Elikkä tälläinen on tilanteeni: ulosotossa arviolta 25000E perittävää ja tiedoissa merkintöjä. olen naimisissa ja 2 lasta. vaimollani myös merkintä ja ulosotossa perittäviä. kaikki lähti joskus kaua kauan sitten sika kaverista joka jätti vuokrien kanssa pulaan meidät molemmat. siitä lähti kierre käyntiin ja nyt olis ehkä mahd. saada se katkaistua kertaheitolla. toiv. elikkä omaisuutta mulla on 6000e auton verran ei muuta. vakituinen duuni ja tulot kk 1600e brutto. velkaa pankista ennestään mikä siis ei ole ulosotossa mitä olen hoitanut on n:3500e (vanhemmat taanneet.) olisiko mahdollista saada pankista asuntolainaa/lainaa vaikka on asiat noin huonolla mallilla. saisin maksettua uo:t pois ja tuon lainan(3500e
) ja ostaisin oman asunnon. saisin takaajikseni vanhempani. he olivat soittaneet pankkiin ja kysyneet asiaa niin pankki neiti oli sanonut että kyllä se onnistuu. tosiaan sillon ei puhuttu viellä asuntolainoista vaan 10000e lainasta. mutta tosiaan jos saisin vaikka lainaa 170000e verran niin saisin maksettua uo:n pois ja elämäni kuntoon. toki vaimoni velkoja jouduttaisiin lyhentämään kun hän pääsee takaisin töihin perinteisellä tavalla. mutta kun tällä hetkellä emmme saa vuokrattua edes asuntoa mistään.. onkotämä pelkä toive ajattelua vai kehtaanko tosiaan ehdottaa asiaa pankki tädille. kyseessä on maalais pankki ja tuttava vanhempieni kanssa jotka ovat asiakasomistajia kyseisessä pankissa. onko kokemuksia jne. vai täytyykö jäädä vanhaan tilanteeseen ja kysyä mahdollista uo.n pois maksua takuusäätiöstä tms.? nuoruuden typeryydet saisi unohdettua ja elämämme tosiaan helpottuisi.
kiitos etukäteen fixuista vastauksista..
lainaa luottotiedottomalle?
33
27563
Vastaukset
...älä nyt suotta intoile. Vaan provohan tuo oli?
Jos pankit noudattavat RaTan ohjeita ja tervettä maalaisjärkeä, niin euroakaan teille ei velkaa myönnetä. Jos taas takaajat ovat 100% varmuudella kykeneviä maksamaan velkapääoman ja rahanhimo iskee liian vahvasti pankkiin niin... no tänäpäivänä pankkimaailmassa mikään ei tunnu olevan mahdotonta.
Toisekseen 1600 e:n bruttotuloilla ei paljoa 170 000 euron lainoja lyhennellä.
Vaan toistettuna: provohan tuo viestisi oli. Ei kai todellisuudentaju keneltäkään noin pahasti ole hämärtynyt."jos saisin vaikka lainaa 170000e verran"
Pitkä viesti oli, nyt unohdin puolet ap kysymyksestä.
Mutta aikusten oikeesti, jos kysymys on saatteko pankista lainaa, niin vajaa 20.000 € kaiken järjen mukaan pitäisi järjestyä henkilötakauksella, jos vanhemmillasi ei ole ollut maksuongelmia.
Asuntolainan takaukseen pankki varmaan vaatii reaalivakuuden takaajalta? Jos takaajalla on pantattavaa omaisuutta (ja uskaltaa pantata), niin ei liene ongelma.- yökyöpeli
Eiköhän olisi järkevintä hoitaa entiset lainat / velat ulosotosta pois ennekuin tekee uusia? Helposti luullaan, että uudella lainalla saadaan entiset maksettua. mainitsemasi summat ovat suuria ja tulot kuitenkin suht pieniä. en usko, että pankki antaa noin suuria lainoja varsinkin kun on maksuhäiriömerkintä. Ja mitä tulee takaajiin. Elä hyvä ihiminen laita vanhempias takaajiksi, jos on pieninkin epäilys takasinmaksu vaikeudesta. Siitä se helvetti syntyy, jos et pystykään velkojas maksamaan ja he sen joutuvat maksamaan. On nimittäin kokemusta toisten velkojen maksusta sen verran, etten ikinä suosittele takaajan osaa kenellekkään! Voit yrittää hoitaa omat lainat vaikka velkasaneerauksella, niin ei muut joudu liriin sun takia. Realiteettia!
- dfgdfagfd
Kannattaa ensiksi maksaa vanhat velat ja ulosotossa olevat velat pois ennen asuntolainaa.
Selvitä huolellisesti kaikki velkasi eli kuinka paljon on velkaa ja kenelle.
Keskustele vanhempiesi kanssa tilanteesta ja sovi, että otatte yhden lainan pankista, joka kattaa kaikki eri velat ja ulosotossa olevat. Vanhempasi takaavat tämän lainan. Sopikaa kyllin pitkä laina-aika, jottei kuukausimaksusta tule liian suurta, jottei taas jää maksut hoitamatta. Yhtä lainaa on paljon helpompi hoitaa kuin kauheata sillisalaattia, josta ei tiedä mitä pitäisi maksaa ja milloin ja paljonko vouti vie.
Luottotiedot palautuvat suunnilleen samaanaikaan kun laina tulee maksettua. Asuntoasioiden suunnittelu on sitten paljon helpompaa, kun voi aloittaa puhtaalta pöydältä.
Jos vanhempasi eivät takaa lainaa, ottakaa heti yhteys kunnalliseen velkaneuvojaan, muiden järjestelyiden sopimiseksi.
Ei kannata jäädä tuleen makaamaan vaan ryhdistäydy ja hoida raha-asiasi kuntoon! - yhtä tyhmiä
Jos et kymmenessä vuodessa ole pystynyt selviämään 25000 euron veloista, niin miten helvetissä kuvittelet selviäväsi isommista veloista? Jos sulla on maksuvaraa ( siis ulosottokin saa rahaa), niin ota yhteyttä mm. velkoneuvojaan. Nykyään voit saada Takuusäätiöstäkin lainan velkojen maksuun, mikäli sulla on säännölliset tulot ja maksuvaraa. Pääset siis eroon vanhoista ulosottoveloista huomattavasti pienemmällä summalla,kuin mitä sulla on velkaa tällähetkellä. Samantien alkaa luottotiedot puhdistua (2-5v),. Mutta että sulla olis muka n.6000e;n auto, eikä ulosotto ole vienyt sitä????, Oletko keksinyt koko sadun ihan itse??
- aivan niin
olen miettinyt sitä itsekkin että olisiko järkevämpi kysyä sieltä takuu säätiöstä. mutta jos vaimoni kysyisi sieltä takuu säätiöstä lainaa omien maksujensa hoitoon ja minä ottaisin lainan. eikö tiedot rupea puhdistumaan saman tien kun on maksanut uo. saatavat. maksan tällä hetkellä vaan korkoja. ja auto on meidän molempien nimissä joten 50/50=3000e ja auto on välttämätön töihin pääsyni kannalta. kysyin uo:sta ennen kun otin auton vastaan.
JA OLISIKIN TÄMÄ KAIKKI VAAN KEKSITTY.
ehkäpä nauttisin elämästä enkä kirjoittelisi tänne. - miksi ihmeessä?
on meilläkin 2 autoa, toinen n. 4500 ja toinen 6500, eikä niitäkään ole viety? pitkät työmatkat jne, ihan millään romulla viitsi ajella metsäteitä.
- .,.,.,.
muuten hyvä, mutta ulosotto ei koske omaisuuteen jos saavat rahaa tilistäsi joka kuukausi!!!!!!!!
- yx onneton
Hei uudesta mahdollisuudesta innostunut.
Ota yhteys takuusäätiöön! Sieltä apu löytyy varmasti ja paljon edullisemmin kun mistään pankista ikinä. Ne tulee takaamaan halpakorkoisen lainan, mikä kattaa kaikki teidän velat.
Itse olen suht`koht samassa tilanteessa, mutta sikäli huonompi juttu, kun mulla ei ole sitä duunia.
Takuusäätkiökin kerta edellyttää säännöllisiä tuloja. Mutta koska sulla on duunimesta, niin sun kannattaa ehdottomasti olla yhtydessä sinne.
katso lisää nettisivuilta: www.takuusaatio.fi
Jatkoja!- Kokemusta on
Takuu Säätiön laina on ihan OK tapa päästä irti usean velan "syndroomasta". Eli yksi laina jonka lyhennys katsotaan maksuvaran mukaiseksi. Tosin vaatii näyttöä, että voi myöskin hoitaa kyseisen lainan.
Pankit tosin tekevät näistä omia johtopäätöksiään. Eli, vaikka on saanut hoidettua tämän velkajärjestelylainan, niin pankin järjestelmään jää edelleen merkintä jopa 10 vuoden ajaksi, että asiakas on ns luottokelvoton. - luulo ei ole..
Kokemusta on kirjoitti:
Takuu Säätiön laina on ihan OK tapa päästä irti usean velan "syndroomasta". Eli yksi laina jonka lyhennys katsotaan maksuvaran mukaiseksi. Tosin vaatii näyttöä, että voi myöskin hoitaa kyseisen lainan.
Pankit tosin tekevät näistä omia johtopäätöksiään. Eli, vaikka on saanut hoidettua tämän velkajärjestelylainan, niin pankin järjestelmään jää edelleen merkintä jopa 10 vuoden ajaksi, että asiakas on ns luottokelvoton.Sain takusäätiön lainaa, 15000€, mut jättivät opintolainani hyväksymättä siihen summaan eli viel on 10000€ opitolainoja. Kela vaati liian suuri kk eriä et maksaisin. eli ne ovat maksamatta.. no hoidan kyllä takuusäätiön lainaa 270€ , mut opintolainat ovat ny taas ulosotossa.. Nyt sit pieni palkkani ei riitä maksamaan ulosottovelkoja ja pankkilainaa.. eli minlle jää käten 600€ palkasta ku maksan uo velkaa ja takuusäätiön velkaa.
Miksi takuusäätiö ei voi ottaa huomioon kaikkia velkoja, vaan erittelee velat? Nyt olen ns. kusessa... - kusetusta
luulo ei ole.. kirjoitti:
Sain takusäätiön lainaa, 15000€, mut jättivät opintolainani hyväksymättä siihen summaan eli viel on 10000€ opitolainoja. Kela vaati liian suuri kk eriä et maksaisin. eli ne ovat maksamatta.. no hoidan kyllä takuusäätiön lainaa 270€ , mut opintolainat ovat ny taas ulosotossa.. Nyt sit pieni palkkani ei riitä maksamaan ulosottovelkoja ja pankkilainaa.. eli minlle jää käten 600€ palkasta ku maksan uo velkaa ja takuusäätiön velkaa.
Miksi takuusäätiö ei voi ottaa huomioon kaikkia velkoja, vaan erittelee velat? Nyt olen ns. kusessa...On se kumma, onko heillä jokin takaa-ajatus et laitetaan kusee noi velalliset ja otetaan kaikki pois... Mula sama juttu. Nyt ei ole työintoa yms...
- timpsulivei
joo niin osuuspankista kannattaa kysyä ne voi lähteä takamaan jos on jo kerta lapsikin niin silloin et sais nimen puhdistettua jos on kerran vakituinen työpaikkakin :)
- kk71
moi
mulle kaveri kertonu et oli saanu asiat kuntoon,sopimalla työn antajan kanssa et se maksaa t:mi nimelle palkan ja kaveri itse teki henk kohtaisen konkan,eli on 5v et ei voi omistaa mitään ja t:mi elättää jne. en ole nyt kyselly miten menee mut ei sen elämä ainakaan muuttunu,mie kans meinannu kokeilla tota.kerron jos onnistuu - zepi
mainitsit nuoruudes...toivottavasti olet TÄYS ikänen..nyt on semmonen laki tullu voimaan että KAIKKI velat vanhenee 1.3.2008 ihan sama mikä kulutusluotto verovelka sakko ruokot KAIKKI velat mistä on tullut oikeuden päätös ennen vuoden 1993 loppua..15 vuotta vanhenemis aika..sinnittele.!!
- midix
lainaa luottotiedottomalle, saattaa olla aika mahdoton toteuttaa, ja mitä jos et pystykään lyhentämään noilla tuloilla niin vanhempasi ovat varmaan samassa jamassa, jos takaavat lainasi (jos sattuisit saamaan lainan, mutta epäilen) kokeile jotain muuta keinoa esim.Hypteekkiyhdistys myöntää asuntolainoja jossa kohde menee vakuutena. Ja on toki muitakin keinoja esim.yksityisrahoittajat saattavat antaa rahaa hankintaan mutta kohde jää heille takuuksi eli siis talonkirjat tai osakekirjat. Mietiä kylläkannattaa..TARKKAAN.
- me täällä
Ollaan samassa veneessä! Toivon, että asiasi saadaan järjestykseen. Toivottavasti meidänkin saadaan.
Mie - Haluamme auttaa
Kokeiles tuolta www.edullinenpikavippi.com ja lainaa luottotiedottomalle.
- Realismi on ihanaa..
Oletetaan nyt, että saisit tuon kyseisen summan pankilta. Sinun tulosi ovat 1600€kk miinus verot. 2 lasta tietää lapsilisinä karkeasti 200€kk. Vaimosi on työtön työnhakija ilmeisesti, joten hänen tulonsa ovat vissiin ne mitä työttömälle laissa on säädetty.
Käsittääkseni tällä hetkellä pisin mahdollinen maksuaika asuntolainalle on monessa pankissa 20v. Saa korjata mikäli olen väärässä. Korkomarginaalinne tuskin tulisi olemaan plajoakaan alle 1 % luokkaa johtuen maksuhäiriöistänne ja muista veloistanne. Siispä jos tämänhetkisellä korkotasolla sitoisitte lainanne 12 kk:n euriboriin, olisi lainanne kokonaiskorkoprosentti 2,5% näin alkuun. Näillä kuvioilla lyhennys korko olisi luokkaa 893€/kk, korkojen noustessa normaalitasolle, eli jonnekin 4-5% lukemiin, lyhennys olisi 1030€-1170€/kk.
Tuohon teidän suunnittelemaan kuvioon sisältyy ihan oikeita riskejä. Mitäs sitten kun korot nousee ja vaimo on edelleen työttömänä? Silloin olette oikeasti kusessa. Toinen juttu on se, että olette ottamassa 170000€ asuntolainan, josta käsittääkseni ainoastaan 141500€ olisi käytettävissä asunnon ostoa varten vanhojen velkojen kuittaamisen jälkeen(170000€-25000€-3500€). Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan, sinulla on 170000€ auntolainaa, mutta hankitun asunno arvo on vain maksimissaan tuo 141500€. Mitäs sitten tehdään kun korot nousevat, vaimo työttömänä ettekä enää kykene hoitamaan asuntolainaanne. Normaalistihan tuossa tilanteessa laitetaan kämppä myyntiin, mutta teillä ongelmaksi muodostuisi se, että todennäköisesti ette olisi ehtineet lyhentää tuota 170000€:n pääomaa niin paljon etttä pääsisitte nollille. Saattaisi käydä niin että viivan alle jäisi sellainen summa miinusmerkkisenä, että pankkitäti alkaisi kyselemään, että milläs vakuuksilla tämä aiotaan kattaa nyt kun ei ole enää minkäänlaista reaalivakuutta jäljellä.
Sanoisin että melkoiselta uhkapeliltä kuulostaa, onnea matkaan jos tuon lainan saatte, itse suosittelisin odottaa sen verran että vaimosi löytää vakituisen työpaikan. Korot nousee enemmin tai myöhemmin ja kun ne nousee, ette takuulla kykene maksamaan 170000€ lainaa takaisin tämänhetkisillä tuloillanne. - 123121111
Realismi on ihanaa.. kirjoitti:
Oletetaan nyt, että saisit tuon kyseisen summan pankilta. Sinun tulosi ovat 1600€kk miinus verot. 2 lasta tietää lapsilisinä karkeasti 200€kk. Vaimosi on työtön työnhakija ilmeisesti, joten hänen tulonsa ovat vissiin ne mitä työttömälle laissa on säädetty.
Käsittääkseni tällä hetkellä pisin mahdollinen maksuaika asuntolainalle on monessa pankissa 20v. Saa korjata mikäli olen väärässä. Korkomarginaalinne tuskin tulisi olemaan plajoakaan alle 1 % luokkaa johtuen maksuhäiriöistänne ja muista veloistanne. Siispä jos tämänhetkisellä korkotasolla sitoisitte lainanne 12 kk:n euriboriin, olisi lainanne kokonaiskorkoprosentti 2,5% näin alkuun. Näillä kuvioilla lyhennys korko olisi luokkaa 893€/kk, korkojen noustessa normaalitasolle, eli jonnekin 4-5% lukemiin, lyhennys olisi 1030€-1170€/kk.
Tuohon teidän suunnittelemaan kuvioon sisältyy ihan oikeita riskejä. Mitäs sitten kun korot nousee ja vaimo on edelleen työttömänä? Silloin olette oikeasti kusessa. Toinen juttu on se, että olette ottamassa 170000€ asuntolainan, josta käsittääkseni ainoastaan 141500€ olisi käytettävissä asunnon ostoa varten vanhojen velkojen kuittaamisen jälkeen(170000€-25000€-3500€). Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan, sinulla on 170000€ auntolainaa, mutta hankitun asunno arvo on vain maksimissaan tuo 141500€. Mitäs sitten tehdään kun korot nousevat, vaimo työttömänä ettekä enää kykene hoitamaan asuntolainaanne. Normaalistihan tuossa tilanteessa laitetaan kämppä myyntiin, mutta teillä ongelmaksi muodostuisi se, että todennäköisesti ette olisi ehtineet lyhentää tuota 170000€:n pääomaa niin paljon etttä pääsisitte nollille. Saattaisi käydä niin että viivan alle jäisi sellainen summa miinusmerkkisenä, että pankkitäti alkaisi kyselemään, että milläs vakuuksilla tämä aiotaan kattaa nyt kun ei ole enää minkäänlaista reaalivakuutta jäljellä.
Sanoisin että melkoiselta uhkapeliltä kuulostaa, onnea matkaan jos tuon lainan saatte, itse suosittelisin odottaa sen verran että vaimosi löytää vakituisen työpaikan. Korot nousee enemmin tai myöhemmin ja kun ne nousee, ette takuulla kykene maksamaan 170000€ lainaa takaisin tämänhetkisillä tuloillanne. - lollotilol
Realismi on ihanaa.. kirjoitti:
Sanoisin että melkoiselta uhkapeliltä kuulostaa, onnea matkaan jos tuon lainan saatte, itse suosittelisin odottaa sen verran että vaimosi löytää vakituisen työpaikan. Korot nousee enemmin tai myöhemmin ja kun ne nousee, ette takuulla kykene maksamaan 170000€ lainaa takaisin tämänhetkisillä tuloillanne.aina yhtä huvittavaa, että joku jaksaa ruveta oikein laskemaan :)
- heija sverige
Aivan, mee mielummin ottamaan ensimmäinen lainasi osoitteesta http://www.ensilainat.fi ja pääset pikkuhiljaa veloistasi eroon!
Tietenkin jos isompaa lainaa kaipaat, niin mene osoitteeseen http://www.kulutuslainat.fi ja ota vaikka 20 000 egen laina.
Joo, när går nästa bussen till Slussen? - moroseppo
Periaatteessa luottotiedotonki voi saada lainaa, vaikka monta tuhatta euroa.
Tässä artikkeli luottotiedottoman lainansaannista:
http://www.kulutuslainat.fi/uutiset.html?a100=68 - Itse avuliaisuus
Vaikka viesti on vanha, jos itse olet samassa kelkassa, kannattaa katsoa tämä nettisivu:
http://lainaaluottotiedottomalle.com/ - c12
mistä sais 300 e lainaksi 2 viikoa luottotiedot menneet
- dafsdfasdf
Et mistään.
- ????????
Eiköhän olisi viisainta MAKSAA VANHAT VELAT POIS ennenkuin edes ajatteleekaan uuttaa velkaa(tuskin pankki antaakaan). Millä ihmeellä sellaisenkin lainan (170 000€ = n. 1020 000 mk!!!!)pystytte maksamaan, jos jo huomattavasti pienemmän velkasumman takia luottotiedot menneet.
- tietoamäjaan
lainaaluottotiedottomalle.fi/
- Moneytalksto me
novoiprez kirjoitti:
Ei nämä mitään lainaa. Kokeiltu on. Mulla on velkaneuvonnassa asia ja järjestelyluottoa haen millä maksan vanhat velat.
Kannattaa olla oman kaupungin velkaneuvontaan yhteyksissä.
- Minä vaan....
Minulla ei ole ainakaan minkään maan mahdollisuutta saada minkään maan lainaa, kun EX ukko teki minulle 40 000e velan ulosottoon sen jälkeen, kun menimme naimisiin.... Itsellä myös kaksi lasta enkä autoakaan saa omiin nimiini vaan senkin pitää olla nykyisen mieheni nimissä.... PERIAATTEESTAKAAN en ajatellut maksaa penniäkään tästä ulosotosta pois....(vanhentukoot vaikka siihen menisi 20vuotta) PERK sanon minä :I
- pulassa oleva
Onks toi hyvä www.edullinenpikavippi.com
- minä
https://trustbuddy.com/?r=5f84f475eaaa4a8ba85f1b31423784db Tuolta olen itse ottanut pariin otteeseen jo lainaa ja olen kyllä ne tililleni saanut vaikka luottotiedot ovat menneet! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246989Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271062- 75901
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48855Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733