Onko joku parantunut

hajusteyliherkkyydestä?

Hei,

Minulla puhkesi synnytyksen jälkeen hajusteyliherkkyys. Epäilen että on jotenkin hormonaalinen juttu. Kiinnostaakin että onko joku parantunut tästä vaivasta.

26

5193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-allergikko

      tai oikeammin on helpottanut hajusteyliherkkyys. Vaivaan auttoi akupunktio niin hyvin, etten käytä enää mitään lääkkeitä. Toki itse yliherkkyys on edelleen jäljellä, mutta kuinka pahana, se on muuttunut. Joten ei muuta kuin surffailemaan akupunktiopalstalle. Sen verran nyt jo neuvoksi, että valitse sellainen henkilö, joka osaa kunnolla koko systeemin, koska silloin elimistösi saadaan oikeasti tasapainoon.

      • Alkuperäinen kirjoittaja

        Hei!

        Olen käynyt muutama vuosi sitten akupunktiossa niskavaivojen takia ja niihin akupunktio auttoi hyvin. Missä/kenellä olet käynyt akupunktiossa? Mitä allergioita sinulla oli? Oliko muuta kuin hajusteyliherkkyys?

        Kertokaa muutkin miten olette parantuneet allergiasta!


      • Puhdistava
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Hei!

        Olen käynyt muutama vuosi sitten akupunktiossa niskavaivojen takia ja niihin akupunktio auttoi hyvin. Missä/kenellä olet käynyt akupunktiossa? Mitä allergioita sinulla oli? Oliko muuta kuin hajusteyliherkkyys?

        Kertokaa muutkin miten olette parantuneet allergiasta!

        Puhdistavalla ravinnolla. Solouille pitää antaa mahdollisuus parantua. Se ominaisuus ihmisessä on, jos sille vain annetaan siihen mahdollisuus.


      • Ap.
        Puhdistava kirjoitti:

        Puhdistavalla ravinnolla. Solouille pitää antaa mahdollisuus parantua. Se ominaisuus ihmisessä on, jos sille vain annetaan siihen mahdollisuus.

        Hei,

        Minua kiinnostaa kovasti mitä tarkoitat puhdistavalla ravinnolla. Jos luet tämän niin kerro tarkemmin.


      • Ei voi valita muuta

      • tärkeää!!

        Kokeile laittaa mm. Nozoil (öljymäinen) suihke nenään ja sit kun menee kaupoille ym niin laittaa vaseliinia sieraimien sisälle.

        SE lieventää kohtauksia. Kun tulee kemikaalien hajuja.

        Mutta olen ajanmittaan alkanut taas Sietämään lieviä tuoksuja.

        Eli toivoa on!


    • parantunutta

      Ihmiset ovat eriasteisesti hajusteyliherkkiä, ja altistus yleensä pahentaa sairautta.
      Monet ovat herkkiä mm. hajusteille raskausaikana, vaikka muuten kestävätkin niitä. Se on luonnon oma tapa suojella sikiötä myrkyiltä, mitä hajustekemikaalien joukosta kyllä löytyy!
      Älä siis sure sitä, ettet pysty käyttämään hajustettuja tuotteita. Suojele vauvaasi niiltä!
      Lapsi tarvitsee puhdasta hengitysilmaa, ei kemikaaliseosta.
      Toivon tietysti, että hormoonitoimintasi normalisoiduttua yliherkkyys helpottaisi, tai katoaisi kokonaan, mutta sitä ei pysty ennalta tietämään.
      Oletko altistunut hajusteille esim. työssä?
      Meillä on Suomessa yhdistys hajuste- ja kemikaaliyliherkille - Suomen Hajuste- ja Kemikaaliyliherkät ry
      http://www.hajusteyliherkkyys.com/

      Kannattaa olla hyvin kriittinen kaikkien ns. hoitojen suhteen. Toistaiseksi sellaista ei ole, paitsi hajusteiden/hajustekemikaalien välttäminen.

      • jopa ihan kokonaan

        allergioistakin parantuneita ihmisiä. Et voi kuin puhua omasta puolestasi ja jättää toisten kokemusten arviointi asianosaisille.


      • lasikaappi
        jopa ihan kokonaan kirjoitti:

        allergioistakin parantuneita ihmisiä. Et voi kuin puhua omasta puolestasi ja jättää toisten kokemusten arviointi asianosaisille.

        sairauksista ja allergiasta puhutaan omasta puolesta. Omia tuntemuksia.
        Akupunktiokaan ei missään tapauksessa sovi kaikille esim. nikkeliallergisilta on kielletty (TAYS). Allergioista on aikuisiällä varsin vaikea parantua. Hormoonit kyllä vaikuttavat.


      • Katse eteen
        lasikaappi kirjoitti:

        sairauksista ja allergiasta puhutaan omasta puolesta. Omia tuntemuksia.
        Akupunktiokaan ei missään tapauksessa sovi kaikille esim. nikkeliallergisilta on kielletty (TAYS). Allergioista on aikuisiällä varsin vaikea parantua. Hormoonit kyllä vaikuttavat.

        Nouskaahan ylös sieltä pessimismistä. Kyllä parantua voi, mutta jos ei siihen altistavia olosuhteita korjaa, eihän mikään voi muuttua.

        Eihän aliravitsemuskaan parane, jos ei saa riittävästi ravintoa. Se paranee just silloin, kun ravinto riittää.

        Allergioissa pätee sama. Kun löytää ne avaintekijät, mitkä tehoaa, tauti on poissa, mutta kun palaa entisiin uomiin, tauti on taas päällä. Ei pidä takertua olemassa olevaan vaan nokka eteenpäin.


      • Piikkejä
        lasikaappi kirjoitti:

        sairauksista ja allergiasta puhutaan omasta puolesta. Omia tuntemuksia.
        Akupunktiokaan ei missään tapauksessa sovi kaikille esim. nikkeliallergisilta on kielletty (TAYS). Allergioista on aikuisiällä varsin vaikea parantua. Hormoonit kyllä vaikuttavat.

        Olipa hyvä, että sanoit tuon, sillä ei tarvitse enää kokeilla akupunktiota... Nikkeliallergia on olemassa ja sen myötä oireita aina itätuulella, kun nikkelisulatoilta pölähtelee enemmän:-)

        Olen huomannut, että läkkeet ei sovi. Varsinkin sellaiset, missä on titaanidioksidia, pahentavat ihovaivoja ja tulee niistä vatsakin kipeäksi. Mitään allergialääkkeitä en aio syödä, vaan vaadin sairaslomaa aina, kun olo käy liian tukalaksi. Hajusteita kestän aina vain vähemmän, mutta kotona ei ole oireita ollenkaan.


      • Alkup.
        Piikkejä kirjoitti:

        Olipa hyvä, että sanoit tuon, sillä ei tarvitse enää kokeilla akupunktiota... Nikkeliallergia on olemassa ja sen myötä oireita aina itätuulella, kun nikkelisulatoilta pölähtelee enemmän:-)

        Olen huomannut, että läkkeet ei sovi. Varsinkin sellaiset, missä on titaanidioksidia, pahentavat ihovaivoja ja tulee niistä vatsakin kipeäksi. Mitään allergialääkkeitä en aio syödä, vaan vaadin sairaslomaa aina, kun olo käy liian tukalaksi. Hajusteita kestän aina vain vähemmän, mutta kotona ei ole oireita ollenkaan.

        Hei,

        Ajattelin kokeilla Anu Mäkelän kehittämää laser-akupunktiota. Siinä ei käytetä neuloja kun en oikein neuloista tykkää. Saa nähdä auttaako :-)


      • akulaser
        Alkup. kirjoitti:

        Hei,

        Ajattelin kokeilla Anu Mäkelän kehittämää laser-akupunktiota. Siinä ei käytetä neuloja kun en oikein neuloista tykkää. Saa nähdä auttaako :-)

        Hei,
        kerrohan kokemuksiasi tuon akupunktiomenetelmän käytöstä sitten tännekin; olen myös harkinnut jo jonkin aikaa sen kokeilemista.

        Tällä hetkellä ongelmana mm. hajuaistin kaikkoaminen (flunssan jälkeen). omituisinta on, että vaikuttaa siltä, että haistan/maistan synteettiset aineet, mm. menthol on muuttunut todella pahanmakuiseksi. se muistuttaa pesuaineiden/ pisuaarikivien hajua! huomasin tuon kun söin lakritsia, jossa oli valkoista "minttumenthol" -massaa sisällä, yäk! samoin purukumien pinnoitusaine (?) maistuu karmealta - sen maku peitetään ilmeisesti juuri mentholilla tai muilla voimakkailla aineilla. Maailmani muuttunut tosi erikoiseksi tässä suhteessa.


    • hajusteyliherkkä

      Anteeksi nyt, että kaivan vanhan keskustelun esiin, mutta haluaisin kysyä nimenomaan tämän keskustelun aloittajalta. Saitko vahvistuksen epäilyillesi, että hormonaaliset tekijät olisivat hajusteyliherkkyyden aiheuttaneet? Ja mikä tilanteesi on tällä hetkellä, oletko parantunut?

      Kiinnostaa kovasti, sillä olen myös ruvennut epäilemään jonkinlaista hormonihäiriötä hajusteyliherkkyyden syyksi. Onkio teillä muilla samanlaisia epäilyjä?

      Suomen hajuste- ja kemikaaliyliherkät ry:hän on jo aiemmin huomannut jonkinlaisen, joskin edelleen selittämättömän, yhteyden kilpirauhasongelmien ja hajusteyliherkkyyden välillä. Ja kilpirauhasessahan on kyse myös hormonista, kilpirauhashormonista. Tietääkseni kukaan ei kuitenkaan ole saanut kilpirauhaslääkityksestä apua hajusteyliherkkyyteensä. Jos jollakin päinvastaista tietoa tai omakohtaista kokemusta, jaathan tietosi/ kokemuksesi meidän muiden kanssa?

      • helmiä..

        Tottakait tankaatte D-vitamiinia ja kunnolla?
        Se on yksi hormooneista myös, ja vaikuttaa aina autoimmuunitasolle saakka. Minulla ainakin alkoi vaikuttaa mahtavasti, sietokyky parni ja paljon.

        http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski

        Googlettamalla kannattaa myös etsiä helmiä D-vitamiinista. Aivan mahtavia etuja olen saanut, kun olen sitä tankannut oikein kunnon annoksia.


      • hajusteyliherkkä
        helmiä.. kirjoitti:

        Tottakait tankaatte D-vitamiinia ja kunnolla?
        Se on yksi hormooneista myös, ja vaikuttaa aina autoimmuunitasolle saakka. Minulla ainakin alkoi vaikuttaa mahtavasti, sietokyky parni ja paljon.

        http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski

        Googlettamalla kannattaa myös etsiä helmiä D-vitamiinista. Aivan mahtavia etuja olen saanut, kun olen sitä tankannut oikein kunnon annoksia.

        Enpä olisi tuota tullut edes ajatelleeksi. Mutta nyt kun puheeksi otit, niin D-vitamiinitasoni näyttivät kyllä tässä vastikään otetussa verikokeessa liian alhaisilta. Lääkäri määräsikin sitten minulle D-vitamiinia.

        Nyt minussa heräsi toivo, että kunpa nyt tuo D-vitamiinin nauttiminen toisi helpotusta hajusteyliherkkyyteeni. Kiitos sinulle "helmiä.."!


      • saunaan
        hajusteyliherkkä kirjoitti:

        Enpä olisi tuota tullut edes ajatelleeksi. Mutta nyt kun puheeksi otit, niin D-vitamiinitasoni näyttivät kyllä tässä vastikään otetussa verikokeessa liian alhaisilta. Lääkäri määräsikin sitten minulle D-vitamiinia.

        Nyt minussa heräsi toivo, että kunpa nyt tuo D-vitamiinin nauttiminen toisi helpotusta hajusteyliherkkyyteeni. Kiitos sinulle "helmiä.."!

        Allergialiiton lehdessä oli äskettäin, että saunomisesta olisi hyötyä hajusteyliherkkyyteen. Kokeilkaa ihmeessä.
        Itse yritän vältellä ylimääräisiä hajusteita niin paljon kuin mahdollista ja oman työympäristön olisi syytä olla hajusteeton. D-vitamiini on myös käytössä. Ilmeisestikin sietokykyni on parantunut.


      • annaniina

        Onpa mielenkiintoista lukea näitä mietteitä siitä, onko hormoneilla ja hajusteyliherkkyydellä jotain tekemistä toistensa kanssa.
        Itse nimittäin asuin joitain vuosia sitten homekämpässä. Asunnossa oli erilaisia homeita ja bakteereitä sekä sädesientä, mutta märkä betoni oli myös liottanut muovimatosta ilmaan eri kemikaaleja ja liuottimia.. mm ftalaatteja (muovin pehmitinaine) joka on todettu nykyään terveydelle hyvin haitalliseksi, se vaikuttaa kaiketi jotenkin hormonaalisesti ihmisessä.
        Minä allergisoiduin asunnossa tosi pahasti, enimmäkseen homeille, mutta myös joillekin hajusteille, viljoille... Ärsyttävimpiä ovat pyykinhuuhteluaineet. Aluksi oireilin sähköllekin, mutta se on onneksi mennyt ohi. Mutta hormonitoimintani meni jotenkin sekaisin, eikä se ole täysin palautunut. Itsekin olen paljon miettinyt mitä elimistössäni on tapahtunut, ja että hormoneilla ja allergioilla voi olla joku yhteys tiettyihin myrkkyihin.

        Laitan tähän linkin dokumenttiin jossa mm. ftalaatista.
        http://areena.yle.fi/video/1261133


      • kvht-altistunut
        annaniina kirjoitti:

        Onpa mielenkiintoista lukea näitä mietteitä siitä, onko hormoneilla ja hajusteyliherkkyydellä jotain tekemistä toistensa kanssa.
        Itse nimittäin asuin joitain vuosia sitten homekämpässä. Asunnossa oli erilaisia homeita ja bakteereitä sekä sädesientä, mutta märkä betoni oli myös liottanut muovimatosta ilmaan eri kemikaaleja ja liuottimia.. mm ftalaatteja (muovin pehmitinaine) joka on todettu nykyään terveydelle hyvin haitalliseksi, se vaikuttaa kaiketi jotenkin hormonaalisesti ihmisessä.
        Minä allergisoiduin asunnossa tosi pahasti, enimmäkseen homeille, mutta myös joillekin hajusteille, viljoille... Ärsyttävimpiä ovat pyykinhuuhteluaineet. Aluksi oireilin sähköllekin, mutta se on onneksi mennyt ohi. Mutta hormonitoimintani meni jotenkin sekaisin, eikä se ole täysin palautunut. Itsekin olen paljon miettinyt mitä elimistössäni on tapahtunut, ja että hormoneilla ja allergioilla voi olla joku yhteys tiettyihin myrkkyihin.

        Laitan tähän linkin dokumenttiin jossa mm. ftalaatista.
        http://areena.yle.fi/video/1261133

        >>>>>>>>>>>=>Elämää ylläpitävät probiootti bakteerit & homeiden antibiootti


      • Hajuherkkä
        annaniina kirjoitti:

        Onpa mielenkiintoista lukea näitä mietteitä siitä, onko hormoneilla ja hajusteyliherkkyydellä jotain tekemistä toistensa kanssa.
        Itse nimittäin asuin joitain vuosia sitten homekämpässä. Asunnossa oli erilaisia homeita ja bakteereitä sekä sädesientä, mutta märkä betoni oli myös liottanut muovimatosta ilmaan eri kemikaaleja ja liuottimia.. mm ftalaatteja (muovin pehmitinaine) joka on todettu nykyään terveydelle hyvin haitalliseksi, se vaikuttaa kaiketi jotenkin hormonaalisesti ihmisessä.
        Minä allergisoiduin asunnossa tosi pahasti, enimmäkseen homeille, mutta myös joillekin hajusteille, viljoille... Ärsyttävimpiä ovat pyykinhuuhteluaineet. Aluksi oireilin sähköllekin, mutta se on onneksi mennyt ohi. Mutta hormonitoimintani meni jotenkin sekaisin, eikä se ole täysin palautunut. Itsekin olen paljon miettinyt mitä elimistössäni on tapahtunut, ja että hormoneilla ja allergioilla voi olla joku yhteys tiettyihin myrkkyihin.

        Laitan tähän linkin dokumenttiin jossa mm. ftalaatista.
        http://areena.yle.fi/video/1261133

        Hormonitkin saa tasapainoon aika pitkälti ravinnolla. Kipin kapin Ravintovalmentajan vastaanotolle...


    • hajuton ja mauton

      Onhan karmeeta luettavaa. Kaikki luullevat että hajut on tästä maailmasta. Ei ne ole ja siksi niistä tulee ongelmia. Lopettakaa haiseminen,niin ei tarvitse kenenkään haaskata aikaansa turha veivaamiseen ja rahan haaskaukseen.

    • bbbbbbbbbbbbbbbbb

      Hajuton ja mauton
      Eihän nämä hju ihmiset voi käsittää mitä he aiheuttavat toisille ihmisille, saatikka sitten lopettaa haisemasta, heidän empatiansa toista ihmistä kohtaan on sanomattoman mitätön.
      Synteettiset hajut joita he ruiskuttavat tekevät pahaa heidän hajuaistilleen, he eivät edes tiedosta haisevansa---hyvin pahalta-- vaan suihkuttavat enemmän kerta kerran jälkeen.
      Jos olisi ollut että meidän tulisi haista niin kai me jo omattaisiin se kyky syntymä lahjana. Phutaan syövän lisääntymisestä maailmassa, ei ole ihmekkään kun ihmiset ruiskuttavat kaiken laista paskaa itseensä ja vielä aiheuttavat sairaala käyntejä hajuillaan toisille.

    • Päivi

      Moi,
      tulipa luettua mielenkiintoisia huomioita; hormoonit ja hajusteallergia/yliherkkyys. Minulla herkkyys hajusteisiin ja muihin kemikaaleihin puhkesi pian munasarjojenpoistoleikkauksen jälkeen (49 v.). Diagnoosina allerginen astma. Siihen asti olin perusterve. Samana vuonna puhkesi myös psori. Leikkauksen jälkeen en alkanut käyttää hormoonikorvaushoitoa, koska sukuni melko syöpä-herkkää. Täytyypä tutkia asiaa lisää.
      Kiitos hyvistä kommenteista.

    • Tuttua on

      Psori pitää yllä pientä tulehdusta ja se pahentaa myös tuota allergista astmaa tai sitten hajuyliherkkyyttä ja se puolestaan pahentaa prosia. Tuttua. Psori ja hajuyliherkkyys pahenevat käsikädessä. Nyt on jopa hengitysvaikeuksia ja keuhkoputken jatkuvaa ahtautta ja kovaakin kirvelyä hengittäessä.

    • 3 kovaa bakteeria!

      ............jatkuu.
      Immuunipuolustus. Mystinen yhtälö:
      Ihmisen yksittäinen ylivoimaisesti suurin elin on: Ohutsuolen limakalvot, joka on noin 100-kertaa suurempialainen kuin iho.
      Kun limakalvot eivät ole kunnossa (ei löydy tärkeimmät Probiootti bakteerit), niin 1.0.immuunipuolustus ei ole kunnossa ja sekä 1.1.hermostollinen-, että >>>>>>1.2.hormonaalinen-järjestelmä eivät ole kunnossa.
      Ja kääntäen-
      Kun limakalvot ovat kunnossa (löytyy tärkeimmät Probiootti bakteerit), niin 1.0.immuunipuolustus on kunnossa ja sekä 1.1.hermostollinen-, että >>>>>>1.2.hormonaalinen-järjestelmä on kunnossa.
      Jatkuu..........

      Koko immuunipuolustusjärjestelmä muodostuu kolmesta 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif hyötybakteerista!
      Testaa ja ylläty:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/

    • Aitoalmakka

      Juu tuota. Olen parantunut tuosta tuoksuyliherkkyydestä. Sen oli aiheuttanukin huono sisäilma. Kun tehtii työpaikal remppa, niin sen jälkeen ei ole ollut. Ja astma lääkeetkin puoliintu. Ennen sitä oli paha astma yms. käytin jopa piristäviä lääkkeitä et päivän pysy hereillä ku lääkkeet väsytti ja jatkuvat astmakohtaukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe