Mistä edullinen keittiö?

Pike

Mistä saisi hommattua edullisen keittiön? Keittiö tulee nurkkaukseen, ja kaappeja yhteensä tähän tilaan n. 5 m. leveydeltä, sekä ala- ja yläkaapit runkoineen. Kaappien lisäksi tarvitsen hanan ja altaan, sekä ehkäpä puisen tason "tiskipöydäksi", joka on n. 1,5 m leveä.

Kertokaa kokemuksistanne, jos olette ostaneet edullisia mutta ihan hyvännäköisiä kaappeja? Mistä ostitte?

Kiitos tiedoista jo etukäteen! :)

14

28423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on se vaan

      niin tyhmää maksaa liikaa.
      Ikeasta tietenkin.

    • Taiska

      jos halpaa ja kivannäköistä etsit. Laadulla ei sitten ole väliä?

      • Pike

        No tietysti laadullakin on väliä, mutta ihan perus lastulevykaapit varmaan kestää kyllä. Tulee kuitenkin vaan 1 hengen talouteen. Olen valmis kyllä maksamaankin, mutta mahdollisimman edullisesti haluaisin päästä. Mutta en tietysti huonoa halua ostaa, vaan sitten maksaisin vähän enemmän, että saisin ok laatua. Eli ok laatuisia kaappeja etsin. Ei mitään luksusta, mutta ei nyt aivan sellaisiakaan, että hajoavat heti.


      • selitä tarkemmin!

        Miten sinä määrität sen, että IKEA-keittiö on huono laatuinen? Onko materiaaleissa, osissa jotain eroja verrattuna hyvälaatuisiin? Perustele kantaasi, kun olen vähän skeptinen tuohon aika kovaan ja ehdottomaan väitteeseesi Ikean huonolaatuisista keittiöistä. Halpojahan keittiöt siellä ovat; muut valtamerkit noin 30% kalliimpia! Pitäisi siis löytää eroja, eikö niin...


      • airpäk
        selitä tarkemmin! kirjoitti:

        Miten sinä määrität sen, että IKEA-keittiö on huono laatuinen? Onko materiaaleissa, osissa jotain eroja verrattuna hyvälaatuisiin? Perustele kantaasi, kun olen vähän skeptinen tuohon aika kovaan ja ehdottomaan väitteeseesi Ikean huonolaatuisista keittiöistä. Halpojahan keittiöt siellä ovat; muut valtamerkit noin 30% kalliimpia! Pitäisi siis löytää eroja, eikö niin...

        olen asentanut noin 10v monelle virmalle,laatu on aikalailla sama ja saranat ym.hilavitkuttimet tulee samoilta tehtailta. ei keittiötukkukaan ole pahan hintainen. kilpailuta ja tee päätös sitten. yleensä asennuksessa ne moitteet tulee.


    • miljoonannen kerran

      todetaan, että Ikean kaapit on ihan yhtä laadukkaat kuin monet "merkkikaapit". Itsellä just menossa Ikean kaappien asennus ja tulee todella hyvännäköistä. Laatu on hyvää ja hinta mukava; lisäksi voi sitten satsata muihin herkkuihin mm. koneiden osalta. Joka täällä Ikeaa parjaa ei varmaankaan ole omakohtaista kokemusta tai sitten ottaa vaan päähän, että tuli hankittua turhan kalliit kaapit väärästä paikasta.

      • enkä voi valittaa

        ...


      • Säästölinjalla

        Mulla ei ole mitään Ikean kaappeja vastaan, joskus ollaan niitä itsekin pohdittu. Valittiin silloin kuitenkin kaapit yhdestä pienestä keittiöliikkeestä. Rungot tuli pienestä kalustetehtaasta valmiiksi koottuina mittojen mukaan, kun sattui olemaan yksi kulma, johon piti saada hieman vakiosta poikkeava kaappikoko. Ovet oli Meriten ihan hyvälaatuisia MDF-ovia eikä niihinkään tullut juurikaan erityismitoitettuna lisähintaa. Tasot tuli taas yhdestä pikkutehtaasta ja oli tosi laadukkaita. Hinta oli monista vaihtoehdoista selvästi halvin, vaikka joutukin hakemaan kamat noin 150 km päästä. Olis toki tullut rahtinakin, mutta oli halvempi hakea itte. Ikeasta sitten haettiin vetimet oviin...


      • Anonyymi

        25 vuotta vanha Ikean keittiökaapisto edelleen toimii. Hieman kulunut mutta ei haittaa käyttöä. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä .


    • hetkessä

      Aka keittiöltä tilattuna L-muotoinen korkea kaapisto 2m x 4,5m osittain kirsikkaisella/valkoisella rungoilla, mdf-ovilla ja laminaattitasoilla niin tarjouksen hinta vaihteli 3200-3300e välillä hieman riippuen mitä kaikkea halusi mukaan (viinipullotelineitä ym) Altaan & hanan kanssa hinta nousi 3500e. Toimitusajat 1-2 vko.

      Parmalta samantyyliset mutta matalilla yläkaapeilla 4600e ja Petralla samoin 3800e. Ja toimitusajaksi lupailivat 4-5 vko.

    • unohtu

      Parman ja Petran hinnat sisältävät vain kaapit runkoineen, ei altaita ja hanoja.

    • Nimetön

      nk köyhien stockalta; neljä yläkaappia,leveä laatikosto, alakaappi, maustehylly (noihin sisältyi siis kaikki ruuveja myöten) 460 €. työtaso ikean poistopuolelta 22 € ja tiskiallas ikeasta rööreineen päivineen 49 €. meillä siis keittiön koko aika pieni (?) liesi 50 cm alakaapit ja pesukone ~180 cm.

      pääseekö tuosta enää paljon alaspäin? kaapistojen rungot on valkoiseksi maalattua lastulevyä tms ja ovet etc puuosat ovat nk peiliovimallista leppää. jotta repikää tuosta sitten huumoria! hehheh - ikean laatu jää näille kuin nalli kalliolle. kahvat pitää vielä hommata. hanan ostin bauhausista koska ikean mallit olivat vähän lelun oloisia. putkisto-osat ja liittimet hain biltemasta. vajaa viikko pakerrettu koko keittiön parissa ja huomenna tulee valmista! (remontoitu siis lattia,seinät,katto,kaapistot,jne...)

    • keittiönetsijä

      Itse olen vertaillut ja Vantaan Ikean vieressä on nettokeittiöt. Sieltä saa edullisesti hieman tummemman keittiön, näyttää juhlavalta ja paljon kalliimmalta kuin on. Ja hinta päihittää Ikean mennen tullen. Toki muitakin ovi- ja värivaihtoehtoja löytyy. Aion ostaa itse nettokeittiöstä, mutta aluksi tsekkaan keskisuomesta pienltä timpurilta keittiön hinnan. Kirjoittelen jos tämä osoittautuu vielä paremmaksi vaihtoehdoksi.

    • Anonyymi

      ikea.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      204
      8284
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4678
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2250
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1835
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1746
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe