leopardigekko

kyselijätär

Pureeko se?Meillä vaikuttaa agressiiviselta kun koskettaa.Tosin se on pieni ja ensimmäinen nahkakin on luomatta että saattaa olla herkkä-nahkainen vielä.Mutta pointti:pureeko se?

9

3481

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-ja-gekkofani

..ole sillain agressiivisia, että purisivat tuosta vaan, ehei..Eikö teidän se uutena leopardigekon omistajana kannattaisi tietää jo etukäteen??!!
      Kuitenkaan eivät pure tahallaan, se ei ole niiden puolustautumiskeino. Leoskit hyppäävät pelästyessään, tai pudottavat häntänsä pelästyessään..

• aloite

...se hyökkää kohti jos koskee siihen,ei muutoin agressiivinen ole.tykkää katella mua lasin läpi mutta mietin miten hampaiden kanssa eli osaako purrakin.tiedän että ne yleensä on lepposia otuksia mutta tuo ei ole.käteen turha yrittää ottaa.hankalaa terraarion puhdistuskin.

• kotilo-ja-gekkofani
        aloite kirjoitti:

...se hyökkää kohti jos koskee siihen,ei muutoin agressiivinen ole.tykkää katella mua lasin läpi mutta mietin miten hampaiden kanssa eli osaako purrakin.tiedän että ne yleensä on lepposia otuksia mutta tuo ei ole.käteen turha yrittää ottaa.hankalaa terraarion puhdistuskin.

..eivät leoskit tuolla tavalla hyökkäile, jollei jokin ole vikana..Olisiko jotenkin kipeä??
        Ja eihän leoskeilla ole hampaita??!! Jos gekollasi on hampaat, ei ole leoski..
        Totuttele käteen sitä, laita rohkeasti vain terraan kätesi, vaikka purisikin, ole kovana, tietää ainakin ettet heti lannistu..Ei se gekon purema herkkua ole, mutta olen itsekin sitä vahingon takia joutunut kestämään :)
        ja jospa luulee sitä vain ruuaksi yms..?

• -geggo-

. . . kyllä usein on agressiivinen.Mutta se on pelon ja epävarmuuden osoitus. Eli ihan vastasyntyneet usein puhisevat ja ääntelevät sekä hyökkäilevät suu avoinna. Tuntevat olevansa niin isoja ja pelottavan mahtavia.
      Tuo mahtailu jää aika pian pois. Eikä ihan pientä poikasta vielä kannata kovin kädellään pelotella. Anna ensin hiljakseen tottua uuteen kotiinsa ja elämään yleensä.
      Kun on muutaman viikon vanha yleensä lopettaa "uhkailut".
      Aikuinen leopardigekko harvoin puree. Joskus saattaa vahingossa sormeen napata jos on nälkäinen ja luulee sormea herkulliseksi matoseksi ;).

-geggo-

• Laave

Olen kuullut, että leopardigekot eivät pure kovinkaan leppoisista syistä. Tietenkin poikkeuksia löytyy. Vika saattaa kuitenkin olla enemmän liskon kasvatuksessa kuin liskon luonteessa.

Enempää en osaa auttaa.

• -geggo-

. . . . ovat aika harvinaisia. Ainakaan itselläni eivät ole varsinaisesti purreet koskaan.
        Kerran kun aloitin ruokinnan ja sormin poistin turveklönttiä terrasta , nappasi poikanen sormesta kiinni. Ruoaksi kai luuli.
        Sitten miestäni on yksi gekoistani purrut kaksi kertaa vyötäröllä olevaan luomeen. Tämä vielä eri päivinä.
        Hänellä oli kylpytakki päällä , gekko kiipesi avonaisen takin sisään ja nappasi vyötäröllä olevaa luomea. Kun tämä sattui kaksi eri kertaa , tarkastimme mistä mahtoi johtua. Huomasimme että luomi liikkui hengityksen tahdissa kuin jokin toukka ;). Meidän Elwira luuli saavansa makupalan.
        -geggo-

• Banana

..on gekkuliiniainen purrut, mutta silloin syötin sille jogurttia gekko halusi isomman haukun ;). Pikkuisena gekko oli aika herkkä, eikä tykännyt koskettelusta vaan sähähti aina, kun käden vähän lähemmäs työnsi.

• Leoski

Siis eikö Leoskit pure? Ajattelin että kun saan sellasen niin olis hyvä tietää.

• Gekkofreak

Ei, leopardigekot eivät normaalisti pure ihmistä. Mutta pelästyessään se saattaa napata kiinni, mutta ei se sillai edes satu paljoa. Oma gekkoni ei ole purrut koskaan ihmistä. Gekkojen hankkioiden kannattaa aina muistaa että kunnolla kun leoski pelästyy se voi tiputtaa häntänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      59
      1451
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      25
      1063
    3. 80
      925
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      65
      796
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      764
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      722
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      695
    8. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      90
      693
    9. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      12
      674
    10. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      36
      650
    11. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      649
    12. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      110
      614
    13. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      605
    14. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      582
    15. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      581
    16. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      560
    17. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      503
    18. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      18
      502
    19. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      38