Hei!
eilen illalla myöhään vasemman käden sormet puutuivat yksi kerrallaan ja lopuksi kämmenkin.. pelästyin oikein kunnolla,ei oo koskaan aikasemmin käynyt niin..se meni sitten ohi jonkin ajan päästä..ennen sitä oli näköhäiriö vasemmassa silmässä n.puolen tunnin ajan...mitä ihmettä noi nyt tarkottaa? terkka ei osannu sanoa..
Puutumisesta..
12
1017
Vastaukset
- Aikku
siinähän se jo tulikin.. sinulla oli aurallinen migreenikohtaus, ilman pääkipua? Minulla oli ensimmäisen raskausden aikaan samoilla viikoilla kuin sinullakin, kahteen kertaan puutumista aurat, mutta silloin puutui ensin, toinen käsi, sitten toinenpuoli kielestä/suusta, sitten puutui toinen puoli kasvoista!! Se oli jotain kamalaa, mutta kuulemma ihan norm.
Se on ihan normaalia, että kädet puutuu..
Mulla on nyt 38 viikko ja aamulla kädet aina ihan jumissa, päivisin kun pitää vaikka puhelinta kädessä niin kyllä on tunnoton käsi pian.
Mulla ainakin on nestettä sormissa ja vauvelikin painaa verenkiertoa, niin puutuu..migreeniin en sitä välttämättä liittäisi, mutta voi tietty olla..- Aikku
j-a-d-e kirjoitti:
Se on ihan normaalia, että kädet puutuu..
Mulla on nyt 38 viikko ja aamulla kädet aina ihan jumissa, päivisin kun pitää vaikka puhelinta kädessä niin kyllä on tunnoton käsi pian.
Mulla ainakin on nestettä sormissa ja vauvelikin painaa verenkiertoa, niin puutuu..migreeniin en sitä välttämättä liittäisi, mutta voi tietty olla..sen vuoksi yhdistin sen migreeniin kun oli kerta ennen puutumista ollut näköhäiriö toisessa silmässä joka on taas migreenin oire :) ja migreeniin voi liittyä puutumista.
- Nimetön
Ettei vaan th:kin olisi ehdottanut tuota migreeniä... kaikki oireet mitä raskausaikana on eivät aina liity raskauteen.
- rv 33
eipä ehdottanu. kysyi onko mulla ollu migreeniä mutta ei sen kummemmin ehdottanu että se olis sitä ollu. raskausmyrkytyksen varalta katottiin pissi ja verenpaine,ne oli o.k.
Mulla ei oo ikinä ennen ollu tollasta puutumista tms. joten sen takia oletan sen jollain tapaa kuuluvan raskauteen.- - Nimetön
rv 33 kirjoitti:
eipä ehdottanu. kysyi onko mulla ollu migreeniä mutta ei sen kummemmin ehdottanu että se olis sitä ollu. raskausmyrkytyksen varalta katottiin pissi ja verenpaine,ne oli o.k.
Mulla ei oo ikinä ennen ollu tollasta puutumista tms. joten sen takia oletan sen jollain tapaa kuuluvan raskauteen.-Kerroitko th:lle, että minulla on ollut migreeniä aiemmin vai että minulla ei ole koskaan ollut migreeniä? Vai sanoitko, että en osaa sanoa, onko minulla koskaan ollut migreeniä?
Jos sinulla on ollut migreeni joskus on ko. oire mitä todennäköisemmin migreeniä, jos ei ole aiemmin ollut, on epätodennäköisempää, että ensimmäinen migreenikohtaus tulisi loppuraskaudessa. Jos et osaa sanoa, onko sinulla ollut koskaan migreeniä, th:n on vaikea määritellä mistä ko. oire johtuisi. Jos ei osaa sanoa, onko migreeniä ollut koskaan, tuntuisi siltä, että sitä ei ole ollut aiemmin.
Jos th on sanonut, että ei osaa sanoa, mistä oire johtuu, on hän ollut rehellinen. Ei th voi tehdä diagnoosia, että tämä on täysin vaaratonta tai että sinä vain kuvittelet oireesi. Ei th voi myöskään sanoa, että tämä on jotain vaarallista tai tämä on varmasti migreeni. Jos asia sinua vaivaa, käänny lääkärin puoleen. - rv 33
Nimetön kirjoitti:
Kerroitko th:lle, että minulla on ollut migreeniä aiemmin vai että minulla ei ole koskaan ollut migreeniä? Vai sanoitko, että en osaa sanoa, onko minulla koskaan ollut migreeniä?
Jos sinulla on ollut migreeni joskus on ko. oire mitä todennäköisemmin migreeniä, jos ei ole aiemmin ollut, on epätodennäköisempää, että ensimmäinen migreenikohtaus tulisi loppuraskaudessa. Jos et osaa sanoa, onko sinulla ollut koskaan migreeniä, th:n on vaikea määritellä mistä ko. oire johtuisi. Jos ei osaa sanoa, onko migreeniä ollut koskaan, tuntuisi siltä, että sitä ei ole ollut aiemmin.
Jos th on sanonut, että ei osaa sanoa, mistä oire johtuu, on hän ollut rehellinen. Ei th voi tehdä diagnoosia, että tämä on täysin vaaratonta tai että sinä vain kuvittelet oireesi. Ei th voi myöskään sanoa, että tämä on jotain vaarallista tai tämä on varmasti migreeni. Jos asia sinua vaivaa, käänny lääkärin puoleen.sanoin ettei mulla oo koskaan ollu migreeniä! se tuli varmasti selväksi.. niin,eipä th:a oo ollu apua mihinkään vaivaan tai kysymykseen..,kun ikinä ei voi tietää...
Kääntyisinkin mielelläni lääkärin puoleen mutta omalääkärinä on mies joka oli vähän tökerö kun siltä kerran tuloksia kyselin. sanoi mun olevan toisella kolmanneksella vaikka olin jo reilusti viimesellä...
pitänee soittaa synnärille/äippäpolille jos vastaavaa vielä tulee.
nyt sain sitten viime yönä seurakseni kovat menkkamaiset kivut noin tunnin ajaksi ja aamuyöstä istuin pöntöllä vatsa ihan löysällä. siihen kun vielä lisää päänsäryn, levottomat kädet ja asukin potkimaan koko ajan niin rupee jo hermot kärsiin..
- rv 39
No minulla on ollut elämäni aikana muutama aurallinen migreenikohtaus. Nyt loppuraskaudesta niitä on ollut usein ja vieläpä sellaisia, että tulee pelkkä aura, ei särkyä. Kerran kohtaukseen liittyi vasemman käden puutuminen. Puhuin siitä neuvolalääkärille ja hän tuumasi sen liittyvän juuri migreeniin. Ohjeeksi sain olla ihan rauhassa, jos "kohtausten" kanssa pärjää. Jos särkyä tulee ja Panadol ei riitä, sitten lääkäriin. Olen ymmärtänyt, että aurallinen migreeni pahentuu raskauden aikana, auraton päänsärkymigreeni usein paranee.
- puutunut
terkan vastaavan? Minulle on sanottu puutumisesta ja näköhäiriöistä, että voi olla migreeniä, koska on aiemminkin ollut, mutta sinulla ei ollut migreeniä... Hyvä, että pissi ja rr olivat kunnossa, vai mitä?
- rv 33
tietysti oli hyvä että ne oli kunnossa! aiemmalla käynnillä edellisellä viikolla pississä oli valkuaista,sekin vähän pelästytti.
Terkka ei oo kertonu mitään mistään mitä raskauden aikana voi ilmaantua tai muutenkaan mitä tulis välttää mm.selällään nukkumisesta. jotenkin toivois että siltä sais edes jotain vinkkejä tai neuvoja ja asiantuntemusta! - puutunut
rv 33 kirjoitti:
tietysti oli hyvä että ne oli kunnossa! aiemmalla käynnillä edellisellä viikolla pississä oli valkuaista,sekin vähän pelästytti.
Terkka ei oo kertonu mitään mistään mitä raskauden aikana voi ilmaantua tai muutenkaan mitä tulis välttää mm.selällään nukkumisesta. jotenkin toivois että siltä sais edes jotain vinkkejä tai neuvoja ja asiantuntemusta!itsekin kysyä, vai mitä? Meillä ainakin aina terkka kysyy, onko kysyttävää ja vastaa kyllä sitten. Meillä on alkuraskaudessa kerrottu vältettävät ruuat, ei siinä oikein muuta ihmeellistä vältettävää ole. Seksiä saa harrastaa ja liikuntaa, selällään nukkumista ei ole kielletty. Joillakin tulee huono olo selällään ja monet ei pysty ison mahan kanssa selällään edes nukkua.
Rohkeasti nyt vaan kyselet terkalta! Päänsärkyä voi olla, jos on raskausmyrkytys, mutta sullakin on verenpaine hyvä ja pissit kans. Supistuksia saattaa olla raskaana ollessa, toisilla vasta synnytyksessä, mutta senhän tiedät itsekin?
Ei raskaanaolo ole sairautta, vaan normaali olotila.
Pelkäätkö synntystä? Osaatko iloita raskaudesta vai jännitätkö koko ajan ja tarkkailet kaikkia oireitasi? - rv 33
puutunut kirjoitti:
itsekin kysyä, vai mitä? Meillä ainakin aina terkka kysyy, onko kysyttävää ja vastaa kyllä sitten. Meillä on alkuraskaudessa kerrottu vältettävät ruuat, ei siinä oikein muuta ihmeellistä vältettävää ole. Seksiä saa harrastaa ja liikuntaa, selällään nukkumista ei ole kielletty. Joillakin tulee huono olo selällään ja monet ei pysty ison mahan kanssa selällään edes nukkua.
Rohkeasti nyt vaan kyselet terkalta! Päänsärkyä voi olla, jos on raskausmyrkytys, mutta sullakin on verenpaine hyvä ja pissit kans. Supistuksia saattaa olla raskaana ollessa, toisilla vasta synnytyksessä, mutta senhän tiedät itsekin?
Ei raskaanaolo ole sairautta, vaan normaali olotila.
Pelkäätkö synntystä? Osaatko iloita raskaudesta vai jännitätkö koko ajan ja tarkkailet kaikkia oireitasi?niin sä varmaan ajattelet että mä oon täälä joku vauhko odottaja joka jo pelkästään kuvittelee puolet oireista yms. tosiasiassa oon aika realistinen enkä tietääkseni mitenkään luulosairas. Sen oon vaan huomannu että terkkoja on monenlaisia ja kaikilla ei oo kokemusta eikä ammattitaitoa samanlailla. vaihdoin neuvolaa välillä. jo pelkästään sijainen vaikutti paljon pätevämmältä.
mitä selällään nukkumiseen tulee niin terkka sitten sanoi ettei kannata näin lopussa nukkua selällään kun sikiö painaa suonia yms. siitä ei olis ollu mitään hajua jos en olis muualta lukenu ja olisinki sitten ollu ihmeissäni että miks paikat puutuu yms.
Supistuksia on tullut aina 20 viikolta saakka mutta kun nen EIVÄT saa olla kivuliaita niin toki sitä pelästyy kun rupee kehiin tuleen menkkamaisia kipuja mitkä ei hyvää enteile!
NIIN,eihän raskauden kuuluisi olla sairaus mutta tosiasia on että tässä vaiheessa se tuntuu enemmänkin siltä kun normaalilta olotilalta, tuskin saikkua haettais muuten niin paljon loppuvaiheessa.
hyvä jos itse oot päässyt helpolla eikä sulla oo ollu mitään ihmeellisiä olotiloja tai kipuja mutta tän tajuat vasta jos joudut niitä tosiaan kohtaamaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603365Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472941Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242789Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541867- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971040Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26860- 45859
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104854