Kädet JÄÄSSÄ

palelen!

Onks ketään muita jotka palelee koko ajan?? Minulla ei pitäisi olla mitään sairautta, sillä olen ollut terve ja tätä on jatkunut jo useita vuosia. Kädet ja jalkaterät varsinkin jääpuikkoina ihan koko ajan. Vaikka pitäisin villasukkia ja lämmintä päällä niin silti sormet ja jalat kohmeessa!

Painoindeksini on alle 18 eli olen hoikka (mutta ei ole mitään syömishäiriötä tms. ongelmaa) ja huomaan heti jos vaikka paino laskee yhden kilon niin heti palelen enemmän.

Tiedän et tupakointi aiheuttaa huonoa ääreisverenkiertoa, mutta en polta ja elän muutenkin suht tervein tavoin, ulkoilen, liikun jne. Tietääks kukaan mitään parannusta huonoon ääreisverenkiertoon???

16

10642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullakin

Olen ajatellut avantouintia. Se kuulemma auttaa juuri tuohon huonoon ääreisverenkiertoon.

• heppeli

Olen käyttänyt lämpöpohjallisia kengissä joitakin viikkoja. Nyt huomaan että jalat paleltuvat todella helposti ja ovat aivan jääkalikoina sisällä ja pidän useat sukat päällekkäin - ei auta. Mutta myös kädet paleltuu helposti. Mulla varmaan tupakointi aiheuttaa tätä.

• nuori tyttö

Kärsin samasta vaivasta jopa siinä määrin että menin lääkärille löytääkseni apua, mutta tuloksetta... On kuulemma yleinen vaiva/"sairaus" ja erityisesti nuorten hoikkien naisten keskuudessa, tosin muillakin... Ainoa mahdollinen hoitokeino on verenpainelääkkeet, mutta niitäkään ei mielellään nuorelle määrätä, ja varsinkaan jos jo muutenkin alhainen verenpaine, kuten minulla. Ainoa neuvo lääkäriltä oli että pue lisää vaatteita tai syö enemmän (alipainoa minulla ei kuitenkaan ole, vaikka hoikka olenkin).

Eli eipä taida olla muute vaihtoehtoa kuin jatkaa palelua. Se on vaan äärettömän ikävää kun sormet pahimmillaan lähes toimintakyvyttömät ja ei tee mieli lähteä ulos kun AINA kylmä! Sen olen kuitenkin huomannut että rankan urheilun jälkeen ei useinkaan muutamaan tuntiin palella. Että sentään joskus helpottaa =)

Niin, ja en myöskään polta, jos se asiaan vaikuttaa...

• ...........

vaivasti et pääsen muuten kun lihottamalla, laihat palelee, se on totuus. Olen itse väliin ollut tosi laiha ja oon huomannu et sillon palelee eniten, sitten kun taas paino nousee vähän ni johan loppuu palelu!
      Se on se laihuuden haittapuoli.

• ylipainoinen ja palelee

Ei pidä paikkaansa ollenkaan.
        Olen ylipainoinen ja jalkojani palelee herkästi, ilman sukkia en pysty olemaan sisätiloissa ollenkaan.
        Palelee jalkoja niin kovin että kipeytyvät jos pidän jalkoja lattialla ilman sukkia.
        Menen tutkimuksiin koska ilmeisesti jokin elimestöllinen vika.
        Ei kannata kärsiä vaan lääkärille vaan ja tutkimuksiin, ei kannata uskoa selitystä että yleistä tai laihuus vikana ym..
        Onhan sydän ja verisuonitaudit myös suomessa yleisiä ja niitä hoidetaan.

• susssuuu887

Eli toisin sanoen sää lihotit itteäs sen takia ? :D

• LÖYTYY

Itse kärsin vuosia samasta ongelmasta.Menin villasukat jalassa nukkumaan.Sain avun
      Activize Oxyplus nimisestä tuotteesta.Se sisältää
      B-vitamiinit,C-vit. sekä guaraanaa. Tämä tuote parantaa ääreisverenkiertoa.

• Sukat

Mistä tuotetta ja lisätietoa saa? Apteekista? Luontaituotekaupasta?

• JA KÄSILLE
        Sukat kirjoitti:

Mistä tuotetta ja lisätietoa saa? Apteekista? Luontaituotekaupasta?

Activize Oxiplus on jauhe, joka sekoitetaan veteen. Siinä kuten muissakin FitLinen tuotteissa on ainutlaatuinen ravinteiden siirtokonsepti.
        Käytännössä se tarkoitaa että juotuasi juoman se kulkeutuu mahalaukkuun, viipyy siellä lyhyen aikaa ja siirtyy pohjukaissuoleen ja sieltä suoraan verisuoniin. Päädyttyään verenkiertoon Activize siirtyy välittömästi solutasolle.
        Tunnet vaikutuksen 2-8 min.kuluttua juomisesta
        siten, että jalkoja/käsiä/kasvoja alkaa punottaa/lämmittää.
        Eli tunnet ja huomaat kuinka se todella toimii.
        Tämä tuote vahvistaa verenkiertoa ja auttaa myös migreeniin.
        Lisätietoja voit katsoa www.5100586.well24.com
        Suomenkieliset sivut löydät muuttamalla kohdan International> Finland.
        Tilata voit myös samasta nettiosoitteesta vaikkapa postiennakolla. Tuote tulee muutamassa päivässä Helsingistä.

• Sukat
        JA KÄSILLE kirjoitti:

Activize Oxiplus on jauhe, joka sekoitetaan veteen. Siinä kuten muissakin FitLinen tuotteissa on ainutlaatuinen ravinteiden siirtokonsepti.
        Käytännössä se tarkoitaa että juotuasi juoman se kulkeutuu mahalaukkuun, viipyy siellä lyhyen aikaa ja siirtyy pohjukaissuoleen ja sieltä suoraan verisuoniin. Päädyttyään verenkiertoon Activize siirtyy välittömästi solutasolle.
        Tunnet vaikutuksen 2-8 min.kuluttua juomisesta
        siten, että jalkoja/käsiä/kasvoja alkaa punottaa/lämmittää.
        Eli tunnet ja huomaat kuinka se todella toimii.
        Tämä tuote vahvistaa verenkiertoa ja auttaa myös migreeniin.
        Lisätietoja voit katsoa www.5100586.well24.com
        Suomenkieliset sivut löydät muuttamalla kohdan International> Finland.
        Tilata voit myös samasta nettiosoitteesta vaikkapa postiennakolla. Tuote tulee muutamassa päivässä Helsingistä.

Täytyypä kokeilla tuotetta.

• veret liikkeelle
        Sukat kirjoitti:

Täytyypä kokeilla tuotetta.

isäni viisaana ja vanhana neuvoi mua kun mulla oli kans todella huono verenkierto(varpaat ja sormet aina siniset ja kankeat),että otappas lasten aspiriinia niin kyllä lämpenee,hänellä myös ollut sama ongelma ja tällä neuvolla ollaan kumpikin saatu apu!Suosittelen!

• vajaatoimintalainen

Kannattaa ottaa kilpirauhasarvot (verikokeet), koska kilpirauhasen vajaatoimintaan kuuluu just käsien ja jalkojen palelu. Itelläni sitä jatkui monia vuosia ennen kuin tajusin tilanteen ja kun sain Thyroxin-lääkityksen on palelukin kadonnut.

Tosin vajaatoimintaan kuuluu muitakin epämääräisiä oireita, mutta kannattaa ehdottomasti kysyä lääkäriltä ja käydä verikokeissa.

• ilmari11

Eräs uskova ystävä neuvoi vaihtokylvyn kylmiin raajoihin ja se auttoi. Eli ensin laitetaan jalat ja kädet kuumaan veteen, niin kuumaan kuin siedetään ja annetaan olla lähes 10 minuuttia. Sen jälkeen ne siirretään mahdollisimman kylmään veteen ja annetaan olla noin 2 minuuttia. (sekoitin talvella lunta veteen, että sain tarpeeksi kylmäksi)

Tätä hoitoa jatketaan viikon ajan aamuin illoin. Minulla auttoi: iho tuli paremmaksi ja kuona-aineitakin irtosi.
      Vesi vanhin voitehista ja Jumala parantajista.

• kilpparit kuntoon

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa palelua.
        Nykyisin hyvin yleinen vaiva kilpparin vajaatoiminta, harvat lääkärit otattaa
        siitä verikokeita, vaikka jostain kumman syystä tää vajaatoiminta on yleistynyt
        räjähdysmäisesti. Omakohtaisesta kokemuksesta kerron.

• Anonyymi

Sama ongelma. Juuri tulin ulkoa ja kädet jäässä nyt tätä kirjottaessani. Aina ulkona jäätyy kädet. Ja painoindeksini myös alle 18 olikohan 14? kysy joltai lääkärilt mikä ongelma jos se vaivaa. Itse en ajattele sitä sen enempään.

• Anonyymi

Mä pidän villasukkia jalassa pitkin vuotta koska laminaattilattia on oikeesti kylmä ja asunto on kellarikerroksessa maan tasalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe