Rillien rikkominen!

Hajottaja

Rillipääalokkaat!

Valtio korvaa palveluksen aikana rikki menneet silmälasit. Pari vinkkiä asiasta:

- Silmälasien on syytä rikkoutua metsäleirillä toiminnantäyteisessä "taistelutilanteessa". Siis ei kasarmilla lepäillessä. Kun vaikkapa metsässä ryömiessä kalauttaa rillit kiveä vasten, niin menee täydestä vahinkona.

- Kun valtio maksaa uudet linssit niin ne pitää luonnollisesti uusia näkökyvyn mukaisina, eikä valtio voi siinä pihistellä. Sen sijaan jos kehykset menevät rikki, niin tilalle ostetaan halvimmat mitä kaupasta löytyy. Siksi kannattaa rikkoa nimenomaan linssi(t), ei kehyksiä!

- Metsäleiriltä pääsee pois kun silmälasit rikkoutuvat, siksi hajotusoperaatio kannattaa suorittaa jonkin pitkähkön metsäleirin alussa. Tällä tavalla voi maksimoida kurjalta metsäleiriltä poissaolon määrän.

- Ei kannata kertoa rillien tahallisesta rikkomisesta edes tupakavereille, koskaan ei tiedä mitä kielikelloja joukosta löytyy. Siis matalaa profiilia ja aina kysyttäessä vakuutus, että kyseessä oli vahinko.

Muistakaa - olette palkatonta työvoimaa valtiolle - siksi kaikkien mahdollisten etujen hyödyntäminen on oikeutettua.

8

2864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri näin kuuluukin toimia. Tuo on miehen puhetta. Orjuutta ja epäoikeudenmukaisuutta vastaan on taisteltava vaikka tekemällä valtiolle laskua ja muuta haittaa niin paljon kuin kykenee. Kyllä miehellä pitää olla oikeuksia pitää puoliaan. Tuhon aiheuttaminen on vähintä mitä puolustusvoimat on ansainnut. Mahdollisimman suuri sabotaasin aiheuttaminen on oikeutettua niitä kohtaan jotka vapauden vääryydellä vie. Sinä olet mies isolla M:llä!

• ressu

Yllytät tekemään tuhoa.

Eikö se ole hiukka ristiriidassa tuon ylevän
        RAUHAN PUOLESTA -nimimerkin kanssa.

Taitaa olla rauhankyyhkysen sulat hieman tummuneet?

• Hajottaja

Harvoin armeijassa tuntui yhtä kivalta kuin silloin, kun pamautin linssin vasten kiveä ja tienasin itselleni uudet silmälasit sekä menolipun pois metsäleiriltä.

• ressu
        Hajottaja kirjoitti:

Harvoin armeijassa tuntui yhtä kivalta kuin silloin, kun pamautin linssin vasten kiveä ja tienasin itselleni uudet silmälasit sekä menolipun pois metsäleiriltä.

Olet varmasti ylpeä, siitäpä riittää kerrottavaa jälkipolvillekin.

• ressu

Muutama kommentti tuohon lasien rikkomiseen.

Lasit ja kehykset korvataan halvimman mukaan.

Siis oikean vahvuiset linssit ja kehykset, jotka pysyvät päässä. Ei välttämättömät seikat eli linssien pinnoitteet, erikoisohuet linssit, nätimmät kehykset jne. maksaa käyttäjä itse.

Lasien puuttumisen takia metsäleiri ei toki jää välistä. Optikolla käynti vie vain hetken ja kyyti kyllä järjestyy. Siistiä lienee istua laseja odotellessa pelkästään kipinässä tai kuulovartiossa sekä antaa aseveljen taluttaa ruokapaikalle syömään.

Turhien kustannusten aiheuttaminen veronmaksajille osoittaa vain hyvin lapsellista minä itse-keskeistä asennetta.

Palkaton työvoima-väite menee myös tuon itsekeskeisyyden piikkiin.

Kypsymättömät saavat lykkäystä aikuistuakseen ja sopeutumattomat voivat valita toisen keinon asevelvollisuuden suorittamiseen.

• Hajottaja

"Siis oikean vahvuiset linssit ja kehykset, jotka pysyvät päässä. Ei välttämättömät seikat eli linssien pinnoitteet, erikoisohuet linssit, nätimmät kehykset jne. maksaa käyttäjä itse."

Olin armeijassa 2000-luvun alussa. Rikottujen linssien tilalle sain uudet, ilman että jouduin itse maksamaan senttiäkään. Kehykset säilyivät ehjinä, joten sain uudet linssit omiin vanhoihin kehyksiini. Linssit luonnollisesti olivat samanlaiset kuin rikki menneet, siinä valtion on mahdoton pihistellä.

Toisaalta ainahan voi tehdä niin, että kun on hajottamisen aika niin ottaa mukaan armeijaan jotkut vanhat silmälasit jossa sellaisia löytyy ja hajottaa ne, jolloin omat varsinaiset rillit jäävät ehjiksi.

"Lasien puuttumisen takia metsäleiri ei toki jää välistä. Optikolla käynti vie vain hetken ja kyyti kyllä järjestyy."

Sain yli viikon VP:tä eli vapautusta kaikesta palveluksesta. Tosin on sanottava, että minulla oli B-paperit silmien takia, mutta eiköhän hieman paremmallakin näöllä pysty vemppaamaan, kun vain sitkeästi väittää ettei näe oikein mitään.

• ressu
        Hajottaja kirjoitti:

"Siis oikean vahvuiset linssit ja kehykset, jotka pysyvät päässä. Ei välttämättömät seikat eli linssien pinnoitteet, erikoisohuet linssit, nätimmät kehykset jne. maksaa käyttäjä itse."

Olin armeijassa 2000-luvun alussa. Rikottujen linssien tilalle sain uudet, ilman että jouduin itse maksamaan senttiäkään. Kehykset säilyivät ehjinä, joten sain uudet linssit omiin vanhoihin kehyksiini. Linssit luonnollisesti olivat samanlaiset kuin rikki menneet, siinä valtion on mahdoton pihistellä.

Toisaalta ainahan voi tehdä niin, että kun on hajottamisen aika niin ottaa mukaan armeijaan jotkut vanhat silmälasit jossa sellaisia löytyy ja hajottaa ne, jolloin omat varsinaiset rillit jäävät ehjiksi.

"Lasien puuttumisen takia metsäleiri ei toki jää välistä. Optikolla käynti vie vain hetken ja kyyti kyllä järjestyy."

Sain yli viikon VP:tä eli vapautusta kaikesta palveluksesta. Tosin on sanottava, että minulla oli B-paperit silmien takia, mutta eiköhän hieman paremmallakin näöllä pysty vemppaamaan, kun vain sitkeästi väittää ettei näe oikein mitään.

On varmasti helpompaa saada VP:tä, jos on silmien takia B-luokassa.

Onneksi harvalla näin.

• tykkimies

Ampumaleirillä jantteriradalla ollessani aseen potkaistessa takatähtäin naarmutti silmälasieni toista linssiä (siis täysi vahinko). Se ei aiheuttanu mitään haittaa näkemiselle, mutta kun asiasta heti ilmoitin, valtio korvasi uuden linssin. Linssi oli täysin samanlainen kuin entinenkin ohennuksineen jne., enkä siitä joutunut itse senttiäkään maksamaan.

Luonnollisestikin linssi oli korvattava samanlaisena, koska olisihan se hassua jos esim. toinen linssi on ohennettu ja toinen ei ja toisessa on heijastuksen esto (tai mikä lie) ja toisessa ei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      67
      3023
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      46
      2633
    3. Kela kelaa toimeentulotukia takaisin

Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii
      Maailman menoa
      185
      2313
    4. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      35
      2299
    5. Kyllä sut varmaan

Aika moni haluaisi, miks sä et halua niitä jotka varmaan purkkiin sut pistäis ettet pääse karkuun
      Ikävä
      34
      1510
    6. Rakastan sua

Johonkin tämä piti saada purkautumaan, ehkä se jollain ihmeellä välittyy samalla sinun suuntaan ❤️
      Ikävä
      15
      1436
    7. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      27
      1275
    8. iltaa häelle

Hyvää iltaa hänelle naiselle ❤ mieheltä Harmittaa yksi asia
      Ikävä
      17
      1256
    9. Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua

Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p
      Ikävä
      64
      1244
    10. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      11
      1191
    Aihe