Aikatalut!!!!!!

menna

Jos teillä on oma hevonen, niin miten ihmeessä te ehditte ruokkia sen!? jos koulussa on vaikka kasiaamu niin munhan täytyis herätä joskus puol kuus! miten te ruokitte teidän hevoset niin että te ehditte???!!!

9

1148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomioon

      hevosta hankkiessa. on vain järjestettävä aikaa! tai otettava hevoselle täysihoitopaikka muulta tallilta, jos oma aika ei anna periksi.

    • nousta aikasin

      Mä laitan hepalle kaurat ihan eka ja haen heinää sillä aikaa. Heinät kainaloon ja heppa toiseen käteen ja sit vaan tarhaan. Ei mee paljoo aikaa (10-15min). Kun joutuu ite hoitaan heppansa kokonaan, niin kummasti sitä aikaa löytyy ja oppii tekeen hommat nopeesti. Älä jää turhaan näprään aamulla, kun on kiire. Kaikki valmiiks illalla. Hätätilanteessa muutkin perheen jäsenet osaa heittää hepalle heinää. Ja tosi paljon helpottaa, jos heppa osaa ite juosta aitaukseen ja aitauksesta sisälle. Opetusvaiheessa laita herkkuja tai esim aamukaurat aitaukseen ja illalla talliin rehut valmiiks ennen sisälle ottoa. Mun heppa ainakin oppinut, vaikka välillä tekeekin pihassa ylimääräisen lenkin.

    • hennukka

      Mun heposen aamuruokintaan meni 5 min. Koulumatkalla pihassa päästin heposen tarhaan ja heitin 3 siivua heinäpaalista ja sitten edellisiltana ämpäriin turpoamaan laitettu kaura-lese-kivennäisseos.

      Se juottaminen olikin sitten vaikeampaa, koska vesi jäätyy talvella. Mutta onneksi iskä juotti heposen minun koulussa ollessa pari kertaa ja viskas lisää heinää.

    • Tiitu

      Monet heräävät töihinkin hyvin aikaisin. Itse on valitettavasti hevosta omista, mutta koiran ruokkimiseen ja ulkoiluttamiseen joudun JOKA aamu varaamaan puoli tuntia aikaa. Eli herätys on puolitoista tunti ennen koulun alkua. Siihen tottuu, kun tietää, että se on pakko tehdä. LAita rehut valmiiksi jo illalla. Ja ajoissa mukkumaan, jotta jaksat herätä!! :) Pärjäilemisiä.

    • Nimetön

      Nousin klo 5.00 talliin, että kerkesin klo 7.30 koulubussiin. Nyt minun on noustava klo 6.30, että kerkeän viedä ponin ulos ennenkuin lapseni heräävät ja mies lähtee töihin.Aamutalliin menee siis aikaa n.15min
      Meillä on seuraavanlainen aikataulu talvisin:
      6.30 vettä,ulos(heinää vapaasti syötävänä)
      puolilta päivin käyn taas viemässä vettä sekä kourallisen prixiä
      n.klo 17.00 ratsastan
      20.00 tallin siivous, poni talliin, iltaruokinta ja rapsutukset.

    • lumi-angel

      Seitseman maissa riittää...

    • polle

      eli jos sä haluut ja tykkäät hevosista nii kyl sä ne sit haluut hoitaa aamuisinki. mun ohjelma on yleensä tälläinen:
      6.30 hevoselle vesi ja ruokaa
      7.15 heppa ulos tarhaa
      koulun jälkee:
      n.15-16.00 ratsastus/ ajo (=kestää alta tunnin/tunnin)MUISTA palkita hevonen jos se meni hyvin ja uskoi sua...
      16-17.00 hevoselle (=kauraa ei aina) vähän ja ulos (=kylmällä ilmalla talliin loimi päälle)
      karsinan siivous mieluiten teet heti koulun jälkeen.
      20.00 iltaruokinta

    • ei

      paljonko sitä ruokaa pitää antaa vuonikselle

    • 3vuotta ponin om.

      itellä asuu poni omassa pihassa ja ite oon koululainen. Koulu alkoi aina 8.00. Joskus vanhemmat kävivät antamassa päiväheinät, jos menin esim. kaverille koulusta suoraan.
      Nyt kutosluokan ajan tein näin:

      4.45 heräsin
      5.00 tallilla hoitamassa ja ruokkimassa
      6.00 tarhaan

      koulun jälkeen

      15.00 ponille päiväheinät
      16.30 ratsastus
      18.00 tarhaan poni ja heinää sinne
      20.00-20.30 iltaruokinta

      Jotain tuota luokkaa oli muistaakseni. Rankkaa, mutta sen arvoista. Nyt kesälomalla herään 6.15 ja käyn 6.30 aamutallin. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe