Polvi budo kuntoon?

kipiä

Polvi vaivannut pitempää(lääkärillä käyty,
ei paljoa tiennyt).
Kertokaa parhaat polvenkuntoutus metodit,
jotka tiedätte,pitäisi päästä tammikuussa
budon pariin!

10

1970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenttis

      Itselläni on polvet vaivanneet jo pitkään, kierukkani on sökö molemmista polvista. Vaadi pääsyä kuvauksiin, tai tähystykseen. Eivät odottamalla parane. Kierukan hajoaminen taitaa olla se yleisin budovamma.

      Joskus kuulin eräältä mustalta vyöltä, että kyykkyjen tekeminen painojen kanssa voisi helpottaa. Vahvistuu jotkut polvea tukevat lihakset, ja näin polvivamma saattaa helpottaa.

      Mutta sinuna en netistä kyselisi terveysvinkkejä, kun täällä voidaan todeta vain mututuntumalla juttuja joista ei muutenkaan ole mitään hajua.

      Naksuuko polvesi välillä? Tai meneekö se lukkoon?

      • kipiä

        Joo,polvi naksuu ja menee lukkoon,ei tosin
        pahasti.Tosin näitä vaivoja on ollut jo
        ennenkuin alkoi tulemaan rajoituksia.

        Tyhystykseen olen jonossa,mutta toivois
        että löytyis joku idea,ettei menis koko
        kevät polven kanssa.


      • pilkunn...
        kipiä kirjoitti:

        Joo,polvi naksuu ja menee lukkoon,ei tosin
        pahasti.Tosin näitä vaivoja on ollut jo
        ennenkuin alkoi tulemaan rajoituksia.

        Tyhystykseen olen jonossa,mutta toivois
        että löytyis joku idea,ettei menis koko
        kevät polven kanssa.

        Vaikka ton Viesti-kentän oikea reuna läheneekin, ei sun tarvii enterillä painaa rivinvaihtoa. Kyllä se rivittyy ihan itsestään.


      • GundeSwan
        pilkunn... kirjoitti:

        Vaikka ton Viesti-kentän oikea reuna läheneekin, ei sun tarvii enterillä painaa rivinvaihtoa. Kyllä se rivittyy ihan itsestään.

        lukee kapeeta
        tekstii.
        Väykkä patet tykkää
        varmaan leveemmästä
        tekstistä.


      • kenttis
        kipiä kirjoitti:

        Joo,polvi naksuu ja menee lukkoon,ei tosin
        pahasti.Tosin näitä vaivoja on ollut jo
        ennenkuin alkoi tulemaan rajoituksia.

        Tyhystykseen olen jonossa,mutta toivois
        että löytyis joku idea,ettei menis koko
        kevät polven kanssa.

        Eli kärsit ihan samasta viasta kuin minäkin. Eipä tuohon ole muuta lääkettä kuin se leikkaus. Itse olen treenaillut normaalisti, vaikka välillä saa irvistelläkkin. Koita vähän varoa matalissa asennoissa polven kääntämistä, niin pitäisi vähän olon parantua.

        Itselläni on nyt vähän helpottanut polvivaivat, kun olen punteilla treenannut kyykkyjä, askelkyykkyjä, reisiojennuksia ja reisikoukistuksia vatsallaan. Painojen kanssa noita, 10-15 kpl kerrallaan, kolme kertaa noi sarjat suunniilleen joka toinen päivä.


      • ------------------
        GundeSwan kirjoitti:

        lukee kapeeta
        tekstii.
        Väykkä patet tykkää
        varmaan leveemmästä
        tekstistä.

        Kyl mä pidän
        tosta kapees-
        ta vaikka toi-
        set kyl tyk-
        kää leveeestä!

        Mulla taas
        liikkuminen
        sujuu parem-
        min kapees-
        ta asennosta.

        Mutta en tie,
        must tuntuu
        et moni on
        kuitenkin
        tykästynyt
        siihen le-
        leveeseen,
        vaikka useim-
        milla ei oo
        muuta levee-
        tä ku reva!


      • naksuva polvi
        kipiä kirjoitti:

        Joo,polvi naksuu ja menee lukkoon,ei tosin
        pahasti.Tosin näitä vaivoja on ollut jo
        ennenkuin alkoi tulemaan rajoituksia.

        Tyhystykseen olen jonossa,mutta toivois
        että löytyis joku idea,ettei menis koko
        kevät polven kanssa.

        fysioterapeutti kehotti kokeilemaan myös tasapainolautaa (kahdella ja yhdellä jalalla).

        niin ja tietysti noita kyykkyjä, joita kenttiskin suositteli. kyykyissä kaikkein tärkeintä on suorittaa liike kontrolloidusti, ei voimalla tai nopeudella. keskity siihen, että liike käy oikeisiin paikkoihin. ja aina tarkistettava/varmistettava että polvi osoittaa samaan suuntaan varpaiden kanssa!

        ja nämä treenit jatkuvat sitten operaation (mulla kaksi operaatiota) jälkeenkin, ei unohdeta kuntouttamista.


      • Kemuri
        kipiä kirjoitti:

        Joo,polvi naksuu ja menee lukkoon,ei tosin
        pahasti.Tosin näitä vaivoja on ollut jo
        ennenkuin alkoi tulemaan rajoituksia.

        Tyhystykseen olen jonossa,mutta toivois
        että löytyis joku idea,ettei menis koko
        kevät polven kanssa.

        Itselläni kipeytyi toinen polvi. En usko, että kyse on samasta vaivasta kuin sinulla. Minulla on aina naksunut polvet, mutta ne eivät mene lukkoon. Epäilisin, että siihen on joskus tullut enemmän kiertoa. Kipeä kohta on enemmänkin polven sivussa.

        Itse pidin taukoa kuukauden, enkä tehnyt mitään. Sitten aloitin treenaamisen hissukseen. Kaverit neuvoivat, että kannattaa venytellä jä lämmitellä hyvin ennen treenejä. Varsinkin polvia. Tämä käy niin, että esimerkiksi puristaa käsillä polvia yhteen ja menee kyykkyyn, niin että kantapäät pysyvät lattiassa. Takapuolta niin lähelle lattiaa kuin vain menee. Sitten toinen on se, että nostaa kantapäät ylös lattiasta ja istuu niiden päälle. Paino on päkiöillä, polvet ovat erillään noin 45 asteen kulmassa.

        Lisäksi hieroin polvia käsillä nopeasti ja siis ihan sananmukaisesti lämmitin niitä. Nämä voi myös aloittaa kotona ennen treenejä ja jatkaa sitten salilla ennen itse harjoituksia. Noita kannattaa tehdä ihan hissukseen ja keskittyä juuri oikeaan polven asentoon. Sitten treeneissä keskittyy asentoihin ja varoo tuota polveen kohdistuvaa kiertoa eri liikkeissä.

        Muita hyviä on täällä mainitut kyykyt painoilla, askelkyykyt ja muut jalkalihaksia vahvistavat liikkeet. Kannattaa muistaa myös venytellä ahkerasti, ettei lihakset kiristy noiden takia.

        Mitä lajia muuten harrastat?


    • Koekaniini

      HYALGAN-PIIKKIHOITO (POLVEEN)

      Itselläni on mennyt kierukka sököksi polvesta yli kymmenen vuotta sitten ja nyt alkaa olla pientä kulumaa yms. ongelmia. Mulla on juuri nyt polvea piikitetty, joten katsotaan onko tästä hoidosta mulle mitään apua.

      http://www.coronaria.fi/www/mtv3/laakkeet.php?id=1160

    • ennen kipeä, nyt ok

      Selvitä ensin mistä vaivat johtuu, niin asiaan löytyy oikeanlaista apua.

      Nivelkierukkavaivoista ei ole kokemuksia mutta minulla irtosi noin 5 vuotta sitten treeneissä polven sisältä isohko kappale nivelen liukupinnasta (nivelrusto). Irtokappale aiheutti polven lukkitumista ja polvi oli tosi kipeä kauan aikaa. Hoidoksi ehdotettiin säären asennon muutosta leikkamalla, eli olisi tehty pihtikinttu. Toinen vaihtoehto oli tekonivel. Kumpikaan vaihtoehto ei miellyttänyt, eikä niitä toteutettu.

      Olen kuitenkin treenaillut kolmisen vuotta uudestaan ilman suurempia ongelmia jopa kovemmin kuin ennen. Jalkalihakset pitää ensin saada kuntoon ja senkin jälkeen varoa ja käyttää järkeä ettei riko polvea uudelleen. Sain lääkäriltä lääkettä nimeltään Arthryl ja se on tepsinyt tosi hyvin. Vaikutus alkaa hitaasti muutamassa viikossa, lääkettä pitää syödä ainakin kolme kuukautta. Aine ilmeisesti korjaa nivelrikkovaurioita ja ainakin kivut vähenevät selvästi.

      Samaa vaikuttavaa ainetta -glukosaminisulfaatti- on myös luontaistuotteena. Yksi kauppanimi on Nivelhelppi. Tätä pitää kuitenkin syödä moninkertanen määrä tuohon apteekin tavaraan verrattuna. Tulee myös kalliimmaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe