Meillä siirryttiin Linuxiin jo vuosi sitten. Ei ole ollut tietoturvaongelmia sen jälkeen. Käytämme töissä kyllä windosille tehtyjä sovelluksia, mutta niillä koneilla ei mennä koskaan toimiston sisäistä verkkoa kauemmas. Ainoastaan linuxilla nettiin. On se jämpti niin. Windows ei tule koskaan olemaan täysin varma. Aina joku hakkeri löytää jonkun uuden haavoittuvuuden ja alkaa tehdä tuhojaan.
LINUX ON PARAS
19
756
Vastaukset
- ----
Meillä siirryttiin Macciin jo vuosia sitten. Ei ole ollut tietoturvaongelmia sen jälkeen.
Koska Macille löytyy kaikki yleisimmät kaupalliset softat toisin kuin Linuxille joten voimme käyttää nettiä että sovellutuksia yhtä aikaa. On se jämpti niin.
Windows ei tule koskaan olemaan täysin varma. Aina joku hakkeri löytää jonkun uuden haavoittuvuuden ja alkaa tehdä tuhojaan.- Anonyymi
Kaiki Windows viritelmät on käyttöjärjestelmän irvikuvia. Yök.
;D - Anonyymi
Windows harmaannuttaa käyttäjänsä! Jakkarasta tulee piinapenkki. ;D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiki Windows viritelmät on käyttöjärjestelmän irvikuvia. Yök.
;DNyt kirjoitat asiaa!
- Ossi
Linux on kriminalisoitu vuoden alussa voimaan tulleella lailla. Suomi-Knoppix onkin jo otettu pois jakelusta.
- Pera
Millä tavalla Linux on kriminalisoitu???
- hanex
Kysehän on tällä hetkellä DVD-purkuohjelmasta, joka sisältyi tuohon kokoonpanoon. Erään missiministerin takia on nyt koko Suomi paniikissa
- Anonyymi
Pera kirjoitti:
Persuapinan vikinää.
- Anonyymi
Pera kirjoitti:
Ei suostunut asentamaan taka-ovea.
- Anonyymi
MENE HOITOON!
- Knoppix
Juu...kyllä wintoosa osaa sekottaa koneen.
Kaikille, jotka haluavat kokeilla Linuxia, kannattaa ladata Knoppix Live CD. Itselläni on kotiverkko, jossa toisessa pyörii Knoppix joku vanha 3.11 versio. Mutta siinä on selaimet sun muut ja Open Officet-taitaapa olla palomuurikin.Ymmärtää muistitikkuja - muttei välttämättä USB modeemeja (ainakaan minulla ei ymmärtänyt).Vaan kun ei Linuxiin taida olla oikein edes olemassa mitään vakavasti otettavia viruksia eikä vakoiluohjelmia.
Itse aion asentaa toiseksi käyttikseksi Fedoran - knoppix saa riittää nyt tähän alkuun. - fierce-passion-in-my-loins
kiinalaisia ei o ko muutama
:D - Anonyymi
Itse siirryin Linuxiin muutama vuosi ennenkuin alkuperäinen aloittaja 2006 kirjotti. Suurinpiirtein 20 v. menty jo Linuxilla:) Nyt on pääkoneessa pelkkä uusin Debian:)
- Anonyymi
Itse sen kokenut että Windowsilla pelikokemus voi olla kovankin luokan koneella umpisurkea. Siksi LINUX.
- Anonyymi
Windows kuumenee mu läppärillä liikaa pelatessa ym., linux on viileämpi. Tuuletusalusta on.
- Anonyymi
Linux ehdottomasti paras!
- Anonyymi
Aamen😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamen😀
Vasta alku.
- Anonyymi
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmuus ja windowsissa sekin on vielä varmempaa. Johtunee siitä, että toimii ominpäin käyttäjältä lupaa kysymättä juuri mihinkään ja kerää jos mitä tietoja koneelta käyttäjän tietämättä. Omalla koneellani ei mitään salaisuuksia ole, että siinä mielessä ei haittaa. Yksi näkyvä haitake on jos kone on vähänaikaa käyttämättä päällä ollesaan niin availee omin nokkineen joitain typeriä microsoftin sivuja firefoxin selaimelle. Automaattiset päivitykset päivittelee ohjelmia vaikka niitä ei koskaan olisi käyttänyt yleensä nämä taustalla pyörivät prosessit hidastavat ainakin nettiliikennettä ajoittain.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262886Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71288Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102892