kokemuksia ilto 440

miyagi

onko kellään kokemuksia? ostin omaani tällaisen, takkakytkimellä.

15

9266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojaa

Meillä vuoden ollut 44o Econo takkakytkimellä ja etulämmitysvastuksella. Itse olen ollut varsin pettynyt koneen toimintaan. Kesä/talvi "automatiikka" ei ainakaan meillä toimi mitenkään hyvin. Lisäksi kone falskaa kesäpellin ohi melkoisesti. Tämän huomaa kesällä kun asunto on kuuma mutta illalla ulkoilma illasta jäähtyy. Kone "lämmittää" korvaus ilmaa melkoisesti vaikka pellit on kesäasennossa. Reklamoin aiheeasta tehtaalle he selittivät että ilma lämpiää kanavistossa, mutta kun kerroin mitanneeni läpötilat koneen sisältä rupesi valmistajan edustaja esittämään "kuollutta" ei vastaa sähköposteihin eikä yhteydenottopyyntöihin. Ongelmaa pysyy avittamaan teippaamalla koneen sisältä mahdolliset vuotokohdat. Myöskään koneen etuvastus/sulanapito automatiikka toimii vähän miten sattuu

• kotimaisista?

Tehty insinööreiltä insinööreille, ei toimi eikä sovellu koteihin..

• kerros perusteluja ....
        kotimaisista? kirjoitti:

Tehty insinööreiltä insinööreille, ei toimi eikä sovellu koteihin..

mikäs sulle kelpaa ?

• sylipainia
        kerros perusteluja .... kirjoitti:

mikäs sulle kelpaa ?

LTO:den kohdalla pyöriväkennoisen ja varaajallisen PILPin välillä eli Enervent tai Nilan. Näiden osalta näyttää tulleen vähiten huonoa sanottavaa. Filosofialtaan jakavat myös paljon mielipiteitä. Riippuu myös talon koosta

• 440ECONO

Meillä 400 Econo. Pakkasella tuulettimet käy ja sammuu koko ajan, vaikka patterin termari täysillä. Talvella ei voi käyttää pseuhuoneen kuivaustoimintaa (tuulettimet sammuu koko ajan).
      Takkakytkin minun mielestä turha, en ole koskaan käyttänyt. Kyllä takka ilmankin syttyy..

En suosittele ko. laitetta!!

• menneet sekaisin

Mitenkähän tuo patteritermostaatin täysillä pito vaikuttaa puhaltimien pysähtelyyn ? voin kertoa ettei mitenkään.
        Jos sinun koneesi toimii oikein, vain tulopuhallin pysähtelee pakkasella, joten kyllä tuo pesuhuonekin kuivuu poistopuhaltimen pyöriessä.
        Takkakytkin tuossa mallissa(400) on lisävaruste, miksi sellaisen ostit jos et sitä tarvitse.
        Oma kone on juuri tuo ilto 400, kone toimii juuri siten kuin halvan perusmallin oletinkin toimivan eli pysähtyy 10 asteen pakkasilla.
        Saahan tuohon valokennon lisävarusteena poistamaan tuon ongelman, mutta etelän pakkaspäivä määriin sille ei ole ollut minulle tarvetta.

• susi
        menneet sekaisin kirjoitti:

Mitenkähän tuo patteritermostaatin täysillä pito vaikuttaa puhaltimien pysähtelyyn ? voin kertoa ettei mitenkään.
        Jos sinun koneesi toimii oikein, vain tulopuhallin pysähtelee pakkasella, joten kyllä tuo pesuhuonekin kuivuu poistopuhaltimen pyöriessä.
        Takkakytkin tuossa mallissa(400) on lisävaruste, miksi sellaisen ostit jos et sitä tarvitse.
        Oma kone on juuri tuo ilto 400, kone toimii juuri siten kuin halvan perusmallin oletinkin toimivan eli pysähtyy 10 asteen pakkasilla.
        Saahan tuohon valokennon lisävarusteena poistamaan tuon ongelman, mutta etelän pakkaspäivä määriin sille ei ole ollut minulle tarvetta.

Meillä lisävarusteena tuo valokenno ja tulilman esilämmitysvastus, mutta ei toimi. Pakkasella tuloilma pysähtelee kun kennoa sulatellaan. -10 ja suihkuun niin homma on sitämyöten seis

• Anonyymi00015
        menneet sekaisin kirjoitti:

Minulla oli Ilto 440 egono n.15v. ongelmans oli pakkasella, kun poistoilma nousi korkealle ja alipaine nousi myös. Ostin tuloilmakanavaan valloxin 1000w lämmittimen ja termostaatilla toimi hyvin pakkasella, mutta energiaa kului paljon. Vastus kun likaantui valloxissa, niin käryä tuli sisälle. 2v sitten vaihdoin ilton tilalle Vallox 125MV joka kävi suoraan kanavistoon. Hyvä talteenotto iso lenno ja ei kovilla pakkasills ongelmaa.

• kellokale

On ollut käytössä kolmatta talvea. Econo malli. Ensimmäisen talven pelasi hyvin. En huomannut että olisi pätkinyt ollenkaan. Viime talvena aloitti pätkimisen pakkasilla ja suihkujen jälkeen lähes nollakeleillä. Nyt aloittaa tuloilman pätkimisen 15 pakkasilla. 3 min toimii ja minuutin huilaa. Ei pitäs ohjekirjan mukaan toimia noin. Kennoa ei ole jäätänyt. Suojanneeko jälkilämmityspatteria? Joku kiertokytkin on kesäpellin kotelon alalaidassa josta ei manuskassa mainita mitään, jokin rele naksuu jos sitä liikuttelee. Empä tiedä ottaisinko enää tuota masiinaa

• koobee

Minulla Ilto 440 valokennolla. Esitteen mukaan pitäisi katkaista tuloilman tulon kun kenno jäätyy. Näin myös toimii, mutta tuloilma katkeaa myös plussakeleillä suihkun ja saunan jälkeen. Tehtaalta sain huonoa palvelua. Sanoivat vain ettei pelkän lauhtuvan veden pitäisi katkaista valokennon yhteyttä. Täytyy katsoa plussakeleillä jos saan ongelman korjattua itse. Muuten täytynee ryhtyä taisteluun tehtaan kanssa...

• petetty

Meillä vastaavia kokemuksia. Ensisksi ympäripyöreitä vastauksia ja sitten täysi hiljaisuus. Ei vastauksia yhteydenottopyyntöihin tms. En suosittele.

• sama vaiva

Miten päin sulla on anturin koukku?
        Itselläni myös pätki suihkun jälkeen.
        Tehtaalta sanoivat että jos tuo anturin koukku on ylöspäin saattaa sulamisvesi kiusata.
        Itse olin laittanut kennoa pestessä koukun väärinpäin.
        Nyt on ainakin kone pelannut niin kuin kuuluu.
        Käyttö-ohjeestakin asento löytyy sivulta 13.
        http://www.meptek.fi/dokumentit/Ilto440_kayttoohje.pdf

• koobee
        sama vaiva kirjoitti:

Miten päin sulla on anturin koukku?
        Itselläni myös pätki suihkun jälkeen.
        Tehtaalta sanoivat että jos tuo anturin koukku on ylöspäin saattaa sulamisvesi kiusata.
        Itse olin laittanut kennoa pestessä koukun väärinpäin.
        Nyt on ainakin kone pelannut niin kuin kuuluu.
        Käyttö-ohjeestakin asento löytyy sivulta 13.
        http://www.meptek.fi/dokumentit/Ilto440_kayttoohje.pdf

Pitkällisen mutinan ja tärkeilyn jälkeen kehottivat tehtaalla tarkistamaan juuri tuota koukun asentoa. Se oli minulla oikein päin, mutta mielestäni pätkiminen vähen laitettuani sen takaisin. Oletan että koukun tarkoituksena on estää vettä pääsemästä valokennon väliin ja minulla oli siinä jokin vuoto. Katsotaan miten jatkuu.

• miyagi

Nyt seuraan tän eka talven miten kone pelaa, kiva ku tietää nyt mitä on ootettavissa. Kiitos kaikille vastanneille asiallisista vastauksista ja parempaa vuotta 2006!

• useita vuosia

Perus Ilto 400, ei ole koskaan pysähtynyt tai jäätynyt tai muuten temppuillut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      92
      4706
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3892
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      202
      3758
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1318
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1202
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      159
      1173
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1075
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe