Paras tequila?

Pedro Perkele

Noh, sanokaas mielipiteenne?
Itse kiskon tässä Two Fingersiä paraikaa. :)
Niin ja miten juotte tequilanne?

16

11815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cabaret

      Two Fingers ja Scorpion maistuu.
      Suoraan pullosta tai (shottina) lasista. Sitruunan ja suolan kanssa pelleilevät vain amatöörit.

      • oot homo

        ei muute pelleile vitun nilkki


    • Timo

      Suomesta.

      Hinta/laatu -suhteelta hyviä mielestäni ovat Saosa gold tai Jose Guervo 1800. Suomesta ei valitettavasti saa. kaksi sormea ja se toinen in ihan tärpättejä... Jos raha ei ratkaisisi, niin tilaisin 10v kypsytettyä tequilaa, mutta 1/3 litran puteli maksaa jo 60$... USAssa. Saati sitten tuomeen tuotuna.

      Itse juon tequilani joko konjakkilasista raakana tai sitten pakastimestä frozen margaritana. Talvella raakana ja kesällä pakastimesta.

      • 10022

        Aivan, Suomesta ei hyvää tequilaa saa! Brandylasi on varmasti mainio myös tequilan nauttimiseen, en ole vielä kokeillut.


      • Jooseppi Korppi

        Ei Jose Guervo vaan José Cuervo. Suomalaisilla on paha tapa suhtautua kirjaimiin c, g ja q tyyliin "mitä vitun välii".

        Jotakin José Cuervon pitkään kypsytettyä, aavistuksen ruskehtavaa tequilaa olen juonut joskus vuosia sitten, ja mielikseni joinkin! Ero bulkkitavaraan nähden oli todella huomattava. Sain tuon pullon tuliaisina San Diegosta, joka sijaitsee aivan Tijuanan kupeessa, USA:n ja Meksikon rajalla.


    • matkaaja

      Merkistä viis. Shottina alas jonka
      jälkeen suola imastaan nenään ja sitruuna
      puristetaan silmään! Älkää kokeilko,
      ette kestä kuitenkaan!!

      • 10022

        Hyvä tequila ei siedä minkäänlaista suolalla ja sitruunalla/limellä pelleilyä, eikä tuo esimerkkisi ole poikkeus.


    • Veikko Kankkunen

      Isä teki ennen sairastumistaan pontikkaa ja muistaakseni siinä oli samaa twistiä maussa kuin tequilassakin.

      Eikös Mehikon pablot sotke noita sitruksiaan juomiinsa juuri siksi, että maku ei ole paras mahdollinen? Ainakin oluissa on niin huonot raaka-aineet vedestä lähtien sielläpäin. En tiedä sitten näistä hienostotequiloista...

      Niin ja itse vastaus: Kaikki yhtä "pahoja", vähän sama kai, jos juottaisi salmaria Tijuanan pojalle.

      • Anonyymi

        sä teki ennen sairastumistaan pontikkaa ja muistaakseni siinä oli samaa twistiä maussa kuin tequilassakin.

        Eikös Mehikon pablot sotke noita sitruksiaan juomiinsa juuri siksi, että maku ei ole paras mahdollinen? Ainakin oluissa on niin huonot raaka-aineet vedestä lähtien sielläpäin. En tiedä sitten näistä hienostotequiloista...

        Niin ja itse vastaus: Kaikki yhtä "pahoja", vähän sama kai, jos juottaisi salmaria Tijuanan pojalle.

        Siis tequilahan on kaktuspontikkaa alun perin. sama valmistus menetelmä kuin ponussa


    • blondi-72hki

      niin on. Tosin join sitä viimeksi useita vuosia sitten sillä en voi nykyään noin vahvoja juomia ottaa.Menee liikaa päähän.Juotava erittäin harvoin ja erittäin varovaisesti.

    • blondi-72hki

      sillon ku sitä join niin laitoin suolaa kädelle ja otin palasen sitruunaa..

    • Yllita

      :)

    • KokkiKuKokki

      Ei ole ihan topic enää mutta tutustuin tequilan maailmaan hiljan ja myönnän että tietoni oli kai yleisellä tasolla. Se paras on Forzalesa, valmistuu agavesta, muut tehdään mescalista. Hieno tequila nautitaan todellakin aromilasista! Mescaliinin kanssa operoidaan limen ja suolan kanssa, kertonee aromista 😆

      • Anonyymi

        Ei ole ihan topic joo, mutta vuosienkin jälkeen: Miksi piti tulla tänne kertomaan, että et tiedä aihesta yhtään mitään? Kaikki aito tequila ja mescal tehdään agavesta. Tequila ns.Weberin agavesta, toiselta nimeltään blue agave tai Agave tequilana, joka kypsyy sadonkorjuuseen 12 vuotta. Mescal tehdään mistä tahansa agavesta, minkä tahansa ikäisestä, oli kypsä taikka ei. Hyvästä tequilasta löytyy aina merkintä 100% agave azul. Jos se puuttuu, osta votkaa.


    • Anonyymi

      Itse en ole juonut kuin ihan pas**n makuisia liemiä. Olisin kyllä valmis maistamaan laadukasta viinaa. Eli saako Alkosta edes tilausvalikoimasta?

      • Anonyymi

        Itselle viskin ystävänä oli kyllä positiivinen yllätys Marca Negra Mezcal. Savun aromi ja maku tuli aivan selvästi esille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe