VUODEN BIISI 2005

ON MINUSTA

TÄMÄ?

34

2087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 65

      Hän laulaa ja Tuntematon

      • Olenpa

        miettinyt että mikä ihme tuossa Sillanpäässä oikein viehättää? Lauluääni ei ole kaksinen ja naamakin muistuttaa enämpi Hangonkeksiä! Ainut minkä hän hallitsee on lähes täydellinen artikulointi ja tekstin selkeä käsittely ja tämäkin ilmeisesti johtuu hänen paremmasta Ruotsinkielen, kuin Suomenkielen taidostaan! Puheessa selvä Ruotsinaksentti ja senpä takia Suomalainenteksti, laulettaessa, täytyy opetella erittäin hyvin. Sinänsä lavaesiintyminen on suht kunnossa ja sillähän varmaan joukkoja vetääkin! Jos pitäisi pärjätä pelkästään laulunlahjoilla, niin tuskin vuositulot olisi tuota luokkaa!!


      • kade..........................
        Olenpa kirjoitti:

        miettinyt että mikä ihme tuossa Sillanpäässä oikein viehättää? Lauluääni ei ole kaksinen ja naamakin muistuttaa enämpi Hangonkeksiä! Ainut minkä hän hallitsee on lähes täydellinen artikulointi ja tekstin selkeä käsittely ja tämäkin ilmeisesti johtuu hänen paremmasta Ruotsinkielen, kuin Suomenkielen taidostaan! Puheessa selvä Ruotsinaksentti ja senpä takia Suomalainenteksti, laulettaessa, täytyy opetella erittäin hyvin. Sinänsä lavaesiintyminen on suht kunnossa ja sillähän varmaan joukkoja vetääkin! Jos pitäisi pärjätä pelkästään laulunlahjoilla, niin tuskin vuositulot olisi tuota luokkaa!!

        katteellinen oot vaan.....hah hah


      • Ja että
        kade.......................... kirjoitti:

        katteellinen oot vaan.....hah hah

        mistähän pitäis olla kateellinen?


      • Inkeri
        Olenpa kirjoitti:

        miettinyt että mikä ihme tuossa Sillanpäässä oikein viehättää? Lauluääni ei ole kaksinen ja naamakin muistuttaa enämpi Hangonkeksiä! Ainut minkä hän hallitsee on lähes täydellinen artikulointi ja tekstin selkeä käsittely ja tämäkin ilmeisesti johtuu hänen paremmasta Ruotsinkielen, kuin Suomenkielen taidostaan! Puheessa selvä Ruotsinaksentti ja senpä takia Suomalainenteksti, laulettaessa, täytyy opetella erittäin hyvin. Sinänsä lavaesiintyminen on suht kunnossa ja sillähän varmaan joukkoja vetääkin! Jos pitäisi pärjätä pelkästään laulunlahjoilla, niin tuskin vuositulot olisi tuota luokkaa!!

        Makuja on monenlaisia, ja niin fani kuin olenkin, ymmärrän hyvin, ettei Jari kaikkia miellytä.

        Mitä hänen menestymiseensä tulee, siihen minusta riittäisi pelkkä ääni ja tapa tulkita. Äänensävy on pehmeä ja lämmin ja tulkinnoissa on tunnetta juuri sopivasti, ei patetiaan asti. Eivät läheskään kaikki, jotka hänen levyjään ovat ostaneet, ole koskaan nähneet hänen esiintyvän "livenä".

        Loistava lavaesiintyminen tosin vauhditti Jarin nopeaa nousua huipulle. Hänellä on ilmiömäinen taito luoda nopeasti kontakti yleisöön. Yleisökontakti taas on esiintyvän artistin menestykselle tärkeää, koska jos jokainen kuulija tuntee, että artisti laulaa "juuri minulle", he tulevat mielellään uudestaan saman artistin keikalle.


      • Pike
        Inkeri kirjoitti:

        Makuja on monenlaisia, ja niin fani kuin olenkin, ymmärrän hyvin, ettei Jari kaikkia miellytä.

        Mitä hänen menestymiseensä tulee, siihen minusta riittäisi pelkkä ääni ja tapa tulkita. Äänensävy on pehmeä ja lämmin ja tulkinnoissa on tunnetta juuri sopivasti, ei patetiaan asti. Eivät läheskään kaikki, jotka hänen levyjään ovat ostaneet, ole koskaan nähneet hänen esiintyvän "livenä".

        Loistava lavaesiintyminen tosin vauhditti Jarin nopeaa nousua huipulle. Hänellä on ilmiömäinen taito luoda nopeasti kontakti yleisöön. Yleisökontakti taas on esiintyvän artistin menestykselle tärkeää, koska jos jokainen kuulija tuntee, että artisti laulaa "juuri minulle", he tulevat mielellään uudestaan saman artistin keikalle.

        Makuja on tosiaan monia, mutta täytyy sanoa,että on tosi sosiaalinen,asiallinen ja persoona.Ja laulujen tulkkina tosi estraaditaitaja tämä jari sillanpää.Inkeri tuossa jo mainitsi paljon hyviä puolia,joten voin vaan yhtyä hänen mielipiteseen.
        Nauttikamme taasen uusi musavuosi hyvästä kotimaisesta musiikista.


    • Terhi

      Mä putoan.

      • daff

        ajan päivän ,ajan öin VUODEN paras BIISI!


    • Ihastunut kuulija

      Vuoden biisi on aivan ehdottomasti...
      EININ "KUN KOSKET MUA"...

      Erottuu edukseen massasta ja luo uskoa suomalaiseen iskelmään... Toinenkin Einin uusi laulu on hittiainesta, muttei ainakaan vielä ole päässyt samoihin mittakaavoihin kipuamaan... Ehkäpä siitä tuleekin vuoden 2006 hitti?

    • Merja

      Mielipiteitä ja makuja on tiettty monenlaisii. Vuoden biisi ja biisinä tosi upea on Mira Kunnasluodon esitys YÖ ON JO JÄÄNYT TAA: Helmi, sanoisin.

      • Kyllä

        minusta, sattuneesta syystä, on ehdoton ykkönen...Ole aina pikkuveljenä..


    • rita

      Jari Sillanpään Tahdoin taikka en,siinä vaan on jotain,koskettavat sanat sanat sekä upea kaikin puolin...sitä en väsy kuuntelemaan.On mielestäni myös Jarin paras biisi.

      • Just me

        Ihastuneena taiteilijaan nimeltä Tommi Soidinmäki pidän hänen sinkustaan "Mikä lähtee ei koskaan palaa". Parhain se ei ole hänen tuotannostaan, mutta hyvä.


      • rita
        Just me kirjoitti:

        Ihastuneena taiteilijaan nimeltä Tommi Soidinmäki pidän hänen sinkustaan "Mikä lähtee ei koskaan palaa". Parhain se ei ole hänen tuotannostaan, mutta hyvä.

        Tommi Soidinmäestä pidän kyllä minäkin.Paras biisi Tommilta on mielestäni Johnny blue.


      • Just me
        rita kirjoitti:

        Tommi Soidinmäestä pidän kyllä minäkin.Paras biisi Tommilta on mielestäni Johnny blue.

        Rita olen kanssasi samaa mieltä, että kyseinen kappale on Tommin paras biisi ja nimenomaan hänen tulkinnan vuoksi. Hyvää Uutta Vuotta 2006 kaikille !


      • Upside
        Just me kirjoitti:

        Rita olen kanssasi samaa mieltä, että kyseinen kappale on Tommin paras biisi ja nimenomaan hänen tulkinnan vuoksi. Hyvää Uutta Vuotta 2006 kaikille !

        Kiva , kun tykkäätte Soidinmäen Tommista, niin minäkin. Mun mielestä kuitenkin paras biisi häneltä on " Laulu joutsenien ". Toivoisin uutta musaa tulevaisuudessa myös vanhalta konkarilta nimeltään T. Kansa. Näissä kahdessa laulajassa on mielestäni jotain samankaltaisuutta ! ??


      • yx vaan
        Upside kirjoitti:

        Kiva , kun tykkäätte Soidinmäen Tommista, niin minäkin. Mun mielestä kuitenkin paras biisi häneltä on " Laulu joutsenien ". Toivoisin uutta musaa tulevaisuudessa myös vanhalta konkarilta nimeltään T. Kansa. Näissä kahdessa laulajassa on mielestäni jotain samankaltaisuutta ! ??

        Myös minun tulee siitä Tommi Soidinmäestä jotenkin Tapani Kansa mieleen....Molemmissa on mm. jotain sellaista "pilkettä".
        Tapsa Kansalta toivon uutta musiikkia minäkin.

        Tykkään myös Jari Sillanpäästä ja Kari Tapiosta ja Tomi Markkolastakin.


      • yx vaan

        Olen samaa mieltä ,että tuo Tahdoin taikka en on ihan Jarin parhaita biisejä, ehkä jopa paras. Sykähdyttävä laulu.


      • Terhikki
        yx vaan kirjoitti:

        Olen samaa mieltä ,että tuo Tahdoin taikka en on ihan Jarin parhaita biisejä, ehkä jopa paras. Sykähdyttävä laulu.

        Hyviä biisi ehdotuksia! Kyllä Mira Kunnasluodon uusi hieno tuleminen uusine tasokkaine biiseineen ja esiintymisineen on iskelmän tälle vuodelle todella hieno asia!! Biisit EN TAVOITA SINUA ENÄÄ , Yö on jo jäänyt taa .. jne on todella upeita biisejä ja upeita Miran esityksiä!


    • tuotantoa

      hän laulaa ja tuntematon
      anne mattilan perutaan häät
      kari tapio .paalupaikka

    • Saapas

      Minun mielestäni on vuoden 2005 biisi Musta yö esittäjänä Janne Tulkki. Meillä jokaisella on omat mieltymyksemme - ja niin tulee ollakin!

    • Toitaitoi

      TÄMÄ?

    • rita

      Kävin äänestämässä Iskelmän vuoden biisiä.Eihän siellä ole kuin surkea valikoima kipaleita mitä voi äänestää.Eikä edes niitä joita olisin itse eka sijalle äänestänyt,mut piti sit äänestää mielestäni mahdollisimman hyviä,vähän hölmö äänestys.

      • Iskelmän lista

        Iskelmällä ei koskaan mikään äänestys tai lista tai toiveiden toteutus toimi niin kuin radiokanavalla pitäisi toimia! Näin myös nuo typerät valmiiksi valikoidut ja tiettyjä äänestämään ohjailevat kategoriat ja päätin olla kokonaan äänestämättä.

        Mitä järkeä on edes ehdottaa omia suosikkejaan kun niitä tuskin edes noteerataan mukaan kun ne eivät ole suoraan Iskelmäradion antamia ehdokkeja?

        Pah,

        Radio Mattila-Sillanpää!


    • Anne Mattilan " Taivaan kartta" ja Jari Sillanpään " Tahdoin taikka en " on 2005 vuoden parhaat uudet biisit mielestäni.
      Nuo molemmat biisit ovat mielestäni kummankin artistin parhainpia biisejä ellei jopa ihan parhaat. Hienot , koskettavat sanat molemmissa.

      • Inkeri

        Oliko "Tahdoin taikka en" Iskelmän äänestyslistalla? En muista, vaikka itse kävin äänestämässä.

        Se olisi nimittäin sikäli epäloogista, että on vuonna 2003 ilmestyneeltä levyltä, ja käsittääkseni äänestyksen idea on valita paras viime vuonna ilmestyneistä. Jarin parhaita kappaleita se kyllä on minunkin mielestäni, hyvin omakohtainen sanoitus koskettaa.


      • rita
        Inkeri kirjoitti:

        Oliko "Tahdoin taikka en" Iskelmän äänestyslistalla? En muista, vaikka itse kävin äänestämässä.

        Se olisi nimittäin sikäli epäloogista, että on vuonna 2003 ilmestyneeltä levyltä, ja käsittääkseni äänestyksen idea on valita paras viime vuonna ilmestyneistä. Jarin parhaita kappaleita se kyllä on minunkin mielestäni, hyvin omakohtainen sanoitus koskettaa.

        Eipä tietenkään ollut,manasin just tuota asiaa kun näin sen biisilistan.Se olis musta ollut ehdottomasti paras biisi ja ihan uusi.Ne sanat on upeat ja se musiikki...mahtavaa.


      • Pike
        Inkeri kirjoitti:

        Oliko "Tahdoin taikka en" Iskelmän äänestyslistalla? En muista, vaikka itse kävin äänestämässä.

        Se olisi nimittäin sikäli epäloogista, että on vuonna 2003 ilmestyneeltä levyltä, ja käsittääkseni äänestyksen idea on valita paras viime vuonna ilmestyneistä. Jarin parhaita kappaleita se kyllä on minunkin mielestäni, hyvin omakohtainen sanoitus koskettaa.

        Hän laulaa
        Tuntematon

        Iki-ihana Tahdoin taikka en,kyllä on hyvä sanoitus.


    • Anna Erikssonin "Vain sun" ja Einin "Kerro mulle" ovat aika tasoissa.

    • susa

      Paras biisi Johanna Debreczenin IKÄVÄ JÄÄ!!!!

    • QueenOfTheDawn

      Ehkä tämä Simo Silmun "Kaikkea hyvää" jäi mieleen menneestä vuodesta sellaisena kappaleena johon kiinnitti huomiota kuullessaan sen ensimmäistä kertaa.

    • satu tku

      eija kantolan kuka
      tommi soidinmäen mikä lähtee ei koskaan palaa

    • ovat nämä

      Taikakuu-kuuntelen, Yölintu-mä putoan tai
      Mikko Mäkeläinen-jos en enään sua nää!!!
      Ehdottomasti vuoden 2005 parhaat biisit!

    • katariinan kahvila

      täs ois muutamia;
      paalupaikka- kari tapio
      mikä lähtee ei koskaan palaa- tommi soidinmäki
      taivaankartta- anne mattila

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe