Ei enää ikinä aleihin

Tänään siellä käynyt

Käväisin tänään joukkohysteriasta kärsivässä Jumbossa ja auta armias... Ei enää ikinä aleihin! Alennuksessa oli muutamia hassuja tuotteita, joita en olisi ostanut edes yli 50% alennuksen vuoksi.

Alet houkuttelevat ihmiset kauppaan ostamaan, ja siinä hurmoksessa he ostavat sitten enemmän kuin tarkoitus.. Kaikkea normaalihintaistakin krääsää. Vaatteet ovat tänä vuonna pelkkiä rättejä, vero modaan, onlyyn, h&m:ään ei edes kannattanut mennä sisään koska jonot olivat varmaan yli puolen tunnin pituiset?? Hiluliikkeessä harkitsin korviksia, mutta totesin että vaikka halvat olivatkin, en tulisi niitä kuitenkaan käyttämään. Todelliset hienot tuotteet olivat alkuperäisissä hinnoissaan, joten lähdin tyhjin käsin. En tarvinnut mitään eikä kaupoilla ollut minulle mitään tarjottavaa, ei normaali- saatikka alehinnoin varustetuissa tuotteissa.

Ei ostohurmio vallannut minua ainakaan tänä vuonna..

42

22303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen hki

      ..että joku ajattelee juuri samalla tavalla kuin minä.

      • hullunhommaa

        alennusmyynneissä. jos jotain tarvitsen, ostan sen silloin, kun tarve on. Ja miksi pitää ostaa, kun "halavalla" saa, onko se joku must kehua sitten töissä? Mitä hiton väliä sillä on, mitä joku riepu maksaa, ei mitään. Kukin varojensa mukaan.


      • 740

        oon samaa mieltä


    • ooo

      ja minäkin

    • samaa mieltä

      Toinen humpuuki on mielestäni Stokkan hullut päivät. Varmasti jotain järkevää löytyy kun tarkkaan tietää mitä hakee, yleensä kyllä hyvät jutut menee heti aamusta.
      Olen löytänyt hulluilta päiviltä halpoja virolaisia rumia vaatteita, oudon kokoisia takkeja ,jotka ei sovi kellekään ja pesussa kutistuvia alusvaatteita, kertakäyttösellaisia.
      Mikään kunnollinen laadukas tavara ei ole tarjouksessa. Ihmisten linssiin sahaamista !

      • aikaa...

        kun stokkan Hullun Päivät joskus alko, silloin sieltä sai laatukamaa melkolailla ilmaseks. Kun myynnissä oli niiden normaalivalikoiman jämät, mallikappaleet yms. Nyt kun konttikaupalla rahdataan halpaa kamaa indonesiasta ja näköjään virostakin , ei koko hommassa oo enää mitään järkee... Sama se käykö Stokkalla vaiko Tokmannissa ostoksilla!!


    • Nimetön

      ite kävin ale myynneis ja siel tosiaan on paljon krääsää ja poukkoilevia ihmisiä.
      Mutta kannatti löysin -50% kahet housut, mutta muuta sieltä ei löytynytkään. Ostan yleensä sen mukaan miten rahaa on ja jos jotain haluan niin en mitään aleja odottele. mutta kukin tallaa tyylillään =)

    • poika

      Itse käytän hyväksi juuri kauppojen alennusmyynit, tulikin mieleen koskahan viimeksi olen ostanut normaalihintaisen tuotteen

      Ennen kun oli rahat tiukoilla ostin vaatteeni Seppälästä, mutta nyt kun on Budjetti parempi, niin kyllä tietää, mutta elämässä täytyy mennä eteenpäin

      Olen lähtenyt siitä ideasta että, alennusmyynnit ovat "elämänsuola"

      En henkilökohtiasesti näe mitään järkeä maksaa täyttä hintaa tuotteesta, mutta puhtaasti makuasia

    • nyrkkiä puiva henkilö

      Kävin muutamassa kaupassa ja mikä oli tulos? Joko tuotteen alennettu hinta oli hinnoiteltu selvästi epätodellisen ovh:n mukaan tai tuotteista oli alennettu vain ne, joita ei normaalihinnalla kukaan halua kaupasta tulla ostamaan. Mikä ihme siinä onkaan, ettei kaikkia tai edes suurinta osaa tuotteista voi laittaa aleen vaan ainoastaan ne muutamat rekit. Ihmeellistä kyllä, suuret ale-plakaatit kelpaavat sen sijaan kaikkialle, niistä ei näytä olevan pulaa.

      Kävelin kaupasta tai oikeammin kaupoista tyhjin käsin ulos, yhtään ale-tuotetta en ostanut ja tuskin tulen ostamaankaan. Osa sieltä aina löytää ostettavaa, ja se jos mikä laittaa epäilyttämään jonkin asia vinksahtavan pois paikoiltaan ihmismielessä ale-kyltin ilmestyessä kaupan ikkunaan, on vain ostettava ja ostettava, viis siitä, onko ostos edes tarpeellinen.

      • mutta

        Tätä saa aina ihmetellä, itse kiersin vaatekaupat eilen läpi Jklssä ja H&M:llä oli todellakin vain ne karmeimmat kledjut alessa, niitä kukaan ei edes näyttänyt katselevan.
        Alennukset ovat aika pitkälti huijausta vaatekaupoissa mutta jos taas mietitään kodinkoneliikkeiden yms.aleja, siellä oikeasti kannattaa käydä katselemassa. Niissä alennukset ovat lähinnä vain kerran vuodessa.


      • Ärsyttäää

        Itse kävin tsekkaamassa Dressmannin kun mainostivat halpoja neuleita ja housuja. Eipä olleet alennetut vaatteet samoja joita roikkui ennenjouluakin rekeissä, vaan vartavasten paikalle tuotuja riepuja. Ärsyttävää. tietty onhan kaupankin pakko tehdä tulosta elääkseen, mutta joku raja sentään...


      • melody_
        mutta kirjoitti:

        Tätä saa aina ihmetellä, itse kiersin vaatekaupat eilen läpi Jklssä ja H&M:llä oli todellakin vain ne karmeimmat kledjut alessa, niitä kukaan ei edes näyttänyt katselevan.
        Alennukset ovat aika pitkälti huijausta vaatekaupoissa mutta jos taas mietitään kodinkoneliikkeiden yms.aleja, siellä oikeasti kannattaa käydä katselemassa. Niissä alennukset ovat lähinnä vain kerran vuodessa.

        Kävin viikolla alennusmyynneissä ja oli pakko myöntää, että tarjonta oli aika huonoa. Tarvitsin muutaman tietyn vaatekappaleen, mutta sellaisten löytäminen alesta onkin kohtalaisen vaikeaa. (Päädyin lopulta tilaamaan osan niistä netistä.) Koetin vaatteita ja jonottelin sovituskoppeihin. Lopulta saldoksi jäi 1 t-paita (norm.hinta), huivi (ale-hinta), valokuvakehys (ale-hinta) ja slipoveri (ale-hinta). Yhteensä säästöksi kertyi muutama euro..

        H&M:ssa ihmettelin taas sitä ilmiötä, että kuinka monta vuotta vanhoja vaatteita alennusrekkeihin laitetaan. Viime vuoden alessa rekissä roikkui samanlainen mekko, jonka olin ostanut kaupasta vuosi/pari vuotta ennen sitä..Tämän vuoden rekeistä löytyi housuja, joiden hintalapussa hinnoittelu oli ensin markoissa ja jossain pienellä präntillä euroissa..Tietysti alennusmyynnit ovat hyvä tilaisuus varastojen tyhjentämiselle, mutta tosiaan kuinka monen vuoden varastot sinne on rahdattu...


      • ihan pihalla
        Ärsyttäää kirjoitti:

        Itse kävin tsekkaamassa Dressmannin kun mainostivat halpoja neuleita ja housuja. Eipä olleet alennetut vaatteet samoja joita roikkui ennenjouluakin rekeissä, vaan vartavasten paikalle tuotuja riepuja. Ärsyttävää. tietty onhan kaupankin pakko tehdä tulosta elääkseen, mutta joku raja sentään...

        Miksi menet Dresmanniin? Jos joku mainostaa että saat puvun, paidan ja solmion hintaan 149€ ennen joulua nyt 79,90 niin pakkohan se on oltava täyttä sontaa mitä myyvät. Eikö?

        Laadukkaan puvun hinta lähtee noin 400€ ylöspäin, paita 100€ luokkaa ja solmio 30€.

        Tyylikäs, laadukas hyvällä istuvuudella oleva neule lähtee pyöresti 100€ ylöspäin.

        Ennen kun täällä joku rupaa haukkumaan rikkaaksi, snobiksi tms tms todettakoon että olen normaali keskipalkkaa nauttiva työntekijä. Ostamalla laadukkaasti ja klassisia malleja olen pitkässä juoksussa säästänyt selvää rahaa.

        Otetaan esimerrki: Tänään käyttämäni Paul&Shark neule hankin vuonna 1997. Maksoin siitä sillon n 750 mk. Kyseistä mallia myydää edelleen muuttumattomanan. Vaikka minun neuletta on pesty keskimäärin 2 kertaa/kk 8 vuoden ajan se on edelleen kutakuinkin uuden veroinen sekä ulkonäöltään että ominaisuuksiltaan (roiskevettä hylkivä).


      • on mielestäni
        melody_ kirjoitti:

        Kävin viikolla alennusmyynneissä ja oli pakko myöntää, että tarjonta oli aika huonoa. Tarvitsin muutaman tietyn vaatekappaleen, mutta sellaisten löytäminen alesta onkin kohtalaisen vaikeaa. (Päädyin lopulta tilaamaan osan niistä netistä.) Koetin vaatteita ja jonottelin sovituskoppeihin. Lopulta saldoksi jäi 1 t-paita (norm.hinta), huivi (ale-hinta), valokuvakehys (ale-hinta) ja slipoveri (ale-hinta). Yhteensä säästöksi kertyi muutama euro..

        H&M:ssa ihmettelin taas sitä ilmiötä, että kuinka monta vuotta vanhoja vaatteita alennusrekkeihin laitetaan. Viime vuoden alessa rekissä roikkui samanlainen mekko, jonka olin ostanut kaupasta vuosi/pari vuotta ennen sitä..Tämän vuoden rekeistä löytyi housuja, joiden hintalapussa hinnoittelu oli ensin markoissa ja jossain pienellä präntillä euroissa..Tietysti alennusmyynnit ovat hyvä tilaisuus varastojen tyhjentämiselle, mutta tosiaan kuinka monen vuoden varastot sinne on rahdattu...

        täyttä asiakkaiden aliarvioimista. Alennusvaatteet ovat tosiaan jotain aivan kauheita rättejä vuodelta yksi ja kaksi tai sitten niitä,joita kukaan ei muutoin osta. Isoin alekyltein ja mainoksin houkutellaan ihmisiä myymälään.. Seppälässä,Lindexillä ym.paikoissa sentään löytää jotain ostettavaakin alesta,siellä kun on myös niitä tämän sesongin vaatteita alessa.


      • pihassa
        ihan pihalla kirjoitti:

        Miksi menet Dresmanniin? Jos joku mainostaa että saat puvun, paidan ja solmion hintaan 149€ ennen joulua nyt 79,90 niin pakkohan se on oltava täyttä sontaa mitä myyvät. Eikö?

        Laadukkaan puvun hinta lähtee noin 400€ ylöspäin, paita 100€ luokkaa ja solmio 30€.

        Tyylikäs, laadukas hyvällä istuvuudella oleva neule lähtee pyöresti 100€ ylöspäin.

        Ennen kun täällä joku rupaa haukkumaan rikkaaksi, snobiksi tms tms todettakoon että olen normaali keskipalkkaa nauttiva työntekijä. Ostamalla laadukkaasti ja klassisia malleja olen pitkässä juoksussa säästänyt selvää rahaa.

        Otetaan esimerrki: Tänään käyttämäni Paul&Shark neule hankin vuonna 1997. Maksoin siitä sillon n 750 mk. Kyseistä mallia myydää edelleen muuttumattomanan. Vaikka minun neuletta on pesty keskimäärin 2 kertaa/kk 8 vuoden ajan se on edelleen kutakuinkin uuden veroinen sekä ulkonäöltään että ominaisuuksiltaan (roiskevettä hylkivä).

        et sinä voi sanoa "pitkässä juoksussa". ei se ole suomea. suora suomennos englannin "in the long run".

        voi pässi.
        käytä edes pitkällä juoksulla, jos tahdot kuulostaa silti tyhmältä.

        ja turhaan makselet kolmeakymppiä krakasta! kirpparilta saat alle eurolla ihan yhtä hyvän. saat jopa monia, ei aina tarvitse käyttää samaa ;)

        neuleet voi kutoa itsekin. olisipa omaperäisempää, kuin "mallia myydää edelleen muuttumattomanan."


      • tonokit
        on mielestäni kirjoitti:

        täyttä asiakkaiden aliarvioimista. Alennusvaatteet ovat tosiaan jotain aivan kauheita rättejä vuodelta yksi ja kaksi tai sitten niitä,joita kukaan ei muutoin osta. Isoin alekyltein ja mainoksin houkutellaan ihmisiä myymälään.. Seppälässä,Lindexillä ym.paikoissa sentään löytää jotain ostettavaakin alesta,siellä kun on myös niitä tämän sesongin vaatteita alessa.

        Johan se nyt on sanomattakin selvää, että alennusmyynneissä myydään vanhat tuotteet pois. Esim. joulualessa myydään syksyllä tulleet vaatteet. Tietysti ne tuotteet, joita on paljon jäljellä, ovat juuri niitä, jotka eivät ole menneet kaupaksi. Tämä pätee joka kaupassa. Ei kai kukaan kauppias ala myymään 50% alennuksella niitä uusia vaatteita, jotka ovat juuri tulleet kauppaan?!?!?! Eihän niitä olisi kukaan tällöin edes kerennyt ostamaan normaalilla hinnalla. Esim. H&M:llekin tulee joka päivä uusia tuotteita, ei niitä voi tietenkään heti aleen laittaa.. Ottakaahan taas järki käteen. Ei alen idea ole tarjota uusia tuotteita halvalla missään kaupassa.... Hohhoijjaa...


      • melody_
        tonokit kirjoitti:

        Johan se nyt on sanomattakin selvää, että alennusmyynneissä myydään vanhat tuotteet pois. Esim. joulualessa myydään syksyllä tulleet vaatteet. Tietysti ne tuotteet, joita on paljon jäljellä, ovat juuri niitä, jotka eivät ole menneet kaupaksi. Tämä pätee joka kaupassa. Ei kai kukaan kauppias ala myymään 50% alennuksella niitä uusia vaatteita, jotka ovat juuri tulleet kauppaan?!?!?! Eihän niitä olisi kukaan tällöin edes kerennyt ostamaan normaalilla hinnalla. Esim. H&M:llekin tulee joka päivä uusia tuotteita, ei niitä voi tietenkään heti aleen laittaa.. Ottakaahan taas järki käteen. Ei alen idea ole tarjota uusia tuotteita halvalla missään kaupassa.... Hohhoijjaa...

        Eihän kukaan puhunut uusista vaatteista..vaan siitä, että minkä takia tämän vuoden alessa myydään vaatteita, jotka ovat olleet myynnissä ennen vuotta 2002! Oletan, että vaatteet, jotka eivät mene kaupaksi edes alennusmyynneissä annetaan hyväntekeväisyyteen..mutta onko niitä järkevää pitää varastossa muutamaa vuotta odottamassa sitä tilaisuutta..


    • yön_tytär

      Ostinkin. Ostin kaksi kynttilänjalkaa, mainittakoon että normaalihintaiset. Ostin myös suklaapatukan, normaalihintaisena. Ja mitähän muuta.. Mutta tosiaan; olisihan sieltä saanut ihania joulupalloja ensi vuotta varten, mutta valitettavasti minulla on vähän niukka säilytystila. Ehkä sitten ensi alesta..

      • annuli

        Minun oli pakko jättää ruokaostoksetkin väliin,onneksi niitäkään en oikeastaan tarvinnut,kun jouduin paniikkiin ihmisjoukoissa alen kourissa.Ei sovi meikäläiselle!


    • Kiki

      Itse yritän etsiä alesta laatumerkkejä ja kalliimpia tuotteita joihin ei normaalihinnoilla olisi juurikaan varaa, turha sitä huonolaatuista kamaa on kotiin kantaa vaikka halvalla saisikin. Olen useammankin kerran löytänyt talvitakin alennusmyynnistä, sen hintaisissa tuotteissa alennukset tuntuvat jo ihan mukavasti, merkkifarkkunikin ostan useimmiten alesta. Mutta kyllähän se useimmiten on niin että alennuksessa olevat tuotteet ovat niitä kaikkein hirveimpiä rutkuja tai sitten niistä puuttuvat kaikki normaalikoot tyystin. HM:n ym. vastaavien kauppojen alerekit jää useimmiten selaamatta.

      • sinililja


      • isoissa
        sinililja kirjoitti:

        Sama homma ison koon vaatteissa, alennusmyynteihin ei isona naisena kannata vaivautua, nuo vaatteet eivät koskaan ole alennuksessa. Tietenkin pari kamalaa rytkyä (joka ei ole kelvannut vuoteen pariin kenellekään) on aseteltu aletangolle kuin porkkanaksi näytille, nämäkin luonnollisesti pienintä mahdollista kokoa. Koskaan en ole alennusmyynneistä itselleni kivaa, tai edes siedettävää vaatetta löytänyt enkä myöskään siten ostanut. Mikäli todellisia alennusmyyntejä on, niitä ei isoille ihmisille ainakaan tarjota.


      • eikö totta
        sinililja kirjoitti:

        Onhan se yllättävää että kauppiaat ei ota sisään ylimääräisä vaatteita mitä voisivat myydä /-nolla hintaa tai tappiolla vaan että saataisiin kaikille jotain kivaa?!?

        Alennusmyynneissä myydään nimenomaan sellaisia kausi tuotteita mitä eivät mahdu varastoon, hajakokokoja, vanhoja malleja tms...

        Näistä saatta toki löytää jotain mutta hankalaa se on varsinkin normaali vartaloiselle.


      • Pippuri
        sinililja kirjoitti:

        Itse olen kyllä huomannut, että siellä on kokoja kyllä kaikille, mutta sehän riippuu täysin omasta mausta ja tyylistä mitä ostaa! Minulle pienenä ja lyhyenä on joskus löytynyt jotain ja joskus ei. Minun silmistä katsottuna, juuri sellaisia vaatteita kun minä haluaisin, ei tietenkään ole kuin L ja XL koossa. Että täysin mausta riippuvainen tuo kokojuttu..


      • sinililja
        eikö totta kirjoitti:

        Onhan se yllättävää että kauppiaat ei ota sisään ylimääräisä vaatteita mitä voisivat myydä /-nolla hintaa tai tappiolla vaan että saataisiin kaikille jotain kivaa?!?

        Alennusmyynneissä myydään nimenomaan sellaisia kausi tuotteita mitä eivät mahdu varastoon, hajakokokoja, vanhoja malleja tms...

        Näistä saatta toki löytää jotain mutta hankalaa se on varsinkin normaali vartaloiselle.

        No ei se toki ole yllättävää, että kauppiaat eivät ota aleja varten sisään ylimääräisiä vaatteita keskikokoisille, vaan se, että ihmiset itse luovat (mainonnan siivittäminä?) aleista sellaista joukkohysteriaa. Ikään kuin kaikki tekisivät aleista helposti löytöjä.

        Itse koen niin, että koska harvoin löydän aleista mitään sopivaa itselleni, se ei maksa sitä aikaa ja vaivaa, mikä menee tungoksessa luovimiseen, tavaroiden penkomiseen ja sovituskoppeihin jonottamiseen. Sama pätee Hulluihin Päiviin ja vastaaviin. Mieluumin teen ostokseni normaalihinnoilla tai pienemmissä aleissa vähän kalliimmalla. Mutta jotkut varmaan kokonsa, vartalotyyppinsä tai persoonallisemman tyylinsä puolesta löytävät minua paremmin niistä rahoilleen vastinetta.

        Tai kenties toiset jopa nauttivat siitä joukkotapahtuman hengestä, joka aleissa voi syntyä. Itse teen ostokseni mieluummin rauhassa ja harkiten.


      • kokoa
        sinililja kirjoitti:

        44, enkä ikinä löydä alennusmyynneistä mitään. Lähinnä sen takia että kokoa 44 tulee niin vähän, eli tiettyä paitaa saattaa olla ainoastaan 1-2 kpl OLEMASSA! Eli se on pakko ostaa normaalihintaisena silloin kun sitä on, jopa yhden päivän harkinta voi tehdä sen että vaate on jo viety käsistä.

        Ja kun ajattelee että 44 ei ole vielä hulvattoman iso. Myös joistakin malleista koko 42 menee päälle, mutta esim. kokeillessani talvitakkeja, koon 42 selkä on auttamattoman lyhyt! Lieneekö vika sitten mallissa...?


      • pyrin siihen,
        sinililja kirjoitti:

        No ei se toki ole yllättävää, että kauppiaat eivät ota aleja varten sisään ylimääräisiä vaatteita keskikokoisille, vaan se, että ihmiset itse luovat (mainonnan siivittäminä?) aleista sellaista joukkohysteriaa. Ikään kuin kaikki tekisivät aleista helposti löytöjä.

        Itse koen niin, että koska harvoin löydän aleista mitään sopivaa itselleni, se ei maksa sitä aikaa ja vaivaa, mikä menee tungoksessa luovimiseen, tavaroiden penkomiseen ja sovituskoppeihin jonottamiseen. Sama pätee Hulluihin Päiviin ja vastaaviin. Mieluumin teen ostokseni normaalihinnoilla tai pienemmissä aleissa vähän kalliimmalla. Mutta jotkut varmaan kokonsa, vartalotyyppinsä tai persoonallisemman tyylinsä puolesta löytävät minua paremmin niistä rahoilleen vastinetta.

        Tai kenties toiset jopa nauttivat siitä joukkotapahtuman hengestä, joka aleissa voi syntyä. Itse teen ostokseni mieluummin rauhassa ja harkiten.

        etten osta alesta mitään. Se kierros ei kauaa kestä, kun huomaa ne retut mitä siellä roikkuu. Todella sen näköisiä, kuin ne olisi alea varten sinne kiikutettu.
        Nyt tuli yksi yllätys, poikkesin Seppälään ja löysin sieltä yhden neulejakun (chenille)alle 20€, eihän sillä rahalla saa edes lankoja, vaikka innokas kutoja olenkin ja enkä ollut mitään jakkua varsinaisesti hakemassa.


      • neuvoja
        kokoa kirjoitti:

        44, enkä ikinä löydä alennusmyynneistä mitään. Lähinnä sen takia että kokoa 44 tulee niin vähän, eli tiettyä paitaa saattaa olla ainoastaan 1-2 kpl OLEMASSA! Eli se on pakko ostaa normaalihintaisena silloin kun sitä on, jopa yhden päivän harkinta voi tehdä sen että vaate on jo viety käsistä.

        Ja kun ajattelee että 44 ei ole vielä hulvattoman iso. Myös joistakin malleista koko 42 menee päälle, mutta esim. kokeillessani talvitakkeja, koon 42 selkä on auttamattoman lyhyt! Lieneekö vika sitten mallissa...?

        laura ashley-liikkeestä Helsingissä saa laadukkaita mutta trendikkäitä vaatteita isokokoisille naisille. itse olen hoikka mutta pari ystävätärtäni ovat suunnilleen samaa kokoa kuin sinä. suosittelen lämpimästi sitä kauppaa sinulle. valitettavasti siellä ei ole usein alennusmyyntejä mutta aina joulun jälkeen on kyllä ainakin joitain tuotteita alennuksessa. suosittelen lämpimästi.:)


    • kannatan alennusmyyntejä

      Olen tehnyt monta kertaa onnistuneita ostoksia alennusmyynneistä. Tosin en koskaan ryntää aleen ekana päivänä, vaan vasta parin päivän päästä tai jopa myöhemmin.

      Esim kerran tammikuussa ostin alennusmyynnistä tyttärelle juhlaleningin, jonka olin nähnyt ennen joulua normaalihintaisena mummin kanssa. Mummi halusi sen silloin ostaa, mutta kauhustelin hintaa, tammikuussa maksoimme siitä muistakseni ainakin 50 markkaa vähemmän.

      Samoin olen monena vuonna touko-kesäkuussa ostanut lapsille Seppälän alennusmyynnistä talvihaalarit, toppahousut ja untuvatakit seuraavaksi syksyksi. Alennukset ovat silloin olleet jo yleensä 70-80% normaalihinnasta.

      Toki minäkin olen törmännyt huonoihin vaatteisiin ja roskatavaraan alessa. Pitää tarkkaan katsoa mitä ostaa, mihin hintaa ja mistä. Eikä langeta siihen joukkohysteriaan, että pakko ostaa kun alennus on 80%.

      Hyvää uutta vuotta ja onnistuneita ostoksia kaikille!

      • vileeni

        Kyl mäkin ostan alesta mielellään, välillä semmostakin mitä en tarvii. Mut lapsille toppavaatteet, itselle myös coretex-puku, kenkiä kaikille tarpeen mukaan. Juhlahame mitä en varmaan ikinä käytä.....ku halavalla saa.


    • mike

      Laitetaan niin kovaksi, että on varaa antaa prosentteja!

      • Kuningasvalittaja

        Älkää ihmiset menkö kauppiaiden hintakikkailuun. ALE-prosenttia ei lain mukaan lasketa mistään ohje- tai suositushinnoista, vaan samaisen liikkeen TODELLISISTA aikaisemmista myyntihinnoista. Ja ne ruksihinnat pitää tosiaan näkyä, eli pelkkä iso prosentti EI riitä !


    • happy new year

      Käväisin itsekin kiertelemässä liikkeitä juuri tiistaina 27 päivä. Kamalasti oli porukkaa liikkeellä. Puoli tuntia viihdyin kierroksella ja sitten piti lähteä pois, koska ei siellä oikeastaan päässyt rauhassa katselemaan mitään tuotteita. Ensi vuonna jätän suosiolla joulun jälkeiset alennusmyynnit väliin.

      Noh, eikös nyt tammikuussakin pitäisi jotkut alet alkaa, jospa silloin olisi vähemmän porukkaa;) Ehkäpä silloin uusi yritys.

      • Sara

        Ostan joka vuosi alesta talvisaappaat, joskus kahdetkin ja niitä käytän pari-kolme vuotta vähintään. Katselin Andiamosta talvikenkiä ennen joulua ja ne olivat 59,90 ja nyt 19,90. Toiset kengät ostin 15e, entinen hinta oli 49,90, olin näitä katsellut myös ennen joulua. Muita ale tuotteita en sitten ostakaan.


      • Saska
        Sara kirjoitti:

        Ostan joka vuosi alesta talvisaappaat, joskus kahdetkin ja niitä käytän pari-kolme vuotta vähintään. Katselin Andiamosta talvikenkiä ennen joulua ja ne olivat 59,90 ja nyt 19,90. Toiset kengät ostin 15e, entinen hinta oli 49,90, olin näitä katsellut myös ennen joulua. Muita ale tuotteita en sitten ostakaan.

        Ostan aina kummitytölle talvialesta kesäkuussa oleville synttäreille vaatteita lahjaksi, kesäalesta joululahjaksi. Kummityttö tykkää, ja minä pääsen kymmeniä euroja halvemmalla.


    • anita

      On totta, että alessa on paljon huonoa tavaraa ja joissakin liikkeissä niihin tuodaan varastojen vanhoja rytkyjä. Kiertelemällä ja vertailemalla hintoja ja valikoimaa löytää kyllä ihan hyviäkin tuotteita. Itse teen aika paljon löytöjä varsinkin KappAhlista ja Lindexistä, samat tuotteet ennen alennusmyyntejä maksavat 50-70 % enemmän. Tämän havainnon olen tehnyt pitkällä aikavälillä, joten ihan kaikki alet ei ole huuhaata. Tosin ihmisillä on niin eri maku esim. vaatteiden suhteen, ettei kaikkia voi mitenkään miellyttää, mutta alet kyllä puolustavat paikkaansa. Ja eihän niissä ole kenenkään pakko käydä eikä niistä tarvitse mitään ostaa, jos ei halua.

    • ja...

      Montako vuotta kesti ennen kun huomasit kyseisen asian? Tämähän on täysin selvä asia. Jos tuote ei voida myydä täyteen hintaan niin ei alennettu tilannetta juuri auta.

      Ainoita paikkoja missä alennusmyynneissä voi löytää (ei kylläkään aina löydy) jotain mielenkiintoista on keskustan pienemmistä laatumyymälöistä (esim BOSS, GANT) sekä Aleksin MODA ja tottakai Stockmann. Pienet liikkeet joutuu "dumpaamaan" hintoja ihan hyville tuotteille koska heillä ei ole muuten tilaa seuraavan kauden tuotteille. Stockalle ja Modalle alennukset tulee olla laadukkailla tuotteilla ihan imago syistä.

      Jos oikeasti haluaa päästä kiinni alennusmyynneistä suosittelen Tukholmaa tai Tallinnaa näin lähimaista tai sitten lento suoraan Lontooseen.

      Toisaalta muista myös että se tuote mitä sinua ei kiinnosta saattaa olla erittäin haluttu jollekin toiselle.

    • kaukaa!

      Kierrän kaikki alennusmyynnit - mahdollisimman kaukaa!

    • Aion käydä

      Mielestäni vähän pienemmissä liikkeissä alennusmyynnit ovat parempia kuin joissain isoissa tavarataloissa. Itse käyn paikallisen urheiluliikkeen alennusmyynnissä ja nyt siellä oli vielä aika hyvä valikoima collegepuseroita ja toppavaatteita (ja ovat ihan niitä valikoimissa normaalistikin olevia merkkivaatteita), joissa alennus oli vähintään 30 % ovh:sta ja loppukuusta on useissa lähialueen vaateliikkeissä uusia eriä laitettu alennukseen, joten tarjolla on usein "kotimaisia" (mm. Nanso, Finnwear, Marimekko) yöpaitoja, t-paitoja ja oloasuja, pääasiassa niitä mitä syksyn valikoimista on jäänyt myymättä. Parissa ns tehtaanmyymälässä on jo nyt ihan kohtalaisen hyvät valikoimat aletuotteita puolella hinnalla (mm. talvitakkeja), mutta tammi- helmikuun vaihteessa kun alet loppuvat voi myymälöistä löytää vaatteita todella halvalla. Tosin itse olen sen verran allerginen alennusmyynneille, että käyn niissä vain silloin, jos perheessä on jollekin hankittava jotain uutta. Ja jos ei alesta löydy mieleistä, niin sitten ostetaan ns normaalilla hinnalla.

    • yhteenvetäjä

      Eli selvääkin selvempää lienee, että alennusmyynnit ovat taitolaji. Pitää tietää mitä etsii, mistä etsii ja miten etsii, jotta niistä voi hyötyä. Jos menee vain ja kuvittelee saavansa kaikkea hienoa todella halvalla, ei pitkälle pärjää.

      • Isollekin kaunista

        Minä tilasin T-paitoja ja topin kohtuu hinnalla verkkokaupasta www.thestreetstyle.com. Käykäähän vilkaisemassa, jos vaikka löytyisi teillekin jotain.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe