No jo ei sentään ihan koko metsälle, niin ainakin jollekin siellä olevalle kasville mahdollisesti.
Tänään olin pyöräilemässä metsässä, ja taas kesken mukavan pyöräretken alkoi käsissäni kauhea kutina ja pistely, ja pian olivatkin kädet kokonaan punaläiskäiset ja poltti aivan kauheasti.
Tätä ilmaantuu aina juuri silloin, kun olen jossain metsässä, ei milloinkaan muulloin. Siksi olen miettinyt, että voisiko tämä olla allergiaa jollekin siellä olevalle kasville tai muulle?
Metsälle allerginen?
6
1358
Vastaukset
- mti amk
Juu-u, olen ammatiltani metsätalousinsinööri ja kyllä minullakin on samoja oireita joskus kun olen metsässä. Joskus alkaa ahdistaa ja tulee tahtoo pois -olo. Etenkin kun ilmat ovat päin peetä ja maasto on niin inhottavaa liikkua. ;)
- Niinpä...
Pujo perkele kukkii vielä, itellä ainaki vaivat jatkuu pitkälle syksyyn. Etenkin järvissä uiminen on mahdotonta loppukesästä/syksyllä, kun vesi on siitepölyhitusia täynnä. Myös sieni-itiöt aiheuttaa ihottumaa. Kenties siinä ahdistukssi syy?
- astmaatikko
saan elokuu=riippuu ilmoista/syksyllä astma kohtauksia,ja syksyisin usein joudun sairaalaankin.epäiltiin et johtuisi metsässä olleista sienistä,sekä homeesta jota syksyisin on.
- Kumma
Vähän aikaa sitten tapasin yhden kaverin joka oli kuuselle allerginen! Tutkin hieman asiaa ja tosiaan: Kuuselle on yllättävän moni allerginen, mänty-allergia on huomattavasti harvinaisempi. Eli kattokaapa ensi jouluna kun kuusi tuodaan sisälle että alkaako oireilu myös silloin!
- Kuuseton joulu
Minulla tuli kuusesta silmävaivoja, sidekalvot tulehtuivat ja silmät rähmivät. Alkuu epäilin, että kuusi on syynä, mutta sitten se varmistui kun satuin istumaan kuusen vieressä vähän aikaa. Arvelen, että se kuusen pihka allergisoi silmiäni. Metsässä ei ole tullut oireita.
- polle
mä en voi mennä myöskään mettään. Naama on seuraavana päivänä ku punanen ilmapallo, korvat samoin..!
Muut menkööt mettään, mä pysyn stadissa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876