Kondylooma

asdsad

Kuinka kauan kondylooman aiheuttamat näppylät kestävät? Häviävätkö ne itsestään ilman hoitoa?

Minulla on ollut aikanaan useita seksikumppaneita, mutta kondyloomaa ei ole koskaan todettu. En tiedä, onko sitä koskaan etsittykään. Joskus aikanaan (v. 98 tms.) kävin otattamassa itsestäni sukupuolitautitestit, mutta en tiedä/muista, mitä testejä silloin tehtiin. Mitään ei kuitenkaan löytynyt. Papa on ollut aina normaali, kovin usein en tosin ole siinä käynyt.

Minulla on kuitenkin peräaukon lähellä pari näppylää. Ne ovat olleet siellä tosi kauan. Muistan huomanneeni ne joskus 7-8 vuotta sitten ja tulkinneeni ne varrellisiksi luomiksi, joita minulla on muutenkin runsaasti. En pysty sanomaan, ovatko ne olleet siellä aina, koska en ole mitenkään aktiivisesti alapäätäni peilin avulla tutkiskellut. Kun huomasin ne aikoinaan, ajattelin tosiaan, että ne ovat luomia, jotka ovat olleet siellä aina. Olen synnyttänyt lapsen muutama vuosi sitten, eikä missään yhteydessä kukaan ole kiinnittänyt huomiota noihin pallukoihin. En ole tosin niistä mitään kysynytkään, koska mieleeni ei ole tullut, että ne olisivat jotenkin epätavallisia.

Nyt kuitenkin katselin kuvia kondyloomamuutoksista, ja jotkut niistä näyttivät hiukan samanlaisilta kuin omat näppyläni. Tuli sitten tietysti mieleen, että jos minulla on sittenkin ollut tietämättäni kondylooma useita vuosia. Skitsoilenko turhaan? Voivatko tuollaiset pari näppyä olla kondyloomaa ja säilyvätkö ne sellaisenaan vuosia muuttumatta miksikään?

8

4417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyyh

      Olisi kannattanut tuskia jo aikanaan, mutta käy tutkituttamassa ja jos on kondy niin saat lääkäriltä reseptin niiden hoitoon.

      • ap.

        Kävin kyllä sukupuolitautikontrollissa aikanaan, kun aloitin vakavan suhteen, mutta en tosiaan muista, mitä silloin tutkittiin. Käsitin, että kaikki tarpeellinen, koska vastauksena kerrottiin, että mitään sukupuolitautia ei minulta löytynyt. En tosiaan ole ajatellut, että noissa näppylöissä olisi mitään tutkimista. Olen joskus nähnyt jossain kirjassa kuvia kondyloomasta, ja niissä näppylät näyttivät erilaisilta. Omani näyttävät luomilta. Ei siis ole tullut mieleenikään, että nuo voisivat olla jotain muuta. Minulla on tosiaan paljon luomia, enkä muista ulkoa, missä kaikissa paikoissa niitä on. Varsinkaan tuollaisista paikoista, jonne en itse näe. Netissä näkyy kuitenkin olevan monenlaisia kuvia kondyloomasta. Jotkut niistä myös luomen näköisiä.

        Kiinnostaisi vain tietää, voisiko kondylooman aiheuttama ihomuutos säilyä samanlaisena näin kauan? Siis ainakin 8 vuotta?


    • vaivaamasta!

      En usko että ne tautia olisivat, mutta käy varmistamassa asia lääkärillä. Sen taudin kyllä saa hoidettua oireettomaksi, jos se sitä olisikin. Kannattaa käydä papa-kokeessa säännöllisesti muutenkin. Jos ne on luomia, ja ne häiritsee, niin nekin saa poistettua lääkäri.

      • Irmeli

        Mulla putkahti ihan yks kaks luomi alapäähän ja se kasvoi parissa viikossa pikkusormen pään kokoiseksi. Menin ihan vauhkona lääkäriin ja lääkäri oli vähän huvittunut kertoessaan, ettei kyse ole mistään vakavammasta. Otti se sen luomen sit pois.

        Mulla oli joskus vuosia sitten kondyloomanäppylöitä koko alapää täynnä. Mä innostuin jopa repimään niitä kynsillä irti ja ne lähti ihan helposti. Lääkäri määräsi niihin betadine emätinpuikon ja näpyt häipy sillä. Sen lisäksi joudun johonkin kohdunsuun "syväjäädytyshoitoon" ja eipä ole näppylät palannut, 15 vuotta siitä on jo aikaa.


    • Rupeli

      Näppylät pitää sähköpolttaa niin ne katoavat, mutta jos sinulla on kondylooma, kannat virusta koko loppuikäsi ja olet aina tartuttaja.
      Itselläni havaittiin kondylooma vuosi sitten ja todennäköisesti virus on peräisin usean vuoden takaa. Tämä on siinä mielessä ikävä tauti, että vaikka kuinka luulisi pitävänsä itsestään hyvää huolta, ei koskaan voi tietää vaikka olisi itse ollut kantaja ja tartuttanut sitä jo vuosia.. Vaikka minulla ja poikaystävälläni, ei kummallakaan ollut aiemmin ollut mitään tauteja, niin minulla todettiin kondylooma. Poikaystäväni on puolestaan täysin terve. Emme siis koskaan saa tietää kumman aiemmista suhteista tämä on peräisin. Lääkäri sanoi, että turha edes yrittää selvittää, sillä todennäköisesti tartunta on tullut kaukaa menneisyydessä. Minulla kondylooma todettiin papassa, eikä minkäänlaisia oireita tai näppylöitä ole ollut. Nyt löydettiin sisuksista yksi viruksen aiheuttama muutos, joka poistettiin.
      Tämmöstä tämä on vaikka koittaa olla varovainen...sopii toivoa että poikakaveri ei vaihdu, sillä tämä on nyt sitten ainoa kumpani minulle (ja minä hänelle) kenen kanssa voidaan ilman kumia häslätä ilman tartuntavaaraa kun molemmat on jo kantajia.

      • vuosien takaa

        Minullakin todettiin kondylooma. Olin saanut sen suhteesta noin 10v takaa. Luomen näköisiä pisteitä on terskassa siellä sun täällä eikä lähde edes wartecilla pois. Sitten välillä näkyy olevan pari valkoistakin pistettä eikä wartecilla saa niitäkään pois kuin hetkeksi ne tulevat sitten parin päivän kuluttua uudestaan esiin! lääkärillä olen juossut useaan otteeseen eikä kunnon apua ole tullut. Virtsateitä kirvelee aika-ajoin. Siihen auttaa tilapäisesti joku lääkärin määräämä antibioottinen silmävoide. Pitääkö varata kalliilta yksityiseltä aika että tämä paska saadaan kunnolla hoidettua vai auttaako sekään?


      • xyxyxy
        vuosien takaa kirjoitti:

        Minullakin todettiin kondylooma. Olin saanut sen suhteesta noin 10v takaa. Luomen näköisiä pisteitä on terskassa siellä sun täällä eikä lähde edes wartecilla pois. Sitten välillä näkyy olevan pari valkoistakin pistettä eikä wartecilla saa niitäkään pois kuin hetkeksi ne tulevat sitten parin päivän kuluttua uudestaan esiin! lääkärillä olen juossut useaan otteeseen eikä kunnon apua ole tullut. Virtsateitä kirvelee aika-ajoin. Siihen auttaa tilapäisesti joku lääkärin määräämä antibioottinen silmävoide. Pitääkö varata kalliilta yksityiseltä aika että tämä paska saadaan kunnolla hoidettua vai auttaako sekään?

        Jos asut pääkaupunkiseudulla tai jonkun muun keskussairaalan lähettyvillä mene spt-polille ja pyydä että ottavat laserilla pois. Mun miehellä ei auttanut edes Aldara eikä jäädytys vaan näpyt tulivat takaisin. Nyt ennen joulua tehtiin eka laserointi ja ainakaan vielä ei ole tullut takas. Vielä pari kertaa edessä. Siinä puudutetaan "heppi" ja laserilla poltetaan syylät pois. Just eilen mies totesi, että pyytää ottamaan useamman ens kerralla koska paikat ei tulleet kauheen kipeiksi. Tää tais kustantaa poli maksun, mun tietääkseni. Toivottavasti tää tieto jeesaa sua.


      • vuosien takaa
        xyxyxy kirjoitti:

        Jos asut pääkaupunkiseudulla tai jonkun muun keskussairaalan lähettyvillä mene spt-polille ja pyydä että ottavat laserilla pois. Mun miehellä ei auttanut edes Aldara eikä jäädytys vaan näpyt tulivat takaisin. Nyt ennen joulua tehtiin eka laserointi ja ainakaan vielä ei ole tullut takas. Vielä pari kertaa edessä. Siinä puudutetaan "heppi" ja laserilla poltetaan syylät pois. Just eilen mies totesi, että pyytää ottamaan useamman ens kerralla koska paikat ei tulleet kauheen kipeiksi. Tää tais kustantaa poli maksun, mun tietääkseni. Toivottavasti tää tieto jeesaa sua.

        kiitos vinkistä mutta kondyloomani on litteää muotoa. Virtsaputken suun sisäosassa on kyllä pieni näppylä jota kirvelee aika-ajoin eli laserilla saa ilmeisesti ainakin sen pois?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe