Jakopää

kyselijätär

Tiedustelisin että mikähän on jakohihnan(vai ketjuko lie?)vaihtoväli mb.w124-2.0-bensa autoon?

11

1845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosimallista!

      • kyselijätär

        vm 94! :)


    • moi1

      ketju siellä on kaksirivinen arvelen harvemmin niitä tarvii vaihtaa varmistaa voit merkkiliikkeestä.

    • 124

      Kestää todella pitkään.
      Itse olen vaihdattanut "turhaan" 300tkm.n välein.
      Jotkut ei vaihda sitä koskaan.
      Tuo kaksoisketjuhan on miltei "ikuinen".
      Jos kone alkaa naputtamaan tai rallattamaan niin yleensä syynä on venttiilien hydraulinostimet.
      Ne ei paljoa maksa ja käynnistä tulee kuin uusi.

      • Raikku

        Mitä tarkoittaa "rallatus"? Minulla on 300Dssä jo pari vuotta kuulunut sellainen outo "rallatus" tai "särinä" moottorista kun auto on tyhjäkäynnillä. Mistään ei löydy vikaa eikä ääntä saa kunnolla paikallistettuakaan. Jostakin ruiskutuspumpun tienoilta se tuntuisi kuuluvan. Kun se ei tunnu ajossa haittaavan, niin sielläpä se vielä on...

        Moniurahihnan kiristimet jo vaihdoinkin samoin kuin alipainepumpun.

        Mittarissa on vajaat 300 tkm ja auto on sen verran jämäkkä että se voi olla aika lähellä totuutta. Nokkaketjua ei käsittääkseni ole vaihdettu.


      • Kallonkutistaja
        Raikku kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "rallatus"? Minulla on 300Dssä jo pari vuotta kuulunut sellainen outo "rallatus" tai "särinä" moottorista kun auto on tyhjäkäynnillä. Mistään ei löydy vikaa eikä ääntä saa kunnolla paikallistettuakaan. Jostakin ruiskutuspumpun tienoilta se tuntuisi kuuluvan. Kun se ei tunnu ajossa haittaavan, niin sielläpä se vielä on...

        Moniurahihnan kiristimet jo vaihdoinkin samoin kuin alipainepumpun.

        Mittarissa on vajaat 300 tkm ja auto on sen verran jämäkkä että se voi olla aika lähellä totuutta. Nokkaketjua ei käsittääkseni ole vaihdettu.

        Todennäköisempää on jokin resonanssiääni. Vaikka voithan silti vaihtaa ketjun ja huomata, ettei ääni häipynyt mihinkään.


    • cee2
    • Kallonkutistaja

      Ketju siinä on. Vaikka väittävät sitä ikuiseksi, niin ei sillä kannata yli 300tkm ajaa. Alkuperäinen tosin ei juurikaan veny eikä todennäköisesti katkeakaan. Jos puolestaan on tarvikeketju, saattaa se venyä ja kuluttaa ketjupyöriä turhan pitkällä vaihtovälillä.

      • tarkoitat?

        Mikä ero tarvike ja merkkiketjulla?

        Tekeekö eron erimyyjä?

        Useimmin lähtöpää sama! kuten niin monissa muissakin osissa, huom! "alihankkijat"


      • Kallonkutistaja
        tarkoitat? kirjoitti:

        Mikä ero tarvike ja merkkiketjulla?

        Tekeekö eron erimyyjä?

        Useimmin lähtöpää sama! kuten niin monissa muissakin osissa, huom! "alihankkijat"

        Lähtöpää voi olla esim Japani tai Saksa. Japanilainen venyy muttei "ikinä" katkea, saksalainen ei veny eikä todennäköisesti katkeakaan. Toinen kannattaa vaihtaa määräajoin ja toinen saattaa olla se "ikuinen".

        "Merkkiketjulla" tarkoitan alkuperäisen kaltaista tuotetta tuotemerkistä riippumatta.


    • mersumies......

      Itse vaihdan n.250tkm jälkeen,vaikuttaa polttoaineen kulutukseen.Itselläni oli tuohon kilometrimäärään oli venynyt 7% joka vaikuttaa syöntiin noin litran verran satasella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe