PALJON MAKSAA?

haluaisin tietää

Niin olisi kiva tietää paljonko heinät maksaa per kilo? Entäpä kaura per litra? Ja mistä saisi halvalla näitä?
Ponista haaveilen ja ajattelin vähän tiedustella kuluja=)

8

900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa tietoo

mä oon laskeskellu että shettis syö päiväs semmoosen 1,25e.. mitä isompi sen enemmän... ja liikunta vaikuttaa asiaan...

• ratsumies22

heinä kait yleensä 10s kilo, paitsi hunona heinävuoten, kuten toissakesän jälkeen 20s kilo. Huippuhintana meille tarjottiin viimeisistä viidestäkymmenestä paalista 4e kpl eli 40s kilo. latokuivurien yleistymisen myötä hinnat ovat kylläkin yleisesti tasaantuneet ja se suunta jatkunee.

• paljon

Juu, eli kiitos vastauksista! Tämä edisti jo paljon ponin hankkimista=)

• esteri06
        paljon kirjoitti:

Juu, eli kiitos vastauksista! Tämä edisti jo paljon ponin hankkimista=)

me ollaan maksettu 1 euron per paali jossa n. 10-12 kg mut ollaan kyl ite oltu mukana heinätöissä sillä ihmisellä jolta ostettu ja joskus saatu muutama paali sit kaupanpäälle

• <*)))))))><

Moi! mun mielestä heinät on halpoja niitä saa esimerkiksi naapurista jos on heiniä ja maalta kesällä niitä saa 10 kilo....mun ei tartte maksaamitään ku asun maalla :D no käy meillä jahevonen itte maksaa lähes 2000e (mun makso niin paljo):) no toivotaan että tavataan ni voits saada monenmoista ruokaa sille hepalle....T:

• hohohohoo

Vihannista löytyisi halvalla kauraa.. :))

• horsegirlie

heinän hinnasta en osaa sanoa kun kuuluu tallivuokraan, kaura maksoi täällä viikko sitten 40kg 10€. Pidin kyllä halpana ku ei ollu ees mitään tutun kauppaa...

• heinää

Laadukasta heinää saa 0.25 e/kg. Halpaa heinää on tarjolla vaikka kuinka mutta muistahan että se on harvoin sitä parasta. Ja usein poneille ei mikä tahansa heinä käy, analyysit on oltava. Mielummin maksat laadukkaasta heinästä enemmän ja saat pidettyä ponin terveenä. Tuskin itsekkään syöt mitä tahansa, sama pätee hevosten kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      266
      3338
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      80
      1448
    3. 66
      1213
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1049
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      48
      943
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      941
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      51
      932
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      787
    9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      772
    10. Olet hirviö

Eikä kukaan saa mua muuttamaan mieltäni.
      Ikävä
      113
      716
    Aihe