http://www.expressbus.com/hintavertailu_fs.html
Oulu - Kuopio
bussilla 73.50 €
Junalla 81.00 €
Omalla autolla 221.52 €
Junalla vr:n sivuilta ja pitempi matka:
08:07 Kemi 09:14 Oulu InterCity 52
09:20 Oulu 14:03 Kuopio Pikajuna 80
Vaihtoja:1 Kesto: 5:56
----
Yksittäiset liput | Perhelippu | Ryhmälippu 3-8 hlöä
Matkustajatiedot Lkm à Hinta
48,30 € 48,30 €
Matkustajia: 1
Hinta yhteensä: 48,30 €
Aika paljon on vertailussa saatu kuluja oman auton osalle. Mitäs se nyt matka onkaan Kemistä Kuopioon, varmaan jotain vajaat 400 km? Jos auto hörsii vaikka 10 l/100 km, niin eihän siitä vielä paljon kustannuksia kerry. Bensapihillä vielä puoleen tuosta.
Huomenna kuitenkin junalla yhteen suuntaan :-)
Yleisillä, hehheh, mitä kusetusta!
31
2685
Vastaukset
- Paska-Antero
Huomaa, että opiskelusi on jäänyt kiertokouluun.
Saitko autosi ilmaiseksi?
Eikö sinulla ole vakuutuksia?
Jätätkö huollot maksamatta?
Entä auton käyttömaksun?
Varastatko aina uudet renkaatkin?Saitko autosi ilmaiseksi?
*En saanut, maksoin käteisellä ilman velkaa ja niin teen jatkossakin.
Eikö sinulla ole vakuutuksia?
*Nordean vakuutukset on, eihän autoa kannata vakuuttamattomana pitää.
Jätätkö huollot maksamatta?
*Miten ne voisi jättää maksamatta? Sitäpaitsi olen aika osaava ja tykkään tehdä huollot itse, tietääpähän ainakin mitä muttereita on puristeltu, kun huippunopeudet ovat lähellä kolmeasataa. Muihin ei uskalla luottaa.
Entä auton käyttömaksun?
*Eikös nuo maksut kuulu olla kunnossa, jos autolla mielii ajella senkin 100 000 km/v, kuten minä?
Varastatko aina*
uudet renkaatkin?
*Mistä niitä voi varastaa?- armiro
Paskahousu hei!
Eikö vakuutuksia, käyttömaksuja ja osamaksueriä tarvitse maksaa jos menen junalla? ÄÄÄLIÖ - Paska-Antero
Kairakettu kirjoitti:
Saitko autosi ilmaiseksi?
*En saanut, maksoin käteisellä ilman velkaa ja niin teen jatkossakin.
Eikö sinulla ole vakuutuksia?
*Nordean vakuutukset on, eihän autoa kannata vakuuttamattomana pitää.
Jätätkö huollot maksamatta?
*Miten ne voisi jättää maksamatta? Sitäpaitsi olen aika osaava ja tykkään tehdä huollot itse, tietääpähän ainakin mitä muttereita on puristeltu, kun huippunopeudet ovat lähellä kolmeasataa. Muihin ei uskalla luottaa.
Entä auton käyttömaksun?
*Eikös nuo maksut kuulu olla kunnossa, jos autolla mielii ajella senkin 100 000 km/v, kuten minä?
Varastatko aina*
uudet renkaatkin?
*Mistä niitä voi varastaa?"En saanut, maksoin käteisellä ilman velkaa ja niin teen jatkossakin."
Paljonko autosi arvo alenee vuodessa nykyisillä ajomäärillä?
"Nordean vakuutukset on, eihän autoa kannata vakuuttamattomana pitää."
Paljonko vakuutuksesi maksavat vuodessa?
"Miten ne voisi jättää maksamatta? Sitäpaitsi olen aika osaava ja tykkään tehdä huollot itse, tietääpähän ainakin mitä muttereita on puristeltu, kun huippunopeudet ovat lähellä kolmeasataa. Muihin ei uskalla luottaa."
Paljonko maksat huolloista ja tarvikkeista (öljyt ja muut nesteet, suodattimet, tiivisteet, varaosat kuten iskarit jne.) vuodessa?
"Eikös nuo maksut kuulu olla kunnossa, jos autolla mielii ajella senkin 100 000 km/v, kuten minä?"
Paljonko käyttömaksu siis tekee kuukaudessa?
"Mistä niitä voi varastaa?"
Kuinka usein ostat uudet renkaat ja paljonko maksat niistä? - Paska-Antero
armiro kirjoitti:
Paskahousu hei!
Eikö vakuutuksia, käyttömaksuja ja osamaksueriä tarvitse maksaa jos menen junalla? ÄÄÄLIÖSilloin kun auto seisoo tallissa ja kiinteät sekä juoksevat kulut joutuu maksamaan siitä huolimatta, ajokilometrin hinta on ääretön.
Paska-Antero kirjoitti:
"En saanut, maksoin käteisellä ilman velkaa ja niin teen jatkossakin."
Paljonko autosi arvo alenee vuodessa nykyisillä ajomäärillä?
"Nordean vakuutukset on, eihän autoa kannata vakuuttamattomana pitää."
Paljonko vakuutuksesi maksavat vuodessa?
"Miten ne voisi jättää maksamatta? Sitäpaitsi olen aika osaava ja tykkään tehdä huollot itse, tietääpähän ainakin mitä muttereita on puristeltu, kun huippunopeudet ovat lähellä kolmeasataa. Muihin ei uskalla luottaa."
Paljonko maksat huolloista ja tarvikkeista (öljyt ja muut nesteet, suodattimet, tiivisteet, varaosat kuten iskarit jne.) vuodessa?
"Eikös nuo maksut kuulu olla kunnossa, jos autolla mielii ajella senkin 100 000 km/v, kuten minä?"
Paljonko käyttömaksu siis tekee kuukaudessa?
"Mistä niitä voi varastaa?"
Kuinka usein ostat uudet renkaat ja paljonko maksat niistä?Paljonko autosi arvo alenee vuodessa nykyisillä ajomäärillä?
*En tiedä, enkä suuremmin välitä.
Paljonko vakuutuksesi maksavat vuodessa?
*Mielestäni eivät paljoakaan, mutta tarkkaa summaa en tiedä/muista, muut huolehtivat maksuista.
Paljonko maksat huolloista ja tarvikkeista (öljyt ja muut nesteet, suodattimet, tiivisteet, varaosat kuten iskarit jne.) vuodessa?
* En tiedä, mitäs ne nyt öljyt maksavat (vaihto jotain 7,5 litraa) ja öljyt vaihtaa tuttu kaveri eräänlaisella vaihtokaupalla. Vanhimmalla autoista on ajettu yli 800 tkm ja usko, tai älä, niin siinä on alkuperäiset iskarit. Käytin iskaritestissäkin, ja vielä kelpasivat, mutta minun mielestäni ne eivät ole enää uuden veroiset.
Paljonko käyttömaksu siis tekee kuukaudessa?
*En tiedä, en maksa, vaikka maksankin. Tilini käyttöoikeus on toisella henkilöllä ja hän maksaa.
Kuinka usein ostat uudet renkaat ja paljonko maksat niistä?
*Tuo on helppo. Uudet talvirenkaat joka vuosi ja kesärenkaat vuoden-parin välein, hiukan kulutuksesta riippuen. Renkaiden hinnasta ei juurikaan käsitystä, vaihtokauppaa jälleen.
Vieläkö jotain?- sinivilkku
Mitä enemmän autolla ajaa, sitä pienemmiksi muodostuvat pääomakulut, vakuutukset ja käyttömaksu kilometriä kohden.
Kun autolla ajetaan, se pysyy paremmassa kunnossa kuin seistessään. Olen nähnyt autoja, joista seistessä on pohjasta tullut "utumaisen harsomainen".
Renkaat pitää uusia joka tapauksessa, ajaa sitten enemmän tai vähemmän. Kumiseos kovettuu seistessäkin. - Paska-Antero
sinivilkku kirjoitti:
Mitä enemmän autolla ajaa, sitä pienemmiksi muodostuvat pääomakulut, vakuutukset ja käyttömaksu kilometriä kohden.
Kun autolla ajetaan, se pysyy paremmassa kunnossa kuin seistessään. Olen nähnyt autoja, joista seistessä on pohjasta tullut "utumaisen harsomainen".
Renkaat pitää uusia joka tapauksessa, ajaa sitten enemmän tai vähemmän. Kumiseos kovettuu seistessäkin.Turha niitä bensakulujakaan on laskea. Pilallehan se bensa menee, jos autoa tallissa vuositolkulla seisottaa. Kyllähän se täytyy polttaa pois.
- Kuningas Autoilija
Kairakettu kirjoitti:
Paljonko autosi arvo alenee vuodessa nykyisillä ajomäärillä?
*En tiedä, enkä suuremmin välitä.
Paljonko vakuutuksesi maksavat vuodessa?
*Mielestäni eivät paljoakaan, mutta tarkkaa summaa en tiedä/muista, muut huolehtivat maksuista.
Paljonko maksat huolloista ja tarvikkeista (öljyt ja muut nesteet, suodattimet, tiivisteet, varaosat kuten iskarit jne.) vuodessa?
* En tiedä, mitäs ne nyt öljyt maksavat (vaihto jotain 7,5 litraa) ja öljyt vaihtaa tuttu kaveri eräänlaisella vaihtokaupalla. Vanhimmalla autoista on ajettu yli 800 tkm ja usko, tai älä, niin siinä on alkuperäiset iskarit. Käytin iskaritestissäkin, ja vielä kelpasivat, mutta minun mielestäni ne eivät ole enää uuden veroiset.
Paljonko käyttömaksu siis tekee kuukaudessa?
*En tiedä, en maksa, vaikka maksankin. Tilini käyttöoikeus on toisella henkilöllä ja hän maksaa.
Kuinka usein ostat uudet renkaat ja paljonko maksat niistä?
*Tuo on helppo. Uudet talvirenkaat joka vuosi ja kesärenkaat vuoden-parin välein, hiukan kulutuksesta riippuen. Renkaiden hinnasta ei juurikaan käsitystä, vaihtokauppaa jälleen.
Vieläkö jotain?HEH!!
Huomaatteko ettei poika tiedä mitä isi autonsa pidosta maksaa. Play Station:lla pelatessa kaahailupelejä kun ei tartte vakuutuksia maksaa. Kuningas Autoilija kirjoitti:
HEH!!
Huomaatteko ettei poika tiedä mitä isi autonsa pidosta maksaa. Play Station:lla pelatessa kaahailupelejä kun ei tartte vakuutuksia maksaa.Olet pahoin väärässä, mutta minkäpä sille voi.
- KuningasAutoilija
Kairakettu kirjoitti:
Olet pahoin väärässä, mutta minkäpä sille voi.
Hyvimpä jäi poka vähäsanaiseksi.
No voi olla mielelläni väärässä jos se ei pidä paikkaansa. KuningasAutoilija kirjoitti:
Hyvimpä jäi poka vähäsanaiseksi.
No voi olla mielelläni väärässä jos se ei pidä paikkaansa.Olen autoillut jo yli 30 vuotta ja ajettuja kilometrejä takana kolmisen miljoonaa. En minä mitään Play Station pelejä harrasta ja isäni on haudattu jo 15 vuotta sitten.
Omalle autolle laskettu kuluja, mitkä juoksisivat, vaikka auto seisoisi tallissa. Kun omassa autossa on vaikka 5 henkilöä, tulee se henkilöä kohti edulliseksi.
- Sohvatiikeri
Selvä laskelma. Ei auton pito kannata. Jos asut keskustassa ja sinulla on asiaa vain keskustoihin, ei kannata pitää autoa.
Auto on pelkkä mukavuustekijä, ja jollekin haja-asutusalueella asuvalle välttämätön.- Pörje
Lankomies asuu isossa kerrostalossa, jonka alakerroksissa on apteekki, Alko, ruokatava- ym. liikkeitä.
Ukko on eläkkeellä, hoitaa raha-asiansa netissä ja on sitä mieltä, että kaikki liikennöinti talon ulkopuolella on turhaa ja näinollen henkilö-. linja-auto, spora- ym liikenne on aivan suotta, kuka prkl niitä tarvitsee, turhaa vaan meluavat ja saastuttavat ilmaa ja jos joku haluaa parveketta kauemmaks ulkoilmaan, niin menköön pöhelö kävellen.
Jos joku työssäkäyvä on tyhmyyttään muuttanut niin kauaksi asumaan, että täytyy jollain kulkuneuvolla työmatkatkin kulkea ( onko nykyään ihminen niin laiska että alle 20 km työmatkatkin pitäisi yhteoskunnan kustantaa ? ), niin ainakaan sen työmatkan ei tarvi kulkea meidän läheltä.
Niin ja lisäksi jos kellään ei olis autoa niin parkkipaikkojakin olisi paljon enemmän autoilijoille vapaana, joten auton omistamisessa ei ole todellakaan mitään järkeä.
- kusetusta
Ei henkilöautolle kuulu laskea kuin välittömät kulut, ellei niin tehdä muillekin.
Ei julkiset kulkuvälineetkään ilmaisia ole ja joku nekin maksaa.- asiaintuntia
Tämä laskelma on kieltämättä hieman tarkoitushakuisesti tehty.
Mutta oletetaan, että kaikki kulut lasketaan henkilöautolle, sillä sehän se mielenkiintoinen vertailu on. Asutaan keskustassa, ja tehdään matkat joko bussilla, tai omalla henkilöautolla.
Expressbussin mukaan autoilu on paljon kalliimpaa, mutta jos tosissaan verrataan, voidaan henkilöautopuoleltakin leikata kuluja rajusti.
a) halpa käytetty, ei arvon alenemaa
b) huollot itse mahdollisuuksien mukaan
c) vakuutusbonukset tienattu
d) ajetaan kimppakyytiä
- asiaintuntia
Henkilöauto ei kuluta pelkkää bensaa. Ajaessa auton arvo alenee, se pitää laskea mukaan. Lisäksi kaikkea kulutusosaa menee. Rengasta, iskareita, laakereita, jakohihnoja, öljyä, pyyhkimiä, pesunestettä, auton pesuja, ...
- Tanevaan
Ajatellaan vaikka rautateitä niin ei nekään sillä matkalipunhinnalla pysty ajalemaan.Siinä on vaan se ero,että me veronmaksajat joudutaan maksamaan näiden kulut omasta pussista jolloin niiden ei tarvitse ajatella yhtään jotain kustannustehokkuutta," kannattamattomat linjat" heidän mukaansa lakkautetaan riippumatta olisiko meillä tarvetta niille .Helppo silloin on näyttää kannattavia lukuja, kun ei tarvitse itse vastata mistään.
- asiaintuntia
Tanevaan kirjoitti:
Ajatellaan vaikka rautateitä niin ei nekään sillä matkalipunhinnalla pysty ajalemaan.Siinä on vaan se ero,että me veronmaksajat joudutaan maksamaan näiden kulut omasta pussista jolloin niiden ei tarvitse ajatella yhtään jotain kustannustehokkuutta," kannattamattomat linjat" heidän mukaansa lakkautetaan riippumatta olisiko meillä tarvetta niille .Helppo silloin on näyttää kannattavia lukuja, kun ei tarvitse itse vastata mistään.
Tänä päivänä tilanne on sellainen että, VR vastaa itse niiden vuorojen liikennöintikustannuksista, jotka se näkee tarpeelliseksi. Jos jotain kannattamattomia linjoja on joita VR ei suostu ajamaan, ne on ostovuoroja, eli yhteiskunta maksaa suoraan niiden liikennöinnin ja saa suoraan niiden tulot.
Käsittääkseni VR joutuu vieläpä maksamaan ratojen käytöstä ratamaksua. Joku voi korjata jos olen väärässä. Autoilijat taas eivät maksa teiden käytöstä yhtään mitään, niinkuin eivät pyöräilijät ja jalankulkijatkaan. Autovero ei ole mitenkään korvamerkitty teiden rakentamiseen, ja suuri osa kaduistakin rakennetaan kunnallisilla varoilla, ihan muualta kuin valtion kassasta. - -Julli-
asiaintuntia kirjoitti:
Tänä päivänä tilanne on sellainen että, VR vastaa itse niiden vuorojen liikennöintikustannuksista, jotka se näkee tarpeelliseksi. Jos jotain kannattamattomia linjoja on joita VR ei suostu ajamaan, ne on ostovuoroja, eli yhteiskunta maksaa suoraan niiden liikennöinnin ja saa suoraan niiden tulot.
Käsittääkseni VR joutuu vieläpä maksamaan ratojen käytöstä ratamaksua. Joku voi korjata jos olen väärässä. Autoilijat taas eivät maksa teiden käytöstä yhtään mitään, niinkuin eivät pyöräilijät ja jalankulkijatkaan. Autovero ei ole mitenkään korvamerkitty teiden rakentamiseen, ja suuri osa kaduistakin rakennetaan kunnallisilla varoilla, ihan muualta kuin valtion kassasta.Mistä luulet VR:rän saavan rahat näiden liikennöintikustannusten hoitamiseen ?
Vaikka autoverolla ei yksinomaan teitä rakennetakaan (tai huolleta) niin siitä kuitenkin menee osa kyseiseen toimintaan.
Kunnalliset varat saattavat hyvinkin tulla viime kädessä valtion kassasta, sillä valtio tukee kuntien erinnäisiä tavoitteita sekä hankkeita varsin runsaalla kädellä vuodesta toiseen. - Tanevaan
-Julli- kirjoitti:
Mistä luulet VR:rän saavan rahat näiden liikennöintikustannusten hoitamiseen ?
Vaikka autoverolla ei yksinomaan teitä rakennetakaan (tai huolleta) niin siitä kuitenkin menee osa kyseiseen toimintaan.
Kunnalliset varat saattavat hyvinkin tulla viime kädessä valtion kassasta, sillä valtio tukee kuntien erinnäisiä tavoitteita sekä hankkeita varsin runsaalla kädellä vuodesta toiseen.Kunnat ne rahat sitten ottaa?
- asiaintuntia
Tanevaan kirjoitti:
Kunnat ne rahat sitten ottaa?
Kunnallisverosta. Ei autoverosta.
- J_A_K_A_J_A
asiaintuntia kirjoitti:
Kunnallisverosta. Ei autoverosta.
Mutta verorahoja ne on yhtäkaikki:
- Pena
Mainos on aina mainos. Ei niitä voi totena ottaa.
Laskekaapa joku julkisten kannattaja, mitä maksaa ihan oikea mökkireissu julkisilla.
Matka alkaa Klaukkalasta ja päättyy Hankasalmen Ristimäkeen. Ei siis se tavallinen keskustasta keskustaan, kuten mainoksissa tapaa olemaan. Oletetaan helpotuksena vielä, että loppumatkankin kulkisi samana päivänä bussi, eikä tarvitsisi turvautua taksiin.
Vertailuksi omalla autolla tuon matkan ajaa 3,5 tunnissa ja edestakaisella matkalla palaa bensaa noin 60 eurolla. Jos muihin muuttuviin kuluihin laskisi 10 euroa, niin saadaan vasta 70 euroa meno-paluumatkan hinnaksi. - lisää....
Olen huomannut / laskenut, että jos bensaan menee x määrä euroja, menee muihin kuluihin (vakuutus, huollot, korjaukset, käyttömaksu, renkaat,...) toinen samanlainen.
Kilometrejä tulee vuodessa 30 000.
Vaihteluja on, mutta pitkällä tähtäimellä menee about noin.
En laske mukaan korkoja, kuoletuksia, tms., koska auto on maksettu ja arvo alenee vuosittain joka tapauksessa. - Kallonkutistaja
Eli, jos Autoliittolla on kanta, että autoilu on Suomessa suht kallista, niin se on väärä?
Ilmeisesti tähän perustuu se, että esim autoilun veroja ei tarvitse laskea, kun autoilijat kuitenkin itse ovat sitä mieltä, että autoiluhan on itse asiassa halpaa?
Samalla logiikalla päättäjät pompottelevat autoilijoita muissakin asioissa:
Yksi väittää, että Suomessa tiet ovat huonokuntoisia Ja toinen vastaa, että Suomessa on niin hyvät tiet, että nopeuksia saisi jopa nostaa.
Yksi väittää, että Suomessa on liian vanha autokanta. Ja toinen vastaa, että autot ovat jo niin hyviä, että nopeuksiakin voisi jo nostaa.
Yksi väittää, että Suomessa bensa on liian kallista. Ja toinen vastaa, että bensa on niin halpaa, että ei haittaa vaikka ajaisi reippaasti yli rajoituksen.
jne
Yksinkertaisesti sanottuna Suomen autoilijoilta puuttuu se yhtenäisyys ja sen tuoma voima. Tilalla on autoilijoiden kinastelu keskenään, josta erityisesti päättäjät pitävät.
Tuo Autoliiton laskentamalli on tietysti vain yksi tapa ilmaista autoilun kuluja. Mutta osaako täällä joku esittää paremman ilmaisutavan?- kerroin
Otetaan mukaan kaikki mahdolliset kulut myös rautateillä. Kiskot, veturit, vaunut, henkilöstö, energia, huollot jne.
Jokuhan ne kaikki maksaa, eli me suomalaiset veronmaksajat. - Kallonkutistaja
kerroin kirjoitti:
Otetaan mukaan kaikki mahdolliset kulut myös rautateillä. Kiskot, veturit, vaunut, henkilöstö, energia, huollot jne.
Jokuhan ne kaikki maksaa, eli me suomalaiset veronmaksajat.Tuolla periaatteellahan saadaan henkilöauton oikeiksi kuluiksi sen verran mitä matka maksaisi taksilla liikkuen. Riippuen siitä halutaanko kuljettajan palkka mukaan voidaan vähentää summasta n. kolmasosa tai olla vähentämättä.
Ja lisäksi pitäisi laskea mukaan maantien rakennus- ja kunnossapitokulut, tiehallinnon henkilöstökulut, katuvalaistus jne,. Niitäkö ei maksa suomalaiset veronmaksajat?
- Hyvinkin
Oulun ja Kuopion väli on äkkiä arvioiden 300 kilometriä. Virallinen kilometrikorvaus on muistaakseni ensi vuonna 42 senttiä / kilometri. Tuohon normiin lasketaan käsittääkseni mukaan auton hankinta-, käyttö- ja huoltokulut.
Eli siis Oulun ja Kuopion väli maksaa henkilöautolla noin 126 euroa. Jos on matkustaja kyydissä, tulee kahden sentin lisäkorvaus, Bussissa ja junassa taidetaan vaatia kaikilta kyydissä olevilta matkalippu, mutta kuski tulee talon puolesta.
Jos henkilöautossa on nelihenkinen perhe, ei edes kannata harkita bussia tai junaa. Laskennallinen matkakulu jää kilometrikorvauksen mukaan noin 30 euroon. Tässä ei sitäpaitsi tarvitse maksaa mobiilin ravintolan asteroidisia hintoja, vaan voi pitää evästaukoja ihan oman maun mukaan.
Sivumennen sanoen, kaupungissa tulee porukan taksimatkakin bussia halvemmaksi, ellei jengillä ole jonkinlaisia koululais- tai kuukausikortteja.
Experss saa tietysti vastata tähän laskelmaan, jos sattuu näkymä hollille.- Kallonkutistaja
Ja sitten paluumatka on saman verran 126 euroa, siis yhteensä 252 euroa. Siitä laskennallinen hinta olisi 63 euroa, jos kulkijoita on neljä.
Lisäksi tulee tietysti kuskin "palkka". Useillehan tämän palstan mukaan on melko vastenmielistä kuluttaa aikaansa autossa istuen/ajaen. Joten esim 15euroa tunnille olisi laskennassa käytettävä minimi. Jos matka-aika on seitsemän tuntia, niin siitä tulee 105euroa lisää. Sitten ollaankin jo henkilöä kohden liki 90eurossa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603365Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472941Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242789Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541867- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971040Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26860- 45859
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104854