EGW totuuden lähteenä

- one way -

Adventtikirkon virallinen Ellen G Whiten painoarvo tänään:

"Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä....."

Totuus löytyy YKSIN RAAMATUSTA ja sen mukaan "tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista".

Vajavainen ei voi olla totuudenlähde.

44

1558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voitto Ramu

      Surkea tapaus tuo EGW tapaus kaikkiaankin.


      Hän otti vastaan pimeyden hengeiltä oppinsa

      • Kerubi

      • Seraja-m55

        Ellen White sai profeetalliset näkynsä Jumalalta tämän enkelin välittämänä.

        Tämä profetian armolahja tuli myös selvästi paljastamaan sielunvihollisen hyökkäyksiä spiritismin kautta ja vastustamaan voimallisesti kaikkea siihen liittyvää kuten tuota pakanallista luontaista sielun kuolemattomuusoppia.

        Näiden profetioiden kautta yhä paremmin sopusoinnussa Raamatun kanssa ymmärrämme, että kuolleet ovat totaalisesti kuolleet myös sielunsa osalta ja kun ja jos joku vainajahenki ilmestyy, niin sellainen on aina langennut enkeli eli riivaajahenki. Ks. Saarnaaja 9:5, 6, 10.

        Joten kiitos ja ylistys Jumalalle tästä hänen lahjoittamastaan turvallisesta opastuksesta läpi lopuajan eksytysten karikoiden.

        Tässä vain taas nähdään, kuinka ihmiset ovat aina valmiit taistelemaan Herran profeettoja vastaan ja ovat samalla kovin hiljaa niistä muista "profeetoista", jotka julistavat puuta heinää ja toteutumattomia ennustuksia.


      • Ymmärrän totuuden
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Ellen White sai profeetalliset näkynsä Jumalalta tämän enkelin välittämänä.

        Tämä profetian armolahja tuli myös selvästi paljastamaan sielunvihollisen hyökkäyksiä spiritismin kautta ja vastustamaan voimallisesti kaikkea siihen liittyvää kuten tuota pakanallista luontaista sielun kuolemattomuusoppia.

        Näiden profetioiden kautta yhä paremmin sopusoinnussa Raamatun kanssa ymmärrämme, että kuolleet ovat totaalisesti kuolleet myös sielunsa osalta ja kun ja jos joku vainajahenki ilmestyy, niin sellainen on aina langennut enkeli eli riivaajahenki. Ks. Saarnaaja 9:5, 6, 10.

        Joten kiitos ja ylistys Jumalalle tästä hänen lahjoittamastaan turvallisesta opastuksesta läpi lopuajan eksytysten karikoiden.

        Tässä vain taas nähdään, kuinka ihmiset ovat aina valmiit taistelemaan Herran profeettoja vastaan ja ovat samalla kovin hiljaa niistä muista "profeetoista", jotka julistavat puuta heinää ja toteutumattomia ennustuksia.

        Jos Seraja paljasti valhettelian, niin oliko siinä muka jotain väärää. Uskova 1 valehtelee
        jatkuvasti ja kaikki on oikein. Pahoillani hän puhuu totuuden vierestä Kuten Ramukin


      • Totuus kunniaan
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Ellen White sai profeetalliset näkynsä Jumalalta tämän enkelin välittämänä.

        Tämä profetian armolahja tuli myös selvästi paljastamaan sielunvihollisen hyökkäyksiä spiritismin kautta ja vastustamaan voimallisesti kaikkea siihen liittyvää kuten tuota pakanallista luontaista sielun kuolemattomuusoppia.

        Näiden profetioiden kautta yhä paremmin sopusoinnussa Raamatun kanssa ymmärrämme, että kuolleet ovat totaalisesti kuolleet myös sielunsa osalta ja kun ja jos joku vainajahenki ilmestyy, niin sellainen on aina langennut enkeli eli riivaajahenki. Ks. Saarnaaja 9:5, 6, 10.

        Joten kiitos ja ylistys Jumalalle tästä hänen lahjoittamastaan turvallisesta opastuksesta läpi lopuajan eksytysten karikoiden.

        Tässä vain taas nähdään, kuinka ihmiset ovat aina valmiit taistelemaan Herran profeettoja vastaan ja ovat samalla kovin hiljaa niistä muista "profeetoista", jotka julistavat puuta heinää ja toteutumattomia ennustuksia.

        mikä tässä kirjoituksessa oli mielestäsi epäraamatullista. Kirjoitus oli erittäin hyvä ei ketään loukkaava. Rehellisesti kirjoitettu, joten
        en ole ymmärtänyt mitä tämä toisin ajattelia ajaa
        takaa varmaan tuulta kuitenkaa sitä koskaa kiini
        saamatta


      • oikaisia

        Koettaa kääntää kaikki asiat päälaelleen. Onko Voitto Jeesuksen Vastustajien puolella?

        Aoinakin hänen kirjoituksistaan saa tuon kuvan


    • E.T.

      Ei vajavainen ihminen voi koskaan olla "totuuden lähde". Kyllä E.G.Whitessäkin varmasti oli virheensä. Mutta Jumala kuitenkin käytti häntä, niinkuin käyttää sinua ja minuakin, jos haluamme kuunnella mitä hän sanoo. Se, että joku tekee jossakin virheen, ei todellakaan ole este sille, ettei Jumala olisi voinut häntä käyttää. EGW on vain antanut ohjeita meille ja tietoa Raamattuun liittyvistä asioista, mutta hän ei ole totuuden lähde. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Vain häntä voimme turvallisesti seurata. Tarvitsemme kuitenkin ihmisiä kuten EGW:ä, jotka auttavat meitä eteenpäin uskon tiellä. Tarvitsemme toisten ihmisten tukea ja rohkaisua.

    • Jeshuan sanat

      Matt.23:34

      Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;

      • poika 13v

        Matt.23:24. Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
        25. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26. Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
        27. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
        28. Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
        29. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
        30. ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
        31. Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
        32. Täyttäkää siis te isäinne mitta.
        33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        34. Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
        35. että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.
        36. Totisesti minä sanon teille: tämä kaikki on tuleva tämän sukupolven päälle.
        37. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        38. Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
        39. Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

        Johan asia muuttui toiseksi.
        Eikö olekin mukavaa, kun lainaus on lyhyt, se on advarin puolta, mutta pitkänä se kumoaa advarin ajatuksen


      • Naisen muisti
        poika 13v kirjoitti:

        Matt.23:24. Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
        25. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26. Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
        27. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
        28. Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
        29. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
        30. ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
        31. Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
        32. Täyttäkää siis te isäinne mitta.
        33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        34. Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
        35. että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.
        36. Totisesti minä sanon teille: tämä kaikki on tuleva tämän sukupolven päälle.
        37. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        38. Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
        39. Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

        Johan asia muuttui toiseksi.
        Eikö olekin mukavaa, kun lainaus on lyhyt, se on advarin puolta, mutta pitkänä se kumoaa advarin ajatuksen

        Ei oo partasuun urohon. Eli minä en ymmärtänyt yhtään mitään mitä poika kertoi. Kerro selvästi
        mitä ajat takaa, niin että se voidaan käsittää.

        Tarkoitatko sinä tätä Lutterin Farisus kirkkoa
        vai Helluntai Seurakuntaa ehkä mielessäsi on Okhodoksisuus tai Catolic. Kerro mitä sinä ajat
        oikein takaa. Vai Juutalaisiako ahdistelet.


      • Raamattua
        poika 13v kirjoitti:

        Matt.23:24. Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
        25. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26. Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
        27. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
        28. Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.
        29. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
        30. ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
        31. Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
        32. Täyttäkää siis te isäinne mitta.
        33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        34. Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
        35. että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.
        36. Totisesti minä sanon teille: tämä kaikki on tuleva tämän sukupolven päälle.
        37. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        38. Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
        39. Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

        Johan asia muuttui toiseksi.
        Eikö olekin mukavaa, kun lainaus on lyhyt, se on advarin puolta, mutta pitkänä se kumoaa advarin ajatuksen

        Vaan vesistelet aivan perättömiä:

        Tosiasiassa et ole 13 vaan huomattavasti vanhempi.

        Jos osaat todella lukea Raamattua, niin lue Raamattusi ymmärryksellä. Muista myös se Jeesuksen Testamenttia ei ole kellään lupa muutella. Koska testamentin tekiä on kuollut.
        Siis muutosten tekiä on väärentäjä uskotko tähän


    • advarisisar

      Vajavaisia Herra pystyy käyttämään parhaiten. Niitä, jotka ovat arkoja Hänen Sanansa ja tahtons aedessä. Itseään täynnä olevia ns. omavanhurskaita ei voida käyttää, sillä he korottaisivat vaan itseään ja kukaan ei pelastuisi.
      Oikea profeetta tai Herranpalvelija korottaa Kristusta ja suostuu its olemaan sivuroolissa.
      Paras esimerkki lienee profeetoista tässä ollut Johannes Kastaja, joka totesikin, että Että hänen tulee vähetä ja Herran kasvaa.

      • Lukijana

        En tiedä kuka olet mutta sinun sävy on erilainen kuin monen muun adventistin. Todellakin välität Kristus keskeisyyttä, etkä laita niin painoa itseemme ja omaan hyvyyteen. Ilahduttavaa ja annat teistä positiivisen kuvan.


      • Lukijana kirjoitti:

        En tiedä kuka olet mutta sinun sävy on erilainen kuin monen muun adventistin. Todellakin välität Kristus keskeisyyttä, etkä laita niin painoa itseemme ja omaan hyvyyteen. Ilahduttavaa ja annat teistä positiivisen kuvan.

        Onneksi meitä adventisteja on joka lähtöön. Ihan hyvä, että löytyy oppineita ja lukeneita, mutta liika kirjaviisaus vie äkkiä harhateille. Sitä saattaa jopa kuvitella tietävänsä jotain, kun liikaa lukee. Ainakin jos lukee liian yksipuolisesti (eli vain oman seurakunnan kirjallisuutta).

        Itse olen tyytynyt lukemaan lähinnä raamattua. Pitää myöntää, etten siitäkään vielä paljoa ymmärrä. Onneksi on Pyhä Henki oppaana tätä kaikkein tärkeintä kirjaa lukiessa.


      • - one way -
        nettihiiri kirjoitti:

        Onneksi meitä adventisteja on joka lähtöön. Ihan hyvä, että löytyy oppineita ja lukeneita, mutta liika kirjaviisaus vie äkkiä harhateille. Sitä saattaa jopa kuvitella tietävänsä jotain, kun liikaa lukee. Ainakin jos lukee liian yksipuolisesti (eli vain oman seurakunnan kirjallisuutta).

        Itse olen tyytynyt lukemaan lähinnä raamattua. Pitää myöntää, etten siitäkään vielä paljoa ymmärrä. Onneksi on Pyhä Henki oppaana tätä kaikkein tärkeintä kirjaa lukiessa.

        Koen nyt sydämessäni erityisesti siunauta Sinua
        rakas lähimmäiseni "nettihiiri".


        Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua,
        Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa
        ja olkoon sinulle armollinen.
        Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
        ja antakoon sinulle rauhan.

        Siunauksellista Uutta Vuotta 2006!


      • - one way - kirjoitti:

        Koen nyt sydämessäni erityisesti siunauta Sinua
        rakas lähimmäiseni "nettihiiri".


        Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua,
        Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa
        ja olkoon sinulle armollinen.
        Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
        ja antakoon sinulle rauhan.

        Siunauksellista Uutta Vuotta 2006!

        ja siunausta myös sinulle vuodelle 2006!


    • - one way -

      Mitenköhän määritellään Raamatun mukaan oikea jäännöseurakunta?
      Onko esim. adventistit tai joku muu SE oikea jäännösseurakunta?

      Adventistit koroittavat EGW:n lisäksi lain yhden käskyn noudattamista.
      Löytyykö niin täydellistä ihmistä, että hän pystyisi
      noudattamaan edes yhtä kymmenestä käskystä?

      Minä ainakin tunnustan olevani syntinen vajavainen ihminen.

      • E.T.

        Jäännösseurakunta-sanana on ymmärtääkseni Raamatulle aika vieras, vaikkakin siellä puhutaan Jäännöksestä. Adventistit ymmärtävät sen tarkoittavan lähinnä seurakuntaa, "joka pitää Jumalan käskyt ja jolla on Jeesuksen todistus" Ilm.12:17. Kaikki kymmenen käskyä ovat tärkeitä. Se, että miten vajavainen ihminen voi pitää ne, onkin oma asiansa. Oikea sapatinviettohan on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan.Jes.58. Joten siinä on meillä adventisteilla vielä paljon opittavaa ja kehittymisen varaa.


      • vain ja ainoastaan
        E.T. kirjoitti:

        Jäännösseurakunta-sanana on ymmärtääkseni Raamatulle aika vieras, vaikkakin siellä puhutaan Jäännöksestä. Adventistit ymmärtävät sen tarkoittavan lähinnä seurakuntaa, "joka pitää Jumalan käskyt ja jolla on Jeesuksen todistus" Ilm.12:17. Kaikki kymmenen käskyä ovat tärkeitä. Se, että miten vajavainen ihminen voi pitää ne, onkin oma asiansa. Oikea sapatinviettohan on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan.Jes.58. Joten siinä on meillä adventisteilla vielä paljon opittavaa ja kehittymisen varaa.

        Jes.10:20 Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.

        Jer.31:7 Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä.'

        Roomalaiskirje:
        9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

        Jäännös on Israelin kansaa joka kääntyy Kristuksen puoleen.

        Sakarja:
        12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.


      • Voitto Ramu
        vain ja ainoastaan kirjoitti:

        Jes.10:20 Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.

        Jer.31:7 Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä.'

        Roomalaiskirje:
        9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

        Jäännös on Israelin kansaa joka kääntyy Kristuksen puoleen.

        Sakarja:
        12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        "Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on OSAKSI ( tähän kuuluu sana "OSAKSI AIKAA)
        kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista."

        Peitevaate otettan silloin pois Israelin silmiltä.

        Israelin paatumus on koitunut ,meille paknoille pelastukseksi.

        JOS Israel olisi ottanut Messiaan vastaan kuninkaana ei meillä pakanoilla olisi mitään pelastumisen mahdollisuutta.


      • Voitto Ramu kirjoitti:

        "Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on OSAKSI ( tähän kuuluu sana "OSAKSI AIKAA)
        kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista."

        Peitevaate otettan silloin pois Israelin silmiltä.

        Israelin paatumus on koitunut ,meille paknoille pelastukseksi.

        JOS Israel olisi ottanut Messiaan vastaan kuninkaana ei meillä pakanoilla olisi mitään pelastumisen mahdollisuutta.

        Sanoit näin ==>"JOS Israel olisi ottanut Messiaan vastaan kuninkaana ei meillä pakanoilla olisi mitään pelastumisen mahdollisuutta. "


      • zechariah2
        JoikaM40 kirjoitti:

        Sanoit näin ==>"JOS Israel olisi ottanut Messiaan vastaan kuninkaana ei meillä pakanoilla olisi mitään pelastumisen mahdollisuutta. "


      • Voitto Ramu kirjoitti:

        "Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on OSAKSI ( tähän kuuluu sana "OSAKSI AIKAA)
        kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista."

        Peitevaate otettan silloin pois Israelin silmiltä.

        Israelin paatumus on koitunut ,meille paknoille pelastukseksi.

        JOS Israel olisi ottanut Messiaan vastaan kuninkaana ei meillä pakanoilla olisi mitään pelastumisen mahdollisuutta.

        Kirjoitat,että:"Jos israel olisi ottanut Messiaan vastaan kuninkaana ei meillä pakanoilla olisi mitään pelastumisen mahdollisuuta." Onko todella niin? Tarkoitatko todella sitä, vai ymmärsinkö vain väärin? Eikö Jumala laatinutkaan jo ennen aikojen alkua pelastus-suunnitelmaansa ihmistä varten? Aika raju ajatus,että toisen tappio koituisi toisen voitoksi,niinkuin se tässä arki elämässä usein on,mutta se on saatanan toiminta periaate, ei Jumalan.


    • Rauhaa ja kiitos

      Profetian sana on sovussa Raamatun kanssa aina. Sen on pakko olla.

      EGW opetti että totuus löytyy vain Raamatusta, ja johdatti vain Raamatun tutkimiseen.
      Ei muuta tietenkään.

      Arvovaltainen hän on, mutta ei palvottu.

      Hyvää uutta vuotta ja siunausta
      jari laurila

      • poika 13v

        EGW opetti että totuus löytyy vain Raamatusta, ja johdatti vain Raamatun tutkimiseen.
        Ei muuta tietenkään.

        Nyt olet oikealla linjalla. Vain yksin Raamattu riittää.
        Ei tietenkään tarvita muita kirjoja .Miksi Ellen sitten itse kirjoitti ne kirjavuoret, siitä meillä ei ole tietoa.
        Miksi jari suosittelee myös omia kirjoituksiaan, se on meille kaikille arvoitus.


      • Korpiaho
        poika 13v kirjoitti:

        EGW opetti että totuus löytyy vain Raamatusta, ja johdatti vain Raamatun tutkimiseen.
        Ei muuta tietenkään.

        Nyt olet oikealla linjalla. Vain yksin Raamattu riittää.
        Ei tietenkään tarvita muita kirjoja .Miksi Ellen sitten itse kirjoitti ne kirjavuoret, siitä meillä ei ole tietoa.
        Miksi jari suosittelee myös omia kirjoituksiaan, se on meille kaikille arvoitus.

        Ei pysty omaperäiseen Raamatun tutkimiseen, vaan toistat pilkkaajien toisintoja. Kyllä on totuudellinen totuus Raamattu ja ainoastaan Raamattu. Kuitenkin Catolilainen kirkko on pannut meille Protestanteille Luun kurkkuun.

        Kun Se on antanut meille Sunnuntain pyhäpäiväksi.
        Eikä tästä asiasta ole Raamatussa pienintäkään vihjausta. Katsoppas poika kuinka monta Sunnuntaita Jeeus vietti siellä Synagoogassa.


      • poika 13v kirjoitti:

        EGW opetti että totuus löytyy vain Raamatusta, ja johdatti vain Raamatun tutkimiseen.
        Ei muuta tietenkään.

        Nyt olet oikealla linjalla. Vain yksin Raamattu riittää.
        Ei tietenkään tarvita muita kirjoja .Miksi Ellen sitten itse kirjoitti ne kirjavuoret, siitä meillä ei ole tietoa.
        Miksi jari suosittelee myös omia kirjoituksiaan, se on meille kaikille arvoitus.

        Rauhaa ja kiitos

        Siksi, koska EGW johdatti ja opetti Raamattua yksin, ja korotti yksin Kristusta.
        Joti "valoon joka on Raamattu" omia sanojaan lainatakseni.
        Siinä syy.
        Aiotko olla niin viisas että ymmärrät omin neuvoin kaiken?

        Jos Raamattuopetuksiani Raamatun kanssa, havaitset että kysymys on samasta asiasta.

        Siunausta
        jari laurila


      • - one way -
        jarlau kirjoitti:

        Rauhaa ja kiitos

        Siksi, koska EGW johdatti ja opetti Raamattua yksin, ja korotti yksin Kristusta.
        Joti "valoon joka on Raamattu" omia sanojaan lainatakseni.
        Siinä syy.
        Aiotko olla niin viisas että ymmärrät omin neuvoin kaiken?

        Jos Raamattuopetuksiani Raamatun kanssa, havaitset että kysymys on samasta asiasta.

        Siunausta
        jari laurila

        Miksi Sinulta Jari ei saa suoraan kysymykseen suoraa vastausta joka koskee Adventtikirkon opillista asiaa?

        Vaikka esitettyyn kysymykseen olisi joko kyllä tai ei vastauksena.


      • poika 13v
        jarlau kirjoitti:

        Rauhaa ja kiitos

        Siksi, koska EGW johdatti ja opetti Raamattua yksin, ja korotti yksin Kristusta.
        Joti "valoon joka on Raamattu" omia sanojaan lainatakseni.
        Siinä syy.
        Aiotko olla niin viisas että ymmärrät omin neuvoin kaiken?

        Jos Raamattuopetuksiani Raamatun kanssa, havaitset että kysymys on samasta asiasta.

        Siunausta
        jari laurila

        Pidän tärkeimpänä itselleni tällä hetkellä lukea ja opetella ensin Raamatun.

        Matteuksen evankeliumi:
        22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Olen lukenut hengellisiäkin kirjoja muutta niissä ei opeteta Jeesuksen opetuksia.
        Ei ole näkynyt opetettavan myöskään advareiden kirjoissa.
        En ole kirkkojen harrastuksista kiinnostunnu.


      • poika 13v kirjoitti:

        Pidän tärkeimpänä itselleni tällä hetkellä lukea ja opetella ensin Raamatun.

        Matteuksen evankeliumi:
        22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Olen lukenut hengellisiäkin kirjoja muutta niissä ei opeteta Jeesuksen opetuksia.
        Ei ole näkynyt opetettavan myöskään advareiden kirjoissa.
        En ole kirkkojen harrastuksista kiinnostunnu.

        Rauhaa ja kiitos

        Poika taitaa nyt narrata vähän ikäänsä, tai isukki tai äiti pannut kirjoittamaan?
        Ei sillä väliä.

        Kuule, minäkin tein niin, että luen ensin Raamatun.
        Kun tulin synnintntoon, olin ihmeissäni mitä teen?
        Päätin lukea hyvin Raamatun että osaan valita Raamattua parhaiten opettavan seurakunnan.
        En ole valintaani katunut.

        Kyllä tuo Raamatunjae on huomioitava kuten koko Raamatunilmoitus.
        En ole törmännyt ko ongelmaan siellä missä olen seurakuntana, mutta toki yksilöillä aina ongelmia voi olla ja kehitystä edessä.

        Siunausta
        jari laurila

        siunasuta
        jari laurila


    • Kerubi

      Jokohan tänä armon vuonna 2006 adventistit tekevät parannuksen ja hylkäävät valheprofeetta ellenin ja kääntyvät elävän Jeesukseen puoleen. Jeesus on enemmän kuin väärät profeetat.

      Hyljätkää ellenin ja enkelien palvonta!

      • E.T.

        Tulee mieleeni, että tässä asiassa on vielä opiskeltavaa itsekullakin. Itse olen onnellinen, että minulla on ollut mahdollisuus saada rohkaisua ja tietoa Ellenin kautta. Se ei ole vähääkään vähentänyt Raamatun merkitystä, vaan päinvastoin.Esim. terveyteen liittyvistä opetuksista ,maailman historian kulkuun liittyvistä asioista olen saanut tietoa, joka avartaa näkemystäni. Mutta se ei mitenkään poista tarvettani turvautua Jeesukseen. Ellenin kirjoitukset Jeesuksesta kannustavat minua lukemaan enemmän hänestä Raamatusta. Mitä enkeleiden palvontaan tulee, niin en muista kuulleeni edes puhuttavan sellaisesta adventtikirkossa, vaikka olen kuulunut siihen lapsuudestani saakka. Oli yllättävää kuulla sellaista tietoa näin monien vuosien seurakunnassa olemisen jälkeen.


      • tuukka ton......
        E.T. kirjoitti:

        Tulee mieleeni, että tässä asiassa on vielä opiskeltavaa itsekullakin. Itse olen onnellinen, että minulla on ollut mahdollisuus saada rohkaisua ja tietoa Ellenin kautta. Se ei ole vähääkään vähentänyt Raamatun merkitystä, vaan päinvastoin.Esim. terveyteen liittyvistä opetuksista ,maailman historian kulkuun liittyvistä asioista olen saanut tietoa, joka avartaa näkemystäni. Mutta se ei mitenkään poista tarvettani turvautua Jeesukseen. Ellenin kirjoitukset Jeesuksesta kannustavat minua lukemaan enemmän hänestä Raamatusta. Mitä enkeleiden palvontaan tulee, niin en muista kuulleeni edes puhuttavan sellaisesta adventtikirkossa, vaikka olen kuulunut siihen lapsuudestani saakka. Oli yllättävää kuulla sellaista tietoa näin monien vuosien seurakunnassa olemisen jälkeen.

        >>>>Kaikkien aikojen yleismaalliseen seurakuntaan kuuluvat kaikki, jotka todella uskovat Kristukseen, mutta viimeisinä päivinä, laajalle levinneen luopumuksen aikana, on kutsuttu esiin jäännös, joka noudattaa Jumalan käskyjä ja uskoo Jeesukseen. Tämä jäännös ilmoittaa tuomion ajan koittaneen, julistaa pelastusta Kristuksessa ja kaiuttaa hänen toisen tulemuksensa lähestymistä. Tämän julistuksen vertauskuvina ovat Ilmestyskirjan 14.luvun kolme enkeliä; sen kanssa samanaikaisesti on taivaassa käynnissä tuomiotoimi, ja maan päällä julistus johtaa parannukseen ja uskonpuhdistuksee>>>>>

        Sanot ettet ole kuullut enkelien palvonnasta adventtikirkossa

        Teidän oppinne perutuu Ellenin kautta enkelien sanomaan.

        Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Kolossalaiskirje:
        2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

        Kyllä Paavali niin monessa kohdin on puhunut juuri EGWhiteä vastaan että pitää olla paatunut ellei huomaa että juuri Raamattu ei suosittele tuota v naisprofeettaa.

        Kumman itse valitset Kristuksen vai Ellenin?
        Molemmat ei vät tule samassa paketissa.


      • E.T.
        tuukka ton...... kirjoitti:

        >>>>Kaikkien aikojen yleismaalliseen seurakuntaan kuuluvat kaikki, jotka todella uskovat Kristukseen, mutta viimeisinä päivinä, laajalle levinneen luopumuksen aikana, on kutsuttu esiin jäännös, joka noudattaa Jumalan käskyjä ja uskoo Jeesukseen. Tämä jäännös ilmoittaa tuomion ajan koittaneen, julistaa pelastusta Kristuksessa ja kaiuttaa hänen toisen tulemuksensa lähestymistä. Tämän julistuksen vertauskuvina ovat Ilmestyskirjan 14.luvun kolme enkeliä; sen kanssa samanaikaisesti on taivaassa käynnissä tuomiotoimi, ja maan päällä julistus johtaa parannukseen ja uskonpuhdistuksee>>>>>

        Sanot ettet ole kuullut enkelien palvonnasta adventtikirkossa

        Teidän oppinne perutuu Ellenin kautta enkelien sanomaan.

        Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Kolossalaiskirje:
        2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

        Kyllä Paavali niin monessa kohdin on puhunut juuri EGWhiteä vastaan että pitää olla paatunut ellei huomaa että juuri Raamattu ei suosittele tuota v naisprofeettaa.

        Kumman itse valitset Kristuksen vai Ellenin?
        Molemmat ei vät tule samassa paketissa.

        Oletko lukenut esim. Ellenin kirjan Aikakausien toivo? Siinä hän kertoo pelkästään Jeesuksesta. Ellen ja Jeesus eivät ole toistensa vaihtoehto, vaan EGW johtaa kirjoituksillaan ihmisiä Jeesuksen luo.


      • annu42
        E.T. kirjoitti:

        Oletko lukenut esim. Ellenin kirjan Aikakausien toivo? Siinä hän kertoo pelkästään Jeesuksesta. Ellen ja Jeesus eivät ole toistensa vaihtoehto, vaan EGW johtaa kirjoituksillaan ihmisiä Jeesuksen luo.

        Kirjasta on tehty myös lyhennetty laitos Raakkaudella Isältä, jonka olen lähettänyt monille väkivaltaisen kuoleman kohdanneen omaiselle. Olen saanut vain pelkkää kiitosta.
        Kirja on Isän kirje jokaiselle, joka haluaa tutustua Jeesukseen Kristukseen. Siitä löytyy sanoja jokaiseen elämän tilanteeseen, sillä Jeesus on vastaus kaikkeen.


      • ANNOIN
        annu42 kirjoitti:

        Kirjasta on tehty myös lyhennetty laitos Raakkaudella Isältä, jonka olen lähettänyt monille väkivaltaisen kuoleman kohdanneen omaiselle. Olen saanut vain pelkkää kiitosta.
        Kirja on Isän kirje jokaiselle, joka haluaa tutustua Jeesukseen Kristukseen. Siitä löytyy sanoja jokaiseen elämän tilanteeseen, sillä Jeesus on vastaus kaikkeen.

        Naapurini sanoi että hän on avoin kaikille uskonnoille. Sanoin että jos olet,niin tutustu Jeesukseen. Annoin " Rakkaudella Isältä "- kirjan. Kun hän oli sen lukenut,hän pyysi lisää luettavaa. Nyt hän aloitti Alfa ja Omega sarjan!


    • - one way -

      Todistusaarteita kirjasta: "Koska me pidämme kaikki kymmenen käskyä ja meillä on Ellen White profeettanamme, niin me seitsemännen päivän adventistit olemme jäännösseurakunta!"

      Pitääkö tämä paikkansa?

    • Tappi

      Kuinka moni täällä todella tietää mitä Ellen White monesta asiasta opettaa?

      Varmasti vaan adventisteistakin hyvin harvat tietävät.

      Miksi adventistit ovat kärkkäitä arvostelemaan kun sanotaan että Ellen Whiten kirjoittaa että mústaihoiset ovat valkoisten ja eläinten jälkeläisiä. Kuka todella tietää että tämä ei ole valhe jota entiset adventistit levittää vaan itse asiassa Ellenin oikea näky.

      Tai että mitä EGW opettaa ruokavaliosta. Ei riitä pelkkä kasvisravinto, on jätettävä pois maitotuotteet, etikka, munat ja ties mitä. Vegaaniksiko tässä pitääkin heittäytyä.

      Vihkisormustakaan ei ole hyvä käyttää koska Ellenillä on siihenkin joku näky takuudeksi.

      Nämä nyt eivät ole mitään raamatullisia asioita, kuten esim teologiset väittelyt tutkivasta tuomiosta, sapatista, jalkojen pesusta tms. Mutta jos ihminen todella perehtyy ellenin kirjoihin ja näkee vaivaa sadakseen kokoon melko kattavan kirjallisuuden on siellä sääntöjä puoleen jos toiseen ja hulluksi tulee kun niitä noudattaa, tai jos ei hulluksi niin fyysisesti sairaaksi.

      Onneksi nykyään on adventtikirkoissa virkistävä kriittinen tuuli Elleniin ja hänen opetuksiin, mm. että hän sai viestejä kuolleelta mieheltään. Ja että hänellä todella oli sairaus joka aiheutti näkyjä. Sairaus; hysteria ja katalepsia jonka omat adventistilääkärit olivat diagnosoineet. Sairaus joka aiheutta aharhanäkyjä ja jotka menevät ohi keski-iässä, niin kuin Ellenillä vähitellen näyt vähenivät ja keski-isässä loppuivat.

      Ennen ehkä oli vallalla, ja edelleen vanhojen ihmisten keskuudessa daventtikirkossa, että Elleniä painotetaan. Onneksi nuoret ovat kriittisempiä.

      • Tappi

        Ja mielestäni on vaarallista tämä vallalla oleva suuntaus, että sanotaan että ei se nyt niin nuukaa, ei oteta asoita vakavasti. Että EGW opettaa monista asioista hyvin, että se riittää. Entäpä sitten ne mone tmuut opetukset, jotka eivät ole hänen kirjoittamiaan vaan itse asiassa jonkun toisen, tai että hän on saanut viestejä kuolleilta tms. Näiltäkö pitäisi silmänsä ummistaa koska ellen kuitenkin opettaa joissakin asioissa hyvin ja raamatun mukaisesti. Vaarallista sanon minä!


      • Tintin
        Tappi kirjoitti:

        Ja mielestäni on vaarallista tämä vallalla oleva suuntaus, että sanotaan että ei se nyt niin nuukaa, ei oteta asoita vakavasti. Että EGW opettaa monista asioista hyvin, että se riittää. Entäpä sitten ne mone tmuut opetukset, jotka eivät ole hänen kirjoittamiaan vaan itse asiassa jonkun toisen, tai että hän on saanut viestejä kuolleilta tms. Näiltäkö pitäisi silmänsä ummistaa koska ellen kuitenkin opettaa joissakin asioissa hyvin ja raamatun mukaisesti. Vaarallista sanon minä!

        Niin missä kulkee raja jolloin joku pidetty tai uskottu henkilö menettää uskottavuutensa?
        Vaikuttaa että yhdet näkevät EGW:n lähes virheettömänä profeetallisena sanansaattajana. Toiset taas pitävät häntä eksyttäjänä ja vääränä profeettana.

        Tuskin kaikki negatiiviset väittämät mitä hänestä kirjoitetaan ihan "huuhaata" kuitenkaan ole. Kriittisyyskään ei välttämättä ole vastustamista, vaan kysenalaistamista, asioiden oikeellisuuden selvittämiseksi.


      • sini-silmänen
        Tintin kirjoitti:

        Niin missä kulkee raja jolloin joku pidetty tai uskottu henkilö menettää uskottavuutensa?
        Vaikuttaa että yhdet näkevät EGW:n lähes virheettömänä profeetallisena sanansaattajana. Toiset taas pitävät häntä eksyttäjänä ja vääränä profeettana.

        Tuskin kaikki negatiiviset väittämät mitä hänestä kirjoitetaan ihan "huuhaata" kuitenkaan ole. Kriittisyyskään ei välttämättä ole vastustamista, vaan kysenalaistamista, asioiden oikeellisuuden selvittämiseksi.

        1.Korinttolaiskirje:
        5:6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

        Galatalaiskirje:
        5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

        Pieni väärä asia vaatii puolustautumista ja vie kauas totuudesta.
        Se joka vääryyttä peittelee ei voi olla totuuden palveluksessa.


      • Utelias asioista
        sini-silmänen kirjoitti:

        1.Korinttolaiskirje:
        5:6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

        Galatalaiskirje:
        5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

        Pieni väärä asia vaatii puolustautumista ja vie kauas totuudesta.
        Se joka vääryyttä peittelee ei voi olla totuuden palveluksessa.

        Suurkiitokset sinulle sinä todella olet avannut minun silmäni näkemään Totuuden!

        Todella nämä Parjatut Whiten teookset ovat todella erittäin Raamatun mukaisia ja johdattavat ihmisen todella Jeesuksen Jalkojen juureen. Nämä antavat raamatusta täydellisimmän kuvan väritettynä. Minä suosittelen näitä kirjoja muillekin, jotka ovat kiinnostuneita itse ottamaan selvän mitä kirjoitettu on

        Aina kannattaa tutkia ja sitten vasta hutkia.
        Nää teokset ei ole Sairaan kirjoittamia siitä minä olen Varma!!!!


      • nasu
        Utelias asioista kirjoitti:

        Suurkiitokset sinulle sinä todella olet avannut minun silmäni näkemään Totuuden!

        Todella nämä Parjatut Whiten teookset ovat todella erittäin Raamatun mukaisia ja johdattavat ihmisen todella Jeesuksen Jalkojen juureen. Nämä antavat raamatusta täydellisimmän kuvan väritettynä. Minä suosittelen näitä kirjoja muillekin, jotka ovat kiinnostuneita itse ottamaan selvän mitä kirjoitettu on

        Aina kannattaa tutkia ja sitten vasta hutkia.
        Nää teokset ei ole Sairaan kirjoittamia siitä minä olen Varma!!!!

        Luin eilen lehtiartikkelin jossa haastateltiin Whiten miniää.Haastattelu tehty v.1968 jolloin miniä lähestyi 95 vuotta.Hän ketoo E.G:Whitestä, jonka kanssa hän eli läheisessä yhteydessä 20 v.: " Hän oli hyvin miellyttävä.Seurallinen. Hänellä oli aina tilaa vieraille pöydässä. Jatkuvasti iloinen.Rakasti lapsia.Ymmärrän Herran käyttäneen häntä. Hän oli myös suurenmoinen anoppi,hyvin luonnollinen, hyvin hellä, hyvin ystävällinen.Hän suhtautui aina miellyttävästi ihmisiin , joiden kanssa joutui tekemisiin."


      • - one way -
        nasu kirjoitti:

        Luin eilen lehtiartikkelin jossa haastateltiin Whiten miniää.Haastattelu tehty v.1968 jolloin miniä lähestyi 95 vuotta.Hän ketoo E.G:Whitestä, jonka kanssa hän eli läheisessä yhteydessä 20 v.: " Hän oli hyvin miellyttävä.Seurallinen. Hänellä oli aina tilaa vieraille pöydässä. Jatkuvasti iloinen.Rakasti lapsia.Ymmärrän Herran käyttäneen häntä. Hän oli myös suurenmoinen anoppi,hyvin luonnollinen, hyvin hellä, hyvin ystävällinen.Hän suhtautui aina miellyttävästi ihmisiin , joiden kanssa joutui tekemisiin."

        Tämä on totta, että Jeesus elää.
        Tämä on totta, että esim. Apostolit ovat parempia esikuvia kuin EGW ja heistä saamme lukea Raamatusta.

        Ei kai Raamatussa käytetty "totuuden lähteenä" siihen aikaan jo kuolleita profeettoja?
        Tänä päivänäkin Jumala antaa profetoimisen Armolahjan ja sellaista käytetään eri srk:ssa, mutta on muistettava mitä Raamattu sanoo profetoinnista.

        Onko adventtikirkossa tänä päivänä ketään
        profeettaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko nainen siis

      Ihastunut vai rakastunut?
      Ikävä
      75
      2353
    2. Mies rakkain

      Meidän rakkaus ei pala tulessakaan❤️‍🔥
      Ikävä
      49
      2073
    3. Sointu Borg keikistelee vartaloa nuolevassa mekossa -Kohukaunotar Marika Fingerroos kuittaa "Mikä.."

      Sointu Borg ei jätä kylmäksi edes aikansa kohukaunotarta, Marika Fingerroosia. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      2067
    4. Sinulle kaunis ihana yh...

      Kerro jotain lisää elämäntilanteestasi ja itsestäsi. 😊
      Ikävä
      74
      1949
    5. Karpo kujalla

      PrimeTimessä joku demari pyörittää Karpoa 100-0.
      Ähtäri
      53
      1902
    6. Näytit minulle

      aivan uudenlaisen maailman. Sellaisen, jossa peilien pinta ei ole säröillä. Ihastuin sinuun mitä paremmin opin sinut tun
      Ikävä
      49
      1519
    7. Persut eivät lähde mukaan hallituksen rasisminvastaiseen kampanjaan

      Ja sekö on sille yhdelle hallitusta johtavalle töppöselle ihan ok? 🤪 https://www.is.fi/politiikka/art-2000010657169.htm
      Maailman menoa
      303
      1428
    8. Kuka huijasi Suomea hakemaan NATO jäsenyyttä?

      Huh huh huh… Nuoret sotaintoilijat eivät ymmärrä mitä kirjoittavat. Suomella on mennyt aina hyvin, kun suhteet itäiseen
      Maailman menoa
      472
      1366
    9. Lapinlahtelaisessa koulussa laulettiin virsiä ja ruokarukouksia, rehtorille vakava huomautus

      Suomen kulttuuriin kuuluu jo kristillisyys. Käsittämättömäksi on aika muuttunut. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/la
      Helluntailaisuus
      174
      1351
    10. Mä oon niin patti tilanteessa

      Vaikeassa sellaisessa!!
      Ikävä
      26
      1320
    Aihe