W123 lisävarustekoodit

Timo L.

Mitä tarkoittavat koodit 432, 482, 524, ja 668?

Ei löytynyt ainakaan W123-Freunden jne.jne.-sivuilta.

Koodeista muuten selvisi, että autossani on ainakin seuraavat tehdaslisävarusteet:

-ohjaustehostin ja automaattivaiht. lattiavalitsimella

-keskuslukitus

-oik. sähköpeili

-värilasit ympäriinsä, tummennettu ylälaita tuulilasissa ja lämm. takalasi

-lampunpesurit pyyhkimineen (wisch-wasch :-))

-Michelin-rengastus

-varoituskolmio ECE

-akku suuremmalla kapasiteetilla

-lämm. etuistuimet oikea/vasen

-ovikontakti takana.

Värihän oli 932 Lapisblau ja sisustus 254 Dattel (nahka).

18

1035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Timo L.

        Niinpä voi ollakin, mutta näyttää, että tuolla on sekaisin useampien tyyppien lisävarustekoodit... autossani tuskin on ollut 10-reikäisiä aluvanteita! :-)


      • SE
        Timo L. kirjoitti:

        Niinpä voi ollakin, mutta näyttää, että tuolla on sekaisin useampien tyyppien lisävarustekoodit... autossani tuskin on ollut 10-reikäisiä aluvanteita! :-)

        niissä barokkialuissa 10 reikää..ehkei kuitenkaan.. ;)


      • jarski
        SE kirjoitti:

        niissä barokkialuissa 10 reikää..ehkei kuitenkaan.. ;)

        Muistaakseni barokkialuissa on 15 reikää. Minkähänlaiset ne 10- reikä alut olisivat?


      • Timo L.
        jarski kirjoitti:

        Muistaakseni barokkialuissa on 15 reikää. Minkähänlaiset ne 10- reikä alut olisivat?

        15 reikää on, samoin kuin W124:n myötä tulleissa. Näissä nykyisissä en ole pysynyt kärryillä sitten W202:n vanteiden, kun on tullut niin monia vaihtoehtoja jo tehtaankin puolesta.


      • Silver
        Timo L. kirjoitti:

        Niinpä voi ollakin, mutta näyttää, että tuolla on sekaisin useampien tyyppien lisävarustekoodit... autossani tuskin on ollut 10-reikäisiä aluvanteita! :-)

        Koodit näyttäisi näin :

        43... - liittyy jotenkin niskatukiin ?

        482 - korkeampi maavara (tämä näkyy olevan
        kaikissa ?, ainakin minulla. )

        524 - maalipinnan suojakäsittely ( samoin kaikissa ?).

        668 - "Packing to transport" = olisiko
        joku suojaus tms., kuljetusta varten ?


      • Timo L.
        Silver kirjoitti:

        Koodit näyttäisi näin :

        43... - liittyy jotenkin niskatukiin ?

        482 - korkeampi maavara (tämä näkyy olevan
        kaikissa ?, ainakin minulla. )

        524 - maalipinnan suojakäsittely ( samoin kaikissa ?).

        668 - "Packing to transport" = olisiko
        joku suojaus tms., kuljetusta varten ?

        ..osan noista jo löysinkin Amconista, takaniskareita ei kyllä kantakortista löydy?!?


    • Timo K.

      Mistäs ajoneuvon kantakortin saisi, vai mistä olet nuo ajoneuvon varustetiedot onkinut?

      • Timo L.

        Tässä tapauksessa kantakortin osa oli oikeaoppisesti liimattu huoltokirjan takakanteen. Autoosi voit kysyä kantakortin kopiota (jos aitoa ei saa) Vehosta. Ainakin minulle paikallinen merkkiliike järjesti kantakortin kopion yhdessä päivässä, maksutta. Edellyttää luullakseni sen, että auto on Vehon tuoma.

        Ihan kiva juttu, kun ottaa huomioon, että auto on kuitenkin yli 25-vuotias...


      • jarski
        Timo L. kirjoitti:

        Tässä tapauksessa kantakortin osa oli oikeaoppisesti liimattu huoltokirjan takakanteen. Autoosi voit kysyä kantakortin kopiota (jos aitoa ei saa) Vehosta. Ainakin minulle paikallinen merkkiliike järjesti kantakortin kopion yhdessä päivässä, maksutta. Edellyttää luullakseni sen, että auto on Vehon tuoma.

        Ihan kiva juttu, kun ottaa huomioon, että auto on kuitenkin yli 25-vuotias...

        Onkos siinä konepellinlukon vieressä olevassa numerolaatassa (missä on esim. maalin numero) myös lisävaruste koodit?


      • Kaapo
        jarski kirjoitti:

        Onkos siinä konepellinlukon vieressä olevassa numerolaatassa (missä on esim. maalin numero) myös lisävaruste koodit?

        Taisi olla tuossa varhaisen alkukevään seutua, kun tätä asiaa pähkäiltiin. Useamman kaverin tutkailun tuloksena taisi olla seuraavaa:

        Auton perusvarustelu löytyy nokalta, myös sellaiset lisävarusteet, joiden asentaminen edellyttää muutoksia/virittelyjä varsinaiseen koriin jo valmistuksen varhaisessa vaiheessa, esim. kattoluukku, alustavariaatiot, antennien sijoitus, tehostimet, ilmastointi jne.

        Kantakortista löytyy sitten lisäksi ns. pienempiä hilppeitä ja lisämausteita, osin sellaisia joita voidaan asentaa myös maahantuojan puolesta, mutta ovat silti tehtaan puolesta laitettuja - mm. rengastus, radio-optiot, uv-lasit, nahkaratti ja v-nuppi, ikkunoiden sähköhissit yms.

        Siis jotenkin näin: peltiin prässättynä löydät keskeiset detaljit, kantakortista nämä samat himmeleillä lisättynä. Tosin voi olla, että peltiin aukotettu "reikien uforivistö, aikansa EAN-koodi" sisältää myös muut varusteet, mutta siihenpä ei ole koodiavainta käytettävissä.


      • jarski
        Kaapo kirjoitti:

        Taisi olla tuossa varhaisen alkukevään seutua, kun tätä asiaa pähkäiltiin. Useamman kaverin tutkailun tuloksena taisi olla seuraavaa:

        Auton perusvarustelu löytyy nokalta, myös sellaiset lisävarusteet, joiden asentaminen edellyttää muutoksia/virittelyjä varsinaiseen koriin jo valmistuksen varhaisessa vaiheessa, esim. kattoluukku, alustavariaatiot, antennien sijoitus, tehostimet, ilmastointi jne.

        Kantakortista löytyy sitten lisäksi ns. pienempiä hilppeitä ja lisämausteita, osin sellaisia joita voidaan asentaa myös maahantuojan puolesta, mutta ovat silti tehtaan puolesta laitettuja - mm. rengastus, radio-optiot, uv-lasit, nahkaratti ja v-nuppi, ikkunoiden sähköhissit yms.

        Siis jotenkin näin: peltiin prässättynä löydät keskeiset detaljit, kantakortista nämä samat himmeleillä lisättynä. Tosin voi olla, että peltiin aukotettu "reikien uforivistö, aikansa EAN-koodi" sisältää myös muut varusteet, mutta siihenpä ei ole koodiavainta käytettävissä.

        Asia on harvinaisen selvä, kiitos!


    • Kaapo

      Ihan aluksi, tuliko kymmenvuotisheitto, kun peistasin tähän tuon aivan alimmaisen kantakortteja käsittelevän jutun?



      Eikös se 230E ollut '81-82 v. ikäinen? :D

      Koodeista:
      432 olisi kaiketi takapenkin turvavyöt
      482 korotettu maavara korkeampien jousien avulla (ei limpuilla)
      524 maalipinnan suojakäsittely
      668 "suojapaketointi" kuljetuksen ajaksi

      Veikkaan, että pitävät paikkansa, vaikka vuosimallien myötä koodien tarkka tulkinta voikin vaihdella.

      • Timo L.

        ..jäi sanomatta että kantakortti tuli W116:een, jonka syntymäpäivä on kuin onkin 8.12.1976. Sitä siis tarkoitin yli 25-vuotiaalla. 230 E on muistaakseni otettu käyttöön 16.11.1982, eli taitanee olla jo 1983-mallia.

        Juu, maalipinnan käsittelyn ja paketoinnin löysin tuolta Amconista, ne ovat myös W124:ssä ja W116:ssa (ilm. kaikissa Suomi-autoissa, koska mm. C.Zimmer hämmästeli koodia). Korotetusta maavarasta on paha mennä sanomaan, ehkä, mutta ainakin nyt auton keula kulkee mielestäni tosi matalalla. Onhan 19-20 vuoteen kyllä ehditty vaihtaa jousi poikineen.

        Eikö takaremelit tulleet vakioiksi tuohon vuosikertaan? Tosiaan, takaniskatuet uupuvat kyllä koodiluettelosta... tuskinpa ne nahkaverhoilun mukana tulivat.


      • Silver
        Timo L. kirjoitti:

        ..jäi sanomatta että kantakortti tuli W116:een, jonka syntymäpäivä on kuin onkin 8.12.1976. Sitä siis tarkoitin yli 25-vuotiaalla. 230 E on muistaakseni otettu käyttöön 16.11.1982, eli taitanee olla jo 1983-mallia.

        Juu, maalipinnan käsittelyn ja paketoinnin löysin tuolta Amconista, ne ovat myös W124:ssä ja W116:ssa (ilm. kaikissa Suomi-autoissa, koska mm. C.Zimmer hämmästeli koodia). Korotetusta maavarasta on paha mennä sanomaan, ehkä, mutta ainakin nyt auton keula kulkee mielestäni tosi matalalla. Onhan 19-20 vuoteen kyllä ehditty vaihtaa jousi poikineen.

        Eikö takaremelit tulleet vakioiksi tuohon vuosikertaan? Tosiaan, takaniskatuet uupuvat kyllä koodiluettelosta... tuskinpa ne nahkaverhoilun mukana tulivat.

        Korotetusta maavarasta voisin kertoa,
        että saksalaiset tuttavat aina ovat kyselleet,
        että miten nuo sinun autot ovat aina
        "niin korkealla,... oletko tehnyt jotakin korotuksia ? Tämä viittaisi, että suomi-autot
        olisi tilattu näin ?

        Siipimalleissa, ja taisi olla vielä w108;kin oli vakiona suomessa pohjapanssarit. Olisiko tässä
        jotain perinnettä...?


      • Timo L.
        Silver kirjoitti:

        Korotetusta maavarasta voisin kertoa,
        että saksalaiset tuttavat aina ovat kyselleet,
        että miten nuo sinun autot ovat aina
        "niin korkealla,... oletko tehnyt jotakin korotuksia ? Tämä viittaisi, että suomi-autot
        olisi tilattu näin ?

        Siipimalleissa, ja taisi olla vielä w108;kin oli vakiona suomessa pohjapanssarit. Olisiko tässä
        jotain perinnettä...?

        No, teiden kunto nyt saattoi olla pääkaupunkiseudun ulkopuolella ennen UKK-aikaa mitä oli, joten ehkä korotukset ja pohjapanssarit olivat ihan aiheesta... :-)


      • Kaapo
        Silver kirjoitti:

        Korotetusta maavarasta voisin kertoa,
        että saksalaiset tuttavat aina ovat kyselleet,
        että miten nuo sinun autot ovat aina
        "niin korkealla,... oletko tehnyt jotakin korotuksia ? Tämä viittaisi, että suomi-autot
        olisi tilattu näin ?

        Siipimalleissa, ja taisi olla vielä w108;kin oli vakiona suomessa pohjapanssarit. Olisiko tässä
        jotain perinnettä...?

        Ne tuttavat, ystävät ja kylän miehet, joiden kanssa on juttua tullut veisteltyä (ja kantakortit ovat olleet tallella) ovat olleet sammaa mieltä korotuksesta.

        Lisäksi kaikilla on ollut tämä kapasiteeltiltaan suurempi tehoakku (673). Suomen spesiaaleja lienee sekin.

        Tämä koskee myös omaa 126:tta, jossa koodi 482 tosin antaa selitykseksi "vahvistetut jouset", kun 123:n kohdalla puhutaan "korotetusta maavarasta".

        Eikä tuon 126:n perä mitenkään erityisen ylhäällä näyttäisi olevan - vieterit ovat alkuperäiset kantakortin mukaiset, joten eivät ainakaan ole vaihdetut matalampiin.


      • Timo L.
        Kaapo kirjoitti:

        Ne tuttavat, ystävät ja kylän miehet, joiden kanssa on juttua tullut veisteltyä (ja kantakortit ovat olleet tallella) ovat olleet sammaa mieltä korotuksesta.

        Lisäksi kaikilla on ollut tämä kapasiteeltiltaan suurempi tehoakku (673). Suomen spesiaaleja lienee sekin.

        Tämä koskee myös omaa 126:tta, jossa koodi 482 tosin antaa selitykseksi "vahvistetut jouset", kun 123:n kohdalla puhutaan "korotetusta maavarasta".

        Eikä tuon 126:n perä mitenkään erityisen ylhäällä näyttäisi olevan - vieterit ovat alkuperäiset kantakortin mukaiset, joten eivät ainakaan ole vaihdetut matalampiin.

        .. vahvistetut jouset (=jäykemmät) ajavat saman asian kuin aiemmin käytetty korotettu maavara?

        Vahv. jousia oli saatavilla lisävarusteena ainakin W124:ään, W140:een ja W202:een.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe