Alennusmyynnit alkoivat

Suomi24toimitus

Alennusmyynnit käynnistyvät heti joulun jälkeen useissa liikkeissä. Suomen Kaupan liiton mukaan joulun jälkeinen alennusmyynti on merkittävin vuotuisista alennusmyynneistä. Myynti kohonnee jopa 180 miljoonaan euroon.

Lue uutinen Ylen uutisista:
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id24358.html

Paljonko sinulla kuluu rahaa tänä vuonna alennusmyynneissä?

27

11178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostoksille siis.

      Kyllä ne rahat riittää kun ei osta mitään ökykalliita lahjoja jouluksi.
      Ihanaa, pääsen shoppaa 3ooeurolla! :D MAhaTAVAAA

      • ostan heti

        ostan heti uuden mersun,kun sen saa puoleen hintaan.
        ei ainakaan alennus myynti näytä koskevan
        uusien autojen kauppaa.
        kyllä kaikenlaista muuta rääsää myydään
        50 prosentin alennuksella.


      • UUSI AJATUSKO
        ostan heti kirjoitti:

        ostan heti uuden mersun,kun sen saa puoleen hintaan.
        ei ainakaan alennus myynti näytä koskevan
        uusien autojen kauppaa.
        kyllä kaikenlaista muuta rääsää myydään
        50 prosentin alennuksella.

        Joulun sanoma on jo kauan sitten muuttunut yhä enemmän kaupalliseksi toiminnaksi. Joten jos sanomalla ei ole väliä, niin eikö voitaisi aloittaa alet jo ennen joulua. Onhan järjetöntä ostaa esim. vaatteita ennen joulua, koska suurin osa niistä tarjotaan myyntiin n. puoleen hintaan heti pyhien jälkeen. Siispä alet alkamaan jo ennen joulua. Heti perään kevätuutuudet tarjouksiin ja sitten kesätuotteet jne..... Kyllä olisi kuluttajalla mukavaa olla läpi vuoden alennusmyynneissä. Ainainen joulu, ilman sanomaa.


      • LANKAAN

        ei ole alea hinnoissa ainakaan kodinkone kaupoissa.
        Mainostavat vain ALEA, hinnat samat !


    • Procula

      Kannattaa kiirehtiä ostoksille vielä tänään, koska siten saat tavarat vanhalla hinnalla. Huomenna hintoja taas alennetaan, joten pitäkääpä kiirettä.

    • poika

      päätin tehdä tänä jouluna poikkeusen, ja jätin väliin alennusmyynnit

      = saattaa Seppälänmyyjät hieman ihmetellä

      mutta, poikkeushan vahvistaa säännön, joka tässä tapauksessa on

      ja mitä tulee sääntöihin, niin antaa olla

      • ostaja

        olen aina ihmetellyt miksi ale myynnit alkavat heti pyhien jälkeen-pitäisi kai jatkossa sanoa et minä pukki se vierailen vasta joulun jälkeen teillä,kun saan ostokseni n.puoleen hintaan.ÄLYTÖNTÄ ET OSTAT VÄHÄISILLÄ RAHOILLA ENNEN JOULUA lahjan joka maksaa 40e ja mul se on paljon,mut pari päivää menee ja kappas sama tuote nyt tarjouksessa 20e. Itse en perheen jäsenille lahjoja paljoo ostanu-sovittii et ale myynneistä sit ostetaan toisillemme ja siksi nyt onkin kiva odottaa ns.jälkeistä pukkia=)


      • ....
        ostaja kirjoitti:

        olen aina ihmetellyt miksi ale myynnit alkavat heti pyhien jälkeen-pitäisi kai jatkossa sanoa et minä pukki se vierailen vasta joulun jälkeen teillä,kun saan ostokseni n.puoleen hintaan.ÄLYTÖNTÄ ET OSTAT VÄHÄISILLÄ RAHOILLA ENNEN JOULUA lahjan joka maksaa 40e ja mul se on paljon,mut pari päivää menee ja kappas sama tuote nyt tarjouksessa 20e. Itse en perheen jäsenille lahjoja paljoo ostanu-sovittii et ale myynneistä sit ostetaan toisillemme ja siksi nyt onkin kiva odottaa ns.jälkeistä pukkia=)

        Saksassa se menee toisinpäin. Ennen joulua on alennusmyynnit ja joulun jälkeen normaalihinnat.


      • en ole huomannut
        .... kirjoitti:

        Saksassa se menee toisinpäin. Ennen joulua on alennusmyynnit ja joulun jälkeen normaalihinnat.

        moista. Alennusmyyntiajat on tosin saksassa vapautettu, voi siis olla mihin aikaan hyvänsä. Mutta kyllähän ne perinteisesti alkavat vuodenvaihteen paikkeilla.


      • hyvää aleista
        ostaja kirjoitti:

        olen aina ihmetellyt miksi ale myynnit alkavat heti pyhien jälkeen-pitäisi kai jatkossa sanoa et minä pukki se vierailen vasta joulun jälkeen teillä,kun saan ostokseni n.puoleen hintaan.ÄLYTÖNTÄ ET OSTAT VÄHÄISILLÄ RAHOILLA ENNEN JOULUA lahjan joka maksaa 40e ja mul se on paljon,mut pari päivää menee ja kappas sama tuote nyt tarjouksessa 20e. Itse en perheen jäsenille lahjoja paljoo ostanu-sovittii et ale myynneistä sit ostetaan toisillemme ja siksi nyt onkin kiva odottaa ns.jälkeistä pukkia=)

        Alennusmyynneissä myydään vaan pelkkää roskaa, jota kukaan ei ole halunnut ostaa. Hyvä tavara menee kaupaksi kalliinakin, aleista ei yleensä löydä mitään superlöytöjä, jos olet normaalikokoinen normaalitapainen kuluttaja. Naisten vaatteista näyttää aleihin jäävän vain koot 44-50


      • kristalli23
        hyvää aleista kirjoitti:

        Alennusmyynneissä myydään vaan pelkkää roskaa, jota kukaan ei ole halunnut ostaa. Hyvä tavara menee kaupaksi kalliinakin, aleista ei yleensä löydä mitään superlöytöjä, jos olet normaalikokoinen normaalitapainen kuluttaja. Naisten vaatteista näyttää aleihin jäävän vain koot 44-50

        heti aamusta. Kyllä siellä, riippuu tietenki vähän kaupasta, mutta ainakin ns. nuortenliikkeissä oli kaikkia kokoja. Tietysti sieltä viedään ne "normaalikoot" ensin, suurin osa ihmisistä on kait sen mallisia. Ja alennsmyynneissä pitää olla nopea! Jos olisin itse mennyt tuntia myöhemmin kauppaan, josta ostin housut, niin olisin varmasti jäänyt ilman. Kyllä siellä sellanen kuhina kävi..


      • ne sopis mulle...
        hyvää aleista kirjoitti:

        Alennusmyynneissä myydään vaan pelkkää roskaa, jota kukaan ei ole halunnut ostaa. Hyvä tavara menee kaupaksi kalliinakin, aleista ei yleensä löydä mitään superlöytöjä, jos olet normaalikokoinen normaalitapainen kuluttaja. Naisten vaatteista näyttää aleihin jäävän vain koot 44-50

        ei muuta kun ALEEN!


      • hiljaa hyvä tulee
        kristalli23 kirjoitti:

        heti aamusta. Kyllä siellä, riippuu tietenki vähän kaupasta, mutta ainakin ns. nuortenliikkeissä oli kaikkia kokoja. Tietysti sieltä viedään ne "normaalikoot" ensin, suurin osa ihmisistä on kait sen mallisia. Ja alennsmyynneissä pitää olla nopea! Jos olisin itse mennyt tuntia myöhemmin kauppaan, josta ostin housut, niin olisin varmasti jäänyt ilman. Kyllä siellä sellanen kuhina kävi..

        Minä lähdin alennusmyynteihin vasta keskiviikkopäivällä. (Alennusmynnit alkoivat tiistaina)Shoppailen vielä lastenvaateosastoilla, ja hyvin löytyi! Olin ostoksilla Lahdessa, ja yleensä siellä on ihmisiä ruuhkaksi asti, mutta keskiviikkona sovi


      • JATKOA!!!!!!!
        hiljaa hyvä tulee kirjoitti:

        Minä lähdin alennusmyynteihin vasta keskiviikkopäivällä. (Alennusmynnit alkoivat tiistaina)Shoppailen vielä lastenvaateosastoilla, ja hyvin löytyi! Olin ostoksilla Lahdessa, ja yleensä siellä on ihmisiä ruuhkaksi asti, mutta keskiviikkona sovi

        Niin, äsken vahingossa painoin lähetä, joten jatkan nyt viestiäni! Eli: keskiviikkona sovituskoppeihin ei tarvinnut jonottaa yhtään! No okei; yhdessä kaupassa piti, mutta kuitenkin! Yllätyin iloisesti, ja olin tyytyväinen, etten lykännyt stoksile menoa. Yleensä odotan muutaman päivän ettei tarvitse siinä ryysiksessä hikoilla. Että kyllä alennusmyynit ovat ihan hyödyllisiä, kunhan vain pitää oman päänsä, eikä sorru ostamaan ihan kaikkea. Kyllä minunkin teki mieli ostaa kaikkea, mutta lopulta kotiin raahautui vain kaikkea, mitä oikeasti tarvitsinkin. Mutta hyvä motto alennusmyynneissä(kin) on: KOHTUUDELLA!


    • pimeää

      onkohan tavara pimeetä kun myydään
      puoleen hintaan
      ainakin poliisit varoittavat jos ostaa
      tavaaraa jostain liian halvalla
      niin tulee olettaa että se on varastettua
      tai saatu jollain köpelikonnstei hankittua.
      joten älkää ostako jollette saa varmuutta
      tavaran alkuperästä.
      poliisit voi tulla ja ottaa teiltä tavaran pois.
      eli jos saa tavaran halvalla niin se on yleensä
      varastettua tavaraa.

    • vai..

      sama hinta kuin ennen jouluhäsläystä?
      Loppuvuoden aleprosentti voi olla vaikka 80%, mutta onko tuotteen lopullinen hinta kuitenkaan halvempi, kuin syksyllä ennen jouluhintoja!? Kuka muistaa loppuvuodesta, että mikä oli tuoteeen ohjehinta syksyllä. Tarjoustuotteen hintalapussahan voi olla lähtöhinta ihan mikä vaan.
      No, saahan sitä jotain halvallakin, jotta sadaan ihmiset ostamaan täysiin kaappeihin esim.lisää kerran käytettyä vaatetta.

      • oli ainakin

        Cittarissa, kun ostin remonttimyynnistä (=noin 1 1/2kuukautta ennen joulua) saappaat 40€ tasarahan ja samat saappat maksoivat alemyynnissä joulun jälkeen 41,99€. Mulla oli varmaan tuurin tynkää sitten mukana, hehheh.


    • tyytyväinen alennusmyynteihin

      ja minä tyhmä meinasin maksaa siitä 70euroa ennen joulua!! Nyt oli alennettu 35euroon eli 50% !! Siis melkein ilmanen takiksi!!

    • kamikaze 33

      En tajuu miten jengi jaksaa laukata tuolla.Mulle jo joulu oli vaikee ja pusersin ittestäni väkisin 2 ostoskertaa kun oli pakko mut laatta meinas lentää.
      IDIOOTTEJA riittää, mihin ne panee kaikki kamat?
      Vuokraaks ne kontteja mihin ne duunaa ne kamat vai ostaaks ne isompii kämppii et ne saa kaikki mahtuun?? Ja sit kun taas ostavat niin isompi kämppä pitää taas löytää. mä en tajuu!!!!

      • Mertsu

        Minä olen ainakin löytänyt alennusmyynnistä kivoja ja tarpeellisia vaatteita. Voi ostaa sellaisiakin, joita ei muuten raaskisi. Olen löytänyt mm. oikein hyvin kestäneitä Marimekon ja Nanson paitoja alesta. Ei niitä muuten olisi tullut ehkä ostettua, mutta nyt ne kuuluvat lempivaatteisiini.


    • kirkuva tomaatti<3

      Ihanaa! Taas se alkaa!Tää on sit joulun ja synttäreiden jälkeen kaikkein parasta!

      • kristalli23

        hyvä juttu, ainakin tällasen yh-äidin mielestä. Nuo pienten vaatteet maksavat aivan "sikana"..toppahaalarista, hyvästä sellaisesta ennen alea saat pulittaa LÄHEMMÄS 100e, tänään nuita näytti olevan jo puoleen hintaan.
        Ja siellä kun rynni ja ryysäs veren maku suussa, niin löysi itselleen melkein puoleen hintaan (40%ale) farkut, mitä olin katsellut jo kauan mutta päätin odottaa alennusmyyntien alkuun koska rahaa ei tod paljon ole..tarttuipa sieltä mukaan pari halpaa paitaakin ja Hyvä mieli jäi :)


    • en taatusti rahoita :(

      multa ei kuulkaas herunnut senttiäkään kaupalle joululahjoihin ja alestakin ostan jos löydän ja kerkien mukaan mutta saa ne mennä ohikin.. Hehee halavalla pääsee kun ei mene yhtään turhaa rahaa aleisiin. Joululahjaan meni 10€ ja kauppa ei hyötynyt kuin välillisesti lankojen verran. ja raketeille sanon että käykääs WC:ssä ja vetäkää se raha minkä panette raketteihin sieltä alas niin sitten ehkä tajuatte kuinka turhaa se rakettien ostaminen on, ja kuitenkin.
      HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE :)

    • Jussi

      Sitähän on vaikka kuinka, ettei taivu.

      Minä kun olen liikemies, niin en oikein ymmärrä, miten joillakin ei ole. Aina päässä pyörii juttuja, joilla pystyn helposti tekemään rahaa.

      Teen päivittäin töitä noin 4 tuntia korkeintaan.

    • EI HINNOISSA

      Tammiston PÖrssissä tai GIgantissa !

      Kusetusta vain

    • Herra Säästäväinen

      LCD-näyttöjen/televisioiden hinnat romahtavat tammikuun aikana. Kiitos näiden harkitsemattomien kuluttajien, jotka ostivat taulutelkkareita innokkaasti joulun alla. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

      Minulla on talous niin tiukalla, että ostan kalliit ostokset silloin kun markkinat ovat edullisimmillaan, eli suurten kulutusjaksojen, kuten joulun ja koulunalun jälkeen. Tyhmä tätä on mainostaa, sillä alennusmyynnit perustuvat juuri siihen, että kulutus on ollut suurta ja on tehty paljon voittoa, jolloin pystytään myymään tuotteita halvemmalla, ts. siihen että saadaan massat säännöllisesti liikkeelle. Jos kaikki toimisivat kuin minä, ei olisi mitään alennusmyyntejä.

      Kaupat myyvät toki alennusmyyntien ohella myös normaalihintaisia tuotteita. Asiakas on yleensä tehnyt päätöksen tuhlata, eikä hän enää välttämättä harkitse ostoksiaan kovinkaan paljoa. Tätä ostointoa käytetään hyväksi tyrkyttämällä asiakkaalle hienoja ja kalliita normaalihintaisia tuotteita.

      • aivan totta

        tuo on totta. jengi ei paljoa mieti ostoksiaan tuolta kantilta. me mamman kanssa odotetaan aina joulun jälkeen ja mennään vasta sitten ostamaan ne ipodit, kännykät ja digiboksit. saa paljon halvemmalla kun jaksaa odottaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe