vuonikset

miiba

Mä omistan norjanvuonohevosen ja haluisin kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia kyseisistä kavereista.

14

2014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuonis siellä, Vuonis TÄÄLL...

      No mä oon ratsastanu vuoniksilla. :) Yheltä nuorelta yksilöltä tipuinkin. :D xDD

    • eminemismyworld

      Käyn vuonistallilla ja jumaloin kyseisiä otuksia. Suloisia ovat luonteeltaan ja ulkomuodoltaan. Mitä nyt hieman jääräpäisiä...

      • -------------- lue vaan en ...

        kerro mil tallilla (vuonistallilla käyt haluun tietää)


    • vuonis fani

      älä kuule mieti toisaalta mieti vähän sitä kuinka vanha hevosesi on jos se on yli kymmen vuotias niin älä sitä mieti vaan lähe rattastaan.jos hevosesi on alle kahdeksan niin kutsu joku kouluttaja opastamaan sinua (oon ratsastanu kolme vuotta ja tiän paljon kyseisistä ihanistä otuksista

    • Vuonis-polle

      Ne ovat uskollisia ja aivan mielettömän söpöjä! Eikös sinun itse pitäisi tuntea tämä rotu, kun muka omaat semmosen?????!!!!!

      • miiba

        Joo olen omani kans touhunnu jo 11 vuotta ja melko tuttu kaveri alkaa oleen...
        Mut ei ne silti kaikki ole luonteeltaan samanlaisia!
        ja kyselin vaan mielipiteitä!!!!


      • kirppi
        miiba kirjoitti:

        Joo olen omani kans touhunnu jo 11 vuotta ja melko tuttu kaveri alkaa oleen...
        Mut ei ne silti kaikki ole luonteeltaan samanlaisia!
        ja kyselin vaan mielipiteitä!!!!

        Minulla oma


    • DaFFy^

      Mulla on oma myös,varsin sympaattinen otus ja kilttikin.Vuonohevoset ovat ihania (=

    • mussu-

      Minullakin oma.. (: pikku-kisoissa käyty ja silleen... (: hyvin pärjätty

    • HummaKuriin<3

      No, täältä pesee! :P

      Omistan - 05 syntyneen vuonoruunan. kun tuli meille ( toukokuussa 2010 ) oli suorastaan aivan hullu poni! Sitä ei oltu sisäänratsastettu, joten koulutus jäi minulle, alle 14-vuotiaalle! Päätin kuitenkin hakea apua: sain tallilta kouluratsastusvalmentajan, joka on kilpaillut huippuluokissa

    • vuonis <3

      Vuonikset. Kauniita ja ylväitä otuksia, jotka ovat hömelöitä, mutta silti fiksuja. Sopivan korkuisia kaikille, ja voimakkaita. Nopeita, ja monikäyttöisiä. Ihan täydellisiä otuksia jo kokeneemmille ratsastajille. :) En suosittele ensiponiksi, koska ovat sen verran itsepäisiä. Olen 15 - vuotias, ylpeä vuonohevosen omistaja. Oman uonikseni sain 2010 kesällä, ja olen kisannut omalla karvakorvallani pikkukisoissa, tarkoituksena edetä suurempiin kipailuihin.

      Olen ratsastanut koko ikäni, ja hevoseni on ainakin koulussa B tasoinen ja esteillä menee 100cm. Ihan täydellinen rotu, kerta kaikkiaan ! (;

    • Pepperiini

      Mahtavia kyllä, mutta meidän yksilö ainakin niin jääräpää. Välillä toimii kun unelma ja välillä heittelee mahtavia pukkeja, mutta kuitenkin ilosta. Ponini mielestä on mahtavaa päästä välillä juoksemaan, juoksemaan täysillä maastossa. Ja kun ratsastaja pysyy vielä kyydissä ja hallitsee menoa. Meidän mahtava yksilö nauttii ratsastuksesta ja ajosta, liikunnasta ylipäätään ja aina hän lähtee kaikkeen päättömäänkin mukanani. He ovat niin ihanan luotettavia, kulkevat meidän perässä vaikka maailman ääriin. Ei kaikki rodut..

    • Carlolove22444

      Omistan itsekkin vuoniksen. Ne ovat ihania! Entisellä tallilla sanottiin että vuonikset on aina ääliöitä. Minusta se ei ole totta!

    • bieno

      Vuonohevonen usein määritellään itsepäiseksi ja omatahtoiseksi roduksi, mitä en kiellä. Silti jätetään monesti mainitsematta, kuinka hieno rotu se oikeasti on.

      Minulla oli vuonohevonen 3½ vuotta. Aluksi inhosin koko ponia, sillä se oli vielä niin nuori ja huonostikäyttäytyvä, orimainen kakara. Lopulta vuosien saatossa ponista muodostui minule hyvin tärkeä ystävä - joka oli opettanut minulle paljon. Sen kanssa pystyi tehdä mitä vaan. Nousin sen selkään ilman varusteita laitumella ja laukkasimme yhdessä toiseen päähän. Kentällä menin paljon "natural horsemanship" -tyylillä, opettelin ponin kanssa luonnonmukaisia juttuja. Sain sen pyörimään ympärilläni ilman liinaa kaikissa askellajeissa (kentällä, ei pyöröaitauksessa tms), seuraamaan perässäni, kumartamaan ja venyttelemään, hyppäämään ilman varusteita jne.

      Nyt poni on kuitenkin hyvässä, uudessa kodissa, jossa sen kanssa harrastellaan edelleen monipuolisesti tehden kaikkea hauskaa! :) Rakastan ikuisesti tätä hevosta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe