Ostin sohvan kalusteliikkeestä ja se toimitettiin minulle eilen. Sohva on verhoiltu valitsemallani kankaalla ja muuten ihan ok, mutta verhoilukangas on kuluneen näköinen ja nukkaantuu todella helposti, jopa kädellä silittäessä!! Liikkeessä olleessa kangastelineessä vastaava kangas näytti ihan hyvältä eikä lainkaan kuluneelta. Itse en ole sohvaani vielä juuri ehtinyt istahtaa, joten siitä tämä ei todellakaan johdu. Kangas on kauttaaltaan ihan kulahtaneen näköinen ja minä kun luulin maksavani kalliisti LAADUSTA! Onko minulla mahdollisuuksia saada korvauksia verhoilusta. Kalustevalmistaja korvaa käsittääkseni vain jousituksen ym. runkorakenteen takuullaan. Mutta entäpäs kankaan laatu - meneekö tämä sitten kangasvalmistajan piikkiin? Auttakaahan, jos tiedätte tai jos on kokemusta vastaavasta. Kiitos jo etukäteen!
Uusi sohva ei vastaa odotuksiani
8
5039
Vastaukset
- ilman muuta!
Ota välittömästi yhteyttä myyjä-liikkeeseen ja kerro ettei tuote vastannut odotuksiasi. Palautus on vielä mahdollinen ja koska et ole henk.koht. juuri tätä tuotetta ennen ostotapahtumaa nähnyt (eikä se ole ollut kyseisen vian vuoksi tarjouksesssa) on sinulla täydellinen palautus oikeus!! Missään tapauksessa sinun ei kannata yrittää pyytää hyvityksiä, vaan palauta ja hanki itsellesi kunnon kankaalla verhoiltu soffa.
- ole...
palautus oikeutta. Se että et ole juuri tuota kappaletta nähnyt aiemmin ei tarkoita että tuotteen voi palauttaa. Jos kangas on virheellinen on liikkeen korjattava virhe.
- mitä sanoo..
ole... kirjoitti:
palautus oikeutta. Se että et ole juuri tuota kappaletta nähnyt aiemmin ei tarkoita että tuotteen voi palauttaa. Jos kangas on virheellinen on liikkeen korjattava virhe.
..kuluttajasuojalaki. Totta helkutissa sen voi palauttaa! Nyt ei ole kyse mistään pienestä viasta jonka voi helposti korjata, vaan kokonaisen sohvan huonolaatuisesta kankaasta.
- hyvin
mitä sanoo.. kirjoitti:
..kuluttajasuojalaki. Totta helkutissa sen voi palauttaa! Nyt ei ole kyse mistään pienestä viasta jonka voi helposti korjata, vaan kokonaisen sohvan huonolaatuisesta kankaasta.
tiedän mitä kuluttajasuojalaki sanoo ja hyvin selvästi siellä sanotaan, että ei palautusoikeutta.
Vaadi uusi verhoilu, myyjäliikkeellä on velvollisuus korjata virhe, ei ole sinun ongelmasi, kumman virhe on, myyjä vastaa aina myymästään tuotteesta.
- walker
Vain jos kankaassa on VIKAA voit vaatia tuotteen palautusta. Kun olet kyseiseen kankaaseen liikkeessä tutustunut sinun katsotaan hyväksyneen sen sohvasi materiaaliksi. Jos kangas ei vastaa liikkeesä esilläollutta voit tehdä reklamaation.
- tietämätöin
jos se on mikrokuitu kankaalla verhoiltu ni se näyttää joka tapauksessa likaselta tekee sille mitä tahansa, ja se ei ole reklamaation syy...
- Sofa
Kiitos teille kaikille mielipiteenne antaneille! :)
Olen käynyt kertomassa asiasta myyjäliikeessä ja asia hoitui hyvin, ainakin tähän asti. Lupasivat ottaa yhteyttä kangasvalmistajaan ja hän tulee todennäköisesti tarkistamaan sohvan meille ja sitten sohva joko verhoillaan uudelleen valitsemallani kankaalla tai saan saman sohvan ihkauutena. Myyjä sanoi, että kangasvalmistajan käyntiin voi kulua aikaa esim. 2 vkoa. Kysymys kuuluukin, että voinko rauhassa odotella, ettei sitten tarvitse väittää, että kangas olisi kulunut käytössä...? Tosin sohvaahan nyt ei yleensä ostetakaan kun pitkäaikaiseksi kumppaniksi, joten vaikka aikaa kuluisi parikin kuukautta tarkistuskäyntiin, niin varmaan takuu on vielä voimassa, vai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154