VUODEN BIISI 2005

ON MINUSTA

TÄMÄ?

34

2059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 65

Hän laulaa ja Tuntematon

• Olenpa

miettinyt että mikä ihme tuossa Sillanpäässä oikein viehättää? Lauluääni ei ole kaksinen ja naamakin muistuttaa enämpi Hangonkeksiä! Ainut minkä hän hallitsee on lähes täydellinen artikulointi ja tekstin selkeä käsittely ja tämäkin ilmeisesti johtuu hänen paremmasta Ruotsinkielen, kuin Suomenkielen taidostaan! Puheessa selvä Ruotsinaksentti ja senpä takia Suomalainenteksti, laulettaessa, täytyy opetella erittäin hyvin. Sinänsä lavaesiintyminen on suht kunnossa ja sillähän varmaan joukkoja vetääkin! Jos pitäisi pärjätä pelkästään laulunlahjoilla, niin tuskin vuositulot olisi tuota luokkaa!!

• kade..........................
        Olenpa kirjoitti:

miettinyt että mikä ihme tuossa Sillanpäässä oikein viehättää? Lauluääni ei ole kaksinen ja naamakin muistuttaa enämpi Hangonkeksiä! Ainut minkä hän hallitsee on lähes täydellinen artikulointi ja tekstin selkeä käsittely ja tämäkin ilmeisesti johtuu hänen paremmasta Ruotsinkielen, kuin Suomenkielen taidostaan! Puheessa selvä Ruotsinaksentti ja senpä takia Suomalainenteksti, laulettaessa, täytyy opetella erittäin hyvin. Sinänsä lavaesiintyminen on suht kunnossa ja sillähän varmaan joukkoja vetääkin! Jos pitäisi pärjätä pelkästään laulunlahjoilla, niin tuskin vuositulot olisi tuota luokkaa!!

katteellinen oot vaan.....hah hah

• Ja että
        kade.......................... kirjoitti:

katteellinen oot vaan.....hah hah

mistähän pitäis olla kateellinen?

• Inkeri
        Olenpa kirjoitti:

Makuja on monenlaisia, ja niin fani kuin olenkin, ymmärrän hyvin, ettei Jari kaikkia miellytä.

Mitä hänen menestymiseensä tulee, siihen minusta riittäisi pelkkä ääni ja tapa tulkita. Äänensävy on pehmeä ja lämmin ja tulkinnoissa on tunnetta juuri sopivasti, ei patetiaan asti. Eivät läheskään kaikki, jotka hänen levyjään ovat ostaneet, ole koskaan nähneet hänen esiintyvän "livenä".

Loistava lavaesiintyminen tosin vauhditti Jarin nopeaa nousua huipulle. Hänellä on ilmiömäinen taito luoda nopeasti kontakti yleisöön. Yleisökontakti taas on esiintyvän artistin menestykselle tärkeää, koska jos jokainen kuulija tuntee, että artisti laulaa "juuri minulle", he tulevat mielellään uudestaan saman artistin keikalle.

• Pike
        Inkeri kirjoitti:

Makuja on monenlaisia, ja niin fani kuin olenkin, ymmärrän hyvin, ettei Jari kaikkia miellytä.

Mitä hänen menestymiseensä tulee, siihen minusta riittäisi pelkkä ääni ja tapa tulkita. Äänensävy on pehmeä ja lämmin ja tulkinnoissa on tunnetta juuri sopivasti, ei patetiaan asti. Eivät läheskään kaikki, jotka hänen levyjään ovat ostaneet, ole koskaan nähneet hänen esiintyvän "livenä".

Loistava lavaesiintyminen tosin vauhditti Jarin nopeaa nousua huipulle. Hänellä on ilmiömäinen taito luoda nopeasti kontakti yleisöön. Yleisökontakti taas on esiintyvän artistin menestykselle tärkeää, koska jos jokainen kuulija tuntee, että artisti laulaa "juuri minulle", he tulevat mielellään uudestaan saman artistin keikalle.

Makuja on tosiaan monia, mutta täytyy sanoa,että on tosi sosiaalinen,asiallinen ja persoona.Ja laulujen tulkkina tosi estraaditaitaja tämä jari sillanpää.Inkeri tuossa jo mainitsi paljon hyviä puolia,joten voin vaan yhtyä hänen mielipiteseen.
        Nauttikamme taasen uusi musavuosi hyvästä kotimaisesta musiikista.

• Terhi

Mä putoan.

• daff

ajan päivän ,ajan öin VUODEN paras BIISI!

• Ihastunut kuulija

Vuoden biisi on aivan ehdottomasti...
      EININ "KUN KOSKET MUA"...

Erottuu edukseen massasta ja luo uskoa suomalaiseen iskelmään... Toinenkin Einin uusi laulu on hittiainesta, muttei ainakaan vielä ole päässyt samoihin mittakaavoihin kipuamaan... Ehkäpä siitä tuleekin vuoden 2006 hitti?

• Merja

Mielipiteitä ja makuja on tiettty monenlaisii. Vuoden biisi ja biisinä tosi upea on Mira Kunnasluodon esitys YÖ ON JO JÄÄNYT TAA: Helmi, sanoisin.

• Kyllä

minusta, sattuneesta syystä, on ehdoton ykkönen...Ole aina pikkuveljenä..

• rita

Jari Sillanpään Tahdoin taikka en,siinä vaan on jotain,koskettavat sanat sanat sekä upea kaikin puolin...sitä en väsy kuuntelemaan.On mielestäni myös Jarin paras biisi.

• Just me

Ihastuneena taiteilijaan nimeltä Tommi Soidinmäki pidän hänen sinkustaan "Mikä lähtee ei koskaan palaa". Parhain se ei ole hänen tuotannostaan, mutta hyvä.

• rita
        Just me kirjoitti:

Ihastuneena taiteilijaan nimeltä Tommi Soidinmäki pidän hänen sinkustaan "Mikä lähtee ei koskaan palaa". Parhain se ei ole hänen tuotannostaan, mutta hyvä.

Tommi Soidinmäestä pidän kyllä minäkin.Paras biisi Tommilta on mielestäni Johnny blue.

• Just me
        rita kirjoitti:

Tommi Soidinmäestä pidän kyllä minäkin.Paras biisi Tommilta on mielestäni Johnny blue.

Rita olen kanssasi samaa mieltä, että kyseinen kappale on Tommin paras biisi ja nimenomaan hänen tulkinnan vuoksi. Hyvää Uutta Vuotta 2006 kaikille !

• Upside
        Just me kirjoitti:

Rita olen kanssasi samaa mieltä, että kyseinen kappale on Tommin paras biisi ja nimenomaan hänen tulkinnan vuoksi. Hyvää Uutta Vuotta 2006 kaikille !

Kiva , kun tykkäätte Soidinmäen Tommista, niin minäkin. Mun mielestä kuitenkin paras biisi häneltä on " Laulu joutsenien ". Toivoisin uutta musaa tulevaisuudessa myös vanhalta konkarilta nimeltään T. Kansa. Näissä kahdessa laulajassa on mielestäni jotain samankaltaisuutta ! ??

• yx vaan
        Upside kirjoitti:

Kiva , kun tykkäätte Soidinmäen Tommista, niin minäkin. Mun mielestä kuitenkin paras biisi häneltä on " Laulu joutsenien ". Toivoisin uutta musaa tulevaisuudessa myös vanhalta konkarilta nimeltään T. Kansa. Näissä kahdessa laulajassa on mielestäni jotain samankaltaisuutta ! ??

Myös minun tulee siitä Tommi Soidinmäestä jotenkin Tapani Kansa mieleen....Molemmissa on mm. jotain sellaista "pilkettä".
        Tapsa Kansalta toivon uutta musiikkia minäkin.

Tykkään myös Jari Sillanpäästä ja Kari Tapiosta ja Tomi Markkolastakin.

• yx vaan

Olen samaa mieltä ,että tuo Tahdoin taikka en on ihan Jarin parhaita biisejä, ehkä jopa paras. Sykähdyttävä laulu.

• Terhikki
        yx vaan kirjoitti:

Olen samaa mieltä ,että tuo Tahdoin taikka en on ihan Jarin parhaita biisejä, ehkä jopa paras. Sykähdyttävä laulu.

Hyviä biisi ehdotuksia! Kyllä Mira Kunnasluodon uusi hieno tuleminen uusine tasokkaine biiseineen ja esiintymisineen on iskelmän tälle vuodelle todella hieno asia!! Biisit EN TAVOITA SINUA ENÄÄ , Yö on jo jäänyt taa .. jne on todella upeita biisejä ja upeita Miran esityksiä!

• tuotantoa

hän laulaa ja tuntematon
      anne mattilan perutaan häät
      kari tapio .paalupaikka

• Saapas

Minun mielestäni on vuoden 2005 biisi Musta yö esittäjänä Janne Tulkki. Meillä jokaisella on omat mieltymyksemme - ja niin tulee ollakin!

• Toitaitoi

TÄMÄ?

• rita

Kävin äänestämässä Iskelmän vuoden biisiä.Eihän siellä ole kuin surkea valikoima kipaleita mitä voi äänestää.Eikä edes niitä joita olisin itse eka sijalle äänestänyt,mut piti sit äänestää mielestäni mahdollisimman hyviä,vähän hölmö äänestys.

• Iskelmän lista

Iskelmällä ei koskaan mikään äänestys tai lista tai toiveiden toteutus toimi niin kuin radiokanavalla pitäisi toimia! Näin myös nuo typerät valmiiksi valikoidut ja tiettyjä äänestämään ohjailevat kategoriat ja päätin olla kokonaan äänestämättä.

Mitä järkeä on edes ehdottaa omia suosikkejaan kun niitä tuskin edes noteerataan mukaan kun ne eivät ole suoraan Iskelmäradion antamia ehdokkeja?

Pah,

Radio Mattila-Sillanpää!

• Anne Mattilan " Taivaan kartta" ja Jari Sillanpään " Tahdoin taikka en " on 2005 vuoden parhaat uudet biisit mielestäni.
      Nuo molemmat biisit ovat mielestäni kummankin artistin parhainpia biisejä ellei jopa ihan parhaat. Hienot , koskettavat sanat molemmissa.

• Inkeri

Oliko "Tahdoin taikka en" Iskelmän äänestyslistalla? En muista, vaikka itse kävin äänestämässä.

Se olisi nimittäin sikäli epäloogista, että on vuonna 2003 ilmestyneeltä levyltä, ja käsittääkseni äänestyksen idea on valita paras viime vuonna ilmestyneistä. Jarin parhaita kappaleita se kyllä on minunkin mielestäni, hyvin omakohtainen sanoitus koskettaa.

• rita
        Inkeri kirjoitti:

Oliko "Tahdoin taikka en" Iskelmän äänestyslistalla? En muista, vaikka itse kävin äänestämässä.

Se olisi nimittäin sikäli epäloogista, että on vuonna 2003 ilmestyneeltä levyltä, ja käsittääkseni äänestyksen idea on valita paras viime vuonna ilmestyneistä. Jarin parhaita kappaleita se kyllä on minunkin mielestäni, hyvin omakohtainen sanoitus koskettaa.

Eipä tietenkään ollut,manasin just tuota asiaa kun näin sen biisilistan.Se olis musta ollut ehdottomasti paras biisi ja ihan uusi.Ne sanat on upeat ja se musiikki...mahtavaa.

• Pike
        Inkeri kirjoitti:

Hän laulaa
        Tuntematon

Iki-ihana Tahdoin taikka en,kyllä on hyvä sanoitus.

• Anna Erikssonin "Vain sun" ja Einin "Kerro mulle" ovat aika tasoissa.

• susa

Paras biisi Johanna Debreczenin IKÄVÄ JÄÄ!!!!

• QueenOfTheDawn

Ehkä tämä Simo Silmun "Kaikkea hyvää" jäi mieleen menneestä vuodesta sellaisena kappaleena johon kiinnitti huomiota kuullessaan sen ensimmäistä kertaa.

• satu tku

eija kantolan kuka
      tommi soidinmäen mikä lähtee ei koskaan palaa

• ovat nämä

Taikakuu-kuuntelen, Yölintu-mä putoan tai
      Mikko Mäkeläinen-jos en enään sua nää!!!
      Ehdottomasti vuoden 2005 parhaat biisit!

• katariinan kahvila

täs ois muutamia;
      paalupaikka- kari tapio
      mikä lähtee ei koskaan palaa- tommi soidinmäki
      taivaankartta- anne mattila

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      859
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      36
      749
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe