Mitä tapahtuu kun astmaatikko menee ulos pakkaseen? Supistuuko keuhkoputket vai miksi tuntuu että henki salpauituu?
astma ja pakkanen
5
2245
Vastaukset
- Paha astma
Minua ainakin alkaa ahdistaa ja limaa kertyy keuhkoputkiin, rintaa puristaa yms. Siksi pyrin olemaan sisällä talviaikaan paljon.
- Taina
Olin parhaassa iässäni kun puhkesi astma n.15 vuotta sitten. Kun astuin vaikkapa -1 asteen pakkaseen jouduin ensimmäisen henkäyksen jälkeen palaamaan sisälle jos en suihkutellut säännöllisesti lääkearsenaalia sisuksiini ja sitonut huivia suuni eteen. Vuoden lääkitsin itseäni: sydän hakkasi ja kädet vapisivat. epäilin että lääkkeet raunioittavat minut ennen astmaa. Tutkin paastoasioita ja paastosin pari kertaa, 5 5 päivää. Senjälkeen olin ns elävällä ravinnolla n. vuoden. Vähitellen siirryin tavallisen kasvisravinnon kautta tavalliselle ruualle. Nyt hiihtelen vaikka 10 pakkasasteessa. Astmasta ei ole ollut häivähdystäkään missään tilanteessa. Vihjeeksi: jos limaa erittyy reippaasti jätä kaikki maitoperäiset tuotteet muutamaksi viikoksi niin huomaat ihmeen. Minulla se vaati aikoinaan neljä viikkoa. Se vaiva hävisi sillä.
- lisää
Taina kirjoitti:
Olin parhaassa iässäni kun puhkesi astma n.15 vuotta sitten. Kun astuin vaikkapa -1 asteen pakkaseen jouduin ensimmäisen henkäyksen jälkeen palaamaan sisälle jos en suihkutellut säännöllisesti lääkearsenaalia sisuksiini ja sitonut huivia suuni eteen. Vuoden lääkitsin itseäni: sydän hakkasi ja kädet vapisivat. epäilin että lääkkeet raunioittavat minut ennen astmaa. Tutkin paastoasioita ja paastosin pari kertaa, 5 5 päivää. Senjälkeen olin ns elävällä ravinnolla n. vuoden. Vähitellen siirryin tavallisen kasvisravinnon kautta tavalliselle ruualle. Nyt hiihtelen vaikka 10 pakkasasteessa. Astmasta ei ole ollut häivähdystäkään missään tilanteessa. Vihjeeksi: jos limaa erittyy reippaasti jätä kaikki maitoperäiset tuotteet muutamaksi viikoksi niin huomaat ihmeen. Minulla se vaati aikoinaan neljä viikkoa. Se vaiva hävisi sillä.
Siis astmas hävisi kun jätit maitotuotteet pois?! Täytyy ilmeisesti ruveta juomaan mehua ruuan kans:D Jätitkö siis IHAN kaikki maitotuotteet, siis katoit et ruoat on laktoosittomia jne?
- Taina
lisää kirjoitti:
Siis astmas hävisi kun jätit maitotuotteet pois?! Täytyy ilmeisesti ruveta juomaan mehua ruuan kans:D Jätitkö siis IHAN kaikki maitotuotteet, siis katoit et ruoat on laktoosittomia jne?
edellinen viestini. Maitotuotteiden poisjättämisen myötä loppui liman eritys. Ruokavalion muutoksella häipyi astma. Tätä nykyä olen kaikkiruokainen mutta valikoiva. Sen selostaminen olisi pitempi juttu. Mm pyrin käyttämään luomutuotteita mahdollisimman paljon. Vältän lisäaineita eli kaikkea missä pakkauksien sisällysluetteloissa on E-koodeja. En joisi mehua aterian yhteydessä, vain vähän vettä. Makeat eli sokeripitoiset mahdoll. vähiin.
- astmaatikko
se nyt selvääkin selvempää,että pakkasella
ottaa henkeen, kun ei edes tarvitse olla
astmaa, niin saattaa pakkanen purra keuhkoja.
Ei kauheeseen pakkaseen lainkaan ja pienellä
pakkasella suojaa suu vaikka paksulla huivilla,
niin se lämmittää hengitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 108934
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693