keskusteluapua?

Maaria-58

Tämä kysely piti laittaa palastalle 60 , mutta kun ajattelin, että täällä on varmaankin enemmän
kävijöitä, niin laitoin tänne.
Mistä minä, kuuttakymmentä lähestyvä vaimo-ihminen saisin keskusteluapua, kun olen ihan lukossa? En voi kuormittaa ystäviäkää, koska kaikilla heillä on omat vaikeutensa. Aviomies on, mutta siitä keskustelusta en saa mitään. Lapsia en voi kuormittaa asioillani ja parhaat ystäväni tekevät kuolemaa. Olen menettänyt viime vuosina kaikki ne ystäväni, joihin olen voinut tukeutua. Yleensä on kyllä niin, että itse olen kuunteleva osapuoli - nyt tarvitsisin itse sellaista.
En itsekään osaa solmujani avata. Haluaisin nykyisin vain olla yksin, mutta siitäkin kärsin, koska olen perusluonteeltani iloinen ja seurallinen. Läheisyyttä en ole saanut vuosiin.

8

1058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain*
    • Monet ovat havainneet kirjoittamisen hyväksi purkautumis- ja ajatusten järjestelykanavaksi.
      Vuorovaikutus ymmärtävän ihmisen kanssa olisi vielä parempi vaihtoehto.
      Voisiko kirjeenvaihtoilmoitus olla yksi vaihtoehto?

Monissa kunnissa on erilaisia vertaistukiryhmiä, joista saattaisi ehkä löytyä apua.

Keskustelupalstoilla käydään monenlaisia keskusteluja erilaisista aiheista. Niissä tuskin saa kovin henkilökohtaista kontaktia.

Oletko varma, ettei joku ystävistäsi haluaisi auttaa sinua? Omien murheiden lomassa ystävän toisenlaisten murheiden kuunteleminen voisi ehkä tuntua vaihtelulta.

Kun tutkit jo saamasi osoitteet ja linkin, saatat löytää sieltä uusiakin, kun alat kysellä.

Lähde liikkeelle, että löytäisit taas enemmän iloakin elämääsi. Hyvää jatkoa.

• ajat on muuttunu

hae apua sukulaisilta!Kokemusta on ja en enää kuuntele heitäkään.

• Otontytär

Kriisikeskus Mobilessa autetaan keskustelemalla samoin Punaisesta Rististä saattaisit löytää 'ystävän', jos paikkakunnallasi on jompikumpi näistä. Seurakunnilla on myös mahdollisuuksia auttaa, voisit soittaa ja kysellä. Kaikki edellämainitut ovat vaitiolovelvollisia ja koulutuksen saaneita, joten voit luottaa heihin. Minäkin voisin keskustella kanssasi, mutta miten saisimme yhteyden toisiimme. Jos et muuten löydä ketään, jätä minulle viesti 60 :aan, mietitään, mitä tehdään. Toivon sinulle voimia ja rohkeutta etsiä apua saamistasi linkeistä.

• salakaataja

Ihan vaan vinkkinä, hommaa tietokoneeseesi Skype-puhelinjärjestelmä. Saat puhekumppaneita ja käytännössä ilmaiseksi ympäri maailman. Tai Suomen, ihan asiallisia ihmisiä ja jaksavat jutella.

• Remmari ek

Useimmissa Väestöliiton toimistoissa on psykologi ja keskusteluapua, terapiaa.

Seurakunnilla on myös keskustelu- ja terapiapalveluja, mutta vain suurilla paikkakunnilla. Siellä ei tuputeta mitään, vaan hoito on täysin ammatillista.

Yksityiset psykologit ja psykoanalyytikot antavat keskustelupalveluja ja terapiaa. Kela maksaa yleensä kahden vuoden keskustelut. Joillakin paikkakunnilla trapeutit ovat lääkäriluettoissa, ei kuitenkaan kaikki eikä joka kaupungissa. Keltaiset sivut puhelinluettelossa ovat silloin oikea paikka etsiä.

Psykiatrit ovat aina lääkäriluetteloissa, mutta heidän hoitonsa on yleensä vain lääkeitä, harvemmin oikeaa keskusteluapua. Lääkärikeskuksilla on monin paikoin sekä psykiatrin että psykologin palveluja.

Jos asut sellaisella paikkakunnalla, jossa on valinnan varaa, niin suosittelen sitä, että etsit uuden keskuteluavun antajan, jos ensimmäinen ei ole mielestäsi sopiva sinulle. Se on aivan yleistä ja normaalia.

Minulla on yli 10 työtoveria, jotka käyvät jonkinlaisessa terapiassa tai keskusteluissa. Tarkoitan tällä sitä, että se EI ole hävettävää, ja että se EI ole "hullun" merkki.

• Maaria-58

Kiitos teille kaikille, jotka vastasitte kysymykseeni! Ehdotuksissa oli muutamia, jotka ovat sellaisia, joita voisin kokeilla.
      Se, mitä nyt tarvitsisin, olisi ymmärtävä henkilö, jolle voi puhua ja joka ei tee sitä työkseen, vaan ihan tavallisen molemminpuolisen keskustelun lomassa.

• SininenBlue

olemisen kuuleminen.
      Toivottavasti ongelmasi ei löydy keittiöstä.

Itse 25 vuotta avioituneena sanaharkkaa kohdanneeni. Nyt tosin AU.Olen mies.

Teillä ei liene yhteisiä harrastuksia,kalastus,
      pyöräily,teatteri,ruuanlaitto.......

Vie miehesi ravintolaan,kauniit vaatteet ylläsi,
      tangoon vie,valssiin,ellei osaa opeta.

Myös minä usein iloitsen,osaan jopa nauraa itselleni hölmöiltyäni.

Minulla ei ole kissaa,ei koiraa,muitakaan eläviä.
      Palveluskoiria oli yli 20 vuoden ajan.

Yksinäin kartanoani mittailen,46 neliöö, sisäpinta-ala.

Mistä haluaisit keskustella?.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1184
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      860
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      613
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      552
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe