuin laukkujen pakkaaminen...

• Anonyymi
        suhteessa?.. kirjoitti:

Meidän rappukäytävädsä melko usein joku naapuri on sammuneena keskellä rappusia.
        Vaikka putkii päähän, ei ne perkeleet hetkahdakkaan!!

Kylä vituttaa Suomen pulsut!!!

• inhota

ja ehkei kuitenkaan itserakkaita vaan paremminkin itsekkäitä.Himo alkoholiin ylittää kaiken muun,se pitää paikkaansa.

• juopottelija

Kiitos kirjoituksestasi. On hyvä kun kerrot rehellisesti miltä tuntuu sivullisena. Itsekkin olen vahingoittanut ympäristöäni juodessani. Nyt olen Jumalan kiitos pysynyt raittiina 9 kk. AA:n avulla.

• miku

ei näköjää tekis sullekkaan pahaa relata.. mene ite sinne autiolle saarelle...

• joutaa yhdessä

sellaiseen paikkaan että sieltä eivät voi vahingoittaa muita ihmisiä. Saisivat perustaa juopoille oman kaupungin josta ei olisi ulos pääsyä. Rellestäsivät siellä keskenään ja tappeleisivat siitä viimeisestä ryypystä pullon pohjalla. Heh heh

• relata

Mies näitä saneerattuja ja katkeroituneita. Juopoksi tullut parin vuoden aikana. Miten relaat, jos kotiin kömpii verinen kaatuillut isä, joka rämähtää eteiseen, oksentelee ja kusee. Siinä 6v kyselee, mikä isin on. Nyt on mitta täysi ja ero edessä vaikka hänen suku syyllistää heitteillejätöstä. Oliskin saari, mihin passittaisi.

• calmato
        relata kirjoitti:

Mies näitä saneerattuja ja katkeroituneita. Juopoksi tullut parin vuoden aikana. Miten relaat, jos kotiin kömpii verinen kaatuillut isä, joka rämähtää eteiseen, oksentelee ja kusee. Siinä 6v kyselee, mikä isin on. Nyt on mitta täysi ja ero edessä vaikka hänen suku syyllistää heitteillejätöstä. Oliskin saari, mihin passittaisi.

Lapsi näkee ja ymmärtää, että isä on sairas. Kerro lapselle, että alkoholismi on sairaus, että se ei ole lapsen tai kenenkään muunkaan vika, niin kuin ei syöpäkään ole. Olivatpa isä tai äiti millaisia tahansa, lapsi rakastaa aina vanhempiaan.

Valitettavasti juomiseen ei auta mikään muu, kuin alkoholistin oma halu lopettaa. Sinä et voi tehdä mitään muuta, kuin pitää näppisi erossa hänen asioistaan ja rukoilla hänen puolestaan (jos uskot johonkin, jota voit rukoilla).

Kaikki asioiden hoitaminen, oksennusten siivoaminen jne. vain pitkittää sairautta ja mahdollistaa juomisen jatkamisen. Anna hänen itse korjata ja siivota kaikki juomisesta aiheutuva. Tietysti voi olla aika rankkaa asua kämpässä, joka haisee oksennukselta, mutta ainakin yhteen juoppoon tiedän autttaneen sen, kun hänet jätetettiin siivoamaan itse kämppänsä, vaatteensa ja sänkynsä, jotka oli oksentanut.

• selviydyn
        calmato kirjoitti:

Lapsi näkee ja ymmärtää, että isä on sairas. Kerro lapselle, että alkoholismi on sairaus, että se ei ole lapsen tai kenenkään muunkaan vika, niin kuin ei syöpäkään ole. Olivatpa isä tai äiti millaisia tahansa, lapsi rakastaa aina vanhempiaan.

Valitettavasti juomiseen ei auta mikään muu, kuin alkoholistin oma halu lopettaa. Sinä et voi tehdä mitään muuta, kuin pitää näppisi erossa hänen asioistaan ja rukoilla hänen puolestaan (jos uskot johonkin, jota voit rukoilla).

Kaikki asioiden hoitaminen, oksennusten siivoaminen jne. vain pitkittää sairautta ja mahdollistaa juomisen jatkamisen. Anna hänen itse korjata ja siivota kaikki juomisesta aiheutuva. Tietysti voi olla aika rankkaa asua kämpässä, joka haisee oksennukselta, mutta ainakin yhteen juoppoon tiedän autttaneen sen, kun hänet jätetettiin siivoamaan itse kämppänsä, vaatteensa ja sänkynsä, jotka oli oksentanut.

Taisin provosoitua vähän. Tosiasiat kun ovat joskus kadoksissa alkoholismin kanssa elämättömältä.
        Ponnistelua on vaatinut, mutta olen hankkinut hänelle vuokra-asunnon ja kaiken tarpeellisen sinne vien. Meillä avioehto ja asunto minun, toisen auton annan hänelle. Tämä vain materiaa, mutta miten 6v viettää yksin öitä joka toinen viikonloppu isänsä kanssa? Ostin joululahjaksi kännykän. Lapsella on todella vain yksi isä, mutta puristaa rinnasta, jos ajattelee juopporemmiä yksiössä, jossa lapsi on. Miten selität lapselle, että isi ja muut on sairaita, ahdistaa.

• Teit oikean
        selviydyn kirjoitti:

Taisin provosoitua vähän. Tosiasiat kun ovat joskus kadoksissa alkoholismin kanssa elämättömältä.
        Ponnistelua on vaatinut, mutta olen hankkinut hänelle vuokra-asunnon ja kaiken tarpeellisen sinne vien. Meillä avioehto ja asunto minun, toisen auton annan hänelle. Tämä vain materiaa, mutta miten 6v viettää yksin öitä joka toinen viikonloppu isänsä kanssa? Ostin joululahjaksi kännykän. Lapsella on todella vain yksi isä, mutta puristaa rinnasta, jos ajattelee juopporemmiä yksiössä, jossa lapsi on. Miten selität lapselle, että isi ja muut on sairaita, ahdistaa.

Ratkaisun. Onnea vaan sinulle ja lapsellesi. Voi kun pystyisin itse samaan. Ei ole edes lapsia ja silti roikun tässä löysässä hirressä.Älä välitä suvusta. Auttakoon he häntä jos pystyvät ja näkevät että eivät pysty.Sinun elämäsi on sinun elämäsi ja varmasti muuttuu paremmaksi kuin nyt.Ei tarvitse pelätä ja hävetä juoppoa ukkoa. Ei tarvitse miettiä milloin juominen alkaa taas. Ei lapsen ole pakko mennä humalaisen isän kotiin yksin. Sovi että tapaaminen on valvottu ja isän pitää olla tapaamisissa selvinpäin.
        Voimia sinulle

• ideaa
        joutaa yhdessä kirjoitti:

sellaiseen paikkaan että sieltä eivät voi vahingoittaa muita ihmisiä. Saisivat perustaa juopoille oman kaupungin josta ei olisi ulos pääsyä. Rellestäsivät siellä keskenään ja tappeleisivat siitä viimeisestä ryypystä pullon pohjalla. Heh heh

Juoppojen reservaatti, johonkin Lapin selkoselle.

• Anonyymi
        relata kirjoitti:

Saneerattu löysä paska.
        Oikea mies saa aina uutta työtä.
        Nynny sortuu puteliin.

narumyyjä

• samaa mirltä

Veit ajatukset päästäni!
      En kuitenkaan inhoa,vaan
      rakastan juoppopoikaani niin paljon, että toivon,että kuolisi pois,ettei tarvitsisi katsoa tuota pitkittynyttä kärsimystä ja kaikkien ja kaiken tuhoutumista. En inhoa, vaan rakastan.
      Oma suru olisi helpompi kestää, kuin ikuinen huoli ja murhe.

• Lisbeth

..tunteita ja ajatuksia Sinulla on!

Samanlaista elämää olen elänyt kuten sinäkin. Tosiasiassa miehesi on sairastunut alkoholismiin ja taodennäköisesti sinä olet sairastunut myös hänen rinnallaan. Vaikka muuttaisitte erillenne niin voi käydä niin että olosi helpottuu vain pinnallisesti. Suosittelenkin Sinulle lämpimästi Al-Anon perheryhmää jossa voit keskustella asioista luottamuksella sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat kokeneet samaa.

Kaikkea hyvää sinulle!

• Mattius 7

"Totuus tekee vapaaksi": totesi eräs ihmiskunnan historian henkilö, kuten tiedämme, niin puhuja on Jeesus Kristus - Jumala, Hänen Poikansa.

Olen itsekin juoppo ja onneksi uskova, sillä minulla on toivo.

Käytännössä menetin (työ-) tapaturman takia myöhemmin työkykyni, yritykseni, terveyteni ja tärkeimpänä myös perheeni. Menetin siis maallisia asioita, mutta juoppous on jo kovin monimutkainen oireyhtymä sinänsä... jep, tähän pilkku, sillä en ole k o s k a a n tavannut onnellista juoppoa, tai rehellistä sellaista.

TV onkin meidän suurin alkoholismin aiheuttaja, sillä (ainakin) mies on sellainen ihminen, ettei hän voi jakaa arki-iltaansa jonkin oudon tahon kanssa, joka ei vie muuta, kuin rakkaan siippansa johonkin outoon transsitilaan joka ilta - ja joka vuosi. Se on kylmää haureutta se, että väittää vaativansa "rentoutuksen" arjessa erään "TV-nimisen otuksen" kanssa oman rakaansa (monikko?) sijasta.

Menemme naimisiin rakkaamme kanssa, emme juopon tai TV:n, eikö?

T. Mattius JK. Keksikäämme myös muita syitä ja seurauksia pettymyksiimme, kuin lempisarjamme- ja oluemme!

• Ratkaisuehdotus

alkoholi-ongelmaan:
      Valtiolla on monia saaria Suomenlahdessa.
      Niistä riittävän suuri on varattava juoppojen hoitoon. Sinne rakennetaan jonkinlaiset majoitustilat, ja ruokahuolto.

Hoitolaitoksissa, ja katkoilla roikkuvat juopot on kyörättävä sinne saareen, jossa hoitona annetaan tarjolle ilmaisviinaa niin paljon kuin sielu sietää ympärivuorokautisesti.
      Näin juopot itse hankkivat lopullisen raittiuden heittämällä veivinsä.
      Kalmot voi haudata mereen.
      Näin juopot on saatu pois rasittamasta yhteiskuntaa, ja pilaamasta muiden ihmisten elämät.

• Anonyymi

Juopottelu on kivaa, mitä välillä v-tuttaa kun,uhataan työpaikoilla. Olen boheemi taiteilija joka on luotu tekemään ihan eri tasoa,juttuja kuin tehdasduunarit.

Paascat housuissa on kiva öristä ja rallatella

Jos akka valittaa niin antaa nytkin laulaa, jos siis akkaa olisi, ja pulsurakastajat ei valita, miehet siis

Aah

Asd

• Anonyymi

Kyllä saaressa vois asua jos sinne on tarjolla jatkuvasti vähintään saunalahtee.
      Ruuaksi näkkäreitä ja siskonmakkarasoppaa.
      Siä vois kalastaa, uida ja nussia, jos olis naisdekuja.

Voisin hyväksyä kyllä saariehrotuksen.

• Anonyymi00026

Toivottavasti kaikki juopot vetävät mahdollisimman paljon viinaa että kuolevat nopeammin.

• Anonyymi00027

Eihän sitä juoppolässytystä kyllä jaksa kuunnella paitsi teitenkin oma lässyttämistä jaksaa, mutta on se juoppolässytys kyllä vään hemmetin rasittavaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      109
      7068
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      494
      5221
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      145
      3211
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      215
      2611
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      35
      2297
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1262
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1222
    8. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1159
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1123
    10. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      67
      1106
    Aihe