Olin tässä hiljattain eräässä sijoituspalveluita tarjoavassa yrityksessä.
Juteltiin niitä näitä kunnes kerroin että minulla on jonkin verran FIM:ssä niin kaverihan innostui ja alkoi tarjota rahastovarainhoitoa jossa osana olisi ollut FIMiä mukana. Kysyin mitä hyötyä siitä olisi niin kuulema riskienhajautus, joka ehkä sinänsä pitää paikkansa mutta kulut; jeesus tupla kulut päälle eikä varmasti yhtään parempi tuotto. Kaveri sanoi naama peruslukemilla että kannattaisi lunastaa FIM:stä pois (lunastuskulu) ja siirtää heidän varainhoitoon (merkintäpalkkio). HUH HUH
Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta tai kokemusta näistä rahastovarainhoidoista
Rahastovarainhoito
13
3416
Vastaukset
- Tforce
Luultavasti Bonin huijarit asialla
- "Samassa veneessä"
Tuottosidonnainen palkkio on epäeettisesti
asetettu niin, että tuookehitys katsotaan
6 kuukauden välein. Jos esimerkiksi ensimmäisen
6 kk aikana tulee 15 % tappiota, ei palkkiota
peritä. Huona siinä on, että palkkiota peritään
seuraavalta 6 kuukaudelta, jos "varainhoito" tuottaa 10 %. Jne. Eli vaikka varainhoito olisi
tappiolla voi joutua maksamaan "tuottosidonnaista"
palkkiota.
Tuottoon sidottu palkkio todennäköisesti lisää
kannustimia varojen hyvään hoitoon. Mutta niiden
kanssa kannattaa olla tarkkoina. Esimerkiksi
FIMin tapauksessa se kannustaa pikemmin volan
lisäämiseen kuin pitkäjänteiseen varainhoitoon.
Väite, että huonosti tehdyllä tulossidonnaisella
palkkiolla varainhoitaja olisi sijoittajan kanssa
samassa veneessä on väärä. - Neljä_pistettä
ainoa, joka tarjoaa Fimiä. Miten tämä liittyi eläkesäästämiseen? Jos ensimmäisellä kirjoittajalla rahaa Fimillä sisällä ja joku "sijoitusyhtiö" tarjoaa Fimin varainhoitoa, niin miten se liittyy eläkevakuuttamiseen?
Omasta mielestä Fimin varainhoito on tuottanut ihan hyvin.
Ainoa mitä kannattaa miettiä on se, että miksi ei itse hajauttaisi rahojaan 10 eri rahastoon niinkuin Fim tekee? Säästäisi kuluja. Pyytää Fimiltä varainhoitotarjouksen ja siitä näkee, miten ne on hajauttanut/painottanut eri rahastoja ja ostaa itse samalla suhteella rahastoja suoraan Fimiltä. Pyytää uuden tarjouksen vuoden päästä ja katsoo paljonko on muuttunut sijoituskohteiden painatus ja seuraa mukana. Tätä voisi kutsua köyhänmiehen varainhoidoksi.
Lopuksi jälleen kerran toteaisin, että jos on varaa haukkua jotakin huijariksi, niin tarvitsee olla myös todisteita eli esmimerkkejä kehiin kiitos. Eikä riitä ne kusettaa kaikkia,,, - PPP
Neljä_pistettä kirjoitti:
ainoa, joka tarjoaa Fimiä. Miten tämä liittyi eläkesäästämiseen? Jos ensimmäisellä kirjoittajalla rahaa Fimillä sisällä ja joku "sijoitusyhtiö" tarjoaa Fimin varainhoitoa, niin miten se liittyy eläkevakuuttamiseen?
Ainoa mitä kannattaa miettiä on se, että miksi ei itse hajauttaisi rahojaan 10 eri rahastoon niinkuin Fim tekee? Säästäisi kuluja. Pyytää Fimiltä varainhoitotarjouksen ja siitä näkee, miten ne on hajauttanut/painottanut eri rahastoja ja ostaa itse samalla suhteella rahastoja suoraan Fimiltä. Pyytää uuden tarjouksen vuoden päästä ja katsoo paljonko on muuttunut sijoituskohteiden painatus ja seuraa mukana. Tätä voisi kutsua köyhänmiehen varainhoidoksi.
Lopuksi jälleen kerran toteaisin, että jos on varaa haukkua jotakin huijariksi, niin tarvitsee olla myös todisteita eli esmimerkkejä kehiin kiitos. Eikä riitä ne kusettaa kaikkia,,,Fim varainhoito (käytännössä rahastovarainhoitoa)
liittyy eläkevakuutuksiin ja rahastovarainhoito
voi liittyä sijoitusvakuutukseen. Minä vastaan
vaikket minulta kysynytkään. En ole omalta osaltani sanonut, että olisivat huijareita. Sen
sijaan olen sanonut, että ko. yritys ei omaa
kanttia julkistaa myymiensä sijoituskohteiden
tuotta ja sen myyntimiehet ilmoittat niille
perättömiä lukuja ja valitsevat vertailukohteet
hyvinkin tarkoitushakuisesti. Sen sijaan esimerkiksi Taloussanomista on voinut lukea
esimerkkejä Aonin ja Bonin toiminnasta, joiden
perusteella luulisi rehellisten hyvämaineisten
yrittäjien ryhtyvän oikeustoimiin.
Mainittakoon nyt kuitenkin, etten vertaa yrityksen
toimintatapoja esimerkiksi Arvi Lifen toimintatapoihin. Voisipa olla, että pitäisin
niitä mainitulla perusteella ihan OK. - toimitusjohtaja (ex)
Lopuksi jälleen kerran toteaisin, että jos on varaa haukkua jotakin huijariksi, niin tarvitsee olla myös todisteita eli esmimerkkejä kehiin kiitos. Eikä riitä ne kusettaa kaikkia,,,Jonka mielestä kolmesti lausuttu valhe on totuus?
Mielestäni riittää. - tforce
Lopuksi jälleen kerran toteaisin, että jos on varaa haukkua jotakin huijariksi, niin tarvitsee olla myös todisteita eli esmimerkkejä kehiin kiitos. Eikä riitä ne kusettaa kaikkia,,,Jos haluan laittaa rahani FIMiin, sijoitan sinne itse suoraan, enkä minkään vakuutushärdellin kautta. On sama kuin rahaa lahjoittaisi pois...
Siinä sulle esimerkki - Neljä_pistettä
toimitusjohtaja (ex) kirjoitti:
Jonka mielestä kolmesti lausuttu valhe on totuus?
Mielestäni riittää.Eihän Jurri enää ole Bonilla toimitusjohtaja?! Sama kun haukkuisit jotain paikallista K-kauppiasta henkilökuntineen huijariksi sentakia, että edellinen kauppias "huijasi" asiakkaita.
- Neljä_pistettä
tforce kirjoitti:
Jos haluan laittaa rahani FIMiin, sijoitan sinne itse suoraan, enkä minkään vakuutushärdellin kautta. On sama kuin rahaa lahjoittaisi pois...
Siinä sulle esimerkkiTuossa ensimmäisessä kirjoituksessa ei käy selville, että kyseessä olisi vakuutus. Olen samaa mieltä siinä, että jos haluan sijoittaa rahaa Fimiin, niin teen sen suoraan Fimiin, enkä minkään vakuutuksen kautta.
- ....
Eihän Jurri enää ole Bonilla toimitusjohtaja?! Sama kun haukkuisit jotain paikallista K-kauppiasta henkilökuntineen huijariksi sentakia, että edellinen kauppias "huijasi" asiakkaita.
Sama yritys, samat työntekijät. Tietysti he voivat itse toiminnallaan osoittaa muuttuneensa. Hehän julistautuvat alan parhaaksi ja eettisesti
oikeimmaksi jo hänen aikanaan.
Pyysit yhtä esimerkkiä. Annoin sen. Ja mielestäni
ihan hyvän.
- Ottavat yhteyttä hummaan
Tämmöisistä kannatta aina ilmoittaa päämiehille.
Ei ole heidän edun mukaista, että jälleenmyyjät
kusettavat HEIDÄN asiakkaita. - Vau....
Kyseessä ei ollut Bon vaan Akseli finanssipalvelut ja he tarjosivat elina varainhoidon rahastovarainhoitoa
- Ainoa tarkoitus on lisäkulut
Koko Elinavarainhidon olemassaolon tarkoitus
on tuottaa myyntipalkkiota myyjälle. - tforce
Sama se, kuka näistä vielä olemassa olevista vessoista sen varainhoidon myy, mutta helvetin kalliiksi tulee kuitenkin.
Bon, Akseli & Elina.... who cares.. kunhan ymmärtää pysyä kaukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875