Niskakivut

Minä vaan...

Mulla on jatkuvasti tajuttomat niskakivut ja nyt mun niskat ovat aivan tulehtuneet ja sit menee pää kipeeksi ja jotenkin vetää päästä ja alan panikoimaan et jospa mulla on joku aivoverenvuoto tai et jos multa katkee verisuoni päästä... Tosi inhottavaa...
Onko muilla ongelmia niskojen kans? Ajattelin vain että liittyykö ne tähän paniikkiin jotenkin...

12

15605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maza.

Oireesi viittaavat kallonpohjan lihasten jännitystilaan. Ne ovat tyypillisiä paniikkihäiriöisille, mutta ei niistä henki lähde. Hieronta auttaa ja voit itsekin murjoa niskojasi. Tai mene hierojalle. Varo erilaisia selkäliikkeitä, koska ne voivat pahentaa vaivaa.

Vaiva syy voi olla huono tyyny.

• Siria

ollut minulla jo vuosia. Kannataisi ensi hätään hakea apua hierojalta tai nikamankäsittelijältä ja yrittää sen jälkeen pitää niska- ja hartiaseutu kunnossa venyttelyllä ja jumpalla.

• Salama Sandra

koska käytin yöyskän takia kahta tyynyä eli jos käytät liian paksua tyynyä se jumittaa niskalihakset. Samoin jos nukut vatsallasi.

Apteekista saa lihassärkyihin Mobilat voidetta, kun laittaa usein se auttaa. Hyvä on myös hieroa ja venytellä kipeitä lihaksia.

Jos olet rahaton niin pyydä ystäviäsi hieromaan.

• ei-skini
        Salama Sandra kirjoitti:

koska käytin yöyskän takia kahta tyynyä eli jos käytät liian paksua tyynyä se jumittaa niskalihakset. Samoin jos nukut vatsallasi.

Apteekista saa lihassärkyihin Mobilat voidetta, kun laittaa usein se auttaa. Hyvä on myös hieroa ja venytellä kipeitä lihaksia.

Jos olet rahaton niin pyydä ystäviäsi hieromaan.

Uskaltaako mobilatia tai vastaavaa (esim Felden) hieroa niskaan tai kallonpohjaan? Eikös jotkut pukarit käytä sitä tappeluvimman kohottajana. Kaulassa kulkee isoja suonia ja vaikutus aivoihin voisi olla yllättävä.Minullakin on vakiokipu niskassa ja tuntuu, että kaikki on hyvin vähästä kiinni. Pieni virheasento niin jo vihloo ja alkaa raivoisa tinnitus. Samalla silmien alle ilmestyy pussit kuin olisi isompikin aivovaurio.

• Hoitsu
        ei-skini kirjoitti:

Uskaltaako mobilatia tai vastaavaa (esim Felden) hieroa niskaan tai kallonpohjaan? Eikös jotkut pukarit käytä sitä tappeluvimman kohottajana. Kaulassa kulkee isoja suonia ja vaikutus aivoihin voisi olla yllättävä.Minullakin on vakiokipu niskassa ja tuntuu, että kaikki on hyvin vähästä kiinni. Pieni virheasento niin jo vihloo ja alkaa raivoisa tinnitus. Samalla silmien alle ilmestyy pussit kuin olisi isompikin aivovaurio.

Kyllä voi, itse käytän paljonkin. geeli imeytyy vain paikallisesti, ei missään nimessä verenkiertoon asti.

• Tatjaana

Jossain tuolla edempänä on myös viestiketjua niskoista ja paniikista. Itsellä paniikki oireet alkaa aina niskoista. Alun perin hartiani ja niskani on ollut huonossa kunnossa työni vuoksi. Sitten tuli kaikki tämä härdelli, ahdistus, paniikki, niskajumi ym. Olo oli sen mukainen. Itse pelkäsin myös kaiken maailman aivoverenkiertojuttuja. Lääkäri tutki ja sanoi vian olevan niskassa. Kun päätä taivuttaa eteenpäin, leuka pitäisi saada rintaan jos niskasi on kunnossa. Kävin kuurin napropaatilla, auttoi todella niskoihin ja lisäksi tavallinen hieronta. Syön myös lääkkeitä paniikkihäiriöön ja ahdistukseen, mitkä ovat omalta osaltaan helpottaaneet oloa.

• Minä vaan...

Mä ostin eilen näihin niskoihin sellasta uutta kipulääkettä jota suihkutetaan iholle Eeeze nimeltään... Saas nähä et tepsiikö se ees tähän tulehdukseen...

• minkku

Mulla on ollut niskat kipeenä kanssa jo vuosia. Pahentaa vaan lisää paniikkioireita. Itse pelkään sydänkohtausta, kun kipu saattaa levitä vasempaan käteen ja saada sen puuduksiin.

• hezbe
        minkku kirjoitti:

Mulla on ollut niskat kipeenä kanssa jo vuosia. Pahentaa vaan lisää paniikkioireita. Itse pelkään sydänkohtausta, kun kipu saattaa levitä vasempaan käteen ja saada sen puuduksiin.

mulla on kans tullu paniikkihäiriö sydänkohtauksen pelossa.puolivuotta sitten sain rytmihäiriöitä.ekg otettu ja kaikki kunnossa.vasen käsi jatkuvasti kipeä ja päätä särkee..lääkäri sanoi sen johtuvan niskalihasten jumittumisesta..välillä huimaa niin ettei voi seisoa saati kävellä ja henkeä ahdistaa..välillä pelkään niin että tunnen sekoavani.kävin psykiatrilla ja se auttoi vai hetkellisesti.

• Tatjaana

On todella hyviä lääkkeitä jotka vievät kivut niskasta eli lievittää oireita. On tärkeää hoitaa kuitenkin itse ongelma pois niskoista. itse olen syönyt särkylääkeitä paljon ja niistä saa vain lisäongelmia. Nyt yritän liikkua säännöllisesti ja hoitaa kroppaani jotta saisin itseni kuntoon jospa sitä myöten myös muut oireet helpottuisi. Itsellä nämä toimii mutta olemmehan yksilöllisiä....

• eräs vaan

Taidat olla oikeilla jäljillä.

• Anonyymi

Miulle tuli pari päivää sitten niskajumi kun hyvin väsyneenä nukuin älyttömässä asennossa, ja nyt vieläkin, 4 päivää myöhemmin hädin tuskin pystyn liikuttamaan päätäin ja nukkuminen on hankalaa, etenkin kun pitää heräillä 3-4 kertaa yössä vessahädälle. Auttaisiko mobilat tähän, ja levitänkö voiteen hartioihin vaiko kallonjuureen? Kiitos etukäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      89
      3738
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1969
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1783
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1652
    5. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1483
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1478
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      98
      1463
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1412
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1334
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1287
    Aihe