Olen palannut.

Tapastikos

Mielenkiintoista nähdä mitä uusi vuosi tuo tullessaan :) Ainakaan niistä salsan lupaamista "corvettea varmasti sitten tehokkaammista" 911:sistä ei ole tähän mennessä kuulunut mitään muille kuin kyseisellä herralle märkien päiväunien muodossa,mitä nyt asiaa olen seurannut.
Ja mieltäni lämmittää aina myös muiden jenkkisporttien pärjääminen eurokinnereitä vastaan,esimerkkinä tosiaan tuo Hennesseyn Viper(siis ei vielä edes nopea Hennesseyn tekemäksi, heiltä tosiaan löytyy 1300 hv pakettejakin),tosin riittää tuo pienempitehoinenkin versio kyykyttämään jokaisen planeettamme viriPorschen 10-0 kuten huomaamme.
Kivasti alkoi päivä tosiaan kun kävi tarkastamassa tilanteen,menohan on pohjimmiltaan samaa kuin ennenkin: Joku kertoo asiallisesti jonkun auton tehot ja suorituskyvyn joka hakkaa selvästi Porschet mennen tullen ja sitten alkaa VW-Audisti-poscheistien katkeruuden kirvoittamat lapselliset kommentit malliin "taidat olla avohoidossa. Kyllähän Porsse ottaa kiinni mutkissa sitten vaikka jo pelkästään varttimaili alkukiihdytyksessä jää jo 200 metriä jaja mutta onhan porsse nopea kun on niin paljon pienempi kone,se on hei sitä taitoa ettei häviä paljoa isommille moottoreille jajaja". Mikäs siinä, oikein naurattaa taas kun yrittävät leipoa niistä nuhapumppupikkumoottorisista citysportti-porscheistaan oikeiden Amerikan legenda urheiluautojen voittajia, sen verran on epäkiitollinen tehtävä pojilla että annettakoon parit ylilyönnit anteeksi.
Jään kanavalle seuraamaan ja oikomaan virheitä joita on luvassa taas jo totuttuun tapaam porsse-miehiltä.

"Nothing beats cubic inches."

58

5205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailman

      raharikkaat ostavat mielummin Porschen,Ferrarin,Lamborghinin,Maseratin tai Bugatin
      kuin esim. Corveten ?
      Onko se tyhmyys tiivistynyt juuri sinne parhaiten
      hankkivien joukkoon ?

      Vai olisiko heillä parempaa tietoa autojen ominaisuuksista,vaikka niin ,että pelkkä teho
      ei tee autoa.

      Tai se ,että kun ajat autosi Country Clubin pihaan,niin veten perään kuolaavat teinit ja
      sutenöörit.

    • P.Trolli

      Mielenkiinnolla odottelemme koska pääset historiasarjassasi 70-lukuun, ja varsinkin Corveten 70-luvun loppupuolen malleihin, joissa litratehot olivat ahtamattomien työkonedieselien luokkaa. Mutta kai jostain vedät esiin linkin joka todistaa nämäkin amerikkalaisen insinööritaidon näytteet kaikilta ominaisuuksiltaan paremmaksi kuin yksikään Porsche.

      • oirooppalainen

        GM ei ilman radikaaleja tukiaisia tule selviämään hengissä tästä vuodesta. Sen verran konkurssikypsä yritys on kyseessä, toisin kuin pieni laatuvalmistaja PORSCHE. Ai niin, eihän sun viikkorahat riitä ku pienoismalliin, buaaaahh!

        Onneksi sitä vetteä (chevy mikä chevy) valmistetaan siellä Koreassa. Laatuhan on parempaa kuin ameriikan manterella konsanaan.


    • oirooppalainen

      Amerikan legenda urheiluauto...hah...eihän sellaisia ole. GM:n laatuongelmat ovat saattaneet yhtiön konkurssin partaalle (jälleen). Perinteisesti malmikasoja valmistava yritys on yrittänyt tehdä siinä sivussa urheilullisia ongelmajätemuoviläjiä istuttamalla kevyeeseen runkoon tehokkaan vanhanaikaisen tekniikan omaavan moottorin. Ajo-ominaisuudet on päässyt unohtumaan...tai eihän niitä koskaan ole ollutkaan. Kauppa ei vaan käy riittävästi...ei kai kukaan aikuinen osta naurettavaa teinisporttia kun tarjolla on oikeasti legendaarisia eurooppalaisia urheiluautoja.

    • Turakainen

      Porsche 917/30 1973

      1200 - 1700 hp

      0-60 2,1 sec

      biturbo B12

    • Turakainen

      RUF RT12

      650 hp
      217 mph
      3,2 0-60 mph

      • Tapastikos

        siinä itse kysymykseeni että löytyykö kovempaa Porschelta.. Noihan on säälittäviä lukuja verrattuna Lingenfelterin Corvetteihin tai Hennesseyn Vipereihin,pelkästään toi halpapakettiversio (100 hp,ei 1300 hp) jättää huipuissa tota Rufia 255 mp/h - 217 mp/h= 38 mp/h, eli karkeasti sanottuna 61 km/h, siinä vilahtaa Viperi Rufin ohi tuulenlailla Autobaanallakin ;) Ei tarvita vielä edes 6.vaihdetta, voi peräti leikkiäkin vähän :)


    • ...

      Tapatikos on jo legenda Porschekuskien keskuudessa. Liekö itsekin kuuluu joukkoon? ;)

    • Joku järkevä

      Syy miksi olet palannut...,sua varmaan kaipaa"tosi"moni typpi,ainakin tällä palstalla....Taitaa olla kaverit vähän vähissä...

      • Tapastikos

        Meitä autoilijoita on karkeasti sanottuna kahta ryhmää: Ne joille auto on vain kulkuväline paikasta A paikkaan B ja sitten niitä joille auto on enemmän kuin vain kulkuväline. Kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

        Samalla olen yrittäny saada vastausta lähinnä itselleni jo aikoja sitten esittämääni kysymykseen: Kuinka joku todella voi pitää pienimoottorista,hidasta ja rumaa autoa enemmän urheilautona kuin voimakasta,suurimoottorista,nopeaa,kaunista ja legendaarista autoa? Ja ennenkaikkea,ovatko nämä ihmiset todella tosissaan vai vain huumorimielellä liikkellä. Siis kuka todella voi edes puhua samassa lauseessa 45 hv kuplakoneisesta Speedsteristä ja isolohko Corvettesta (!!) jossa on olisi jo kahdessa sylinterissä sen verran voimaa kun siinä kuplakoneessa yhteensä, paitsi että niitä sylintereitä on siihen päälle vielä ne 6 kpl ;)
        En ole löytänyt vielä vahvistusta, mutta yritän vielä sinnikkäästi tai sitten tässä todella on kyse vain läpänheitosta porssemiesten puolelta,tiedä häntä.

        Corvette on aito urheiluautolegenda, Porsche lähinnnä korvike sellaisesta.


      • oirooppalainen
        Tapastikos kirjoitti:

        Meitä autoilijoita on karkeasti sanottuna kahta ryhmää: Ne joille auto on vain kulkuväline paikasta A paikkaan B ja sitten niitä joille auto on enemmän kuin vain kulkuväline. Kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

        Samalla olen yrittäny saada vastausta lähinnä itselleni jo aikoja sitten esittämääni kysymykseen: Kuinka joku todella voi pitää pienimoottorista,hidasta ja rumaa autoa enemmän urheilautona kuin voimakasta,suurimoottorista,nopeaa,kaunista ja legendaarista autoa? Ja ennenkaikkea,ovatko nämä ihmiset todella tosissaan vai vain huumorimielellä liikkellä. Siis kuka todella voi edes puhua samassa lauseessa 45 hv kuplakoneisesta Speedsteristä ja isolohko Corvettesta (!!) jossa on olisi jo kahdessa sylinterissä sen verran voimaa kun siinä kuplakoneessa yhteensä, paitsi että niitä sylintereitä on siihen päälle vielä ne 6 kpl ;)
        En ole löytänyt vielä vahvistusta, mutta yritän vielä sinnikkäästi tai sitten tässä todella on kyse vain läpänheitosta porssemiesten puolelta,tiedä häntä.

        Corvette on aito urheiluautolegenda, Porsche lähinnnä korvike sellaisesta.

        ja mietihän Tapa sitä, siellä lumileikkiesi lomassa, että miksi lähes jokainen autoja harrastava/ymmärtävä henkilö ottaisi kuitenkin mieluummin sen, SINUN mielestäsi ruman, hitaan ja pienimoottorisen auton, tuon GM:n laaduttoman kyhäelmän sijaan. Ja siellä ameriikassa Porschen arvostus on vieläkin suurempi, verrattuna niihin paikallisiin "lulliin". Niin se vaan menee...legendaarinen urheiluauto on jotain muuta kuin pelkkää tehoa ja kuutiotuumia. Aikuisethan tuon ymmärtävätkin. Kunhan saavutat puberteetin saatat tehdä "löytöjä" itsestäsikin ja muista, että ei se koko ole tärkein...


      • Fabiaani
        Tapastikos kirjoitti:

        Meitä autoilijoita on karkeasti sanottuna kahta ryhmää: Ne joille auto on vain kulkuväline paikasta A paikkaan B ja sitten niitä joille auto on enemmän kuin vain kulkuväline. Kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

        Samalla olen yrittäny saada vastausta lähinnä itselleni jo aikoja sitten esittämääni kysymykseen: Kuinka joku todella voi pitää pienimoottorista,hidasta ja rumaa autoa enemmän urheilautona kuin voimakasta,suurimoottorista,nopeaa,kaunista ja legendaarista autoa? Ja ennenkaikkea,ovatko nämä ihmiset todella tosissaan vai vain huumorimielellä liikkellä. Siis kuka todella voi edes puhua samassa lauseessa 45 hv kuplakoneisesta Speedsteristä ja isolohko Corvettesta (!!) jossa on olisi jo kahdessa sylinterissä sen verran voimaa kun siinä kuplakoneessa yhteensä, paitsi että niitä sylintereitä on siihen päälle vielä ne 6 kpl ;)
        En ole löytänyt vielä vahvistusta, mutta yritän vielä sinnikkäästi tai sitten tässä todella on kyse vain läpänheitosta porssemiesten puolelta,tiedä häntä.

        Corvette on aito urheiluautolegenda, Porsche lähinnnä korvike sellaisesta.

        Itse olen aina pitänyt jenkkeja sellaisina B-luokan urheiluautoina. Ne ovat halpoja, halvasti tehtyjä, ajo-ominaisuuksiinsa nähden ylitehoisia ja aika mitäänsanomattoman näköisiä. Toki niistä saa virittämällä vaikka 5000 heppaa irti mutta ei sellaisia tehoja ole kiva käyttää kuin korkeintaan kiitoradalla.

        Todellisia urheiluautolegendoja ovat Ferrari, Lamborghini, Bugatti ym. ym. Näihin voisi myös laskea vaikka Ford GT40:n ja Tietyt Aston Martinit. Uusista vaikka Pagani Zonda ja TVR:ät

        Voisit vaikka selittää miksi alitehoiset n. kymmenessä sekunnissa nollasta sataan menevät A-M DB5:t ovat HUOMATTAVASTI kalliimpia (=enemmän haluttuja) kuin saman aikakauden tykki Corvetet.

        Corvette ja Porschet (paitsi Carrera GT) ovat ns. urheilullisia coupeita, oli voimaa sitten vaikka 10000 hevosvoimaa.

        Todellisen urheiluauton tekee:

        -ajo-ominaisuudet
        -pysäyttävä ulkonäkö
        -sopiva määrä tehoa
        -tarpeeksi korkea hinta (lisää haluttavuutta)
        -korkea laatu (ei välttämättä kestävyys)
        -tehtaan rajattu tuotantokapasiteetti
        ym.
        ym.

        Elikkä sanotaan nyt lopuksi että omistan "64 Volvo P1800:n jossa huimat 125hv ja voin sanoa etten ikinä vaihtaisi sitä mihinkään corvetteen tehon takia. Tyyli ratkaisee, ei teho. Kilpa-auto on eri asia kun urheiluauto.


      • alpi.
        Fabiaani kirjoitti:

        Itse olen aina pitänyt jenkkeja sellaisina B-luokan urheiluautoina. Ne ovat halpoja, halvasti tehtyjä, ajo-ominaisuuksiinsa nähden ylitehoisia ja aika mitäänsanomattoman näköisiä. Toki niistä saa virittämällä vaikka 5000 heppaa irti mutta ei sellaisia tehoja ole kiva käyttää kuin korkeintaan kiitoradalla.

        Todellisia urheiluautolegendoja ovat Ferrari, Lamborghini, Bugatti ym. ym. Näihin voisi myös laskea vaikka Ford GT40:n ja Tietyt Aston Martinit. Uusista vaikka Pagani Zonda ja TVR:ät

        Voisit vaikka selittää miksi alitehoiset n. kymmenessä sekunnissa nollasta sataan menevät A-M DB5:t ovat HUOMATTAVASTI kalliimpia (=enemmän haluttuja) kuin saman aikakauden tykki Corvetet.

        Corvette ja Porschet (paitsi Carrera GT) ovat ns. urheilullisia coupeita, oli voimaa sitten vaikka 10000 hevosvoimaa.

        Todellisen urheiluauton tekee:

        -ajo-ominaisuudet
        -pysäyttävä ulkonäkö
        -sopiva määrä tehoa
        -tarpeeksi korkea hinta (lisää haluttavuutta)
        -korkea laatu (ei välttämättä kestävyys)
        -tehtaan rajattu tuotantokapasiteetti
        ym.
        ym.

        Elikkä sanotaan nyt lopuksi että omistan "64 Volvo P1800:n jossa huimat 125hv ja voin sanoa etten ikinä vaihtaisi sitä mihinkään corvetteen tehon takia. Tyyli ratkaisee, ei teho. Kilpa-auto on eri asia kun urheiluauto.

        että ajaisit sillä nopeamman ajan radalla kun saman aikakauden korvetella..volvosta ei saa tyylikästä tekemälläkään,sori.


      • Fabiaani
        alpi. kirjoitti:

        että ajaisit sillä nopeamman ajan radalla kun saman aikakauden korvetella..volvosta ei saa tyylikästä tekemälläkään,sori.

        Taisi meni pointti ohi. En halua viedä pyhimystäni radalle enkä halua ajaa sillä yli 100 km/h vauhtia. Ei vanhaa autoa saa rääkätä. Se ei ole kilpa-auto, se on urheiluauto.

        Sinun mielestä on varmaan "tyylikästä" polttaa kumia Peer Güntin tahtiin. Juntti.


      • ei poju
        Fabiaani kirjoitti:

        Taisi meni pointti ohi. En halua viedä pyhimystäni radalle enkä halua ajaa sillä yli 100 km/h vauhtia. Ei vanhaa autoa saa rääkätä. Se ei ole kilpa-auto, se on urheiluauto.

        Sinun mielestä on varmaan "tyylikästä" polttaa kumia Peer Güntin tahtiin. Juntti.

        Sillä alpi/alpulla eli Tapastikoksella ei ole itsellä autoa alkuunkaan.

        Muuten puhut asiaa.


      • brabhamCos
        Fabiaani kirjoitti:

        Taisi meni pointti ohi. En halua viedä pyhimystäni radalle enkä halua ajaa sillä yli 100 km/h vauhtia. Ei vanhaa autoa saa rääkätä. Se ei ole kilpa-auto, se on urheiluauto.

        Sinun mielestä on varmaan "tyylikästä" polttaa kumia Peer Güntin tahtiin. Juntti.

        käsitteitä taas. Jos joku taikoo yhdestäkään volvosta edes huumorilla urheiluautoa niin voi mennä nukkumaan samantien.

        Sun pyhimyksesi kulta-aikaan maailmalla autoja joiden suorituskyky oikeutti tuohon urheiluauto-tittelin käyttöön, mutta se Volvo ei sellainen ollut. Se oli aikanaan ainakin suomi-standardissa nopeahko 2-ovinen sedan. Jenkeissähän sillä olisi otettu pataan pelkästään vartilla jo samanajan Cadillac-jättidinosaurusedustusautoilta puhumattakaan sitten urheiluautoista, edes Euroopassa pyhimyksellä ei ollut asiaa urheiluautojen kuoroon, sieltä löytyi muunmuassa pari kertaa tehokkaampia Ferrareita ja Aston Martineita.

        Siinä ei auta sudittamiset edes trancen tahtiinkaan (sitäpaitsi tuskin saat sitä edes lukottomana sutimaan asfaltilla sitä 1.8:siasi), vai väitätkö seuraavaksi että taksi-S80:t on tämänpäivän terävintä urheiluautokärkeä? Ilmeisesti.

        Ainoa asia tossa oli se,että vanhoja autoja turha rääkätä, toisaalta sellaista "urheiluautoa" joka ei kestä 100 km/h nopeutta ei ole sitten 1920-luvun tehtykkään...


      • oirooppalainen
        brabhamCos kirjoitti:

        käsitteitä taas. Jos joku taikoo yhdestäkään volvosta edes huumorilla urheiluautoa niin voi mennä nukkumaan samantien.

        Sun pyhimyksesi kulta-aikaan maailmalla autoja joiden suorituskyky oikeutti tuohon urheiluauto-tittelin käyttöön, mutta se Volvo ei sellainen ollut. Se oli aikanaan ainakin suomi-standardissa nopeahko 2-ovinen sedan. Jenkeissähän sillä olisi otettu pataan pelkästään vartilla jo samanajan Cadillac-jättidinosaurusedustusautoilta puhumattakaan sitten urheiluautoista, edes Euroopassa pyhimyksellä ei ollut asiaa urheiluautojen kuoroon, sieltä löytyi muunmuassa pari kertaa tehokkaampia Ferrareita ja Aston Martineita.

        Siinä ei auta sudittamiset edes trancen tahtiinkaan (sitäpaitsi tuskin saat sitä edes lukottomana sutimaan asfaltilla sitä 1.8:siasi), vai väitätkö seuraavaksi että taksi-S80:t on tämänpäivän terävintä urheiluautokärkeä? Ilmeisesti.

        Ainoa asia tossa oli se,että vanhoja autoja turha rääkätä, toisaalta sellaista "urheiluautoa" joka ei kestä 100 km/h nopeutta ei ole sitten 1920-luvun tehtykkään...

        Kyllä Volvon P-mallit voidaan lukea urheiluautoksi siinä missä corvetetkin. Neliovinen auto ei voi olla urheiluauto, vaikka sutisi vielä vitosellakin. Nopea ja tehokas kylläkin.
        Urheiluautojakin on monenmallisia ja monentasoisia. Rajanveto urheiluautoissa on äärimmäisen vaikeaa.

        Yksi mallilista:
        http://www.sportscarclubofhelsinki.fi/autolista.html

        Tällä listalla on mm. Volvon P-mallit. BMW:n CS-mallit eivät kuulu hyväksyttäviin urheiluautoihin tämän kerhon kriteerien mukaan. Jokainen autoja tunteva varmaan myöntää, että näistä autoista BMW on varmasti se kovempi.


      • ihmisen taimi
        Tapastikos kirjoitti:

        Meitä autoilijoita on karkeasti sanottuna kahta ryhmää: Ne joille auto on vain kulkuväline paikasta A paikkaan B ja sitten niitä joille auto on enemmän kuin vain kulkuväline. Kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

        Samalla olen yrittäny saada vastausta lähinnä itselleni jo aikoja sitten esittämääni kysymykseen: Kuinka joku todella voi pitää pienimoottorista,hidasta ja rumaa autoa enemmän urheilautona kuin voimakasta,suurimoottorista,nopeaa,kaunista ja legendaarista autoa? Ja ennenkaikkea,ovatko nämä ihmiset todella tosissaan vai vain huumorimielellä liikkellä. Siis kuka todella voi edes puhua samassa lauseessa 45 hv kuplakoneisesta Speedsteristä ja isolohko Corvettesta (!!) jossa on olisi jo kahdessa sylinterissä sen verran voimaa kun siinä kuplakoneessa yhteensä, paitsi että niitä sylintereitä on siihen päälle vielä ne 6 kpl ;)
        En ole löytänyt vielä vahvistusta, mutta yritän vielä sinnikkäästi tai sitten tässä todella on kyse vain läpänheitosta porssemiesten puolelta,tiedä häntä.

        Corvette on aito urheiluautolegenda, Porsche lähinnnä korvike sellaisesta.

        Taitaa olla sulla köyhä elämä, roikkuuko itsetunto jonkun autonromun tehoissa? Hehhehhee, onneks en kuulu tuohon joukkoon!Ja kyllähän ihmisen lapsen pitäs tajuta jo ettei pelkät teholukemat tee autosta hyvvää, vaan se kokonaisuus.. ;)

        Mutta onneksi on elämässä paljo muutaki ku auto ni siinä alkaa auto tuntumaan pieneltä asialta, kuhan o tillaa että pääsee perheen ja ystävien kans reissaamaan... :) :)
        T. Ford Sierra, kulukee mutkasta tietä näkymättömiin ja kuljettajjaa hymmyilyttää ;)


      • Sä et niitä...
        Tapastikos kirjoitti:

        Meitä autoilijoita on karkeasti sanottuna kahta ryhmää: Ne joille auto on vain kulkuväline paikasta A paikkaan B ja sitten niitä joille auto on enemmän kuin vain kulkuväline. Kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

        Samalla olen yrittäny saada vastausta lähinnä itselleni jo aikoja sitten esittämääni kysymykseen: Kuinka joku todella voi pitää pienimoottorista,hidasta ja rumaa autoa enemmän urheilautona kuin voimakasta,suurimoottorista,nopeaa,kaunista ja legendaarista autoa? Ja ennenkaikkea,ovatko nämä ihmiset todella tosissaan vai vain huumorimielellä liikkellä. Siis kuka todella voi edes puhua samassa lauseessa 45 hv kuplakoneisesta Speedsteristä ja isolohko Corvettesta (!!) jossa on olisi jo kahdessa sylinterissä sen verran voimaa kun siinä kuplakoneessa yhteensä, paitsi että niitä sylintereitä on siihen päälle vielä ne 6 kpl ;)
        En ole löytänyt vielä vahvistusta, mutta yritän vielä sinnikkäästi tai sitten tässä todella on kyse vain läpänheitosta porssemiesten puolelta,tiedä häntä.

        Corvette on aito urheiluautolegenda, Porsche lähinnnä korvike sellaisesta.

        Täältä saa,ni miksi sitten käyt niitä täältä kyselemässä.Voithan sä hakata päätäs seinään vaikka isolohko-Nubira osastolla....


      • Ahdin Antti
        Fabiaani kirjoitti:

        Taisi meni pointti ohi. En halua viedä pyhimystäni radalle enkä halua ajaa sillä yli 100 km/h vauhtia. Ei vanhaa autoa saa rääkätä. Se ei ole kilpa-auto, se on urheiluauto.

        Sinun mielestä on varmaan "tyylikästä" polttaa kumia Peer Güntin tahtiin. Juntti.

        Jännä miten edellisessä viestissäsi pistät Porschet urheilullisten coupe autojen joukkoon (eli ei urheiluauto) ja nyt pistät Pyhimys Volvon urheiluautoksi. Ei siinä mitään Pyhimys on hieno peli.


      • Teppili
        Tapastikos kirjoitti:

        Meitä autoilijoita on karkeasti sanottuna kahta ryhmää: Ne joille auto on vain kulkuväline paikasta A paikkaan B ja sitten niitä joille auto on enemmän kuin vain kulkuväline. Kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

        Samalla olen yrittäny saada vastausta lähinnä itselleni jo aikoja sitten esittämääni kysymykseen: Kuinka joku todella voi pitää pienimoottorista,hidasta ja rumaa autoa enemmän urheilautona kuin voimakasta,suurimoottorista,nopeaa,kaunista ja legendaarista autoa? Ja ennenkaikkea,ovatko nämä ihmiset todella tosissaan vai vain huumorimielellä liikkellä. Siis kuka todella voi edes puhua samassa lauseessa 45 hv kuplakoneisesta Speedsteristä ja isolohko Corvettesta (!!) jossa on olisi jo kahdessa sylinterissä sen verran voimaa kun siinä kuplakoneessa yhteensä, paitsi että niitä sylintereitä on siihen päälle vielä ne 6 kpl ;)
        En ole löytänyt vielä vahvistusta, mutta yritän vielä sinnikkäästi tai sitten tässä todella on kyse vain läpänheitosta porssemiesten puolelta,tiedä häntä.

        Corvette on aito urheiluautolegenda, Porsche lähinnnä korvike sellaisesta.

        Puhut asiaa, kohtuumäärin. Olen itse hommaamassa GTS Viperiä, vuoden 96-97, tosin rekisteriin saanti on enemmän kuin ongelma! Se ei tietysti ole auton vika vaan suomen valtion. On se ihmeellistä kun haluaa rekisteriin AUTON joka on tehty IHMISILLE AJETTAVAKSI niin suomessa saa tapella. Eri asia jos toisin auton ns. muuttotavarana niin heti saa kilpiin! Olin ensin hommaamassa Porschea mutta GTS Viperin kokemukset olivat sitä luokkaa että huh... Siinä ei ole mitään elektroniikkaa, mutta se onkin auto jossa on kilpaauton sielu. Ei elektroniikkapommi!


      • Tapastikos
        Teppili kirjoitti:

        Puhut asiaa, kohtuumäärin. Olen itse hommaamassa GTS Viperiä, vuoden 96-97, tosin rekisteriin saanti on enemmän kuin ongelma! Se ei tietysti ole auton vika vaan suomen valtion. On se ihmeellistä kun haluaa rekisteriin AUTON joka on tehty IHMISILLE AJETTAVAKSI niin suomessa saa tapella. Eri asia jos toisin auton ns. muuttotavarana niin heti saa kilpiin! Olin ensin hommaamassa Porschea mutta GTS Viperin kokemukset olivat sitä luokkaa että huh... Siinä ei ole mitään elektroniikkaa, mutta se onkin auto jossa on kilpaauton sielu. Ei elektroniikkapommi!

        Viper tosiaan on rakennettu puhtaasti sille filosofialle että asennetaan suuri ja voimakas moottori kevyeeseen runkoon ja takavetoon ilman mitään kuskin mukavuutta helpottavia instrumentteja kuten ajovakausjärjestelmiä. Puhdas resepti siis ilman kompromisseja.

        Tosiaan 22.6.1996 jälkeen valmistetun GTS:n saaminen kilpiin tänne voi olla aika työläs savotta, mutta sitä ennen tehdyissä ongelmat jäävät pienemmiksi,veikkaan että voivat patistaa sua korkeintaan vaihtamaan matalampidesibelistä putkistoa jos sitäkään. Sivuvilkut on asennettava tietysti ja sumuvalo jos vm.1995. Lähtökohtaisesti kannattaa selvittää mustaa valkoisella koko katsastuslainsäädäntö (löytyy ohjeistus netistäkin) ja ottaa se mukaan katsastukseen niin jää ne turhat mahdolliset vitt*ilut pois inssiltäkin kun sulla on esittää kaikki paperilla kohta kohdalta.

        Niin ja kyllä sillä vanhemmallakin Viperillä näpsäyttelee samanikäisiä Porscheja miten tahtoo ;) Just feel the Power.


      • ja justiinsa
        Teppili kirjoitti:

        Puhut asiaa, kohtuumäärin. Olen itse hommaamassa GTS Viperiä, vuoden 96-97, tosin rekisteriin saanti on enemmän kuin ongelma! Se ei tietysti ole auton vika vaan suomen valtion. On se ihmeellistä kun haluaa rekisteriin AUTON joka on tehty IHMISILLE AJETTAVAKSI niin suomessa saa tapella. Eri asia jos toisin auton ns. muuttotavarana niin heti saa kilpiin! Olin ensin hommaamassa Porschea mutta GTS Viperin kokemukset olivat sitä luokkaa että huh... Siinä ei ole mitään elektroniikkaa, mutta se onkin auto jossa on kilpaauton sielu. Ei elektroniikkapommi!

        Niin kilpa-autoissahan ei juurikaan ole elektroniikkaa.... Jenkkien ns. kilpa-autot (INDY) tekee tietysti poikkeuksen kun poijjaat eivät osaa eikä ymmärrä. Moottoripuolella sitten INDYssakin on elektroniikkaa mutta parhaat ja menestyneimmät moottorit ovatkin japsien tekemiä...


      • Kaker
        Tapastikos kirjoitti:

        Viper tosiaan on rakennettu puhtaasti sille filosofialle että asennetaan suuri ja voimakas moottori kevyeeseen runkoon ja takavetoon ilman mitään kuskin mukavuutta helpottavia instrumentteja kuten ajovakausjärjestelmiä. Puhdas resepti siis ilman kompromisseja.

        Tosiaan 22.6.1996 jälkeen valmistetun GTS:n saaminen kilpiin tänne voi olla aika työläs savotta, mutta sitä ennen tehdyissä ongelmat jäävät pienemmiksi,veikkaan että voivat patistaa sua korkeintaan vaihtamaan matalampidesibelistä putkistoa jos sitäkään. Sivuvilkut on asennettava tietysti ja sumuvalo jos vm.1995. Lähtökohtaisesti kannattaa selvittää mustaa valkoisella koko katsastuslainsäädäntö (löytyy ohjeistus netistäkin) ja ottaa se mukaan katsastukseen niin jää ne turhat mahdolliset vitt*ilut pois inssiltäkin kun sulla on esittää kaikki paperilla kohta kohdalta.

        Niin ja kyllä sillä vanhemmallakin Viperillä näpsäyttelee samanikäisiä Porscheja miten tahtoo ;) Just feel the Power.

        Millainen kiihtyvyys sataseen yms. kyseessä 92 vuoden malli. Miten se eroaa muuten kuin moottorin osalta tpi moottorista? Tapastikos oaannee mua valaista.


      • Hox!

    • Urh.autoilija

      JOS joku jaksaa sairasta älykääpiötä sääliä, nii muistakaa et Tapaskalla itsellään ei ole mitään omaa autoa eikä minkäänlaista kokemusta mistään urheiluautosta... :D

      • tapastikos

        Löytyy ZR-1:nen tosin kilvittämättä vielä. Tehoa on laitettu niin, että ottaa 3.8 0-100, siinä teille purtavaa kuplistit.


      • jooopajoo-o
        tapastikos kirjoitti:

        Löytyy ZR-1:nen tosin kilvittämättä vielä. Tehoa on laitettu niin, että ottaa 3.8 0-100, siinä teille purtavaa kuplistit.

        ketä naurattaa, kuka jaksaa edes nauraa provotrollille...


      • Aikuinen autoja omistava
        tapastikos kirjoitti:

        Löytyy ZR-1:nen tosin kilvittämättä vielä. Tehoa on laitettu niin, että ottaa 3.8 0-100, siinä teille purtavaa kuplistit.

        Sulle tuli taas virhe, kuten aina jokaisessa viestissäs
        8.3s 0-100km/h ne Veten irvikuvat '84 C4 tai 80-luvun taitteen C3:t... niihin tosiaan riittäisi jopa tuningteinin varat jos sellaiseen kehtaisi erehtyä ;)
        Ei niitä saanut ZR1-versiona.

        Mutta, eihän sulla ole edes em. Vettemallejakaan :DD

        Hankkisit ensin ajokortin tai ajokokemusta...

        Mullapa on sentään omaa kokemustakin Corveteista, kun olin joskus nuorempana lähellä sellaisen ostoa - onneksi tulin järkiini ja löysin parempia vaihtoehtoja oikeista urheiluautoista.
        Vanhalla Corvetella ajavalla ei tosiaan ole sen parempi maine tai julkikuva kuin japsitunariteineilläkään. Aikuiset eivät sellaisilla aja, vaan fiksut aikuiset ajavat urheiluautoilla.


        ( Nykyään tosin uusin tuleva malli lienee kunnon peli vihdoin, mutta se ei vielä liity mitenkään näihin "keskusteluihin".)


      • Just......
        tapastikos kirjoitti:

        Löytyy ZR-1:nen tosin kilvittämättä vielä. Tehoa on laitettu niin, että ottaa 3.8 0-100, siinä teille purtavaa kuplistit.

        Ja sitten sä heräsit ja aloit kaivamaan mopokorttia taskusta.


    • oirooppalainen

      Pelastaako USAn hallitus GM:n konkurssilta, kuten se pelasti jo aiemmin erään toisen suurehkon merkin (tosin hieman eurooppalaisten avustuksella). Olisi parempi myydä koko pulju Korealaisille. Voi olla, että alkaisi laatukin lähestymään jo välttävää. Ja ajo-ominaisuudet riittäisi kompensoimaan sen ISON V8:n puutteen.

      • Afrolle hunajaa

        Chrysler osti Mersun, ja nyttemminhän kaikki arvoMersutkin tehdään laatutietoisilla kokoonpanolinjoilla USA:ssa kuten ML-maasturit Alabamassa.

        Porschehan tekee todella pientä tulosta verrattuna GMään joka on maailman ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja ja jolla on eniten insinöörejä käytössä autoja suunnitellessa. Porschen näennäinen "tuloksellisuus" taa son saatu aikaa nimenomaan käyttämällä halpoja alihankkijoita,jolloin auton kokoaminen tulee halvaksi ja sitten myymällä se ylihintaan jolloin autosta saadaan näennäisesti hyvä tulos. Valitettavasti tästä politiikasta maksavat Porschen omistajat, laatu kun on niiden heikkojen alihankkijoiden tasoa loppupeleissä...


      • varsinainen tietäjä?
        Afrolle hunajaa kirjoitti:

        Chrysler osti Mersun, ja nyttemminhän kaikki arvoMersutkin tehdään laatutietoisilla kokoonpanolinjoilla USA:ssa kuten ML-maasturit Alabamassa.

        Porschehan tekee todella pientä tulosta verrattuna GMään joka on maailman ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja ja jolla on eniten insinöörejä käytössä autoja suunnitellessa. Porschen näennäinen "tuloksellisuus" taa son saatu aikaa nimenomaan käyttämällä halpoja alihankkijoita,jolloin auton kokoaminen tulee halvaksi ja sitten myymällä se ylihintaan jolloin autosta saadaan näennäisesti hyvä tulos. Valitettavasti tästä politiikasta maksavat Porschen omistajat, laatu kun on niiden heikkojen alihankkijoiden tasoa loppupeleissä...

        Joo...arvostetun mersun laatu on tippunut loistovuosistaan. Ei tosin vielä jenkki-tasolle, mutta kuitenkin.
        Mitä tarkoitat pienellä tuloksella? Taidatkin olla oikea taloustieteilijä. Otahan, poika selvää asioista ensin. GM on konkurssin partaalla keikkuva suuri yhtiö. Porsche on vakavarainen hyvää tulosta tahkoava pieni yhtiö. Suuri liikevaihto ei vielä takaa hyvää tulosta.


      • oirooppalainen

        GM-konserni teki parhaan myyntituloksensa 27:ään vuoteen. Myynnin kasvu ei tosin kohdistunut USA:aan. Siellähän omien lullien laatu jo tiedetäänkin. Valitettavasti myyntimäärät ja konsernin kannattavuus eivät kulje "käsikädessä". Mutta ei hätää, Bushin hallitus tullee pelastamaan tämän ameriikan ylpeyden pahimmalta nöyryytykseltä.

        Porsche on kannattavuudeltaan omaa luokkaansa. Toivottavasti sitä samaa laatua saamme nauttia myös kansanautojen parissa, kun Porsche nyt on VW-konsernin suurin yksittäinen omistaja.

        Toinen automaailman kestotähti on BMW. Oikeastaan ainut perheyritys kokoluokassaan ja hyvä esimerkki siitä, että "koolla ei ole merkitystä".


      • LOL!
        Afrolle hunajaa kirjoitti:

        Chrysler osti Mersun, ja nyttemminhän kaikki arvoMersutkin tehdään laatutietoisilla kokoonpanolinjoilla USA:ssa kuten ML-maasturit Alabamassa.

        Porschehan tekee todella pientä tulosta verrattuna GMään joka on maailman ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja ja jolla on eniten insinöörejä käytössä autoja suunnitellessa. Porschen näennäinen "tuloksellisuus" taa son saatu aikaa nimenomaan käyttämällä halpoja alihankkijoita,jolloin auton kokoaminen tulee halvaksi ja sitten myymällä se ylihintaan jolloin autosta saadaan näennäisesti hyvä tulos. Valitettavasti tästä politiikasta maksavat Porschen omistajat, laatu kun on niiden heikkojen alihankkijoiden tasoa loppupeleissä...

        Naurettavasta provostas ilmenee taas, ettet tiedä omistusuhteista etkä alihankkijoista juurikaan mitään!


      • jo alkuun
        oirooppalainen kirjoitti:

        GM-konserni teki parhaan myyntituloksensa 27:ään vuoteen. Myynnin kasvu ei tosin kohdistunut USA:aan. Siellähän omien lullien laatu jo tiedetäänkin. Valitettavasti myyntimäärät ja konsernin kannattavuus eivät kulje "käsikädessä". Mutta ei hätää, Bushin hallitus tullee pelastamaan tämän ameriikan ylpeyden pahimmalta nöyryytykseltä.

        Porsche on kannattavuudeltaan omaa luokkaansa. Toivottavasti sitä samaa laatua saamme nauttia myös kansanautojen parissa, kun Porsche nyt on VW-konsernin suurin yksittäinen omistaja.

        Toinen automaailman kestotähti on BMW. Oikeastaan ainut perheyritys kokoluokassaan ja hyvä esimerkki siitä, että "koolla ei ole merkitystä".

        että vedän japanilaisen valmistajan mukaan, mutta itselläni nousi Toyotan kunnioitus roimasti kun luin sen historiikin. Kyseinen firma on yhden miehen unelma rakentaa autoja vaikka koko saarella ei ole ollut yhtään valmista alihankkijaa eikä paljon tietotaitoa. Herra Toyoda loi japaniin alihankkija verkoston ja näin polkaisin koko Japanin autoteollisuuden alulle. Kunnioitettava saavutus, vaikka alun mallit olivatkin kopioita chryslerin kuorma-autoista! Loppu onkin sitten historiaa, tykkäsi kyseisen puljun aikaansaannoksista tai ei! Toyoda oli myös melkoinen insinööri, vaikkei nyt niissä taidoissa vertoja Ferdinand Porschelle vetäisikään, mutta ennenkaikkea sisukas! Ja TipTapPaskolle tiedoksi, että Toyota pystyisi ostamaan koko ylistämäsi GM:n jos vain mielenkiinto riittäisi! Anteeksi vielä kerran sooloilu Porsche palstalla, mutta kun nyt kerran puhuitte autoilun suurista miehistä, niin nostaisin tuon Toyodan sinne näillä meriiteillä.


      • Ahdin Antti
        Afrolle hunajaa kirjoitti:

        Chrysler osti Mersun, ja nyttemminhän kaikki arvoMersutkin tehdään laatutietoisilla kokoonpanolinjoilla USA:ssa kuten ML-maasturit Alabamassa.

        Porschehan tekee todella pientä tulosta verrattuna GMään joka on maailman ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja ja jolla on eniten insinöörejä käytössä autoja suunnitellessa. Porschen näennäinen "tuloksellisuus" taa son saatu aikaa nimenomaan käyttämällä halpoja alihankkijoita,jolloin auton kokoaminen tulee halvaksi ja sitten myymällä se ylihintaan jolloin autosta saadaan näennäisesti hyvä tulos. Valitettavasti tästä politiikasta maksavat Porschen omistajat, laatu kun on niiden heikkojen alihankkijoiden tasoa loppupeleissä...

        "Chrysler osti Mersun, ja nyttemminhän kaikki arvoMersutkin tehdään laatutietoisilla kokoonpanolinjoilla USA:ssa kuten ML-maasturit Alabamassa."

        Tsekkaas hieman faktoja kumpi osti kumman. Kaipa ne Alabaman lukutaidottomat mustat osaavat niitä mesejä lyödä läjään.ML maastureita pidetään yleisesti huonoiten tehtyinä mesenä.


        "Porschehan tekee todella pientä tulosta verrattuna GMään"

        Puhtko nyt liikevaihdosta vai katteesta? Porsche on huomattavasti tuottavampi kuin mikään Gmän yksikkö.



        "Porschen näennäinen "tuloksellisuus" taa son saatu aikaa nimenomaan käyttämällä halpoja alihankkijoita,jolloin auton kokoaminen tulee halvaksi ja sitten myymällä se ylihintaan jolloin autosta saadaan näennäisesti hyvä tulos."

        Et sitten listannut yhtään näistä halvoista alihankkijoista. Porschehan käyttää mm seuraavia halpis alihankkijoita:

        Bosch,Zimmermann,Brembo,Becker jne.jne. Iheme että jopa GM on monesti pyytänyt apua näiltä surkeilta alihankkijoilta vaikkapa Boschilta Corveten ja monen muun rimpulan polttoaineen ruiskutus systeemeihin.Corvetessakin taitaa olla nykyisin Brembon jarruja.



        "Valitettavasti tästä politiikasta maksavat Porschen omistajat, laatu kun on niiden heikkojen alihankkijoiden tasoa loppupeleissä... "

        Hyvin on oma,lähes 20 v vanha Porsche pysynyt läjässä heikkojen alihankkijoiden osilla


      • odottaa
        Ahdin Antti kirjoitti:

        "Chrysler osti Mersun, ja nyttemminhän kaikki arvoMersutkin tehdään laatutietoisilla kokoonpanolinjoilla USA:ssa kuten ML-maasturit Alabamassa."

        Tsekkaas hieman faktoja kumpi osti kumman. Kaipa ne Alabaman lukutaidottomat mustat osaavat niitä mesejä lyödä läjään.ML maastureita pidetään yleisesti huonoiten tehtyinä mesenä.


        "Porschehan tekee todella pientä tulosta verrattuna GMään"

        Puhtko nyt liikevaihdosta vai katteesta? Porsche on huomattavasti tuottavampi kuin mikään Gmän yksikkö.



        "Porschen näennäinen "tuloksellisuus" taa son saatu aikaa nimenomaan käyttämällä halpoja alihankkijoita,jolloin auton kokoaminen tulee halvaksi ja sitten myymällä se ylihintaan jolloin autosta saadaan näennäisesti hyvä tulos."

        Et sitten listannut yhtään näistä halvoista alihankkijoista. Porschehan käyttää mm seuraavia halpis alihankkijoita:

        Bosch,Zimmermann,Brembo,Becker jne.jne. Iheme että jopa GM on monesti pyytänyt apua näiltä surkeilta alihankkijoilta vaikkapa Boschilta Corveten ja monen muun rimpulan polttoaineen ruiskutus systeemeihin.Corvetessakin taitaa olla nykyisin Brembon jarruja.



        "Valitettavasti tästä politiikasta maksavat Porschen omistajat, laatu kun on niiden heikkojen alihankkijoiden tasoa loppupeleissä... "

        Hyvin on oma,lähes 20 v vanha Porsche pysynyt läjässä heikkojen alihankkijoiden osilla

        tapalta vastausta,
        se ei ikinä kommentoi faktoihin...:D


      • Hetkinen...
        Afrolle hunajaa kirjoitti:

        Chrysler osti Mersun, ja nyttemminhän kaikki arvoMersutkin tehdään laatutietoisilla kokoonpanolinjoilla USA:ssa kuten ML-maasturit Alabamassa.

        Porschehan tekee todella pientä tulosta verrattuna GMään joka on maailman ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja ja jolla on eniten insinöörejä käytössä autoja suunnitellessa. Porschen näennäinen "tuloksellisuus" taa son saatu aikaa nimenomaan käyttämällä halpoja alihankkijoita,jolloin auton kokoaminen tulee halvaksi ja sitten myymällä se ylihintaan jolloin autosta saadaan näennäisesti hyvä tulos. Valitettavasti tästä politiikasta maksavat Porschen omistajat, laatu kun on niiden heikkojen alihankkijoiden tasoa loppupeleissä...

        No Provohan tän tietysti täytyy olla, ei kai Pitkään niemeen olla vielä nettiyhteyksiä hankittu!

        Ensinnäkin, Daimler osti Chryslerin kuten nimikin jo kerto, DaimlerChrysler.

        Toisekseen, liikevaihto ja tulos ovat aivan hiukan eri asia. GM:n LIIKEVAIHTO on moninkertainen Porscheen nähden, mutta Porschen TULOS verrattuna GM:ään on TÄHTITIETEELLINEN. GM:hän tekee tappiota aivan perkeleesti onkäytännössä konkurssissa. Luottoluokitus on alin mahdollinen. Sama tilanne oli muuten Chryslerillä kunnes sakemannit sen pelasti. Porschen taloudellinen tilanne onkin jo jotain ihan muuta.

        Talouden perusasiat opetetaan muuten jo esikoulussa...


    • palasit?

      Jaa olitko hoidossa välillä vai mistä palasit? Saitko paljon sinisiä ja punaisia, pyöreitä ja pitkulaisia pillereitä? Näyttäisi siltä, että vielä joku nappi pitäisi laittaa päiväannokseen lisää...

      • LOL!

        Heh, älä kiusaa vajavaista tyyppiä ;)
        Heikot älynlahjat ja mielenterveys ovat eräitä Tapan akilleen kantapäitä. "Se rakki älähtää johon kalikka kalahtaa" jne.

        Muista sen herkistä kohdista mainittakoon mm. täydellinen kokemattomuus urheiluautoista ja nopeasta ajosta. Voi raukkaa...


      • Täydellinen...
        LOL! kirjoitti:

        Heh, älä kiusaa vajavaista tyyppiä ;)
        Heikot älynlahjat ja mielenterveys ovat eräitä Tapan akilleen kantapäitä. "Se rakki älähtää johon kalikka kalahtaa" jne.

        Muista sen herkistä kohdista mainittakoon mm. täydellinen kokemattomuus urheiluautoista ja nopeasta ajosta. Voi raukkaa...

        Kokemattomuus aivojen omistamisesta.Myönnettäiskö Tapakakalle lupa mennä ottamaan aivoimplantti vaikka Tansaaniaan??


      • tapastikos
        LOL! kirjoitti:

        Heh, älä kiusaa vajavaista tyyppiä ;)
        Heikot älynlahjat ja mielenterveys ovat eräitä Tapan akilleen kantapäitä. "Se rakki älähtää johon kalikka kalahtaa" jne.

        Muista sen herkistä kohdista mainittakoon mm. täydellinen kokemattomuus urheiluautoista ja nopeasta ajosta. Voi raukkaa...

        Epäs puhuta jos ei tiedetä! Omistan Corvette ZR-1:sen jota aiemmin olen hankkinut laajat kokemukset sekä porschea myöten euroista että jenkeistä että japseista. Amerikan voimaa voittanutta ei ole! Porsche on toki mukava citysportti,mutta ei se urheiluauto ole koskaan ollut.


      • voi sua raukkaa
        tapastikos kirjoitti:

        Epäs puhuta jos ei tiedetä! Omistan Corvette ZR-1:sen jota aiemmin olen hankkinut laajat kokemukset sekä porschea myöten euroista että jenkeistä että japseista. Amerikan voimaa voittanutta ei ole! Porsche on toki mukava citysportti,mutta ei se urheiluauto ole koskaan ollut.

        Älä lapsi turhaan keksi hölynpölyä.
        Kyllä sut tiedetään. Suhun ei luota kukaan. Olet jo vuosia valehdellut niin, ettei yksikään tänne trollailemasi provo ole ollut virheetön, ei yksikään! Jokikisessä viestissää täällä on ollut vähintään yksi valhe tai virhe, useimmiten useampiakin.

        Olet kiltisti sanottuna SÄÄLITTÄVÄ luuseri.


      • Turakainen
        tapastikos kirjoitti:

        Epäs puhuta jos ei tiedetä! Omistan Corvette ZR-1:sen jota aiemmin olen hankkinut laajat kokemukset sekä porschea myöten euroista että jenkeistä että japseista. Amerikan voimaa voittanutta ei ole! Porsche on toki mukava citysportti,mutta ei se urheiluauto ole koskaan ollut.

        Muistaakseni ZR1:n koneessa käytettiin
        Lotuksen tietämystä apuna, mm kannen suunnittelussa.


      • Putkinen
        tapastikos kirjoitti:

        Epäs puhuta jos ei tiedetä! Omistan Corvette ZR-1:sen jota aiemmin olen hankkinut laajat kokemukset sekä porschea myöten euroista että jenkeistä että japseista. Amerikan voimaa voittanutta ei ole! Porsche on toki mukava citysportti,mutta ei se urheiluauto ole koskaan ollut.

        Ottaisitko vaikka yhden punaisen pillerin lisää, ja kertoisit sitten siitä vaaleanpunaisen lentävän norsun koneesta lisää. Saa olla aasialainen tai afrikkalainen norsu.


      • Getracci
        Turakainen kirjoitti:

        Muistaakseni ZR1:n koneessa käytettiin
        Lotuksen tietämystä apuna, mm kannen suunnittelussa.

        Manuaalit Getracin vaihteistolla jota mm. käytetty Lotus-Omegassa sekä BMW 850CSi:ssä


      • tapastikos
        Getracci kirjoitti:

        Manuaalit Getracin vaihteistolla jota mm. käytetty Lotus-Omegassa sekä BMW 850CSi:ssä

        Eli paljon on kysytty zr-1;ni runkonumero ja vaihtokaupaksi tarjottu jos minkä matolaatikon rekkaria.

        En sitä tule tänne laittamaan mutta tarjotaan pätkä tuosta. Voitte onkia ja todeta.

        ..NW048014A..


      • Andre A.
        tapastikos kirjoitti:

        Eli paljon on kysytty zr-1;ni runkonumero ja vaihtokaupaksi tarjottu jos minkä matolaatikon rekkaria.

        En sitä tule tänne laittamaan mutta tarjotaan pätkä tuosta. Voitte onkia ja todeta.

        ..NW048014A..

        Kylläpä sinua on nyt pahemman kerran jymäytetty autokaupassa; myyty ZR-1 Andre Agassin vanhan Vectorin runkonumerolla.

        Vuosi 1991:
        http://www.cazy.info/lanvogt/history.htm

        Corveten runkonumeroista (1992, vuosikoodi N):
        http://www.100megsfree4.com/corvette/1990/vet92.htm


      • Turkkulainen
        tapastikos kirjoitti:

        Eli paljon on kysytty zr-1;ni runkonumero ja vaihtokaupaksi tarjottu jos minkä matolaatikon rekkaria.

        En sitä tule tänne laittamaan mutta tarjotaan pätkä tuosta. Voitte onkia ja todeta.

        ..NW048014A..

        ...ja hyvää elämää itsellesi heti kun se oikeasti alkaa!

        Eikö äitisi tai isäsi oikeasti ole pitänyt sinua pienenä tarpeeksi sylissä jotta itsetuntosi olisi kehittynyt normaaliksi, vai miksi jouduit aina selittelemään koulun pihalla "kavereille" että "sitten isona osta Corveten"

        Corveten runkonumero...
        Vectorin runkonumero...
        Cadillacin runkonumero...
        Andre Agassi...
        Matolaatikko...
        Tapastikos...

        Olet taas pelastanut päiväni!
        Juuri sinunlaisiasi pellejä ärsyttääkseni muuten ostinkin Porscheni, kun vanha W220 S 500 mersu alkoi jo käydä tavanomaiseksi.
        Tule vaan valoissa viereeni, lupaan lähteä liikkeelle aivan muun liikenteen tahdissa kumeja vinguttamatta ja tyylikkäästi...
        Siihen ei Corvetella näytä monikaan pystyvän!

        On tyylitajua ja tyyli tajua....
        Moi taas, tapastikos!


      • Pikkumosasille
        Turkkulainen kirjoitti:

        ...ja hyvää elämää itsellesi heti kun se oikeasti alkaa!

        Eikö äitisi tai isäsi oikeasti ole pitänyt sinua pienenä tarpeeksi sylissä jotta itsetuntosi olisi kehittynyt normaaliksi, vai miksi jouduit aina selittelemään koulun pihalla "kavereille" että "sitten isona osta Corveten"

        Corveten runkonumero...
        Vectorin runkonumero...
        Cadillacin runkonumero...
        Andre Agassi...
        Matolaatikko...
        Tapastikos...

        Olet taas pelastanut päiväni!
        Juuri sinunlaisiasi pellejä ärsyttääkseni muuten ostinkin Porscheni, kun vanha W220 S 500 mersu alkoi jo käydä tavanomaiseksi.
        Tule vaan valoissa viereeni, lupaan lähteä liikkeelle aivan muun liikenteen tahdissa kumeja vinguttamatta ja tyylikkäästi...
        Siihen ei Corvetella näytä monikaan pystyvän!

        On tyylitajua ja tyyli tajua....
        Moi taas, tapastikos!

        Kas Corvetten kuski tietää että hänellä on pellin alla sen verran moottoria ettei ole tarvetta sitä todistella kenellekkään puolimoottoriselle porschekuskille joilla näyttää olevan linkkien perusteella kädet täynnä töitä että pysyisi edes ne Gti Golffit takana..

        Voimaa ei herrasmies todistele, hän tietää että se on siellä. Amerikan voima nimittäin.


      • Turkkulainen
        Pikkumosasille kirjoitti:

        Kas Corvetten kuski tietää että hänellä on pellin alla sen verran moottoria ettei ole tarvetta sitä todistella kenellekkään puolimoottoriselle porschekuskille joilla näyttää olevan linkkien perusteella kädet täynnä töitä että pysyisi edes ne Gti Golffit takana..

        Voimaa ei herrasmies todistele, hän tietää että se on siellä. Amerikan voima nimittäin.

        Mutta jos Corvettekuskit tietävät oman paikkansa ja ovat, kuten mainitsit herrasmiehiä, miksi he esittelevät PORSCHE-palstalla omana Corvettenaan Vectorin runkonumerolla varustettua autoa, jonka ensimmäinen omistaja on ollut Andre Agassi?

        Onko kyseessä sama ilmiö kuin niillä ihmisillä, joilla on suuri tarve kovaan ääneen ja kaikkialla puhua jokaisesta kerran tapaamastaan julkisuuden henkilöstä?
        Kun oma elämä ei ole jännittävää ja muiden silmissä hohdokasta, pyritään edes täällä nousemaan arjen ja sen kasvavan pikaluotto-, käyttöluotto-, autoluotto-, kulutusluotto-, vuokralaskukasan yläpuolelle.


        On hienoa että joku on jaksanut virittää Golfiaan 600 hevosvoimaiseksi tykiksi, mutta mitä sitten.....???
        Onko kyseessä SINUN Golfisi...?
        Eli ei...

        No mutta miten sitten kyseinen Volkswagen Golf liittyy sinuun...?
        Eli ei mitenkään...!

        Eli tänne tullaan pätemään jonkun täysin tuntemattoman ihmisen tekeleen johdosta...?

        Siis hetkinen...?
        Käsitinkö nyt oikein?

        Joku henkilö on virittänyt Volkswagen Golfinsa äärimmilleen, niin että se lähtee kuin raketti, GREAT!
        Ja tästä virityksestä johtuen tunnet hetkellistä ylemmyydentunnetta meihin Porschen omistajiin nähden. Sallittakoon se sinulle!

        Olet murskannut kaiken mihin uskon, olen tehnyt huonon hankinnan, ostanut täysin asiaa harkitsematta Porschen ja kadun sitä nyt varmasti lopun elämääni. Onnekseni voin koska tahansa mennä kauppaan ja ostaa jonkin muun urheiluauton niin että sinäkin hyväksyisit minut ja auttaisit muokkaamaan minusta kaltaisesi voittajan, todellisen johtajatyypin ja Alfa-uroksen!

        Kuinka paljon luulet että autokauppias antaa minulle välirahaa vaihdossa tuollaiseen Volkswagen Golfiin?
        Lupaatko sitten olla arvostelematta, sillä eihän sekään kuitenkaan ole aito Corvette tai mikään muukaan kunnon jenkki.

        Kuitenkin uskon, että todelliset Corvettekuskit ovatkin kuvauksesi kaltaisia herrasmiehiä. Valitettavaa vain on että kaikki wanna-be corvettekuskit eivät sellaista pysty ostamaan ja saamaan sitä "boostia", jonka todellisella urheiluautolla ajaminen tuo alkuperämaasta ja tehosta riippumatta!


      • jenkkiautoissa
        Pikkumosasille kirjoitti:

        Kas Corvetten kuski tietää että hänellä on pellin alla sen verran moottoria ettei ole tarvetta sitä todistella kenellekkään puolimoottoriselle porschekuskille joilla näyttää olevan linkkien perusteella kädet täynnä töitä että pysyisi edes ne Gti Golffit takana..

        Voimaa ei herrasmies todistele, hän tietää että se on siellä. Amerikan voima nimittäin.

        kumpa saisit hankittua sitä joskus itsellesikin!


    • oirooppalainen

      Miten aktiivisesti jotkin isov8lullanihailijat jaksavat kirjoitella tänne puolimoottoristen palstalle. Taitaa olla melkoinen "piikki lihassa" Porschen laatu, arvostus missä päin maailmaa hyvänsä, legendaarinen urheiluhistoria, statusarvo jota ei suinkaan moottorin koolla saavuteta, ajattoman kaunis muotoilu.
      En koskaan tule alentumaan jenkkilulla asteelle, vaikka pellin alla hyrräisi universumin isoin ja tehokkain moottori. Mutta saksalainen insinööritaidon tuote, Porsche, ei jätä ketään kylmäksi. Todellinen katseenkääntäjä aina ja kaikkialla ja ihan jo sillä 40 hv moottorillakin.

    • the KING

      Saa nämä räkäpäät ihan tolaltaan.
      Hienoa TAPASTIKOS!!!!

      • kehuu

        täällä jo itseään, HIENOA USA!


      • Nimetön

        ...että Tapastikos on saanut minutkin tolaltani?

        Minähän nautin saadessani seurata PORSCHE-palstan keskusteluja sekä päivin että illoin ollessani koneen ääressä.
        Työni on luonteeltaan vapaata, jolloin aikaa jää myös mielenkiintoisten keskustelujen ylläpitoon ja jopa niiden aloittamiseen.

        Jos määritelmäsi Kuninkaasta on synonyymi Tapastikokselle, en voi kuin ihailla sitä asiantuntemusta, jolla suhtaudut varmasti kaikkeen muuhunkin kuin autoihin elämässäsi.
        On hienoa että olet löytänyt meidän PORSCHE-palstamme ja osallistut keskusteluun, mutta kyllä päättelen ajatusmaailmastasi että olisikohan tuokin aika kannattanut käyttää sen rahan tekemiseen, jolla me muut ostamme niitä PORSCHEJA tai CORVETTEJA


      • Turkkulainen

        ...että Tapastikos on saanut minutkin tolaltani?

        Minähän nautin saadessani seurata PORSCHE-palstan keskusteluja sekä päivin että illoin ollessani koneen ääressä.
        Työni on luonteeltaan vapaata, jolloin aikaa jää myös mielenkiintoisten keskustelujen ylläpitoon ja jopa niiden aloittamiseen.

        Jos määritelmäsi Kuninkaasta on synonyymi Tapastikokselle, en voi kuin ihailla sitä asiantuntemusta, jolla suhtaudut varmasti kaikkeen muuhunkin kuin autoihin elämässäsi.
        On hienoa että olet löytänyt meidän PORSCHE-palstamme ja osallistut keskusteluun, mutta kyllä päättelen ajatusmaailmastasi että olisikohan tuokin aika kannattanut käyttää sen rahan tekemiseen, jolla me muut ostamme niitä PORSCHEJA tai CORVETTEJA


        PS! Pahoittelen että kirjoitukseni on nyt kahteen kertaan täällä,sillä en itsekään hyväksy enkä ymmärrä späämmääjiä, mutta kyseessä oli vain inhimillinen erehdys, joita meille PORSCHE-kuskeille tulee aina silloin tällöin kun vasta olemme matkalla kohti täydellisyyttä.
        Mutta nyt näet että se olikin vanha kunnon Turkkulainen joka tämänkin virheen itselleen aiheutti...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7991
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      89
      4113
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1343
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1105
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1062
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1027
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      127
      869
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      738
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      735
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      40
      699
    Aihe