mitä tarkottaa sana vanos kun on puhe bemarin m50koneesta? eli 520i vm91
ja onko siinä NAKUTUKSEN TUNNISTINTA?
kantsiiko käyttää 95 vai 98
ja mitä hyötyy/haittaa?
MIKÄ ON VANOS ku bemarin koneest puhutaan
21
33549
Vastaukset
- Anza-87
eikö se ole tämmönen muutuva venttilien ajoitus systeemi,vähän niinku hondissa VTEC?
- Nimetön
onko mulla tos bmw 520i vm92 siin on v6 24v eli m50kone
onko siin sellanen? ja mitä hyötyy siittä olis? - jjj
Nimetön kirjoitti:
onko siin sellanen? ja mitä hyötyy siittä olis?yksipuolinen venttilin ajoitus, elikkä säätyvä nokka-akseli imupuolella.säätää imuventtilien ajoitusta.tuo enemmän vääntöjä koneeseen.
- Nimetön
jjj kirjoitti:
yksipuolinen venttilin ajoitus, elikkä säätyvä nokka-akseli imupuolella.säätää imuventtilien ajoitusta.tuo enemmän vääntöjä koneeseen.
jaa eli siin on sellanen voiko se pitää muuten kylmänä jotain ääntä?joo no se selittää tuon vääntö eron tohon vanhaan malliin verrattaessa
- Lady mit dem Auto
Nimetön kirjoitti:
onko siin sellanen? ja mitä hyötyy siittä olis?"v6 24v "- onneksemme BMW ei ole koskaan sortunut V6 sotkuihin joissa on aina sisäisiä massamomentteja ja tärinää enemmän kuin suorassa nelosessa eli autossasi on oltava suora kutonen eli toiselta nimeltään rivikutonen joka on aivan omaa laatuaan.
- kake
Lady mit dem Auto kirjoitti:
"v6 24v "- onneksemme BMW ei ole koskaan sortunut V6 sotkuihin joissa on aina sisäisiä massamomentteja ja tärinää enemmän kuin suorassa nelosessa eli autossasi on oltava suora kutonen eli toiselta nimeltään rivikutonen joka on aivan omaa laatuaan.
tarkennusta. Vanos-järjestelmä löytyy toki m50 moottorista,mutta vasta 1993 ja myöhemmistä m50TU/Vanos merkinnän omaavista moottori versiosta.Nakutus sensoreita m50 moottorissa on 2kpl
- Nimetön
kake kirjoitti:
tarkennusta. Vanos-järjestelmä löytyy toki m50 moottorista,mutta vasta 1993 ja myöhemmistä m50TU/Vanos merkinnän omaavista moottori versiosta.Nakutus sensoreita m50 moottorissa on 2kpl
no mikä vanos mul on vai onko tos vm92?
onko nakutuksen säätö jutskaa? - Vanosta
Nimetön kirjoitti:
no mikä vanos mul on vai onko tos vm92?
onko nakutuksen säätö jutskaa?Kato onko kannen päässä etupuolella sellainen muhkura, jos on niin on Vanos, mut jos on tasainen niin ei ole Vanosta. Ja jos se kannen etupuolen päälimmäinen pikku muovikansi on harmaa, niin ei ole Vanosta.
- Nimetön
Vanosta kirjoitti:
Kato onko kannen päässä etupuolella sellainen muhkura, jos on niin on Vanos, mut jos on tasainen niin ei ole Vanosta. Ja jos se kannen etupuolen päälimmäinen pikku muovikansi on harmaa, niin ei ole Vanosta.
mitäs hyötyy siittä sit on?? ei ne vanokselliset ainaskaa lujempaa kulje? juu en nyt pysty katsoo onko ku sain takuuseen täydellisen 4kulman jarru huollon. lol
vai onko siinä max vääntö n.700kierrosta alempana?
itel on kyl jotain tehty koneesee ku tuntuu paljon ärhäkämmältä kuin mondeo 2.5l v6 24v vm97 outoo? - jjjj
Nimetön kirjoitti:
mitäs hyötyy siittä sit on?? ei ne vanokselliset ainaskaa lujempaa kulje? juu en nyt pysty katsoo onko ku sain takuuseen täydellisen 4kulman jarru huollon. lol
itel on kyl jotain tehty koneesee ku tuntuu paljon ärhäkämmältä kuin mondeo 2.5l v6 24v vm97 outoo?autosi on käytännössä vm 93 jos on rekistöröity vuonna 92 lokakuun jälkeen.silloin muistaakseni tuli uusi vanoksella oleva kone...
- mitää oo
Nimetön kirjoitti:
itel on kyl jotain tehty koneesee ku tuntuu paljon ärhäkämmältä kuin mondeo 2.5l v6 24v vm97 outoo?ei siit mit hyötyy o ei kulekaan lol
siihe koneesee mitää oo tehty
vitun pahvi - ei ole V6
Nimetön kirjoitti:
onko siin sellanen? ja mitä hyötyy siittä olis?Tietääkseni Bayerische Motoren Werke ei ole käyttänyt V6 koneita : / vaan 4.0 litrasessa muuttuu V8 koneeksi. Mutta kuitenkin toi sun M50B20i on suora kutonen. Saattaa joistakin 3.0 ja 3.5 koneista löytyä V8 mutta ovat vissiinkin aika harvinaisia. Ainakin näissä E34 mallisissa bemareissa.
- audimies
Nimetön kirjoitti:
jaa eli siin on sellanen voiko se pitää muuten kylmänä jotain ääntä?joo no se selittää tuon vääntö eron tohon vanhaan malliin verrattaessa
Viä paaliin, nii lakkaa pitämästä ääniä
- Anonyymi
Nimetön kirjoitti:
onko siin sellanen? ja mitä hyötyy siittä olis?Vesipää...katso sinne moottoriin. Se ei ole V6.
- jjjj
niin ja ilmeisesti sul vanos koneisto niin sanotusti rallattaa...mut ei huolta..se ei oo vika vaan ominaisuus...
- Poiss
Pystyykö vamosta korjaamaan pako puoli jumissa
- E30
VANOS = VAriable NOckenwellenSteuerung
- aedfdsfdsf
se on vähän niinku vamos mut saksaks
- BMWgayBoy
Se on vähä ku anus, sointuu hyvi,oih....<3
- baijerinfritzs
Ihan homo virityksiä, ei tuo vääntöä yhtään alakiekoille! Vain liikaa liikkuvia paska osia!
- Anonyymi
VANOs on jotqin mitä voi huoltaa. Välttyy isommalta rempalta. Minä olen aika ködetön niin en huolla, eli vaihto edessö noin sadan tonnin kohdalla kai.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818