Öljynvaihto hinta?

OOOO4

Mitä maksaa öljynvaihto merkkiliikkeessä Audi A4 2004?

Niin tiedän, soita tai käy... mutta kiinnostaisi vertailla hintoja.. kiitos.

11

5020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdään

      Noinkin uuteen neloseen yleensä tehdään koko longlife-näytön mukainen huolto-ohjelma. Eli riippuu onko autollasi ajettu minkäkin verran, huolto maksaa vähän sen mukaisesti..

    • Autistinen

      öljynvaihto ei maksa muuta kuin öljyn hinnan ja työn, jos haluat öljyssä tinkiä pistä omat öljyt mukaan sillä öljyä saa, myös LL-öljyä halvemmalla muualta kuin merkkiliikkeen kraanasta. Yleensä omasta öljystä ei rankaista, mutta sen täytyy täyttää myös vaadittavat kriteerit.
      Merkkiliikkeen huollossa tosin tarkastetaan toki paljon muutakin öljyhuollossa.
      Puhelimella voi kyllä soittaa vaikka kaikkiin valtakunnan merkkiliikkeisiin ja kysyä huollon hintaa, kyllä ne sen sanoo ja sitten voit vertailla...

    • näinköhän

      muistaakseni tuntipalkka on pahimmissa paikoissa n. 35e, siihen öljyn hinta (esim castrol longlife 0w-30) 115 euroa.

      • Autistinen

        mielestäsi 35€ tunnilta paha hinta? Ihmettelen vain jos olet tuota mieltä kun siitä menee jo 30€ asentajan palkka ym. kuluihin, mutta jos tarkoitit pahimmalla niitä nurkantakafirmoja niin verottomana ja sosiaalimaksuttomana tuo on jo hyvä hinta.


      • näinköhän
        Autistinen kirjoitti:

        mielestäsi 35€ tunnilta paha hinta? Ihmettelen vain jos olet tuota mieltä kun siitä menee jo 30€ asentajan palkka ym. kuluihin, mutta jos tarkoitit pahimmalla niitä nurkantakafirmoja niin verottomana ja sosiaalimaksuttomana tuo on jo hyvä hinta.

        Tietenkin on monenlaisia vakuutusmaksuja ja välistävetoja valtiolle, joten moniin kuluihin uppoaa iso osuus tuosta "palkasta".

        Öljynvaihto on niitä kaikkein yksinkertaisimpia asioita mitä autoon tarvitsee tehdä, eikä moni muu ammattikoulussa kaksi vuotta opiskellut pääse merkitsemään palkakseen puoltakaan tuosta summasta.
        Todennäköisesti työn tekijälle ei jää puoliakaan tuosta käteen, joten sikäli ei ole paha hinta.

        Merkkiliikkeelle annetaan suuri arvo ja niissä usein on enemmän välillisiä kuluja ja johtajien välistävetoja kuin yhden tai kahden hengen yrityksissä.

        Uskotaan auton jälleenmyyntiarvon vähenevän jos öljynvaihtojen tekijä ei lyö oikean merkkifirman leimaa tai nimeä sinetiksi päälle.

        En usko, että itse omiin autoihini tekemieni öljynvaihtojen ja huoltojen takia olisin menettänyt jälleenmyyntiarvossa, täytän huoltokirjaa huolellisesti ja ainakaan sitä ei koskaan ole koijarien taholta kyseenalaistettu.


      • Autistinen
        näinköhän kirjoitti:

        Tietenkin on monenlaisia vakuutusmaksuja ja välistävetoja valtiolle, joten moniin kuluihin uppoaa iso osuus tuosta "palkasta".

        Öljynvaihto on niitä kaikkein yksinkertaisimpia asioita mitä autoon tarvitsee tehdä, eikä moni muu ammattikoulussa kaksi vuotta opiskellut pääse merkitsemään palkakseen puoltakaan tuosta summasta.
        Todennäköisesti työn tekijälle ei jää puoliakaan tuosta käteen, joten sikäli ei ole paha hinta.

        Merkkiliikkeelle annetaan suuri arvo ja niissä usein on enemmän välillisiä kuluja ja johtajien välistävetoja kuin yhden tai kahden hengen yrityksissä.

        Uskotaan auton jälleenmyyntiarvon vähenevän jos öljynvaihtojen tekijä ei lyö oikean merkkifirman leimaa tai nimeä sinetiksi päälle.

        En usko, että itse omiin autoihini tekemieni öljynvaihtojen ja huoltojen takia olisin menettänyt jälleenmyyntiarvossa, täytän huoltokirjaa huolellisesti ja ainakaan sitä ei koskaan ole koijarien taholta kyseenalaistettu.

        siinä että koijarifirmat ei välitä niistä leimoista mutta jos asioit merkkiliikkeiden kanssa autonvaihdossa, niin alkaa merkitsemään.
        Myöskin Audin ns. liikkumisturva seuraa noita leimoja eli jos jäät tienpäälle, voit jatkaa taxilla tai tarvitessa huilia 5 päivää hotellissa odotellen korjausta. En nyt ole varma oliko se 4 vai 5 päivää mutta puolet pidempään kuin Volskilla kuitenkin.
        Ilmeisesti kuitenkin niitä nyrkkipajoja joissa hommia tehdään valoisasti tai pimeästi on monen tasoisia, kuten merkkiliikkeitäkin, kuitenkin merkkiliikkeiltä voi edellyttää hieman parempaa asiantuntemusta. Itse en ole asioinut lainkaan merkittömien koijarien kanssa joten en osaa otta niihin kantaa, mutta väittäisin kaikkien autokauppiaiden olevan "koijareita", joskin ne "marmoritiski-koijarit" antavat hieman enemmän turvaa tielle, eli toiminta on hieman läpinäkyvämpää.


      • Audistinen
        Autistinen kirjoitti:

        siinä että koijarifirmat ei välitä niistä leimoista mutta jos asioit merkkiliikkeiden kanssa autonvaihdossa, niin alkaa merkitsemään.
        Myöskin Audin ns. liikkumisturva seuraa noita leimoja eli jos jäät tienpäälle, voit jatkaa taxilla tai tarvitessa huilia 5 päivää hotellissa odotellen korjausta. En nyt ole varma oliko se 4 vai 5 päivää mutta puolet pidempään kuin Volskilla kuitenkin.
        Ilmeisesti kuitenkin niitä nyrkkipajoja joissa hommia tehdään valoisasti tai pimeästi on monen tasoisia, kuten merkkiliikkeitäkin, kuitenkin merkkiliikkeiltä voi edellyttää hieman parempaa asiantuntemusta. Itse en ole asioinut lainkaan merkittömien koijarien kanssa joten en osaa otta niihin kantaa, mutta väittäisin kaikkien autokauppiaiden olevan "koijareita", joskin ne "marmoritiski-koijarit" antavat hieman enemmän turvaa tielle, eli toiminta on hieman läpinäkyvämpää.

        AD-Autopaikasta......LL-öljy vauhdettuna 14,90/l


      • A4 2.5tdi Q

        Mistä merkkiliikkeestä saat työn tuohon hintaan, sinne kannattaisi ajaa pidempääkin. :)

        Audi-Centerillä veloitus oli viimeksi 69e/h ja Lehtosellakin 50e/h ja siinä on kuitenkin laatu kohdallaan.


      • näinköhän
        A4 2.5tdi Q kirjoitti:

        Mistä merkkiliikkeestä saat työn tuohon hintaan, sinne kannattaisi ajaa pidempääkin. :)

        Audi-Centerillä veloitus oli viimeksi 69e/h ja Lehtosellakin 50e/h ja siinä on kuitenkin laatu kohdallaan.

        Seinäjoen Käyttöautossa kuulin tuon hinnan olleen ja heillä on Audi edustus joten pitäisi olla oikea huoltokin.Saattaa tietysti olla,että minua virtsattiin iirikseen.


      • Autistinen
        näinköhän kirjoitti:

        Seinäjoen Käyttöautossa kuulin tuon hinnan olleen ja heillä on Audi edustus joten pitäisi olla oikea huoltokin.Saattaa tietysti olla,että minua virtsattiin iirikseen.

        ei juuri kannata luottaa, kävin eilen merkkiliikkeessä, en tosin remontissa mutta korjaamon tuntiveloitus ei jäänyt epäselväksi, ainakin 20sm korkeilla kirjasimilla oli seinällä kerrottu tuntiveloituksen olevan 65€, oli siinä muidenkin tekemisten hintoja, ettei tarvitse selitellä asiakkaille.
        Itse en ole koskaan edes kysellyt tuntihintoja, on selkeämpi kun pyytää pakettihinnan ja niitä voi sitten vertailla toisiin huoltoihin.


    • Anonyymi00011

      Joo, toi merkkiliikkeen hinta on aina vähän arvoitus. Itelle tehtiin just öljynvaihto, tosin eri autoon, ja kyllä siihen meni rahaa ihan mukavasti. Merkkiliikkeessä tosiaan ne katsoo sen koko huolto-ohjelman ja saattavat tehdä kaikkea muutakin "yllättävää".

      Mä katsoin noita hintoja täältä https://paljonkomaksaa.fi/hinnat/oljynvaihto ja siellä oli aika hyvä erittely eri paikkojen hinnoista. Jos oot Audiin vaihtamassa, niin kyllä se yleensä vähän enemmän maksaa kuin johonkin perusautoon. Omat öljyt mukaan -taktiikka on kyllä hyvä, jos haluaa säästää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe