Sain juuri eläkeyhtiöltä tiedon vaivaisesta 1,66%:n korotuksesta eläkkeeseeni. Meitä siis potkitaan kirjaimellisesti päähän. Vielä huonompi tilanne tietenkin on pelkällä kansaneläkkeellä elävällä.
Eikö olisi aika keskustella perusteellisesti eläkeläisten asemasta. Nykyiset puolueet eivät ole kiinnostuneita meistä muuta kuuta kuin juhlapuheissa. Eläkeläisjärjestöt taas ovat keskittyneet lähinnä tanhuiluun ja sauvakävelyyn. Ammattijärjestöt, joita olemme vuosikymmeniä rahoittaneet,eivät ole enää kiinnostuneita meistä. Päinvastoin palkansaajille ajetaan jo kohtuuttomia etuja meidän muiden kustannuksella. Meitä on kohta miljoona, Joukkovoimaa olis jos sitä osattaisiin käyttää. Jotain pitäisi tehdä ja uudelta pohjalta.
Keskustellaan eläkeläisten asemasta
202
8969
Vastaukset
Joukkovoimalla saa tietenkin jotain parannuksia aikaan, mutta ei taida eläkeläiset löytää sitä yhtä köyttä vetävää yhdistystä jonka takana koko miljoonainen joukko taistelisi etujen puolesta.
Onhan se nähty, monta eläkeläispuoluetta perustettu, nostettu ja kuopattu, koska joukko hajaantuu kuin kärpäsparvi parhaan tuoksun perään.
Muutoinkin, pian on jokaisella puolueella oma eläkejärjestönsä ja sehän on paras joukkojen hajoittaja.
Punaisten joukkoon ei voi mennä etujakaan puolustamaan jos oma väri on sininen tai vihreä.
Näin meitä johdetaan, hallitaan ja hajoitetaan, ja kukaan ei aja etujamme kun itse olemme hajoittamassa joukkojamme, joka ilmaantuu näinkin pienessä yhteisössä kuin nämä keskustelusivut.
Jokainen muutos on aloitettava omasta itsestään.
Joukkovoima toimii vain yhteisellä ponnistuksella, omien yksityisten etujen tavoittelun yhdistämisellä muiden etujen kanssa.
Uskon että tämä sukupolvi ei luovu omasta toisen hyväksi, kasvakoon uudet sukupolvet parempaan yhteisymmärrykseen myös tasapuolisemmassa etujen jakamisessa ja joukkovoiman käytössä.
Mutta kun se politiikka...- BilMan
Voiko tuon selvemmin enää sanoa, tahi kirjoittaa.
Näihin rakentaviin mielipiteisin on helppo yhtyä.
Ajattelemisen aihetta meille kaikille.
Kirjoittelemisiin. - Eläkepappa
En myöskään usko poliittiseen eläkeläispuolueeseen. Jotain uutta pitää yrittää.
Tavoitteena tulee olla alkuun kansaneläkeläisten todella surkean kohtalon korjaaminen tässä hyvinvointiyhteiskunnassa
( Voikoham tätä termiä vielä leipäjonojen Suomessa käyttää)
VENK voisi esim.käynnistää jonkun tottelemattomuus operaation tai esim ostoboikotin jolla asia saataisiin esille. Nythän VENK venkuilee kerran vuodessa yrittämällä kohteliaasti vaikuttaa budjetin laatijoihin. Luulen, että eläkeläisjärjestöjen edustajat tietävät jo etukäteen ettei siitä ole mitää hyötyä. Uusia ideoita esille tällä palstalla hyvät virkeät eläkeläiset!!
- tukkusutija
tai kohtuullinen tai hyvä?
onko tonni kuussa huono huono palkka ja hyvä eläke? tai päin vastoin.- Coiffeur
Muistelan aikoinaan työelämässä ollessani erästä työkaveriani, joka valitteli sukulaisensa hyvin pientä työeläkettä.
Kun työkaveriani jonkin verran jututti, niin kävi selväksi, että sukulainen oli suuren osan työvuosistaan tehnyt pimeitä töitä tai muuten lusmuillut.
Ei sitten mikään ihme, jos eläkettä ei ollut karttunut. - eläkepappa
Coiffeur kirjoitti:
Muistelan aikoinaan työelämässä ollessani erästä työkaveriani, joka valitteli sukulaisensa hyvin pientä työeläkettä.
Kun työkaveriani jonkin verran jututti, niin kävi selväksi, että sukulainen oli suuren osan työvuosistaan tehnyt pimeitä töitä tai muuten lusmuillut.
Ei sitten mikään ihme, jos eläkettä ei ollut karttunut.Älä hyvä mies sotke keskusteluun veronkiertäjiä ja rikollisia. Suurin osa palkanasaajista ei voi mitenkään kiertää verojaan - eli puhut marginaaliryhmistä. Minä taas lähdin pienten kansaneläkkeiden korottamisesta, joka on jo aivan toinen juttu. Sitäpaitsi ansaittu eläke on työllä ansaittu mutta yhteiskunta huonontaa sen ostovoimma vuosittain törkeällä tavalla.
Eli hyvinvointiyhteiskunta ei toimi! - eläkepappa
Turha on heitellä tällaisia viestejä- ei asia selvene eikä etene!
- vähän
Mikä on huono eläke? Sain juuri uuden vuoden eläkelaskelman.Saan sairaseläkettä 942 e ja perhe.eläkettä(leskeneläke)444e brutto.
Käteen jää 1047 e.En saa kansaneläkettä.Eikä puolisoni leskeneläke ole puolta hänen eläkkeestään,kuten luullaan,siinä on porrastus verrattu minun eläkkeeseen.(Puolet olisi 550e kk)
Olen 60 v. - tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
Turha on heitellä tällaisia viestejä- ei asia selvene eikä etene!
jos tasoa halutaan etsiä, niin vertailla täytyy.
paljonko eläkkeen pitäisi olla?
allaolevassa esimerkissä käten jäi reilu tonni. riittäväkö?
paljonko oma nettosi?
ja mikä suhde työssäkäyvien ansioihin eläkkeiden pitää olla? - fiiuliN
vähän kirjoitti:
Mikä on huono eläke? Sain juuri uuden vuoden eläkelaskelman.Saan sairaseläkettä 942 e ja perhe.eläkettä(leskeneläke)444e brutto.
Käteen jää 1047 e.En saa kansaneläkettä.Eikä puolisoni leskeneläke ole puolta hänen eläkkeestään,kuten luullaan,siinä on porrastus verrattu minun eläkkeeseen.(Puolet olisi 550e kk)
Olen 60 v.Eläkkeesi on kohtalaisen hyvä.
Omani on ensivuonna 594:- - tukkusutija
fiiuliN kirjoitti:
Eläkkeesi on kohtalaisen hyvä.
Omani on ensivuonna 594:-työeläke lienee tonnin korvilla. työeläkkeen saajia on noin. 1.2 miljoonaa.
täysi kansaeläke iman muita lisiä tai tukia on noin 490,-. pelkästään kelan eläkettä saa reilu satatuhatta.
ps. mielestäni eläkkeesi on pieni. kyllä se pitäisi olla tonnin paremmalla puolella minimissään. sinulla lienee mahdollisuus asumistukeen. - fiiuliN
tukkusutija kirjoitti:
työeläke lienee tonnin korvilla. työeläkkeen saajia on noin. 1.2 miljoonaa.
täysi kansaeläke iman muita lisiä tai tukia on noin 490,-. pelkästään kelan eläkettä saa reilu satatuhatta.
ps. mielestäni eläkkeesi on pieni. kyllä se pitäisi olla tonnin paremmalla puolella minimissään. sinulla lienee mahdollisuus asumistukeen.Olen kysellyt Kelalta.
Ei mitään tukea, ei eläkeläisten asumistukeakaan ja arvaatteko mikä on syynä.
Syy on se että asunto on pieni,(32neliötä) ei kuulemma tarvita suuria asumiskulujakaan. - tukkusutija
fiiuliN kirjoitti:
Olen kysellyt Kelalta.
Ei mitään tukea, ei eläkeläisten asumistukeakaan ja arvaatteko mikä on syynä.
Syy on se että asunto on pieni,(32neliötä) ei kuulemma tarvita suuria asumiskulujakaan.mulle kerrottiin, että asuntoni on liian suuri kuten mun tulonikin. ei tukea.
tukea saa laskennallisten kulujen ( ei todellisten) mukaan. vaan yritetään avata seuraava luukku. - Hintriika
tukkusutija kirjoitti:
mulle kerrottiin, että asuntoni on liian suuri kuten mun tulonikin. ei tukea.
tukea saa laskennallisten kulujen ( ei todellisten) mukaan. vaan yritetään avata seuraava luukku.Laskelmassa huomioidaan tulot, mahdollisen omaisuuden arvo (ei lasketa asunto-osaketta, joka on omassa käytössä)ja vuokra/vastike.
Jokainen voi Kelan sivuilla olevan kaavan mukaan käydä laskemassa, onko oikeutettu eläkeläisten asumistukeen ja paljonko saa, jos jotakin saa! Sieltä näkee omavastuut ja katon, jonka jälkeen tuki ei suurene, vaikka vuokra nousisi taivaisiin. Laki on siinä suhteessa sama kaikille. - fiiuliN
Hintriika kirjoitti:
Laskelmassa huomioidaan tulot, mahdollisen omaisuuden arvo (ei lasketa asunto-osaketta, joka on omassa käytössä)ja vuokra/vastike.
Jokainen voi Kelan sivuilla olevan kaavan mukaan käydä laskemassa, onko oikeutettu eläkeläisten asumistukeen ja paljonko saa, jos jotakin saa! Sieltä näkee omavastuut ja katon, jonka jälkeen tuki ei suurene, vaikka vuokra nousisi taivaisiin. Laki on siinä suhteessa sama kaikille.Sitä ei Kelan mmaksamissa eläkkeissä ole ollenkaan.
Siellä on laskettu normit, ja niitä ei ylennetä eikä alennetta. Olosuhteet eivät vaikuta mitenkään noihin normeihin.
Ihmiset äänestävät usein nuoria, kauniita ja menestyviä. Kannattaisiko meidän pitää ohjenuorana, että äänestäisimme vanhempaa väkeä eduskuntaan? Eläkeläiset ovat valmiita ajattelemaan nuortenkin hyvinvointia toisin kuin seuraava sukupolvi, joka on tottunut saamaan kaiken ja vaatimaan lisää itselleen.
Kun vaikuttajien ja päätöksen tekijöiden joukossa olisi enemmän aktiivisia vanhuksia, oikeudenmukaisuus voisi toteutua paremmin.- tukkusutija
eduskunnassa on 38 kuusikymmentä täyttänyttä edustajaa.
ps. sukupolvittain ei pidä yleistää ahneiksi tai kaiken vaativiksi. ikäihmistenkin joukossa riittää vastaavia.
Vaalien jälkeisen ajan ongelmana on ryhmäkuri. Eläkeläisiä pitäisi saada runsaasti eduskuntaan, mutta seisahtuuko maailma, jos eduskunta vanhenee liikaa?
Kun puoluejohtajat ovat tehneet päätöksen laista, ei siinä paljon yksi ääni vaikuta. Joutuu vastarannan kiiski vielä puolueboikottiin.
Eihän toisaalta eläkkeiden korotuksia lopulta eduskunnassa päätetä - valtionvarain ministeriössä mietitään mikä on paljon "tärkeämpää" kuin "kehäraakkien" eläkkeen säilyminen inflaation tasalla. Tärkeille puoluepampuillehan tulee ministerieläke!
Onkohan sittenkin iäisyyskysymys, kun on nuo värit ajattelumalleissaMielestäni on uskomatonta, miten täysin laittomasta ryhmäkurista voidaan pitää kiinni eduskunnassa. Ryhmä voi tietysti päättää erottaa joukostaan ryhmäkuriin sitoutumattoman, muttei voi estää kansanedustajaa äänestämästä.
Luulen, että monetkin eläkeikäiset ovat vielä varsin vireitä ja osaavaat katsoa myös tulevaisuuteen ja pitää muidenkin ryhmien edut mielessä kuin omiensa. Onhan heillä lapset ja lapsenlapset, jotka voivat pitää heitä ajan tasalla.
Eduskunnasta lähtevät monet päätökset liikkeelle ja sieltä ne ministeritkin valitaan. Kannattaa mielestäni joka tapauksessa miettiä, ketä äänestää. Ehkä ikääntyneitä alettaisiin arvostaa vähitellen enemmän Suomessakin, kun aktiivisimpia heistä näkyisi enemmän päätöksentekijöiden joukossa. - En väitä vastaan, jos sanot lobbaamisella olevan yhden kansanedustajan yhtä ääntä suuremmat vaikutusmahdollisuudet. Ehdotan käytettäväksi kaikkia mahdollisia konsteja, enkä väheksy eduskuntavaaleja.
- Laritsa M.
...uskollisuudessaan. Pääsääntöisesti äänestetään puoluetta, jota on aina äänestetty. Jopa niin, että äänestetään samaa puoluetta kuin omat vanhemmat ovat aikoinaan äänestäneet.
Uskottavaa puoluetta, jolle äänensä antaisi ei oikein tahdo löytyä.
Vaalitaistelua käydään pienen äänestäjäjoukon takia. Tosiasiallisesti kolmella suurimmalla puolueella on kullakin n. 20% kannatus. Heitot ovat vähäiset.
Näin se vain on ja näin se jatkuu. Ikävä kyllä.- MUMMELI 1
Olen työtapaturma eläkkeellä ja saan myös toisesta työstä ansionmenetys korvausta. Ne maksaa vakuutus yhtiö.
Nyt tuli juuri ilmoitus indeksikorotuksesta ja sen on minusta kohtalainen eikä tarvitse lakkoilla. Tulee joka vuosi kun Manulle illallinen. Mutta toisessa vaakakupissa on terveyden menetys ,että sietää ollakin.
Näistä ei onneksi tarvitse enää tapella ,mutta 65 sena putoavat 15 %. - mummeliini2
MUMMELI 1 kirjoitti:
Olen työtapaturma eläkkeellä ja saan myös toisesta työstä ansionmenetys korvausta. Ne maksaa vakuutus yhtiö.
Nyt tuli juuri ilmoitus indeksikorotuksesta ja sen on minusta kohtalainen eikä tarvitse lakkoilla. Tulee joka vuosi kun Manulle illallinen. Mutta toisessa vaakakupissa on terveyden menetys ,että sietää ollakin.
Näistä ei onneksi tarvitse enää tapella ,mutta 65 sena putoavat 15 %.että äänestimmepä sinne eduskuntaan kuinka monta eläkelläistä tahansa, niin ei meidän muiden eläkelläisten toivomuksia tai vaatimuksia huomioitaisi.
Edustajilla on niin hyvät palkat, että sen seurauksena he saavat myöskin tosi hyvät eläkkeet.
Mitä ne nyt meistä välittäisi. Aina se on lähempänä oma suu kuin kontin suu.
Me olemme ja tulemme aina olemaan "kuopassa". Nykyisten työssä käyvien palkat ovat 10 v:ssa kaksinkertaistuneet(ainakin melkein), joten heidän eläkkeensäkin ovat suuremmat kuin meidän.
Kyllä me saamme tyytyä koko ajan pienenevään ostovoimaan eläkkeemmee kanssa.
Turha se on potkia tutkainta vastaan. - eläkepappa
mummeliini2 kirjoitti:
että äänestimmepä sinne eduskuntaan kuinka monta eläkelläistä tahansa, niin ei meidän muiden eläkelläisten toivomuksia tai vaatimuksia huomioitaisi.
Edustajilla on niin hyvät palkat, että sen seurauksena he saavat myöskin tosi hyvät eläkkeet.
Mitä ne nyt meistä välittäisi. Aina se on lähempänä oma suu kuin kontin suu.
Me olemme ja tulemme aina olemaan "kuopassa". Nykyisten työssä käyvien palkat ovat 10 v:ssa kaksinkertaistuneet(ainakin melkein), joten heidän eläkkeensäkin ovat suuremmat kuin meidän.
Kyllä me saamme tyytyä koko ajan pienenevään ostovoimaan eläkkeemmee kanssa.
Turha se on potkia tutkainta vastaan.Keskustelu osoittaa, että parlamentaarisin keinoin eli kansanedustajien kautta on vaikea saada muutoksia. Tarvitaan suoraan toimintaa tietenkin laillisesti ja rauhanomaisesti. Esimerkkinä olkoon SAK:n toiminta. Me eläkeläiset emme ehkä heti pysty samaan mutta voimme myös painostaa ja jopa kohtuullisesti uhata aivan laillisesti kunhan vaan valitsemme oikeat työkalut ja tekijät.
Parasta olisi aloittaa kansaneläkkeiden korottamisesta. Kyllä kaikille kuuluu minimipalkan mukainen elintaso tässä hyvinvointivaltiossa. Rahasta ei ole puutetta. Katsokaa valtion budjetista mihin sitä ei tarvitse käyttää. Miettikääpä kaikkia keinoja nyt ei kannata olla vaatimattomia eikä kohteilijaita. - tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
Keskustelu osoittaa, että parlamentaarisin keinoin eli kansanedustajien kautta on vaikea saada muutoksia. Tarvitaan suoraan toimintaa tietenkin laillisesti ja rauhanomaisesti. Esimerkkinä olkoon SAK:n toiminta. Me eläkeläiset emme ehkä heti pysty samaan mutta voimme myös painostaa ja jopa kohtuullisesti uhata aivan laillisesti kunhan vaan valitsemme oikeat työkalut ja tekijät.
Parasta olisi aloittaa kansaneläkkeiden korottamisesta. Kyllä kaikille kuuluu minimipalkan mukainen elintaso tässä hyvinvointivaltiossa. Rahasta ei ole puutetta. Katsokaa valtion budjetista mihin sitä ei tarvitse käyttää. Miettikääpä kaikkia keinoja nyt ei kannata olla vaatimattomia eikä kohteilijaita.millä suoralla toiminnalla painostetaan ja miten uhkaillaan ja mitkä työkalut?
paljonko on minimipalkka? missä se on määritelty? - eläkepappa
tukkusutija kirjoitti:
millä suoralla toiminnalla painostetaan ja miten uhkaillaan ja mitkä työkalut?
paljonko on minimipalkka? missä se on määritelty?En tiedä onko "tukkusutija" sisäistänyt keskustelumme syvimmän olemuksen. Tässä vaiheessa on turha puhua tempuista niitä kyllä löytyy aikanaan kun yhteiset tavoitteet ja nimenomaan niiden tärkeysjärjestys täsmentyvät. Itse olen työeläkeläinen ja tyytyväinen eläkkeeseeni nyt muuta samalla pelkään että jos olen hengissä 20 vuoden kuluttua olen mennettänyt eläkkeeni ostovoimasta oleellisen osan jos jotain ei tehdä. Tässä maassa tarvitaan aito keskustelu eläkepolitiikasta ja siihen on on mielestäni eläkeläisten osallistuttava itse.
Itse ottaisin kuitenkin kansaneläkkeen korottamisen ykköstavoitteeksi.
Minipalkka on meillä alakohtainen. Suomessa ei ole minimipalkkalakia. Esim. vartiointialalla( tuli googlella ensimmäisenä vastaan)
Minimipalkka on 926,40 euroa kuukaudessa.Tuntuu kohtuulliselta tavoitteelta - eikö? tukkusutija kirjoitti:
millä suoralla toiminnalla painostetaan ja miten uhkaillaan ja mitkä työkalut?
paljonko on minimipalkka? missä se on määritelty?Kun marraskuussa Espanjassa bensan hinta nousi huikeaan 98 c/litra (Suomessa silloim 1,30 /l), täkäläiset kalastajat tukkivat moottoriteitä palavilla autonrengasjonoilla. Pari lyhtypylvästäkin ilmestyi teitten tukkeeksi. Saivat alennusta bensan hintaan. Pari viikkoa myöhemmin olivat maanviljelijät samalla asialla.
(Tänään tankkasin 96 c/litra)
Suomalainen ei taida innostua barrikaadeille ;-)- tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
En tiedä onko "tukkusutija" sisäistänyt keskustelumme syvimmän olemuksen. Tässä vaiheessa on turha puhua tempuista niitä kyllä löytyy aikanaan kun yhteiset tavoitteet ja nimenomaan niiden tärkeysjärjestys täsmentyvät. Itse olen työeläkeläinen ja tyytyväinen eläkkeeseeni nyt muuta samalla pelkään että jos olen hengissä 20 vuoden kuluttua olen mennettänyt eläkkeeni ostovoimasta oleellisen osan jos jotain ei tehdä. Tässä maassa tarvitaan aito keskustelu eläkepolitiikasta ja siihen on on mielestäni eläkeläisten osallistuttava itse.
Itse ottaisin kuitenkin kansaneläkkeen korottamisen ykköstavoitteeksi.
Minipalkka on meillä alakohtainen. Suomessa ei ole minimipalkkalakia. Esim. vartiointialalla( tuli googlella ensimmäisenä vastaan)
Minimipalkka on 926,40 euroa kuukaudessa.Tuntuu kohtuulliselta tavoitteelta - eikö?minä en ole tyytyväinen työeläkkeeseeni. se on alle tonnin.
en moneen muuhunkaan asiaan. vaan minua tympii jutustelut, joissa on pelkkä moite olemassa olevaan.
minä ja sinäkin kuulumme joukkon, joka on ollut mukana tekemässä ratkaisuja, joihin nykyiset, huonotkin eläkkeet perustuvat.
ja kun vaadin konkretiaa, niin nimenomaan siitä syystä, että olen joutunut kaikenlasten helppoheikkien kanssa monenmoisissa jutuissa teutaroimaan.
ja monasti ovat narisijat istuneet toisten perseillä tuleen.
keskustelua pitää olla. mutta, että joku omaisi syntymäviisaan oikean stiiknafuulian, ei juttua vie mihinkään. ei johdattelu tämän tai tuon oikellisuudesta.
sorvin vieressäa aikoinaan oli jatkuvasti niskaan puhkumassa joku skode tai kommari, että pannaan työnantaja ja valtio hyrrän viereen polvilleen. ja kehotuksista huolimati niistä kukaan ei mennyt omaan disneylandiaansa.
minusta parlamentarismi suomenkin mallin mukaisesti toimii kohtuullisesti. se sallii myös ulkoparlamentaaristen painostuskeinojen käyttämisen.
tonni kuussa ei ole liikaa. maassahan se monelle on utopiaa.
jatkettakoon juttua. - tukkusutija
vaarivaari kirjoitti:
Kun marraskuussa Espanjassa bensan hinta nousi huikeaan 98 c/litra (Suomessa silloim 1,30 /l), täkäläiset kalastajat tukkivat moottoriteitä palavilla autonrengasjonoilla. Pari lyhtypylvästäkin ilmestyi teitten tukkeeksi. Saivat alennusta bensan hintaan. Pari viikkoa myöhemmin olivat maanviljelijät samalla asialla.
(Tänään tankkasin 96 c/litra)
Suomalainen ei taida innostua barrikaadeille ;-)tietysti barrigaadeilla, vai?
- eläkepappa
tukkusutija kirjoitti:
minä en ole tyytyväinen työeläkkeeseeni. se on alle tonnin.
en moneen muuhunkaan asiaan. vaan minua tympii jutustelut, joissa on pelkkä moite olemassa olevaan.
minä ja sinäkin kuulumme joukkon, joka on ollut mukana tekemässä ratkaisuja, joihin nykyiset, huonotkin eläkkeet perustuvat.
ja kun vaadin konkretiaa, niin nimenomaan siitä syystä, että olen joutunut kaikenlasten helppoheikkien kanssa monenmoisissa jutuissa teutaroimaan.
keskustelua pitää olla. mutta, että joku omaisi syntymäviisaan oikean stiiknafuulian, ei juttua vie mihinkään. ei johdattelu tämän tai tuon oikellisuudesta.
sorvin vieressäa aikoinaan oli jatkuvasti niskaan puhkumassa joku skode tai kommari, että pannaan työnantaja ja valtio hyrrän viereen polvilleen. ja kehotuksista huolimati niistä kukaan ei mennyt omaan disneylandiaansa.
minusta parlamentarismi suomenkin mallin mukaisesti toimii kohtuullisesti. se sallii myös ulkoparlamentaaristen painostuskeinojen käyttämisen.
jatkettakoon juttua.En ihan pysy perässä. Muutama kommentti kuitenkin.
Moni asia on kunnossa Suomessa vaan ei eläkesysteemi.
Vaikea uskoa että jatkossa voidaan miljoonaa ihmistä potkia päähän eläkeasioissa. Jonkinlainen kapina nousee. Hyvä olisi saada muutos käyntiin ennenkuin väki lopullisesti hermostuu. Ehkei tarvitse noustakaan barrikaadeille.
Kaikkia keinoja on tietenkin käytettävä. Äänestämällä eduskuntaan valistuneita eläkeläisiä jotain aikaan. Pelkään, ettei se riitä.
Ostoboikotti voisi olla eräs ase. Esimerkiksi jos 500.000 eläkeläistä boikotoi jotain tuotetta tai yritystä syntyy varmasti vipinää päättäjissä.
Kyllä keinoja löytyy jos toimeen tartutaan! - Hintriika
eläkepappa kirjoitti:
En ihan pysy perässä. Muutama kommentti kuitenkin.
Vaikea uskoa että jatkossa voidaan miljoonaa ihmistä potkia päähän eläkeasioissa. Jonkinlainen kapina nousee. Hyvä olisi saada muutos käyntiin ennenkuin väki lopullisesti hermostuu. Ehkei tarvitse noustakaan barrikaadeille.
Kaikkia keinoja on tietenkin käytettävä. Äänestämällä eduskuntaan valistuneita eläkeläisiä jotain aikaan. Pelkään, ettei se riitä.
Ostoboikotti voisi olla eräs ase. Esimerkiksi jos 500.000 eläkeläistä boikotoi jotain tuotetta tai yritystä syntyy varmasti vipinää päättäjissä.
Kyllä keinoja löytyy jos toimeen tartutaan!On tämä elämä hassun hauskaa! Minusta tuntuu, että siitä on kovin vähän aikaa, kun oltiin nuoria ja purnattiin, että eduskunnassa istuu meidän asioista päättämässä pelkkiä vanhoja eläkeläisukkoja (akkoja silloin oli vähemmän). Että aikansa kutakin...
- myötätuntoinen
tukkusutija kirjoitti:
minä en ole tyytyväinen työeläkkeeseeni. se on alle tonnin.
jatkettakoon juttua.Tulisipa nyt Sinikynäkin jotain sanomaan, kun hengenheimolainen eläkepappa on vauhdissa. Kiitos tukkusutija,,, että tuot tuohon ruikutukseen vastaväriä.
tukkusutija kirjoitti:
tietysti barrigaadeilla, vai?
Ja vielä mitä. Ihmettelin kun poliisi ei puuttunut vikkelästi asiaan, vaikka liikenne oli poikki tärkeimmällä moottoritiellä. Ilmeisesti vain TV-yhtiöitä oli valistettu tapahtumasta, kun naftassa liotettuja renkaita vietiin puhelinpylväässä kantaen tielle ja sitten tuikattiin tuleen.
eläkepappa kirjoitti:
Kyllä keinoja löytyy jos toimeen tartutaan!jos miljoonalle ihmiselle annetaan 1 euron korotus, tekee se 1 milj. euroa.
Jostakin nekin pitäisi löytää.
Aikoinaan Wärtsilän luottomies saarnasi, että kyllä W:llä on varaa kaksinkertaisiin palkkoihin, kun valtio vie niin suuret verot. Taisi pulju kaatua lakkoiluun...- tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
Kyllä keinoja löytyy jos toimeen tartutaan!en aina pysy itsekään perässä. vaan.
miljoonaa tai miljoonia eläkeläistä potkii varmasti päähän joku päähän. tämä on niin heterogeeninen joukko.
ei eläke välttämätä ole millään tavoin yhdistävä tekijä, eihän sitä ole ollut palkkakaan. toiset saavat tarpeeksi toiset eivät.
ostoboikotti? tähänkin on annettu tässä keskustelussa kohteita. viinakauppa ja tv-lupamaksut. pureekohan? onnistuneekohan ainakaan viinan osalta. sitä ostetaam ja sen vuoksi varmaan jää tv-lupamaksujakin maksamatta. van vouti omansa ottaa.
mikä kohde mielestäsi boikottina purisi eduskuntaan, joka meidän eläkkeellä olevien lakisääteisiä tuloja "määräile?"
älä yleistä, kerro keinot, niin valitaan, jos miellyttää. - tukkusutija
myötätuntoinen kirjoitti:
Tulisipa nyt Sinikynäkin jotain sanomaan, kun hengenheimolainen eläkepappa on vauhdissa. Kiitos tukkusutija,,, että tuot tuohon ruikutukseen vastaväriä.
mulle on aivan sama minkävärisellä kynällä kirjoitellaan.
sanon, jos sanon, asiaan mielipiteeni, oli kirjoittaja vaikka etiopian keisari.
en kunniota kuvia. oli nimimerkki "stoneman tai bilman." - Iili
tukkusutija kirjoitti:
en aina pysy itsekään perässä. vaan.
miljoonaa tai miljoonia eläkeläistä potkii varmasti päähän joku päähän. tämä on niin heterogeeninen joukko.
ei eläke välttämätä ole millään tavoin yhdistävä tekijä, eihän sitä ole ollut palkkakaan. toiset saavat tarpeeksi toiset eivät.
ostoboikotti? tähänkin on annettu tässä keskustelussa kohteita. viinakauppa ja tv-lupamaksut. pureekohan? onnistuneekohan ainakaan viinan osalta. sitä ostetaam ja sen vuoksi varmaan jää tv-lupamaksujakin maksamatta. van vouti omansa ottaa.
mikä kohde mielestäsi boikottina purisi eduskuntaan, joka meidän eläkkeellä olevien lakisääteisiä tuloja "määräile?"
älä yleistä, kerro keinot, niin valitaan, jos miellyttää....kuvitella mitään boikottia. Ainoa, joka oikeasti kohdistuisi valtioon olisi veroboikotti. Sitä vain ei voi tehdä, kun verot kuoritaan pois jo etukäteen.
Yle, RAY, Fortum, ooppera ym. ovat sellaisia kohteita, jotka eivät valtiota hetkauta sinne eikä tänne. Ainoa, joka oikeasti on valtion lypsylehmä on Alko. Sekin on yhtiöitetty niin moneen osaan, ettei pysy perässä.
En muista, kuka kirjoitti, ettei pelkällä kansaneläkkeellä oleva ole hyödyttänyt yhteiskuntaa. Se ei ole totta. (Sorry, jos se olit sinä.) Kotiäidit on sellainen ryhmä, ja he ovat hyödyttäneet yhteiskuntaa, jos ketkä. - fiiuliN
Iili kirjoitti:
...kuvitella mitään boikottia. Ainoa, joka oikeasti kohdistuisi valtioon olisi veroboikotti. Sitä vain ei voi tehdä, kun verot kuoritaan pois jo etukäteen.
Yle, RAY, Fortum, ooppera ym. ovat sellaisia kohteita, jotka eivät valtiota hetkauta sinne eikä tänne. Ainoa, joka oikeasti on valtion lypsylehmä on Alko. Sekin on yhtiöitetty niin moneen osaan, ettei pysy perässä.
En muista, kuka kirjoitti, ettei pelkällä kansaneläkkeellä oleva ole hyödyttänyt yhteiskuntaa. Se ei ole totta. (Sorry, jos se olit sinä.) Kotiäidit on sellainen ryhmä, ja he ovat hyödyttäneet yhteiskuntaa, jos ketkä.Mutta en todellakaan tarkoittanut etteivät he olisi yhteiskuntaa hyödyttäneet, vai olisiko tosiaan noin siinä tapauksessa kun eivät ole verojakaan maksaneet.
Mene tiedä, mutta olen saanut sellaisen kuvan että juuri veroistamme nämä eläkkeet meille ovat kertyneet.
Nyt kun on paljon nuoria työttömiä ja sosiaali tuloilla eläviä, ihmetellään mistä ne eläkkeet muutaman vuosikymmenen jälkeen heille maksetaan kun kukaan ei maksa veroja.
Toivona tuntuvat olevan maahanmuuttajat, niin kerrotaan, kuinkahan vain käynee.... - maksanut ja maksanut
eläkepappa kirjoitti:
Keskustelu osoittaa, että parlamentaarisin keinoin eli kansanedustajien kautta on vaikea saada muutoksia. Tarvitaan suoraan toimintaa tietenkin laillisesti ja rauhanomaisesti. Esimerkkinä olkoon SAK:n toiminta. Me eläkeläiset emme ehkä heti pysty samaan mutta voimme myös painostaa ja jopa kohtuullisesti uhata aivan laillisesti kunhan vaan valitsemme oikeat työkalut ja tekijät.
Parasta olisi aloittaa kansaneläkkeiden korottamisesta. Kyllä kaikille kuuluu minimipalkan mukainen elintaso tässä hyvinvointivaltiossa. Rahasta ei ole puutetta. Katsokaa valtion budjetista mihin sitä ei tarvitse käyttää. Miettikääpä kaikkia keinoja nyt ei kannata olla vaatimattomia eikä kohteilijaita.Kyllä meistä eläkeläisistäkin suurin osa on ollut mukana ammattiyhdistysliikkeissä ja maksanut joka tienististään sinne jäsenmaksuja.
Hukkaan on mennyt niiltä, jotka joutuivat lähtemään eläkkeelle laman aikana. Mitä he tekivät puolestamme, ja mitä tekevät nyt? Paljonko on ammattiyhdistykset eläkeläisten asioita muistaneet? Emmehän me enää sinne maksuja maksa.
Mauri teki tehtävänsä, nyt Mauri voi lähteä. - Ei kahvi
eläkepappa kirjoitti:
Kyllä keinoja löytyy jos toimeen tartutaan!Sanoppa sellainen asia, josta eläkeläiset voivat luopua. Älä sano KAHVI, sillä se olisi monelle kuolemantuomio. Äläkä sano VIINA, sillä niin olisi sekin.
Mieleeni tuli vessapaperi, mutta olisi se kyllä aika kelju päätös.
Mitä muuta voisi ehdottaa?
Peruna? Puolet kasvattaa sitä itse.
Sanomalehti? Oppisimmeko olemaan ilman? Osa meistä on jo oppinut.
Ei olisi helppoa keksiä tuotetta, jota voisimme perusteellisesti boikotoida. - eläkepappa
maksanut ja maksanut kirjoitti:
Kyllä meistä eläkeläisistäkin suurin osa on ollut mukana ammattiyhdistysliikkeissä ja maksanut joka tienististään sinne jäsenmaksuja.
Hukkaan on mennyt niiltä, jotka joutuivat lähtemään eläkkeelle laman aikana. Mitä he tekivät puolestamme, ja mitä tekevät nyt? Paljonko on ammattiyhdistykset eläkeläisten asioita muistaneet? Emmehän me enää sinne maksuja maksa.
Mauri teki tehtävänsä, nyt Mauri voi lähteä.Juuri näin tekee muukin AY-liike. Hyvä esimerkki oli tänään lehdessä.Tel -maksuja on vuosia peritty liikaamutta hyvitystä ei anneta niitä makseneille eläkeläisille vaan pelkästään työelämässä nyt oleville.Hyvää lisää lunta tupaan. AY-liike pitää puoliaan ja sen talutusnuoraasa olevat poliitikot ja päättäjät.
- eläkepappa
Ei kahvi kirjoitti:
Sanoppa sellainen asia, josta eläkeläiset voivat luopua. Älä sano KAHVI, sillä se olisi monelle kuolemantuomio. Äläkä sano VIINA, sillä niin olisi sekin.
Ei olisi helppoa keksiä tuotetta, jota voisimme perusteellisesti boikotoida.Voisimme vaikka alkuun siirtyä ostamaan vain toisen kotimaisen valmistajan WC paperia. Sanomalehteä paitsi on helppo olla muutaman kuukauden tai voimme jättää jonkin lehden pois ja keskittää yhteen.
En myöskään usko että tv-lupien irtisanomisesta seuraan vuodin vierailuja jos meitä on tarpeeksi paljon. Tällaisesta tottelemattomuudesta tulee niin iso mediataphtuma että vallassa olevilla ei ole varaa töppäillä.
Teatterit toimivat lähes eläkeläisetn varassa. Jätetään yksi vuosi väliin. Voimme kaikki viinaa tarvitsevat käydä Tallinnassa viinakaupassa ja tuoda kaverillekin. Tai pitää pari nenänvalkaisukuukautta kaikki.
Merkittävin vaikutus on varmaan vaaleilla. Boikotoidaan tai keskitetään johonkin pienpuolueeseen unohtamalla hetkeksi varsinainen politiikka.
Yhteinen tietokanava / nettisivu tms. tietenkin tarvitaan. Nykyiset organisaatiot haluavat tietenkin tämmöiset estää kun ovat puolueiden talutusnuorassa - Olen niin väsynyt
Ei kahvi kirjoitti:
Sanoppa sellainen asia, josta eläkeläiset voivat luopua. Älä sano KAHVI, sillä se olisi monelle kuolemantuomio. Äläkä sano VIINA, sillä niin olisi sekin.
Ei olisi helppoa keksiä tuotetta, jota voisimme perusteellisesti boikotoida.kantamaan niitä jätepaperiin, ikinä en lue muita kuin kulttuurisivut ja 'Minne mennä'-palstat, urheilusivut jäävät koskematta, silti tämä Eetos Arkon, Suomen rikkaimman pohatan lehti, on pakko tilata urheilusivujen kanssa. Ne pyysi jo anoppini ja appeni aikoinaan pois jätettäväksi, mutta sehän ei Erkolle sopinut. Ja hinta on kova! Ei ihme, että pohatta lihoo!
- Johannes
eläkepappa kirjoitti:
Voisimme vaikka alkuun siirtyä ostamaan vain toisen kotimaisen valmistajan WC paperia. Sanomalehteä paitsi on helppo olla muutaman kuukauden tai voimme jättää jonkin lehden pois ja keskittää yhteen.
En myöskään usko että tv-lupien irtisanomisesta seuraan vuodin vierailuja jos meitä on tarpeeksi paljon. Tällaisesta tottelemattomuudesta tulee niin iso mediataphtuma että vallassa olevilla ei ole varaa töppäillä.
Teatterit toimivat lähes eläkeläisetn varassa. Jätetään yksi vuosi väliin. Voimme kaikki viinaa tarvitsevat käydä Tallinnassa viinakaupassa ja tuoda kaverillekin. Tai pitää pari nenänvalkaisukuukautta kaikki.
Merkittävin vaikutus on varmaan vaaleilla. Boikotoidaan tai keskitetään johonkin pienpuolueeseen unohtamalla hetkeksi varsinainen politiikka.
Yhteinen tietokanava / nettisivu tms. tietenkin tarvitaan. Nykyiset organisaatiot haluavat tietenkin tämmöiset estää kun ovat puolueiden talutusnuorassaJo aikaisemmin olisi pitänyt tehdä! Ei NYT lykätä enää!
- tukkusutija
Olen niin väsynyt kirjoitti:
kantamaan niitä jätepaperiin, ikinä en lue muita kuin kulttuurisivut ja 'Minne mennä'-palstat, urheilusivut jäävät koskematta, silti tämä Eetos Arkon, Suomen rikkaimman pohatan lehti, on pakko tilata urheilusivujen kanssa. Ne pyysi jo anoppini ja appeni aikoinaan pois jätettäväksi, mutta sehän ei Erkolle sopinut. Ja hinta on kova! Ei ihme, että pohatta lihoo!
tämä netti antaa samaat tiedot ydellä maksulla. ainakin toistaiseksi. jos sitten näköispainoksia halut, maksa vaan.
- tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
Voisimme vaikka alkuun siirtyä ostamaan vain toisen kotimaisen valmistajan WC paperia. Sanomalehteä paitsi on helppo olla muutaman kuukauden tai voimme jättää jonkin lehden pois ja keskittää yhteen.
Yhteinen tietokanava / nettisivu tms. tietenkin tarvitaan. Nykyiset organisaatiot haluavat tietenkin tämmöiset estää kun ovat puolueiden talutusnuorassasakemanni tuo tänne kiinalaista selstoffia nykyäänkin halpaan hintaan.
ja lehtiä ei tarvita. netistä löytyy tarpeellinen uutinen.
vaan kokemusta on. vuoti kulkee, tosin postin välityksellä.
viinaani en tallinnasta hae. se on sama ohje kuin, että syö aina ulkomainen ruoka. mitä tekee suomalainen jyväjussi. menee syytinkillen.
ja vaikka en tiedä talustusnuorasi pitäjää, niin olet näköjään pienpuolueen agentti. vaan sou not. monasti samoilla linjoilla ollaan.
sinä saat soiniasi soitella, minä taputtelen tarjaa. - Iili
fiiuliN kirjoitti:
Mutta en todellakaan tarkoittanut etteivät he olisi yhteiskuntaa hyödyttäneet, vai olisiko tosiaan noin siinä tapauksessa kun eivät ole verojakaan maksaneet.
Mene tiedä, mutta olen saanut sellaisen kuvan että juuri veroistamme nämä eläkkeet meille ovat kertyneet.
Nyt kun on paljon nuoria työttömiä ja sosiaali tuloilla eläviä, ihmetellään mistä ne eläkkeet muutaman vuosikymmenen jälkeen heille maksetaan kun kukaan ei maksa veroja.
Toivona tuntuvat olevan maahanmuuttajat, niin kerrotaan, kuinkahan vain käynee....Vaikea panna tärkeysjärjestykseen minkäänsorttista varattomuutta. Kaikille on oma suu lähinnä, ja se on aivan oikein.
Minä kyllä myös huolestuneena ajattelen nuoria, jotka ovat jääneet työttömiksi aivan elämänsä alussa. Tarvitaan sitekeyttä, että kelkassa pysyy mukana.
Osa maahanmuuttajista on myös siinä määrin hankalassa tilanteessa, että ehkä vasta seuraava sukupolvi tulee hyödyttämään yhteiskuntaamme.
Meidän ikäluokkamme lähes kaikki jäsenet ovat nähneet sen, mitä köyhyys on. Kun on joskus päässyt jaloilleen, on epäoikeudenmukaista työnsä tehneenä pudota takaisin samaan loukkuun.
Sodan jälkeen Suomi oli ilmiselvä kehitysmaa. Kaikki oli puutteelista, ei siitä nyt mihinkään pääse. - Suomalaisilla oli kuitenkin se paljon parjattu luterilainen moraali ja työteliäisyys.
Me pääsimme jaloillemme. Nyt pitäisi huolehtia siitä, että me me pysymme jaloillamme. Eläkeläisiä on enemmän kuin koskaan. Kun syrjäytymistä pyritään ehkäisemään, niin eläkeläisten syrjäytymisen vaara on aivan yhtä tärkeää kuin kaikkien muidenkin. Ei kapinoiva eläkeläisten lauma ole hyväksi Suomelle. - Kyllä eläkeläisetkin pystyvät horjuttamaan yhteiskuntarauhaa, jos kaikki vedetään liian kireälle. Eläkeläiset tarvitsisivat kapinapäällikön, jolla on uskottavuutta. Puuhastelu ei auta.
Tuolla 50 -palstalla joku kirjoitti, että eläkeläiset pitäisi ampua. Jos asenteet alkavat olla sitä luokkaa, niin pitää panna kova kovaa vastaan.
Olen aivan pian täyseläkeläinen. Kautta elämäni olen pannut merkille, miten eläkelaisiä pidetään vaalipuheissa kuin kukkaa kämmenellä siihen päivään asti, kunnes on vaalit. Sitten se loppuu. - tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
Juuri näin tekee muukin AY-liike. Hyvä esimerkki oli tänään lehdessä.Tel -maksuja on vuosia peritty liikaamutta hyvitystä ei anneta niitä makseneille eläkeläisille vaan pelkästään työelämässä nyt oleville.Hyvää lisää lunta tupaan. AY-liike pitää puoliaan ja sen talutusnuoraasa olevat poliitikot ja päättäjät.
loppusi eläkeläistenkin mahdollisuudet.
ammattijärjestöt ovat olleet ratkaisevalla paikalla kun työeläkejärjestelmiä on rakennettu.
vaan nykyisiä pienpuolueita hyysäävät eivät tätä asiaa muista.
tämän tietävät eivät yleensä lunta tupaansas ota.
ja se talutusnuora taas. heitä pantasi salaisuus irti.
ja paljonko elättä saisit pappa, jos ay-liikettä ei olisi? - tukkusutija
Iili kirjoitti:
Vaikea panna tärkeysjärjestykseen minkäänsorttista varattomuutta. Kaikille on oma suu lähinnä, ja se on aivan oikein.
Minä kyllä myös huolestuneena ajattelen nuoria, jotka ovat jääneet työttömiksi aivan elämänsä alussa. Tarvitaan sitekeyttä, että kelkassa pysyy mukana.
Osa maahanmuuttajista on myös siinä määrin hankalassa tilanteessa, että ehkä vasta seuraava sukupolvi tulee hyödyttämään yhteiskuntaamme.
Meidän ikäluokkamme lähes kaikki jäsenet ovat nähneet sen, mitä köyhyys on. Kun on joskus päässyt jaloilleen, on epäoikeudenmukaista työnsä tehneenä pudota takaisin samaan loukkuun.
Sodan jälkeen Suomi oli ilmiselvä kehitysmaa. Kaikki oli puutteelista, ei siitä nyt mihinkään pääse. - Suomalaisilla oli kuitenkin se paljon parjattu luterilainen moraali ja työteliäisyys.
Me pääsimme jaloillemme. Nyt pitäisi huolehtia siitä, että me me pysymme jaloillamme. Eläkeläisiä on enemmän kuin koskaan. Kun syrjäytymistä pyritään ehkäisemään, niin eläkeläisten syrjäytymisen vaara on aivan yhtä tärkeää kuin kaikkien muidenkin. Ei kapinoiva eläkeläisten lauma ole hyväksi Suomelle. - Kyllä eläkeläisetkin pystyvät horjuttamaan yhteiskuntarauhaa, jos kaikki vedetään liian kireälle. Eläkeläiset tarvitsisivat kapinapäällikön, jolla on uskottavuutta. Puuhastelu ei auta.
Tuolla 50 -palstalla joku kirjoitti, että eläkeläiset pitäisi ampua. Jos asenteet alkavat olla sitä luokkaa, niin pitää panna kova kovaa vastaan.
Olen aivan pian täyseläkeläinen. Kautta elämäni olen pannut merkille, miten eläkelaisiä pidetään vaalipuheissa kuin kukkaa kämmenellä siihen päivään asti, kunnes on vaalit. Sitten se loppuu.vaan se kuka ja miten järjestyksen laatii, on kuitenkin jossain määrin meidän vallassamme.
rahat ovat rajalliset, ja minä otan mielelläni loppuelämäni "passaukset" omalta sairaalalta ja sossulta, kuin jupiterin kuusta.
se, joka "kapinapäällikön" lastin saa, on joku sellainen, joka osaa katsella suomi-yhteiskuntaa sekä maailmaa kokonaisuutena. - voi että kun
tukkusutija kirjoitti:
ammattijärjestöt ovat olleet ratkaisevalla paikalla kun työeläkejärjestelmiä on rakennettu.
ja paljonko elättä saisit pappa, jos ay-liikettä ei olisi?sen saisi lopettamaan.
- lukematta
Olen niin väsynyt kirjoitti:
kantamaan niitä jätepaperiin, ikinä en lue muita kuin kulttuurisivut ja 'Minne mennä'-palstat, urheilusivut jäävät koskematta, silti tämä Eetos Arkon, Suomen rikkaimman pohatan lehti, on pakko tilata urheilusivujen kanssa. Ne pyysi jo anoppini ja appeni aikoinaan pois jätettäväksi, mutta sehän ei Erkolle sopinut. Ja hinta on kova! Ei ihme, että pohatta lihoo!
Hesarin kylkiäiset ne vasta raivostuttavia ovat. Mikä pakko on tilata kaksi muutakin lehteä, kun sanomalehden tilaa! Muka ilmainen lehti! Näyttäkää kuinka tehdään Nytti ja Kuukausiliite ilmaiseksi, kun niissä on tietenkin toimituskunnat kummassakin. Ovatko he vapaaehtoistyössä?
Meni pari vuotta, ennen kuin edes avasin Nytin, kun se alkoi ilmestyä. Olin siihen niin raivostunut. Nyt selailen sen läpi, mutta enpä muista mitä artikkeleita siinä oli. Kuukausiliite toinen mokoma. En minä sitä kaipaisi.
Jätepaperiakin tulee ihan hirveästi. Avaamattomia urheilusivuja ja asuntojen myynti-ilmoituksia. - maksanut ja maksanut
tukkusutija kirjoitti:
ja paljonko elättä saisit pappa, jos ay-liikettä ei olisi?Ei täällä kukaan halua vähätellä ammattiyhdistysliikkeen ansioita.
Vastustamme sitä, että kun eläkkeelle siirtynyt jäsen ei enää maksa jäsenmaksuja, niin hänen asiaansa ei AY-liike aja.
Moni on ollut mukana AY:ssä vuosikymmenet, toiminut aktiivisesti ja maksanut jäsenmaksunsa nurkumatta. Mutta nyt ei sitten mitään iloa jäsenmaksuista enää ole.
Kyllä jäsenyyden tulisi hyödyttää myös eläkeläisiä. Mutta meidän eläkkeistämme ei kukaan huolta kanna.
Vähitellen koko eläkeläiskaarti alkaa olla köyhyysloukussa, kun eläke nousee vajaat 2% ja kaikki maksut joka puolella vähintään saman verran. Palkkatulot nousevat 4-5 % samaan aikaan. Paljonko korotuksen mukanaan tuomilla euroilla eläkeläinen pystyy elämäänsä kohentamaan?
Ota myös huomioon, että eläkeläiset ovat maksaneet eläkkeitään joka palkastaan. Tyänantaja myös. Mihin himputtiin nekin rahat menivät oikein? - päähän potkittu
maksanut ja maksanut kirjoitti:
Ei täällä kukaan halua vähätellä ammattiyhdistysliikkeen ansioita.
Vastustamme sitä, että kun eläkkeelle siirtynyt jäsen ei enää maksa jäsenmaksuja, niin hänen asiaansa ei AY-liike aja.
Moni on ollut mukana AY:ssä vuosikymmenet, toiminut aktiivisesti ja maksanut jäsenmaksunsa nurkumatta. Mutta nyt ei sitten mitään iloa jäsenmaksuista enää ole.
Kyllä jäsenyyden tulisi hyödyttää myös eläkeläisiä. Mutta meidän eläkkeistämme ei kukaan huolta kanna.
Vähitellen koko eläkeläiskaarti alkaa olla köyhyysloukussa, kun eläke nousee vajaat 2% ja kaikki maksut joka puolella vähintään saman verran. Palkkatulot nousevat 4-5 % samaan aikaan. Paljonko korotuksen mukanaan tuomilla euroilla eläkeläinen pystyy elämäänsä kohentamaan?
Ota myös huomioon, että eläkeläiset ovat maksaneet eläkkeitään joka palkastaan. Tyänantaja myös. Mihin himputtiin nekin rahat menivät oikein?Sanopa se tai jos et tiedä kysypä eri päättäjiltä, kuten eläkepappa ehdottaa. Joku järjestö pitää saada tästä innostumaan!Enpä ole varma ovatko nykyiset eläkeläisjärjestöt kiinnostuneita. Niiden kotisivuilta saa sen kuvan että kaikenalinen viihde kiinnostaa enemmän?
- soilike
Jotta kaikki työ on kannattavampaa verokirjan kautta, tulevaisuutta ajatellen.
Ainoa keino kerätä eläkettä, ellei sitten tee itse omaa eläkevakuutusta, joka tuskin nuorena juolahtaa mieleen.
Mielestäni, jo kouluohjelmaan pitäisi lisätä enemmän kansalaistietoa siitä. miksi maksamme veroa ja lakisääteisiä.
Nyt eläkkeellä on turha rypistellä, Kaikki on niin epäoikeudenmukaista , eikä nykyiset vallan pitäjät osaa edes ajatella, mikä heilläkin on vielä edessä
- Reino
Eläkeläiset voisivat boikotoida RAY:n pelejä. Peliautomaatit ovat niitä.
- Boikotteja
Tosi hyödyllinen boikotti tuo rahapeliboikotti. Alko-boikotti terveellinen. Tv-luvat voisi irtisanoa. Siis boikotit, jotka kohdistuisivat valtioon. Rahallinen säästö tulisi välittömästi eläkeläiselle itselleen ja vaikutus tulisi huomatuksi.
- eläkemummoxxx
Boikotteja kirjoitti:
Tosi hyödyllinen boikotti tuo rahapeliboikotti. Alko-boikotti terveellinen. Tv-luvat voisi irtisanoa. Siis boikotit, jotka kohdistuisivat valtioon. Rahallinen säästö tulisi välittömästi eläkeläiselle itselleen ja vaikutus tulisi huomatuksi.
...juu; minä sanoi irti telkkari luvan. En rupee maksamaan tyhjästä, eli ohjelmista joissa ei mitään katsottavaa. Luen mieluummin kirjan...ja en pelaa noita rahapelejäkään! Tehkääpäs muut perässä!
- on hyvä
Mutta luulempa että, kun emme enään tuota yhteiskunnalle muuta kuin menoja, on turha pohtia että meitäkö kuunnellaan. Eipä ole kauaakaan kun meinattiin ottaa äänioikeuskin pois.
Joukkovoimalla on voimaa, mutta herroilla on keinot sen musertamiseen. - tapani-
Kyllä eläkkeellä jokainen toimeen tulee, kun ei ylitä rajojaa.
Joidenkin mielestä eläke on pieni, jos ei ole varaa edes ajella taksilla kaljaa ostamaan.
Eläkettähän saa sen mukaisesti, miten on työiässä ollessaan yhteiskuntaa hyödyttänyt ja edistänyt yhteistä hyvää.
Jos saa vain kansaneläkkettä, niin ei silloin ole paljoa yhteiskuntaa rakentanut omalla työllään. Siitäkin huolimatta saa toimeentulon turvaa. Takaahan kansaneläkekin jonkinlaisen toimeentulon.
Ei eläkeläisten äänitorveksi mikään puolue rupea. Sehän menettäisi silloin rajusti kannatustaan työtätekevän kansanosan parissa.
Turha on siis ruikuttaa.- yhteiskunnassa
Sinun olisi pitänyt ottaa vähän asioista selvää,ennenkuin tänne tuollaisia höpiset.
Nämä juuri on niitä hajottavia tekijöitä niin sanotussa yhteisissä asioissa.
Ei tämä edistä yhtäköyttä vetämistä mitä kirjoitat.Olet naivi siihen.
Vaikka en tiedä rehenteletkö muuten vain, mutta yhteistyökelpoisuus tuollaisesta on kaukana
Esimerkiksi on monta perheen-äitiä jotka on pitkän päivätyönsä tehnyt lapsensa kasvattamisessa ja kotien hoidossa,eikö se ole mielestäsi työtä.Kouluttanut lapsensa yhteiskunta kelpoiseksi.
Jos sinulla on hyvä eläke niin hyvä, mutta ajattele niitä pienituloisia, sairaus vie rahat eikä aina ole lääkärillekkään asiaa, kun sielläkään ei tee mitään ilman lääkkeitä,kun ei ole varaa ostaa kalliita lääkkeitä.
Vaikka eihän sinun kannata ajatella toisia kun itsellä menee hyvin,ottaa vain pannuun kun tuollaista tekstiä suollat tänne.
Entä sotalesket ja heidän lapsensa, kuka olisi hoitanut heitä,kyllä on paljon väliinputoajia
ilman että alkaa lossata.
Ja kukahan ajelee taksilla kaljanostoon,luulen että niitä on pienen pieni osa,jos yhden olet nähnyt sattumalta,niin siitäkö yleistät.Ehkä tämä ajelija näkee nälkää sitten sen kuukauden.
Yhteiskuntaa on ollut rakentanassa niin tuhannet ihmiset jo ennen sinua,vaikka en tiedä miten itse olet ollut sitä rakentamassa,eikä se taas minulle kuulukkaan.
Minä olen pitkän elämäni aikana tehnyt työtä,
mutta ei milloinkaan eläke vastaa sitä työmäärää.
Työeläkekin tuli kuvioon vasta joskus -60 luvun alussa.
En viitsi ottaa kaikkeen kantaa mitä kirjoitit,se vastaa niin tietämättömyyttä,yhteiskunnallisista asioista.
Mutta tässä ketjussa on ollut yhteishengestä puhe ja heti tuli erimieltä olevan kirjoitus,
että se siitä yhteisesti toiminnasta. - eläkepappa
Etkö tiedä että moni työtä ikänsä työtä tehnyt eläkeläinen on vielä surkean kansaneläkkeen varassa.
Heistä tässä alkuun on kysymys.
Toinen asia josta olen huolissani on työeläkkeiden jatkuva jälkeenjääminen epäoikeudenmukaisen eläkeindeksin vuoksi. Sehän on suorastaan kansallinen häpeä vaikka itse työeläkejärjestelmä onkin teknisesti hyvä. Veikkaan että jatkossa yhä useampi työeläkkeellä oleva joutuu hakeutumaan erilasiiin hanttitöhin voidakseen asua omassa asunnossaan koska asumismenot erityisesti näyttävät nousevan.
Oikeassa olet että nykyiset puolueet viis välittävät eläkeläistä. Halosenkin juhlapuheissa hyvinvointivaltio tarkoittaa SAK:n väkeä. Niinistökin puhuu vain työväestön puolesta.
Ruikuttaminen ei todella auta - tarvitaaan tekoja eikö? - mummeliini2
eläkepappa kirjoitti:
Etkö tiedä että moni työtä ikänsä työtä tehnyt eläkeläinen on vielä surkean kansaneläkkeen varassa.
Heistä tässä alkuun on kysymys.
Toinen asia josta olen huolissani on työeläkkeiden jatkuva jälkeenjääminen epäoikeudenmukaisen eläkeindeksin vuoksi. Sehän on suorastaan kansallinen häpeä vaikka itse työeläkejärjestelmä onkin teknisesti hyvä. Veikkaan että jatkossa yhä useampi työeläkkeellä oleva joutuu hakeutumaan erilasiiin hanttitöhin voidakseen asua omassa asunnossaan koska asumismenot erityisesti näyttävät nousevan.
Oikeassa olet että nykyiset puolueet viis välittävät eläkeläistä. Halosenkin juhlapuheissa hyvinvointivaltio tarkoittaa SAK:n väkeä. Niinistökin puhuu vain työväestön puolesta.
Ruikuttaminen ei todella auta - tarvitaaan tekoja eikö?jos yksituumaisesti meistä mahdollisimman moni marssisi Eduskuntatalon eteen vaatimaan eläkeindeksin oikeudenmukaistamista. Kaikki eläkelläisliitot liittykää yhteen!
Tapanista on varmaan aivan oikein, että indeksi on sitä mitä se on. Taitaa olla ainoa tyytyväinen ja hyvä, että tyytyväisiäkin löytyy.
Paljonkohan vaikuttaisi, jos kaikki eläkelläiset kieltäytyisivät äänestämästä. Nekin, jotka henkeen ja vereen huutavat Tarjan puolesta.
Oliko ihan hullu ajatus?
Keksikääpä kiristyskonsteja! - eläkepappa
mummeliini2 kirjoitti:
jos yksituumaisesti meistä mahdollisimman moni marssisi Eduskuntatalon eteen vaatimaan eläkeindeksin oikeudenmukaistamista. Kaikki eläkelläisliitot liittykää yhteen!
Tapanista on varmaan aivan oikein, että indeksi on sitä mitä se on. Taitaa olla ainoa tyytyväinen ja hyvä, että tyytyväisiäkin löytyy.
Paljonkohan vaikuttaisi, jos kaikki eläkelläiset kieltäytyisivät äänestämästä. Nekin, jotka henkeen ja vereen huutavat Tarjan puolesta.
Oliko ihan hullu ajatus?
Keksikääpä kiristyskonsteja!Hyviä painostuskeinoja löytyy helposti. Kummastuttaa että eläkeläisjärjestöt eivät osallistu keskusteluun. Niissä taitaa olla pysähtyneisyyden tila.
Johtuneeko siitä että ne ovat puolueiden talutusnuorassa. Entiset poliitikot haluavat pitää eläkeläiset hiljaisina. Tanhuilkoon ja sauvakävelköön! Vaikuttaa suorastaan salaliitolta. Vain yhdeltä löysin netistä toimintaohjelman.
Pitäisi saada tämä mystinen VENK edes ottamaan kantaa julkisuudessa eläkeläisten tilanteeseen. Painostakaa järjestöänne esim sähköpostilla . Siinä olsi hyvä alku. Parituhatta sähköpostia tästä aiheesta saattaa jo liikauttaa. Näkyisi että kaikki eivät tyydy toimettomuuteen! - Arvaas kuka?
eläkepappa kirjoitti:
Hyviä painostuskeinoja löytyy helposti. Kummastuttaa että eläkeläisjärjestöt eivät osallistu keskusteluun. Niissä taitaa olla pysähtyneisyyden tila.
Johtuneeko siitä että ne ovat puolueiden talutusnuorassa. Entiset poliitikot haluavat pitää eläkeläiset hiljaisina. Tanhuilkoon ja sauvakävelköön! Vaikuttaa suorastaan salaliitolta. Vain yhdeltä löysin netistä toimintaohjelman.
Pitäisi saada tämä mystinen VENK edes ottamaan kantaa julkisuudessa eläkeläisten tilanteeseen. Painostakaa järjestöänne esim sähköpostilla . Siinä olsi hyvä alku. Parituhatta sähköpostia tästä aiheesta saattaa jo liikauttaa. Näkyisi että kaikki eivät tyydy toimettomuuteen!Joukkovoimaa, yhteen järjestöön kuulumista, turhaa hajannusta välttäen ja valiten yksi yhteinen teema jonka takana eläkeläiset ja heidän asiaansa tukevat seisoisivat vaatimuksineen, eihän se voisi olla herättämättä päättäjiäkin ja saamaan aikaan julkista keskustelua huonommassa asemassa olevien saattamiseksi taloudellisestikin tasa-arvoiseen asemaan.
Moni ajattelee, että kun itsellä on hyvin, mitä sen väliä mitä muut tekee, huutakoot vain, eihän sitä kukaan kuule ja siihenhän tämänkin asian eteenpäin vieminen, julkistaminen, kaatuu.
Itse otan yhteyttä kansanedustajaan jolle ääneni olen antanut, ja sitä samaa toivon muiltakin.
Toivotonta vain, kun omankin kunnan alueella on monta eri eläkejärjestöä... ja tuntuu kuin suurelta osin samat ihmiset juoksisivat kahden lehmän perässä, kun voisivat olla vahvempia vain voimansa yhdistäen.
Eipä paljon huvita mennä mukaan kumpaankaan, vaikka niin tekisi mieli tuulettaa puoluekantoihin liittyviä rajoja ja värejä.
Saisin varmaan vain hämmennystä aikaan, kannattaisikohan se? eläkepappa kirjoitti:
Hyviä painostuskeinoja löytyy helposti. Kummastuttaa että eläkeläisjärjestöt eivät osallistu keskusteluun. Niissä taitaa olla pysähtyneisyyden tila.
Pitäisi saada tämä mystinen VENK edes ottamaan kantaa julkisuudessa eläkeläisten tilanteeseen. Painostakaa järjestöänne esim sähköpostilla . Siinä olsi hyvä alku. Parituhatta sähköpostia tästä aiheesta saattaa jo liikauttaa. Näkyisi että kaikki eivät tyydy toimettomuuteen!Kaikkki mitä kirjoitat on totta. Kaikki myös tiedämme, että yhteistyökykymme puute on vaikuttamisemme suurin este.
On turhaa puhua eläkkeiden markkamääristä. Kaikki tiedämme, että varsinkin pieneläkkeet ovat ihmisarvoiseen elämään riittämättömiä.
Tärkeintä on huomata eläkeläisten väärä kohtelu, vain murto-osa elinkustannusindeksin noususta hyvitetään eläkeläisille - meidän toimeentulomme huononee vuosi vuodelta.
Meillä on joukkovoimaa mutta sitä ei osata käyttää. Lakkoilla emme voi, marssit ja mielenosoitukset olisivat turhia.
Meillä on vain yksi mahdollisuus - äänestys.
Jo presidentin vaaleissa me voisimme heilauttaa vaalitulosta melkoisesti äänestämällä jotain ei pääehdokasta. Pääehdokkailla tarkoitan Halosta, Vanhasta ja Niinistöä.
Jos miljoona ääntä menisi pienehdokkaille ja vielä kerrottaisiin etukäteen protestiäänestyksestä, se hätkähdyttäisi.
Keskittämällä äänet pienpuolueen yhdelle ehdokkaalle olisi vielä tehokkaampi mielenilmaisu.
Eduskuntavaaleissa pitäisi sitten räväyttää mutta siihen en kyllä usko, puolueuskollisuus on liian suuri!- Johannes
Ruuneperi kirjoitti:
Kaikkki mitä kirjoitat on totta. Kaikki myös tiedämme, että yhteistyökykymme puute on vaikuttamisemme suurin este.
On turhaa puhua eläkkeiden markkamääristä. Kaikki tiedämme, että varsinkin pieneläkkeet ovat ihmisarvoiseen elämään riittämättömiä.
Tärkeintä on huomata eläkeläisten väärä kohtelu, vain murto-osa elinkustannusindeksin noususta hyvitetään eläkeläisille - meidän toimeentulomme huononee vuosi vuodelta.
Meillä on joukkovoimaa mutta sitä ei osata käyttää. Lakkoilla emme voi, marssit ja mielenosoitukset olisivat turhia.
Jo presidentin vaaleissa me voisimme heilauttaa vaalitulosta melkoisesti äänestämällä jotain ei pääehdokasta. Pääehdokkailla tarkoitan Halosta, Vanhasta ja Niinistöä.
Jos miljoona ääntä menisi pienehdokkaille ja vielä kerrottaisiin etukäteen protestiäänestyksestä, se hätkähdyttäisi.
Keskittämällä äänet pienpuolueen yhdelle ehdokkaalle olisi vielä tehokkaampi mielenilmaisu.
Eduskuntavaaleissa pitäisi sitten räväyttää mutta siihen en kyllä usko, puolueuskollisuus on liian suuri!Jotainhan olisi viimeinkin tehtävä!
Miten toimisimme? - jotka voimme tehdä,
Johannes kirjoitti:
Jotainhan olisi viimeinkin tehtävä!
Miten toimisimme?HS:n tilauslakko, teatteri-, leffa-,yms. Kuka ideoisi ja johtaisi?
Äänemme voisimme keskittää sille ehdokkaalle, joka noteeraa meidätkin. Kuka olisi se ehdokas? En enää äänestä puolueita!
Nyt lähden vaalikoneelle. - minun kysymyksiini
jotka voimme tehdä, kirjoitti:
HS:n tilauslakko, teatteri-, leffa-,yms. Kuka ideoisi ja johtaisi?
Äänemme voisimme keskittää sille ehdokkaalle, joka noteeraa meidätkin. Kuka olisi se ehdokas? En enää äänestä puolueita!
Nyt lähden vaalikoneelle.eli äänestän häntä.
- eläkepappa
Ruuneperi kirjoitti:
Kaikkki mitä kirjoitat on totta. Kaikki myös tiedämme, että yhteistyökykymme puute on vaikuttamisemme suurin este.
Eduskuntavaaleissa pitäisi sitten räväyttää mutta siihen en kyllä usko, puolueuskollisuus on liian suuri!Taas hyviä ideoita. Emme taida ehtiä vielä presidentinvaaleihin mutta eduskuntavaaleissa voitaisiin keskittää äänet vaikkapa Soinille tai jos löytyy sopivampi kohde.
Seurasin muuten Halosen ja Niinistön haastatteluja.
Toinen puhuu työväestöstä ( ei siis meistä) ja toinen kannattaa edelleen hyvinvointiyhteiskuntaa eli SAK:n valtaa. Tuloerot ja leipäjonot ovat kasvaneet ja kansaneläke on edelleen häåeällinen maamme vaurauteen verrattuna. Rahaa on kyllä Pietarin jätevesien puhdistamiseen.
Aikaa on ollut 6 vuotta presidenteillä vaikuttaa eläkeläisten asioihin mutta mielenkiinto on tainnut ola maailman parantamisessa.
Vain painostus ja boikotit sekä Eläkeläisten yhteistyö voivat meitä auttaa. - tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
Taas hyviä ideoita. Emme taida ehtiä vielä presidentinvaaleihin mutta eduskuntavaaleissa voitaisiin keskittää äänet vaikkapa Soinille tai jos löytyy sopivampi kohde.
Toinen puhuu työväestöstä ( ei siis meistä) ja toinen kannattaa edelleen hyvinvointiyhteiskuntaa eli SAK:n valtaa. Tuloerot ja leipäjonot ovat kasvaneet ja kansaneläke on edelleen häåeällinen maamme vaurauteen verrattuna. Rahaa on kyllä Pietarin jätevesien puhdistamiseen.
Aikaa on ollut 6 vuotta presidenteillä vaikuttaa eläkeläisten asioihin mutta mielenkiinto on tainnut ola maailman parantamisessa.
Vain painostus ja boikotit sekä Eläkeläisten yhteistyö voivat meitä auttaa.aikoinaan minulle yritettiin ripustaa ilaskivi kaulaan ja hukuttaa tarvajärveen. ei onnistunut.
ei innosta nytkään jättää äänestämättä. vaan, että laivan kippariksi sellainen herra, jonka selkää taputtelee hormoonihalme. ei kiinnosta. - Johannes
eläkepappa kirjoitti:
Taas hyviä ideoita. Emme taida ehtiä vielä presidentinvaaleihin mutta eduskuntavaaleissa voitaisiin keskittää äänet vaikkapa Soinille tai jos löytyy sopivampi kohde.
Vain painostus ja boikotit sekä Eläkeläisten yhteistyö voivat meitä auttaa.Nyt on minusta (viimeinkin) jokin protesti tehtävä. Minulle oli hänen esiintulonsa optioiden kohdalla se punainen vaate, joka lopullisesti sai tekemään johtopäätöksen.
Puuttuu vain se, että hän itsetyytyväisenä taas suu auki korvasta korvaan tulee valituksi.
Miten tyhmää kansa oikein on? - Johannes
taidatpa olla vallassaolijan vasikka.
- tukkusutija
Johannes kirjoitti:
taidatpa olla vallassaolijan vasikka.
kenenkä käsi sinun talutushihnaasi pitelee?
- Klara*
Ruuneperi kirjoitti:
Eduskuntavaaleissa pitäisi sitten räväyttää mutta siihen en kyllä usko, puolueuskollisuus on liian suuri!Niin, mitenköhän sitten kävisi?
Kuvitellaanpa, että se miljoona ääntä riittäisi nostamaan jonkun pienpuolueen ehdokkaan, vaikkapa Kalliksen presidentiksi. Oletko Sinä sitä mieltä, että sen jälkeen tapahtuisi eläkkeiden suhteen jotain radikaalia?
Minä en siihen usko. Joku muu vaikuttamiskeino pitäisi löytyä. Kuka Sinun mielestäsi säikähtäisi tarpeeksi ja miksi, että jotain todella tapahtuisi?
Yksimielisyys asioissa eläkeläisten keskuudessa
on utopiaa. Emmehän me ole muuta kuin joukko erilaisia ihmisiä, aivan samoin, kuin työssä ollessamme.
Olimmeko me kaikki asioista silloin samaa mieltä?
Minä keskittäisin joukkovoiman mieluummin eduskuntavaaleihin, siellä ne päättäjät hosuvat.
Joko boikotoidaan kokonaan tai mennään yksissä tuumin vaalikoppeihin ja protestoidaan vaikkapa vetämällä viiva.
Jos tulisi miljoona hylättyä ääntä, se voisi jo vaikuttaa.
Tai sitten ei. - ei meillä ole mitään
Klara* kirjoitti:
Niin, mitenköhän sitten kävisi?
Kuvitellaanpa, että se miljoona ääntä riittäisi nostamaan jonkun pienpuolueen ehdokkaan, vaikkapa Kalliksen presidentiksi. Oletko Sinä sitä mieltä, että sen jälkeen tapahtuisi eläkkeiden suhteen jotain radikaalia?
Minä en siihen usko. Joku muu vaikuttamiskeino pitäisi löytyä. Kuka Sinun mielestäsi säikähtäisi tarpeeksi ja miksi, että jotain todella tapahtuisi?
on utopiaa. Emmehän me ole muuta kuin joukko erilaisia ihmisiä, aivan samoin, kuin työssä ollessamme.
Minä keskittäisin joukkovoiman mieluummin eduskuntavaaleihin, siellä ne päättäjät hosuvat.
Joko boikotoidaan kokonaan tai mennään yksissä tuumin vaalikoppeihin ja protestoidaan vaikkapa vetämällä viiva.
Tai sitten ei.huomioarvoa.
Laitetaan se viiva sitten, silloin ehkä TODELLA tajuavat, että suomalaisetkin eläkeläiset pystyvät yhteistoimintaan!
Että se on tiedossa jo VALMIIKSI ennen eduskuntavaaleja.
Voi hyvät hyssykät, tehdään nyt jotain!
Halonen puolusti 50 miljoonan optioiden antamista yksityisille pomoille! Kenen asialla hän on? Miksi Aatos Erkko, Suomen rikkain mies ajaa taas häntä presidentiksi? Mitä salaisia sopimuksia on tehty? - ____
tukkusutija kirjoitti:
kenenkä käsi sinun talutushihnaasi pitelee?
Kyseinen Tukkusutija on varsinainen ruskeakielinen.
- Miksi ihmeessä
minun kysymyksiini kirjoitti:
eli äänestän häntä.
antaa sellaisen pilata maineensa? Eikö ole keinoa erottaa häntä näiden sattumustensa ja tekosiensa jälkeen?
/////////////////////////////////////////////////
Mutta yhtä hyvä on viiva, kun halutaan protestoida eläkeläisten todella huonoa kohtelua!
/////////////////////////////////////////////////////miljoona-miljoona-miljoona viivoa!/////////////// - ______________________vai
Miksi ihmeessä kirjoitti:
antaa sellaisen pilata maineensa? Eikö ole keinoa erottaa häntä näiden sattumustensa ja tekosiensa jälkeen?
/////////////////////////////////////////////////
Mutta yhtä hyvä on viiva, kun halutaan protestoida eläkeläisten todella huonoa kohtelua!
/////////////////////////////////////////////////////miljoona-miljoona-miljoona viivoa!///////////////_____
näin? ______________________vai kirjoitti:
_____
näin?...vaivaudun vaalikopille asti, en tosiaankaan aio mitään VIIVAA vetää.
- Klara*
TiaLiinu kirjoitti:
...vaivaudun vaalikopille asti, en tosiaankaan aio mitään VIIVAA vetää.
Yksimielisyydessä on meidän voimamme.
Hoh-hoijaa. - tukkusutija
____ kirjoitti:
Kyseinen Tukkusutija on varsinainen ruskeakielinen.
tullaiselle ääliölle?
ja sinähän lienet suuhuni katsellut?
vaan jatketaan. vaan kiitoksia. paneppa lisää viisauksiasia. ovat kiinnostavia. - vaivautumatta tänne,
TiaLiinu kirjoitti:
...vaivaudun vaalikopille asti, en tosiaankaan aio mitään VIIVAA vetää.
jos saisi pyytää pysymään poissa.
Ei millään pahalla. (Mutta ei hyvälläkään.):/ - ja...
tukkusutija kirjoitti:
tullaiselle ääliölle?
ja sinähän lienet suuhuni katsellut?
vaan jatketaan. vaan kiitoksia. paneppa lisää viisauksiasia. ovat kiinnostavia.jäisit sinne!
Uuden vuoden toive. - tukkusutija
ja... kirjoitti:
jäisit sinne!
Uuden vuoden toive.matkoilla kulkisin. jos oikean naamasi näytät. pelkuri.
- tukkusutija
vaivautumatta tänne, kirjoitti:
jos saisi pyytää pysymään poissa.
Ei millään pahalla. (Mutta ei hyvälläkään.):/funktiosi palstalla on?
- Mieluummin
tukkusutija kirjoitti:
matkoilla kulkisin. jos oikean naamasi näytät. pelkuri.
lähden länteen, jos sinä itään.
- Miettiskä
tukkusutija kirjoitti:
funktiosi palstalla on?
Sinähän se varsinainen moottoriturpa olet, joka välikköön on asiaa.
Rauhoitu jo. - tukkusutija
Miettiskä kirjoitti:
Sinähän se varsinainen moottoriturpa olet, joka välikköön on asiaa.
Rauhoitu jo.mikä lie sinun asiasi?
- olen huomannut
tukkusutija kirjoitti:
funktiosi palstalla on?
älkää lukeko sen viestejä.
- Miettiskä
tukkusutija kirjoitti:
mikä lie sinun asiasi?
Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Se asia oli siinä viestissä.
- Huokauksen kera
ei meillä ole mitään kirjoitti:
huomioarvoa.
Laitetaan se viiva sitten, silloin ehkä TODELLA tajuavat, että suomalaisetkin eläkeläiset pystyvät yhteistoimintaan!
Että se on tiedossa jo VALMIIKSI ennen eduskuntavaaleja.
Voi hyvät hyssykät, tehdään nyt jotain!
Halonen puolusti 50 miljoonan optioiden antamista yksityisille pomoille! Kenen asialla hän on? Miksi Aatos Erkko, Suomen rikkain mies ajaa taas häntä presidentiksi? Mitä salaisia sopimuksia on tehty?Presidentillä ei ole kertakaikkiaan mitään sananvaltaa siellä. Valtio on Fortumin osakas, ei omistaja. Valtio ei saa Fortumilta mitään muuta tietoa kuin sen, joka jetaan kaikille osakkeenomistajille. - Jos saisi, niin se olisi rangaistava rikos.
Kaikkien mielestä Fortumin optiot olivat ääliömäisiä. Suomi on kuitenkin oikeusvaltio, jossa tehtyjä sopimuksia ei noin vain peruuteta.
Yllätys-yllätys! Myös presidentin on noudatettava Suomen lakeja. - elä lue
olen huomannut kirjoitti:
älkää lukeko sen viestejä.
pöhkö olet sinä yös
- Klara*
Huokauksen kera kirjoitti:
Presidentillä ei ole kertakaikkiaan mitään sananvaltaa siellä. Valtio on Fortumin osakas, ei omistaja. Valtio ei saa Fortumilta mitään muuta tietoa kuin sen, joka jetaan kaikille osakkeenomistajille. - Jos saisi, niin se olisi rangaistava rikos.
Kaikkien mielestä Fortumin optiot olivat ääliömäisiä. Suomi on kuitenkin oikeusvaltio, jossa tehtyjä sopimuksia ei noin vain peruuteta.
Yllätys-yllätys! Myös presidentin on noudatettava Suomen lakeja.Enemmänkin antaisin, jos ei kuulostaisi liioittelulta.
Sanoit asian naulankantaan. Minä olen jotakuinkin samaa asiaa ja niin monia muita, jotka mm. tätä sivuavat, yrittänyt täällä saada menemään kirjoittajien tajuntaan, mutta en ole siinä onnistunut, ainakaan päätelleen siitä, että jatkuvasti tulee samankaltaisia viestejä, joissa puhutaan asiasta, johon ei olla perehdytty lainkaan.
Ei, vaikka lehdet ovat pullollaan tietoa.
Pakko myöntää, välillä vähän masentaa ihmisten tietämättömyys ja haluttomuus ottaa asioista selvää, nykyisessä tietoyhteiskunnassa, jossa tietoa tulvii ovista ja ikkunoista. - eläkepappa
elä lue kirjoitti:
pöhkö olet sinä yös
kaikkien pitäsi saada esittää asiansa ja ole itse aika kärsivällinen luonne mutta nyt ehdotan että Sinä Tukkasutija ottaisit viikon loman tästä hommasta muuten torpedoit koko keskustelun.
Hyvää Uutta vuotta ja uusia kohteita kirjoitella toivoo Eläkepappa - Huokauksen kera
Klara* kirjoitti:
Enemmänkin antaisin, jos ei kuulostaisi liioittelulta.
Sanoit asian naulankantaan. Minä olen jotakuinkin samaa asiaa ja niin monia muita, jotka mm. tätä sivuavat, yrittänyt täällä saada menemään kirjoittajien tajuntaan, mutta en ole siinä onnistunut, ainakaan päätelleen siitä, että jatkuvasti tulee samankaltaisia viestejä, joissa puhutaan asiasta, johon ei olla perehdytty lainkaan.
Pakko myöntää, välillä vähän masentaa ihmisten tietämättömyys ja haluttomuus ottaa asioista selvää, nykyisessä tietoyhteiskunnassa, jossa tietoa tulvii ovista ja ikkunoista.Olen kerran aikaisemmin kirjoittanut saman ja saanut päälleni pelkkää törkyä.
Kiristän vielä lisää ihmisten hermoja. (Mahdolliswesti sinunkin, en tiedä).
HS on lähes sata vuotta vanha yhtiö. Se on aina osannut pitää huolta siitä, että se on just sopivasti kaupallinen, ja se on rikastunut ja rikastunut koko ajan. Tämä ei tarkoita, että ihailisin Erkkoja, vaan tämä nyt vain on totta. Minun lapsuudenkodissani inhottiin Erkkoja eikä tilattu Hesaria.
Aatos Erkko on perinyt tämän suuren omaisuuden ja suuren yhtiön. Ei siinä mitään salaisia sopimuksia tarvita. Hän on rikas ihan laillisella tavalla. Minä olen köyhä, mutta en minä aio väittää, että kaikki rikkaat olisivat roistoja.
Ei Suomi ole mikään villi länsi tai Venäjä. Kyllä täällä Suomessa ihan oikeasti noudatetaan maan lakeja. Klara* kirjoitti:
Yksimielisyydessä on meidän voimamme.
Hoh-hoijaa.hoh-hoijaa?
Ymmärrykseeni ei mahdu edes yksimielinen viivan vetäminen, mitä sillä saavutettaisiin?
Jos tosiaankin näen vaivan lähteä vaaliuurnille, en aio edes sitä suosittua Aku Ankkaa lippuseen piirrellä, äänestän todennäköisesti Halosta jolla on sentään kokemusta ja näyttöä. Muiden ehdokkaiden kohdalla pitäisi vain odotella. (sydän kylmänä?)- Klara*
Huokauksen kera kirjoitti:
Olen kerran aikaisemmin kirjoittanut saman ja saanut päälleni pelkkää törkyä.
Kiristän vielä lisää ihmisten hermoja. (Mahdolliswesti sinunkin, en tiedä).
HS on lähes sata vuotta vanha yhtiö. Se on aina osannut pitää huolta siitä, että se on just sopivasti kaupallinen, ja se on rikastunut ja rikastunut koko ajan. Tämä ei tarkoita, että ihailisin Erkkoja, vaan tämä nyt vain on totta. Minun lapsuudenkodissani inhottiin Erkkoja eikä tilattu Hesaria.
Aatos Erkko on perinyt tämän suuren omaisuuden ja suuren yhtiön. Ei siinä mitään salaisia sopimuksia tarvita. Hän on rikas ihan laillisella tavalla. Minä olen köyhä, mutta en minä aio väittää, että kaikki rikkaat olisivat roistoja.
Ei Suomi ole mikään villi länsi tai Venäjä. Kyllä täällä Suomessa ihan oikeasti noudatetaan maan lakeja.Luin tai kuulin jostain, että Aatos Erkon isoisä vai oliko peräti isoisoisä, lähti aikoinaan köyhistä oloista Amerikkaan paremman elämän toivossa. Uudessa kotimaassaan hän perusti ensimmäisen sanomalehtensä ja siitä on koko konserni saanut alkunsa.
Vaatimattomat ovat siis Erkonkin alkuperät. Kaikki kunnia nykyiselle Suomen lehtimogulille, itse hän on asemansa ansainnut, säilyttämällä isovanhempansa perinnön.
Kaikki me teemme valintoja elämässämme, siitä kiitos tai moite meille itsellemme. Aatos Erkkokin olisi voinut elää toisin, hävittää perinnön ja vaikka maata nykyisin katuojassa, mutta hän valitsi toisin.
Olen ihan varma, että työtä tekemättä ei hänellä nykyistä asemaansa olisi.
Jos joskus hampaitani kiristelenkään, se johtuu vain siitä, että itse olen aikoinani tehnyt vääriä valintoja. - Klara*
TiaLiinu kirjoitti:
hoh-hoijaa?
Ymmärrykseeni ei mahdu edes yksimielinen viivan vetäminen, mitä sillä saavutettaisiin?
Jos tosiaankin näen vaivan lähteä vaaliuurnille, en aio edes sitä suosittua Aku Ankkaa lippuseen piirrellä, äänestän todennäköisesti Halosta jolla on sentään kokemusta ja näyttöä. Muiden ehdokkaiden kohdalla pitäisi vain odotella. (sydän kylmänä?)Luehan tarkemmin. Minä en kirjoittanut presidentinvaaleista, vaan eduskuntavaaleista.
Minä äänestän Tarja Halosta, mutta eihän hänellä ole mitään tekemistä meidän eläkkeittemme kanssa.
Samaa mieltä? - Huokauksen kera
Klara* kirjoitti:
Luin tai kuulin jostain, että Aatos Erkon isoisä vai oliko peräti isoisoisä, lähti aikoinaan köyhistä oloista Amerikkaan paremman elämän toivossa. Uudessa kotimaassaan hän perusti ensimmäisen sanomalehtensä ja siitä on koko konserni saanut alkunsa.
Vaatimattomat ovat siis Erkonkin alkuperät. Kaikki kunnia nykyiselle Suomen lehtimogulille, itse hän on asemansa ansainnut, säilyttämällä isovanhempansa perinnön.
Kaikki me teemme valintoja elämässämme, siitä kiitos tai moite meille itsellemme. Aatos Erkkokin olisi voinut elää toisin, hävittää perinnön ja vaikka maata nykyisin katuojassa, mutta hän valitsi toisin.
Jos joskus hampaitani kiristelenkään, se johtuu vain siitä, että itse olen aikoinani tehnyt vääriä valintoja.Sanoma-firma on aina pitänyt hyvin tärkeänän sitä, että sen lehdissä on hyvät sarjakuvat. Se on varmaan (ihan todella) yksi syy menetykseen.
TV:ssä oli kerran ohjelma Eljas Erkosta. Hän oli matkoilla USA:ssa. Hänelle tietysti lähetettiin Hesari päivittäin. Eräänä päivänä hän soitti toimitukseen, ja räyhäsi, että jokin sarjakuva puuttui.
Hän oli itse sarjakuvien ystävä, ja ilmeisesti hän tiesi niiden tärkeyden.
Tutkimukset ovat osoittaneet myöhemmin, että keski-ikäiset miehet ovat suurempi sarjakuvien kuluttajaryhmä kuin lapset. Minä itse olen sarjakuvafriikki, enkä voi ymmärtää, miksi naiset eivät yleensä lue niitä.
Esim. Aku Ankka ja Asterix ovat sellaisia lehtiä, että isät varmasti lukevat ne myös. Meidän työpaikan IT-osastolle tulee Aku Ankka. (Ehkä se tulee joka firman IT-osastolle. Joskus Aku Ankassa on ollut jopa IT-alan työpaiukkailmoituksia.) - Kyllä minäkin luen joka numeron, vaikkeivät se sarjat enää olekaan yhtä hyviä kuin ennen. - tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
kaikkien pitäsi saada esittää asiansa ja ole itse aika kärsivällinen luonne mutta nyt ehdotan että Sinä Tukkasutija ottaisit viikon loman tästä hommasta muuten torpedoit koko keskustelun.
Hyvää Uutta vuotta ja uusia kohteita kirjoitella toivoo Eläkepappaja kaikki saavat esittää asiansa, niin minäkin.
ja tampuurimajurit istuvat muissa karsinoissa. - eläkepappa
tukkusutija kirjoitti:
ja kaikki saavat esittää asiansa, niin minäkin.
ja tampuurimajurit istuvat muissa karsinoissa.Vapaus tuo vastuuta - yritä muistaa. En ole edes varma oletko itse eläkeläinen? Jossakin vaiheessa kyllä törmäät näihin ongelmiin joista keskustelussa on aika rakentavasti puhuttu. Mietipä sitä vaihteeksi,
Pyytää kohteliaasti Eläkepappa, jolla on vain työeläke ei metsää eikä sijoituksia! - SATAVARMA...
Klara* kirjoitti:
Enemmänkin antaisin, jos ei kuulostaisi liioittelulta.
Pakko myöntää, välillä vähän masentaa ihmisten tietämättömyys ja haluttomuus ottaa asioista selvää, nykyisessä tietoyhteiskunnassa, jossa tietoa tulvii ovista ja ikkunoista.olen siitä, että presidentillä olisi sananvaltaa, vaikutusvaltaa ja arvovaltaa siihen, että edes jonkinlainen oikeusvaltio Suomikin edelleen olisi. Jos vain haluaisi, mutta kun ei.
- kampaaja-tuttavansa
SATAVARMA... kirjoitti:
olen siitä, että presidentillä olisi sananvaltaa, vaikutusvaltaa ja arvovaltaa siihen, että edes jonkinlainen oikeusvaltio Suomikin edelleen olisi. Jos vain haluaisi, mutta kun ei.
tuomia vanhoja naistenlehtiä, ja joka moitti meitä niin sivistymättömiksi...
- mummeliini2
eläkepappa kirjoitti:
Vain painostus ja boikotit sekä Eläkeläisten yhteistyö voivat meitä auttaa.Uuden vuoden puheessaan mm. seuraavasti:
"Olemme työeläkejärjestelyillä taanneet tulevien eläkelläisten eläkkeet".
Siis tämä indeksijuttukin on takaamassa ne tulevaisuuden eläkelläisten eläkkeet. Olemmeko me jonkinlaisia väliinputoajia, jotka saavat kituuttaa näitten vuoksi?
On se niin väärin!!!!!!!!!!!!!
Mutta kuten on edellä huomattu, yhteishenkeä tuskin saadaan. On niitä, jotka ovat täysin tyytyväisiä oleviin olosuhteisiin. - merimona1
Klara* kirjoitti:
Luin tai kuulin jostain, että Aatos Erkon isoisä vai oliko peräti isoisoisä, lähti aikoinaan köyhistä oloista Amerikkaan paremman elämän toivossa. Uudessa kotimaassaan hän perusti ensimmäisen sanomalehtensä ja siitä on koko konserni saanut alkunsa.
Jos joskus hampaitani kiristelenkään, se johtuu vain siitä, että itse olen aikoinani tehnyt vääriä valintoja.sekä jonkun verran hyvää onnea on tarvittu, että Sanoma OY on menestynyt ja kasvanut nykyisiin mittoihinsa,ollen osakkaana jopa Keski Euroopassa
ilmestyvissä sanomalehdissä.
Luin juuri erästä kirjaa Eljas Erkosta, Aatos Erkon isästä ja hänen tavastaan toimia.
Helsingin Sanomathan suhtautui kielteisesti Lapuan liikkeeseen ja sen toimintaan.
Kun huhut Pohjanmaan miesten autojonosta kohti Etelä Suomea kantautuivat Helsinkiin, piti Erkko toimitussihteereidensä kanssa kokouksen.
Oli aamupäivä ja Erkko kysyi yht'äkkiä: "Mitäs kello nyt onkaan?"
Voisimmeko saada lehden valmiiksi kello kahteen?"
Tällä tavoin syntyi Ilta - Sanomat.
Minä annan Klaran tavoin arvoa ihmisille, jotka yrittävät ja uskaltavat, enkä ole koskaan kadehtinut menestyjiä, jotka omilla kyvyillään ovat ansainneet omaisutensa ja asemansa.
Aatos Erkko on todellakin jatkanut isänsä työtä ja laajentanut sen nykyisiin mittoihinsa. Kunnia sille jolle kunnia kuuluu. - eläkepappa
mummeliini2 kirjoitti:
Uuden vuoden puheessaan mm. seuraavasti:
"Olemme työeläkejärjestelyillä taanneet tulevien eläkelläisten eläkkeet".
Siis tämä indeksijuttukin on takaamassa ne tulevaisuuden eläkelläisten eläkkeet. Olemmeko me jonkinlaisia väliinputoajia, jotka saavat kituuttaa näitten vuoksi?
On se niin väärin!!!!!!!!!!!!!
Mutta kuten on edellä huomattu, yhteishenkeä tuskin saadaan. On niitä, jotka ovat täysin tyytyväisiä oleviin olosuhteisiin.Ihmettelin samaa mutta muustakin yhteydestä lukkarinrakkaus työtätekeviin näkyyn. Samalla apajalla on Niinistökin kun puhuu vain työväestöstä - ei eläkeläisistä.Vanhasella ei taida olla linjaa tästäkään.
Suoraan toimintaan eläkkeiden puolesta ilman muiden poliittisten tavoitteiden painolastia! - Repliikki
merimona1 kirjoitti:
sekä jonkun verran hyvää onnea on tarvittu, että Sanoma OY on menestynyt ja kasvanut nykyisiin mittoihinsa,ollen osakkaana jopa Keski Euroopassa
ilmestyvissä sanomalehdissä.
Luin juuri erästä kirjaa Eljas Erkosta, Aatos Erkon isästä ja hänen tavastaan toimia.
Helsingin Sanomathan suhtautui kielteisesti Lapuan liikkeeseen ja sen toimintaan.
Kun huhut Pohjanmaan miesten autojonosta kohti Etelä Suomea kantautuivat Helsinkiin, piti Erkko toimitussihteereidensä kanssa kokouksen.
Oli aamupäivä ja Erkko kysyi yht'äkkiä: "Mitäs kello nyt onkaan?"
Voisimmeko saada lehden valmiiksi kello kahteen?"
Tällä tavoin syntyi Ilta - Sanomat.
Minä annan Klaran tavoin arvoa ihmisille, jotka yrittävät ja uskaltavat, enkä ole koskaan kadehtinut menestyjiä, jotka omilla kyvyillään ovat ansainneet omaisutensa ja asemansa.
Aatos Erkko on todellakin jatkanut isänsä työtä ja laajentanut sen nykyisiin mittoihinsa. Kunnia sille jolle kunnia kuuluu.niin paljon ennen minun aikaani, etten osaa niistä sanoa sitä enkä tätä,
mutta mitä olet mieltä Fortumin optioista?
Niistä minullakin mielipide, hyvin kielteinen.
Tiedän senkin, ettei niille voida mitään 'oikeusvaltiossa', mutta miksi kansalaiset kokevat ne niin epäoikeudenmukaisina?? Nehän aiheutuivat ulkonaisista olosuhteista, eivät siis otsikkosi asioista.
Oletko sitä mieltä, ettei saisi sanoa mielipidettäänkään? :))) - Uusnieminen
Repliikki kirjoitti:
niin paljon ennen minun aikaani, etten osaa niistä sanoa sitä enkä tätä,
Tiedän senkin, ettei niille voida mitään 'oikeusvaltiossa', mutta miksi kansalaiset kokevat ne niin epäoikeudenmukaisina?? Nehän aiheutuivat ulkonaisista olosuhteista, eivät siis otsikkosi asioista.
Oletko sitä mieltä, ettei saisi sanoa mielipidettäänkään? :)))sanovat kuskata autojonon voimalla Siperiaan opetettaviksi kunnon kansalaisiksi? Että oppisimme olemaan sanomatta mielipidettämme?
Tai oppisimme olemaan samaa mieltä vallassa olijan kanssa? Tai hiljaa, suu kiinni ja suupielet ylöspäin? - Klara*
Repliikki kirjoitti:
niin paljon ennen minun aikaani, etten osaa niistä sanoa sitä enkä tätä,
Oletko sitä mieltä, ettei saisi sanoa mielipidettäänkään? :)))Toivonpa todella, että Korvatunturi pamahtaa auki ja alkaa syöstä tulta ja tulikiveä. Unohtuisivat ainakin hetkeksi nuo hemmetin optiot ja tulisi muuta puheenaihetta.
Sinä kai, Repliikki, kuulut niihin, jotka kieltäytyisivät/ovat kieltäytyneet työelämässä bonuksista ja kaikesta muusta ylimääräisestä, mikä ei ole sidottu työehtosopimukseen.
Eikö vain? - merimona1
Uusnieminen kirjoitti:
sanovat kuskata autojonon voimalla Siperiaan opetettaviksi kunnon kansalaisiksi? Että oppisimme olemaan sanomatta mielipidettämme?
Tai oppisimme olemaan samaa mieltä vallassa olijan kanssa? Tai hiljaa, suu kiinni ja suupielet ylöspäin?on mielipiteen ilmaisuvapaus ja sitä on käytetty, kuten huomaamme esm.näistä optioista käydyssä vilkkaassa keskustelussa.
Kauppa ja teollisuusministeri oli esittänyt optiosopimuksen ja hallitus hyväksynyt sen.
Fortumin osakkeiden arvo nousi ylättäen, johtuen
osaksi öljyn hinnan suuresta noususta.
Niin kohtuuttomilta kuin optiot minustakin tuntuvat - ovat, niin toivottavasti nyt on otettu opiksi, eikä vastaavanlaisia kömmähdyksiä pääsisi enää tapahtumaan.
Miksiköhän muuten tälläisiin optiokannustimiin on valtionjohtoisessa energiayhtiössä mentykään?!
Minä henkilökohtaisesti en kadehdi kenenkään rahaa ja omaisuutta ja jos jollain kateuden kyy oikein kiemurtelee sisikunnassa, niin onhan varmaan edes pieni lohtu se, että valtio saa verotuloina takaisin yli puolet noista optiotuotoista. - sama on mielipiteeni
Klara* kirjoitti:
Niin, mitenköhän sitten kävisi?
Tai sitten ei.Mitäpä presidentti pystyisi eläkkeille?
Kaikki puolueet siinä ovat takana päättämässä. Ennen vaaleja jokainen ehdokas voivottelee yhtä lailla eläkkeiden pienuutta ja köyhyysloukkuun tipahtaneita, ja samaan hengenvetoon kertoo, että vika ei ole tietenkään hänessä eikä hänen puolueessaan, vaan noissa muissa, jotka aina tyrmäävät eläkeuudistusehdotukset.
Vaalien jälkeen sitten asiasta ei joko puhuta mitään tai sitten harvinaisella yksimielisyydellä todetaan, että ei nyt toistaiseksi ainakaan voida tehdä mitään kun....
Onneksi pystyvät jossakin asioissa olemaan yksimielisiä.
Ajatellaan nyt vaikka aiheettomasti poistettuja kansaneläkkeitä. Ovat itsekin myöntäneet, että tuli fiba siinä laskemisessa, niin että joidenkin - onneksi tietenkin vain kovin pienen eläkeläisryhmän - eläkkeistä poistui valitettavasti kansaneläke kahteen kertaan, mutta voi voi, sille ei nyt voida tässä vaiheessa....
Monen vuoden vatkaamisen jälkeen on nyt mietitty osan palauttamista, ei toki koko summaa, kuinkas nyt, mutta osan. Menee siihen vaan niin kovasti rahaa!
Presidentti ei tälle voi yhtään mitään. Ketkäs kaikki pres.ehdokkaistamme oli tuohon aikaan eduskunnassa?
Taitaa olla Soini ja se musta hevonen ainoat, jotka voivat kirkasotsaisesti sanoa, että eivät olleet päättäjiä silloin.
- unohdettu
Yksinkertaisinta olisi protestoida julkisesti luopumalla määräajaksi teattereissa, oopperassa ja muissa huvitilaisuuksissa käynneistä. Siitä pitäisi selväsanaisesti kertoa tiedotusvälineille.
Eläkeläisten poistuminen noista tapahtumista joksikin aikaa olisi merkittävä tapahtuma. Tyhjentyneille saleille ei ole mukava esiintyä.
Sosiaalijärjestelmämme kärisii EU:n menosta. Eläkeläisten ns. ansionmenetykset ovat pelkkää EU-politiikkaa. Suomessa yksikään poliittinen puolue, eikä presidentti, saa syntynyttä tilannetta toisenlaiseksi.Olemme sääty-yhteiskunnassa. Aatelit...porvarit...talonpojat...köyhälistö.
Herää kysymys, kannattaako enää äänestää ?
unohdettu- eläkepappa
Todella hyviä ideoita. Tarvitaan vain toimeenpaneva
organisaatio. Nykypuolueista ei näytä olevan apua.
En usko että eläkeasoiden hoito olisi EU.sta kiinni. Rahathan ovat olemassa eläkevakuutusyhtiöiden tileillä.Enkä ole mennettänyt uskoani. - tana
eläkepappa kirjoitti:
Todella hyviä ideoita. Tarvitaan vain toimeenpaneva
organisaatio. Nykypuolueista ei näytä olevan apua.
En usko että eläkeasoiden hoito olisi EU.sta kiinni. Rahathan ovat olemassa eläkevakuutusyhtiöiden tileillä.Enkä ole mennettänyt uskoani.Kun eläkeyhtiö on tyhjentänyt tilinsä, ei ole mitään millä enää kellekään maksaa. Nykyeläkkeiden hoito tapahtuu tilien tuotoilla - ei pääomalla!
- eläkepappa
tana kirjoitti:
Kun eläkeyhtiö on tyhjentänyt tilinsä, ei ole mitään millä enää kellekään maksaa. Nykyeläkkeiden hoito tapahtuu tilien tuotoilla - ei pääomalla!
Oletko huomannut että eläkevarat eli sijoitukset ovat räjähtäneet kasvuun eli tuotot on sijoitettu edelleen. Oletko myös huomannut että eläkevarojen sijoituksesta päättävät ammattijärjestöt ja työnantajat.
Eläkeläisillä ei ole sananvaltaa.Eduskunta voi säädellä vain muuttamalla eläkeindeksin laskutavan oikeudenmukaiseksi esim.puolet palkkojen noususta ja puolet elinkustannusindeksistä!!
Kaiken lisäksi indeksin laskutapaa on muutettu eläkeläisille huonommaksi silloin kun joku taitamaton turhaan pelkäsi etteivät rahat riitä! - tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
Oletko huomannut että eläkevarat eli sijoitukset ovat räjähtäneet kasvuun eli tuotot on sijoitettu edelleen. Oletko myös huomannut että eläkevarojen sijoituksesta päättävät ammattijärjestöt ja työnantajat.
Eläkeläisillä ei ole sananvaltaa.Eduskunta voi säädellä vain muuttamalla eläkeindeksin laskutavan oikeudenmukaiseksi esim.puolet palkkojen noususta ja puolet elinkustannusindeksistä!!
Kaiken lisäksi indeksin laskutapaa on muutettu eläkeläisille huonommaksi silloin kun joku taitamaton turhaan pelkäsi etteivät rahat riitä!enemmän kuin oikeassa. vaan räjähdysvaaraan vaadin paremman kuin mutu-tiedon.
väestöpyramidi suomessamme on sellainen, että jos sinun saattohoitajallasi on suomalainen naamma, niin lapsesi sinkittää mahanmuuttaja. - Klara*
Ne eläkeläiset, joita tämä keskustelu lähinnä koskee, tuskin kansoittavat elokuvateattereita tai oopperasaleja.
Niissä kävijöistä ei ole mitään apua.
Tuskin tarvitsevat indeksikorotuksia tai asumistukea. - työeläkkeestäni
Klara* kirjoitti:
Ne eläkeläiset, joita tämä keskustelu lähinnä koskee, tuskin kansoittavat elokuvateattereita tai oopperasaleja.
Niissä kävijöistä ei ole mitään apua.
Tuskin tarvitsevat indeksikorotuksia tai asumistukea.(kahteen kertaan [vahingossa!!!!] poistetusta)
-teatteri-
-ooppera-
-elokuvalippuja
aina silloin tällöin.
Tilaan myös HS:a, jonka voisin lopettaa määräajaksi.
YMS, mitä yhdessä sovitaan. - matti kukkarossa
Onpa sinulla iso eläke, kun siitä riittää tevaatteriin ja ooperaan.
Minä olen jo vuosia protestoinut jättäytymällä niistä pois, mutta mitäpä se on auttanut!
Ei nykyjään ole aatelisia, vaan vakituisessa työssä olijoita, porvarit ovat yrittäjiä, ja talonpoikia ei taida ollakaan, kyllä he ovat samoja yrittäjiä kuin K-kauppiaatkin, ja köyhälistönä sitten kulkee työttömät, pätkätyöläiset ja pienellä, kutistuvalla eläkkeellään pinnistelevät.
- Sens-Ori
Eläkeläisenä olen iloinen kuluttaja. Kulutan €:t matkoilla Viroon, Baltteihin, Ahvenanmaalle/Ruotsiin ja etelään. Menot veroineen maksan hössötyksestä paikan päälle enkä isänmaalle.
- kirjoittajat
palstoilta.
Ei huvita tulla samaan leikkikehään. YÄK - Sens-Ori
kirjoittajat kirjoitti:
palstoilta.
Ei huvita tulla samaan leikkikehään. YÄKEnglantilaisen bridgen termejä.
Hieno kuvio onkin. - Syy, miksi käytät
Sens-Ori kirjoitti:
Englantilaisen bridgen termejä.
Hieno kuvio onkin.tuota termiä täällä, on ilmeinen.
Lähden täältä. YÄK
- tukkusutija
sekin sopii, jos terrori on sitä, ettei ole joka narisijan kanssa samaa mieltä ja taputtele takapuoleen hokien "hyvä pojat jatketaan samaan malliin."
ja minä tiedän eläkkeeni ja olen todennut sen liian pieneksi, vaan sinun eläkkeestäsi en tiedä, eikä ole väliäkään.
tällä palstalla kantaa tähteä sen verran sukkela entterin käyttäjä, että täysin hanurista olevat juttuni lentävät bittien hautuumaalle. kokemusta on ja perään en narise.
sopii minulle mutta älä terrorisoi ja yritä pysyä asiassa
Kirjoittanut: eläkepappa 1.1.2006 klo 17.23
Vapaus tuo vastuuta - yritä muistaa. En ole edes varma oletko itse eläkeläinen? Jossakin vaiheessa kyllä törmäät näihin ongelmiin joista keskustelussa on aika rakentavasti puhuttu. Mietipä sitä vaihteeksi,
Pyytää kohteliaasti Eläkepappa, jolla on vain työeläke ei metsää eikä sijoituksia!- vaari
Nykydemokratia tarkoittaa sitä, että haukutaan eri mieltä olevan persoona - eikä haukuta asiaa!
Parempi niin, kuin että aamuyöstä olisivat autot hakemassa tuntemattomaan, niinkuin oli tapana reilu puoli vuosisataa sitten rautaesiripun molemmin puolin. Asiasta voi aina kiistellä - silloin menee kehitys parempaan. - tukkusutija
vaari kirjoitti:
Nykydemokratia tarkoittaa sitä, että haukutaan eri mieltä olevan persoona - eikä haukuta asiaa!
Parempi niin, kuin että aamuyöstä olisivat autot hakemassa tuntemattomaan, niinkuin oli tapana reilu puoli vuosisataa sitten rautaesiripun molemmin puolin. Asiasta voi aina kiistellä - silloin menee kehitys parempaan.minua voi kutsua, vaikka greta garboksi.
ja usein kehitys kulkee paradoksien kautta. - ihminen 2006
tukkusutija kirjoitti:
minua voi kutsua, vaikka greta garboksi.
ja usein kehitys kulkee paradoksien kautta.Silloinhan ei tässä lirissä oltaisikaan.
ihminen 2006 kirjoitti:
Silloinhan ei tässä lirissä oltaisikaan.
jäi nyt kyllä presidentin vaaliin siirtyneen keskustelun vuoksi vain raapaisuksi, jossa ilhduttavasti terveitä mielipiteitä, ja halua löytää keinoja yhteiseen rintamaan heikompien etuja ajamaan.
Presidenttikin on mielipidevaikuttaja, hänen puuttumisensa yleiseen asiaan herättää kyllä keskustelua, ja kyllähän sielläkin pallilla on pakko seurata kansalaisten keskuudessa liikkuvat huolet. Hänen, olkoon virassa kuka tahansa, henkilönä, vaikuttajana, pitäisi kyllä kuunnella näitä, ajan mukana muuttuvien taloudellisten päätösten seurauksia kaikkiin kansanosiin ja sitten lausua niistä mielipiteensä.
Vanhusten ja eläkeläisten asia on kyllä ollut esillä, liian heikosti me silloin olemme itse asiaan julkisuudessa puuttuneet.
Nyt, kun täälläkin on herätetty keskustelu, pitäisi kiihkottomasti puhaltaa yhteen hiileen.
Tämäkin ketju osoittaa, se oma hiili hehkuu kunkin silmissä, omaa kantaa puolustetaan ja turhaa suukopua saadaan aikaan. Puoluekannat pitäisi tämän asian ajamisessa unohtaa, vaan eihän se käy.
Kuten jo alussa sanoin, punainen ei muutu vihreäksi tai päin vastoin, ja ikuinen mielipiteiden ero määrää käytöstämme, politiikka nostaa nokkansa meissä, vaikka muutoin emme niin sen vallassa olisikaan mielipiteissämme. Mutta kun "tuokin" niin minäkin, miksi tuo nyt, sehän on... ja sama aikaansaamattomuus vallitsee kuin ennen sitä ensimmäistä puheenvuoroakin.
Olemme yksilöitä ja jokin kumma jäänne historiasta ohjaa meitä jakautumaan oikealle tai vasemmalle kaikissa päätöksissämme.
Olisiko se se taivastie? Kun teet aina kaiken oikein olet voittaja, muut ovat vääräuskoisia.
Se yhteinen päämäärä on vieläkin vain haave meidän päässämme, ei asia jonka eteen olemme valmiit uhraamaan oman poliittisen kantammekin, jos se asiaa auttaa.- Ihminen2006
kirjar kirjoitti:
jäi nyt kyllä presidentin vaaliin siirtyneen keskustelun vuoksi vain raapaisuksi, jossa ilhduttavasti terveitä mielipiteitä, ja halua löytää keinoja yhteiseen rintamaan heikompien etuja ajamaan.
Presidenttikin on mielipidevaikuttaja, hänen puuttumisensa yleiseen asiaan herättää kyllä keskustelua, ja kyllähän sielläkin pallilla on pakko seurata kansalaisten keskuudessa liikkuvat huolet. Hänen, olkoon virassa kuka tahansa, henkilönä, vaikuttajana, pitäisi kyllä kuunnella näitä, ajan mukana muuttuvien taloudellisten päätösten seurauksia kaikkiin kansanosiin ja sitten lausua niistä mielipiteensä.
Vanhusten ja eläkeläisten asia on kyllä ollut esillä, liian heikosti me silloin olemme itse asiaan julkisuudessa puuttuneet.
Nyt, kun täälläkin on herätetty keskustelu, pitäisi kiihkottomasti puhaltaa yhteen hiileen.
Tämäkin ketju osoittaa, se oma hiili hehkuu kunkin silmissä, omaa kantaa puolustetaan ja turhaa suukopua saadaan aikaan. Puoluekannat pitäisi tämän asian ajamisessa unohtaa, vaan eihän se käy.
Kuten jo alussa sanoin, punainen ei muutu vihreäksi tai päin vastoin, ja ikuinen mielipiteiden ero määrää käytöstämme, politiikka nostaa nokkansa meissä, vaikka muutoin emme niin sen vallassa olisikaan mielipiteissämme. Mutta kun "tuokin" niin minäkin, miksi tuo nyt, sehän on... ja sama aikaansaamattomuus vallitsee kuin ennen sitä ensimmäistä puheenvuoroakin.
Olemme yksilöitä ja jokin kumma jäänne historiasta ohjaa meitä jakautumaan oikealle tai vasemmalle kaikissa päätöksissämme.
Olisiko se se taivastie? Kun teet aina kaiken oikein olet voittaja, muut ovat vääräuskoisia.
Se yhteinen päämäärä on vieläkin vain haave meidän päässämme, ei asia jonka eteen olemme valmiit uhraamaan oman poliittisen kantammekin, jos se asiaa auttaa.ei merkitse mitään sen rinnalla, että juuri tuo, mitä sanoit, presidentin sana, vaikutusvalta, arvovalta tulisi oikeudenmukaisuuden tueksi.
Onhan presidentillä sananvaltaa, jos haluaa sitä käyttää. - eläkepappa
Ihminen2006 kirjoitti:
ei merkitse mitään sen rinnalla, että juuri tuo, mitä sanoit, presidentin sana, vaikutusvalta, arvovalta tulisi oikeudenmukaisuuden tueksi.
Onhan presidentillä sananvaltaa, jos haluaa sitä käyttää.Eilisessä TV-tentissä hyvinvointimantraa hokeva Halonen tunnusti että presidentti ei voi vaikuttaa koko asiaan kun kysytttin mitä hän on saanut aikaan 6 vuodessa
- VOI...
eläkepappa kirjoitti:
Eilisessä TV-tentissä hyvinvointimantraa hokeva Halonen tunnusti että presidentti ei voi vaikuttaa koko asiaan kun kysytttin mitä hän on saanut aikaan 6 vuodessa
vaikuttaa. Ja haluaa vaikuttaa.
eläkepappa kirjoitti:
Eilisessä TV-tentissä hyvinvointimantraa hokeva Halonen tunnusti että presidentti ei voi vaikuttaa koko asiaan kun kysytttin mitä hän on saanut aikaan 6 vuodessa
pitäisi hänen ottaa kantaa rohkeammin.
Ei osoita koko kansan johtajuutta keneltäkään, jos kiinnostus ja mielipiteet ovat pelkässä EU:n huomisessa, tai kansainvälisessä politiikassa, sotilaallisessa puolustuksessa ja pelkkinä korulauseina siellä mukana jossain sivulausessa oman maan kansalaiset ja toimeentulon turvaaminen.
Mutta, kukaan ei ehdokkaista ainakaan minua vakuuta paremmuudellaan tässä tasapuolisen hyvinvoinnin jakamisen asiassa.
Samaa tasapäistä puhetta, kunkin oman poliittisen suunnan mukaan, keräten niitä ääniä, äänestäjiä juuri siitä "meidän porukasta", ja vähemmälle jääneet syököön murusia, eli sitä 5 €uron lisää seuraaviin vaaleihin asti.
Nousemmeko me jo huutamaan ennen niitä seuraavia vaaleja vai jäämmekö vain kuiskuttelemaan, että olis pitänyt!eläkepappa kirjoitti:
Jos et ole tyytyväinen nykyiseen, äänestä jotakin toista edes vaihteen vuoksi. Jollei ole edes pikkuisenkaan sopivaa, jätä tyhjä lappu - onhan sekin kannanotto, vaikka ei vaikutakaan niihin valintaprosentteihin ;-(
- tukkusutija
vaarivaari kirjoitti:
Jos et ole tyytyväinen nykyiseen, äänestä jotakin toista edes vaihteen vuoksi. Jollei ole edes pikkuisenkaan sopivaa, jätä tyhjä lappu - onhan sekin kannanotto, vaikka ei vaikutakaan niihin valintaprosentteihin ;-(
soinin pressanvallikampanjaa.
- muualle
tukkusutija kirjoitti:
soinin pressanvallikampanjaa.
,,,,,,,
- tukkusutija
muualle kirjoitti:
,,,,,,,
nimettömillä komennoilla pyyhitään hanuria.
- niin kuin
tukkusutija kirjoitti:
nimettömillä komennoilla pyyhitään hanuria.
jotain tahmeata...
Oletko muistanut pestä kädet sen pyyhkimisesi jälkeen? - tukkusutija
niin kuin kirjoitti:
jotain tahmeata...
Oletko muistanut pestä kädet sen pyyhkimisesi jälkeen?sinä olet vaan itse pihalla. ja huutelet puskista. sano jotain asiaa. vaikka sana päivässä.
ps. minä pesen ensin käteni ja pyyhin ne sen jälkeen. sinä varmaan teet toisinpäin, vaan mahtuu maailmaan kaikenkarvaisi, joten sinullekin tilaa varmaan löytyy. muualle kirjoitti:
,,,,,,,
Pitäkääs keskustelu asiallisena eikä toisen henkilöön käyvänä! Ihan tuli hiekkalaatikko mieleeni.
PS tänään kävin antamassa (protesti)ääneni 90 km päässä äänestyspaikalla.
- Uusnieminen
Olen mukana, jos saadaan jokin suositus aikaan!
- eläkepappa
Tuli aloitettua tämä keskustelu joka muutamassa päivässä sai tuhansia lukijoita.Enemmistö puhui itse asiasta joten päättelen että tarvetta olsi jatkaa mutta miten. Eläkeläisten tilanne on huolestuttava ja jatkuvasti tulee uusia heikennyksiä mm. lääkekorvauksiin, verotukseen jne. Palkansaajat sensijaan saavat koko ajan uusia etuja työmatkasetelistä alkaen.
Otin yhteyttä kansaedustajaani,tulos oli masentava. Hän väitti, että työeläkeindeksistä on sovittu työmarkkinaosapuolten kanssa. Otin yhteyttä entiseen ammmattijärjestööni mutta vastausta en ole saanut ja pelkään pahinta että sieläkään ei enää ajeta eläkeläisten asiaa.
Suunnittelen palaavani työelämään entisen työnantajani kilpailijalle. Tarjouden tietenkin tekemään pimeästi mutta jos siihen ei suostuta teen mielelläni puolella palkalla ihan kiusan vuoksi. Eläkeläisen joudun silti maksamaan työeläkemaksuja vaikka ne eivät vaikuta enää eläkkeeseeni.
Muille ehdotuksena; lähettäkää viestejä tästä aiheesta tutuillenne, painostakaa kansanedustajaanne, uhatkaa irtisanoutua eläkeläisjärjestöstänne(minä ainakin olen jo, kansantanhuista en piittaa ja sauvakävelyn opin ihan itse) tai mielummin pyrkikää vaikuttamaan niihin, kirjoitelkaa keskustelupalstoille eläkeasioista, pitäkää toivoa yllä vaikka huonolta näytää juuri nyt, älkää säikkykö häirikköjä. Pääasia, että karavaani kulkee. Jossain vaiheessa meitä on niin paljon että muuri murtuu Suomessakin! - Eläkeläismummeli
eläkepappa kirjoitti:
Tuli aloitettua tämä keskustelu joka muutamassa päivässä sai tuhansia lukijoita.Enemmistö puhui itse asiasta joten päättelen että tarvetta olsi jatkaa mutta miten. Eläkeläisten tilanne on huolestuttava ja jatkuvasti tulee uusia heikennyksiä mm. lääkekorvauksiin, verotukseen jne. Palkansaajat sensijaan saavat koko ajan uusia etuja työmatkasetelistä alkaen.
Otin yhteyttä kansaedustajaani,tulos oli masentava. Hän väitti, että työeläkeindeksistä on sovittu työmarkkinaosapuolten kanssa. Otin yhteyttä entiseen ammmattijärjestööni mutta vastausta en ole saanut ja pelkään pahinta että sieläkään ei enää ajeta eläkeläisten asiaa.
Suunnittelen palaavani työelämään entisen työnantajani kilpailijalle. Tarjouden tietenkin tekemään pimeästi mutta jos siihen ei suostuta teen mielelläni puolella palkalla ihan kiusan vuoksi. Eläkeläisen joudun silti maksamaan työeläkemaksuja vaikka ne eivät vaikuta enää eläkkeeseeni.
Muille ehdotuksena; lähettäkää viestejä tästä aiheesta tutuillenne, painostakaa kansanedustajaanne, uhatkaa irtisanoutua eläkeläisjärjestöstänne(minä ainakin olen jo, kansantanhuista en piittaa ja sauvakävelyn opin ihan itse) tai mielummin pyrkikää vaikuttamaan niihin, kirjoitelkaa keskustelupalstoille eläkeasioista, pitäkää toivoa yllä vaikka huonolta näytää juuri nyt, älkää säikkykö häirikköjä. Pääasia, että karavaani kulkee. Jossain vaiheessa meitä on niin paljon että muuri murtuu Suomessakin!Sanot :"Jossakin vaiheessa meitä on niin paljon, että muuri murtuu Suomessakin"
Onhan meitä lukumääräisesti paljon, mutta hyvin suuri osa jo yli 80 vuotiaita, jotka eivät koe tarvitsevansa kaikkea sitä mitä aktivistieläkeläiset.
Terveyskeskusten vuodeosastot ovat täynnä vanhuksia, joille riittä perushoito,lämpö, ruoka ja lääkkeet.
Heidän pitkä ikänsä taitaa johtua siitä, että maassamme on kuitenkin noin 30 vuotta hoidettu ihmisiä niin hyvin, etteivät ne sairaudet, jotka aikoinaan veivät hautaan seitsemänkymppisinä, enää vie ihmisiltä henkeä siinä iässä, vaan elämä jatkuu tuonne 90:nen paremmalle puolelle. Sairaudet hoidetaan, elämä piteene, mutta mikä on elämän laatu liikuntakyvyttömänä vuoteen pohjalla?
Vaikka meitä eläkeläisiä on paljon ja lukumäärämme jatkuvasti kasvaakin, niin aktiivisia asioittemme hoitajia on loppujen lopuksi vähän, sillä eivät hyvin iäkkäät dementoituneet eläkeläiset enää nouse barrikaadeille. Nekin jotka nousevat, ovat näköjään kuitenkin senkin seitsemässä eri leirissä.
Minä henkilökohtaisesti murehdin enemmän nuorten työttömyydestä ja siitä, että nuoret perhet ovat monasti hyvin tiukalla, taloudellisesti, sekä henkisesti. He eivät edes ehdi ja jaksa mekastaa epäkohdista, koska jokapäiväinen elämä, perheen pyörittäminen ja työuran luominen kuluttavat kaiken energian.
Eläkepapat ja mammat jaksavat ja pystyvät vielä sentään pitämään ääntä itsestään ja asemastaan.
Kilpailuyhteiskunnan oravanpyörää polkevat taistelevat paikastaan ja asemastaan ja siinä heikot sortuvat.
Onko sinulla eläkepappa lapsenlapsia, jotka maksavat opinto ja asuntolainojaan,valvovat korvatulehduskierteessä olevan lapsensa kanssa,jonka hoitajaksi jääminen työstä vähentää"boonuksia."
Monella työikäisellä ei ole varaa edes sairastaa, sillä työpaikat ovat tiukalla ja irtisanomiset arkipäivää melkein kaikissa paikoissa.
Ajattelin vain. Eikä tarvitse käskeä menemään muualle, sillä kuulun tähän narisijoitten ikäryhmään! - Älä tule kertomaan
Eläkeläismummeli kirjoitti:
Sanot :"Jossakin vaiheessa meitä on niin paljon, että muuri murtuu Suomessakin"
Onhan meitä lukumääräisesti paljon, mutta hyvin suuri osa jo yli 80 vuotiaita, jotka eivät koe tarvitsevansa kaikkea sitä mitä aktivistieläkeläiset.
Terveyskeskusten vuodeosastot ovat täynnä vanhuksia, joille riittä perushoito,lämpö, ruoka ja lääkkeet.
Heidän pitkä ikänsä taitaa johtua siitä, että maassamme on kuitenkin noin 30 vuotta hoidettu ihmisiä niin hyvin, etteivät ne sairaudet, jotka aikoinaan veivät hautaan seitsemänkymppisinä, enää vie ihmisiltä henkeä siinä iässä, vaan elämä jatkuu tuonne 90:nen paremmalle puolelle. Sairaudet hoidetaan, elämä piteene, mutta mikä on elämän laatu liikuntakyvyttömänä vuoteen pohjalla?
Vaikka meitä eläkeläisiä on paljon ja lukumäärämme jatkuvasti kasvaakin, niin aktiivisia asioittemme hoitajia on loppujen lopuksi vähän, sillä eivät hyvin iäkkäät dementoituneet eläkeläiset enää nouse barrikaadeille. Nekin jotka nousevat, ovat näköjään kuitenkin senkin seitsemässä eri leirissä.
Minä henkilökohtaisesti murehdin enemmän nuorten työttömyydestä ja siitä, että nuoret perhet ovat monasti hyvin tiukalla, taloudellisesti, sekä henkisesti. He eivät edes ehdi ja jaksa mekastaa epäkohdista, koska jokapäiväinen elämä, perheen pyörittäminen ja työuran luominen kuluttavat kaiken energian.
Eläkepapat ja mammat jaksavat ja pystyvät vielä sentään pitämään ääntä itsestään ja asemastaan.
Kilpailuyhteiskunnan oravanpyörää polkevat taistelevat paikastaan ja asemastaan ja siinä heikot sortuvat.
Onko sinulla eläkepappa lapsenlapsia, jotka maksavat opinto ja asuntolainojaan,valvovat korvatulehduskierteessä olevan lapsensa kanssa,jonka hoitajaksi jääminen työstä vähentää"boonuksia."
Monella työikäisellä ei ole varaa edes sairastaa, sillä työpaikat ovat tiukalla ja irtisanomiset arkipäivää melkein kaikissa paikoissa.
Ajattelin vain. Eikä tarvitse käskeä menemään muualle, sillä kuulun tähän narisijoitten ikäryhmään!meidän ikäpolvellemme, millaista on hoitaa lapset ja käydä minimipalkalla töissä, asua alle kaiken arvostelun ja maksaa KELA-maksunsa pienen palkkansa päältä aina ensimmäiseksi, jotta sitten joskus, kun jäät eläkkeelle, saat kansaneläkkeen.
Sitten kun se aika lopulta koittaa, sulle sanotaan:"Et sinä mitään saa, ja työeläkkeestäsi otetaan vielä pois samansuuruinen summa!" - Fortumin optiot sen sijaan hyväksytään, vaikka k.o. herrat eivät ole tikkua panneet ristiin .
Älä tule kertomaan työttömyysuhista tai veloista meidän ikäpolvellemme. - Eläkeläismummeli
Älä tule kertomaan kirjoitti:
meidän ikäpolvellemme, millaista on hoitaa lapset ja käydä minimipalkalla töissä, asua alle kaiken arvostelun ja maksaa KELA-maksunsa pienen palkkansa päältä aina ensimmäiseksi, jotta sitten joskus, kun jäät eläkkeelle, saat kansaneläkkeen.
Sitten kun se aika lopulta koittaa, sulle sanotaan:"Et sinä mitään saa, ja työeläkkeestäsi otetaan vielä pois samansuuruinen summa!" - Fortumin optiot sen sijaan hyväksytään, vaikka k.o. herrat eivät ole tikkua panneet ristiin .
Älä tule kertomaan työttömyysuhista tai veloista meidän ikäpolvellemme.sinun kokemuksistasi, mutta siitä mitä näen ympärilläni voin tulla kertomaan.
Jos elät tänä päivänä laput silmillä, etkä lue kuin eläkeläisten lehtiä, etkä kuuntele mitä ympärilläsi puhutaan ja mitä on olla työelämässä tänä päivänä, niin syy on yksisilmäisyytesi, mutta minä en sano sinulle, ettet saisi tulla kertomaan subjektiivisia näkemyksiäsi. En voi kieltää ketään keskustelupalstalla sanomasta mielipiteitään ja sinäkään et mielestäni vosi.
Minä olen eläkeläinen ja samalla tavoin kohdeltu kuin muutkin eläkeläiset, mutta halusin sanoa(tulla kertomaan), että huonommin kuin eläkeläiset, voivat velkaantuneet nuoret perheet monenlaisten paineiden puristuksessa.
Vieläkin korostan sinulle, että tämä on avoin keskustelupalsta ja sinä et voi sanoa minulle, että älä tule kertomaan, sillä minä en ole sinun elämäntilanteestasi keronut mitään, mutta asioista joista tiedän tulen kertomaan, eli sen, etteivät eläkeläiset, itseni mukaan lukien ole vaikeimmassa asemassa meidän maassamme.
- toivo.
Eläkeläisen asema on hyvä. Työt takana.
- asiaan
Et ole tainnut lukea muita viestejä etkä taida olla vielä eläkkeellä. Tottakai on hienoa olla 40 vuoden työuran jälkeen eläkkeellä . Sen on jopa ansainnut mutta olemmeko ansainneet tämän taloudellisen päähänpotkimisen. Toivon ainakin että edes omilla lapsillani olisi aikanaan turvattu elintaso eläkkeellä! Nyt näyttää tosi huonolta!
- yksi yhteinen numero
asiaan kirjoitti:
Et ole tainnut lukea muita viestejä etkä taida olla vielä eläkkeellä. Tottakai on hienoa olla 40 vuoden työuran jälkeen eläkkeellä . Sen on jopa ansainnut mutta olemmeko ansainneet tämän taloudellisen päähänpotkimisen. Toivon ainakin että edes omilla lapsillani olisi aikanaan turvattu elintaso eläkkeellä! Nyt näyttää tosi huonolta!
antaa meille, jotka haluaisimme protestoida eläkeriistoa vastaan?
Oikein hämmästytti tänpäiväisessä Hesarissa, kun iso otsake loisti: ANSAITTU TYÖELÄKE ON TURVATTU ETUUS
Kun meiltä vietiin kansaneläke, jonka itse olimme pienistä palkoistamme säästäneet, vieläpä pohjaosakin, ja esim. minulta ja mieheltäni KAHTEEN KERTAAN *vahingossa*, niin mitähän turvattua tässä on? (Vahinko korkealta tasolta myönnettiin, vaan ei maksettu kuitenkaan takaisin!)
Tällaiset asiat saavat yhteiskunnan toimet tuntumaan vääriltä ja vastenmielisiltä. Olimme kuitenkin pitkän koulutuksen omin varoin hankkineet ja tehneet pienellä palkalla työtä 40 vuotta sekä kasvattaneet lapset tuleviksi veronmaksajiksi, - tämä riisto tuntuu niin väärältä! - Ja sitten Fortumin herroille annetaan 50 miljoonaa tosta vaan, ilman tikun ristiin panemista, kun ei voida sopimuksia jälkeenpäin rikkoa!!! Sehän meille juuri tehtiin, ja me olimme ITSE säästäneet työeläkkeemme ja kansaneläkkeemme! - se otettiin
yksi yhteinen numero kirjoitti:
antaa meille, jotka haluaisimme protestoida eläkeriistoa vastaan?
Oikein hämmästytti tänpäiväisessä Hesarissa, kun iso otsake loisti: ANSAITTU TYÖELÄKE ON TURVATTU ETUUS
Kun meiltä vietiin kansaneläke, jonka itse olimme pienistä palkoistamme säästäneet, vieläpä pohjaosakin, ja esim. minulta ja mieheltäni KAHTEEN KERTAAN *vahingossa*, niin mitähän turvattua tässä on? (Vahinko korkealta tasolta myönnettiin, vaan ei maksettu kuitenkaan takaisin!)
Tällaiset asiat saavat yhteiskunnan toimet tuntumaan vääriltä ja vastenmielisiltä. Olimme kuitenkin pitkän koulutuksen omin varoin hankkineet ja tehneet pienellä palkalla työtä 40 vuotta sekä kasvattaneet lapset tuleviksi veronmaksajiksi, - tämä riisto tuntuu niin väärältä! - Ja sitten Fortumin herroille annetaan 50 miljoonaa tosta vaan, ilman tikun ristiin panemista, kun ei voida sopimuksia jälkeenpäin rikkoa!!! Sehän meille juuri tehtiin, ja me olimme ITSE säästäneet työeläkkeemme ja kansaneläkkeemme!nimenomaan ansaitusta työeläkkeestä!
Siis aiVAN laiton teko!
Eikä ole takaisin maksettu!
Mutta eläkeläisethän eivät huomaakaan eivätkä ymmärrä. Riitelevät keskenään ja hyökkäilevät toisiaan vastaan. Jos muille annetaan 5%:n korotus, eläkeläisille voi antaa 5 €. Se menee aivan täydestä niihin, ajattelevat päättäjät. asiaan kirjoitti:
On tullut mieleen, että päättäjien silmissä eläkkeet vaikuttavat riittävän suurilta ehkä siksi, että varakkaimmat ovat maksaneet itsellensä suuria eläkevakuutuksia, yrittäjät tekivät viisaita päätöksiä ja maksoivat tuloihinsa nähden ylisuuria eläkkeitä, kun firmassa sattui olemaan varaa siihen, ja me joilla ei ollut varoja tehdä suunnitelmia eläkettä ajatellen, olemme heikommassa asemassa.
Ja, kun keskimääräisiä eläkkeitä lasketaan, mukanahan ovat ne ylisuuretkin eläkkeet ja kas kummaa, eihän meillä ole eläkeloukkua.
Näinkin sitä katsotaan ja unohdetaan, että suuri osa kansasta, vieläkin, saa jonkun mitättömän eläkkeen joka ei parempiosaiselle riittäisi yhden viikonlopun viinakauppareissun rahoitukseen.
Näin ne marjat vain kopassamme ovat, ja ne kahteenkertaan tehdyt leikkaukset koskivat suurinta osaa silloin eläkkeellä olleita, kuten minuakin, mutta monella on vielä huonommin.
Ja meillä jokaisella näkyy olevan tärkein se oma koppa, tässäkin.- ja se tuotaisiin julki
kirjar kirjoitti:
On tullut mieleen, että päättäjien silmissä eläkkeet vaikuttavat riittävän suurilta ehkä siksi, että varakkaimmat ovat maksaneet itsellensä suuria eläkevakuutuksia, yrittäjät tekivät viisaita päätöksiä ja maksoivat tuloihinsa nähden ylisuuria eläkkeitä, kun firmassa sattui olemaan varaa siihen, ja me joilla ei ollut varoja tehdä suunnitelmia eläkettä ajatellen, olemme heikommassa asemassa.
Ja, kun keskimääräisiä eläkkeitä lasketaan, mukanahan ovat ne ylisuuretkin eläkkeet ja kas kummaa, eihän meillä ole eläkeloukkua.
Näinkin sitä katsotaan ja unohdetaan, että suuri osa kansasta, vieläkin, saa jonkun mitättömän eläkkeen joka ei parempiosaiselle riittäisi yhden viikonlopun viinakauppareissun rahoitukseen.
Näin ne marjat vain kopassamme ovat, ja ne kahteenkertaan tehdyt leikkaukset koskivat suurinta osaa silloin eläkkeellä olleita, kuten minuakin, mutta monella on vielä huonommin.
Ja meillä jokaisella näkyy olevan tärkein se oma koppa, tässäkin.jossain, esim. Hesarin mielipide-sivuilla.
Ihan kauhealta tuntuu olla päähän potkittuna eläkeläisenä pitkän vastuullisen työelämän jälkeen! - eläkepappa
ja se tuotaisiin julki kirjoitti:
jossain, esim. Hesarin mielipide-sivuilla.
Ihan kauhealta tuntuu olla päähän potkittuna eläkeläisenä pitkän vastuullisen työelämän jälkeen!keskustelu on saanut lisää ytyä joten päätin vielä jatkaa. Saisimmeko lopulta jonkun eläkeläisjärjestön edustajan, virallisen mieluiten mielipiteen esille.
Tämä jo yli 5000 ihmisen joukko ei voi olla väärässä - asiat eivät ole kunnossa, kanava tarvitaan, sauvakävely jo osataan. Kuka vetää meitä ja yhdistää järjestöt esim tämän kummajaisen VENKin avulla. Politiikasta olemme varmasti eri mieltä mutta eläkeasioissa löydämme varmasti kymmenen kärjessä listan jonka eteen voimme voimammme yhdistää. En ole Eläkeliiton jäsen mutta heidän sivuillaan on sentään kirjattu tavoitteet. Muutkin järjestöt voisivat ottaa kantaa siihen. Osalla ei ole mitään ohjelmaa ilmeisesti? - tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
keskustelu on saanut lisää ytyä joten päätin vielä jatkaa. Saisimmeko lopulta jonkun eläkeläisjärjestön edustajan, virallisen mieluiten mielipiteen esille.
Tämä jo yli 5000 ihmisen joukko ei voi olla väärässä - asiat eivät ole kunnossa, kanava tarvitaan, sauvakävely jo osataan. Kuka vetää meitä ja yhdistää järjestöt esim tämän kummajaisen VENKin avulla. Politiikasta olemme varmasti eri mieltä mutta eläkeasioissa löydämme varmasti kymmenen kärjessä listan jonka eteen voimme voimammme yhdistää. En ole Eläkeliiton jäsen mutta heidän sivuillaan on sentään kirjattu tavoitteet. Muutkin järjestöt voisivat ottaa kantaa siihen. Osalla ei ole mitään ohjelmaa ilmeisesti?saisiko tarkennusta?
- muualle
tukkusutija kirjoitti:
saisiko tarkennusta?
sotket paikat
- tukkusutija
muualle kirjoitti:
sotket paikat
vastauksi oli hyvä mutta täysin väärä.
- onnistu
eläkepappa kirjoitti:
keskustelu on saanut lisää ytyä joten päätin vielä jatkaa. Saisimmeko lopulta jonkun eläkeläisjärjestön edustajan, virallisen mieluiten mielipiteen esille.
Tämä jo yli 5000 ihmisen joukko ei voi olla väärässä - asiat eivät ole kunnossa, kanava tarvitaan, sauvakävely jo osataan. Kuka vetää meitä ja yhdistää järjestöt esim tämän kummajaisen VENKin avulla. Politiikasta olemme varmasti eri mieltä mutta eläkeasioissa löydämme varmasti kymmenen kärjessä listan jonka eteen voimme voimammme yhdistää. En ole Eläkeliiton jäsen mutta heidän sivuillaan on sentään kirjattu tavoitteet. Muutkin järjestöt voisivat ottaa kantaa siihen. Osalla ei ole mitään ohjelmaa ilmeisesti?Eläkeläis puolueita on perustettu useita. Kuten varmasti olet seurannut. Mikään niistä ei ole ottanut tuulta siipiensä alle. Meidän ikäluokissa on poliittiset sidonnaisuudet ja nöyrä herranpelko. Eiköhän nämä politiiikan tekijät liene taas kahvia tarjoamassa eläkkeläis kerhosisa jotka ovat puolueiden valvonnassa.
Aikanaan vouhotin minäkin tätä asiaa,jopa lupauduin ehdokkaaksi erääseen eläkkeläispuolueeseen. Eipä se suuria calluppeja vaatinut todeta,ettei yhtenäisyyttä saavuteta.
p.s muutoin tälle palstalle ei juuri sovi kirjoittaa asiaa. Viestit yleensä poistetaan. - Miksi ihmeessä
tukkusutija kirjoitti:
takkuat täällä?
tukkusutija kirjoitti:
Kautta aikojen on ollut kaikentietäviä, jotka rintaman selän takaa kertovat miten eturintaman on toimittava. (oliko provosoiva lause?)
Ei noista mielipiteettömistä kannata välittää. Vaikka en olekaan ihan kaikessa samaa mieltä kanssasi, silti sanon: JTKA VAAN SUTIMISTASI.
Eihän koskaan synny suuria ajatuksia, jos muiden mielipide vaiennetaan.- tukkusutija
vaarivaari kirjoitti:
Kautta aikojen on ollut kaikentietäviä, jotka rintaman selän takaa kertovat miten eturintaman on toimittava. (oliko provosoiva lause?)
Ei noista mielipiteettömistä kannata välittää. Vaikka en olekaan ihan kaikessa samaa mieltä kanssasi, silti sanon: JTKA VAAN SUTIMISTASI.
Eihän koskaan synny suuria ajatuksia, jos muiden mielipide vaiennetaan.provokaattorit yleensä provosoituu ensinmäisenä oli aihetta tai ei.
hyvä ettet ole kaikesta samaa mieltä kanssani. kaiken keskustelun turmio olisi, jos aina tekijät olisivat samaa mieltä toistensa kanssa.
samoin olisi huolestuttavaa, jos kansalaiset olisivat totaalisen samaa mieltä päättäjien kanssa. siitä on historiassa huonoja esimerkkejä.
hyvä, että on erilaisia näkemyksiä asioista, ja että ristiiriitoihin löytyy ratkaisu keskustelun ei voiman käytön kautta.
ps. ja sammakot suussani ovat yhtä tyhmiä, kuin muidenkin sylkijöiden. - eläkepappa
onnistu kirjoitti:
Eläkeläis puolueita on perustettu useita. Kuten varmasti olet seurannut. Mikään niistä ei ole ottanut tuulta siipiensä alle. Meidän ikäluokissa on poliittiset sidonnaisuudet ja nöyrä herranpelko. Eiköhän nämä politiiikan tekijät liene taas kahvia tarjoamassa eläkkeläis kerhosisa jotka ovat puolueiden valvonnassa.
Aikanaan vouhotin minäkin tätä asiaa,jopa lupauduin ehdokkaaksi erääseen eläkkeläispuolueeseen. Eipä se suuria calluppeja vaatinut todeta,ettei yhtenäisyyttä saavuteta.
p.s muutoin tälle palstalle ei juuri sovi kirjoittaa asiaa. Viestit yleensä poistetaan.Luulen, että puolueetkin heräävät jos saamme ensin aikaan jotain merkittävää nyt lähes nukkuvien eläkeläisjärjestöjen kautta. Odotan edelleen heidän kommenttejaan näille sivuille!!!
- eläkepappa
vaarivaari kirjoitti:
Eihän koskaan synny suuria ajatuksia, jos muiden mielipide vaiennetaan.Jokainen saa taaplata tyylillään se on perusoikeus. Oikeus on myös olla kuuntelematta turhaa höpötystä.
Rafael Paasio käski kerran muinoion
Tv- keskustelussa tyhmiä puhunutta lukemaan tietyn luvun raamatusta. Siinä lukee" Älä hullulle vastaa ettet tulisi hänen kaltaisekseen."
Jätetään siis tukkusutija sutimaan siitä provosoitumatta! - tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
Jokainen saa taaplata tyylillään se on perusoikeus. Oikeus on myös olla kuuntelematta turhaa höpötystä.
Tv- keskustelussa tyhmiä puhunutta lukemaan tietyn luvun raamatusta. Siinä lukee" Älä hullulle vastaa ettet tulisi hänen kaltaisekseen."
Jätetään siis tukkusutija sutimaan siitä provosoitumatta!sinulla olisi monenkin hengen suu.
ja että oikein paasiota siteeraten. suureellista.
vaan minua pelottaa nyt niin hirveästi, että on pakko käydä syömässä ja ruveta sen jälkeen vapisemaan.
ei olisi uskonut sinusta noin älyllisesti köyhää tekstiä lähtevän.
ps. minä kerron, kunhan kerkeän tästä kysymästäni yli 5000:sta oikeaasa olijasta. - Kohtalaisen tytyväinen
eläkepappa kirjoitti:
Jokainen saa taaplata tyylillään se on perusoikeus. Oikeus on myös olla kuuntelematta turhaa höpötystä.
Jätetään siis tukkusutija sutimaan siitä provosoitumatta!Jos sinusta olisi yleensä mihinkään, tai olisi koskaan ollutkaan, niin et nyt siinä vaahtoaisi ja liehtaisi kapinahenkeä muihin kaltaisiisi vähällä älyllä varustettuihin.
Mieti sitä! Jos ei ukko noin kuusikymppinen ole
elämässään ansainnut kuin sen kansaneläkkeensä, niin kannattaisi mennä peilin eteen ja sanoa itselleen, että olen minä ollut perkeleen laiska ja saamaton nahjus koko ikäni. eläkepappa kirjoitti:
Luulen, että puolueetkin heräävät jos saamme ensin aikaan jotain merkittävää nyt lähes nukkuvien eläkeläisjärjestöjen kautta. Odotan edelleen heidän kommenttejaan näille sivuille!!!
Eläkeläisjärjestöt, yksittäisten ihmisten muodostamia yhteisöjän ne ovat, juuri meidän, eläkeläisten niissä pitäisi päättäjinä heilua, mutta onko niin, että me aktiivisimmat emme kuitenkaan niissä yhteisöissä viihdy.
Siksi kai vain täällä yleisellä keskutelupalstalla oikeuksiemme perään huutelemme.
Me olemme se voima, sinä ja minä, me kaikki yhdessä, miksi siis emme liity niihin sauvakävelyyn keskittyneisiin järjestöihin ja tuuleta niitä sisältä päin !!!!
Siellä meitä tarvittaisiin, muokkaamassa vanhettuneita mielipiteitä.
Luulempa että joku "isokenkäinen" joka näitä rivejä täällä sattuu lukemaan, kohautta olkapäitänsä, nostaa konjakkilasin huulilleen ja sulkee koneen.
Siinä se sitten se meidän protestimme...- mistään
tukkusutija kirjoitti:
sinulla olisi monenkin hengen suu.
ja että oikein paasiota siteeraten. suureellista.
vaan minua pelottaa nyt niin hirveästi, että on pakko käydä syömässä ja ruveta sen jälkeen vapisemaan.
ei olisi uskonut sinusta noin älyllisesti köyhää tekstiä lähtevän.
ps. minä kerron, kunhan kerkeän tästä kysymästäni yli 5000:sta oikeaasa olijasta.takkuajan kirjoittamasta.
- joskus onnistaa
mistään kirjoitti:
takkuajan kirjoittamasta.
ja onnistuu kuin onnistuukin selvittämään 'salasanomat'. :D
Nimim. Kaiken(?) lukenut kirjar kirjoitti:
Eläkeläisjärjestöt, yksittäisten ihmisten muodostamia yhteisöjän ne ovat, juuri meidän, eläkeläisten niissä pitäisi päättäjinä heilua, mutta onko niin, että me aktiivisimmat emme kuitenkaan niissä yhteisöissä viihdy.
Siksi kai vain täällä yleisellä keskutelupalstalla oikeuksiemme perään huutelemme.
Me olemme se voima, sinä ja minä, me kaikki yhdessä, miksi siis emme liity niihin sauvakävelyyn keskittyneisiin järjestöihin ja tuuleta niitä sisältä päin !!!!
Luulempa että joku "isokenkäinen" joka näitä rivejä täällä sattuu lukemaan, kohautta olkapäitänsä, nostaa konjakkilasin huulilleen ja sulkee koneen.
Siinä se sitten se meidän protestimme.......se oikeudenmukainen, kaikkia yhteiskuntaryhmiä ymmärtävä "Taika-Jim tai Jane", joka ei ajaisi vain oman elintasonsa piiriin kuuluvien etuja?
Tuntuisi siltä, että hyväosaiset (miten sekin sitten ymmärretään) ovat aina osanneet huolehtia omistaan.
Ne eläkeläiset (tai vastaavat), jotka ovat olleet tiukimmillaan nuorina, eivät nyt ikääntyessään osaa (tai edes halua) juuri muuta kuin olla kiitollisia siitä, että on näinkin hyvin.
Sitäpaitsi, monelle se säästäminen on pelkkä elämäntapa, vaikka omaisuutta ja selvää rahaakin olisi, eletään kuin viimeisillä pennosilla.
Olkoon nyt vaikka huonona esimerkkinä tositarina kerjäläisestä, jolta kuoltuaan löydettiin takkiin piilotettuna miljoonaomaisuus.- Rehellisiä
kirjar kirjoitti:
Siinä se sitten se meidän protestimme...miellyttäviä kirjoituksia on ilo nähdä!
Rehellisiä kirjoitti:
miellyttäviä kirjoituksia on ilo nähdä!
...vain vilpittömästi samaa mieltä!
- Eläkeläinen myös
eläkepappa kirjoitti:
Jätetään siis tukkusutija sutimaan siitä provosoitumatta!Minä luen hänen kirjoituksiaan samoin kuin kaikkien toistenkin. Miksi sinä esiinnyt niin kuin olisit joku käskijä. Anna ihmisten ajatella omilla aivoillaan.
- eläkepappa
kirjar kirjoitti:
Siinä se sitten se meidän protestimme...Hyviä ajatuksia todella. Yhtä tapaa ei ole. Jollain konstilla pitää saada ensin meidät eläkeläiset aktivoitumaan. Nykyisiin luutuneisiin järjestöihin pitää saada toisaan paineita. Vaikka nämä eläkeläisjärjestötkin ovat valitettavsti poliittisia täytyy niiden kesken voida sopia joistakin perusasioista. Tämä VENK voisi olla alku. Miten saisimme eläkeläisjärjestöjen tehtävissä olevia mukaan keskusteluun. Jos joku tuntee jonkun yrittäkääpä saada mukaan!
- Iili
onnistu kirjoitti:
Eläkeläis puolueita on perustettu useita. Kuten varmasti olet seurannut. Mikään niistä ei ole ottanut tuulta siipiensä alle. Meidän ikäluokissa on poliittiset sidonnaisuudet ja nöyrä herranpelko. Eiköhän nämä politiiikan tekijät liene taas kahvia tarjoamassa eläkkeläis kerhosisa jotka ovat puolueiden valvonnassa.
p.s muutoin tälle palstalle ei juuri sovi kirjoittaa asiaa. Viestit yleensä poistetaan.Vetäjiksi tarvittaisiin kokeneita poliitikkoja. Kokeneet poliitikot ovat muissa puolueissa. Eläkeläispuolue ei voi kasvattaa sisältään asiaan sitoutunutta johtaja-ainesta.
Jos riveihin saadaan kokenut poliitikko, niin hän on silloin väistämättä saanut poliittisen koulutuksensa jossakin toisessa puolueessa. Se puolestaan merkitsee sitä, että hän on alusta lähtien leimattu jollakin leimalla.
Ei Vekko Vennamon kaltaista hullunrohkeaa nykyisin enää löydy. Minä en häntä kannattanut, mutta en voinut kuin ihailla sitä tapaa, jolla hän uskalsi tehdä itsestään populistin ja välillä suoranaisen pellen, ja miten hän keksi loistavia slogaaneja kuten "Kyllä kansa tietää" tai "Rosvot kiinni", ja miten suuria kannattajajoukkoja hän keräsi. Hänen saavutuksensa ennen välirikkoa Maalaisliitton ja UKK:n kanssa olivat kiistattomia. Iili kirjoitti:
Vetäjiksi tarvittaisiin kokeneita poliitikkoja. Kokeneet poliitikot ovat muissa puolueissa. Eläkeläispuolue ei voi kasvattaa sisältään asiaan sitoutunutta johtaja-ainesta.
Jos riveihin saadaan kokenut poliitikko, niin hän on silloin väistämättä saanut poliittisen koulutuksensa jossakin toisessa puolueessa. Se puolestaan merkitsee sitä, että hän on alusta lähtien leimattu jollakin leimalla.
Ei Vekko Vennamon kaltaista hullunrohkeaa nykyisin enää löydy. Minä en häntä kannattanut, mutta en voinut kuin ihailla sitä tapaa, jolla hän uskalsi tehdä itsestään populistin ja välillä suoranaisen pellen, ja miten hän keksi loistavia slogaaneja kuten "Kyllä kansa tietää" tai "Rosvot kiinni", ja miten suuria kannattajajoukkoja hän keräsi. Hänen saavutuksensa ennen välirikkoa Maalaisliitton ja UKK:n kanssa olivat kiistattomia.Jos entiset poliitikot ovat eläkkeellä, he ovat niiden uinuvien eläkeläisjärjestöjen johdossa. Tärkeintä on olla tärkeä - ei teot.
Eläkeläisjärjestön hallitus on hyvä paikka jäähdyttelyyn aktiivisen "kokoontumisuran" jälkeen. Saa olla kokouksissa ja tuntea vieläkin tekevänsä jotakin hyödyllistä kun on edelleenkin kokouksissa, eikä ulosheitettynä "kehäraakkina".
Kyllä näkyvyyttä pitäisi saada muuta tietä kuin jo olevien "puolueellisten" eläkeläisjärjestöjen kautta. Ne myötäilevät puolueen hallitusta!- eläkepappa
vaarivaari kirjoitti:
Jos entiset poliitikot ovat eläkkeellä, he ovat niiden uinuvien eläkeläisjärjestöjen johdossa. Tärkeintä on olla tärkeä - ei teot.
Eläkeläisjärjestön hallitus on hyvä paikka jäähdyttelyyn aktiivisen "kokoontumisuran" jälkeen. Saa olla kokouksissa ja tuntea vieläkin tekevänsä jotakin hyödyllistä kun on edelleenkin kokouksissa, eikä ulosheitettynä "kehäraakkina".
Kyllä näkyvyyttä pitäisi saada muuta tietä kuin jo olevien "puolueellisten" eläkeläisjärjestöjen kautta. Ne myötäilevät puolueen hallitusta!Jotain yhteisöllisyyttä pitää saada aikaa ja niin näyttävästi että järjestöt ja puoleet alkavat pelätä valtansa vähenevän. Tällöin ne joutuvat ottamaan eläkeasiat tosissaan. Mutta kuka alkaisi juosta kasaan ideoita ja ajatuksia? Puuttuu eläkeläisten oma kanava /nettisivut tai vastaava. Nyt asiat leviävät kuin tuhka tuuleen.
Pannaanko kapula kietämään. Viestitetään tarpeista jokainen viidelle tutulle, lähestytään omaa entistä ammattijärjestöä, eläkeläisjärjestöä, puoluetta kysmyksin ja vaatimuksin. Ja pidetään asiaa esillä. Jossain vaiheessa tarttuu syöttiin muutama iso kala! - Iili
eläkepappa kirjoitti:
Jotain yhteisöllisyyttä pitää saada aikaa ja niin näyttävästi että järjestöt ja puoleet alkavat pelätä valtansa vähenevän. Tällöin ne joutuvat ottamaan eläkeasiat tosissaan. Mutta kuka alkaisi juosta kasaan ideoita ja ajatuksia? Puuttuu eläkeläisten oma kanava /nettisivut tai vastaava. Nyt asiat leviävät kuin tuhka tuuleen.
Pannaanko kapula kietämään. Viestitetään tarpeista jokainen viidelle tutulle, lähestytään omaa entistä ammattijärjestöä, eläkeläisjärjestöä, puoluetta kysmyksin ja vaatimuksin. Ja pidetään asiaa esillä. Jossain vaiheessa tarttuu syöttiin muutama iso kala!Jos saataisiin kasaan edes sen verran aktiivisuutta, että voitaisiin käyttää samoja konsteja kuin jotkut ihmisoikeusjarjestöt. Tarkoitan massiivista kirjeiden, korttien tai sähköpostien lähettämistä.
Systeemi toimii näin: Jokin tärkeä aihe tai vääryys otetaan esille. Järjestö etsii asiasta päättävien tahojen osoitteet ja sähköpostit. Lähetetään jäsenille lyhyt teksti, jossa on ilmaisu vetoomus tai vaatimus, ja sitten massapostitus alkaa. Kukaan asiasta päättävä ei ainakaan voi silloin vedota siihen, ettei tiennyt asiaa. - Sähköposti on hyvä. Silloin kysymyksessä ole spämmi, joten posti ei suodatu automaattisesti. Ainakin osa postista pääsee perille, koska suodattaminen jonkin sanan tai sanayhdistelmän takia ei toimi riittävän tehokkaasti. Teksteissä on aina pieniä eroja.
Toiminta on täysin laillista. - mukana
Iili kirjoitti:
Jos saataisiin kasaan edes sen verran aktiivisuutta, että voitaisiin käyttää samoja konsteja kuin jotkut ihmisoikeusjarjestöt. Tarkoitan massiivista kirjeiden, korttien tai sähköpostien lähettämistä.
Systeemi toimii näin: Jokin tärkeä aihe tai vääryys otetaan esille. Järjestö etsii asiasta päättävien tahojen osoitteet ja sähköpostit. Lähetetään jäsenille lyhyt teksti, jossa on ilmaisu vetoomus tai vaatimus, ja sitten massapostitus alkaa. Kukaan asiasta päättävä ei ainakaan voi silloin vedota siihen, ettei tiennyt asiaa. - Sähköposti on hyvä. Silloin kysymyksessä ole spämmi, joten posti ei suodatu automaattisesti. Ainakin osa postista pääsee perille, koska suodattaminen jonkin sanan tai sanayhdistelmän takia ei toimi riittävän tehokkaasti. Teksteissä on aina pieniä eroja.
Toiminta on täysin laillista....'vapauttamassa' Nelson Mandelaa.
Mitä ehdottaisit vakiotekstiksi?
- Pieni eläke
Minimi eläkkeen tulisi olla vähintään vanha viistonnia kuussa eli noin 850 euroo. Sillä tulis yksinäinen ihminen toimeen.Ei silläkään kyllä hurrailtas mutta leivässä pysyis.
- Klara*
Aina on niitä, jotka ovat nykytilanteeseensa tyytymättömiä tai tyytyväisiä. Olen aikoinani toiminut palkkatyöläisenä myös ammattiosastossa ja siellä, jos missä, tämä ihmisten eripuraisuus näkyi.
Aktiivit ajavat asioita, myös työpaikoilla, paremman tulevaisuuden toivossa, joukkovoimaa hakien. On kuitenkin niin monenlaista elämää, yksinäisiä, pariskuntia, lapsiperheitä, kaikilla erilaiset tarpeet ja päämäärät. On myös niin, että kuka "tyytyy" mihinkin.
Se, mikä toiselle on paljon, on toiselle tuskin tarpeeksi.
Ei tässä eläkeläisten erimielisyydessä ole mitään ihmeellistä eikä edes uutta.
Kun ja jos ei edes (pienillä) työpaikoilla saada työntekijöistä yhteistä rintamaa, miten se mahtaisi onnistua suuressa joukossa, jossa on vielä enemmän erilaisia ihmisiä?
Olenko pessimistinen?
Saatan olla, mutta enemmän olen mielestäni realisti.- eläkepappa
Työeläkkeiden tasolle emmme enää voi mitään, Kysymys onkin siitä, että inflaation juostessa ja palkkatulojen noustessa osin juuri inflatiota vauhdittamaan, eläkeläiset saisivat jatkossa oikeudenmukaisen korotuksen niin että ostovoima ei katoa kuten nyt on käynyt.
Toinen asia on sitten kansaneläkkeen alhaisuus. Sen korottamisen minimipalkan tasolle on oltava myös tavoitteena. Tämähän koskee pienenevää ihmisjoukkoa koska jatkossa lähes kaikilla on työeläke. Pitkäaikaistyöttömien osalta tietenkin kansaneläkkeen taso on tärkeä jatkossakin - Klara*
eläkepappa kirjoitti:
Työeläkkeiden tasolle emmme enää voi mitään, Kysymys onkin siitä, että inflaation juostessa ja palkkatulojen noustessa osin juuri inflatiota vauhdittamaan, eläkeläiset saisivat jatkossa oikeudenmukaisen korotuksen niin että ostovoima ei katoa kuten nyt on käynyt.
Toinen asia on sitten kansaneläkkeen alhaisuus. Sen korottamisen minimipalkan tasolle on oltava myös tavoitteena. Tämähän koskee pienenevää ihmisjoukkoa koska jatkossa lähes kaikilla on työeläke. Pitkäaikaistyöttömien osalta tietenkin kansaneläkkeen taso on tärkeä jatkossakinYmmärrän toki, mistä on kysymys.
Toinen juttu onkin, miten saada aikaan yhteisymmärrys asioista.
Niin monta on mielipidettä kuin on sen esittäjääkin.
Ja niin monta mieltä. - on väärin
Klara* kirjoitti:
Ymmärrän toki, mistä on kysymys.
Ja niin monta mieltä.vaatia oikeudenmukaisuutta.
Nyt epäoikeudenmukaisuus on suurempaa kuin koskaan ennen.
Ikinä ei näin suurta syytä kapinaan ole Suomessa vielä ollut. - eläkepappa
Klara* kirjoitti:
Ymmärrän toki, mistä on kysymys.
Ja niin monta mieltä.Keskustelu aiheesta taisi loppua. Ratkaisuja ei syntynyt, kyykytetyt eläkeläiset eivät jaksa keskustella vai ovatko tyytyväisiä sittenkin?
Vaikea uskoa kun tietää historian. Monia odottaa surkea saattohoito. Kukaan ei lopulta hoida. Omissa ulosteissaaan saa maata. Byrokratia toivoo pikaista loppua. Inhimillisyydestä ei ole tietoa.
Onko Halosen hyvinvointiyhtesikunta siis jo toteutunut? - olisi tarpeen,
eläkepappa kirjoitti:
Keskustelu aiheesta taisi loppua. Ratkaisuja ei syntynyt, kyykytetyt eläkeläiset eivät jaksa keskustella vai ovatko tyytyväisiä sittenkin?
Vaikea uskoa kun tietää historian. Monia odottaa surkea saattohoito. Kukaan ei lopulta hoida. Omissa ulosteissaaan saa maata. Byrokratia toivoo pikaista loppua. Inhimillisyydestä ei ole tietoa.
Onko Halosen hyvinvointiyhtesikunta siis jo toteutunut?mutta,mutta...
- reetta2
eläkepappa kirjoitti:
Toinen asia on sitten kansaneläkkeen alhaisuus. Sen korottamisen minimipalkan tasolle on oltava myös tavoitteena. Tämähän koskee pienenevää ihmisjoukkoa koska jatkossa lähes kaikilla on työeläke. Pitkäaikaistyöttömien osalta tietenkin kansaneläkkeen taso on tärkeä jatkossakinOlet eläkepappa harvinaisen oikeassa monissa viesteissäsi.
Olemme nyt tarpeellisia kun on vaalien aika, vielä enemmän eduskunta-, ja kunnallisvaalien aikaan. Kaikki puolueet lupaavat yhdeksän hyvää kymmenen kaunista vaalien alla. Lupauksien täyttäminen mahtuu rasiaan.
Nyt on kysymyksessä lähinnä henkilövaali, kuka on oikeudenmukaisin ja edustaa koko kansaa. Kolmen sossu pressan aikana olemme vain vajonneet alaspäin. Terveydenhuolto sektoria ajetaan alas, lähinnä eläkeikäisten ja pitkäaikais sairaiden kustannuksella.
Meitä eläkeikäisiä kuulutetaan auttajiksi monien eri järjestöjen kautta - tukihenkilöitä tarvitaan mutta onko meillä valmiuksia vaativaan ilmaistyöhön ja olemmeko siihen ammattitaitoisia.
Useinkin se on täysvalmiudessa olemista.
Ikäihmisten alamaissaolo on yleisempää kuin uskotaan, ajaudutaan liian usein henkilökohtaisiin ratkaisuihin. Rajataan olemassa oloa johdattelemalla ikäihmisiä tietyn kaavan mukaiseen käyttäytymiseen. Sitä edesauttaa eläkkeiden jälkeen jääneisyys.
Ammattihenkilöstö ajautuu ulkomaille työhön parempien etuisuuksien houkuttelemana. Hyvinvointi valtion yksi tunnusmerkeistä on se, kuinka se hoitaa ja kohtelee vanhuksiaan, vastanneeko termi, hyvinvointi valtio, tämän päivän Suomea.
Kovin on toista puheet kuin teot. - tukkusutija
eläkepappa kirjoitti:
Keskustelu aiheesta taisi loppua. Ratkaisuja ei syntynyt, kyykytetyt eläkeläiset eivät jaksa keskustella vai ovatko tyytyväisiä sittenkin?
Onko Halosen hyvinvointiyhtesikunta siis jo toteutunut?vaalitilaisuudessa tamperetalossa. iso sali täynnä ja aulatilossa lisäksi parisen sataa. eläkeläisiä varmaan puolet.
nämä väärässäolijat näyttivät olevan tyytyväisiä presidenttiin ja ehdokkaaseen.
kyselin muutamalta tutulta, joiden tiesin kuuluvan eläkejärjestöön, että onko homma siellä pelkkää tanhua, paskanjauhantaa ja kyykänlyöntiä, kuten täällä väitetään. pyysivät tulla katsomaan.
menen huomenna ja vien kopioita tässä avauksessa olevista väitteistä heidän toiminnastaan kommentoitavaksi . perästä kuuluu.
ps. jos sun demakogia kuitenkin puree yli seittemääntuhanteen oikeassaolijaan. - mummeliini2
reetta2 kirjoitti:
Olet eläkepappa harvinaisen oikeassa monissa viesteissäsi.
Olemme nyt tarpeellisia kun on vaalien aika, vielä enemmän eduskunta-, ja kunnallisvaalien aikaan. Kaikki puolueet lupaavat yhdeksän hyvää kymmenen kaunista vaalien alla. Lupauksien täyttäminen mahtuu rasiaan.
Nyt on kysymyksessä lähinnä henkilövaali, kuka on oikeudenmukaisin ja edustaa koko kansaa. Kolmen sossu pressan aikana olemme vain vajonneet alaspäin. Terveydenhuolto sektoria ajetaan alas, lähinnä eläkeikäisten ja pitkäaikais sairaiden kustannuksella.
Meitä eläkeikäisiä kuulutetaan auttajiksi monien eri järjestöjen kautta - tukihenkilöitä tarvitaan mutta onko meillä valmiuksia vaativaan ilmaistyöhön ja olemmeko siihen ammattitaitoisia.
Ikäihmisten alamaissaolo on yleisempää kuin uskotaan, ajaudutaan liian usein henkilökohtaisiin ratkaisuihin. Rajataan olemassa oloa johdattelemalla ikäihmisiä tietyn kaavan mukaiseen käyttäytymiseen. Sitä edesauttaa eläkkeiden jälkeen jääneisyys.
Ammattihenkilöstö ajautuu ulkomaille työhön parempien etuisuuksien houkuttelemana. Hyvinvointi valtion yksi tunnusmerkeistä on se, kuinka se hoitaa ja kohtelee vanhuksiaan, vastanneeko termi, hyvinvointi valtio, tämän päivän Suomea.
Kovin on toista puheet kuin teot.Hän sanoo: "Haluan tehdä tästä maasta sellaisen paikan, jossa kaikilla on hyvä olla."
Aika makeelta tuntuu koko mainos.
Olisi jo tehnyt, kun kerta haluaa. Eipä ole näkynyt. - näytti silmissäni
mummeliini2 kirjoitti:
Hän sanoo: "Haluan tehdä tästä maasta sellaisen paikan, jossa kaikilla on hyvä olla."
Aika makeelta tuntuu koko mainos.
Olisi jo tehnyt, kun kerta haluaa. Eipä ole näkynyt.nätiltä!
- eläkepappa
näytti silmissäni kirjoitti:
nätiltä!
Valitettavsti eläkeläisten äänet kelpaavat vaaleissa mutta sitten meidät unohdetaan. Olisiko lopultakin syytä miettiä äänestyspäätöksiä muilla perusteella kuin sukupuoli, miellyttävyys tai hyvät vaaliteemat.
Kuka ihmeessä enää voi luottaa ehdokkaaseen joka lupaa hyvinvointia eikä ole kuitenkaan kuuteen vuoteen tehnyt mitään sen eteen ja kysyttäessä kertoo eläkeläisistä huolehtimisen olevankin itse asiassa muiden vastuulla? - että seuraavaksi
eläkepappa kirjoitti:
Valitettavsti eläkeläisten äänet kelpaavat vaaleissa mutta sitten meidät unohdetaan. Olisiko lopultakin syytä miettiä äänestyspäätöksiä muilla perusteella kuin sukupuoli, miellyttävyys tai hyvät vaaliteemat.
Kuka ihmeessä enää voi luottaa ehdokkaaseen joka lupaa hyvinvointia eikä ole kuitenkaan kuuteen vuoteen tehnyt mitään sen eteen ja kysyttäessä kertoo eläkeläisistä huolehtimisen olevankin itse asiassa muiden vastuulla?tulisi valittua täysin kokematon poliitikko, nähtäisiin ettei maan tila siitä sen kummemmaksi valkene, jos ei sitten toisinpäin?
- eläkepappa
että seuraavaksi kirjoitti:
tulisi valittua täysin kokematon poliitikko, nähtäisiin ettei maan tila siitä sen kummemmaksi valkene, jos ei sitten toisinpäin?
Vaikutat jo luovutajalta. Mutta miten eteenpäin?
Itsellä syntyi ajatus eläkeläisten omasta kotisivusta/portaalista.
Nythän kukaan ei oikein sitoudu asiaan. Voisimmeko painostaa eläkeläisjärjestöt perustamaan yhteisen kotisivuston esim VENK:n varaan? Saataisiin aito keskustelu yhdellä sivulla eläkeläisten asioista. Voisi olla jopa mahdollista saada nämä ns. etujärjestömme ottamaan kantaa kentän todellisiin ongelmiin.Itse olen luullut että tärkein on eläkeindeksi. Tärkeä sekin mutta kyllä huonokuntoisten vanhusten hoito on jo kansallinen häpeä. Tästä tuskin poliittisesti järjestäytymään houkutellut eläkeläiset voivat olla eri mieltä.
Eikö tämä olsi hyvä aloitus? - on ehdoteltu
eläkepappa kirjoitti:
Vaikutat jo luovutajalta. Mutta miten eteenpäin?
Itsellä syntyi ajatus eläkeläisten omasta kotisivusta/portaalista.
Nythän kukaan ei oikein sitoudu asiaan. Voisimmeko painostaa eläkeläisjärjestöt perustamaan yhteisen kotisivuston esim VENK:n varaan? Saataisiin aito keskustelu yhdellä sivulla eläkeläisten asioista. Voisi olla jopa mahdollista saada nämä ns. etujärjestömme ottamaan kantaa kentän todellisiin ongelmiin.Itse olen luullut että tärkein on eläkeindeksi. Tärkeä sekin mutta kyllä huonokuntoisten vanhusten hoito on jo kansallinen häpeä. Tästä tuskin poliittisesti järjestäytymään houkutellut eläkeläiset voivat olla eri mieltä.
Eikö tämä olsi hyvä aloitus?Tuolla etusivullahan on mahdollisuus ehdottaa uutta keskustelupalstaa. Olisiko siellä sitten niin paljon keskustelijoita kuitenkaan? Ja onhan nuo poliittiset sivut.
Jostain mieleeni muistuisi näistä olleen puhetta ennenkin, en ole varma. - Eläkeläinen myös
eläkepappa kirjoitti:
Kuka ihmeessä enää voi luottaa ehdokkaaseen joka lupaa hyvinvointia eikä ole kuitenkaan kuuteen vuoteen tehnyt mitään sen eteen ja kysyttäessä kertoo eläkeläisistä huolehtimisen olevankin itse asiassa muiden vastuulla?Oman kelokkaasi lupauksiin ilman mitään krittisyyttä. Ehdokkasihan saattaa lupailla mitä vaan saadakseen ääniä. On näitä tyhjän lupailijoita nähty maailman sivu. Ei se välttämättä sen parempi ole kuin haukkumasi.
- eläkepappa
Eläkeläinen myös kirjoitti:
Oman kelokkaasi lupauksiin ilman mitään krittisyyttä. Ehdokkasihan saattaa lupailla mitä vaan saadakseen ääniä. On näitä tyhjän lupailijoita nähty maailman sivu. Ei se välttämättä sen parempi ole kuin haukkumasi.
Eipä näissä suuria eroja ole. Tämä yksi omasta mielestään ylitse muiden oleva sattuu vain ratsastamaan juuri tällä eläkeläisille suunnatulla hyvinvointiyhtesikunta-höpinällä. Tämä lupaus on ainakin perusteeton ja vastuuton.
Uusi alku olisi ainakin katkaista 6 vuoden valheellinen kehitys. SaK ja Demarit ovat olleet vallan kahvassa jo vuosikymmeniä ja eläkeläisten asema on senkuin kurjistunut.
Tänään uutisissa joku demari oli huolissaan vankien hoidosta Suomessa! Hyvä hyvä lisää panostusta vaan vankien hyvinvointiin, säästetään lisää hoitokodeissa viruvien vanhusten hoidosta. - utelias
tukkusutija kirjoitti:
vaalitilaisuudessa tamperetalossa. iso sali täynnä ja aulatilossa lisäksi parisen sataa. eläkeläisiä varmaan puolet.
nämä väärässäolijat näyttivät olevan tyytyväisiä presidenttiin ja ehdokkaaseen.
kyselin muutamalta tutulta, joiden tiesin kuuluvan eläkejärjestöön, että onko homma siellä pelkkää tanhua, paskanjauhantaa ja kyykänlyöntiä, kuten täällä väitetään. pyysivät tulla katsomaan.
menen huomenna ja vien kopioita tässä avauksessa olevista väitteistä heidän toiminnastaan kommentoitavaksi . perästä kuuluu.
ps. jos sun demakogia kuitenkin puree yli seittemääntuhanteen oikeassaolijaan.Mitä mieltä ihmiset olivat siinä eläkeläistilaisuudessa?
- Eläkeläinen myös
eläkepappa kirjoitti:
Eipä näissä suuria eroja ole. Tämä yksi omasta mielestään ylitse muiden oleva sattuu vain ratsastamaan juuri tällä eläkeläisille suunnatulla hyvinvointiyhtesikunta-höpinällä. Tämä lupaus on ainakin perusteeton ja vastuuton.
Uusi alku olisi ainakin katkaista 6 vuoden valheellinen kehitys. SaK ja Demarit ovat olleet vallan kahvassa jo vuosikymmeniä ja eläkeläisten asema on senkuin kurjistunut.
Tänään uutisissa joku demari oli huolissaan vankien hoidosta Suomessa! Hyvä hyvä lisää panostusta vaan vankien hyvinvointiin, säästetään lisää hoitokodeissa viruvien vanhusten hoidosta.Ja pääasiallinen jatkuvan hyökkäilyjesi kohde on Halonen, Sak ja demarit. Jos näin yksisilmäisellä analyysillä tehdään ratkaisuja myös ihannoimasi puolueen piirissä, niin on erittäin hyvä, ettei Soinilla, Vistbackalla ja Halmeella suurenpaa valtaa olekaan.
Eläkeläisten asema ei ainakaan parane pelkästään räyhäämällä ja rienaamalla. - olla mahdollista
reetta2 kirjoitti:
Olet eläkepappa harvinaisen oikeassa monissa viesteissäsi.
Kovin on toista puheet kuin teot...että valtion kassa yht'äkkiä lihoisi, jos ykköspallilla istuu toisen puolueen leimaama?
- eläkepappa
Ja pääasiallinen jatkuvan hyökkäilyjesi kohde on Halonen, Sak ja demarit. Jos näin yksisilmäisellä analyysillä tehdään ratkaisuja myös ihannoimasi puolueen piirissä, niin on erittäin hyvä, ettei Soinilla, Vistbackalla ja Halmeella suurenpaa valtaa olekaan.
Eläkeläisten asema ei ainakaan parane pelkästään räyhäämällä ja rienaamalla.Niinpä niin tiedä häntä ainakin muutoksessa on toivoa entinen malli ei ole tuonut mitään!
- eläkepappa
olla mahdollista kirjoitti:
..että valtion kassa yht'äkkiä lihoisi, jos ykköspallilla istuu toisen puolueen leimaama?
Jos et äänestä ainakin muutosta siinä sentään on jokin toivonkipinä. Vanha totuus on että valta sokaisee näin on käynyt ainakin eläkeläisten huomioonottamattomuudessa. Varmat äänet eivät edellytä muutoksia. Protesti tuo aina jotakin.
- että kaikki saavat mitä hal...
eläkepappa kirjoitti:
Jos et äänestä ainakin muutosta siinä sentään on jokin toivonkipinä. Vanha totuus on että valta sokaisee näin on käynyt ainakin eläkeläisten huomioonottamattomuudessa. Varmat äänet eivät edellytä muutoksia. Protesti tuo aina jotakin.
ja että mahdollista muutosta ei kaduta taas kuuden vuoden kuluttua.
(olen jo äänestänyt) - Reetta
Ja pääasiallinen jatkuvan hyökkäilyjesi kohde on Halonen, Sak ja demarit. Jos näin yksisilmäisellä analyysillä tehdään ratkaisuja myös ihannoimasi puolueen piirissä, niin on erittäin hyvä, ettei Soinilla, Vistbackalla ja Halmeella suurenpaa valtaa olekaan.
Eläkeläisten asema ei ainakaan parane pelkästään räyhäämällä ja rienaamalla.Sos. ja terveysministerinä on ollut moneen otteeseen sos.dem Sinikka Mönkäre, alan ammatti ihminen ja terveyden huollon alasajaja. Hänelle kuuluu myös eläkeläisten ryhmä ja heidän asiat.
- ei muutosta
eläkepappa kirjoitti:
tuo eläkeläisen asemaan, mutta ennen seuraavia eduskuntavaaleja pitäisi käydä tällainen keskustelu.
Se omaa etuaan ajavien joukkio pitää saada vaihtumaan, muuten ei muutosta tule. - eläkepappa
ei muutosta kirjoitti:
tuo eläkeläisen asemaan, mutta ennen seuraavia eduskuntavaaleja pitäisi käydä tällainen keskustelu.
Se omaa etuaan ajavien joukkio pitää saada vaihtumaan, muuten ei muutosta tule.Olen samaa mieltä. Kuitenkin jos edes menisi odotettua tiukemmaksi olisi se jos merkki muutoksenhalusta. Sama koskee eduskuntavaaleja . Kyllä niissäkin on eläkeläisiä auttava muutos vaikea. Kuitenkin jos protestiääniä tulee tarpeeksi joutuvat ajattelemaan edes vähän.
Itse pelkään että mitään ei tapahdu jos eläkeläisjärjestöt eivät lopulta ryhdistäydy.
Niissä pitää väkeä vaihtaa ja.... - tukkusutija
utelias kirjoitti:
Mitä mieltä ihmiset olivat siinä eläkeläistilaisuudessa?
kävin erään tässä avauksessa haukutun eläkeläisjärjestön tilaisuudessa. yhden paikallisen apteekin edustaja oli kertomassa uusista lääkekorvauksista. keskusteltiin. toki kahviakin juotiin.
siellä olleiden ihmisten keskuudessa hyvin tiedettiin omat ongelmat ja kipupaikat. tiedettiin parlamentaarisen järjestelmän vaikutusmahdollisuudet, ja koettiin oma toiminta tärkeäksi työksi ikäihmisten hyväksi.
näytin ihmisille tässä avauksessa käydystä keskustelusta ottamiani kopiota. samoista puutteista puhutaan.
suuresti kuitenkin ihmettelivät sitä väheksyvää sävyä, joka muutamista kirjoituksista eläkeläisten järjestöjen toimintoja kohtaan huokui. yleisesti soivat ihmiset kaikilla oikeuden kirjoitella mitä vaan ilman ennakkosensuuria.
mitään intoa eläkeläispuolueen perustamiseen en havainnut.
joku kertoi seuranneensa vuosi sitten jonkun aikaa aktiivistikin ikäpalstoja ja kiteytti ajatuksensa jotenkin näin:
”suomi24:n ikäryhmä- ja monet muutkin keskustelut ovat ajanvietettä ja/tai terapiaa kirjoittajilleen. siellä voi esittää omia ajatuksiaan, kertoa vaivoistaan, sanoa sellaista jota muuten ei uskaltaisi, kokea yhteisöllisyyttä. voi istuskella ikään kuin omiensa seurassa.
voi esittää toisten ajatuksia ominaan, haukkua ketä vaan, retostella erinomaisuudellaan, paukutta henkseleitään, valehdella ja leikkiä suurta päällikköä tai johtajaa. nimimerkkien takaa voi hakata heikompiaan tai näytellä millaista sankaria tahansa, vaikka tosielämässä olisikin varsinainen pelkuri, joka omalla persauksellaan ei ole koskaan tuleen istunut.
todellista merkitystä yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen näillä muutaman kymmenen tai sadan hengen kuppikunnilla ei ole, kuvitteli joku kirjoittaja mitä tahansa, ja lomapakko kasvaa lähinnä porttaalin pitäjällä, ei eläkeläisillä, joka kerta, kun banneri liehahtaa.” sanoi, että rupesi tympimään.
sen verran oli raflaava kokemus, että panin jäsenhakemuksen paikkakuntani eläkeläisyhdistykseen. - eeva_reetta
eläkepappa kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Kuitenkin jos edes menisi odotettua tiukemmaksi olisi se jos merkki muutoksenhalusta. Sama koskee eduskuntavaaleja . Kyllä niissäkin on eläkeläisiä auttava muutos vaikea. Kuitenkin jos protestiääniä tulee tarpeeksi joutuvat ajattelemaan edes vähän.
Itse pelkään että mitään ei tapahdu jos eläkeläisjärjestöt eivät lopulta ryhdistäydy.
Niissä pitää väkeä vaihtaa ja....Satuin tänä yönä löytämään nämä jutut. Olen samaa mieltä eläkeläispappan- ja monen muun kanssa, että jotain pitäisi tehdä. Eläkel. oma nettisivu on hyvä idea. Protestiäänestys olisi nyt paikallaan, vaan kun jo niin moni on jo ennakkoäänestänyt ! Tärkeintä olisi nyt kuitenkin, että elämämme ehtoossa osattaisiin vetää yhtä köyttä, unohtaa puolueuskollisuus ja uudistaa mieltämme niin, että heitettäisi kaikki puolueajatukset yli laidan ja ravisteltaisiin yhteiskuntaa huomaamaan meidät, jotka olemme ansaineet inhimillisen eläke-edun jokaiselle.
Niille jotka tyhmyyttään soittava väärää viulu haluan sanoa niinkuin minua reilut kaksikymmentä vuotta vanhempi ystäväni usein muistelee äitinsä sanoja: äänetön on hulluista viisain.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?904049- 262228
- 2002110
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell991840PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3861671- 1371276
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale971227Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321035Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72956Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?78815