tuntematon

sotilas trauma

Onko todella niin, että päällystö ei "hyväksy" vieläkään tuntematon sotilas romaania?

5

1595

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä sen katsominen oli olennainen osa johtajakoulutusta. Siitä on nykyisin joku kaveri tehnyt jo tutkimuksenki. (siis johtajatyypeistä) Puolustusvoimat käyttää sitä samoihin tarkoituksiin.

• on nimittäin

Minun ja vaan minun mielestäni se suomalaiselle sopiva johtaja.Isä vainaa palveli aikoinaan lääkintä aliupseerina sodassa. (laatokka). Ja tykkäsi(ei merkitystä) hänenlaisistaan johtajista.

• Suomalainen sotilas
        on nimittäin kirjoitti:

Minun ja vaan minun mielestäni se suomalaiselle sopiva johtaja.Isä vainaa palveli aikoinaan lääkintä aliupseerina sodassa. (laatokka). Ja tykkäsi(ei merkitystä) hänenlaisistaan johtajista.

Tuntemattoman upseerithan olivat tyyppejä ja todellakin vain pelkkiä tyyppejä: Kaarna - kaiken kokenut ja nähnyt, joten jouti kuollakin jo alussa
        Kariluoto - märkäkorva opiskelija, Lammio - niuhottava ammattiupseeri ja Koskela - reilu, omilla taidoillaan upseeriksi edennyt maalaispoika ja vielä punikin poika.

Miten on sattunutkin samaan komppaniaan näin eri lähtökohdista lähtöisin olevat upseerit. Tietenkin tämmöinen Koskelan tapainen kaikkien kaveri on suosituin, mutta toimisiko asetelma todellisuudessa?

Samat tyypit on lähes jokaisessa sotaromaanissa ja -elokuvassa.

• nykyaikana

Tuntematon Sotilas on vahvasti sosialistishenkinen kuvaus siitä, miten asiasta ja asian vierestäkin purnaavat työväenluokan edustajat ovat erinomaisia ja jopa korvaamattomia toiminnan miehiä. Koulutettu eliitti kuvataan naurettavaksi. Kenties tuollainen on ollut mahdollista II MS:n aikana, mutta postmodernina aikana supertavis Koskela on aika fiktiivinen hahmo.

• Ressu-79

Joukkue tasolla upseeri on esitaistelija. Joten sinun on OLTAVA paras sotilas porukasta. Muodollinen esimies asema ei toimi pienessä porukassa. Koskela ei karsastanut vaikeita tehtäviä kuten bunkerin tuhoomista jne vaan näytti esimerkkiä. Joukkueen johtajan on oltava kärjessä aina. Päin vastoin luuloja että olet rukin käyneenä jotenkin arvokkaapi ei pidä paikkaansa vaan olet edelleen uhrattavissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1536
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1196
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      227
      1179
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      264
      1032
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      979
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      960
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      943
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      899
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      792
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      787
    Aihe