Haluaisin kuulla käyttökokemuksia. Miten kulkee merellä kovalla tuulella? Polttoaineen kulutus, asuttavuus, tai muita vastaavia kommentteja? Mitä vikoja/ puutteita?
Onko joku muu suurinpiirtein samankokoinen (hintainen) vene mahdollisesti parempi perhe/ retkiveneeksi?
Kiitos jo etukäteen kommentoijille
Finnsport 650
10
4637
Vastaukset
- Jaska
Moi,
perheelläni oli Finnsport 650 AC vm.-86 ja se, mitä itselläni ko. veneestä jäi mieleen, oli erityisesti hyvät sisätilaratkaisut. Harvassa 6,5 metriä pitkässä moottoriveneessä on vastaavia tiloja. Varsinkin perähytin täysimittiset nukkumatilat olivat erinomainen ratkaisu sekä kem. wc:n sijoittaminen samaan tilaan. Lisäksi perähytin päällä oleva auringonotto tasanne oli mukava loikoilupaikka.
Meillä oli siinä 90 hv Yamaha ja ainakin silloin se tuntui riittävän ihan hyvin. Matkanopeus oli siinä 17 solmun paikkeilla ja kahden hengen kuormalla suurin nopeus oli siinä 30 solmun korvilla. Kulutuksesta sen verran, että isäni ajoi muutaman kerran Porista (Ahlaisista) Uuteenkaupunkiin, normaalisti 4 hlön kuormalla tavarat. Aikaa kului 4 tuntia ja bensaa paloi 120L eli yksi tankillinen.
Jos itse hakisin asuttavaa perhevenettä, Finnsport 650 AC olisi ykkös-vaihtoehto.- ostanko?
tämän kirjoitti:
Kiitos kommenteista ja linkkivinkistä sekä asiantuntevasta kritiikistä. Venepörssin artikkelin olin jo lukenut, mutta luinpa uudelleen oikein ajatuksen kanssa.
Harmillista kun varallisuus ja tarpeet eivät aina (lue yleensä) käy yksiin. ;-)
Lisäkommentit ja mielipiteet ovat tervetulleita.
- Veneilijä
Älä hyvä ystävä osta!
Ja opettele veneilyä kantapään kautta!
Tuohon 6,5-metriseen veneeseen on ahdettu kaikki mahdollinen ja juuri siksi se on erittäin hankala vene etenkin meriolosuhteissa!
Vaatii 130:n hv koneen ennen kuin kulkee kunnolla liuku vauhtia eli yli 20-solmua jossa veneet vasta ovat kunnolla liu,ussa.
Ja kulutus on tuolloinkin Hirmuinen.
Rantautuminen,ankkurointi ym.manööveerit vaikeita.
Hyvin herkkä tuulelle suuren pinta-alansa vuoksi vaikka on vain 6.50 metrinen eli pieni vene.
Et pääse siitä sitten eroon koska sitä EI SAA MYYDYKSI KUIN ENSIMMÄISEN VENEENSÄ OSTAJILLE koska he kiinnittävät huomion vain tois-arvoisiin asioihin kun vene-kuume on niin kova!!
Hanki ihmeessä isompi vene jos haluat takahytit ym.
Osta vaikkapa Flipper 6.20 tai vastaava HT-vene jos haluat tuota kokoluokkaa olevan veneen ostaa.
Käy koeajolla ja mieti rantautumista,ankkurointia, liukuun nousua, oleskelua ulkotiloissa,kuomun helppoa kiinnitystä jne.
Ja teeppä sitten koe ajo muilla HT-veneillä niin takuulla huomat itsekkin mainitsemani asiat.
Puhun yli 40-vuoden veneily-kokemuksella.- Boote Pfister
Voin itse vahvistaa ylläkirjoitetun teorian venekuumeen aiheuttamista tuloksista!
Nykyinen veneeni on kaukana siitä ajatuksesta mikä minulle oli veneistä yli 10vuotta sitten Ennen pidin tärkeänä että vene oli maksimoitu nukkumapaikoilla ja korkeudella kaiken muun kustannuksella. Nyt arvostan juuri näitä samoja asioita mitä yllä kirjoittanut "veneilijä" kertoi. - kommentti
Boote Pfister kirjoitti:
Voin itse vahvistaa ylläkirjoitetun teorian venekuumeen aiheuttamista tuloksista!
Nykyinen veneeni on kaukana siitä ajatuksesta mikä minulle oli veneistä yli 10vuotta sitten Ennen pidin tärkeänä että vene oli maksimoitu nukkumapaikoilla ja korkeudella kaiken muun kustannuksella. Nyt arvostan juuri näitä samoja asioita mitä yllä kirjoittanut "veneilijä" kertoi.tuosta ihme hökötyksestä eli Finnsport 650:stä.
Ei sitä todella osta kuin ensimmäisien veneensä ostajat, jotka kiinnittävät huomion aivan vääriin asioihin mitä veneillessä Todella tarvitaan. - entinen omistaja
kommentti kirjoitti:
tuosta ihme hökötyksestä eli Finnsport 650:stä.
Ei sitä todella osta kuin ensimmäisien veneensä ostajat, jotka kiinnittävät huomion aivan vääriin asioihin mitä veneillessä Todella tarvitaan.Omistimme fs 650 ac, muutaman vuoden ajoimme venellä kolmen viikon loman helsingistä naantaliin, saaristomeren kautta takaisin, nauvo,
nötö, borstö, hiittinen, hanko jne. takaisin, kaikki sujui erinomaisesti,toki kovalla tuulella on pieniä ongelmia rantautumisessa yms.
hinnaltaa vastaavaa venettä ei löydy, paras vene millä olen viettänyt lomiani on family cruiser, toki noin kuusi kertaa kallimpi. - Epävarma
Etkä vieläkään veneillä!!!!!????
- JormaMeri
Vaikka puhut "yli 40-vuoden kokemuksella", niin ilmeisesti et ko. venettä kovinkaan hyvin tunne, saatika että olisit moista ajanut! joten ei kannattaisi asiantuntijaa leikkiä. Finnsportin konetehoksi riittä hyvin 100-130 hv. vene on loivalla v-pohjalla varustettu ja nousee likuun suht vähäiselläkin teholla. Tosin tästä seikasta johtuen vene ei ole aallokossa niitä parhaimpia ajettavia.
- finnsporttari
On hyvä veve, jos ajat vain sisävesillä. Tilat ovat erittäin käyttökelpoiset huomioiden veneen koon.
Vene on aika vanha malli(vaikka uusiakin kuulemma tehdään, kertoo Kuopion Venevälitys)
Kannattaa tarkistaa lasikuidun kunto, eli parempi nähdä ja tutkia pohja.
Polttoaineen kulutus riippuu koneesta. Jos vanha 2-tahti kone niin kallista on.
Jos uusi ruiskutekniikka 2-tahti esim. Mercury tai Hondan 130 hp nelitahti, niin edullisempaa.
Jos vene on hyvä, kannattaa harkita uuden koneen ostoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1742593Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2061204Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62865
- 53851
- 46849