Rillien rikkominen!

Hajottaja

Rillipääalokkaat!

Valtio korvaa palveluksen aikana rikki menneet silmälasit. Pari vinkkiä asiasta:

- Silmälasien on syytä rikkoutua metsäleirillä toiminnantäyteisessä "taistelutilanteessa". Siis ei kasarmilla lepäillessä. Kun vaikkapa metsässä ryömiessä kalauttaa rillit kiveä vasten, niin menee täydestä vahinkona.

- Kun valtio maksaa uudet linssit niin ne pitää luonnollisesti uusia näkökyvyn mukaisina, eikä valtio voi siinä pihistellä. Sen sijaan jos kehykset menevät rikki, niin tilalle ostetaan halvimmat mitä kaupasta löytyy. Siksi kannattaa rikkoa nimenomaan linssi(t), ei kehyksiä!

- Metsäleiriltä pääsee pois kun silmälasit rikkoutuvat, siksi hajotusoperaatio kannattaa suorittaa jonkin pitkähkön metsäleirin alussa. Tällä tavalla voi maksimoida kurjalta metsäleiriltä poissaolon määrän.

- Ei kannata kertoa rillien tahallisesta rikkomisesta edes tupakavereille, koskaan ei tiedä mitä kielikelloja joukosta löytyy. Siis matalaa profiilia ja aina kysyttäessä vakuutus, että kyseessä oli vahinko.

Muistakaa - olette palkatonta työvoimaa valtiolle - siksi kaikkien mahdollisten etujen hyödyntäminen on oikeutettua.

8

2745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri näin kuuluukin toimia. Tuo on miehen puhetta. Orjuutta ja epäoikeudenmukaisuutta vastaan on taisteltava vaikka tekemällä valtiolle laskua ja muuta haittaa niin paljon kuin kykenee. Kyllä miehellä pitää olla oikeuksia pitää puoliaan. Tuhon aiheuttaminen on vähintä mitä puolustusvoimat on ansainnut. Mahdollisimman suuri sabotaasin aiheuttaminen on oikeutettua niitä kohtaan jotka vapauden vääryydellä vie. Sinä olet mies isolla M:llä!

• ressu

Yllytät tekemään tuhoa.

Eikö se ole hiukka ristiriidassa tuon ylevän
        RAUHAN PUOLESTA -nimimerkin kanssa.

Taitaa olla rauhankyyhkysen sulat hieman tummuneet?

• Hajottaja

Harvoin armeijassa tuntui yhtä kivalta kuin silloin, kun pamautin linssin vasten kiveä ja tienasin itselleni uudet silmälasit sekä menolipun pois metsäleiriltä.

• ressu
        Hajottaja kirjoitti:

Harvoin armeijassa tuntui yhtä kivalta kuin silloin, kun pamautin linssin vasten kiveä ja tienasin itselleni uudet silmälasit sekä menolipun pois metsäleiriltä.

Olet varmasti ylpeä, siitäpä riittää kerrottavaa jälkipolvillekin.

• ressu

Muutama kommentti tuohon lasien rikkomiseen.

Lasit ja kehykset korvataan halvimman mukaan.

Siis oikean vahvuiset linssit ja kehykset, jotka pysyvät päässä. Ei välttämättömät seikat eli linssien pinnoitteet, erikoisohuet linssit, nätimmät kehykset jne. maksaa käyttäjä itse.

Lasien puuttumisen takia metsäleiri ei toki jää välistä. Optikolla käynti vie vain hetken ja kyyti kyllä järjestyy. Siistiä lienee istua laseja odotellessa pelkästään kipinässä tai kuulovartiossa sekä antaa aseveljen taluttaa ruokapaikalle syömään.

Turhien kustannusten aiheuttaminen veronmaksajille osoittaa vain hyvin lapsellista minä itse-keskeistä asennetta.

Palkaton työvoima-väite menee myös tuon itsekeskeisyyden piikkiin.

Kypsymättömät saavat lykkäystä aikuistuakseen ja sopeutumattomat voivat valita toisen keinon asevelvollisuuden suorittamiseen.

• Hajottaja

"Siis oikean vahvuiset linssit ja kehykset, jotka pysyvät päässä. Ei välttämättömät seikat eli linssien pinnoitteet, erikoisohuet linssit, nätimmät kehykset jne. maksaa käyttäjä itse."

Olin armeijassa 2000-luvun alussa. Rikottujen linssien tilalle sain uudet, ilman että jouduin itse maksamaan senttiäkään. Kehykset säilyivät ehjinä, joten sain uudet linssit omiin vanhoihin kehyksiini. Linssit luonnollisesti olivat samanlaiset kuin rikki menneet, siinä valtion on mahdoton pihistellä.

Toisaalta ainahan voi tehdä niin, että kun on hajottamisen aika niin ottaa mukaan armeijaan jotkut vanhat silmälasit jossa sellaisia löytyy ja hajottaa ne, jolloin omat varsinaiset rillit jäävät ehjiksi.

"Lasien puuttumisen takia metsäleiri ei toki jää välistä. Optikolla käynti vie vain hetken ja kyyti kyllä järjestyy."

Sain yli viikon VP:tä eli vapautusta kaikesta palveluksesta. Tosin on sanottava, että minulla oli B-paperit silmien takia, mutta eiköhän hieman paremmallakin näöllä pysty vemppaamaan, kun vain sitkeästi väittää ettei näe oikein mitään.

• ressu
        Hajottaja kirjoitti:

"Siis oikean vahvuiset linssit ja kehykset, jotka pysyvät päässä. Ei välttämättömät seikat eli linssien pinnoitteet, erikoisohuet linssit, nätimmät kehykset jne. maksaa käyttäjä itse."

Olin armeijassa 2000-luvun alussa. Rikottujen linssien tilalle sain uudet, ilman että jouduin itse maksamaan senttiäkään. Kehykset säilyivät ehjinä, joten sain uudet linssit omiin vanhoihin kehyksiini. Linssit luonnollisesti olivat samanlaiset kuin rikki menneet, siinä valtion on mahdoton pihistellä.

Toisaalta ainahan voi tehdä niin, että kun on hajottamisen aika niin ottaa mukaan armeijaan jotkut vanhat silmälasit jossa sellaisia löytyy ja hajottaa ne, jolloin omat varsinaiset rillit jäävät ehjiksi.

"Lasien puuttumisen takia metsäleiri ei toki jää välistä. Optikolla käynti vie vain hetken ja kyyti kyllä järjestyy."

Sain yli viikon VP:tä eli vapautusta kaikesta palveluksesta. Tosin on sanottava, että minulla oli B-paperit silmien takia, mutta eiköhän hieman paremmallakin näöllä pysty vemppaamaan, kun vain sitkeästi väittää ettei näe oikein mitään.

On varmasti helpompaa saada VP:tä, jos on silmien takia B-luokassa.

Onneksi harvalla näin.

• tykkimies

Ampumaleirillä jantteriradalla ollessani aseen potkaistessa takatähtäin naarmutti silmälasieni toista linssiä (siis täysi vahinko). Se ei aiheuttanu mitään haittaa näkemiselle, mutta kun asiasta heti ilmoitin, valtio korvasi uuden linssin. Linssi oli täysin samanlainen kuin entinenkin ohennuksineen jne., enkä siitä joutunut itse senttiäkään maksamaan.

Luonnollisestikin linssi oli korvattava samanlaisena, koska olisihan se hassua jos esim. toinen linssi on ohennettu ja toinen ei ja toisessa on heijastuksen esto (tai mikä lie) ja toisessa ei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17023
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4764
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2696
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      141
      1979
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1589
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1522
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1459
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1234
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1119
    Aihe