vuonikset

miiba

Mä omistan norjanvuonohevosen ja haluisin kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia kyseisistä kavereista.

14

2069

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuonis siellä, Vuonis TÄÄLL...

No mä oon ratsastanu vuoniksilla. :) Yheltä nuorelta yksilöltä tipuinkin. :D xDD

• eminemismyworld

Käyn vuonistallilla ja jumaloin kyseisiä otuksia. Suloisia ovat luonteeltaan ja ulkomuodoltaan. Mitä nyt hieman jääräpäisiä...

• -------------- lue vaan en ...

kerro mil tallilla (vuonistallilla käyt haluun tietää)

• vuonis fani

älä kuule mieti toisaalta mieti vähän sitä kuinka vanha hevosesi on jos se on yli kymmen vuotias niin älä sitä mieti vaan lähe rattastaan.jos hevosesi on alle kahdeksan niin kutsu joku kouluttaja opastamaan sinua (oon ratsastanu kolme vuotta ja tiän paljon kyseisistä ihanistä otuksista

• Vuonis-polle

Ne ovat uskollisia ja aivan mielettömän söpöjä! Eikös sinun itse pitäisi tuntea tämä rotu, kun muka omaat semmosen?????!!!!!

• miiba

Joo olen omani kans touhunnu jo 11 vuotta ja melko tuttu kaveri alkaa oleen...
        Mut ei ne silti kaikki ole luonteeltaan samanlaisia!
        ja kyselin vaan mielipiteitä!!!!

• kirppi
        miiba kirjoitti:

Joo olen omani kans touhunnu jo 11 vuotta ja melko tuttu kaveri alkaa oleen...
        Mut ei ne silti kaikki ole luonteeltaan samanlaisia!
        ja kyselin vaan mielipiteitä!!!!

Minulla oma

• DaFFy^

Mulla on oma myös,varsin sympaattinen otus ja kilttikin.Vuonohevoset ovat ihania (=

• mussu-

Minullakin oma.. (: pikku-kisoissa käyty ja silleen... (: hyvin pärjätty

• HummaKuriin<3

No, täältä pesee! :P

Omistan - 05 syntyneen vuonoruunan. kun tuli meille ( toukokuussa 2010 ) oli suorastaan aivan hullu poni! Sitä ei oltu sisäänratsastettu, joten koulutus jäi minulle, alle 14-vuotiaalle! Päätin kuitenkin hakea apua: sain tallilta kouluratsastusvalmentajan, joka on kilpaillut huippuluokissa

• vuonis <3

Vuonikset. Kauniita ja ylväitä otuksia, jotka ovat hömelöitä, mutta silti fiksuja. Sopivan korkuisia kaikille, ja voimakkaita. Nopeita, ja monikäyttöisiä. Ihan täydellisiä otuksia jo kokeneemmille ratsastajille. :) En suosittele ensiponiksi, koska ovat sen verran itsepäisiä. Olen 15 - vuotias, ylpeä vuonohevosen omistaja. Oman uonikseni sain 2010 kesällä, ja olen kisannut omalla karvakorvallani pikkukisoissa, tarkoituksena edetä suurempiin kipailuihin.

Olen ratsastanut koko ikäni, ja hevoseni on ainakin koulussa B tasoinen ja esteillä menee 100cm. Ihan täydellinen rotu, kerta kaikkiaan ! (;

• Pepperiini

Mahtavia kyllä, mutta meidän yksilö ainakin niin jääräpää. Välillä toimii kun unelma ja välillä heittelee mahtavia pukkeja, mutta kuitenkin ilosta. Ponini mielestä on mahtavaa päästä välillä juoksemaan, juoksemaan täysillä maastossa. Ja kun ratsastaja pysyy vielä kyydissä ja hallitsee menoa. Meidän mahtava yksilö nauttii ratsastuksesta ja ajosta, liikunnasta ylipäätään ja aina hän lähtee kaikkeen päättömäänkin mukanani. He ovat niin ihanan luotettavia, kulkevat meidän perässä vaikka maailman ääriin. Ei kaikki rodut..

• Carlolove22444

Omistan itsekkin vuoniksen. Ne ovat ihania! Entisellä tallilla sanottiin että vuonikset on aina ääliöitä. Minusta se ei ole totta!

• bieno

Vuonohevonen usein määritellään itsepäiseksi ja omatahtoiseksi roduksi, mitä en kiellä. Silti jätetään monesti mainitsematta, kuinka hieno rotu se oikeasti on.

Minulla oli vuonohevonen 3½ vuotta. Aluksi inhosin koko ponia, sillä se oli vielä niin nuori ja huonostikäyttäytyvä, orimainen kakara. Lopulta vuosien saatossa ponista muodostui minule hyvin tärkeä ystävä - joka oli opettanut minulle paljon. Sen kanssa pystyi tehdä mitä vaan. Nousin sen selkään ilman varusteita laitumella ja laukkasimme yhdessä toiseen päähän. Kentällä menin paljon "natural horsemanship" -tyylillä, opettelin ponin kanssa luonnonmukaisia juttuja. Sain sen pyörimään ympärilläni ilman liinaa kaikissa askellajeissa (kentällä, ei pyöröaitauksessa tms), seuraamaan perässäni, kumartamaan ja venyttelemään, hyppäämään ilman varusteita jne.

Nyt poni on kuitenkin hyvässä, uudessa kodissa, jossa sen kanssa harrastellaan edelleen monipuolisesti tehden kaikkea hauskaa! :) Rakastan ikuisesti tätä hevosta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2458
    2. 134
      1915
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1256
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      112
      1239
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1111
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1102
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1059
    8. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      1046
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1009
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      57
      953
    Aihe