kyselisin sellaista että syötättekö hevosillenne pelkkää tavallista kuivaa paaliheinää vai annatteko esim. talvella säilöheinää..?
riittääkö kuivaheinän syöttäminen ihan ympäri vuoden, paitsi kesällä tuoretta laidunheinää kuivan sijasta ?
kiitos vastauksista!
syötättekö..
2
435
Vastaukset
- Minä
Minä annan hepalleni talvisin heinää, kauraa sillä on suolakivi ja hyvin on pärjätty, heppa ei tosin oo kuin harraste ratsu että ei sillä mitään kovin rankkaa treeniä tehdä. Kesäisin hepo laiduntaa ja saa pelkästään laitumelta heinää sillä on suolakivi. Eli harrasteratsulle mielestäni riittää pelkkä kuivaheinä ja kaura=)
- juttu mulla...:
annanpa esimerkkini miten syötän harrasteratsu issikkaani: talvisin kuivaa(paali)heinää merilevää suolakivi raicing prixiä(vähän!!) suolakiven lisäksi suolaa.
ja kesäisin saa heppa laiduntaa ja nuolla suolakiveä (ja joskus anna merilevää) omaan tahtiin, yöksi otetaan vain pihatto-aitaan jossa vähän kuivaa(paali)heinää ettei heppa aivan muutu tynnyriksi..;)
sekä tietysti ympäri vuoden vettä.... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1991947
- 711696
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91411- 741078
- 811040
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191944- 67911