Herttamainen kohtu?

Susa

Onko muita, joilla lääkäri on todennut kohdun muodon olevan herttamainen? Onko ollut ongelmia raskauden/synnytyksen kanssa tai muuta poikkeavaa, joka on aiheutunut kohdun herttamaisesta muodosta?

4

3982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iita

      heips! minulla ekassa raskaudessa tenava oli perätilassa ja sitä yritettiin kääntää, ei kääntynyt. sektio valittiin synnytys tavaksi, siinä selvisi että on herttamainen kohtu. ongelmia ei ollut orotusaikana. se siinä vain oli et lapsi ei päässyt kääntymään. kaksi seuraavaakin oli perätilassa ja kaikki meni ok.
      uinka sulla todettiin?

      • Susa

        todettiin keskeytynyt keskenmeno marraskuussa (rv 10 ) ja kävin sitten jälkitarkastuksessa yksityisellä gynekologilla, joka tuon herttamaisuuden totesi. Ihmettelen vain, miksi siitä kukaan lääkäri ei aikaisemmin mitään maininnut. Ultrassa kuitenkin kerkesin raskauden takia käymään muutaman kerran ja sairaalassa vielä ultralla katsottiin. Kaavintakin jouduttiin yksityisen mukaan tekemään juuri tämän vuoksi kahteen kertaan. Mietin vain, olisinko selvinnyt yhdellä kaavinnalla jos asia olisi otettu esille ennemmin? Nyt olisi tarkoitus yrittää lasta uudelleen, mutta tuo kohdun muoto herättää paljon kysymyksiä...


      • Hantta
        Susa kirjoitti:

        todettiin keskeytynyt keskenmeno marraskuussa (rv 10 ) ja kävin sitten jälkitarkastuksessa yksityisellä gynekologilla, joka tuon herttamaisuuden totesi. Ihmettelen vain, miksi siitä kukaan lääkäri ei aikaisemmin mitään maininnut. Ultrassa kuitenkin kerkesin raskauden takia käymään muutaman kerran ja sairaalassa vielä ultralla katsottiin. Kaavintakin jouduttiin yksityisen mukaan tekemään juuri tämän vuoksi kahteen kertaan. Mietin vain, olisinko selvinnyt yhdellä kaavinnalla jos asia olisi otettu esille ennemmin? Nyt olisi tarkoitus yrittää lasta uudelleen, mutta tuo kohdun muoto herättää paljon kysymyksiä...

        Hei!

        Minullakin todettiin keskemenon yhteydessä herttamainen kohtu, väliseinä on kuitenkin pieni. Olen nyt uudelleen raskaana ja kaikki on mennyt tähän asti hyvin. Lääkärit ovat sanoneet, että herttamainen kohtu altistaa keskenmenoille, ennenaikaisille supistuksille ja ennenaikaisille synnytyksille. Olen kuullut, että sydämenmallinen kohtu on yleistä ja yleensä kaikki menee hyvin!! Itse säikähdin ensin diagnoosia, mutta nyt olen päässyt sen ylitse kun olen huomannut että kaikki sujuu normaalisti.

        Onnea uuteen yritykseen!!


    • mirka1

      Minulla myös todettu ns. herttamainen kohdun muoto ei kuitenkaan läpimittaisella väliseinällä. Nyt rv 18 6 ja todella kovat alavatsa kivut, jotka alkoivat rv 15! Voi kuulemman häiritä sikiön liikkumista ja minulla sikiö kokoajan kohdunkaulan suulla, varsinkin rasituksessa kipeytyy. Tälläisiä kokemuksia täällä.. toivotaan parasta että raskaus kuitenkin jatkuisi normaalisti vähät noista kivuista kun vaan pysyisi yhtenä kappaleena vielä muutaman kuukauden!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe