Jyväskylän järkyttävä tilanne..

Herra-Armahha-Please!

Jyväskylän Vapaakirkko on järkyttävässä hengellisessä tilassa. Ainakin suurin osa nuorista on jo lähes polkeneet Kristuksen kalliin veren jalkoihinsa. He ovat yhä kyllä ulkopuolisesti uskovia mutta he ovat käytökseltään tosi törkeitä! He puhuvat kuten maailma puhuu. Käykää itse katsomassa! HUomaatte siellä kuinkä järkyttävä tilanne on! Seurakunnassa saa aikaan jopa tappelun! Ihmiset vittuilee toisilleen ja puhuvat tappelusta. Ihan syyttä tuli yksi jätkä aukoon mulle siellä! Seurakunta on kuin kapakka!! JÄRKYTTÄVÄÄ!!

64

4647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamen.

      Voi kun luoja varjelisi itseäni vapaakirkoilta, helluntailaisuudelta, jehovilta, ...

      • ReaAalto

        Juu, minä ainakin ihan itse erosin helluntaista!
        Jehovia käy joskus ovella ja kerron heille Jeesuksen Jumaluudesta.
        Vapaakirkossa en ole koskaan käynyt.Olen iloinen kristitty, Jeesuksen verellä pesty ja Golgatalla lunastettu!


      • veli riepu
        ReaAalto kirjoitti:

        Juu, minä ainakin ihan itse erosin helluntaista!
        Jehovia käy joskus ovella ja kerron heille Jeesuksen Jumaluudesta.
        Vapaakirkossa en ole koskaan käynyt.Olen iloinen kristitty, Jeesuksen verellä pesty ja Golgatalla lunastettu!

        Saisinko kaikessa ystävyydessä tiedustella sinulta ,mikä on motiivisi mollata helluntailaisia?Jäikö sinulla jotain selvittämättä heidän kanssaan ja nyt purat kaunaasi tällaisella palstalla? Se,mitä olen Sanasta lukenut ja ymmärtänyt,Jeesuksen tahto on,että pyrimme,mikäli se meistä riippuu rauhaan ja sopuun muiden siskojen ja veljien kanssa,vaikka meillä olisikin toisenlainen mielipide jostakin sekundäärisestä asiasta,eikö niin? Minulla on ystäviä eri suunnista,enkä minä kehtaisi käydä puremaan heitä (Gal.5.14-16).Eikö Sana ohjaa meitä ihan toisenlaiseen vaellukseen? Toivoisin sinulle sen verran Jumalalta tullutta Jumalan pelkoa,että et alkaisi lyömään muita Herran kanssapalvelijoita,jotka kuitenkin Jeesus itse on armoihinsa ottanut kalliilla sovitusverellänsä (Matt.24:48-51). Toivotan sinulle runsasta Jumalan armoa ja viisautta alkaneena vuonna 2006!


      • ReaAalto
        veli riepu kirjoitti:

        Saisinko kaikessa ystävyydessä tiedustella sinulta ,mikä on motiivisi mollata helluntailaisia?Jäikö sinulla jotain selvittämättä heidän kanssaan ja nyt purat kaunaasi tällaisella palstalla? Se,mitä olen Sanasta lukenut ja ymmärtänyt,Jeesuksen tahto on,että pyrimme,mikäli se meistä riippuu rauhaan ja sopuun muiden siskojen ja veljien kanssa,vaikka meillä olisikin toisenlainen mielipide jostakin sekundäärisestä asiasta,eikö niin? Minulla on ystäviä eri suunnista,enkä minä kehtaisi käydä puremaan heitä (Gal.5.14-16).Eikö Sana ohjaa meitä ihan toisenlaiseen vaellukseen? Toivoisin sinulle sen verran Jumalalta tullutta Jumalan pelkoa,että et alkaisi lyömään muita Herran kanssapalvelijoita,jotka kuitenkin Jeesus itse on armoihinsa ottanut kalliilla sovitusverellänsä (Matt.24:48-51). Toivotan sinulle runsasta Jumalan armoa ja viisautta alkaneena vuonna 2006!

        Minulle itselleni ei ole jäänyt mitään selvittämättömiä asioita Göteborgin suomalaisen seurakunnan johdon kanssa, päinvastoin!

        Mitä "mollaamiseen" tulee:
        -Oma näkemyksesi!


      • veli riepu
        ReaAalto kirjoitti:

        Minulle itselleni ei ole jäänyt mitään selvittämättömiä asioita Göteborgin suomalaisen seurakunnan johdon kanssa, päinvastoin!

        Mitä "mollaamiseen" tulee:
        -Oma näkemyksesi!

        Sittenhän asiat ovat kaikin puolin kunnossa. Kaikissa tilanteissa toisten siunaaminen on hyvin tehokas keino,onhan se Jeesuksen kehoitus.


    • Pyhä

      Tuo ei ole mitenkään mahdollista. Vapaakirkkohan on uskovien yhteisö siinä kuin Helluntaikirkkokin. Uskovien yhteisön joka ainut jäsen on kastettu, Hengellä täytetty pyhä. Vapaakirkossa tai Helluntaikirkossa ei voi olla tuolla tavalla käyttäytyviä uskovia. Tyttö sinä olet panettelija.

      • seurakunnassa

        Syntisten seurakuntiahan ne alkuseurakunnatkin olivat. Eivät mitään uudestikastettujen kerubien kerhoja. Raamattu ei tunne uudestikastamista. Mitä lie henkiä niistä saavat sisälleen, kun niistä niin varoitetaan?

        1. Kor. 11:21

        sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.


      • kristitty.ihminen
        seurakunnassa kirjoitti:

        Syntisten seurakuntiahan ne alkuseurakunnatkin olivat. Eivät mitään uudestikastettujen kerubien kerhoja. Raamattu ei tunne uudestikastamista. Mitä lie henkiä niistä saavat sisälleen, kun niistä niin varoitetaan?

        1. Kor. 11:21

        sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

        taivaassa ei ole yhtäkään syntistä!


      • kristitty.ihminen
        kristitty.ihminen kirjoitti:

        taivaassa ei ole yhtäkään syntistä!

        siinä se sanotaan.


      • Pyhä
        seurakunnassa kirjoitti:

        Syntisten seurakuntiahan ne alkuseurakunnatkin olivat. Eivät mitään uudestikastettujen kerubien kerhoja. Raamattu ei tunne uudestikastamista. Mitä lie henkiä niistä saavat sisälleen, kun niistä niin varoitetaan?

        1. Kor. 11:21

        sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

        Korintto oli saastaisten nimikristittyjen muka-seurakunta kuten luterilaiset seurakunnat nykyään. Nekin ovat täynnä helvettiin meneviä epäpyhiä. Vapaissa suunnissa vaalitaan koko totuutta ja vapaat seurakunnat ovat tosiuskovien pyhien yhteisöjä.


      • taivaasta
        kristitty.ihminen kirjoitti:

        taivaassa ei ole yhtäkään syntistä!

        Joh. 3:13
           
        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.


      • sitä huolimatta
        seurakunnassa kirjoitti:

        Syntisten seurakuntiahan ne alkuseurakunnatkin olivat. Eivät mitään uudestikastettujen kerubien kerhoja. Raamattu ei tunne uudestikastamista. Mitä lie henkiä niistä saavat sisälleen, kun niistä niin varoitetaan?

        1. Kor. 11:21

        sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

        "Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin."


      • RitariOlevainen
        kristitty.ihminen kirjoitti:

        taivaassa ei ole yhtäkään syntistä!

        Jeesusta lukuunottamatta taivas on ajallaan täynnään syntisiä,mutta armahdettuina Kristuksen veren kautta !


      • kristitty.ihminen
        sitä huolimatta kirjoitti:

        "Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin."

        Kyllä Korinton kaupungissa oleva Jumalan seurakunta (1 Kor.1:2) teki parannuksen synneistään vastaan otettuaan Paavalin nuhteen (1 Kor. 11:17-34). Eivätkä he sen jälkeen kokoontuneet enää ehtooolliskokoukseen syömään ja humaltumaan, vaan erottivat Herran ruumiin muusta syömisestä...

        RitariOlevainen.
        Siinä on nyt sanoilla leikittely kysymyksessä, kun sanot,e ttä Taivaassa on syntisiä. Raamatun selvän sanan käytön mukaan Taivaassa ei ole yhtäkään syntistä, on vain entisiä syntisiä. Tämähän pitäisi olla aivan selvä asia. Jo täällä alhaalla uskoon tulleet ovat tehneet parannuksen synneistään. Eihän kasteellekaan pääse ellei ole ensin tehnyt parannusta (Apt. 2:38, 41).

        Tunnemme Raamatun opetuksen siitä, ketkä eivät pääse Taivaaseen ja ketkä pääsevät. Esim. 1 Kor. 6:9-10 tai Gal. 5:19-21 tai Ilm. 21:8 kohdissa mainittujen syntien harjoittajat eivät pääse Taivaaseen.

        Kyllä nämä käsitteet pitää olla Raamatun mukaisia jos aiomme itse päästä perille.


      • veli riepu
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Jeesusta lukuunottamatta taivas on ajallaan täynnään syntisiä,mutta armahdettuina Kristuksen veren kautta !

        Näin on! Kelpaamme Jumalalle ainoastaan Jeesuksen veren tähden! Itsessämme olemme kurjia syntisiä.Taivaallinen vaihtokauppa:Me annamme syntimme Jumalalle ja Jumala lahjoittaa meille vanhurskautensa! Kiitos Jeesus!


      • Pyhä kirjoitti:

        Korintto oli saastaisten nimikristittyjen muka-seurakunta kuten luterilaiset seurakunnat nykyään. Nekin ovat täynnä helvettiin meneviä epäpyhiä. Vapaissa suunnissa vaalitaan koko totuutta ja vapaat seurakunnat ovat tosiuskovien pyhien yhteisöjä.

        Kuka Sinulle on opettanut, että Korinton seurakunta oli "saastaisten nimikristittyjen muka-seurakunta"? Jos oli aloitus surullista luettavaa niin oli Sinunkin kommenttisi; siinä muuten on aistittavissa lahkoajattelulle ominaisia piirteitä. Otapas Raamattu tutkimisen kohteeksi ja opettele pysymään Jumalan Sanan perustuksella.


      • seurakunnassa kirjoitti:

        Syntisten seurakuntiahan ne alkuseurakunnatkin olivat. Eivät mitään uudestikastettujen kerubien kerhoja. Raamattu ei tunne uudestikastamista. Mitä lie henkiä niistä saavat sisälleen, kun niistä niin varoitetaan?

        1. Kor. 11:21

        sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

        http://koti.phnet.fi/elohim/kaste

        tutkiskeleppa tuota.


      • syntisiä vaikka
        kristitty.ihminen kirjoitti:

        taivaassa ei ole yhtäkään syntistä!

        kuinka paljon. He vain ovat sellaisia
        salasyntisiä ja petkuttavat jumalaa.
        Kun on sopiva aika he tekevät kapinan.


      • en muista nimeä
        taivaasta kirjoitti:

        Joh. 3:13
           
        Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        vietiin taivasvaunuilla taivaaseen
        että humahti.
        Oletkos kuullut?


      • montaa muutakaan asiaa

      • merim.raimo
        montaa muutakaan asiaa kirjoitti:

        jotka ovat arkipäivää tänään.

        raamattu sanoo:ei ole mitään uutta auringon alla.


      • ReaAalto
        merim.raimo kirjoitti:

        raamattu sanoo:ei ole mitään uutta auringon alla.

        Totta on, että Jumalan sanassa on ohjeet ja neuvot ihan kaikkiin asioihin.
        Ja juuri niihin arkipäivän asioihin, sillä arjessahan Jeesus tulee meille todelliseksi, eikä kirkonpenkillä.
        Ja apua saa jos vain kysyy Häneltä.
        Kaikki eivät kysy, vaan tyytyvät ihmisten neuvoihin!


      • kristitty.ihminen kirjoitti:

        siinä se sanotaan.

        Johanneksen ilmestys 21
        8 "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Tuo tarkoittaa että mainitut vääryyden harjoittajat joutuvat tuleen puhdistettavaksi ja heistä poltetaan pois kaikki pelko, epäusko, saasta, murhan himo, valhe ja noituus. Mitä heistä jää jälelle, se on - j ä ä n n ö s - joka pelastuu:

        Jesaja 10
        22 "Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palaava ainoastaan - j ä ä n n ö s -. Päätetty on hävitys, joka tulee, vanhurskautta tulvillaan."

        Roomalaiskirje 9
        27 'Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös".


      • Aamen
        RitariOlevainen kirjoitti:

        Jeesusta lukuunottamatta taivas on ajallaan täynnään syntisiä,mutta armahdettuina Kristuksen veren kautta !

        " taivas on ajallaan täynnään syntisiä.."

        Johanneksen ilmestys 21

        Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, ...
        1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.


      • merim.raimo kirjoitti:

        raamattu sanoo:ei ole mitään uutta auringon alla.

        Siitäkin tietää, että raamattuun ei voi luottaa. 2500 vuoden takainen staattinen edistyksettömyys ei ihan natsaa nykypäivään.


    • Olipa ikävää luettavaa. Jos asiat ovat kertomallasi tavalla niin ehdotan, että rukoilet noille ihmisille apua Herralta ja katso johdattaako Hän Sinut muiden uskovaisten luokse. Tärkeintä Sinulle on oma suhteesi Herraan Jeesukseen. Siitä teet tilin, mutta et noista toisista nuorista.

      Rukoillaan ja odotetaan, että Herra Jeesus auttaisi Jyväskylän Vapaaseurakunnassa kokoontuvia uskovaisia ja pelastaisi ne, jotka ovat vielä maailman ja synnin sitomia.

      Tahdon toivottaa Sinulle Jumalan armon runsasta osallisuutta Herrassa Jeesuksessa. Älä mene jumalattomaan menoon mukaan äläkä eksytyksiin. Puhdas sydän varjeltuu pahan houkutuksista.

    • DoctorT

      Jos nyt oikein muistan, on Jkln Vapaakirkko yksi niistä vapaasrksta, jotka ottivat vastaan torontolaisen harhaopin!

      Ja jos oikein vielä muistan, hajotti tuo oppi srkn! Joten turha tuota nyt on ihmetellä, että mitkä voimat siellä ovat jyllänneet ja vaikuttavat, saatanan voimat!

      Ja näitä tulee varmasti lisää. Niin monta vapaasrkaa ja helluntaisrkaa jaettiin vuosien aikana harhaopin kanssa.

      • samaa mieltä

        Ihan sama asia tuli heti mieleen aloituksen luettuani.


      • Anonyymi

        Juuri niin .


    • ReaAalto

      Jyväskylän vapaaseurakunta otti aikoinaan vastaan Toronton herätyksen.
      Kun Paavo Lievonen alkoi varoittaa vanhemmistoa ja sen aikaisia julistajia tästä harhaopista, hänet heitettiin ulos seurakunnasta.

      En siis ihmettele sen seurakunnan jäsenten käytöstä, sillä maailman henki vaikuttaa siellä, missä ei Jumalan Henkeä tunneta.

      • nauravaa uskoa

        joka muhii Torontossa.?
        Torontolaiset tekivät koko uskostaan
        naurettavan. Nauruihmiset uhrasivat roponsa
        heille ja sitten taas verhon takana naurettiin.


    • XTale

      Kuulun Jyväskylän vapikseen ja rehellisesti sanottuna minä en ole törmännyt noin rankkaan juttuun kuin sinä. Olen toki törmännyt yhteen suun soittajaan, mutta se on vain hänen rikkinäisyyttään.
      Se mitä puhuttiin tuosta Toronton opista, niin sillä ei ole minkäänlaista pohjaa ainakaan nykyään. Jos ei usko voi tulla toki katsomaan ja tuomitkaa vasta sitten "jos se on teidän paikkanne tuomita Kristuksen seurakunta"!

      • ReaAalto

        Olen täällä kertonut siitä "mahtavasta" kaatumiskokemuksestasi?
        Kaatuminen ei ole Jumalan Hengen voimaa, näin kertauksena muistutan.
        On syytä olettaa, että kaaduit siellä omassa seurakunnassasi?
        Pitääkö paikkansa?


      • XTale
        ReaAalto kirjoitti:

        Olen täällä kertonut siitä "mahtavasta" kaatumiskokemuksestasi?
        Kaatuminen ei ole Jumalan Hengen voimaa, näin kertauksena muistutan.
        On syytä olettaa, että kaaduit siellä omassa seurakunnassasi?
        Pitääkö paikkansa?

        se tapahtui toisessa seurakunnassa ei Jyväskylän! Enkä ole kenenkään muunkaan siellä nähnyt kaatuilevan, en edes kompastuvan :)


      • veli riepu
        ReaAalto kirjoitti:

        Olen täällä kertonut siitä "mahtavasta" kaatumiskokemuksestasi?
        Kaatuminen ei ole Jumalan Hengen voimaa, näin kertauksena muistutan.
        On syytä olettaa, että kaaduit siellä omassa seurakunnassasi?
        Pitääkö paikkansa?

        Oletan sinun olevan siskoni Jeesuksessa. Onko tuo kaatumisasia sinun mielestäsi sellainen,jonka perusteella Jumala joko hyväksyy tai hylkää ihmisen?
        Itse en ole koskaan ns. kaatunut,mutta pidänpä sitä aikalailla toisarvoisena seikkana ikuisuuden kannalta,johon meidän pitäisi kuitenkin aina aiheemme suhteuttaa. Olen sen verran Raamattua lukenut,että ymmärrän ihmisen kelpaavan Jumalalle vain Jeesuksen sovitustyön tähden.Uskallanpa jopa väittää,että Taivaan porteilla meiltä ei kysellä kaaduimmeko vai emme. Tämän halusin kirjoittaa,ettemme tuijottaisi lillukanvarsiin,vaan Jeesukseen. Lisäksi toivon kaikessa ystävyydessä,että vastaisit aiemmin esittämääni kysymykseen,koskien Jyväskylä-lähtöistä keskustelua,kiitos.Hyvää päivän jatkoa!


      • ReaAalto
        veli riepu kirjoitti:

        Oletan sinun olevan siskoni Jeesuksessa. Onko tuo kaatumisasia sinun mielestäsi sellainen,jonka perusteella Jumala joko hyväksyy tai hylkää ihmisen?
        Itse en ole koskaan ns. kaatunut,mutta pidänpä sitä aikalailla toisarvoisena seikkana ikuisuuden kannalta,johon meidän pitäisi kuitenkin aina aiheemme suhteuttaa. Olen sen verran Raamattua lukenut,että ymmärrän ihmisen kelpaavan Jumalalle vain Jeesuksen sovitustyön tähden.Uskallanpa jopa väittää,että Taivaan porteilla meiltä ei kysellä kaaduimmeko vai emme. Tämän halusin kirjoittaa,ettemme tuijottaisi lillukanvarsiin,vaan Jeesukseen. Lisäksi toivon kaikessa ystävyydessä,että vastaisit aiemmin esittämääni kysymykseen,koskien Jyväskylä-lähtöistä keskustelua,kiitos.Hyvää päivän jatkoa!

        Mitähän Jyväskylää koskevaa kysyt?


      • veli riepu
        ReaAalto kirjoitti:

        Mitähän Jyväskylää koskevaa kysyt?

        Kysyin sinulta tämän keskustelun aikana klo 11.22 otsikolla "Hyvä ReaAalto" erään kysymyksen.:)


      • pätkiä taitaa
        XTale kirjoitti:

        se tapahtui toisessa seurakunnassa ei Jyväskylän! Enkä ole kenenkään muunkaan siellä nähnyt kaatuilevan, en edes kompastuvan :)

        siis mulla taitaa pätkiä nyt tosi pahasti tai sitten pätkii sulla?! Samassa seurakunnassa kun minä olen nähnyt kyllä kaatumisia! Kävin 1990-luvun lopulla hyvin ahkerasti Jyväskylän vapiksessa ja kyllä siellä kaatua tupsahdeltiin, jollen nyt aivan väärin muista! Kun oli rukouspalvelu, niin rukouspalvelijat seisoivat rivissä ja heidän edessää toinen ihminen, ja tähän väliin rukoiltavat menivät. Jos rukoiltava kaatui, otti tämä toinen tyyppi kiinni. Vai miksi rukoiltavan selän takana sitten seistiin, heh? Kyllä. Jyväskylän vapiksessa ihmiset kaatuivat ainakin 1990-luvun lopulla. Siihen, oliko se oikein tai väärin jne. en ota mitään kantaa, mutta kaatumisia tapahtui, se on varma!!!


      • sitä ihmettelen
        XTale kirjoitti:

        se tapahtui toisessa seurakunnassa ei Jyväskylän! Enkä ole kenenkään muunkaan siellä nähnyt kaatuilevan, en edes kompastuvan :)

        Jaetaanko Jyskän vapiksella ehtoollista lapsille ? Näin tehdään eräässä vapaa srk:ssa.


    • veli riepu

      Milloin tämän "keskustelun" aloittaja ilmoittautuu ja tunnustaa "kivan pikku jekkunsa" eli vääristelynsä ko. seurakunnasta.Tällaisestakin kirjoittelusta sinä teet aikaaan tiliä Jumalalle.Kehottaisin mielenmuutokseen.

      • ReaAalto

        Miksi pitää uhkailla Jumala sitä ja Jumala tätä?
        Onko muuten niin vaikea uskoa, että uskovan nimellä kulkevien joukossa voi monetkin käyttäytyä törkeällä tavalla?

        Itse olen ollut näkemässä niin uskomattomia "näytöksiä" ettei niitä kehtaa tänne
        edes kirjoittaa!
        Ja huomio, huomio, helluntaiseurakunnan johdon käyttäytymisestä on kysymys.


      • veli riepu
        ReaAalto kirjoitti:

        Miksi pitää uhkailla Jumala sitä ja Jumala tätä?
        Onko muuten niin vaikea uskoa, että uskovan nimellä kulkevien joukossa voi monetkin käyttäytyä törkeällä tavalla?

        Itse olen ollut näkemässä niin uskomattomia "näytöksiä" ettei niitä kehtaa tänne
        edes kirjoittaa!
        Ja huomio, huomio, helluntaiseurakunnan johdon käyttäytymisestä on kysymys.

        En uhkaillut,älä ymmärrä väärin,vaan muistutin,että ei ole saman tekevää,miten kohtelemme toisia uskovia,koska Jumala on tuomarimme.
        Sinulla on ymmärtääkseni syviä haavoja sielussasi menneisyydestä.Jeesus voi ne parantaa,mutta anteeksianto on ehdottoman tärkeää,jos haluamme parantua sisäisesti.Toivon sinulle kaikkea hyvää!


      • ReaAalto
        veli riepu kirjoitti:

        En uhkaillut,älä ymmärrä väärin,vaan muistutin,että ei ole saman tekevää,miten kohtelemme toisia uskovia,koska Jumala on tuomarimme.
        Sinulla on ymmärtääkseni syviä haavoja sielussasi menneisyydestä.Jeesus voi ne parantaa,mutta anteeksianto on ehdottoman tärkeää,jos haluamme parantua sisäisesti.Toivon sinulle kaikkea hyvää!

        Niinkö päättelet?

        Puhun oikeudenmukaisuuden nimissä, niiden yksilöiden puolesta, joita on ihmisoikeuksia koskevia lakeja rikkoen( johdon taholta )
        kohdeltu tavalla, jota Hitlerkin aikoinaan käytti.


      • veli riepu
        ReaAalto kirjoitti:

        Niinkö päättelet?

        Puhun oikeudenmukaisuuden nimissä, niiden yksilöiden puolesta, joita on ihmisoikeuksia koskevia lakeja rikkoen( johdon taholta )
        kohdeltu tavalla, jota Hitlerkin aikoinaan käytti.

        No siinä tapauksessa asiat pitäisi hoitaa ko. henkilöiden kanssa,eikä tässä yleisellä torilla,vai mitä? Kehottaisin ottamaan yhteyttä heihin, rukoiltuasi heidän ja asioiden puolesta ja rukoiltuasi myös oikeaa mielenlaatua itsellesi. Tällä palstalla kirjoittelu lähinnä hämmentää asiasta osattomia. Tietääkseni Hitler oli itsensä Saatanan palveluksessa,joten rinnastuksesi oli aika rankka.Toivotaan,että asiat selviävät!


      • ReaAalto
        veli riepu kirjoitti:

        No siinä tapauksessa asiat pitäisi hoitaa ko. henkilöiden kanssa,eikä tässä yleisellä torilla,vai mitä? Kehottaisin ottamaan yhteyttä heihin, rukoiltuasi heidän ja asioiden puolesta ja rukoiltuasi myös oikeaa mielenlaatua itsellesi. Tällä palstalla kirjoittelu lähinnä hämmentää asiasta osattomia. Tietääkseni Hitler oli itsensä Saatanan palveluksessa,joten rinnastuksesi oli aika rankka.Toivotaan,että asiat selviävät!

        Mihinkään, joten neuvosi olivat turhia!

        Olen tarpeeksi monta kertaa varoittanut entistä seurakuntaani harhaopeista ja harhaoppisten julistajien kutsumisesta opettajiksi.
        He eivät ole tahtoneet kuunnella, vaan minua on käsketty vaikenemaan.

        Mitä taas muunlaiseen käyttäytymiseen tulee, voin valaista:
        Tälläkin palstalla saattaa löytyä henkilöitä, jotka ovat joutuneet samaisen seurakunnan tyranniuden alaiseksi, joten mielestäni on oikeudenmukaisuuden nimissä sanottava asiat kuten ne ovat.

        Liian paljon löytyy niitä arkoja ja peloiteltuja lyötyjä yksilöitä, jotka ovat saattaneet jäädä itsesyytöksiin ja ahdistuksiin, väärästä kohtelusta.

        Vertaukseni Hitleriin on aivan paikallaan oleva vertaus.

        Lupaan tulla heti kertomaan, jos yksikin vanhemmistoveli tai toinen seurakunnassa vaikuttava henkilö tekee parannuksen, jos minun tietooni sellainen uutinen saapuisi.


      • DoctorT

        Mikäli srk ei hajoamisensa jälkeen ole tehnyt PARANNUSTA harhaopistaan, on aivan sama mitkä fiilikset siellä milloinkin on!

        Vain PARANNUKSENTEKO, ANTEEKSIPYYNTÖ heiltä, jotka harhaopin vastustamisen vuoksi suljettiin ulos, voi puhdistaa srkn!

        Keskustelun aloittajan kuvaus sopii erinomaisesti saatanan vaikuttamaksi! Ja se kyllä voi ylläpitää myös terveeltä hengelliseltä toiminnalta vaikuttavaa toimintaa.

        Siis, jos PARANNUSTA ei ole tehty, en ihmettele muuta kuin sokeuden määrää muissa,


      • Herra-Armahha-Please!

        Entä jos Herra käski tämän kirjoittamaan? Hesekiel sai myös sanottavakseen kovat nuhdepuheet samoin kuin Jeremia. MUistatteko kuinka heitä kohdeltiin? Mutta Herra sanoi "Kuulkoot tai olkoot kuulematta"


      • TOTUUS TEKEE VAPAAKSI
        ReaAalto kirjoitti:

        Mihinkään, joten neuvosi olivat turhia!

        Olen tarpeeksi monta kertaa varoittanut entistä seurakuntaani harhaopeista ja harhaoppisten julistajien kutsumisesta opettajiksi.
        He eivät ole tahtoneet kuunnella, vaan minua on käsketty vaikenemaan.

        Mitä taas muunlaiseen käyttäytymiseen tulee, voin valaista:
        Tälläkin palstalla saattaa löytyä henkilöitä, jotka ovat joutuneet samaisen seurakunnan tyranniuden alaiseksi, joten mielestäni on oikeudenmukaisuuden nimissä sanottava asiat kuten ne ovat.

        Liian paljon löytyy niitä arkoja ja peloiteltuja lyötyjä yksilöitä, jotka ovat saattaneet jäädä itsesyytöksiin ja ahdistuksiin, väärästä kohtelusta.

        Vertaukseni Hitleriin on aivan paikallaan oleva vertaus.

        Lupaan tulla heti kertomaan, jos yksikin vanhemmistoveli tai toinen seurakunnassa vaikuttava henkilö tekee parannuksen, jos minun tietooni sellainen uutinen saapuisi.

        kirjoitustesi perusteella olet vääryyden sitoma naisraukka. Tulevaisuutesi ei näytä hyvältä, saatana on sitonut sinut tahtoaan tekemään ja sinä et tahdo luopua saatanasta, lopun varmaan ymmärrät itsekin ......


      • siksi
        DoctorT kirjoitti:

        Mikäli srk ei hajoamisensa jälkeen ole tehnyt PARANNUSTA harhaopistaan, on aivan sama mitkä fiilikset siellä milloinkin on!

        Vain PARANNUKSENTEKO, ANTEEKSIPYYNTÖ heiltä, jotka harhaopin vastustamisen vuoksi suljettiin ulos, voi puhdistaa srkn!

        Keskustelun aloittajan kuvaus sopii erinomaisesti saatanan vaikuttamaksi! Ja se kyllä voi ylläpitää myös terveeltä hengelliseltä toiminnalta vaikuttavaa toimintaa.

        Siis, jos PARANNUSTA ei ole tehty, en ihmettele muuta kuin sokeuden määrää muissa,

        " Vain PARANNUKSENTEKO, ANTEEKSIPYYNTÖ heiltä, jotka harhaopin vastustamisen vuoksi suljettiin ulos, voi puhdistaa srkn!"

        Niin sitä odotellessa, vihtahousu tekee työtään yksilö uskovissa.. Kylvää katkeruutta, pettymystä, vihaa ,muut ovat syyllisiä en minä ja vaikka muut olisivatkin syyllisiäja kun näitä hellitään tarpeeksi kauan, peli on menetetty.

        ÄLÄ SINÄ anna katkeruuden juuren pesiä sydämeesi. Vaan pyydä Jumalalta anteeksi antoa heille ja itsellesi, näin vapautat ITSESI SIITÄ.


      • veli riepu kirjoitti:

        No siinä tapauksessa asiat pitäisi hoitaa ko. henkilöiden kanssa,eikä tässä yleisellä torilla,vai mitä? Kehottaisin ottamaan yhteyttä heihin, rukoiltuasi heidän ja asioiden puolesta ja rukoiltuasi myös oikeaa mielenlaatua itsellesi. Tällä palstalla kirjoittelu lähinnä hämmentää asiasta osattomia. Tietääkseni Hitler oli itsensä Saatanan palveluksessa,joten rinnastuksesi oli aika rankka.Toivotaan,että asiat selviävät!

        >Tietääkseni Hitler oli itsensä Saatanan palveluksessa

        Tiedät väärin. Saatana on mielikuvitusolento, mutta Hitler oli todellinen.


    • Markku Tampio

      Vaikka olen jo monta kertaa käynyt Jyväskylän vapaaseurakunnassa, en ole kohdannut vielä nuorta enkä vanhaa, joka olisi puhunut minulle, sinun 'Herra-Armahha-Please' kertomallasi tavalla.

      Jotenka looginen johtopäätökseni asiassa on tämä, että Sinä puhut tietoisesti pahaa lähimmäisistäsi, joita Sinä et laisinkaan tunne. Lähimmäisestä selän takana pahanpuhuminen on lähimmäisesi panettelua.

    • joko on tai ei ole

      Mutta onko tehty parannusta harhaisista opeista ja niiden seurauksista ?

      Se on ratkaisevaa, ei se kuinka hyvin asiat on unohdettu ja lakaistu mattojen alle!

    • Nyt on niin että nuorten omet pippalot jotka he järjestävät yhdessä jonkun alle 30v vetäjän kanssa on kirkkon jäsenien aivan katvossa ja sinne ei ulkopuolisia on mitään tekemistä. Ainakin sinne ei ole mitään vanhoja harmahapsilla mitään tekemistä. Ei tänä päivänä enää ole niin että kirkkoissa istuu 12v ja 90v samassa penkkiriveissä ja kokouxessa. Intressit ovat ihan toista näillä ihmisillä. Toisilla on pääasia että saavat jytä ja rokkaa saatanallisen hevin tahdissa ja toisella on taas pääasia saada itkeä että just huomenna Jeesus tulee takaisin koska olen niin vanha ja rahnainen että en jaxaa enää täällä maan päällä elää ja sentähden on raamatun väännöt oikein että milloin sekunnissa tahansa Jeesus voi tulla takaisin vaikka Raamatun kertoma edellytyxet siihen eivät edes olis täyttynyt.

      Mutta toronton saastaiset henget tekevät karismaattisissa ja kautta vieläkin tuhotyötä vähän aika,, ennen Jeesuxen tuloa takaisin ja saa aikaan hajannusta ja avioeroja ylisexuaallisissa uskovissa missä toronton henki saa heidät hehkumaan..

    • Tapsa2805
    • arvioikaakaikki

      Kiitos linkistä - kirjoitus oli historiikki. En nähnyt siinä nykyisen srk:n johdon kannanottoa torontolaisuuteen tai Jyväskylässä koettuun torontolaisuus-aaltoon. Historiikki tuo esille, että paljon väkeä tuli "torontolaisuus-aikana" Jyväskylän vapikseen. Paavo Lievonen toi aikoinaan esille sen, että se oli väärästä hengestä ja hänet seurakunta erotti. Suhtaudutaanko henkien erottamiseen edelleen samalla tavalla, en tiedä. Historiikki puhui väkimäärästä ja vilkkaasta toiminnasta - kannattaako sitä korostaa, jos se oli väärästä hengestä?

    • Laskuntulos

      Seurakunnissa vallan on ottanut bilettäjäsukupolvi, joka ei ole uudestisyntynyt.

    • www.enskansivut.fi

      Vaikuttaa sitä, että koko kirkkokunnan johto on samassa tilassa. Johtuu siitä, että on uskottu vain "henkeen" ja unohdettu mitä sanoo Raamattu.

      • RaamatunMuk1938

        Tai luettu lähinnä 92väännöstä! Jumala on -Raamattuunsa Kirjoituttanut vakavat varoituksesa, mitä tulee Hänen Sanansa vääristelyyn!


    • Anonyymi

      Mistä voisin löytää Jumalan ja hyvän ja puhtaan raittiin raamatun opetuksen Jyväskylästä osaisko joku kertoa?

      • Anonyymi

        Eiköhän nämä naispapittarit vaan häilä joka seurakunnassa, että siinä se puhtaus.


    • Anonyymi

      Et mistään.Sori vaan.

    • Vapaarikollisissa on vitu paljo hyvän näkösiä akkoja.

      • Anonyymi

        Siellähän loppiaistapaus 2020 värvättiin oikein porukalla lisää tulisielulaisia jkl Helluntai kirkossa .!?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe